Tuorein sisältö

Näin Natal näkee sinut

16.04.2010 klo 13.00 | Luettu: 22083 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Eilen Microsoftin liikeohjausjärjestelmää Project Natalia esiteltiin tapahtumassa Israelissa ja alla olevalla videolla nähdään hieman tekniikkapuolta Natalin takaa. Video näyttää, miltä pelaaja näyttää Natalin 'silmin' ja kuinka pelaajan sukupuoli tunnistetaan ja kuinka useampaa pelaajaa seurataan yhtä aikaa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Blizzard tahkoo milj... Kehuttu PS3-peli saa... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (28 viestiä)

Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

16.04.2010 klo 13.04

Ei mitään viivettä havaittavissa.
lainaa
Killbourne

Rekisteröitynyt 21.06.2008

16.04.2010 klo 13.18

Ei viivettä ei. Voikohan tekstuurien luominen vaikuttaa sitten siihen viiveeseen?
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

16.04.2010 klo 13.27

Yhtä paljon kuin normaalissa pelissäkin valmiin pelihahmon kanssa pelaaminen ja räsynukkena lentely loisi viivettä? Eli ei tule viivettä ellei prosessoria kuormita liikaa.
lainaa
jounihat

16.04.2010 klo 13.27

Näytti hienolta, mutta kyllä tuossa selvää viivettä oli. Ei sellaista joka haittaisi hidastempoisia pelejä, mutta räiskintä-/autopelit voivat olla vaikeasti pelattavissa.
lainaa
dicehero

Rekisteröitynyt 24.02.2010

16.04.2010 klo 13.29

Tuskimpa siinä on viivettä valmiissakaan versiossa, sehän vaikuttaisi olennaisesti pelaamiseen ja on varmasti otettu huomioon kehityksessä. Hyvin toimii ja nyt vaan kuumotellaan milloin saa itelleen hankittua!
lainaa
jounihat

16.04.2010 klo 13.34

Sen verran vielä tuosta viiveestä että vähän huono esimerkkivideo sen kannalta, koska ei tuossa tehdä juuri yhtään nopeatempoista liikkettä, jossa sitä viivettä voisi havaita. Yksi sellainen on kun tuo täti hypähtää noin 42s kohdalla. Hypähtävä täti ruudulla on selvästi hieman jäljessä. Ei haittaa, jos reaktioajalla ei ole merkitystä.
lainaa
Pala

Rekisteröitynyt 23.02.2010

16.04.2010 klo 13.34

Näytti toimivuus huomattavasti paremmalta kuin odotin, meni odotuslistalle.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

16.04.2010 klo 13.54

Kuten tässä olen arvellutkin, viivekeskustelut voidaan pikkuhiljaa lopettaa. Viivettä toisin sanoen ei juurikaan ole, ja aivan valmissa versiossa sana juurikaan voidaan jättää lopullisesti kokonaan pois.

Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.
lainaa
Dasf

Rekisteröitynyt 07.12.2009

16.04.2010 klo 14.00

Itse huomasin erittäin pienen viiveen kun he alkoivat hyppimään, mutta ei mitään näkyvää. Odotan innolla millaisia pelejä tuolla ohjaus tyylillä saadaan aikaan.
lainaa
Temposaur

16.04.2010 klo 14.04

Erittäin pienen viiveen? Mitä videota te olette katsoneet?

Tuossahan juuri selkeästi on melko suurikin viive osassa kohdissa, joka varmaankin vaikuttaa hyvinkin laitteen tarjoamaan hupiin.
lainaa
xbot

16.04.2010 klo 14.21

Temposaur kirjoitti:
Erittäin pienen viiveen? Mitä videota te olette katsoneet?

Tuossahan juuri selkeästi on melko suurikin viive osassa kohdissa, joka varmaankin vaikuttaa hyvinkin laitteen tarjoamaan hupiin.


Laita vihreät fani-lasit päähän niin kaikki epäkohdat häviää hetkessä.

Vielä parempaa teknikkaa kuin nämä uudet 3D-lasit.
lainaa
ANALyze

16.04.2010 klo 14.25

Kun mies tulee lavalle heilluttelemaan tulee selvästi ongelmia.

Saas nähdä miten julkaisuvaiheessa laite näkee nopeat liikkeet.
lainaa
Iippooppii

16.04.2010 klo 14.26

Aikamoinen härpäke. Toivottavasti saavat tuosta tehtyä sellasen, että sille tulee oikeesti jotain mielenkiintoisia pelejä, sillä itse tuon mielelläni hankkisin. Kuitenkin toi xboxi on selkeesti enemmän mulla käytössä, kun ps3.

Ps3 Movehan näyttää oikeesti sellaselta, jolla saadaan esim. FPS peleihin uusi ulottuvuus.

TÄÄ KOMMENTTI EI TULE KENELTÄKÄÄN RÄKÄNOKKA SONY-FANILTA. Vaan 30+ perheelliseltä mieheltä.
lainaa
Maade

16.04.2010 klo 14.31

Tuota, missähän vaiheessa tuossa oikein selitettiin että miten se oikein toimii? Miten se muka voi tunnistaa naisen ja miehen? Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista luotettavasti, ainakaan käsittääkseni.

Myöskin minua kiinnostaisi miten tuo kamera kuvittelee tunnistavansa pelaajan ylipäätänsä, tai luovan sille "rangan" peliin. Tai mitä käy jos pelaaja pistää kädet selkänsä taakse, tai kääntyy sivuttain jolloin kamera ei pysty näkemään koko kehoa?

Ja mikä tuo "lämpökamera" juttu oikein oli? Tai se mikä nyt yritti esittää olevansa lämpökamera kuvaa?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

16.04.2010 klo 14.58

Keskkeis kirjoitti:
Kuten tässä olen arvellutkin, viivekeskustelut voidaan pikkuhiljaa lopettaa. Viivettä toisin sanoen ei juurikaan ole, ja aivan valmissa versiossa sana juurikaan voidaan jättää lopullisesti kokonaan pois.

Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.

Viive tulee olemaan täysin softakohtaista. Kyllähän wiiltäkin löytyy näitä pelejä, joissa viivettä on selvästi. Ja kyllähän tuosta videosta näkee, että liikkeessä on vielä selvää viivettä, joskin ei mitään suurta.
lainaa
joopelijuuu

16.04.2010 klo 15.05

Pelaajien kannattaisi pysyä siellä pelaamisen puolella kun ette ilmeisesti tajua rauta/softa kehityksestä mitään.
lainaa
LoppuFanKommenteille

16.04.2010 klo 16.48

tagman kirjoitti:
Keskkeis kirjoitti:
Kuten tässä olen arvellutkin, viivekeskustelut voidaan pikkuhiljaa lopettaa. Viivettä toisin sanoen ei juurikaan ole, ja aivan valmissa versiossa sana juurikaan voidaan jättää lopullisesti kokonaan pois.

Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.

Viive tulee olemaan täysin softakohtaista. Kyllähän wiiltäkin löytyy näitä pelejä, joissa viivettä on selvästi. Ja kyllähän tuosta videosta näkee, että liikkeessä on vielä selvää viivettä, joskin ei mitään suurta.

Vai että SELVÄÄ VIIVETTÄ, ehdotan että käyt silmälääkärillä. En kuitenkaan väitä että laite olisi viiveetön sillä pakkohan tälläisissä asioissa on oltava ainakin pieni viive vaikkei ihmis silmä sitä huomaisikaan.
lainaa
Nicky_Santoro

16.04.2010 klo 19.12

Pakko kyllä todeta itsekin että kyllä tuossa näkyy jatkuvaa viivettä, ihan sama miten eukko tuossa liikkuu niin viiveen kyllä huomaa erittäin helposti. Erityisen suurihan tuo ei ole mutta nähtävissä kuitenkin. En tiedä miten tuo valmiissa tuotteessa on ja kuinka suuri/pieni ja miten vaikuttaa peleihin.

Ja kyllä, omistan vain ja ainoastaan xbox 360 konsolin.
lainaa
joo1234

16.04.2010 klo 22.17

Mitä vitun väliä jollain suht pienellä viiveellä edes on?
lainaa
Sampo_Kemppainen

16.04.2010 klo 22.46

Mä itseasiassa ootan myös tuon laitteen ominaisuutta toimia ns. Kaukosäätimenä, eli jos vaikka pystyisin ohjailemaan dvd leffoja ja liikkumaan valikoissa tuon avulla, niin olisi jo hintansa väärti.

Toisaalta eniten odotan sitä "headtracking" ominaisuutta, joka luo peleihin erittäin toimivan syvyysvaikutelman, eli trendikkäästi 3d:n.
lainaa
nothanks

16.04.2010 klo 23.19

jounihat kirjoitti:
Näytti hienolta, mutta kyllä tuossa selvää viivettä oli. Ei sellaista joka haittaisi hidastempoisia pelejä, mutta räiskintä-/autopelit voivat olla vaikeasti pelattavissa.

Mitä järkeä pelata Natalilla räiskintä tai autopelejä? Ennemmin padilla ja kunnon ratilla.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

17.04.2010 klo 00.28

Maade kirjoitti:

Ja mikä tuo "lämpökamera" juttu oikein oli? Tai se mikä nyt yritti esittää olevansa lämpökamera kuvaa?

Vaikutti jonkinlaiselta etäisyysmittaukselta muutaman kymmenen sentin välein.
lainaa
jounihat

17.04.2010 klo 01.01

joo1234 kirjoitti:
Mitä vitun väliä jollain suht pienellä viiveellä edes on?


Ei mitään jos peli ei vaadi refleksejä. Jos taas vaatii, sellainenkin viive jota ei sivustakatsoja silmillään edes huomaa saattaa tehdä pelistä pelikelvottoman. Videon perusteella Natal kelpaa varmasti hyvin peleihin, joissa ei ole nopeatempoista toimintaa.

Koska Natalia tuskin on tarkoitettu nopeatempoisiin sovelluksiin viivettä tärkeämmäksi tulee se miten hyvin laite tunnistaa erilaiset asennot ja etenkin käsien liikkeet. Tunnistaako se esimerkiksi montako sormea minulla on pystyssä ja miten tarkka sen syvyysnäkö on?
lainaa
pesiskausialkaa

17.04.2010 klo 08.12

Eiköhän joka jätkällä ole joku sekunnin parin viive kun lyödään pesäpallomailalla päähän?
lainaa
funny

17.04.2010 klo 12.18

Five Ways Natal Will Ruin Halo
http://www.youtube.com/watch?v=xUxiXEGtp70
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.04.2010 klo 18.34

LoppuFanKommenteille kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Keskkeis kirjoitti:
Kuten tässä olen arvellutkin, viivekeskustelut voidaan pikkuhiljaa lopettaa. Viivettä toisin sanoen ei juurikaan ole, ja aivan valmissa versiossa sana juurikaan voidaan jättää lopullisesti kokonaan pois.

Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.

Viive tulee olemaan täysin softakohtaista. Kyllähän wiiltäkin löytyy näitä pelejä, joissa viivettä on selvästi. Ja kyllähän tuosta videosta näkee, että liikkeessä on vielä selvää viivettä, joskin ei mitään suurta.

Vai että SELVÄÄ VIIVETTÄ, ehdotan että käyt silmälääkärillä. En kuitenkaan väitä että laite olisi viiveetön sillä pakkohan tälläisissä asioissa on oltava ainakin pieni viive vaikkei ihmis silmä sitä huomaisikaan.

Öh... Kyllä tuossa on aika kivasti viivettä. Ja viivettä sen kuin kerääntyy lisää kun tuota tekniikkaa käytetään johonkin peliin. Varsinkin nykyisissä peleissä viivettä on ihan tajuttomasti.

http://www.youtube.com/watch?v=YtjzcmliDkw
(Far Cry 2 esimerkkinä ja juu miun käsi. :) )
---
Deneidez dot com siellä se minarus on
lainaa
StopperMW2

18.04.2010 klo 22.11

Viive puheet hemmettiin nyt täältä. '' selvästi viivettä EI TOMMOSESSA OLE JÄRKEÄ! '' Mitä te aijotte pelata? Crysis 2:sta tolla? Siis tossa on tottakai joku 0.19 sekunnin viive. Käytännössä mahotonta ettei ole minkäänlaista viivettä. Mutta jos tota verrataan esim Wii:hin niin tämä kyllä lyö aika nopsasti. Ja vielä kun käytössä on varmaankin Xbox 360 pelit.
Ja mitään ongelmia kun mies tulee kuvaan. Silmälaseissas taitaa olla ongelmia.
lainaa
ralli

18.04.2010 klo 22.38

Ei sillä niin väliä onko tuossa viivettä vai ei, koska ei tuo Natal mihinkään muihin peleihin sovellu kuin jumppa ja kasuaali touhuihin.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova