Tuorein sisältö

Diablo 3 tulossa myös konsoleille

17.11.2010 klo 11.00 | Luettu: 51720 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


MTV Multiplayer kertoo, että Blizzardin kolmatta peruskiveä, Diabloa, ollaan suuntaamassa konsolialustoille. Blizzard etsii työpaikkailmoituksessa pääohjelmoijaa ja pääsuunnittelijaa Diablo 3:n konsoliversiolle. Tarkempia alustoja ei ole mainittu, mutta eivätköhän sekä PS3 että X360 tule olemaan edustettuina. Julkaisuajankohdasta voi vielä vain haaveilla.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Activision nirhasi B... Yu Suzuki: Tahdon te... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (54 viestiä)

kivi

17.11.2010 klo 11.04

Voi saatanan saatana. Lohduttaa kuitenkin se, että pelin suunnittelu ja tekeminen oli ehditty aloittaa hyvissä ajoin ennen päätöstä tehä peli myös konsoleille. Vituttaa silti ja lyön työpisteeni työpöydän yhdellä hyvin tähdätyllä karateiskulla kahtia
lainaa
Ajattelija

17.11.2010 klo 11.12

Mutta tulee kuitenkin
lainaa
antero

17.11.2010 klo 11.13

Hyvä juttu. Toivoinkin, että tämä peli tulisi konsoleille.
lainaa
UberJonez

17.11.2010 klo 11.15

En oikeasti voi käsittää miksi PuuCee-pelaajat voivat yleensäkkään tällaisista uutisista suuttua. "Nyyhnyyh nyt se PC-versio on kuraa kun on pitänyt konsoleiden tehoilla mennä yms."
En nyt väitä että konsolit kykenisivät tehojensa kanssa PC-n rinnalle (nim. leuka tipahti kun Crysiksen ensimmäistä kertaa näin.)
Mutta nykypäivä on nykypäivää. Konsolit myyvät "paremmin?" Olisihan se tietysti hyvä jos kaikista alustoista otettaisiin kaikki irti riippumatta muista.
Mutta esim. se pääasia siinä pelissä eli tarina ja ominaisuudet olisivat kuitenkin kaikissa samat. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa kuinka paljon se PC tai PS3-versio jostain pelistä näyttäisi paremmalta kuin oman pelikoneeni(X360) versio.
PC-pelaaminen ei ole ikinä kiinnostanut ja Pleikkarittajaksi en ole ajatellut rupeamaan. Näillä verukkeilla sain parhaan konsoliohjaimen ikinä, hyviä pelejä (first party ja third), mahtavan online-yhteisön ja paljon muuta!
lainaa
UberJonez

17.11.2010 klo 11.17

Aivan ja vielä lisäksi. Diablo pelisarjana ei ole oikeastaan ikinä kiinnostanut paljoa. Joskus tullut kakkosta pelattua lanissa kaverilla ja oli ihan jees. Jos tuo nyt konsoleille saapuu niin voisihan se olla ihan kokeilun arvoinen peli ^^
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

17.11.2010 klo 11.24

UberJonez, mitä selität? Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.

Tämä tuskin tulee tosin Diablo III:sta pilaamaan millään lailla, sillä uskon vakaasti että peli kehitetään ensikädessä PC:lle, ja sen jälkeen lähdetään suunnittelemaan konsoliversiota, koskematta enään PC:n versioon.

Että näin.
lainaa
UberJonez

17.11.2010 klo 11.31

rambokala, ehkä hiukan väsyneenä kommenttia kirjoittaessani en ajatellut pitkälle. Ajattelin lähinnä graafista ilmettä joka usein heikompi kun konsolien kanssa mennään. Mitä "ominaisuuksia" tarkoitit. Ihan pelillisiä?
lainaa
fgsfds

17.11.2010 klo 11.32

We're exploring a Diablo-related concept for consoles and are currently looking to fill a few senior console-related positions on the Diablo III team. As we've said in the past, with proper care the gameplay could suit the console platform, and we're interested in seeing what talent out there might be interested in such a project. If you're passionate about all things Diablo and have the requisite skill and experience, then head over to our jobs site to check out the positions and apply.

Please note that this is not an announcement of a console title. We are first and foremost developing Diablo III for Windows and Mac PCs and don't intend to allow any possibility of a console interpretation to delay or affect the release of the game.
lainaa
EttäNäin

17.11.2010 klo 11.39

rambokala kirjoitti:
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.


Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?
lainaa
asdasd

Rekisteröitynyt 27.09.2010

17.11.2010 klo 11.47

Raiskatkoon pelin jos haluavat, kunhan vaan PC-versioon ei kosketa.
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

17.11.2010 klo 11.47

EttäNäin kirjoitti:
rambokala kirjoitti:
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.


Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?
Yleensä pelintekijöitten. Ensinnäkin konsoleitten tuoma runkkuhuohotus suurimmassa osassa peleistä ärsyttää, ja sen lisäksi moninpelin pilaava matchmakingpaska ilman chattia, sekä grafiikka -asetuksien säätömahdollisuuksien vähyys PC:llä häiritsevät ihan helvetisti. Myös Field of view on yleensä aivan säälittävän pieni FPS -peleissä, kiitos konsolien. Nämä kaksi jälkimmäistä tosin yleensä tarttuvat mukaan vain jos peli tehdään ensin konsoleille, ja sitten PC:lle. Kuten sanoin, Diablolla tuskin on mitään hätää.

Ja ei, en vihaa konsoleita, en vain tykkää siitä mitä ne tekevät tietyille PC -peleille. Ei minulla mitään Diablon kääntämistä vastaan ole, kunhan PC on se ensisijainen kehitysalusta. Tulihan ekakin diablo konsoleille, eikä se siitä huonompaa tehnyt.
lainaa
kivi

17.11.2010 klo 11.48

Aikaa ennen konsoleita, kun pelejä tehtiin vain PC:lle niin löytyi dedicated servereitä, pelejä pystyi modaamaan, oli editoreja, pelit eivät olleet yksinkertaistettuja eikä ollut typeriä DLC:tä.

Vaikka asiaa katsoo miltä kantilta tahansa niin ennen PC-pelit olivat monipuolisempia kun ei menty konsolien ja konsolipelaajien ehdoilla
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

17.11.2010 klo 11.50

Ainiin, kuten tosiaan Kivi mainitsi, myös DLC:t ovat yksi kirous jonka konsolipelit ovat tuoneet mukanaan. Ei, niitä ei ole pakko ostaa, mutta ihan liian usein se DLC on jotain sellasta joka 10 vuotta sitten olisi ollut pelissä ilman että se pitää erikseen ostaa.
lainaa
kivi

17.11.2010 klo 11.53

Jjep, ennen muutama lisäkenttä tuli ilmaisena päivityksen muodossa ei 15e hintaisena rahastuspakettina kuten esim. MW2ssa.

Ennen kun peliin tuli maksullisia lisäosia niin ne olivat todellakin lisäosia, jotka laajensivat peliä suurella kädellä eikä DLC:tä jossa tulee yksi uusi skini ja ehkä hyvällä säkällä muutama kartta
lainaa
dii-ih

17.11.2010 klo 12.32

No en näkis syytä miksi PC-pelaajat tästä itkisivät, PC:llehän peliä etupäässä kehitetään ja konsoli seuraa vanavedessä jonain känäisenä käännöksenä (itse odotellen myös konsolille käännöstä).
lainaa
Mufluv

17.11.2010 klo 13.04

Hirvee vinkuminen ja vankuminen vaikka kukaan ei ole edes nähnyt vielä PC- ja konsoliversiota Diablo 3:sta. Teilataan heti alkuunsa ennenku edes nähdään koko peli.

Järki käteen, odotatte sitä Diablo 3:sta nätisti ja vasta sitten riehutte. Itse olen samaa mieltä että jotkin pc-pelit pilataan sillä että niitä tehdään konsolin ehdoilla. Mutta se on täysin pelintekijöiden vika. Bioware teki erinomaisesti Dragon age: origins:in kanssa PC ja konsoliversioiden suhteen.

Mutta taas toisaalta, hemmetin hienoa että konsoleillekkin tulee tämän kaltainen eepos. Itse kun kuluttanut Diabo 1:n ja 2:n kanssa monet hienot pelitunnit. Konsolit tarvitsevat lisää tämän kaltaisia hienoja pelejeä. Varsinkin kun olen kyllästynyt pelaamaan putkimaisia konsolipelejä ja 5-7 tunnin tarinapelejä. Aivot narikkaan, demonia kuuppaan ja palkkioksi Miekka 3:lla socketed kololla.

Ja Blizzardin tuntien, ja varsinkin heidän budjetin Diablo 3 tulee menestymään sekä PC:llä että konsoleilla.
lainaa
Derppy

17.11.2010 klo 13.09

Ei tämä hyvä uutinen ole PC-pelaajille, mutta luotan, että Blizzard osaa toimia kuten Valve ja pysyä pääasiassa PC-kehityksessä. Uskon, että näillä firmoilla on pakko olla moraalisiakin syitä pysyä uskollisena PC-alustalle, koska konsoleilla pyörii niin paljon helppoa rahaa.

Monet kehittäjät kuitenkin ahneuden ajamana kusevat omien juuriensa päälle ja siirtyvät yhden firman täysin rajoitetun alustan pariin. Mikäli kaikki seuraisivat perässä, niin pelien kehitys hidastuisi huimasti.

Veikkaan, että se suurin syy valtavalle kehityskilpailulle AMD/ATI ja Intel/Nvidia välillä on PC-pelaaminen. Uutta rautaa kehitetään ja pusketaan ulos hirveää rataa. PC-pelinkehittäjät yrittävät pysyä mukana ja hyödyntää aina uusimpia tekniikoita tuotoksissaan.

Aina jossain vaiheessa ilmestyy konsoli ja siihen valitaan sen hetkisestä raudasta tietty kokoonpano ja jumahdetaan taas siihen muutamaksi vuodeksi.

Mikäli kaikki kehittäjät siirtyisivät konsoleille poistuisi PC-puolen kilpavarustelu ja komponenttien kehitykseen käytettävät rahamäärät supistuisivat. Tämän takia konsolit tavallaan elävät PC-pelaamisen varassa ja MS/Sony/Nintendo ampuvat itseään jalkaan, kun esimerkiksi maksavat siitä, ettei pelistä kehitetä parempaa PC-versiota.
lainaa
Albiinosaatana

17.11.2010 klo 13.15

Aivan mahtavaa huumoria lukea näitä tekstejä täällä! Pc-pelaajille tiedoksi, mitä te täällä inisette mahdollisesta konsoliversiosta, jos ette kuitenkaan tule ostamaan sitä! Luulen kuitenkin vahvasti että kyseessä on kuitenkin Pc-peli ollut alusta asti ja jos konsoliversiota "karsitaan" niin ei se varmasti tule pc-versioon vaikuttamaan! Ja tämä on myös mahtava uutinen jos saamme tämän konsoleille niin mahdollisimman moni pääsee kokemaan tämän hienon pelin, keneltä se muka on pois?! Ihmiset ei varmaan muista mutta Diablo 1 tuli aikoinaan Ps1:lle eikä se aiheuttanut läheskään tämmöistä haloota! Aikuistukaa myös ihmeessä!




-AlbiinoSaatana
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

17.11.2010 klo 13.22

Jumaliste että olisin vahingoniloinen jos vanhat diablo fanit ostaa tuon ja laittaa sen pc:hen ja alkaa näitä ihania xbogin punaisia ja vihreitä painike merkkejä satelemaan jossain yhteydessä. XD

ps. mikä hitto siinä pitää olla että konsolipelaajat pitää AINA pc pelaajia piraatteina. saahan sitä xboxillekin jo poltettuu pelejä. ja pc pelaajien pelko liittyy varmaan siihen että jotain lähtee kuitenkin koska joku konsoli kääntäjä kuitenkin sanoo että ei pc:lle voi tota juttuu laittaa koska sitä on mahdotonta laittaa konsoleille ja näin ollen konsoleille tehty peli häviää laadussa.
lainaa
AlbiinoSaatana

17.11.2010 klo 13.33

Petelius86 kirjoitti:
Jumaliste että olisin vahingoniloinen jos vanhat diablo fanit ostaa tuon ja laittaa sen pc:hen ja alkaa näitä ihania xbogin punaisia ja vihreitä painike merkkejä satelemaan jossain yhteydessä. XD

ps. mikä hitto siinä pitää olla että konsolipelaajat pitää AINA pc pelaajia piraatteina. saahan sitä xboxillekin jo poltettuu pelejä. ja pc pelaajien pelko liittyy varmaan siihen että jotain lähtee kuitenkin koska joku konsoli kääntäjä kuitenkin sanoo että ei pc:lle voi tota juttuu laittaa koska sitä on mahdotonta laittaa konsoleille ja näin ollen konsoleille tehty peli häviää laadussa.


Miksi ihmeessä pc-versiossa satelisi xboxin nappulat?! Ja se että Pc-pelaajia pidetään piraatteina on aivan normaalia koska suurin osa peleistä piratisoidaan ja sen takia kehittäjät haluavat myös pelinsä konsoleille koska see myy paremmin konsolimarkkinoilla! Ja tietenkin konsoliversio tulee aina kärsimään graafisesti mutta entäs sitten? Eihän me grafiikan takia pelata!
lainaa
Derppy

17.11.2010 klo 13.44

AlbiinoSaatana kirjoitti:
Miksi ihmeessä pc-versiossa satelisi xboxin nappulat?! Ja se että Pc-pelaajia pidetään piraatteina on aivan normaalia koska suurin osa peleistä piratisoidaan ja sen takia kehittäjät haluavat myös pelinsä konsoleille koska see myy paremmin konsolimarkkinoilla! Ja tietenkin konsoliversio tulee aina kärsimään graafisesti mutta entäs sitten? Eihän me grafiikan takia pelata!


Ei kukaan sen grafiikan takia pelaa, mutta suurin osa itkusta johtuu siitä, että myös PC-version laatu kärsii usein, kun peli päätetään julkaista myös konsoleille. Eikä kyse ole pelkästään grafiikasta, vaan käyttöliittymästä verkkotekniikkaan ja aina modaustyökaluihin asti.

Teoriassahan pelin voisi kehittää kaikkine ominaisuuksineen ja työkaluineen PC:lle ja sitten vain "tyhmentää" konsoleille, mutta veikkaan että konsoliyhtiöt jopa maksavat siitä, ettei PC-versio ole huomattavasti konsoliversiota parempi.
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

17.11.2010 klo 13.50

Derppy kirjoitti:
AlbiinoSaatana kirjoitti:
Miksi ihmeessä pc-versiossa satelisi xboxin nappulat?! Ja se että Pc-pelaajia pidetään piraatteina on aivan normaalia koska suurin osa peleistä piratisoidaan ja sen takia kehittäjät haluavat myös pelinsä konsoleille koska see myy paremmin konsolimarkkinoilla! Ja tietenkin konsoliversio tulee aina kärsimään graafisesti mutta entäs sitten? Eihän me grafiikan takia pelata!


Ei kukaan sen grafiikan takia pelaa, mutta suurin osa itkusta johtuu siitä, että myös PC-version laatu kärsii usein, kun peli päätetään julkaista myös konsoleille. Eikä kyse ole pelkästään grafiikasta, vaan käyttöliittymästä verkkotekniikkaan ja aina modaustyökaluihin asti.

Teoriassahan pelin voisi kehittää kaikkine ominaisuuksineen ja työkaluineen PC:lle ja sitten vain "tyhmentää" konsoleille, mutta veikkaan että konsoliyhtiöt jopa maksavat siitä, ettei PC-versio ole huomattavasti konsoliversiota parempi.


kiitos tuosta nyt ei tarvinnu ite kirjottaa XD
ja vielä se että nyt puhutaan blizzard yhtiöstä luuletteko että ne antaa minkään laista HUONOA peliä sieltä ulos edes käännettynä. menee taas vaikeaksi niidenkin elämä ja julkaisu pitkittyyy
lainaa
Jaffe

Rekisteröitynyt 29.10.2009

17.11.2010 klo 14.07

Blizzard ei ole julkistanut konsoliversiota. Otsikko antaa virheellisen kuvan.

"Please note that this is not an announcement of a console title. We are first and foremost developing Diablo III for Windows and Mac PCs and don't intend to allow any possibility of a console interpretation to delay or affect the release of the game."
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

17.11.2010 klo 14.15

ensimmäistäkin diabloa pelattiin pleikkarilla, mutta se olikin eri aikaa se
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

17.11.2010 klo 14.19

Porukka huutelee että täällä on teilattu, mutta eihän kukaan ole teilannut?
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

17.11.2010 klo 14.22

EttäNäin kirjoitti:
rambokala kirjoitti:
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.


Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?


Varsinki, ku todennäkösesti konsoliversio vaan käännetään PC-versiosta. Ei niin, että niistä pyritään tehdä samanlaiset.
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

17.11.2010 klo 14.40

No niinhän mä Appe sanoin?
lainaa
DiabloSiege

17.11.2010 klo 14.40

Hyvä, että tulee konsoleille. Vielä kun pistävät co-op mahdollisuuden yhdeltä konsolilta, niin vielä parempi. Pakko vaan sanoa, että Hack 'n' Slasheja on konsoleilla huomattavasti parempi pelata, koska padilla pelatessa pelit eivät ole pelkästään hiiren klikkailua.

Ja kyllä olen pelannut Diablot ja sen isälevyt kaikki läpi sekä Dungeon Sieget, Titan Questit, Sacredit jne. jne... Deathspankia en ole pelannut kylläkään johtuen co-opin surkeudesta.
lainaa
Disa

17.11.2010 klo 14.48

Melko tyhmiä olisivat jos eivät olisi julkaisemassa peliä konsoleille. Kotickilla mielessä ole kuin raha.
lainaa
roni

17.11.2010 klo 14.48

Ei se grafiikka tosiaankaan, eikä välttämättä ominausuudektaan karsiinnu, vaan itseäni lähinnä kyrsii äärettömä huono optimointi. Se, että PC:eellä saan edes sitä xbox360 tasoista grafiikkaa vaatii jo huomattavaa taloudellista panostusta kotikoneeseen. Vaikka pari vuotta vanhat komponentit tehokkaampia kuin xbox360 ikinä, niin sulavuudesta ei tietoakaan. Noh, nyt panostin sitten tonnilla koneeseen ja karvasta kalkkia oli kun new vegasia pelasin PC:eellä xbox360 version jälkeen, high end kone ja fps hyppii mihin sattuu. Plussaa tosin latausajoista mitä PC:eellä ei olekaan. (Kyllä, jopa ostin molemmat)
lainaa
lolololort

17.11.2010 klo 14.57

Niin että DirectX 11:sta pystytään käyttämään vasta, kun tulee uus konsolisukupolvi. On se surkea paikka PC raudan kehittäjille, kun huippunäyttiksillä ei vaan yksinkertasesti normikäyttä tee yhtään mitään, kun ei oo mitään mihin sitä tarvis. Ja siitä sitten päästään, kun ei oo varoja enää kehittää, niin hommahan tyssää täysin rautapuolella :)
lainaa
Dasf

Rekisteröitynyt 07.12.2009

17.11.2010 klo 17.50

Eipä diablo 2 paljoa tekemistä ole yksin pelissä, mutta nettipeli onkin koko pelin suola joka on saanut minut palaamaan useasti tämän pelin ääreen. Jälleen aloitin classic hc:een uudestaan:) Diablo 3 odotellessa!
lainaa
Bamboocha

Rekisteröitynyt 17.09.2007

17.11.2010 klo 18.06

Samapa tuo mulle, ostan kuitenkin PC:lle. Enkä usko, että konsoliversion tekeminen mitenkään huonontaa PC-versiota. Varsinkaan kun on kyse Blizzardista.
lainaa
Rautamaha

Rekisteröitynyt 20.12.2008

17.11.2010 klo 19.08

Diablo onkin niin monimuotoinen ja -mutkainen peli, että siitä varmasti joudutaan karsimaan helvetisti ominaisuuksia mikäli sen konsolille haluaa. Mitä, vyö katoaa, kun ei ohjaimessa ole nappuloita 1-4? Uh oh, kovasti vaativaa.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

17.11.2010 klo 19.52

Rautamaha kirjoitti:
Diablo onkin niin monimuotoinen ja -mutkainen peli, että siitä varmasti joudutaan karsimaan helvetisti ominaisuuksia mikäli sen konsolille haluaa. Mitä, vyö katoaa, kun ei ohjaimessa ole nappuloita 1-4? Uh oh, kovasti vaativaa.

Ongelma onkin siinä, että yhden sijaan noita pikkuominaisuuksia joudutaan yleensä karsimaan aika reilulla kädellä, jolloin kokonaisvaikutuskin kasvaa.
lainaa
Mufluv

17.11.2010 klo 21.33

Rautamaha kirjoitti:
Diablo onkin niin monimuotoinen ja -mutkainen peli, että siitä varmasti joudutaan karsimaan helvetisti ominaisuuksia mikäli sen konsolille haluaa. Mitä, vyö katoaa, kun ei ohjaimessa ole nappuloita 1-4? Uh oh, kovasti vaativaa.


Eikös Diablo 3:sta tuo heal ja mana potionien hörpiminen lähtenyt kokonaan? Nappeja 1-4 ei siis tarvita
lainaa
lolpellet

17.11.2010 klo 21.45

Mun mielestä tämmöset jutut on ihan oikein PCpelleille kun ne on vaan niin ärsyttävän tyhmiä. Tapetaan PCpelaaminen ja pelaajat. ^__^
lainaa
Seme

17.11.2010 klo 22.53

EttäNäin kirjoitti:
rambokala kirjoitti:
Konsolit nimenomaan karsivat ominaisuuksia jotka olisivat PC:llä itsestäänselvyyksiä. Ja myyntien laittaminen laadun eteen on surullista, ja surullisen yleistä nykyään.


Kerrotko mitä nämä ominaisuudet ovat ja onko se karsiminen pelaajien vai pelintekijöiden vika?


Käyttöliittymän ominaisuuksia muutetaan niin, että liittymää voi käyttää myös konsolien padeilla. Tämä voi merkitä esimerkiksi pc:llä sitä, että joudut valikoissa siirtymään seuraavaan vaihtoehtoon yksi kerrallaan sen sijasta, että voisit hiirellä klikata suoraan halutun vaihtoehdon.

Syyllistäminen on mielestäni turhaa. Kuitenkin on käsitettävä realiteetit, että konsoleille ei voi rakentaa niin helppokäyttöistä käyttöliittymää kuin PC:lle.

Jos joku on Borderlandsia pelannut, niin siinä on hyvä esimerkki, miten käyttöliittymä on suunniteltu konsoleille toimivaksi ja täräytetty semmoisenaan PC:lle. Kyllä käyttöliittymää käyttämään pystyy, mutta sen käyttöä voisi nopeuttaa ja helpottaa.
lainaa
Flood

Rekisteröitynyt 03.01.2009

17.11.2010 klo 23.13

Rautamaha kirjoitti:
Diablo onkin niin monimuotoinen ja -mutkainen peli, että siitä varmasti joudutaan karsimaan helvetisti ominaisuuksia mikäli sen konsolille haluaa. Mitä, vyö katoaa, kun ei ohjaimessa ole nappuloita 1-4? Uh oh, kovasti vaativaa.

Pitää otaa huomioon myös että tulevassa Diablo 3 on niin paljon passive skillejä että konsoliohjaimen näppäimet riittävät varmasti.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.11.2010 klo 08.26

Voi kuulkaas te rassukat. Nykyisin konsoleillekin voidaan tehdä melkein yhtä hyvät käyttöliittymät kun PC:lle kunhan vain käyttää näitä hienoja liikkeentunnistusvehkeitä. Ainoat asiat, jotka tulee kärsimään on sisältö, jota tyhmennetään tarpeeksi että massatkin ymmärtävät sitä ja tietysti sitä myös vähennetään että sen pystyy ahtamaan pieneen konsolin muistiin, ja toisena grafiikka, joka nyt aika itsestäänselvyys. Oikeastaan toivoisinkin että nuo liikkeentunnistusohjaimet yleistyisivät niin paljon että jokaisessa pelissä olisi pakko käyttää niitä.

---
~Deneidez dot com siellä se trollaus on
lainaa
Derppy

18.11.2010 klo 17.05

Neoncat kirjoitti:
Voi kuulkaas te rassukat. Nykyisin konsoleillekin voidaan tehdä melkein yhtä hyvät käyttöliittymät kun PC:lle kunhan vain käyttää näitä hienoja liikkeentunnistusvehkeitä. Ainoat asiat, jotka tulee kärsimään on sisältö, jota tyhmennetään tarpeeksi että massatkin ymmärtävät sitä ja tietysti sitä myös vähennetään että sen pystyy ahtamaan pieneen konsolin muistiin, ja toisena grafiikka, joka nyt aika itsestäänselvyys. Oikeastaan toivoisinkin että nuo liikkeentunnistusohjaimet yleistyisivät niin paljon että jokaisessa pelissä olisi pakko käyttää niitä.


Ei.

PC:llä ja konsolilla käyttöliittymän _täytyy_ olla erilainen. Tietokoneen näytöissä resoluutio (PPI) on huomattavasti korkeampi ja näyttöä katsotaan lähempää. Usein tämän huomiotta jättäminen näkyy valtavissa fonteissa ja puoli ruutua peittävässä hudissa/valikoissa, joissa on silti vain vähän informaatiota. Konsoleilla isot elementit käyttöliittymässä ovat pakollisia, jotta sohvalta edes näkee ne.

Havainnollistavana esimerkkinä vaikka EVE:n käyttöliittymä, tämä on ehkä vähän ääripäästä, mutta itse en ainakaan pystyisi näitä näkemään omasta telkkarista http://cailais.files.wordpress.com/2010/04/eve_online_ui_ (47" ~3-4m). Sen sijaan tietokoneelle kyseinen käyttöliittymä sopii ja sisältää ominaisuuksia, joita ei konsolin ohjaimella edes pystyisi mitenkään järkevästi hallitsemaan.
lainaa
PCKonsuulimies

19.11.2010 klo 11.08

lolololort kirjoitti:
Niin että DirectX 11:sta pystytään käyttämään vasta, kun tulee uus konsolisukupolvi. On se surkea paikka PC raudan kehittäjille, kun huippunäyttiksillä ei vaan yksinkertasesti normikäyttä tee yhtään mitään, kun ei oo mitään mihin sitä tarvis. Ja siitä sitten päästään, kun ei oo varoja enää kehittää, niin hommahan tyssää täysin rautapuolella :)


Voihan sillä tehopc:llä aina ajella unigine heavenia tai jotain...mutta tosi juttu on että kyllä nuo konsolit rajoittaa tällä hetkellä myös pc-puolta aika pahasti.
lainaa
voivoivoivoi

19.11.2010 klo 16.55

PC:llä pelaamista rajoittaa se, että PC:n pelit ovat huonontuneet vuosien varrella ja kaikki pelaisivat mieluummin remakeja vanhoista peleistä. Itsekin ostaisin takaisin PC:n, mutta amatöörinysvärit pilasivat strafeloikkimisen siirtymällä nössöräiskintöihin taitoräiskintöjen sijaan. Ja tietenkin myös LAN -ruotsalaiset hyvillä yhteyksillään, mutta tätä ongelmaa ei enää olisi!

Nm. Maailman paras Rocket Arena ja CTF -pelaaja.

Oi, niitä aikoja!
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

19.11.2010 klo 17.22

Derppy kirjoitti:
Neoncat kirjoitti:
Voi kuulkaas te rassukat. Nykyisin konsoleillekin voidaan tehdä melkein yhtä hyvät käyttöliittymät kun PC:lle kunhan vain käyttää näitä hienoja liikkeentunnistusvehkeitä. Ainoat asiat, jotka tulee kärsimään on sisältö, jota tyhmennetään tarpeeksi että massatkin ymmärtävät sitä ja tietysti sitä myös vähennetään että sen pystyy ahtamaan pieneen konsolin muistiin, ja toisena grafiikka, joka nyt aika itsestäänselvyys. Oikeastaan toivoisinkin että nuo liikkeentunnistusohjaimet yleistyisivät niin paljon että jokaisessa pelissä olisi pakko käyttää niitä.


Ei.

PC:llä ja konsolilla käyttöliittymän _täytyy_ olla erilainen. Tietokoneen näytöissä resoluutio (PPI) on huomattavasti korkeampi ja näyttöä katsotaan lähempää. Usein tämän huomiotta jättäminen näkyy valtavissa fonteissa ja puoli ruutua peittävässä hudissa/valikoissa, joissa on silti vain vähän informaatiota. Konsoleilla isot elementit käyttöliittymässä ovat pakollisia, jotta sohvalta edes näkee ne.

Havainnollistavana esimerkkinä vaikka EVE:n käyttöliittymä, tämä on ehkä vähän ääripäästä, mutta itse en ainakaan pystyisi näitä näkemään omasta telkkarista http://cailais.files.wordpress.com/2010/04/eve_online_ui_ (47" ~3-4m). Sen sijaan tietokoneelle kyseinen käyttöliittymä sopii ja sisältää ominaisuuksia, joita ei konsolin ohjaimella edes pystyisi mitenkään järkevästi hallitsemaan.
Et haista Neoncatin puheista sarkasmia?
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

19.11.2010 klo 19.02

Mitä paskaa?!? Blizzard? Oikeasti? :(
lainaa
Prääm

20.11.2010 klo 14.49

Tapelkaa vaikka kuinka paljon, tämä varmasti heikentää pelin kokonaislaatua pc-pelaajan näkökulmasta, vitun piste.
lainaa
Hohoho

20.11.2010 klo 17.36

Prääm kirjoitti:
Tapelkaa vaikka kuinka paljon, tämä varmasti heikentää pelin kokonaislaatua pc-pelaajan näkökulmasta, vitun piste.

Nyyh, yksinkertaisesta ja aivottomasta hack'n'slashistä tehdään.. tehdään... sama peli uudestaan
lainaa
ex-PC-pelaaja

21.11.2010 klo 02.39

Niin se aika vaan muuttuu PC-pelaajat. Hankkikaa konsoli, niin ehkä löydätte pelaamisen ilon uudelleen.
lainaa
rehtori

21.11.2010 klo 11.37

Teilleki vaa tiedoks että myös Diablo 1 ja Warcraft 2 lisälevyineen on ps1:lle ja Starcraft mm. N64:lle... eipä ne pelitkään ole sen huonompia ja konsolien pilaamia, joten hankkikaa elämä itkupellet.
lainaa
i30

22.11.2010 klo 21.19

Mahtaa pojuja ketuttaa kuin pientä oravaa. Kyllähän sen uutisistakin huomaa mikä on meininki, kaikki pc-aiheiset uutiset kertovat joko jonkun aiemmin pc-yksinoikeuden konsoliversioista taikka piratismista :D
lainaa
Harlin

23.11.2010 klo 18.01

Pelasin tuossa kavereiden kanssa Skulltagin kautta HD-textuureilla DOOM2:sta. Pelasimme Alien Vendetta "kenttäpakettia" survival cooppina ultra violence vaikeusasteella ja voin sanoa että oli enemmän pelattavaa ja vastinetta yhteensä mitä 10 vuoteen on tullut konsoliporttipelejä PC:llä pelattua. :(

Miksi nykypelit pitää olla niin helppoja/hitaita/yksinkertaisia nykyään?

Paras esimerkki yksinkertaistamisesta on se, kun kaveri (joka on Call of Duty "expertti") ei osannut edes suunnistaa Unreal Tournamentin kentissä koska ne on kuulemma liian monimutkaisia vrt. CoD Ja BF2. Ja sitten myös ei hallinnut terveyden, aseiden ja armorien keräämistä kuin nykypeleissä riittää että jää istumaan nurkan taakse ja energiat palautuu... :D
lainaa
Herra47

23.11.2010 klo 21.45

Harlin kirjoitti:

Paras esimerkki yksinkertaistamisesta on se, kun kaveri (joka on Call of Duty "expertti") ei osannut edes suunnistaa Unreal Tournamentin kentissä koska ne on kuulemma liian monimutkaisia vrt. CoD Ja BF2. Ja sitten myös ei hallinnut terveyden, aseiden ja armorien keräämistä kuin nykypeleissä riittää että jää istumaan nurkan taakse ja energiat palautuu... :D

Hieno tarina Hermanni, mutta ensinnäkin kaverisi on varmasti melko pälli jätkä, ja toisekseen palautuvat energiat eivät todellakaan ole paskempi juttu kuin ensiapulaatikoiden kanssa nysvääminen. Tietenkin nostalgiafagit voivat näin uskotella itselleen, samaten kuin kaiken muunkin "ennen oli paremmin" -bullshitin.
lainaa
Harlin

23.11.2010 klo 22.07

Herra47 kirjoitti:

Hieno tarina Hermanni, mutta ensinnäkin kaverisi on varmasti melko pälli jätkä, ja toisekseen palautuvat energiat eivät todellakaan ole paskempi juttu kuin ensiapulaatikoiden kanssa nysvääminen. Tietenkin nostalgiafagit voivat näin uskotella itselleen, samaten kuin kaiken muunkin "ennen oli paremmin" -bullshitin.[/quote]

Onhan se pälli, kun aloitti pelaamaan vasta Cod sukupolven aikaan, ironista eikö? Ja yllättäen kaikki "fiksuiltakin" vaikuttavat kaverit olivat yhtä kujalla, koska eivät olleet koskaan pelannut "yhtä haastavia pelejä" vaan ovat tätä WoW ja CoD sukupolvea - ja ne vanhemmat pelit on kuulemma ihan mahdottomia heille kun pitäisi jopa opetella pelaamaan kauemmin kuin 10min että pärjäisi.

Ja itse väitän että kerättävät tavarat olivat parempi kuin itsepalautuva energia. Miksikö? No toimisko esim. Roolipelitkään jos energia olisi käytännössä loputon ja taidoilla olisi vain omat sisäiset "cooldowninsa"? Ehkä huono vertaus, mutta syvyys katoaa pelistä kuin ei edes paukuistakaan ole nykyräiskinnöissä enää pulaa.

Paitsi että peleistä puuttuu myös syvyys, niin aseetkin on nykyään luokkaa "5 konekivääriä, aseiden erona on pieni rekyyliero sekä aseiden ulkokuori". Erittäin hienoa ja omaperäistä, Eiku... :(
lainaa
Jere

04.10.2011 klo 09.20

Hyvä että tulee koska Torchlightin kohdalla peliä oli melkein helpompi ja mukavampi pelata konsolilla! (xbox 360) tosin itse nautin karkkini puuceella :)) ja diablossa on tottakai aivan varmasti viimesen päälle hiottu pelattavuus yms, onhan se ENSIN tehty pc:lle joten pelko pois.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova