Tuorein sisältö

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Arvioitu: Xbox 360
Genre: Toimintapelit
Pelaajia: 1, coop, moninpeli
Ikärajoitus: 18
Kehittäjä: Ubisoft
Julkaisija: Ubisoft
Julkaisupäivä: 15.04.2010
Pelin kotisivut
Jarkko Rotstén

19.04.2010 klo 09.59 | Luettu: 46246 kertaa | Teksti: Jarkko Rotstén

Tuomiopäivä on Fisherin nimipäivä.
Third Echelonin leivissä toimiva agentti Sam Fisher on yksi pelimaailman vakiintuneista naamoista Solid Snaken, Lara Croftin ja Super Marion ohella. Varsin suositun Splinter Cell -sarjan tuoreinta tulokasta, Convictionia, on työstetty pidempään kuin mitään muuta sarjan osaa koskaan. Edellinen osa, Double Agent, julkaistiin jo neljä vuotta sitten, joten pelintekijöillä voisi kuvitella olleen vähintään riittävästi aikaa viilata yksityiskohtia paikoilleen. Ilmeisesti pelintekijät ovat kuitenkin samaistuneet turhan paljon Bond-leffoihin, sillä tietyiltä osin tuntuu siltä, että maailma ei riittänyt. Kyseessä on siis hieman ristiriitainen pelijulkaisu, jossa tietyt asiat on kyllä viilattu viimeisen päälle, mutta jotakin oleellista myös puuttuu.

You ain't seen me, right?


Jossakin vaiheessa pelibisnes keksi näppärän konstin inhimillistää hyytävän viileitä pelihahmojaan vanhentamalla näitä. Myös Sam Fisher on kerännyt hieman vuosia mittariinsa ja jättänyt oikeastaan agenttihommat nuoremmilleen. Pappa ei ole kuitenkaan jäänyt tyytyväisenä eläkkeelle ikärajojen paukuttua, ehei. Valtion hommat ja oikeastaan ihan kaikki muukin lakkasi kiinnostamasta siinä vaiheessa, kun rakas tytär jäi auton alle ja kuoli. Ja ikään kuin se ei olisi vielä riittänyt kenelle tahansa, Sam joutui myös murhaamaan hyvän ystävänsä maan turvallisuuden nimissä.

Samin kollega Anna Grimsdóttír ottaa kuitenkin yllättäen yhteyttä ja kertoo Fisherin hengen olevan välittömässä vaarassa. Ennen kuin Sam huomaakaan, hän löytää itsensä jälleen kerran keskeltä kansainvälistä selkkausta, vaikka tarkoituksena oli aluksi vain löytää syyllinen tyttären surmalle. Pelin juoni on melko taattua Tom Clancya, niin hyvässä kuin pahassa.

Pelisarjaa tuntemattomille kerrottakoon, että Sam Fisherin ominta alaa on varjoissa hiippailu ja lempiharrastus vaivihkainen tappaminen. Rehti rynkky pysyy toki Fisherin kourassa ihan yhtä lailla, tilanteen välillä niin vaatiessa. Splinter Cellit eivät koskaan ole olleet mitään sandbox-pelejä, eikä Conviction ole poikkeus. Reittivalintoja ei yleensä ole tarjolla useita, vaan pelaajaa viedään kädestä pitäen pitkin varsin rajattuja käytäviä. Tämä helpottaa intiimin tunnelman luomista, mutta välillä jäin kyllä kaipaamaan enemmän Hitman-sarjasta tuttua vapaampaa soveltamista.

Toki pahisten hengen nappaamiseen on yleensä useita eri vaihtoehtoja. Sam osaa kuitenkin kiipeillä putkia pitkin kattoon roikkumaan, kiivetä kaappien päälle ynnä muuta akrobaattisesti nokkelaa. Välillä tosin jää epäselväksi, mitkä kaikki esineet soveltuvat Fisherin kiipeilyyn. Kenttäsuunnittelullisesti peli tuntuu varsin viimeistellyltä. Vain loppupuolen idioottimaiset loikinnat liikesensoreiden keskellä meinasivat aiheuttaa ohjaimen muotoisia kuoppia vuokrakämpän seiniin - viimeistään tässä kohtaa sitä erillistä hyppynappia jäi kaipaamaan. Kalastaja-Samin ohjaaminen on muuten varsin miellyttävää ja näpsäkän tuntuista. Tehtävien välillä ei ole järin huomattavia lataustaukoja, mikä pitää intensiteettiä alati yllä.

Mä seuduilla näillä olen tunnettu Kalamies


Kaiken muun viilaamisen viedessä ilmeisesti kaiken ajan, pelistä jätettiin ajanpuutteen vuoksi jotain, mikä olisi ollut mielestäni enemmän kuin oleellinen ominaisuus hiippailupelille. Agentille nimittäin loihdittiin ilmeisesti iän myötä kehittynyt akuutti selkävaiva, joka kieltää ehdottomasti ruumiiden nostelemisen. Niinpä hiukankin väärään paikkaan lahdattu terroristi on sitten vain väärään paikkaan lahdattu, eikä virhettään voi korjata kiikuttamalla kroppaa johonkin varjoisampaan soppeen piiloon. Onneksi tätä emämähryä on paikattu tyhmentämällä tekoälyä sen verran, että se ei spottaa kavereidensa ruumiita ihan kauhean helposti, eikä toisaalta osaa seurata pelaajaa useimpiin piilopaikkoihin. Esimerkiksi kyyristyminen on AI-teroille aivan hemmetin vaikea asia. Terveisiä vaan täältä pöydän alta piilosta, dorkat!

Pelin ulkoasu, äänimaailma ja tunnelma kielivät pitkästä tuotantoajasta. Kertaalleen uusiksi vedetty graafinen toteutus on monin paikoin Boksin kirkkainta kärkeä. Hahmojen tekstuurit ja mallit ovat varsin tarkkoja ja liikemallinnus toteutettu vähintäänkin asianmukaisella pieteetillä. Tyylikkäänä ratkaisuna maailma muuttuu mustavalkoiseksi aina, kun Fisher on varjossa vihollisilta jemmassa. Myös musiikkipuoli on ihastuttavan freshiä, sisältäen tunnelmaa tukevaa materiaalia muun muassa DJ Shadow'lta. Tehtäväkampanja ei ole aivan aukottoman eheä, mutta muistot epäkohdista peittyvät pääasiassa mainioiden tehtävien alle.

Pelissä on oma, näpsäkkä sisäinen tavoitepistejärjestelmänsä. Pelaaja ansaitsee pisteitä suorittamalla tiettyjä toimintasarjoja. Kun saldoa on kertynyt riittävästi, voi pointseilla ostaa mutkiinsa päivityksiä tarkuuden, panosmäärän ja tulivoiman saralla. Pisteitä satelee toki automaattisesti taistelun timmellyksessä, oli pelaajan strategia minkälainen tahansa, mutta läheskään kaikkia päivityksiä ei näin koskaan tule saavutettua. Keskittymällä saavutuslistan edellyttämiin toimiin pisteitä ropisee luonnollisesti huomattavasti enemmän.

Kumpi saa olla Fisher?


Trendin nimissä myös Splinter Cell on siirtynyt co-op-aikaan. Ja sehän meille passaa, sillä tällainen hiippailutoiminta antaa mainiot edellytykset punoa yhdessä tuumin saumattomia suunnitelmia vihollisten päänmenoksi. Mukana on itse asiassa aivan oma tehtäväkampanjansa kaksinpelattavaksi. Sen tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen yksinpelikampanjaa.

Conviction on vieläkin hauskempaa kaverin kanssa pelattuna. Ja mikä kaikkein parasta, vanhalla kunnon jaetulla ruudulla peliä voi pelata vaikka samalla konsolilla. Tämä se on harvinaista herkkua tänä päivänä! Kaksinpelissä kaveria ei jätetä, sillä kaverin valuessa kuiviin peli loppuu molemmilta. Molemmat pelaajat on sentään varustettu ihmelaastarilla, joten toverinsa saa parsittua kasaan, jos pitää hoppua.

Langettava tuomio


Vaikka en ole mikään 'konsolityhmennys'-termin ystävä, nousi se tällä kertaa kielenpäälle muutamaan otteeseen. Toisaalta kun otin asian puheeksi irkissä, siellä useampi totesi tyhmentämisen olevan enemmän kuin tervetullutta, sillä aiempien osien kanssa nysväämiseen oli mennyt pahemman kerran hermot. Tokkopa tähän mitään yhtä oikeaa mielipidettä on, mutta mielestäni hiippailusta olisi saanut pienin muutoksin irti vielä paljon enemmän. Conviction pyrkii selvästi Modern Warfaren ja kumppaneiden tontille suoraviivaisuudellaan. Toiminta on toki hiukan eri sorttista, mutta tietynlainen toimintaelokuvamaisuus on fiiliksenä alati läsnä. Harmillisen usein meno äityy ehdaksi räiskinnäksi, vaikka kuinka tekisi mieli kyykkiä varjoissa. Taisteluilta ei voi välttyä, vaan niihin on pikemminkin pakko välillä hakeutua.

Yli kymmenen tunnin kesto on minun makuuni aivan riittävä rykäisy. En jäänyt kaipaamaan lisää sisältöä, mutta en sano, että missään vaiheessa olisi tosissaan alkanut kyllästyttää. Splinter Cell: Conviction saattaa olla sarjan faneille lievä pettymys, sillä hiippailua on kampitettu ja toimintaa yksinkertaistettu. Toisaalta tuoreemmat pelaajat ihastunevat pelin uuteen, suoraviivaisempaan ilmeeseen.

V2.fi | Jarkko Rotstén

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (Xbox 360)

Splinter Cell -sarja virtaviivaistui kysynnän mukaisesti.
  • Viilattu olemus näkyy ja kuuluu
  • Kaksinpeli jaetulla ruudulla
  • Hieno tunnelma
  • Hyvin piilotetut latausajat
  • Ruumiita ei piilotella
  • Tekoäly ei vakuuta
  • Virtaviivaistus ei ole kaikkien mieleen
< Just Cause 2... SOCOM: U.S. Navy SEA... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (31 viestiä)

manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

19.04.2010 klo 10.03

IRCistä puheenollen, netgamers-verkon #v2.fi -kanavalle saa tulla juttelemaan sekä toimituksen jäsenten että muiden kävijöiden kanssa koska vaan ja ihan vapaasti.
lainaa
LaaLaa

19.04.2010 klo 17.06

Hienoa, että joku muukin on huomannut tämän yksinkertaistamisen. Olen melko tyrmistyneenä seurannut kuinka monet hehkuttavat peliä, ilmeisesti kuitenkin täysin tietämättöminä sarjan historiasta. Tällaisenaan peli on pääosin silkaa räiskintää mukahiivskelylisällä. Ei todellakaan 60,50 tai edes 40 euron arvoinen. Ikävää kuitenkin, että itsekin menin pelin ostamaan täydellä hinnalla, edellisten osien innoittamana ja "jos kuitenkin"-ajatuksella vaikka oikeasti tiesin koko ajan mihin olen rahani lykkäämässä. Ja ilmeisestikin tarkoitus on ollut hyödyntää nimeä vaikka koko pelin luonne on muuttunut tapakaikkiheti-suuntaan.
lainaa
Itkekää_pellet

19.04.2010 klo 20.05

Helvetin hyvä peli kyseessä, uusi Double Agent paremmilla graffoilla se vasta paskaa olisi ollutkin (ja taas oltais itketty). Laadullisesti sarjan paras peli. Ikävää että ylläkirjoittaneella ei ilmeisesti ole kavereita.
lainaa
Vesa

19.04.2010 klo 20.50

Paras splinter cell tähän mennessä...
lainaa
MrDiscipleFIN

19.04.2010 klo 21.19

Paras splintteri tähän mennessä. Herkullisesta moninpelistä sai kipinän taas pelata myös chaos theoryn sekä double agentin(orig xbox) co-op moodeja
lainaa
jjj

20.04.2010 klo 08.24

LaaLaa kirjoitti:
Hienoa, että joku muukin on huomannut tämän yksinkertaistamisen. Olen melko tyrmistyneenä seurannut kuinka monet hehkuttavat peliä, ilmeisesti kuitenkin täysin tietämättöminä sarjan historiasta. Tällaisenaan peli on pääosin silkaa räiskintää mukahiivskelylisällä. Ei todellakaan 60,50 tai edes 40 euron arvoinen. Ikävää kuitenkin, että itsekin menin pelin ostamaan täydellä hinnalla, edellisten osien innoittamana ja "jos kuitenkin"-ajatuksella vaikka oikeasti tiesin koko ajan mihin olen rahani lykkäämässä. Ja ilmeisestikin tarkoitus on ollut hyödyntää nimeä vaikka koko pelin luonne on muuttunut tapakaikkiheti-suuntaan.

Näin on. Esimerkiksi tuo mark&execute on todella typerä keksintö, jolla saa kaksi ilmaista headshottia. Eiväthän nämä 10v ADHD-konsolipikkupojat tietystikään valita ja pitävät peliä heti huippuna.
"Ikävää että ylläkirjoittaneella ei ilmeisesti ole kavereita."
Ikävää että sinulla ei selvästikään ole hajuakaan pelin todellisesta laadusta, vaan kelpaa "kuhan siin vaa räiskitää paljon ja kaveri kehu koulus". Ei ansaitsisi Splinter Cellin nimeä tämä peli, koska ei ole kunnollista hiiviskelyä nähnytkään.
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

20.04.2010 klo 10.12

Ihan mukava Bourne-leffojen henkinen peli, jota pelailee silloin tällöin pienissä erissä. Aiemmat osat ovat myös tuttuja ja sitä samaa puuta en olisi enää jaksanu. Harmi kuitenkin että hahmot ja kasvoanimaatio näyttävät ihan kuin olisivat revitty vuodelta 2003 ja tarina on valitettavasti niiiiiiiiin Tom Clancyä.

Tota Executea en ole varmaan käyttänyt kertaakaan :D
lainaa
Itkekää_pellet

20.04.2010 klo 16.24 1 tykkää tästä

jjj kirjoitti:

Ikävää että sinulla ei selvästikään ole hajuakaan pelin todellisesta laadusta, vaan kelpaa "kuhan siin vaa räiskitää paljon ja kaveri kehu koulus".

Ikävää että olet vitunmoinen pälli joka siitä hetkestä kun näki että pelissä ammutaan vetää kunnon asennevammat ja päättää vihata pelin jokaista osa-aluetta oli sille perusteluja tai ei, ja kun kuuli et kaveri koulussakin dissas tätä. Teillä on varmaan joku kerhokin jo kasassa, "haters club". Laatupeli kyseessä oli sillä vanhojen SC:ien kanssa mitään tekemistä tai ei, sinä olet ilmeisesti liian nuori tuota tajuamaan. Ja pelisarjahan on aina ollut konsolipainotteinen joten jätetäänkö noi surkuhupaisat konsolipoju-kommentit sikseen :D
lainaa
GEN_esis

Rekisteröitynyt 15.11.2008

20.04.2010 klo 17.46

Kyllä nyt on taas vihamielistä porukkaa liikkeellä.

Omasta mielestäni pelin virtaviivaistaminen vietiin hiukan liian pitkälle. Pidän todella paljon edellisistä Splintereistä ja Double Agentin kaltainen peli olisi kyllä kelvannut, vaikka niitä on jo nähtykin.
lainaa
Pena

20.04.2010 klo 22.09

GEN_esis kirjoitti:

Pidän todella paljon edellisistä Splintereistä ja Double Agentin kaltainen peli olisi kyllä kelvannut, vaikka niitä on jo nähtykin.

Itsellä taas DA oli ensimmäinen SC joka pelaamatta kokonaan. Ihan vain sen takia kun se oli niin paljon... mites se nykymuodin mukaisesti sanottaisiin... sitä samaa paskaa :) CT pitää mielestäni edelleen sarjan parhaimman osan paikkaa.
lainaa
HumaNHeaD

21.04.2010 klo 14.49

Pena kirjoitti:

Itsellä taas DA oli ensimmäinen SC joka pelaamatta kokonaan. Ihan vain sen takia kun se oli niin paljon... mites se nykymuodin mukaisesti sanottaisiin... sitä samaa paskaa :) CT pitää mielestäni edelleen sarjan parhaimman osan paikkaa.

Double Agentista se alamäki tosiaan alkoi. On todella ikävää miten muutaman viime vuoden aikana kaikki pelit alkoivat muistuttaa yhä enemmän toisiaan. Nykyään kaikki ovat uuden SCn kaltaista yksinkertaistettua räiskintää, jossa kaikenlainen ajattelu tai syventyminen peliin on estetty tehokkaasti. Pääkiitos kuuluu konsoleille, joiden takia kaikki pelien sisällöllinen ja ennen kaikkea tekninen kehitys on jumittunut sinne 2006-2007 tasolle.
lainaa
Wix-Teller

Rekisteröitynyt 15.01.2010

21.04.2010 klo 22.54

Chaos Theory on yhä meikäläiselle se paras Splinter Cell. Mutta Conviction oli ihan näppärä peli kaikesta huolimatta. Vaikka aluksi irvistelinkin ruumiideen piilottelun puutteesta, tajusin että pelissä kuitenkin seurataan Sam Fisherin tarinaa eikä peli ole "Splinter Cell: Hiding Bodies." Peli oli muutenkin rakennettu niin, ettei ruumiita edes olisi tarvinnut ruveta raahaamaan, ja tottapuhuen pelaan mieluummin Convictionia kuin uudelleenlämmittelyä Double Agentista. Co-Opista ehdotonta plussaa, hyvää sellaista ei todellakaan ole liikaa.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

22.04.2010 klo 00.09

Wix-Teller kirjoitti:
tajusin että pelissä kuitenkin seurataan Sam Fisherin tarinaa eikä peli ole "Splinter Cell: Hiding Bodies."


Tokkopa tuo olisi kauheasti Fisherin tarinan seurantaa haitannut, jos jälkiänsä olisi saanut siivota... Thief julkaistiin vuonna '98, siinä piilotettiin ruumiita. How hard can it be?
lainaa
MattiEsko

22.04.2010 klo 02.25

Eipä tullut ruumiiden piiotusta kaivattua, sellaista putkiräiskintää ja juoksemista, ettei huonommasta väliä. En jaksanut enää valkoiseen taloon pyrkiä vaan peli lähti myyntiin. Oli viimeinen SC johon kosken ellei Ubi muuta radikaalisti nykyistä linjaansa. RiP Fisher.
lainaa
Penan_veli

22.04.2010 klo 16.17

Jarkko kirjoitti:

Tokkopa tuo olisi kauheasti Fisherin tarinan seurantaa haitannut, jos jälkiänsä olisi saanut siivota... Thief julkaistiin vuonna '98, siinä piilotettiin ruumiita. How hard can it be?

Itse en nähnyt pelin aikana tasan yhtään tarvetta piilotella ruumiita. Pelissä muutenkin vain tapetaan kaikki vastaantulevat joten esimerkiksi mahdollisuutta että vihollinen herättäisi kolkatun kaverinsa ei tule.
lainaa
Wix-Teller

Rekisteröitynyt 15.01.2010

22.04.2010 klo 16.24

Jarkko kirjoitti:
Wix-Teller kirjoitti:
tajusin että pelissä kuitenkin seurataan Sam Fisherin tarinaa eikä peli ole "Splinter Cell: Hiding Bodies."


Tokkopa tuo olisi kauheasti Fisherin tarinan seurantaa haitannut, jos jälkiänsä olisi saanut siivota... Thief julkaistiin vuonna '98, siinä piilotettiin ruumiita. How hard can it be?

Pointtina lähinnä se, että Kalastaja Samin tarinaan ei tällä kertaa kuulunut saati siihen tarvinnut ruumiiden piilottelua. Kyseisestä manööveristä saa nimittäin myös arsyttävän piirteen, joten turha lisätä mokomaa vain sen takia että se on mukana.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

23.04.2010 klo 08.07

Wix-Teller kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:
Wix-Teller kirjoitti:
tajusin että pelissä kuitenkin seurataan Sam Fisherin tarinaa eikä peli ole "Splinter Cell: Hiding Bodies."


Tokkopa tuo olisi kauheasti Fisherin tarinan seurantaa haitannut, jos jälkiänsä olisi saanut siivota... Thief julkaistiin vuonna '98, siinä piilotettiin ruumiita. How hard can it be?

Pointtina lähinnä se, että Kalastaja Samin tarinaan ei tällä kertaa kuulunut saati siihen tarvinnut ruumiiden piilottelua. Kyseisestä manööveristä saa nimittäin myös arsyttävän piirteen, joten turha lisätä mokomaa vain sen takia että se on mukana.
'
Kumpi on parempaa (/realistisempaa) tarinankerrontaa?

A. Välttelet vartioita, piilottelet ruumiita ja etenet hissunkissun. Olet heikko, mutta muut ovat yhtä heikkoja ja käytät sitä hyödyksesi.
Vai...
B. Ammut kaiken mikä tulee vastaan, jos joku pottuilee se pistetään maahan ja jätetään siten. Armeja vihollisia hyökkäilee jatkuvasti niskaasi ties mistä syystä ja hälytyksistä ja poliiseista ja kaikesta muusta ei tarvitse välittää lainkaan. Melua saa pitää niin paljon kuin haluaa myös. Olet yhden miehen armeja.

:)
lainaa
Hälläväliä

23.04.2010 klo 16.20

Dekonega kirjoitti:

A. Välttelet vartioita, piilottelet ruumiita ja etenet hissunkissun. Olet heikko, mutta muut ovat yhtä heikkoja ja käytät sitä hyödyksesi.

Tosi heikko joo :D Armeijoittain se Sami niitä vihollisia ennenkin kaatoi, ainoa ero oli että ennen siinä kesti kauemmin ja oli vaihtoehto jättää ne viholliset henkiin. Tarina noin muuten on aina ollut SC:eissä mitäänsanomatonta sontaa. Jokaisen osan läpipelanneena ei tule oikeastaan yhtään muistettavaa kohtaa/asiaa tarinasta mieleen.
lainaa
PaskaHaisee

25.04.2010 klo 00.31

Näköjään Dekonega saanu oikeen "Very Important Paska" -statuksen, tosin nyt vain kyseisellä herralla on vielä enemmän sitä keltaista tavaraa siellä pääkopassa. Lopeta jo tuo turhanpäivänen jankuttaminen ja hankkisit elämän, tästä on erittäin hyvä lähteä liikkeelle, ei mulla muuta, moi.
lainaa
PönTTö

25.04.2010 klo 00.46

PaskaHaisee kirjoitti:
Näköjään Dekonega saanu oikeen "Very Important Paska" -statuksen, tosin nyt vain kyseisellä herralla on vielä enemmän sitä keltaista tavaraa siellä pääkopassa. Lopeta jo tuo turhanpäivänen jankuttaminen ja hankkisit elämän, tästä on erittäin hyvä lähteä liikkeelle, ei mulla muuta, moi.

Sen VIPn voi ihan ostaa, liittyy siihen mainoksetpois-juttuun.
lainaa
And1

25.04.2010 klo 09.33

Cooppi oli kyllä ihan viihdyttävä, yksinpeli melko lyhyt. Musiikit piti ottaa pois päältä ja melkein kaikki muutkin äänet, hirveetä tekno jumputusta.Vartioiden huutelut kävivät rasittamaan jo ihan alkumetreillä. Tekoälyä ei ollut nimeksikään, parhaillaan 8 äijää juoksee yksitellen kattomaan mihin monttuun se kaveri vedettiin.
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

25.04.2010 klo 11.59

And1:n kanssa samaa mieltä, mutta tykkäsin kyllä pelistä kovasti - enemmän kuin edellisistä nysväsplinttereistä.
lainaa
Totta

25.04.2010 klo 19.53

manu kirjoitti:
And1:n kanssa samaa mieltä, mutta tykkäsin kyllä pelistä kovasti - enemmän kuin edellisistä nysväsplinttereistä.

Kirjoitat vähän mutta asiaa.
lainaa
Wix-Teller

Rekisteröitynyt 15.01.2010

27.04.2010 klo 00.09

Dekonega kirjoitti:
Wix-Teller kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:
Wix-Teller kirjoitti:
tajusin että pelissä kuitenkin seurataan Sam Fisherin tarinaa eikä peli ole "Splinter Cell: Hiding Bodies."


Tokkopa tuo olisi kauheasti Fisherin tarinan seurantaa haitannut, jos jälkiänsä olisi saanut siivota... Thief julkaistiin vuonna '98, siinä piilotettiin ruumiita. How hard can it be?

Pointtina lähinnä se, että Kalastaja Samin tarinaan ei tällä kertaa kuulunut saati siihen tarvinnut ruumiiden piilottelua. Kyseisestä manööveristä saa nimittäin myös arsyttävän piirteen, joten turha lisätä mokomaa vain sen takia että se on mukana.
'
Kumpi on parempaa (/realistisempaa) tarinankerrontaa?

A. Välttelet vartioita, piilottelet ruumiita ja etenet hissunkissun. Olet heikko, mutta muut ovat yhtä heikkoja ja käytät sitä hyödyksesi.
Vai...
B. Ammut kaiken mikä tulee vastaan, jos joku pottuilee se pistetään maahan ja jätetään siten. Armeja vihollisia hyökkäilee jatkuvasti niskaasi ties mistä syystä ja hälytyksistä ja poliiseista ja kaikesta muusta ei tarvitse välittää lainkaan. Melua saa pitää niin paljon kuin haluaa myös. Olet yhden miehen armeja.

:)


Kyllä One Man Army meiningistä saa viihdyttävää tarinankerrontaa. Vai meinaatko että Rambot eivät ole hyviä elokuvia? Jos näin on, niin pelkäänpä että joudut luovuttamaan pois peniksesi. Se sallitaan vain miehille.

::::::::)))))))))))))))9999
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

27.04.2010 klo 09.33

Dekonega kirjoitti:
Wix-Teller kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:
Wix-Teller kirjoitti:
tajusin että pelissä kuitenkin seurataan Sam Fisherin tarinaa eikä peli ole "Splinter Cell: Hiding Bodies."


Tokkopa tuo olisi kauheasti Fisherin tarinan seurantaa haitannut, jos jälkiänsä olisi saanut siivota... Thief julkaistiin vuonna '98, siinä piilotettiin ruumiita. How hard can it be?

Pointtina lähinnä se, että Kalastaja Samin tarinaan ei tällä kertaa kuulunut saati siihen tarvinnut ruumiiden piilottelua. Kyseisestä manööveristä saa nimittäin myös arsyttävän piirteen, joten turha lisätä mokomaa vain sen takia että se on mukana.
'
Kumpi on parempaa (/realistisempaa) tarinankerrontaa?

A. Välttelet vartioita, piilottelet ruumiita ja etenet hissunkissun. Olet heikko, mutta muut ovat yhtä heikkoja ja käytät sitä hyödyksesi.
Vai...
B. Ammut kaiken mikä tulee vastaan, jos joku pottuilee se pistetään maahan ja jätetään siten. Armeja vihollisia hyökkäilee jatkuvasti niskaasi ties mistä syystä ja hälytyksistä ja poliiseista ja kaikesta muusta ei tarvitse välittää lainkaan. Melua saa pitää niin paljon kuin haluaa myös. Olet yhden miehen armeja.

:)
Äääääh... Ja peleissäkö sitä pitää olla aina "realistista" tarinankerrontaa? Nyt kyllä tuli vuoden parhaimpia toistaiseksi.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

27.04.2010 klo 22.29

PönTTö kirjoitti:
PaskaHaisee kirjoitti:
(Paskaa), ei mulla muuta, moi.

Sen VIPn voi ihan ostaa, liittyy siihen mainoksetpois-juttuun.

Ja sen saa ilmaiseksi moneksi viikoksi ensimmäisellä kerralla. ;)
lainaa
Hyvämuttaliianlyhyt

03.05.2010 klo 00.01

Jos nyt puhutaan pelin suoraviivaisuudesta niin se on jokaisen oma tyyli miten sen pelaa läpi, joku ampuu kaiken vastaan tulevan mutta vihulaisten ohi pääsee myös hiippailemalla. Ja tämä suoraviivaisuus myös johtuu mielestäni tässä osassa ihan splinter cell sarjan juonesta, jos semmoinen kenenkään mielestä on. Muissa osissa (1-3, DA en ole pelannut) Sam on T.E. agentti ja on sidottu sen sääntöihin, pitää piilotella jälkiään ja jokaista ei kykene lahtaamaan, Convictionissa taas hän on menettänyt tyttärensä ja toisen parhaan ystävänsä, joten vähemmästäkin alkaa vituttaa, joten ketä itse kiinnostaisi vain kolkata ja raahata vartioita ja sotilaita varjoihin. Suoraviivaisuus perustuu Samin vihaan ja ystävien valehteluun, joten jossei tässä osassa Samin tarvitse piilotella ruumiita ja hiippailla joka ikisen vartian ohi niin älkää siitä angstatko vaan jättäkää peli sitten pelaamatta ja tehkää itse mieluisa pelinne.
lainaa
raped

27.05.2010 klo 01.21

"nysväys" on juuri se asia jota jää kaipaamaan. edelliset splinterit oli taktisempaa, vapaampaa, syvempää jne menoa. sitä vaan että vanhojen pelien fanit hyppäävät pois kyydistä ja suurin osa uuden faneista ei ole jaksanut pelata alkuperäisiä eivätkä välitä mitä kannessa lukee. olisivat mielummin pitäneet SCn SCnä ja kehittäneet uuden SC/24/Bourne sarjan
lainaa
Sek187

03.08.2010 klo 18.05

Mielestäni Conviction on hyvä peli, vaikkakin stealthia on vähennetty, ei actionilla kuitenkaan pärjää loputtomiin. Itse tuli tajuttua, että jos alkaa parin hassun kranaatin ja haulikon kanssa juoksemaan niin kyllä sitä on äkkiä kuollut.

Conviction on tarina ei pelkkä peli. En olisi jaksanut pelata SC:tä joka ei toteuta tarinaa itsessään, se että Sam nysväisi ja käyttäisi aikaa vihujen pillottamiseen saattaisi kostautua ajan loppumiseen ja Amerikan turvallisuuden menetykseen sekä Sarahin kuolemiseen. Sam Fisher tarvitsi siis kasvaa ulos vanhasta hitaasta hiiviskelijästä, koska häntä vituttaa ja hänellä on vain vähän aikaa selvittää koko sotku. Toivon tosin SC6:een etteivät he tee siitä Conviction 2:sta samoilla asiolla kuin Conviction. Sillä minusta jokasessa pelissä kuuluu olla oma tarina ja omat toiminnot. Koko viiden pelin ajan olen toivonut parempaa juonea ja kusisin hunajaa jos sellaisen Splinter Cell pelin tekisivät jossa ei olisi ennalta-arvattavaa ja kliseistä juonta.
lainaa
SHOGUN-GUN

12.11.2010 klo 21.45

Muutama sana tom clancy splinter cell convictionin kaksin pelistä. Archerin ja kastlerin yhteispelistä. Joidenkin kaista päiden hauskuutena on ampua omaa pelitoveriansa, tai heittää kranaatilla kohti. Minusta tälläinen yhteispelaaminen ei sovi yhteen.Ilmeisesti kysymyksessä on "jotkut nassikat" jotka voisivat oikeassakin sodassa ampua omansa.Heillä ei ole kykyä yhteistyöhön.He haluavat vain esitellä omia taitojansa, ja juoksevat kuin hevoset A pisteestä toiseen. Henkilökohtaisesti lopetan pelini siihen.
lainaa
juhnu

29.07.2011 klo 21.34

tä konviksön o feikki paska! ja tä o nii halvasti tehty ja sitte mainostetaa laadukkaana. ja ulos kartasta pääsee vitu helposti. esim oon löytäny mansion tasossa reiti ulos kartasta xbox 360
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova