Näin Natal näkee sinut
Eilen Microsoftin liikeohjausjärjestelmää Project Natalia esiteltiin tapahtumassa Israelissa ja alla olevalla videolla nähdään hieman tekniikkapuolta Natalin takaa. Video näyttää, miltä pelaaja näyttää Natalin 'silmin' ja kuinka pelaajan sukupuoli tunnistetaan ja kuinka useampaa pelaajaa seurataan yhtä aikaa.
Keskustelut (28 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
16.04.2010 klo 13.04
Rekisteröitynyt 21.06.2008
16.04.2010 klo 13.18
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
16.04.2010 klo 13.27
16.04.2010 klo 13.27
Rekisteröitynyt 24.02.2010
16.04.2010 klo 13.29
16.04.2010 klo 13.34
Rekisteröitynyt 23.02.2010
16.04.2010 klo 13.34
Rekisteröitynyt 13.03.2009
16.04.2010 klo 13.54
Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.
Rekisteröitynyt 07.12.2009
16.04.2010 klo 14.00
16.04.2010 klo 14.04
Tuossahan juuri selkeästi on melko suurikin viive osassa kohdissa, joka varmaankin vaikuttaa hyvinkin laitteen tarjoamaan hupiin.
16.04.2010 klo 14.21
Erittäin pienen viiveen? Mitä videota te olette katsoneet?
Tuossahan juuri selkeästi on melko suurikin viive osassa kohdissa, joka varmaankin vaikuttaa hyvinkin laitteen tarjoamaan hupiin.
Laita vihreät fani-lasit päähän niin kaikki epäkohdat häviää hetkessä.
Vielä parempaa teknikkaa kuin nämä uudet 3D-lasit.
16.04.2010 klo 14.25
Saas nähdä miten julkaisuvaiheessa laite näkee nopeat liikkeet.
16.04.2010 klo 14.26
Ps3 Movehan näyttää oikeesti sellaselta, jolla saadaan esim. FPS peleihin uusi ulottuvuus.
TÄÄ KOMMENTTI EI TULE KENELTÄKÄÄN RÄKÄNOKKA SONY-FANILTA. Vaan 30+ perheelliseltä mieheltä.
16.04.2010 klo 14.31
Myöskin minua kiinnostaisi miten tuo kamera kuvittelee tunnistavansa pelaajan ylipäätänsä, tai luovan sille "rangan" peliin. Tai mitä käy jos pelaaja pistää kädet selkänsä taakse, tai kääntyy sivuttain jolloin kamera ei pysty näkemään koko kehoa?
Ja mikä tuo "lämpökamera" juttu oikein oli? Tai se mikä nyt yritti esittää olevansa lämpökamera kuvaa?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
16.04.2010 klo 14.58
Kuten tässä olen arvellutkin, viivekeskustelut voidaan pikkuhiljaa lopettaa. Viivettä toisin sanoen ei juurikaan ole, ja aivan valmissa versiossa sana juurikaan voidaan jättää lopullisesti kokonaan pois.
Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.
Viive tulee olemaan täysin softakohtaista. Kyllähän wiiltäkin löytyy näitä pelejä, joissa viivettä on selvästi. Ja kyllähän tuosta videosta näkee, että liikkeessä on vielä selvää viivettä, joskin ei mitään suurta.
16.04.2010 klo 15.05
16.04.2010 klo 16.48
Kuten tässä olen arvellutkin, viivekeskustelut voidaan pikkuhiljaa lopettaa. Viivettä toisin sanoen ei juurikaan ole, ja aivan valmissa versiossa sana juurikaan voidaan jättää lopullisesti kokonaan pois.
Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.
Viive tulee olemaan täysin softakohtaista. Kyllähän wiiltäkin löytyy näitä pelejä, joissa viivettä on selvästi. Ja kyllähän tuosta videosta näkee, että liikkeessä on vielä selvää viivettä, joskin ei mitään suurta.
Vai että SELVÄÄ VIIVETTÄ, ehdotan että käyt silmälääkärillä. En kuitenkaan väitä että laite olisi viiveetön sillä pakkohan tälläisissä asioissa on oltava ainakin pieni viive vaikkei ihmis silmä sitä huomaisikaan.
16.04.2010 klo 19.12
Ja kyllä, omistan vain ja ainoastaan xbox 360 konsolin.
16.04.2010 klo 22.17
16.04.2010 klo 22.46
Toisaalta eniten odotan sitä "headtracking" ominaisuutta, joka luo peleihin erittäin toimivan syvyysvaikutelman, eli trendikkäästi 3d:n.
16.04.2010 klo 23.19
Näytti hienolta, mutta kyllä tuossa selvää viivettä oli. Ei sellaista joka haittaisi hidastempoisia pelejä, mutta räiskintä-/autopelit voivat olla vaikeasti pelattavissa.
Mitä järkeä pelata Natalilla räiskintä tai autopelejä? Ennemmin padilla ja kunnon ratilla.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
17.04.2010 klo 00.28
Ja mikä tuo "lämpökamera" juttu oikein oli? Tai se mikä nyt yritti esittää olevansa lämpökamera kuvaa?
Vaikutti jonkinlaiselta etäisyysmittaukselta muutaman kymmenen sentin välein.
17.04.2010 klo 01.01
Mitä vitun väliä jollain suht pienellä viiveellä edes on?
Ei mitään jos peli ei vaadi refleksejä. Jos taas vaatii, sellainenkin viive jota ei sivustakatsoja silmillään edes huomaa saattaa tehdä pelistä pelikelvottoman. Videon perusteella Natal kelpaa varmasti hyvin peleihin, joissa ei ole nopeatempoista toimintaa.
Koska Natalia tuskin on tarkoitettu nopeatempoisiin sovelluksiin viivettä tärkeämmäksi tulee se miten hyvin laite tunnistaa erilaiset asennot ja etenkin käsien liikkeet. Tunnistaako se esimerkiksi montako sormea minulla on pystyssä ja miten tarkka sen syvyysnäkö on?
17.04.2010 klo 08.12
17.04.2010 klo 12.18
http://www.youtube.com/watch?v=xUxiXEGtp70
Rekisteröitynyt 10.04.2007
17.04.2010 klo 18.34
Kuten tässä olen arvellutkin, viivekeskustelut voidaan pikkuhiljaa lopettaa. Viivettä toisin sanoen ei juurikaan ole, ja aivan valmissa versiossa sana juurikaan voidaan jättää lopullisesti kokonaan pois.
Lupaavalta vaikuttaa, ja hankintana varma.
Viive tulee olemaan täysin softakohtaista. Kyllähän wiiltäkin löytyy näitä pelejä, joissa viivettä on selvästi. Ja kyllähän tuosta videosta näkee, että liikkeessä on vielä selvää viivettä, joskin ei mitään suurta.
Vai että SELVÄÄ VIIVETTÄ, ehdotan että käyt silmälääkärillä. En kuitenkaan väitä että laite olisi viiveetön sillä pakkohan tälläisissä asioissa on oltava ainakin pieni viive vaikkei ihmis silmä sitä huomaisikaan.
Öh... Kyllä tuossa on aika kivasti viivettä. Ja viivettä sen kuin kerääntyy lisää kun tuota tekniikkaa käytetään johonkin peliin. Varsinkin nykyisissä peleissä viivettä on ihan tajuttomasti.
http://www.youtube.com/watch?v=YtjzcmliDkw
(Far Cry 2 esimerkkinä ja juu miun käsi. :) )
---
Deneidez dot com siellä se minarus on
18.04.2010 klo 22.11
Ja mitään ongelmia kun mies tulee kuvaan. Silmälaseissas taitaa olla ongelmia.
18.04.2010 klo 22.38