Tuorein sisältö

Dragon Age 2:een tulossa superhyvät grafiikat

01.02.2010 klo 17.00 | Luettu: 16997 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Yksi asia, josta Dragon Age: Origins -roolipeliä ei hurjasti ylistetty, oli sen graafinen loisto - tai loistamattomuus. Joystiqin mukaan jatko-osa tulee kuitenkin näyttämään "superkuumalta".

Biowaren Greg Zeschuk kertoo, että Dragon Age 2:n kanssa hiotaan erityisesti pelin teknologiapuolta. Pelimoottorin kanssa ollaan kovassa työn touhussa ja paljon tehdään sen eteen, että näkymistä saataisiin erityisen komeita.

Zeschuk kuitenkin toppuuttelee silmäkarkin ystäviä selventämällä, että Dragon Age on rakenteellisesti niin erilainen kuin vaikkapa Mass Effect, että sen ulkoasua hioessa pitää ottaa huomioon erilaisia teknisiä seikkoja.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Mass Effect 2:a meni... Skate 3:n tekijät es... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (15 viestiä)

daofanittaja

01.02.2010 klo 17.04

Ei se grafiikka mitään vaahtokarkkia ollut, mutta tunnelmaan ja pelityyppiin nähden aivan sopivaa ja näyttävännäköistä. Mut jos kerran parannetaan, niin valittamista ei liene...
lainaa
guugaa

01.02.2010 klo 17.07

daofanittaja kirjoitti:
Ei se grafiikka mitään vaahtokarkkia ollut, mutta tunnelmaan ja pelityyppiin nähden aivan sopivaa ja näyttävännäköistä. Mut jos kerran parannetaan, niin valittamista ei liene...


ellei sitten keskitytä pelkästään siihen ulkonäköön ja unohdetaan että tarinaakin pitäisi kertoa ja juonta kyhätä.
lainaa
daofanittaja

01.02.2010 klo 17.10

guugaa kirjoitti:
daofanittaja kirjoitti:
Ei se grafiikka mitään vaahtokarkkia ollut, mutta tunnelmaan ja pelityyppiin nähden aivan sopivaa ja näyttävännäköistä. Mut jos kerran parannetaan, niin valittamista ei liene...


ellei sitten keskitytä pelkästään siihen ulkonäköön ja unohdetaan että tarinaakin pitäisi kertoa ja juonta kyhätä.


Noh, kyse on Biowaresta, joka taannoin haukkui nykyajan pelejä siitä, että sisältö unohtuu loisteen takia. Epäilen siis, etteivät tarina ja pelattavuus kärsi vaikka grafiikkaa säädetäänkin.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

01.02.2010 klo 18.02

Ketä kiinnostaa joku grafiikka yli pelattavuuden? Blääh. Pelattavuus on ykkönen jota grafiikan pitää palvella eikä toisin päin kuten on ikävästi käynyt aika monissa peleissä viime vuosina. Toki poikkeuksiakin on, mutta vähän tuntuu siltä, että vain pari kertaa vuosikymmenen aikana tulee peli jossa on oikeasti hyvä tasapaino grafiikan ja pelattavuuden välillä.
lainaa
Villapuuro

Rekisteröitynyt 02.06.2007

01.02.2010 klo 18.09

Tosin BW on nyt tienannut cashia näiden uusien peliensä ansiosta. Täten budjetit on varmasti suuremmat, kuin sillon vuosia sitten DA:O kanssa. On siis varaa palkata enemmän lössiä ja silti pitää pelin muutkin aspektit kunnossa.
lainaa
Rami

01.02.2010 klo 19.05

guugaa kirjoitti:
[quote nick="daofanittaja"]ellei sitten keskitytä pelkästään siihen ulkonäköön ja unohdetaan että tarinaakin pitäisi kertoa ja juonta kyhätä.


Tarinasta ja grafiikoist avastaavat eri henkilöt, joten panostus grafiikkaan ei ole suoraan pois käsikirjoituksesta (luonnollisesti budjetti on mikä on)
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

01.02.2010 klo 21.49

Dekonega kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joku grafiikka yli pelattavuuden? Blääh. Pelattavuus on ykkönen jota grafiikan pitää palvella eikä toisin päin kuten on ikävästi käynyt aika monissa peleissä viime vuosina.


Faktahan on se, että Dragon Age ei ollut mitenkään kuvankaunis, vaikka muuten loistava olikin. Pelattavuus taas oli varsin kohdallaan, joten pääresurssit varmaan keskitetäänkin visuaalisuuden säätämiseen. Tuskin pelimoottoria kuitenkaan ihan uusiksi laitetaan, joten pyörän keksiminen uudelleen olisi ehkä turhaa.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

01.02.2010 klo 22.54

Jarkko kirjoitti:
Tuskin pelimoottoria kuitenkaan ihan uusiksi laitetaan, joten pyörän keksiminen uudelleen olisi ehkä turhaa.
Toivottavasti ei. Paljon mukavempi kun moottori on jo valmis ja voidaan pääosin keskittyä sisältöön eikä vain uuden moottorin jippojen opetteluun (jos käytetään jonkun toisen lafkan moottoria) tai kokonaan uuden moottorin tekemiseen. Tästä syystä monesti suosin jatko-osia peleille vaikka moni tuntuukin haukkuvat jatko-osia rahastusosiksi.

ME2 hyvä esimerkki. Peli on varmaan lähimpänä täydellisyyttä kuin mikään peli tähän mennessä (mutta ei kuitenkaan täydellinen). Olisiko asia näin jos ME2:n kohdalla olis vaihdettu moottori uudempaan?
lainaa
Ergonpandilus

02.02.2010 klo 08.55

Mihinpä ne PS3:n ja XBOX360:n tehot yhtäkkiä lisääntyisivät?!
lainaa
Weteraani

02.02.2010 klo 10.25

En ymmärrä. Minusta DA:n grafiikat olivat vallan kelvolliset, ja visuaalinen ilme ällistyttävä, siis erinomainen.

Se, mikä eniten DA:ssa ärsytti, oli jopa minuutteihin venyvät lataustauot. Sitä saisivat parantaa. Vähän immersiota haittaa, jos kerkeää käymään syömässä välipalaa kun odottaa seuraavan kentän latautumista.
lainaa
MrRightclick

02.02.2010 klo 11.54

Weteraani kirjoitti:
Se, mikä eniten DA:ssa ärsytti, oli jopa minuutteihin venyvät lataustauot. Sitä saisivat parantaa. Vähän immersiota haittaa, jos kerkeää käymään syömässä välipalaa kun odottaa seuraavan kentän latautumista.


Ja varsinkin, kun seuraavan kentän tapahtumat kestivät n. 30 sekuntia: taistelu > "Please, don't kill me" > seuraava kenttä.
lainaa
Joohanh

02.02.2010 klo 12.09

Jizz in my pants!

Tämähän oli nyt käytännössä ensimmäinen kerta, kun edes kuulin DA2:n vahvistettavan. BioWare on ihanan rehellinen ja avoin.
lainaa
Kneecap

Rekisteröitynyt 16.07.2009

02.02.2010 klo 20.26

Mikähän tässä nykysukupolvessa on, että grafiikka nostetaan aina jalustalle. Oli peli muuten ihan miten huono tahansa, mutta jos siinä on hyvät grafiikat, se menestyy...

*köh*Crysis*köh*
lainaa
FGH

06.02.2010 klo 21.44

Korjaisivat ensin edes ne bugit siitä ykkösestä...
lainaa
Villapuuro

Rekisteröitynyt 02.06.2007

14.02.2010 klo 06.34

Kneecap kirjoitti:
Mikähän tässä nykysukupolvessa on, että grafiikka nostetaan aina jalustalle. Oli peli muuten ihan miten huono tahansa, mutta jos siinä on hyvät grafiikat, se menestyy...

*köh*Crysis*köh*

"Nykysukupolvi". Ihankun niitä raffoja ei oltais kuolattu silloin 8bit -> 16bit liitoksessa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova