Tuorein sisältö

Nintendon Reggie ei pidä Wiitä alitehoisena

17.11.2009 klo 15.02 | Luettu: 17281 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Nintendon Yhdysvaltojen päämies Reggie Fils-Aime ei pidä Wii-konsolia teknisesti jälkeenjääneenä vaan täysin sopivana alustana peleille kuten Assassin's Creed II ja Grand Theft Auto IV. Kotakun haastattelema Nintendo-johtaja uskoo Wii-pelinkehittäjien todistaneen laajojenkin pelimaailmojen toimivan aivan hyvin Wiin tehoisella videopelilaitteella. Mies kertoo käyneensä neuvotteluja jokaisen hittipelejä tehtailevan studion kanssa siitä, miksei näiden lippulaivapeleistä tule versiota konsolille, jolla on huikeat 22 miljoonaa käyttäjää pelkästään Yhdysvalloissa.

Reggie kertoi haastattelussa myös, ettei pelkän HD-ominaisuuden lisääminen seuraavaan Wii-konsoliin edustaisi Nintendon toimintatapaa. Pelkän HD-päivityksen lisäksi Wiin seuraajaan on tiettävästi tulossa muitakin mullistavampia ominaisuuksia ja näiden kehittäminen vie aikaa. Reggie ei suostunut kommentoimaan huhua, jonka mukaan uusi Wii 2 olisi tulossa kauppoihin jo ensi vuonna.

V2.fi | Matti Lintula
< PlayStationin lataus... XBLA tarjoaa tällä v... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (29 viestiä)

jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

17.11.2009 klo 15.08

Reggietä ei todellisuudesa vain kiinnosta kun Wii ja Mario jauhavat yhtiölle rahaaaa....
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

17.11.2009 klo 15.09

kirjoitti:
Kotakun haastattelema Nintendo-johtaja uskoo Wii-pelinkehittäjien todistaneen laajojenkin pelimaailmojen toimivan aivan hyvin Wiin tehoisella videopelilaitteella.


Tottakai. Harmi vain, että 3D modellit olisivat laatikoita ja palloja ja tekstuurit taas olisivat yksivärisiä.

kirjoitti:
Mies kertoo käyneensä neuvotteluja jokaisen hittipelejä tehtailevan studion kanssa siitä, miksei näiden lippulaivapeleistä tule versiota konsolille.

Menehän vielä nolaamaan itsesi.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

17.11.2009 klo 15.27

Pitäisköhän tässä nyt itkeä vai nauraa. Tainnut Miamoto tai Cammie lainata sieniään Reggielle.
lainaa
Drzn

Rekisteröitynyt 21.04.2007

17.11.2009 klo 15.31

Jos Nintendo julkasis Wiistä version, joka vastais tehoiltaan boksia ja pleikkaria olis se vuosituhannen innovaatio tän sankarin mielestä :D
lainaa
Sienimies

17.11.2009 klo 15.31

Minäkin ihmettelen miksi kasibittiselleni ei ole tullut uusia hittipelejä enää vuosiin. Ja onhan kyseessä yksi kaikkien aikojen myydyimmästä konsolista. Missä uusi megaman?! Missä uusi Zelda?! Missä?! Miamoto vastaa!!! Reggie on kyllä aivan pihalla.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.11.2009 klo 15.49

V2.fi kirjoitti:
Mies kertoo käyneensä neuvotteluja jokaisen hittipelejä tehtailevan studion kanssa siitä, miksei näiden lippulaivapeleistä tule versiota konsolille, jolla on huikeat 22 miljoonaa käyttäjää pelkästään Yhdysvalloissa.

Jospa herra Reggie seuraisi hieman pelimarkkinoita niin huomaisi että hc multiplattarit ovat olleet aikamoisia floppeja Wiillä.

Ja Assasin's Creedin ja GTA IV:n voi varmasti kääntää Wiille, mutta jälki olisi todella rumaa ja ominaisuuksiakin jouduttaisi karsimaan. Lisäksi ohjaus ei välttämättä taivu suoraan wiimotelle. Tämän takia moni pelintekijä tekeekin miellumin eritoten Wiille suunnitellun spin-offin kuin kääntää Hd-konsoliversion Wiille. Reggie tuntuu myös ummistavan silmänsä sille tosiseikalle, ettei hc-pelit myy Wiillä.
lainaa
JayeizH

Rekisteröitynyt 06.08.2007

17.11.2009 klo 16.18

Siis eihän Wiillä useita miljoonia tule peli myynneistä noin vaan. Mutta kyllä sielä miljoonan yläpuolella on sellaisia The House of the Dead 2 & 3 Return, Call Of Duty 3, Call of Duty: World at War, Resident Evil: The Umbrella Chronicles, Star Wars: The Force Unleashed, Resident Evil 4: Wii Edition plus Nintendon omat. Ja kun ottaa huomioon mainoskamppanjat ja kehitys rahat joita noihin on käytetty ja arvostelu menestyksen niin ei se nyt niin toivottomasti ole mitä sanotaan.

Hyvä huomata sekin että nuo kaikki ovat tunnettuja brandejä. Eli Wii pelien suurin ongelma MYYNTIEN osalta on markkinointi. Ei kukaan asiasta kiinnostunut edes tiedä tietyista peleistä mitään, kun ei niitä mainosteta.

Ei sillä että Reggien juttuja nyt kovin tosissaan voi kuunnella. Jos haluaa suuria myyntejä ns. hc-pelille niin pelihän on julkaistava PS3:lle ja X360:lle. Kun molemmat kannat laskee yhteen, sielä helposti enemmän kohderyhmää kyseisille peleille kuin Wiillä. Mutta varmasti Wiilläkin saisi helposti miljoonan tai reilun peli myynnit kun hiukan panostaisi hypeen ja tekisi nimeä tutuksi ostajille.
lainaa
Dreamer

Rekisteröitynyt 06.03.2008

17.11.2009 klo 16.19

Keksitkö yhtään HC-multiplattaria joka olisi tehty kunnolla, hyvän tiimin toimesta, saati että Wii-versiota olisi mainostettu? Yleensähän pääkehittäjät hoitavat HD-puolen ja sitten palkataan joku tusinatalo tekemään PS2-versio joka portataan Wiille.

Ja RE4, CoD: WaW sun muut ovat tietääkseni myyneet sangen hyvin. Onpahan Okamikin mynyt paremmin Wiillä kuin PS2:lla.
lainaa
JayeizH

Rekisteröitynyt 06.08.2007

17.11.2009 klo 16.41

Dreamer kirjoitti:
Keksitkö yhtään HC-multiplattaria joka olisi tehty kunnolla, hyvän tiimin toimesta, saati että Wii-versiota olisi mainostettu?

Ja RE4, CoD: WaW sun muut ovat tietääkseni myyneet sangen hyvin. Onpahan Okamikin mynyt paremmin Wiillä kuin PS2:lla.

Siis...vastasitko nyt minun viestiini? Juurihan tuossa sanoin että listaamani pelit ovat myyneet suhteessa kehityskuluihin ja mainontaan hyvin, yli miljoonan kaikki jotkut jopa selvästi. Ja viestini yksi pointti oli myös että Wiille ei oikeastaan ole sellaista peliä "joka olisi tehty kunnolla, hyvän tiimin toimesta, saati että Wii-versiota olisi mainostettu". RE4 ehkä suurin poikkeus.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.11.2009 klo 17.00

Hmm... Alitehoinen? Mikä on alitehoinen? Mihin tuo suhteutetaan? Saadaanhan käsikonsoleillekin pelattavia pelejä ja niiden tehot ovat aika vähäiset verrattuna jopa vanhoihin konsoleihin. Ei ne tehot vaan pelit.
---
~Deneidez
lainaa
cuckoo

17.11.2009 klo 17.58

Reggie, kuten kaikki Wiin omistajat, on menettänyt täysin todellisuudentajunsa. Kehityksessä pitää mennä eteen- ei taaksepäin.
lainaa
Maade

17.11.2009 klo 17.59

Varsinkin kun esim. Nintendo DS pyörittää ihan graafiselta tasoltaan PS1 tasoisia pelejä, jos ei parempiakin. PSP:n grafiikoiden kehutaan olevan PS2 tasolla, mutta itse en kyllä ole nähnyt pelejä jotka olisivat sille tasolle yltäneet.

Ja minua huvittaa kyllä tuo että "Casual Pelaaja" on nykyään muka "HC Pelaaja". Se että joku pelaa sitä listojen kärjessä pyörivää räiskintäpeliä ei tee siitä mitään "HC Pelaajaa". HC pelaaja on henkilö joka rakastaa pelaamista ja pelejä, eikä siihen tarvita mitään 50" TV:tä tai hypersuper grafiikoita.

Minä olen pelannut varmasti useampia pelejä vuosien varrella kuin kourallinen noita "HC pelaajia" yhteensä ja olen tullut siihen lopputulokseen että PC, PS2, NDS ja Wii on ainoita omistamisen arvoisia pelikoneita. XBOX(360) tai PS3 ei yksinkertaisesti ole tuoneet pöydälle mitään uutta mitä ei olisi nähty jo vuosikausia sitten. PSP:n ostoa olen harkinnut sen julkaisusta saakka, mutta hypetyskampanjan jälkeen minun arvostus sitä kohtaan on tippunut tasaiseen tahtiin. Tuon Go mallin jälkeen päätin että ehkä ostan jonkun vanhemman mallin jostain kirpputorilta yms. parilla kympillä jos tulee vastaan, mutta muuten en siihen rahojani haaskaa.
lainaa
Dreamer

Rekisteröitynyt 06.03.2008

17.11.2009 klo 18.06

JayeizH kirjoitti:

Siis...vastasitko nyt minun viestiini?


Tagmanin viestiin oli vastaaminen, ehdit vain ensin :P
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

17.11.2009 klo 18.15

gta4 löytyy jo wiille: http://www.youtube.com/watch?v=1y6Yt2FV30o

Maade kirjoitti:
Varsinkin kun esim. Nintendo DS pyörittää ihan graafiselta tasoltaan PS1 tasoisia pelejä, jos ei parempiakin. PSP:n grafiikoiden kehutaan olevan PS2 tasolla, mutta itse en kyllä ole nähnyt pelejä jotka olisivat sille tasolle yltäneet.

ei, ds on varmaan saman verran pleikkaria jäljessä kuin psp ps2:ta, jos ei enemmänkin eroa
lainaa
JayeizH

Rekisteröitynyt 06.08.2007

17.11.2009 klo 18.52

Dreamer kirjoitti:
JayeizH kirjoitti:

Siis...vastasitko nyt minun viestiini?


Tagmanin viestiin oli vastaaminen, ehdit vain ensin :P


Oup...my bad :)
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.11.2009 klo 19.44

cuckoo kirjoitti:
Reggie, kuten kaikki Wiin omistajat, on menettänyt täysin todellisuudentajunsa. Kehityksessä pitää mennä eteen- ei taaksepäin.

PS3- ja X360-omistajat usein unohtavat sen että miksi konsolit ylipäätänsä on olemassa. Ei niitä ole tehty hyvätekeväisyyttä ajatellen. Wiillä menee aivan tajuttoman hyvin tuottoa ajatellen vs kumpikaan tehokonsoli. Tai no niinno kummallakaan tehokonsolilla ei kokonaistuottoa pahemmin vielä pysty ajattelemaankaan kun ne tahtovat kumpikin olevan pahasti miinuksella vielä.
---
~Deneidez
lainaa
Marth

17.11.2009 klo 20.34

cuckoo kirjoitti:
Reggie, kuten kaikki Wiin omistajat, on menettänyt täysin todellisuudentajunsa. Kehityksessä pitää mennä eteen- ei taaksepäin.


EI ne tehot oo koskaan tehneet koneesta sukopolven myydyintä. Ps1 puolet tehottomampi kuin n64 ps3 tehottomampi kuin xbox ja gamecube. Nyt wii on tehottomin niin se myy eniten tyhmä saa olla jos sitä ei tajua et ei ne tehot oo koskaan myyneet.
lainaa
Maade

17.11.2009 klo 22.10

kaktuz:
"ei, ds on varmaan saman verran pleikkaria jäljessä kuin psp ps2:ta, jos ei enemmänkin eroa"

Enpä nyt sanoisi. Suikoden, GTA, Rune Factoryt tai Final Fantasyt yms. Ei kyllä yhtään kalpene PS1 peleille. Tietenkin grafiikka näyttää pahuksen huonolta jos sitä PC ruudulta satut videona katsomaan laajennetulla ruudulla, sen parin tuuman näytön sijasta. Mutta niin näyttää PS1 pelitkin jos katsot niitä sillä 52" televisiolla sen sen aikaisen 20" sijaan.
lainaa
Reggie_OK

17.11.2009 klo 22.41

GTA Wiille, nyt puhutaan asiaa, saako Nintendon konsoli ekan GTA:nsa? Wow. Sen päivän haluaisin kyllä nähdä, sen pelisarjan ajatusmaailma ensinnäkin sotii Nintendon ajatusmaailmaa vastaan että yhtälö on sinänsä mahdoton. Toisekseen Wii on alitehoinen, oli Reggie itse mitä mieltä tahansa, mutta eihän se alitehoisuus ole este, se on vain hidaste. Voisin melkeen syödä kalsarini jos GTA joskus Nintendon konsolille rantautuu.
lainaa
Reggie_OK

17.11.2009 klo 22.48

Ensinnäkin peliin pitäisi tehdä "pieniä" muutoksia Nintendon ajatusmaailmaan sopivaksi. Pääsankari tulisi olla Mario, muut kadulla tallaajat on jotain tattipäitä niin se ei loukkaa mitään ihmisryhmää, talot on sieniä, autot on kilpokonnan kuoria.
lainaa
lolled

18.11.2009 klo 00.08

Reggie_OK kirjoitti:
GTA Wiille, nyt puhutaan asiaa, saako Nintendon konsoli ekan GTA:nsa? Wow. Sen päivän haluaisin kyllä nähdä, sen pelisarjan ajatusmaailma ensinnäkin sotii Nintendon ajatusmaailmaa vastaan että yhtälö on sinänsä mahdoton. Toisekseen Wii on alitehoinen, oli Reggie itse mitä mieltä tahansa, mutta eihän se alitehoisuus ole este, se on vain hidaste. Voisin melkeen syödä kalsarini jos GTA joskus Nintendon konsolille rantautuu.

Taisi unohtua Chinatown Wars Nintendo DS:lle? Ja on Game Boyllekkin julkaistu pari GTA:ta.
lainaa
Weteraani

18.11.2009 klo 00.20

Voi jumalauta Reggie_OK, ootko koskaan kuullut esimerkiksi siitä pirun MadWorldistä, mikä sekään ei noudata kyllä mitään "Nintendon ajatusmaailmaa" ja on silti Wiille julkaistu, niin kuin esimerkiksi Manhunt 2 jota ei sitäkään voi minään kukkahattutätien suosikkipelinä pitää. Joten jos et oikeasti tiedä mistä puhut, hiljaakin voi olla.

Olet muuten myöhässä: GTA Chinatown Wars on jo julkaistu DS:lle.

Se että mikään mainituista peleistä ei ole menestynyt onkin sitten ihan eri juttu...
lainaa
Tapza

18.11.2009 klo 10.30

kaktuz kirjoitti:

ei, ds on varmaan saman verran pleikkaria jäljessä kuin psp ps2:ta, jos ei enemmänkin eroa

Paitsi että DS vastaa tehoiltaan suurinpiirtein N64:sta, joka puolestaan oli huomattavasti tehokkaampi kuin PS1.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

18.11.2009 klo 16.07

Tapza kirjoitti:
kaktuz kirjoitti:

ei, ds on varmaan saman verran pleikkaria jäljessä kuin psp ps2:ta, jos ei enemmänkin eroa

Paitsi että DS vastaa tehoiltaan suurinpiirtein N64:sta, joka puolestaan oli huomattavasti tehokkaampi kuin PS1.


Mutta sen suurin vika olikin kasetti asema kun taas plekessä on cd asema.
lainaa
menepois

18.11.2009 klo 16.16

Helvetti, ei saa yöllä unta ton katseen takia :(
lainaa
Gmith

Rekisteröitynyt 03.07.2008

18.11.2009 klo 18.01

Nintendo saisi pitkästä aikaa ottaa kunnolla osaa tähän konsolisotaan ja ruveta kunnolla kilpailemaan Microsoftin ja Sonyn kanssa. Gamecube ei ollu mitenkään erikoinen ja Wii on vaan... Wii.. Viimeinen kunnon Nintendo omasta mielestä oli Nipa64
lainaa
Weteraani

19.11.2009 klo 09.14

Gmith kirjoitti:
Nintendo saisi pitkästä aikaa ottaa kunnolla osaa tähän konsolisotaan ja ruveta kunnolla kilpailemaan Microsoftin ja Sonyn kanssa.

Miksi? Mitä Nintendolla olisi siinä kisassa voitettavanaan?
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

19.11.2009 klo 11.29

"Nintendon Reggie ei pidä Wiitä alitehoisena"

Mutta minä pidän ja enkä halua heilua kapuloiden kanssa :D
lainaa
Stna

14.12.2009 klo 16.59

Ei ne grafiikat vaan ne pelit, x360 ja ps3 ovat loppujenlopuks aika tylsiä pelilaatikoita
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova