Tuorein sisältö

Gran Turismo 5:ssä liikaakin yksityiskohtia?

20.06.2010 klo 19.00 | Luettu: 36365 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Kotaku pääsi Gran Turismo -sarjan isän Kazunori Yamauchin läheisyyteen E3:n yhteydessä ja on sitä mieltä, että vuosien hionta ja työstö todella näkyy pelissä. Yamauchi itse alkoi tosin pohtia jo itsekin, että mentiinkö yksityiskohtien kanssa liian pitkälle.

Pelissä on yli tuhat autoa, jotka jaetaan kahteen ryhmään: standard ja premium. Standardeista löytyy sellaisia klassikoita kuin Countach ja Mustang ja premium-autoissa on taas uudempia moottorihirmuja kuten Lamborghini Gallardo. Vain jälkimmäiseen ryhmään kuuluvat autot voivat hajota näyttävästi. Premium-autojen sisustat on tehty pienen pienintä yksityiskohtaa myöten aidon näköisiksi ja niihin on mallinnettu myös alapuolen putket ja muut osat siltä varalta, että auto pyörähtää ympäri.

Yamauchin mukaan yksityiskohtien määrä voi olla jo liikaa ja soveltuisi paremmin seuraavalle Playstationille. Mm. Nurburgringin radalle maalattuja graffiteja on jo päivitelty peliin monta kertaa vuosien kuluessa. Pelille on tullut kehityshintaa jo ilmeisesti yli 60 miljoonaa dollaria.

Alla olevista kuvista niitä yksityiskohtia voi ihastella.






V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusi God of War: kei... Listasunnuntaissa ko... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (49 viestiä)

derivaatta

20.06.2010 klo 19.05

Itse ainakin odottaisin enemmän sulavaa ruudunpäivitystä, kuin lokinpaskaa jonkun valotolpan kyljessä.

Tarkoitus on kuitenkin ajaa kilpaa...
lainaa
sepikkae

Rekisteröitynyt 16.06.2010

20.06.2010 klo 19.07

Nätti se ainakin on! Ei sit tiedä tosin kuinka pienellä fps:llä toi pyörii...
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

20.06.2010 klo 19.08

Hyvät värit. Muttah, ei tätä peliä uskoakseni noista kuvakulmista pelata.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

20.06.2010 klo 19.11

voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
lainaa
not

20.06.2010 klo 19.16

Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.
lainaa
FuuFUu

20.06.2010 klo 19.18

Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.


Kyllä voi, jos ajopelissä ruvetaan mallintamaan kuskin ruoansulatusta, niin mennään metsään ja pahasti.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

20.06.2010 klo 19.22

not kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.

Taitaa olla se 95% sitten skeidaa kun kaikki mielestäni hyvien pelien tekemiseen on mennyt vähintään sen 2 vuotta.
lainaa
Akaesora

Rekisteröitynyt 18.09.2008

20.06.2010 klo 19.24

not kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.



Kyllä siinä helposti kuluu 5 vuotta, kun aletaan peliä ihan alusta asti rakentamaan pelimoottoria myöten.
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

20.06.2010 klo 19.29

Ärsyttää jos noissa vanhoissa autoissa ei ole ollenkaa cockpit-viewiä.
lainaa
tontsa

20.06.2010 klo 19.57

derivaatta kirjoitti:
Itse ainakin odottaisin enemmän sulavaa ruudunpäivitystä, kuin lokinpaskaa jonkun valotolpan kyljessä.

Tarkoitus on kuitenkin ajaa kilpaa...


Joo, kyllä mullakin menee ruudunpäivitys graffojen edelle mutta käsittääkseni tuo pyörii vakaalla 60 freimiä sekunnissa :)
lainaa
shaiBe

20.06.2010 klo 20.05

FuuFUu kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.


Kyllä voi, jos ajopelissä ruvetaan mallintamaan kuskin ruoansulatusta, niin mennään metsään ja pahasti.


Onhan se oleellinen osa simulaatiota, jos 24h kisassa kuskille yllättää vatsatauti niin kisa jää sitten siihen.
lainaa
Cyna

20.06.2010 klo 20.54

Ihan jees mutta puut.
lainaa
eebro

20.06.2010 klo 20.57

Näytti aluks valokuvilta yhtäkkiä puut.
lainaa
Influ

Rekisteröitynyt 19.10.2009

20.06.2010 klo 20.58

Aika näppärän näköstä, mutta puut on kuin sarjan toisesta osasta.
lainaa
Zermu

20.06.2010 klo 21.00

not kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.


Mikäs siinä on, kun pelin tekeminen "venyy" ja palkka juoksee ja iso-pomo ei sano mitään.
lainaa
Horatio

20.06.2010 klo 21.08

Taitaa tämä peli olla...
...puutteessa.
lainaa
Temposaur

20.06.2010 klo 21.35

not kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.


Mistähän nämä luvut kehitit?

Eiköhän edelleenkin suurimpaan osaan AAA-luokan peleissä mene ainakin pari vuotta.
lainaa
Pelattavuusnolla

20.06.2010 klo 22.02

Sitä vaan jaksetaan julistaa kuinka hienolta tämä peli tulee näyttämään mutta jos pelattavuus on sitä luokkaa ku aikasemmissa gt sarjan peleissä nii ei siinä yksityiskohdat paljo pelasta.
lainaa
leXXo

Rekisteröitynyt 10.06.2010

20.06.2010 klo 22.12

Pelattavuusnolla kirjoitti:
Sitä vaan jaksetaan julistaa kuinka hienolta tämä peli tulee näyttämään mutta jos pelattavuus on sitä luokkaa ku aikasemmissa gt sarjan peleissä nii ei siinä yksityiskohdat paljo pelasta.

Pelattavuus huonoa? Ettei vika olisi ihan kuskissa.
lainaa
Jantsu92

Rekisteröitynyt 19.06.2008

20.06.2010 klo 23.07

sepikkae kirjoitti:
Nätti se ainakin on! Ei sit tiedä tosin kuinka pienellä fps:llä toi pyörii...

60fps ja resoluutiolla 1280x1080 skaalattuna 1080p:en.
lainaa
AlfaNinja

20.06.2010 klo 23.40

Onpas kauniita valokuvia. :)
lainaa
Heke32

Rekisteröitynyt 24.06.2008

20.06.2010 klo 23.50

Panostetaan muka yksityiskohtiin, mutta silti "Vain jälkimmäiseen ryhmään kuuluvat autot voivat hajota näyttävästi." Seelvä.
lainaa
yea

21.06.2010 klo 00.19

holy shit...no saa nähä millasta tulee useimmilla näyttää olevan enemmänkin negatiivisia ennakkoluuloja tätä kohtaa mut ite odotan innoll ja peukut pystyssä!! :]
lainaa
Pelattavuusnolla

21.06.2010 klo 08.02

leXXo kirjoitti:
Pelattavuusnolla kirjoitti:
Sitä vaan jaksetaan julistaa kuinka hienolta tämä peli tulee näyttämään mutta jos pelattavuus on sitä luokkaa ku aikasemmissa gt sarjan peleissä nii ei siinä yksityiskohdat paljo pelasta.

Pelattavuus huonoa? Ettei vika olisi ihan kuskissa.


huonolla pelattavuudella tarkoitan epärealistisuutta! Kuten esimerkiksi sitä miten maisema vaihtuu suhteessa auton nopeuteen, jarrutus matkat...ja tietysti kaasun ja jarrun oletusasetukset napeille, ei liipasimille onki taas ihan oma lukunsa!
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

21.06.2010 klo 09.00

Pelattavuusnolla kirjoitti:
leXXo kirjoitti:
Pelattavuusnolla kirjoitti:
Sitä vaan jaksetaan julistaa kuinka hienolta tämä peli tulee näyttämään mutta jos pelattavuus on sitä luokkaa ku aikasemmissa gt sarjan peleissä nii ei siinä yksityiskohdat paljo pelasta.

Pelattavuus huonoa? Ettei vika olisi ihan kuskissa.


huonolla pelattavuudella tarkoitan epärealistisuutta! Kuten esimerkiksi sitä miten maisema vaihtuu suhteessa auton nopeuteen, jarrutus matkat...ja tietysti kaasun ja jarrun oletusasetukset napeille, ei liipasimille onki taas ihan oma lukunsa!

Onko sulla sitten paljonkin kokemusta rata/rallin ajamisesta miten auto käyttäytyy ja mitä sillä väliä missä ne napit oletuksena on jos niitä kerran voi muuttaa?Ja tälläistä pelihän pelataan ratilla eikä normi ohjaimella.ja siihen maiselman vaihtumiseen kyllä tässä maiselma oikeasti vaihtuu nopeasti toisin kuin forzassa missä 400km/h tuntuu kun pärryttäisi 120Km/h kehä kolmosella.
lainaa
Täys_vitsi

21.06.2010 klo 09.18

"...kyllä tässä maiselma oikeasti vaihtuu nopeasti toisin kuin forzassa missä 400km/h tuntuu kun pärryttäisi 120Km/h kehä kolmosella."
Ja valhe jälleen. Vissiin tuosta mainitsemastasi syystä peli (f3) valittiin Suomessakin vuoden urheilupeliksi ja on tämän hetken noteeratuin julkaistu autopeli. Se mitä GT5:stä nähtiin demon muodossa viime jouluna, oli todella heikko esitys. Ajaminen tahmasi ja ruudunpäivitys oli järkyttävä. Voi olla että osa yksityiskohdista olisi pitänyt jättää PS4:lle tulevaan versioon, kuten tekijäkin vihjaa. Onko muuten tämä ainoa oikea GT-pelisarjan edustaja tässä sukupolvessa? Voi hyvinkin olla, joten muistakaa pelata tätä sitten seuraavat 5v.
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

21.06.2010 klo 09.22

sepikkae kirjoitti:
Nätti se ainakin on! Ei sit tiedä tosin kuinka pienellä fps:llä toi pyörii...
Kyllä pelit voi pyöriä vaikka 25fps:llä hyvin nätisti jos menee vaan tasaisesti. Jos olis vaikka 60fps ja tökkis niin ei se ole ollenkaan hyvä pelata :D
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

21.06.2010 klo 09.23

Täys_vitsi kirjoitti:
"...kyllä tässä maiselma oikeasti vaihtuu nopeasti toisin kuin forzassa missä 400km/h tuntuu kun pärryttäisi 120Km/h kehä kolmosella."
Ja valhe jälleen. Vissiin tuosta mainitsemastasi syystä peli (f3) valittiin Suomessakin vuoden urheilupeliksi ja on tämän hetken noteeratuin julkaistu autopeli. Se mitä GT5:stä nähtiin demon muodossa viime jouluna, oli todella heikko esitys. Ajaminen tahmasi ja ruudunpäivitys oli järkyttävä. Voi olla että osa yksityiskohdista olisi pitänyt jättää PS4:lle tulevaan versioon, kuten tekijäkin vihjaa. Onko muuten tämä ainoa oikea GT-pelisarjan edustaja tässä sukupolvessa? Voi hyvinkin olla, joten muistakaa pelata tätä sitten seuraavat 5v.

Syytä vain valehtijaksi mutta totuus on se että mailselman vilinä ei vastaa ajonopeutta vaikka muuten forza onkin mainio autopeli vaikka 3 vähän liikaa arcadeen menikin...
lainaa
Täys_vitsi

21.06.2010 klo 09.31

"Syytä vain valehtijaksi mutta totuus on se että mailselman vilinä ei vastaa ajonopeutta vaikka muuten forza onkin mainio autopeli vaikka 3 vähän liikaa arcadeen menikin..."

Se on seuraus kun siirrytään 30fps:sta sulavaan lukittuun 60fps:ään. R1-luokan autoa ajaessa, maisema vaihtuu niin että vain nopeimmat pärjäävät. No saa olla mitä mieltä huvittaa mutta omissa piireissä F3 rankataan hetken parhaaksi autopeliksi konsoleilla. F2 oli sitä ennen F3:a. Voitaisiin palata keskusteluun kun GT5 saadaan pöydälle vihdoin, ja F4 ensi vuonna.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

21.06.2010 klo 11.19

Täys_vitsi kirjoitti:
"Syytä vain valehtijaksi mutta totuus on se että mailselman vilinä ei vastaa ajonopeutta vaikka muuten forza onkin mainio autopeli vaikka 3 vähän liikaa arcadeen menikin..."

Se on seuraus kun siirrytään 30fps:sta sulavaan lukittuun 60fps:ään. R1-luokan autoa ajaessa, maisema vaihtuu niin että vain nopeimmat pärjäävät. No saa olla mitä mieltä huvittaa mutta omissa piireissä F3 rankataan hetken parhaaksi autopeliksi konsoleilla. F2 oli sitä ennen F3:a. Voitaisiin palata keskusteluun kun GT5 saadaan pöydälle vihdoin, ja F4 ensi vuonna.

totta kai FM3 nyt on paras autopeli kun ei ole haastajaa tällä hetkellä kuten itse sanoit katsotaan maaraskuussa sitten.FM4 saadaan vielä odottaa ettei peräti seuraavaan konsoli sukupolveen :P.
lainaa
Falafel

21.06.2010 klo 12.19

Pelattavuusnolla kirjoitti:
Sitä vaan jaksetaan julistaa kuinka hienolta tämä peli tulee näyttämään mutta jos pelattavuus on sitä luokkaa ku aikasemmissa gt sarjan peleissä nii ei siinä yksityiskohdat paljo pelasta.

Jos ei simulaattorit kiinnosta, voit kyllä kaikkien puolesta pelata niitä Modnation Racerssejasi ja Blurejasi.
lainaa
F3-ftw

21.06.2010 klo 13.24

Täys_vitsi kirjoitti:
"Syytä vain valehtijaksi mutta totuus on se että mailselman vilinä ei vastaa ajonopeutta vaikka muuten forza onkin mainio autopeli vaikka 3 vähän liikaa arcadeen menikin..."

Se on seuraus kun siirrytään 30fps:sta sulavaan lukittuun 60fps:ään. R1-luokan autoa ajaessa, maisema vaihtuu niin että vain nopeimmat pärjäävät. No saa olla mitä mieltä huvittaa mutta omissa piireissä F3 rankataan hetken parhaaksi autopeliksi konsoleilla. F2 oli sitä ennen F3:a. Voitaisiin palata keskusteluun kun GT5 saadaan pöydälle vihdoin, ja F4 ensi vuonna.

Joo Formula 3 on kyllä kova kilpasarja. Sais se suomalainenkin vaan pärjätä siellä.
lainaa
Loki

21.06.2010 klo 13.31

Autopelien suuri ongelma on juuri vauhdittomuuden tunne ja tämä johtuu siitä ettei tv kuva tarjoa samaa katselualuetta kuin todellisuus. Jos kuva voitaisiin levittää tarpeeksi niin että maisemat vilistäisivät silmien ohi näkökentän ulkopuolelle saavutettaisiin parempi vauhdin tuntu myös peleissä.
lainaa
Pettynyt

21.06.2010 klo 13.44

Todennäköisesti maailman staattisimmat taustat taas. Liput varmaan lepattaa, mutta puut eivät ole tuulesta moksiskaan eikä renkaan jäljet jää asfalttiin. Mutta on se hyvä että voi sisäkuvakulmasta ajettaessa ihailla pakoputkistoa joka kulkee auton ALLA!
lainaa
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

21.06.2010 klo 14.38

1. kuvan pöly auton perässä = Näyttää joltain vanhalta richard burns rallylta.
2.Kuva puut = Silent Hill ykkösestä revittyjä. Tätäkö nyt on hinkattu monta vuotta? Nyt jumalauta oikeesti
lainaa
Mateba

Rekisteröitynyt 11.04.2007

21.06.2010 klo 15.49

Erikoista sinänsä että koko sarjan historian aikana kukaan ei ole vieläkään tajunnut että sutimisääniefekti on jotain vuvuzelan tasoista äänisaastetta. Ei sillä, hieno varmaan on kun tulee mutta jääkö vahvuudeksi sitten loppupeleissä pelkkä yksityiskohtaisuus ja autojen määrä?
lainaa
öh-

21.06.2010 klo 16.44

"Alla olevista kuvista niitä yksityiskohtia voi ihastella.

*520x260 scaalattuja screenshotteja 5 vuotta kehityksessä olleesta autopelien luvatusta messiaasta*"

*facepalm*
lainaa
Turismo-ismo

21.06.2010 klo 16.56

Renkaiden ulvonta kuulostaa tosiaan kamalalta, ja onhan siitä jo silloin tällöin palstoilla valiteltukin. Joissain uusissa trailereissa on ollu viitteitä paremmista ulvonnoista, mutta uusimpien gameplay-videoiden äänet on sitten ollu kuitenkin taas sitä samaa vanhaa kuraa. Melko käsittämätöntä. Toivottavasti lopullisessa versiossa olis kunnon äänet.

Sama koskee muuten myös moottorin ääniä, ihme sirinää ja surinaa.
lainaa
Harlin

21.06.2010 klo 17.14

"Autopelien suuri ongelma on juuri vauhdittomuuden tunne ja tämä johtuu siitä ettei tv kuva tarjoa samaa katselualuetta kuin todellisuus. Jos kuva voitaisiin levittää tarpeeksi niin että maisemat vilistäisivät silmien ohi näkökentän ulkopuolelle saavutettaisiin parempi vauhdin tuntu myös peleissä."

Pitää myös muistaa että oikeassakin elämässä ajaessa tulee jossain kohtaa se "vauhtisokeus", joten tuota olisi vähän mahdotonta mallintaa oikein joltain ruudulta. Siksihän valitetaan että on naurettavan pitkät jarrutusmatkat 200km/h kun peli yrittääkin vain pysyä vauhtisokeuden mukana.

Mutta onhan se peleissä hiukan liian hitaaksi tuunattu. Taitaisi olla vähän hankalaa tuunata reagointinopeus tarpeeksi pitkäksi ettei se vauhdin tunne katoaisi. :)
lainaa
tyhmät_xbotit

22.06.2010 klo 11.26

"Gran Turismo 5:n rataeditorille taas vahvistus"

Ja mitä te itkette? Onhan se sanottu sanottu jo moneen kertaan että lopullinen GT5 on kuulemma aivan eri peli kuin Prologue.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

22.06.2010 klo 11.41

hotwheels kirjoitti:
sepikkae kirjoitti:
Nätti se ainakin on! Ei sit tiedä tosin kuinka pienellä fps:llä toi pyörii...
Kyllä pelit voi pyöriä vaikka 25fps:llä hyvin nätisti jos menee vaan tasaisesti. Jos olis vaikka 60fps ja tökkis niin ei se ole ollenkaan hyvä pelata :D

Nätisti muttei nautinnollisen sulavasti.
Resoluution kasvaessahan myös sen FPS:n olisi mukava kasvaa, sillä liikkuva objekti harppoo matalammalla FPS:llä näkyvämmin. Ennen pieni FPS riitti hyvin pienelle resolle ja 14" matkatelkulle :D

Jos tähän tulee se muutama vuosi viilattu 3D-lasen tuki, niin normaali FPS tavallaan puolittuu 60:sta kolmeenkymmeneen. Onneksi se riittäisi ihan hyvin =)
lainaa
huoh

22.06.2010 klo 12.06

tyhmät_xbotit kirjoitti:

Ja mitä te itkette? Onhan se sanottu sanottu jo moneen kertaan että lopullinen GT5 on kuulemma aivan eri peli kuin Prologue.

No shit Sherlock?
lainaa
eki233

22.06.2010 klo 22.10

not kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.


ja suurinosa siitäkin on semmosta vitun massatuotantoa että huhhuh. Älkää boksipojat itkekö jos forza ei maistu vaan ostakaa pleikkari kolmonen ja gta5 kunhan se julkaistaan.
lainaa
gta

23.06.2010 klo 11.25

eki233 kirjoitti:
not kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.


ja suurinosa siitäkin on semmosta vitun massatuotantoa että huhhuh. Älkää boksipojat itkekö jos forza ei maistu vaan ostakaa pleikkari kolmonen ja gta5 kunhan se julkaistaan.


Jaa miks pitäs ostaa joku plegen rämä? tuleehan mainitsemasi GTA5 Xboxille vieläpä paremmilla grafiikoilla jos vanhat merkit pitää paikkaansa!
lainaa
Visse

Rekisteröitynyt 11.04.2007

23.06.2010 klo 13.50

Falafel kirjoitti:
Pelattavuusnolla kirjoitti:
Sitä vaan jaksetaan julistaa kuinka hienolta tämä peli tulee näyttämään mutta jos pelattavuus on sitä luokkaa ku aikasemmissa gt sarjan peleissä nii ei siinä yksityiskohdat paljo pelasta.

Jos ei simulaattorit kiinnosta, voit kyllä kaikkien puolesta pelata niitä Modnation Racerssejasi ja Blurejasi.


Gran Turismolla ei ole mitään tekemistä simulaattoreiden kanssa. Astetta vakavampaa arcade-autoilua. Jos autosimulaattorin haluat, niin pelaa Richard Burns rallya tai iRacingia.
lainaa
FM3_on

23.06.2010 klo 22.57

Täys_vitsi kirjoitti:
No saa olla mitä mieltä huvittaa mutta omissa piireissä F3 rankataan hetken parhaaksi autopeliksi konsoleilla.

Nimenomaan vain hetken parhaaksi. Tämän vuoden lopulla se mantteli siirtyykin täysin eri pelisarjalle ja konsolille :)
lainaa
YouFailedBigTimeLOOL

24.06.2010 klo 18.46

gta kirjoitti:
eki233 kirjoitti:
not kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
voiko muka yksityiskohtia olla liikaa kun pyritään yhä realistisempaan peli elämykseen? totuus on se ettei pelit ole enään halpoja tehdä eikä niitä tule joka vuosi uusia kun vaatimukset nousevat vuosi vuodelta.luultavasti tulevaisuudessa 5 vuotta voi olla ihan perus kehittämisaika.
Menneisyydessä se kehittämisaika oli 5v, nyt se on 1v 95% julkaistavista peleistä. Tämä on vaan yksi joka kuuluu 5%.


ja suurinosa siitäkin on semmosta vitun massatuotantoa että huhhuh. Älkää boksipojat itkekö jos forza ei maistu vaan ostakaa pleikkari kolmonen ja gta5 kunhan se julkaistaan.


Jaa miks pitäs ostaa joku plegen rämä? tuleehan mainitsemasi GTA5 Xboxille vieläpä paremmilla grafiikoilla jos vanhat merkit pitää paikkaansa!

Tietääkseni GTA 5 EI ole tulossa Boxille! Joten nakerra sitä laatikkoa!
lainaa
Puuh

27.06.2010 klo 21.53

Ei siinä voi olla liikaa yksityiskohtia jos kaikissa autoissa ei ole edes vauriomallinnusta...
lainaa
OsQ

12.07.2010 klo 16.54

F3-ftw kirjoitti:
Täys_vitsi kirjoitti:
"Syytä vain valehtijaksi mutta totuus on se että mailselman vilinä ei vastaa ajonopeutta vaikka muuten forza onkin mainio autopeli vaikka 3 vähän liikaa arcadeen menikin..."


Joo Formula 3 on kyllä kova kilpasarja. Sais se suomalainenkin vaan pärjätä siellä.


Mitä vittua? :D
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova