Dragon Age 2:een tulossa superhyvät grafiikat
Yksi asia, josta Dragon Age: Origins -roolipeliä ei hurjasti ylistetty, oli sen graafinen loisto - tai loistamattomuus. Joystiqin mukaan jatko-osa tulee kuitenkin näyttämään "superkuumalta".
Biowaren Greg Zeschuk kertoo, että Dragon Age 2:n kanssa hiotaan erityisesti pelin teknologiapuolta. Pelimoottorin kanssa ollaan kovassa työn touhussa ja paljon tehdään sen eteen, että näkymistä saataisiin erityisen komeita.
Zeschuk kuitenkin toppuuttelee silmäkarkin ystäviä selventämällä, että Dragon Age on rakenteellisesti niin erilainen kuin vaikkapa Mass Effect, että sen ulkoasua hioessa pitää ottaa huomioon erilaisia teknisiä seikkoja.
Keskustelut (13 viestiä)
01.02.2010 klo 17.04
01.02.2010 klo 17.07
Ei se grafiikka mitään vaahtokarkkia ollut, mutta tunnelmaan ja pelityyppiin nähden aivan sopivaa ja näyttävännäköistä. Mut jos kerran parannetaan, niin valittamista ei liene...
ellei sitten keskitytä pelkästään siihen ulkonäköön ja unohdetaan että tarinaakin pitäisi kertoa ja juonta kyhätä.
01.02.2010 klo 17.10
Ei se grafiikka mitään vaahtokarkkia ollut, mutta tunnelmaan ja pelityyppiin nähden aivan sopivaa ja näyttävännäköistä. Mut jos kerran parannetaan, niin valittamista ei liene...
ellei sitten keskitytä pelkästään siihen ulkonäköön ja unohdetaan että tarinaakin pitäisi kertoa ja juonta kyhätä.
Noh, kyse on Biowaresta, joka taannoin haukkui nykyajan pelejä siitä, että sisältö unohtuu loisteen takia. Epäilen siis, etteivät tarina ja pelattavuus kärsi vaikka grafiikkaa säädetäänkin.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
01.02.2010 klo 18.02
01.02.2010 klo 19.05
[quote nick="daofanittaja"]ellei sitten keskitytä pelkästään siihen ulkonäköön ja unohdetaan että tarinaakin pitäisi kertoa ja juonta kyhätä.
Tarinasta ja grafiikoist avastaavat eri henkilöt, joten panostus grafiikkaan ei ole suoraan pois käsikirjoituksesta (luonnollisesti budjetti on mikä on)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
01.02.2010 klo 21.49
Ketä kiinnostaa joku grafiikka yli pelattavuuden? Blääh. Pelattavuus on ykkönen jota grafiikan pitää palvella eikä toisin päin kuten on ikävästi käynyt aika monissa peleissä viime vuosina.
Faktahan on se, että Dragon Age ei ollut mitenkään kuvankaunis, vaikka muuten loistava olikin. Pelattavuus taas oli varsin kohdallaan, joten pääresurssit varmaan keskitetäänkin visuaalisuuden säätämiseen. Tuskin pelimoottoria kuitenkaan ihan uusiksi laitetaan, joten pyörän keksiminen uudelleen olisi ehkä turhaa.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
01.02.2010 klo 22.54
Tuskin pelimoottoria kuitenkaan ihan uusiksi laitetaan, joten pyörän keksiminen uudelleen olisi ehkä turhaa.
ME2 hyvä esimerkki. Peli on varmaan lähimpänä täydellisyyttä kuin mikään peli tähän mennessä (mutta ei kuitenkaan täydellinen). Olisiko asia näin jos ME2:n kohdalla olis vaihdettu moottori uudempaan?
02.02.2010 klo 08.55
02.02.2010 klo 10.25
Se, mikä eniten DA:ssa ärsytti, oli jopa minuutteihin venyvät lataustauot. Sitä saisivat parantaa. Vähän immersiota haittaa, jos kerkeää käymään syömässä välipalaa kun odottaa seuraavan kentän latautumista.
02.02.2010 klo 11.54
Se, mikä eniten DA:ssa ärsytti, oli jopa minuutteihin venyvät lataustauot. Sitä saisivat parantaa. Vähän immersiota haittaa, jos kerkeää käymään syömässä välipalaa kun odottaa seuraavan kentän latautumista.
Ja varsinkin, kun seuraavan kentän tapahtumat kestivät n. 30 sekuntia: taistelu > "Please, don't kill me" > seuraava kenttä.
02.02.2010 klo 12.09
Tämähän oli nyt käytännössä ensimmäinen kerta, kun edes kuulin DA2:n vahvistettavan. BioWare on ihanan rehellinen ja avoin.
Rekisteröitynyt 16.07.2009
02.02.2010 klo 20.26
*köh*Crysis*köh*
06.02.2010 klo 21.44