Diablo 3 tulossa myös konsoleille
MTV Multiplayer kertoo, että Blizzardin kolmatta peruskiveä, Diabloa, ollaan suuntaamassa konsolialustoille. Blizzard etsii työpaikkailmoituksessa pääohjelmoijaa ja pääsuunnittelijaa Diablo 3:n konsoliversiolle. Tarkempia alustoja ei ole mainittu, mutta eivätköhän sekä PS3 että X360 tule olemaan edustettuina. Julkaisuajankohdasta voi vielä vain haaveilla.
Keskustelut (54 viestiä)
17.11.2010 klo 11.04
17.11.2010 klo 11.12
17.11.2010 klo 11.13
17.11.2010 klo 11.15
En nyt väitä että konsolit kykenisivät tehojensa kanssa PC-n rinnalle (nim. leuka tipahti kun Crysiksen ensimmäistä kertaa näin.)
Mutta nykypäivä on nykypäivää. Konsolit myyvät "paremmin?" Olisihan se tietysti hyvä jos kaikista alustoista otettaisiin kaikki irti riippumatta muista.
Mutta esim. se pääasia siinä pelissä eli tarina ja ominaisuudet olisivat kuitenkin kaikissa samat. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa kuinka paljon se PC tai PS3-versio jostain pelistä näyttäisi paremmalta kuin oman pelikoneeni(X360) versio.
PC-pelaaminen ei ole ikinä kiinnostanut ja Pleikkarittajaksi en ole ajatellut rupeamaan. Näillä verukkeilla sain parhaan konsoliohjaimen ikinä, hyviä pelejä (first party ja third), mahtavan online-yhteisön ja paljon muuta!
17.11.2010 klo 11.17
Rekisteröitynyt 04.10.2008
17.11.2010 klo 11.24
Tämä tuskin tulee tosin Diablo III:sta pilaamaan millään lailla, sillä uskon vakaasti että peli kehitetään ensikädessä PC:lle, ja sen jälkeen lähdetään suunnittelemaan konsoliversiota, koskematta enään PC:n versioon.
Että näin.
17.11.2010 klo 11.31
17.11.2010 klo 11.32
Please note that this is not an announcement of a console title. We are first and foremost developing Diablo III for Windows and Mac PCs and don't intend to allow any possibility of a console interpretation to delay or affect the release of the game.
17.11.2010 klo 11.39
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.
Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?
Rekisteröitynyt 27.09.2010
17.11.2010 klo 11.47
Rekisteröitynyt 04.10.2008
17.11.2010 klo 11.47
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.
Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?
Ja ei, en vihaa konsoleita, en vain tykkää siitä mitä ne tekevät tietyille PC -peleille. Ei minulla mitään Diablon kääntämistä vastaan ole, kunhan PC on se ensisijainen kehitysalusta. Tulihan ekakin diablo konsoleille, eikä se siitä huonompaa tehnyt.
17.11.2010 klo 11.48
Vaikka asiaa katsoo miltä kantilta tahansa niin ennen PC-pelit olivat monipuolisempia kun ei menty konsolien ja konsolipelaajien ehdoilla
Rekisteröitynyt 04.10.2008
17.11.2010 klo 11.50
17.11.2010 klo 11.53
Ennen kun peliin tuli maksullisia lisäosia niin ne olivat todellakin lisäosia, jotka laajensivat peliä suurella kädellä eikä DLC:tä jossa tulee yksi uusi skini ja ehkä hyvällä säkällä muutama kartta
17.11.2010 klo 12.32
17.11.2010 klo 13.04
Järki käteen, odotatte sitä Diablo 3:sta nätisti ja vasta sitten riehutte. Itse olen samaa mieltä että jotkin pc-pelit pilataan sillä että niitä tehdään konsolin ehdoilla. Mutta se on täysin pelintekijöiden vika. Bioware teki erinomaisesti Dragon age: origins:in kanssa PC ja konsoliversioiden suhteen.
Mutta taas toisaalta, hemmetin hienoa että konsoleillekkin tulee tämän kaltainen eepos. Itse kun kuluttanut Diabo 1:n ja 2:n kanssa monet hienot pelitunnit. Konsolit tarvitsevat lisää tämän kaltaisia hienoja pelejeä. Varsinkin kun olen kyllästynyt pelaamaan putkimaisia konsolipelejä ja 5-7 tunnin tarinapelejä. Aivot narikkaan, demonia kuuppaan ja palkkioksi Miekka 3:lla socketed kololla.
Ja Blizzardin tuntien, ja varsinkin heidän budjetin Diablo 3 tulee menestymään sekä PC:llä että konsoleilla.
17.11.2010 klo 13.09
Monet kehittäjät kuitenkin ahneuden ajamana kusevat omien juuriensa päälle ja siirtyvät yhden firman täysin rajoitetun alustan pariin. Mikäli kaikki seuraisivat perässä, niin pelien kehitys hidastuisi huimasti.
Veikkaan, että se suurin syy valtavalle kehityskilpailulle AMD/ATI ja Intel/Nvidia välillä on PC-pelaaminen. Uutta rautaa kehitetään ja pusketaan ulos hirveää rataa. PC-pelinkehittäjät yrittävät pysyä mukana ja hyödyntää aina uusimpia tekniikoita tuotoksissaan.
Aina jossain vaiheessa ilmestyy konsoli ja siihen valitaan sen hetkisestä raudasta tietty kokoonpano ja jumahdetaan taas siihen muutamaksi vuodeksi.
Mikäli kaikki kehittäjät siirtyisivät konsoleille poistuisi PC-puolen kilpavarustelu ja komponenttien kehitykseen käytettävät rahamäärät supistuisivat. Tämän takia konsolit tavallaan elävät PC-pelaamisen varassa ja MS/Sony/Nintendo ampuvat itseään jalkaan, kun esimerkiksi maksavat siitä, ettei pelistä kehitetä parempaa PC-versiota.
17.11.2010 klo 13.15
-AlbiinoSaatana
Rekisteröitynyt 07.10.2009
17.11.2010 klo 13.22
ps. mikä hitto siinä pitää olla että konsolipelaajat pitää AINA pc pelaajia piraatteina. saahan sitä xboxillekin jo poltettuu pelejä. ja pc pelaajien pelko liittyy varmaan siihen että jotain lähtee kuitenkin koska joku konsoli kääntäjä kuitenkin sanoo että ei pc:lle voi tota juttuu laittaa koska sitä on mahdotonta laittaa konsoleille ja näin ollen konsoleille tehty peli häviää laadussa.
17.11.2010 klo 13.33
Jumaliste että olisin vahingoniloinen jos vanhat diablo fanit ostaa tuon ja laittaa sen pc:hen ja alkaa näitä ihania xbogin punaisia ja vihreitä painike merkkejä satelemaan jossain yhteydessä. XD
ps. mikä hitto siinä pitää olla että konsolipelaajat pitää AINA pc pelaajia piraatteina. saahan sitä xboxillekin jo poltettuu pelejä. ja pc pelaajien pelko liittyy varmaan siihen että jotain lähtee kuitenkin koska joku konsoli kääntäjä kuitenkin sanoo että ei pc:lle voi tota juttuu laittaa koska sitä on mahdotonta laittaa konsoleille ja näin ollen konsoleille tehty peli häviää laadussa.
Miksi ihmeessä pc-versiossa satelisi xboxin nappulat?! Ja se että Pc-pelaajia pidetään piraatteina on aivan normaalia koska suurin osa peleistä piratisoidaan ja sen takia kehittäjät haluavat myös pelinsä konsoleille koska see myy paremmin konsolimarkkinoilla! Ja tietenkin konsoliversio tulee aina kärsimään graafisesti mutta entäs sitten? Eihän me grafiikan takia pelata!
17.11.2010 klo 13.44
Miksi ihmeessä pc-versiossa satelisi xboxin nappulat?! Ja se että Pc-pelaajia pidetään piraatteina on aivan normaalia koska suurin osa peleistä piratisoidaan ja sen takia kehittäjät haluavat myös pelinsä konsoleille koska see myy paremmin konsolimarkkinoilla! Ja tietenkin konsoliversio tulee aina kärsimään graafisesti mutta entäs sitten? Eihän me grafiikan takia pelata!
Ei kukaan sen grafiikan takia pelaa, mutta suurin osa itkusta johtuu siitä, että myös PC-version laatu kärsii usein, kun peli päätetään julkaista myös konsoleille. Eikä kyse ole pelkästään grafiikasta, vaan käyttöliittymästä verkkotekniikkaan ja aina modaustyökaluihin asti.
Teoriassahan pelin voisi kehittää kaikkine ominaisuuksineen ja työkaluineen PC:lle ja sitten vain "tyhmentää" konsoleille, mutta veikkaan että konsoliyhtiöt jopa maksavat siitä, ettei PC-versio ole huomattavasti konsoliversiota parempi.
Rekisteröitynyt 07.10.2009
17.11.2010 klo 13.50
Miksi ihmeessä pc-versiossa satelisi xboxin nappulat?! Ja se että Pc-pelaajia pidetään piraatteina on aivan normaalia koska suurin osa peleistä piratisoidaan ja sen takia kehittäjät haluavat myös pelinsä konsoleille koska see myy paremmin konsolimarkkinoilla! Ja tietenkin konsoliversio tulee aina kärsimään graafisesti mutta entäs sitten? Eihän me grafiikan takia pelata!
Ei kukaan sen grafiikan takia pelaa, mutta suurin osa itkusta johtuu siitä, että myös PC-version laatu kärsii usein, kun peli päätetään julkaista myös konsoleille. Eikä kyse ole pelkästään grafiikasta, vaan käyttöliittymästä verkkotekniikkaan ja aina modaustyökaluihin asti.
Teoriassahan pelin voisi kehittää kaikkine ominaisuuksineen ja työkaluineen PC:lle ja sitten vain "tyhmentää" konsoleille, mutta veikkaan että konsoliyhtiöt jopa maksavat siitä, ettei PC-versio ole huomattavasti konsoliversiota parempi.
kiitos tuosta nyt ei tarvinnu ite kirjottaa XD
ja vielä se että nyt puhutaan blizzard yhtiöstä luuletteko että ne antaa minkään laista HUONOA peliä sieltä ulos edes käännettynä. menee taas vaikeaksi niidenkin elämä ja julkaisu pitkittyyy
Rekisteröitynyt 29.10.2009
17.11.2010 klo 14.07
"Please note that this is not an announcement of a console title. We are first and foremost developing Diablo III for Windows and Mac PCs and don't intend to allow any possibility of a console interpretation to delay or affect the release of the game."
Rekisteröitynyt 27.05.2007
17.11.2010 klo 14.15
Rekisteröitynyt 04.10.2008
17.11.2010 klo 14.19
Rekisteröitynyt 15.09.2008
17.11.2010 klo 14.22
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.
Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?
Varsinki, ku todennäkösesti konsoliversio vaan käännetään PC-versiosta. Ei niin, että niistä pyritään tehdä samanlaiset.
Rekisteröitynyt 04.10.2008
17.11.2010 klo 14.40
17.11.2010 klo 14.40
Ja kyllä olen pelannut Diablot ja sen isälevyt kaikki läpi sekä Dungeon Sieget, Titan Questit, Sacredit jne. jne... Deathspankia en ole pelannut kylläkään johtuen co-opin surkeudesta.
17.11.2010 klo 14.48
17.11.2010 klo 14.48
17.11.2010 klo 14.57
Rekisteröitynyt 07.12.2009
17.11.2010 klo 17.50
Rekisteröitynyt 17.09.2007
17.11.2010 klo 18.06
Rekisteröitynyt 20.12.2008
17.11.2010 klo 19.08
Rekisteröitynyt 03.09.2007
17.11.2010 klo 19.52
Diablo onkin niin monimuotoinen ja -mutkainen peli, että siitä varmasti joudutaan karsimaan helvetisti ominaisuuksia mikäli sen konsolille haluaa. Mitä, vyö katoaa, kun ei ohjaimessa ole nappuloita 1-4? Uh oh, kovasti vaativaa.
Ongelma onkin siinä, että yhden sijaan noita pikkuominaisuuksia joudutaan yleensä karsimaan aika reilulla kädellä, jolloin kokonaisvaikutuskin kasvaa.
17.11.2010 klo 21.33
Diablo onkin niin monimuotoinen ja -mutkainen peli, että siitä varmasti joudutaan karsimaan helvetisti ominaisuuksia mikäli sen konsolille haluaa. Mitä, vyö katoaa, kun ei ohjaimessa ole nappuloita 1-4? Uh oh, kovasti vaativaa.
Eikös Diablo 3:sta tuo heal ja mana potionien hörpiminen lähtenyt kokonaan? Nappeja 1-4 ei siis tarvita
17.11.2010 klo 21.45
17.11.2010 klo 22.53
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.
Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?
Käyttöliittymän ominaisuuksia muutetaan niin, että liittymää voi käyttää myös konsolien padeilla. Tämä voi merkitä esimerkiksi pc:llä sitä, että joudut valikoissa siirtymään seuraavaan vaihtoehtoon yksi kerrallaan sen sijasta, että voisit hiirellä klikata suoraan halutun vaihtoehdon.
Syyllistäminen on mielestäni turhaa. Kuitenkin on käsitettävä realiteetit, että konsoleille ei voi rakentaa niin helppokäyttöistä käyttöliittymää kuin PC:lle.
Jos joku on Borderlandsia pelannut, niin siinä on hyvä esimerkki, miten käyttöliittymä on suunniteltu konsoleille toimivaksi ja täräytetty semmoisenaan PC:lle. Kyllä käyttöliittymää käyttämään pystyy, mutta sen käyttöä voisi nopeuttaa ja helpottaa.
Rekisteröitynyt 03.01.2009
17.11.2010 klo 23.13
Diablo onkin niin monimuotoinen ja -mutkainen peli, että siitä varmasti joudutaan karsimaan helvetisti ominaisuuksia mikäli sen konsolille haluaa. Mitä, vyö katoaa, kun ei ohjaimessa ole nappuloita 1-4? Uh oh, kovasti vaativaa.
Pitää otaa huomioon myös että tulevassa Diablo 3 on niin paljon passive skillejä että konsoliohjaimen näppäimet riittävät varmasti.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
18.11.2010 klo 08.26
---
~Deneidez dot com siellä se trollaus on
18.11.2010 klo 17.05
Voi kuulkaas te rassukat. Nykyisin konsoleillekin voidaan tehdä melkein yhtä hyvät käyttöliittymät kun PC:lle kunhan vain käyttää näitä hienoja liikkeentunnistusvehkeitä. Ainoat asiat, jotka tulee kärsimään on sisältö, jota tyhmennetään tarpeeksi että massatkin ymmärtävät sitä ja tietysti sitä myös vähennetään että sen pystyy ahtamaan pieneen konsolin muistiin, ja toisena grafiikka, joka nyt aika itsestäänselvyys. Oikeastaan toivoisinkin että nuo liikkeentunnistusohjaimet yleistyisivät niin paljon että jokaisessa pelissä olisi pakko käyttää niitä.
Ei.
PC:llä ja konsolilla käyttöliittymän _täytyy_ olla erilainen. Tietokoneen näytöissä resoluutio (PPI) on huomattavasti korkeampi ja näyttöä katsotaan lähempää. Usein tämän huomiotta jättäminen näkyy valtavissa fonteissa ja puoli ruutua peittävässä hudissa/valikoissa, joissa on silti vain vähän informaatiota. Konsoleilla isot elementit käyttöliittymässä ovat pakollisia, jotta sohvalta edes näkee ne.
Havainnollistavana esimerkkinä vaikka EVE:n käyttöliittymä, tämä on ehkä vähän ääripäästä, mutta itse en ainakaan pystyisi näitä näkemään omasta telkkarista http://cailais.files.wordpress.com/2010/04/eve_online_ui_ (47" ~3-4m). Sen sijaan tietokoneelle kyseinen käyttöliittymä sopii ja sisältää ominaisuuksia, joita ei konsolin ohjaimella edes pystyisi mitenkään järkevästi hallitsemaan.
19.11.2010 klo 11.08
Niin että DirectX 11:sta pystytään käyttämään vasta, kun tulee uus konsolisukupolvi. On se surkea paikka PC raudan kehittäjille, kun huippunäyttiksillä ei vaan yksinkertasesti normikäyttä tee yhtään mitään, kun ei oo mitään mihin sitä tarvis. Ja siitä sitten päästään, kun ei oo varoja enää kehittää, niin hommahan tyssää täysin rautapuolella :)
Voihan sillä tehopc:llä aina ajella unigine heavenia tai jotain...mutta tosi juttu on että kyllä nuo konsolit rajoittaa tällä hetkellä myös pc-puolta aika pahasti.
19.11.2010 klo 16.55
Nm. Maailman paras Rocket Arena ja CTF -pelaaja.
Oi, niitä aikoja!
Rekisteröitynyt 04.10.2008
19.11.2010 klo 17.22
Voi kuulkaas te rassukat. Nykyisin konsoleillekin voidaan tehdä melkein yhtä hyvät käyttöliittymät kun PC:lle kunhan vain käyttää näitä hienoja liikkeentunnistusvehkeitä. Ainoat asiat, jotka tulee kärsimään on sisältö, jota tyhmennetään tarpeeksi että massatkin ymmärtävät sitä ja tietysti sitä myös vähennetään että sen pystyy ahtamaan pieneen konsolin muistiin, ja toisena grafiikka, joka nyt aika itsestäänselvyys. Oikeastaan toivoisinkin että nuo liikkeentunnistusohjaimet yleistyisivät niin paljon että jokaisessa pelissä olisi pakko käyttää niitä.
Ei.
PC:llä ja konsolilla käyttöliittymän _täytyy_ olla erilainen. Tietokoneen näytöissä resoluutio (PPI) on huomattavasti korkeampi ja näyttöä katsotaan lähempää. Usein tämän huomiotta jättäminen näkyy valtavissa fonteissa ja puoli ruutua peittävässä hudissa/valikoissa, joissa on silti vain vähän informaatiota. Konsoleilla isot elementit käyttöliittymässä ovat pakollisia, jotta sohvalta edes näkee ne.
Havainnollistavana esimerkkinä vaikka EVE:n käyttöliittymä, tämä on ehkä vähän ääripäästä, mutta itse en ainakaan pystyisi näitä näkemään omasta telkkarista http://cailais.files.wordpress.com/2010/04/eve_online_ui_ (47" ~3-4m). Sen sijaan tietokoneelle kyseinen käyttöliittymä sopii ja sisältää ominaisuuksia, joita ei konsolin ohjaimella edes pystyisi mitenkään järkevästi hallitsemaan.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.11.2010 klo 19.02
20.11.2010 klo 14.49
20.11.2010 klo 17.36
Tapelkaa vaikka kuinka paljon, tämä varmasti heikentää pelin kokonaislaatua pc-pelaajan näkökulmasta, vitun piste.
Nyyh, yksinkertaisesta ja aivottomasta hack'n'slashistä tehdään.. tehdään... sama peli uudestaan
21.11.2010 klo 02.39
21.11.2010 klo 11.37
22.11.2010 klo 21.19
23.11.2010 klo 18.01
Miksi nykypelit pitää olla niin helppoja/hitaita/yksinkertaisia nykyään?
Paras esimerkki yksinkertaistamisesta on se, kun kaveri (joka on Call of Duty "expertti") ei osannut edes suunnistaa Unreal Tournamentin kentissä koska ne on kuulemma liian monimutkaisia vrt. CoD Ja BF2. Ja sitten myös ei hallinnut terveyden, aseiden ja armorien keräämistä kuin nykypeleissä riittää että jää istumaan nurkan taakse ja energiat palautuu... :D
23.11.2010 klo 21.45
Paras esimerkki yksinkertaistamisesta on se, kun kaveri (joka on Call of Duty "expertti") ei osannut edes suunnistaa Unreal Tournamentin kentissä koska ne on kuulemma liian monimutkaisia vrt. CoD Ja BF2. Ja sitten myös ei hallinnut terveyden, aseiden ja armorien keräämistä kuin nykypeleissä riittää että jää istumaan nurkan taakse ja energiat palautuu... :D
Hieno tarina Hermanni, mutta ensinnäkin kaverisi on varmasti melko pälli jätkä, ja toisekseen palautuvat energiat eivät todellakaan ole paskempi juttu kuin ensiapulaatikoiden kanssa nysvääminen. Tietenkin nostalgiafagit voivat näin uskotella itselleen, samaten kuin kaiken muunkin "ennen oli paremmin" -bullshitin.
23.11.2010 klo 22.07
Hieno tarina Hermanni, mutta ensinnäkin kaverisi on varmasti melko pälli jätkä, ja toisekseen palautuvat energiat eivät todellakaan ole paskempi juttu kuin ensiapulaatikoiden kanssa nysvääminen. Tietenkin nostalgiafagit voivat näin uskotella itselleen, samaten kuin kaiken muunkin "ennen oli paremmin" -bullshitin.[/quote]
Onhan se pälli, kun aloitti pelaamaan vasta Cod sukupolven aikaan, ironista eikö? Ja yllättäen kaikki "fiksuiltakin" vaikuttavat kaverit olivat yhtä kujalla, koska eivät olleet koskaan pelannut "yhtä haastavia pelejä" vaan ovat tätä WoW ja CoD sukupolvea - ja ne vanhemmat pelit on kuulemma ihan mahdottomia heille kun pitäisi jopa opetella pelaamaan kauemmin kuin 10min että pärjäisi.
Ja itse väitän että kerättävät tavarat olivat parempi kuin itsepalautuva energia. Miksikö? No toimisko esim. Roolipelitkään jos energia olisi käytännössä loputon ja taidoilla olisi vain omat sisäiset "cooldowninsa"? Ehkä huono vertaus, mutta syvyys katoaa pelistä kuin ei edes paukuistakaan ole nykyräiskinnöissä enää pulaa.
Paitsi että peleistä puuttuu myös syvyys, niin aseetkin on nykyään luokkaa "5 konekivääriä, aseiden erona on pieni rekyyliero sekä aseiden ulkokuori". Erittäin hienoa ja omaperäistä, Eiku... :(
04.10.2011 klo 09.20