Tuorein sisältö

Capcomilta hieno rankaisu törpöille pelaajille

14.01.2011 klo 19.00 | Luettu: 14522 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Verkkopeliä tukevissa tappelupeleissä on aina ollut se ongelma, että pahasti häviölle jäänyt pelaaja saattaa haistattaa matsille pitkät ja katkaista verkkoyhteytensä kesken kamppailun. MTV Multiplayer kertoo, että Capcom on kehittänyt Marvel vs. Capcom 3 -peliin aivan erityisen ratkaisun tätä varten.

Mikäli peli havaitsee tällaista "ragequit"-käytöstä tarpeeksi usein, se antaa jatkossa syyllisen pelikumppaneiksi vain toisia pelaajia, jotka ovat jääneet kiinni samanlaisesta epäurheilijamaisuudesta. Sitten törpöt ja itsekkäät pelaajat joutuvat sietämään vain toisiaan.


V2.fi | Manu Pärssinen
< X360:n Dreamcast-kok... Sony vastaan hakkeri... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (15 viestiä)

HCnoob

14.01.2011 klo 19.18

Nerokasta!! :D
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

14.01.2011 klo 19.18

Ja miksi kukaan ei ole keksinyt tätä aiemmin ? :D

/facepalm


Mutta mitäs sitten jos toisen pelaajan netti yhteys katkeaa tarpeeksi monta kertaa ?
lainaa
Fixade

14.01.2011 klo 19.31

Veikkaisin, että peli katsoo ottelijoiden energiat ja päättelee siitä onko katkeaminen ragequit vai ei. Tuskin kenenkään netti katkeaa aina sattumalta kun energiat ovat vähissä :D
lainaa
Juusperi

14.01.2011 klo 19.54

Oikein!! Mulla aina vituttanu ruotsalaiset NHL pelaajat jotka ennen häviötä katkoo yhteydet,sama pätee ruotsi/norjalaisissa ja samat koettu Forza3 sessa. aina se häviävä norski tai svedu huutelee mikkiin ja katoaa... pelatkoot toisiaan vastaan.
lainaa
LOLZ

14.01.2011 klo 20.33

Ei hullumpi idea :D
lainaa
Aatu

14.01.2011 klo 20.50

En ymmärrä miksi ottelua ei voi luovuttaa jos häviää kuitenkin. Selvää ajanhukkaa. Tietenkin eriasia joukkue peleissä, missä joukkue häviää tämän takia, mutta miksi ratkaistua ottelua pitää pitkittää? Luovutus käytäntö on myös urheilussa mm. shakissa ja ringgetessä yleisesti käytössä. Tietysti luovuttaja häviää tällöin ottelun ja jatkaja on voittanut. Mikä on sitten ongelmana tässä? Voittokin tulee lyhemmässä ajassa. Miksi sitä lyötyä on pakko päästä nöyryyttämään?
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

14.01.2011 klo 22.26

tai sitten vaan antaa voiton peliin jäävälle?
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

15.01.2011 klo 00.37

Uutinen sai hymyilyttämään :-)
gg
lainaa
WellDone

15.01.2011 klo 09.09

Typerää...

Tietokonepeleistä tulee mieleen vain StarCraft 2 jossa häviönsä tiedostava pelaaja kiittää kohteliaasti ja quittaa heti kun peli on menetetty. Sellaista peliä ei ole koskaan starcraftissa pelattukkaan joka olisi päättynyt vastustajan täydelliseen tuhoon. Pelaajat jotka vielä jäävät pitkittämään tuhoansa ovat yleisesti vihattuja.

Ei mulla ole suunnitelmissa mitään mätkintäpeliä ostaa mutta jos ostaisin en todellakaan jäisi ottamaan päihin kun peli on menetetty enkä todellakaan haluaisi pelata pelaajia vastaan jotka eivät quittaa kun häviönsä tiedostavat...

Niinkauan kuin verkkoyhteyden katkeaminen lasketaan tappioksi ja voittaja saa siitä pisteensä, kaikki on hyvin.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

15.01.2011 klo 13.29

Naurahdin... Tämä on loistavaa! Tapu, tapu... :)

...

WellDone, sallinen olla eri mieltä. Minusta on ärsyttävää jos joku sulkee pelin juuri voiton hetkellä ja siksi minä ainakin olen pelissa mukana loppuun asti. Starcraft 2:ssa useimmat joiden kanssa olen pelannut ovat olleet samanlaisia, joten en käsitä kommenttiasi. Mutta kyllä niitäkin olen nähnyt jotka pudottavat pelin heti kun menettävät uskon omaan peliinsä. :)
lainaa
Toupi

Rekisteröitynyt 04.01.2011

15.01.2011 klo 15.12

Harvemmin tullut tuommoisia WellDonin kaltaisia kommentteja vastaan, että joku puolustelisi näitä ragequitteja. Meidän muiden onneksi Capcom keksi juuri hyvää peliseuraa ja paikan teikäläiselle.
lainaa
Slemmy

Rekisteröitynyt 23.07.2007

15.01.2011 klo 15.57

WellDone, Starcraft 2 ja mättöpelit eivät ole mitenkään verrattavissa toisiinsa. Mättöpeleissä ei juurikaan nähdä tilanteita milloin ei olisi mahdollista nousta voittoon ja erät ovat muutenkin todella lyhyitä.

Haiskahtaa rölliltä. Tai sitten et ole koskaan pelannut mitään tappelupeliä.
lainaa
Kampela

15.01.2011 klo 16.58

@Talmunen: Miksipä ei mutta pelaavat noita nekin, joille "K/D" ei ole se juttu vaan nimenomaan itse se peli. Oli voitolla tai häviöllä, kesken kaiken taivaan tuuliin katoavat eivät joko viitsi katsoa hommaa reilusti loppuun saakka tai ovat tyylipuhtaita trolleja, joille keskeisintä on muiden peli-ilon pilaaminen kun itsellä on ikävää. Oli keskeyttämisen syy sitten jalo tai näätä, parempi kai se on ihan jokaiselle, että sen myötä päätyy pelaamaan kaltaistensa joukossa.
lainaa
Yekith

15.01.2011 klo 21.57

Kieltämättä aivan mahtava toiminto mutta saas nähä miten taas toimii käytännössä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

16.01.2011 klo 11.53

Toupi kirjoitti:
Harvemmin tullut tuommoisia WellDonin kaltaisia kommentteja vastaan, että joku puolustelisi näitä ragequitteja. Meidän muiden onneksi Capcom keksi juuri hyvää peliseuraa ja paikan teikäläiselle.
Niinno kyseessä nyt tais olla vaan uutislukutaidon puute. Strategioissa ns. ragequiteilla ei ole oikeastaan pitemmän päälle mitään väliä, voitto kun tulee aina. Yleensä peli päättyy jo ennen kuin se muuten päättyisi joissa häviäjä onnittelee voittajaa tai toteaa "GG" ja häipyy paikalta. Tappelupeleissä aivan toinen juttu.

Ragequitteja on myös joissakin peleissä hirveän vaikea todistaa, enkä toivo tämän käytännön ainakaan leviävän ilman kunnon testausta.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova