Ubisoft: Puolet peleistä kolmiulotteisia vuonna 2012
Ubisoftilla uskotaan kolmiulotteisten pelien viehätysvoimaan, kertoo CVG. Julkaisijan mukaan ensi vuonna jopa 20 % peleistä tukee 3D-toimintoa ja vuonna 2012 peräti puolet peleistä voidaan nautiskella kolmiulotteisina. PlayStation 3:n ja Xbox 360:n ohella 3D-pelejä tullaan näkemään pian esiteltävällä Nintendon uudella 3DS-taskukonsolilla.
Stereoskooppista 3D-efektiä esiteltiin myös viime vuoden Tokyo Game Show'ssa. Alla olevalla videolla Sonyn Hideyuki Agatan mietteitä 3D:n tulevaisuudesta kyseisessä tapahtumassa.
Stereoskooppista 3D-efektiä esiteltiin myös viime vuoden Tokyo Game Show'ssa. Alla olevalla videolla Sonyn Hideyuki Agatan mietteitä 3D:n tulevaisuudesta kyseisessä tapahtumassa.
Keskustelut (27 viestiä)
Rekisteröitynyt 22.06.2008
19.05.2010 klo 19.07
Menee vielä vuosikymmen vähintään, että "puolet" peleistä on kolmiulotteisia.
19.05.2010 klo 19.12
19.05.2010 klo 19.24
Rekisteröitynyt 04.04.2008
19.05.2010 klo 19.26
Jotenkin tämä 3D ei ole vieläkään ruvennu kiinnostaan. Tuskin monikaan ostaa 3D telkkaria vielä alussa kun ne on aika kalliita ja jotku ei oo hankkinu vielä edes HD telkkua. Pari kaveriani pelaa vieläki kuvaputkella...
3D GTA X, 150e + lasit päälle! Osta!
Rekisteröitynyt 17.09.2007
19.05.2010 klo 19.28
19.05.2010 klo 19.30
19.05.2010 klo 19.43
Luulin että jo nyt julkaistuista peleistä on puolet kolmiulotteisia. Ainakin fps:ät.
No ahhahhah hitto kun olit hauska.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.05.2010 klo 19.50
19.05.2010 klo 20.08
Itse pelin ei tarvitse mitenkään erityisesti "tukea" 3D:tä, sillä erikoisajurit hoitavat homman.
Rekisteröitynyt 11.08.2007
19.05.2010 klo 20.20
Hah hah, PC-peleistä lähes kaikkia voi pelata 3D:nä jo nyt ja on voinut jo vuosia. Ei tarvita muuta kuin Nvidian tai Atin näytönohjain, erikoisajurit ja tietysti tarvittava hardware. Helpoimmillaan 3D:tä pääsee kokeilemaan ostamalla parin euron anaglyph (puna-sini) -lasit, jolloin näytöksi riittää mikä tahansa tavallinen monitori.
Itse pelin ei tarvitse mitenkään erityisesti "tukea" 3D:tä, sillä erikoisajurit hoitavat homman.
nVidian 3D Visionista puhut joka on vasta melkein tullut?
-Tarvitsee 120Hz näytön.
-Puolittaa fps:n puoleksi.
Kyllähän noita on jo kyl pelattu vaik millä jo vuosia lasien kanssa mutta itse oottelen ilman laseja toimivia ratkaisuja.
Rekisteröitynyt 19.10.2009
19.05.2010 klo 20.34
nVidian 3D Visionista puhut joka on vasta melkein tullut?
-Tarvitsee 120Hz näytön.
-Puolittaa fps:n puoleksi.
Kyllähän noita on jo kyl pelattu vaik millä jo vuosia lasien kanssa mutta itse oottelen ilman laseja toimivia ratkaisuja.
Luitko edes tota viestiä, ennen kuin siihen vastasit? Tarvitaan vain ajurit (esim. iZ3D), red-cyan anaglyph -lasit ja monitorista ei väliä. Lähes kaikkia on aikamoista liioittelua ja laatu ei varmaan ole yhtä hyvä, kuin Nvidia 3D Visionilla tai vastaavalla.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
19.05.2010 klo 21.08
Henkilökohtaisesti en näe tuossa 3D-tekniikassa mitään hyötyä nykyiseen HD-kuvaan verrattuna. Onhan se efektinä ihan kiva, mutta nopeasti se unohtuu ja käy lähinnä ärsyttämään painavien lasiensa ja paskojen väriensä takia. Päätäkin käy särkemään ja silmät tuntuvat kääntyvän väärinpäin.
19.05.2010 klo 22.00
19.05.2010 klo 23.32
Ja tuohan tulee epeilemättä pilaamaan pelit, toivottavasti ei tule ikinä pc:lle. Pelaattavuus kärsii, ja koska pelejä on niin kallista tehdä voidaan enään tehdä muutaman tunnin seikkailuita. Oikeasti on voi ymmärtää edes mitä ideaa on tehdä alle 50 tunnin yksinpelikampanijoita.
19.05.2010 klo 23.35
Ei todellakaan ole.
Menee vielä vuosikymmen vähintään, että "puolet" peleistä on kolmiulotteisia.
Höpöhöpö. 3D-option pulttaus peliin ei ole kovin kummoinen operaatio, iso osa jo nykyisistä peleistä enemmän tai vähemmän pelittää stereona, vaikka mitään tukea ei erityisesti devausvaiheessa olekaan mietitty.
Ubisoftin miekkosen puheet täysin mahdollisia - jopa todennäköisiä.
20.05.2010 klo 01.40
Rekisteröitynyt 18.06.2009
20.05.2010 klo 09.38
Huomattavaa on siis se, että puolessa peleistä on 3D-OPTIO. Pelejä voi siis yhä pelata 2D:nä normitelevisiolla, mutta asetuksista saa päälle myös stereoskooppisen 3D-efektin. Miten tämä sitten vaikuttaa pelin resoluutioon ja ruudunpäivitykseen, on vielä mysteeri. Voi vähän haukata prossua kun pitää laskea kahta kuvaa päällekäin.
Olisko koneissa sitten kaksi GPU:ta tai vastaavaa?
20.05.2010 klo 10.15
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.05.2010 klo 10.34
Rekisteröitynyt 29.07.2008
20.05.2010 klo 11.58
Rekisteröitynyt 07.08.2007
20.05.2010 klo 12.19
Puolet peleistä saattavat olla 3D 2012, mutta kuluttajista tuskin prosenttikaan.
Rekisteröitynyt 14.12.2007
20.05.2010 klo 12.32
Eiköhän me nähdä 2012 pyöriikö 3D:na pelit vai ei 8-)
20.05.2010 klo 21.12
Rekisteröitynyt 07.08.2007
21.05.2010 klo 01.48
Tulee mieleen ne ajat kun kansa ajatteli, että tietokoneita ei ikinä nähdä kotona tai kuka helvetti nyt haluaisi korviinsa minkäänlaisia pieniä nuppeja, joista tulee ääntä.
Se on selvää, että kehitys menee kohti 3D:tä ja ihmisetkin tähän ajan kuluessa siirtyvät, mutta jo HD osoitti ettei muutos todellakaan tapahdu parissa vuodessa. Eteenkään sillä että julkaistaan jotain helvetin lasit vaativia paskamyllyjä hirveillä hinnoilla.
3D-lasitkaan eivät ole kuin jotain vaivaiset 30-40v vanha keksintö.
Rekisteröitynyt 29.07.2008
21.05.2010 klo 12.04
Vähän sama asia kuin se lahjaksi saatu/ostettu kuntoilulaite, joka parin ensimmäisen käyttökerran jälkeen jää pölyttymään sängyn alle tai kaappiin. Ihan kiva, mutta joo...
Rekisteröitynyt 04.10.2009
22.05.2010 klo 12.16
Puolet silti kuulostaa vähän yli vedetyltä.
22.05.2010 klo 13.19
Tulee mieleen ne ajat kun kansa ajatteli, että tietokoneita ei ikinä nähdä kotona tai kuka helvetti nyt haluaisi korviinsa minkäänlaisia pieniä nuppeja, joista tulee ääntä.
Tulee myös mieleen siirtymävaihe SD paneeleista HD paneeleihin ja se jatkuva itkeminen siitä kuinka HD on täysin turha juttu :D