Radiohead paljasti riskihankkeensa myyntilukuja
Radiohead on paljastanut In Rainbows-albuminsa myyntilukuja. In Rainbows teki historiaa yltämällä pelkkänä bändin omana verkkomyyntinä suuriin myyntilukuihin. Myöhemmin albumi julkaistiin myös cd-levynä.
Bändi on myynyt In Rainbows-albumia yhteensä 3 miljoonaa albumia - mukana Radiohead.comin kautta tehdyt lataukset ja deluxe cd/vinyyliversiot, kuten myös muiden digitaalisten kauppapaikkojen myymät albumit.
Tietojen mukaan deluxe-boxeja on myyty 100 000 kappaleta. Cd-versio nappasi Britannian ja USA:n albumilistojen ykköspaikat kuluvan vuoden tammikuussa.
Maksa mitä haluat-politiikasta huolimatta cd-julkaisu myi edelleen suuria määriä - mitä tästä opimme? Markkinointi on tärkein asia...
kun kysyntä ja hypetys yltävät riittävän suuriin mittoihin, asia saa taustojaan suuremmat mittasuhteet.
Bändi on myynyt In Rainbows-albumia yhteensä 3 miljoonaa albumia - mukana Radiohead.comin kautta tehdyt lataukset ja deluxe cd/vinyyliversiot, kuten myös muiden digitaalisten kauppapaikkojen myymät albumit.
Tietojen mukaan deluxe-boxeja on myyty 100 000 kappaleta. Cd-versio nappasi Britannian ja USA:n albumilistojen ykköspaikat kuluvan vuoden tammikuussa.
Maksa mitä haluat-politiikasta huolimatta cd-julkaisu myi edelleen suuria määriä - mitä tästä opimme? Markkinointi on tärkein asia...
kun kysyntä ja hypetys yltävät riittävän suuriin mittoihin, asia saa taustojaan suuremmat mittasuhteet.
Keskustelut (3 viestiä)
21.10.2008 klo 09.40
21.10.2008 klo 09.51
Olisi kiva tietää mikä oli levyn keskimääräinen myyntihinta.
Ja markkinoinnista sen verran, että onhan se paljon helpompi hypettää ja markkinoida itseään,
kun bändi on ensin, levy-yhtiön avulla, nostettu yleisön tietoisuuteen.
Jos uusi bändi yrittää pärjätä pelkällä "Maksa, mitä haluat"-myynnillä, niin hyvä jos levyntekokulut peittyvät. Oli musa kuinka hyvää tahansa...
Rekisteröitynyt 09.01.2008
21.10.2008 klo 14.47
Myi kyllä paljon levyjä, mutta millä hinnalla?
Olisi kiva tietää mikä oli levyn keskimääräinen myyntihinta.
Ja markkinoinnista sen verran, että onhan se paljon helpompi hypettää ja markkinoida itseään,
kun bändi on ensin, levy-yhtiön avulla, nostettu yleisön tietoisuuteen.
Jos uusi bändi yrittää pärjätä pelkällä "Maksa, mitä haluat"-myynnillä, niin hyvä jos levyntekokulut peittyvät. Oli musa kuinka hyvää tahansa...
Muutama kuukausi nettilatauksen julkaisun jälkeen ilmoitettiin keskimääräishinnan olleen 7 dollaria.