'Final Fantasy VII:n uusioversion tekeminen kestäisi yli 10 vuotta'
VGChartzin tietojen mukaan haaveet Final Fantasy VII:n uusioversiosta voinee unohtaa. Motuma Toriyamalta ja Yoshinori Kitaselta kysyttiin mahdollisuutta moiseen ja vastaus oli seuraava:
"Jos olisi mahdollista, että meillä olisi kaikki oikeat tilat ja ympäristö tehdä ja valmistaa Final Fantasy VII:n uusioversio vuoden sisällä, haluaisimme todella tehdä niin! Mutta FFXIII:n teko kesti yli 3,5 vuotta. Jos tekisimme FFVII:n yhtä hyvällä grafiikalla, se kestäisi varmasti 3 tai 4 kertaa niin kauan. Joten touhu on epärealistista. Mikäli tulee ilmi, että se olisi jotenkin mahdollista, tekisimme sen."
Keskustelut (32 viestiä)
Rekisteröitynyt 26.09.2007
21.02.2010 klo 12.04
En ymmärrä miksi se kestäisi niin kauan. On kuitenkin valmis peli joka pitää vain tehdä uusiksi. Tarinat, ympäristöt, hahmot, kaikki löytyy valmiina. FF XIII on kuitenkin tyhjästä aloitettu. No, enpä mikään pelintekemisen asiantuntija kyllä olekaan. Ihmettelen silti.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.02.2010 klo 12.15
Kyllähän tossa uusimmassakin FF:ssä ne joutuivat luopumaan kaupungeista sun muista ja tekemään vain lineaarista putkea, koska muuten se olisi ollut liian työläs. :)
---
~Deneidez dot com
Rekisteröitynyt 08.12.2007
21.02.2010 klo 12.20
on kyl nii paskoja pelisarjoja muutenki :D eihä näist muu tykkää ku animepellet ja pehmorpg:stä pitävät.. ME2 pesee näil lattiaa :D IMO
Hauskasti käytit järjetöntä provoo ja haukkumista ja väistit shitstormin lisäämällä IMO. Geez.
Toki tuon tekemiseen kauan menisi, VII:ssähän on suht paljon erinäisiä alueita, mutta ei nyt sentään yli kymmentä vuotta.
21.02.2010 klo 12.32
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.02.2010 klo 12.42
21.02.2010 klo 12.56
21.02.2010 klo 12.59
Tämä on se ydinetu länsimaalaisilla ohjelmistoyrityksillä jopa halpatyömaihin ulkoistettuun toimintaan nähden.
21.02.2010 klo 13.24
Rekisteröitynyt 27.05.2007
21.02.2010 klo 14.04
21.02.2010 klo 15.51
kaktuz en usko että pelkkä PSP-versio riittää koska sehän olisi periaatteessa sama peli ilman minkäänlaista "remakea" sillä eikös PSP:n graafinen suorituskyky ole hieman Ps1:stä parempi?
Ja FF7 ainoa asia mitä voi periaatteessa parantaa on graafinen ulkoasu koska kaikki muu on suurinpiirtein jo timanttia (gameplay, tarina, hahmot jne jne).
Oma mielipide FF7 remakesta on että ei sitä minun mielestä tarvitse. Palikkahahmoissa ja 2D taustagrafiikoissa on sitä jotain mikä lämmittää sydäntä. Ehkä se on se tunne minkä pienenä poikana sain kun ensimmäistä kertaa pistin FF7:n koneeseen. Oi niitä aikoja :)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.02.2010 klo 16.29
Japanilaisen kulttuurin hierarkasiset johtamismenetelmät ei tahdo pysyä enää länsimaalaisten ketterien menetelmien mukana. Onhan ne kovempia panostamaan työntekoon, mutta kun prosessit ovat liian jäykkiä nykyaikaiseen ohjelmistokehitykseen verrattuna niin yksinkertaisesti enää ei riitä pelkkä "ihmiset ovat resursseja" -ajattelumalli.
Tämä on se ydinetu länsimaalaisilla ohjelmistoyrityksillä jopa halpatyömaihin ulkoistettuun toimintaan nähden.
Tuo "ihmiset ovat resursseja" ja "asiakkaat on setelinippuja"-ajattelumallihan on todella vahva länsimaalaisissa pelitaloissa, erityisesti Activisionilla. Lisäksi S-E on todella länsimaalaistunut yritys nykyisin, jotenka minusta he eivät kuvasta kovikaan hyvin perinteistä Japanilaista pelitaloa.
Itse arvostan Japanilaisia pelitaloja siksi, että sieltä tulee useammin ulos persoonallisempia ja piristäviä pelejä. Länsimaalaisilta pelitaloilta tulee taas useammin pelejä, jotka on laskelmoitu myymään massoille ja ovat siksi "teollisen" tuntuisia temppuratoja.
21.02.2010 klo 16.43
Kun katselen nykyistä S-E:tä, niin huomaan että tarinankertojat on korvattu näillä muotitrenditekijöillä, joilleka fyysinen pelin ilme on tärkeämpi kuin sisältö. Advent children oli myös viimeinen todistus siitä, ettei S-E kykene tekemään hyvää remakea, korjaan tribuuttia, ff VII:stä.
Jos S-E:n on pakko tehdä peli uusiksi niin toivottavasti pelin tekeminen siirretään poist talon sisältä kokonaan, jotteivat nämä nykyiset firman vellisormet pääse pilaamaan peliä.
21.02.2010 klo 17.01
Rekisteröitynyt 27.05.2007
21.02.2010 klo 17.03
eikös PSP:n graafinen suorituskyky ole hieman Ps1:stä parempi?
no ei todellakaan hieman
Rekisteröitynyt 28.07.2009
21.02.2010 klo 17.57
Final Fantasy pelit kun ovat (kuten kaikki hyvin laajat pelit) aika pitkälti yksilöllisiä taideteoksia visuaalisesti.
Mallintaminen, (orkesteri)musiikit, koodaus, ääninäyttely, kuvapinnoitteet, fysiikka, välivideot, liikekaappaus,... FF7:n kesto on niin laaja, että projektia ei kyllä ihan heti pistettäisi pakettiin. Lisäksi rahaa palaisi ihan törkeästi. Jopa niin paljon, että kannatta miettiä onko projektissa mitään järkeä koska ihmiset ovat jo pelanneet FF7:n läpi ja varmasti moneen kertaan. Kuinka moni jaksaisi yhä pelata pelin läpi? Muistatteko miten kävi Gamecube:n Resident Evil 1 uusintajulkaisulle ja sen myynneille?
Rekisteröitynyt 14.07.2008
21.02.2010 klo 19.33
21.02.2010 klo 19.53
Rekisteröitynyt 03.07.2007
21.02.2010 klo 20.12
21.02.2010 klo 21.14
eikös PSP:n graafinen suorituskyky ole hieman Ps1:stä parempi?
About PS2:sta vastaava.
21.02.2010 klo 21.24
Kun katselen nykyistä S-E:tä, niin huomaan että tarinankertojat on korvattu näillä muotitrenditekijöillä, joilleka fyysinen pelin ilme on tärkeämpi kuin sisältö.
Siitä voit syyttää huoletta nykyajan pelaajia, pelinkehittäjien sijaan.
21.02.2010 klo 22.23
Täyttä paskaa. Pelimoottori on valmiina XIII:n jäljiltä ja kaikki sisältö on jo olemassa, joten pelin kehityksen luulisi olevan nopeampi kuin tyhjästä taiotun XIII:n. En ymmärrä millä logiikalla se veisi pidemmän ajan.
Samaa mieltä.. Tietty ääninäyttelyssä menisi aika tovi, mutta eiköhän kaikki muu tuosta olisi kuitenkin tehtävissä... työtä riittä, sitä en sano, mutta mahdollista kyllä olisi.
"Joten touhu on epärealistista. Mikäli tulee ilmi, että se olisi jotenkin mahdollista, tekisimme sen."
^onhan tuokin niin ympäripyöreä vastaus tuohon. Katsotaan miten käypi.
21.02.2010 klo 22.43
21.02.2010 klo 23.26
Kun katselen nykyistä S-E:tä, niin huomaan että tarinankertojat on korvattu näillä muotitrenditekijöillä, joilleka fyysinen pelin ilme on tärkeämpi kuin sisältö.
Siitä voit syyttää huoletta nykyajan pelaajia, pelinkehittäjien sijaan.
Joo, biowarekin rupes tekeen grafiikkademoja suoraputkisella pelattavuudella...lol wut?!?! Eli ei näin vaan kyllä ne pelintekijätkin ovat vastuussa tekemisistään, eikä ole metsää puihin katsominen.
22.02.2010 klo 00.42
Mutta tosiaan tuo oli mahtava idea, FFVI remake tyyliin vaikka DS:lle tai psp:lle. Tulihan vitonenkin ds:lle. Itse olen pelaillu FFVI Advancea DS:llä mutta on se kuva vähän pieni ja olisi hienoa esim kahden ruudun käyttö.
22.02.2010 klo 13.12
Toisaalta, Eidos voisi julkaista pactchin FF VII:n PC versioon ja julkaista koko pelin digitaalisena vaikkapa Steamissa. Tämä olisi ehdoton vaihtoehto.
22.02.2010 klo 15.02
Joo, biowarekin rupes tekeen grafiikkademoja suoraputkisella pelattavuudella.
Juurikin näin. ME:t on varsinaista putkiräiskintä kuraa pienin RGP vivahtein.
Rekisteröitynyt 08.12.2007
22.02.2010 klo 16.41
Mutta tosiaan tuo oli mahtava idea, FFVI remake tyyliin vaikka DS:lle tai psp:lle. Tulihan vitonenkin ds:lle. Itse olen pelaillu FFVI Advancea DS:llä mutta on se kuva vähän pieni ja olisi hienoa esim kahden ruudun käyttö.
VI remake DS:llä uusilla grafiikoilla muuten samana kelpaisi kyllä niin hyvin, täytyy myöntää että osittain graafisen ilmeen takia kyseinen peli jäi vähän puolitiehen osaltani.
22.02.2010 klo 18.10
Kun katselen nykyistä S-E:tä, niin huomaan että tarinankertojat on korvattu näillä muotitrenditekijöillä, joilleka fyysinen pelin ilme on tärkeämpi kuin sisältö.
Siitä voit syyttää huoletta nykyajan pelaajia, pelinkehittäjien sijaan.
Kyllähän se näin on. Ei ne pelifirmat huvikseen investoi kymmeniä miljoonia teknologiaan ja visuaaliseen puoleen, vaan pakko on kun pelaajakansa on nykyään niin vaativaa. Mikään ei riitä...
22.02.2010 klo 19.14
Pelifirma ei vilkuillut teknologiaa, eikä karsinut pelin sisältöä grafiikan varjolla ja pelaajat kiittivät. Kyl se näinkin toimii, mut todellisuudessa esimerkiksi S-E:n kaltainen firma on jo kaukana realisimista pelisuunnittelussa. Rahaa tuhlataan, koska tahdotaan näyttää muille, et me ollaan numero 1. Ei vain toimi. Ei toimi.
23.02.2010 klo 00.07
Täyttä paskaa. Pelimoottori on valmiina XIII:n jäljiltä ja kaikki sisältö on jo olemassa, joten pelin kehityksen luulisi olevan nopeampi kuin tyhjästä taiotun XIII:n. En ymmärrä millä logiikalla se veisi pidemmän ajan.
Ehh, "kaikki sisältö jo olemassa"? Mikä ihme sullakin mättää ymmärryksessä? :)
Jos et edes lukenut uutista, niin vinkkinä: "Jos tekisimme FFVII:n yhtä hyvällä grafiikalla, se kestäisi varmasti 3 tai 4 kertaa niin kauan."
Tuskin ovat tosissaan lähteneet aikatauluttamaan taskin tarkkuudella, kunhan ovat haastattelussa heittäneet läppänä jotain suuntaa antavaa...
23.02.2010 klo 21.05
Dragon Age Origins julkaisiin vaatimattomilla grafiikoilla kaikille alustoille...
Pelifirma ei vilkuillut teknologiaa, eikä karsinut pelin sisältöä grafiikan varjolla ja pelaajat kiittivät.
Kyllä muuten satavarmasti joutuivat vilkuilemaan teknologiaa, koska porttasivat pelin PS3:llekin ;) Ja Dragon Age ei sentään miltään Wii-peliltä näytä, vaan on ihan mukiinmenevän näköinen peli muiden ominaisuuksien lisäksi.
23.02.2010 klo 21.16
Dragon Age Origins julkaisiin vaatimattomilla grafiikoilla kaikille alustoille...
Pelifirma ei vilkuillut teknologiaa, eikä karsinut pelin sisältöä grafiikan varjolla ja pelaajat kiittivät.
Kyllä muuten satavarmasti joutuivat vilkuilemaan teknologiaa, koska porttasivat pelin PS3:llekin ;) Ja Dragon Age ei sentään miltään Wii-peliltä näytä, vaan on ihan mukiinmenevän näköinen peli muiden ominaisuuksien lisäksi.
Joo, noh tuota en ihan tarkoittanut. Tottahan toki pelifirmat aina sen verran teknologiaa katsastavat, että tietävät mitä ovat tekemässä. Tarkoitus kuitenkin oli siinä, ettei teknologia koskaan mene edelle pelisuunnittelun, kuten FF XIII teki (putkikentät, vähemmät kaikkea, kiiltopinta grafiikoiden tähden, jne).
Totta myöskin, ettei DAO näytä huonolta. Itse tykkäsin ainakin. Tosin lieviä soraääniä tuli grafiikasta, joka ei ollut niin yyberiä kuin jotkut odottivat. Mut hei, tämäkin oli pointtini tarkoitus. :)