Tuorein sisältö

Tässä MMO:ssa ei kannata kuolla

21.01.2011 klo 11.00 | Luettu: 12141 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Muutama peli on tehnyt saman tempun ennenkin, mutta Paradox Interactiven ilmaiseksi pelattava Salem on ensimmäinen MMO, jossa kuoleminen tarkoittaa pelin aloittamista kokonaan alusta. Kotaku kertoo, että väärät päätökset saattavat johtaa kuolemaan, kaikkien varusteiden menettämiseen ja lähtöpisteeseen palaamiseen, uuden hahmon kanssa.

Alla olevassa videossa Salemista kerrotaan lisää, ilmeisesti peli ottaa hieman vaikutteita myös Minecraftista. Salem ilmestyy PC:lle tämän vuoden aikana.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Peli, joka oli melke... Microsoft lahjoi Pla... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (12 viestiä)

Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.01.2011 klo 11.08

Vielä hardcorempi kuin Demon's Souls. Eikös jos on jossain taistelussa tuolla ja on juuri kuolemassa, niin äkkiä loggaa ulos pelistä, niin ei kuole? :D
lainaa
Azze

21.01.2011 klo 11.11

Pysyvä kuolema tulee ajaan aika paljon pelaajia pois.
Tai kuvitelkaa sitä ragen määrää kun pelaajat voi tappaa toisiaan ja tuhota toistensa rakennuksia ;P
lainaa
Dasf

Rekisteröitynyt 07.12.2009

21.01.2011 klo 11.22

Execta, Diablossa monet tekevät niin pitävät sormia alt+f4 päällä. Tai sitten ovat hankkinee kokonaan haxin jolla voi asettaa chickenin päälle, jotta ukkeli loggaa pelistä heti pois kun hp laskee riittävästi. Tätä siis porukkaa tekee Hardcoressa. Softcoressa ei menetä kuin hieman rahaa ja exp:eetä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.01.2011 klo 11.53

No tuskin tätä alkaa kukaan semmonen pelaamaan, jonka on ihan pakko saada kaikki heti tänne nyt ja helposti.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

21.01.2011 klo 12.38

Ei oo ensimmäinen MMO jossa voi hahmot kuolla kokonaan, eikä muutenkaan ideanakaan mitenkään uniikki. Esimerkkinä Minecraftin tekijän aikaisempi peli Wurm-online MMO, jossa pvp-serverillä champion hahmot kuolee lopullisesti. Muutenkin sama idea kuin siinä. :P

Onhan noita kaikenlaisia HC kerrasta poikki pelejä ollut MUD ajoista asti. Kyllähän noihin tulee erityylinen pelaajaporukka ja yhteisö kuin peleihin joissa kuolemalla ei ole väliä.
lainaa
Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

21.01.2011 klo 12.43

Ihan hienoa kyllä. Kun asiaa miettii, niin kyllähän se lisää sitä yrittämistä peliin, kun pitää taistella "henkensä" edestä.
lainaa
Kraton

Rekisteröitynyt 14.12.2007

21.01.2011 klo 17.11

Periaatteessa oikein toteutettuna ihan helvetin hyvä. Pelaajien on pakko kokoontua yhteen pitääkseen henkensä ja omaisuutensa turvassa. Jos peli toteutetaan oikein, niin voi syntyä kokonaisia pelaaja-sivilisaatioita, joissa niskuroiat teloitetaan ja eri yhteisöt neuvottelevat, käyvät kauppaa ja jopa sotivat keskenään. Politiikkaa.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

21.01.2011 klo 18.25

Wurmin malli on minulle riittävä. Menetät kamasi ja noin 1-30h progression.
lainaa
Aatu

21.01.2011 klo 19.38

crom kirjoitti:


Onhan noita kaikenlaisia HC kerrasta poikki pelejä ollut MUD ajoista asti. Kyllähän noihin tulee erityylinen pelaajaporukka ja yhteisö kuin peleihin joissa kuolemalla ei ole väliä.

Aivan totta. Näihin hakeutuu ne paskamaisimmat pelaajat.
lainaa
Luomekas

21.01.2011 klo 20.10

Asiasta ehkä hieman poiketen, huomasiko kukaan mitään häiritsevää kaverin vasemman silmän, silmäluomessa? :D
lainaa
lolwontplay

21.01.2011 klo 21.17

tosta pois loggaamisesta. jättäkää ne ukot sinne maailmaan vaikkei pelaaja olekaan paikalla. siinä on sitä todellista hardcorea kun "lepääminen" voi tarkoittaa että joku rosvo tai mörkö tulee ja tappaa ja vie kamat

tulee mieleen south parkin WOW-osa kun joku no-life tappaa kaikki muut pelaajat. tähänkin peliin tulee varmaan joku jengi jonka tavoite on vaan tappaa kaikki muut
lainaa
wr3nch

23.01.2011 klo 23.32

Ihan mahtavaa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova