Tuorein sisältö

Microsoft myy mainostilaa pian Livestä, peleistä ja lataustauoilta

11.11.2009 klo 19.52 | Luettu: 23672 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Microsoft on suunnitellut yhdessä peliensisäiseen mainontaan keskittyneen Massiven kanssa uusia tapoja tuoda mainostajien tuotteita pelaajien verkkokalvoille, kertoo Mediaweek. Yhdysvalloissa autovalmistaja Kian markkinointikampanja Xbox Livessä ja pelien sisällä on tutkitusti nostanut pelaajien halukkuutta ostaa uuden Kia-auton. Tästä innostuneena markkinointikampanjoita ollaan laajentamassa entisestään.

Jatkossa Massive ja omistajansa Microsoft aikovatkin tuoda mainoksia entistä enemmän varsinaisen pelisisällön lisäksi pelien ympärille, kuten lataustauoille, joiden aikana suunnitellaan esitettäväksi kokonaisia videomainoksia. Toteutuessaan suunnitelmat eivät tule ainakaan lyhentämään pelien latausaikoja. On myös kyseenalaista pakkosyöttää mainoksia Live-palvelusta jo maksaville kultajäsenille ilman pelaajille annettavaa näkyvää lisäarvoa.

Odotamme innolla tulevatko mainoskampanjat mm. videolatauspalvelusta ja Last.fm-musiikkipalvelusta sivuun jääneseen Suomeen vai jääkö mainosbuumi lähinnä yhdysvaltalaispelaajien kiusaksi.

V2.fi | Matti Lintula
< Abbey Road sulkee PS... Armalyten PC-versio ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (34 viestiä)

makke21

11.11.2009 klo 19.55

Törkeetä pistää jotain videoita lataus tauolle kiusaamaan kun ei kuiteskaan auta nopeemmin lataamaan.
lainaa
Snowie

11.11.2009 klo 20.19

Ai kun kiva. Jos tämän tekevät niin vastapainoksi sitten Livestä ilmanen.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.11.2009 klo 20.25

Jos MS lähtee tälle linjalle, niin olen pirun tyytyväinen etten ole boxipelaaja. Hyvin sulautetut pikkumainokset ei haittaa, mutta en todellakaan halua nähdä mitään mainosvideoita lataustauoilla enkä muutenkaan.
lainaa
Lo7us

11.11.2009 klo 20.37

Ei ne lataustauot ainakaan lyhene sillä että pistetään sinne videoita pyörimään samalla. Live ilmaiseksi jos tämä toteutuu, ei mitään järkeä maksaa että pääsee katselemaan mainoksia.
lainaa
KuroShiro

Rekisteröitynyt 26.09.2008

11.11.2009 klo 20.55

Joo, mahdollisuus taas koota kunnon reilukerho kokoon; videolatauspalvelu ja Last.fm jätetään Suomesta pois, mutta mainokset kyllä voitaisiin tuoda...
lainaa
Ewsdasd

11.11.2009 klo 21.01

Moniko teistä SDF-klaanista on tuota kokeillut? Ai mutta eihän tätä ole vielä julkaistu!
Se että latauspalkin tilalla lukee vaikka "Osta Audi" tai jos siinä pyörii video sen aikaa kun peli latautuu, niin ei haittaa. Itse asiassa katon mielelläni jonkun pelin traileria tai vaikka leffamainosta..
No en kylläkään käytä Liveä, joten voisi se pikkasen syödä jos maksaisin sen 30€ vuodessa ja silti näkisin mainokset.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

11.11.2009 klo 21.17

KuroShiro kirjoitti:
Joo, mahdollisuus taas koota kunnon reilukerho kokoon; videolatauspalvelu ja Last.fm jätetään Suomesta pois, mutta mainokset kyllä voitaisiin tuoda...

Videolatauspalvelu tulee just tässä syksyllä. Pyörii monien boksilla jo nyt.
lainaa
Bruntti

Rekisteröitynyt 05.11.2009

11.11.2009 klo 21.24

Snowie kirjoitti:
Ai kun kiva. Jos tämän tekevät niin vastapainoksi sitten Livestä ilmanen.
Not gonna happen, Live tuo Microsoftille kivasti rahaa varmaan. Mutta ois kyllä hienoa jos se ois ilmane...
lainaa
niinsemenee

11.11.2009 klo 21.29

Oletteko huomanneet että esim Helsinginsanomissa joka maksaa miltein 2x enemmän kuin live on mainoksia?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.11.2009 klo 21.50

niinsemenee kirjoitti:
Oletteko huomanneet että esim Helsinginsanomissa joka maksaa miltein 2x enemmän kuin live on mainoksia?

Tuo nyt on ihan eri juttu. Kannattaa suhteuttaa asiaa miellumin muihin konsoleihin kun sanomalehteen. Konsoleilla ei ole totuttu näkemään mainoksia ja niitä ei ole muissakaan konsoleissa.
lainaa
Homopetteri

11.11.2009 klo 23.21

tagman kirjoitti:
niinsemenee kirjoitti:
Oletteko huomanneet että esim Helsinginsanomissa joka maksaa miltein 2x enemmän kuin live on mainoksia?

Tuo nyt on ihan eri juttu. Kannattaa suhteuttaa asiaa miellumin muihin konsoleihin kun sanomalehteen. Konsoleilla ei ole totuttu näkemään mainoksia ja niitä ei ole muissakaan konsoleissa.

Niin ja totta kai se on perseestä, koska fagman.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

11.11.2009 klo 23.26

Siis todennäköisesti tässähän tulee käymään niin, että mainontaa eri rajata vain Live:n alueelle. Hopea-tililliset pelaajat katsovat mainoksia ja Kulta-tilin omaavat eivät. Kulta-tilin omaavilla pelaajilla peli myös latautuu nopeammin ja toimii paremmin ja siinä on enemmän sisältöä.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

11.11.2009 klo 23.59

niinsemenee kirjoitti:
Oletteko huomanneet että esim Helsinginsanomissa joka maksaa miltein 2x enemmän kuin live on mainoksia?

Kun ostat elokuvan joka tulee DVD:llä ja alat katsomaan sitä niin olisiko sinusta hauskaa, että kun käynnistät DVD soittimesi ensin se dvd soitin ulisee sinulle mainoksia ja sitten kun lyöt levyn sisään ja alat katsomaan elokuvaa myös se elokuva ulisee mainoksia ja sitten siitä eteenpäin noin 10-20 minuutin välein tulee pieni mainos ulina... ???

Näinhän se käytännössä kohta Xboxilla menee jonka käyttöliittymässä on paljon mainoksia ja nyt pelien välissäkin tullaan esittämään mainoksia.

Äänestäkää hyvät ihmiset sen lompakkonne kanssa älkääkä tukeko Xboxia. Mielellään ette myöskään käyttäisi Windows käyttöjärjestelmiä. Se pakottaa Microsoftin parantamaan tuotteitaan ja kuuntelemaan asiakkaitaan tulevaisuudessa.
lainaa
hUMPPU

12.11.2009 klo 01.04

Mainokset on ok. Itse pelaan Battlefield Heroesia ja se on mainosrahoitteinen. Pelejä voi saada tulevaisuudessa halvemmalla ja jopa ilmaiseksi jos ne on mainosrahoitteisia. Hyvä juttu!
lainaa
joopjoop

Rekisteröitynyt 13.06.2009

12.11.2009 klo 01.59

Rakastan mun xboxii, mut jos tää tapahtuu nii revin sen paloiksi ja lähetän Microsoftille.
lainaa
uliseemainoksia

12.11.2009 klo 02.11

Dekonega kirjoitti:

Kun ostat elokuvan joka tulee DVD:llä ja alat katsomaan sitä niin olisiko sinusta hauskaa, että kun käynnistät DVD soittimesi ensin se dvd soitin ulisee sinulle mainoksia ja sitten kun lyöt levyn sisään ja alat katsomaan elokuvaa myös se elokuva ulisee mainoksia


Et ulinastasi päätellen ilmeisesti ole koskaan nähnyt mainoksia vuokra- ja ostovideoiden alussa...
lainaa
XDF

12.11.2009 klo 03.37

Microsoft etsii ratkaisua Livemaksun tilalle ja tässä taitaa olla tulos. "Kulta"tilin omistaminen ei käytännössä tuo enää mitään lisähyötyä. XDF tosin jaksaa puolustaa viimeistä linnakettaan jossa ei ole yhtään muuria pystyssä.
Nillittäkää Livemaksusta Microsoftille niin ehkä se poistuisikin aikanaan sen sijaan että sitä puolusteltaisiin jollain ihmeverukkeella. Nettipelaamisen tulisi olla ilmaista.
lainaa
asdaa

12.11.2009 klo 08.17

Voi teitä Xboxin omistajia :(
Jos toi toteutuu nii oon 99.9% varma että te saatte pitemmät lataukset vaa sen takia ku noit mainoksia tulee :( Ihan ku teille ei riittäs se et Liven hinta nousee
lainaa
Joohanh

12.11.2009 klo 08.25

Toisaalta innokkaimmat PS3-fanaatikot kuten Dekonega ovat maksaneet pitkää penniä jo vuosia että pääsevät katsomaan mainoksia Playstation Qoresta?

Nuff said. Äänestäkää vain lompakollanne.

[QUOTE=Dekonega]Äänestäkää hyvät ihmiset sen lompakkonne kanssa älkääkä tukeko Xboxia. Mielellään ette myöskään käyttäisi Windows käyttöjärjestelmiä. Se pakottaa Microsoftin parantamaan tuotteitaan ja kuuntelemaan asiakkaitaan tulevaisuudessa.[/QUOTE]
Pahoittelen sävyäni, mutta onkos sinulla muuten todettu joku Touretten syndrooma tms.? Meinaan mielialasi ainakin tuntuu tekstin perusteella vaihtelevan melko reippaasti. Ja luonnollisesti kirjoitat tuonkin viestin sillä Linuxilla tai Macilla?
lainaa
faktaa_sulle_taas

12.11.2009 klo 09.13

tagman kirjoitti:

Tuo nyt on ihan eri juttu. Kannattaa suhteuttaa asiaa miellumin muihin konsoleihin kun sanomalehteen. Konsoleilla ei ole totuttu näkemään mainoksia ja niitä ei ole muissakaan konsoleissa.


Esim. PS3:n Wipeout HD:ssa on mainoksia. Otappa silmä käteen.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

12.11.2009 klo 09.44

faktaa_sulle_taas kirjoitti:
tagman kirjoitti:

Tuo nyt on ihan eri juttu. Kannattaa suhteuttaa asiaa miellumin muihin konsoleihin kun sanomalehteen. Konsoleilla ei ole totuttu näkemään mainoksia ja niitä ei ole muissakaan konsoleissa.


Esim. PS3:n Wipeout HD:ssa on mainoksia. Otappa silmä käteen.

Olen kyllä tietoinen että ajopeleissä on esiintynyt mainoksia kautta aikain, mutta tarkoitin kuitenkin tämän tyyppistä mainostamista josta uutisessa puhuttiin. Kuten sanoin niin ympäristöön sulautettu hillitty mainonta ei haittaa, mutta jos esimerkiksi joutuu katsomaan jotain automainosta videomuodossa aina kun menee pelaamaan vaikka GoDia tai konsolin käyttöjärjestelmässä pomppii esiin mainosvideoita niin sitten ollaan jo pahasti metsässä.
lainaa
Esa

12.11.2009 klo 10.02

Toivottavasti tota ei tulevaisuudessa perus jenkkityyliseks vedetä, niin että vartin välein tulee mainostauko, joka kestää vähintään sen 10min. Tauolta palatessa sit sellanen 'previously happened on you playing xbox360'-kertaus, jotta varmasti muistaa mihkä kohtaan se peli jäi. Jos näin käy, niin lupaan unohtaa konsolit ikiajoiksi.
lainaa
Nakki

12.11.2009 klo 10.08

Hyvin tehty mainonta ei haittaa ja on tehokasta. Steam on hyvä esimerkki, oikeanlaisia mainoksia, jotka pystyy sulkemaan heti kun haluaa. Ainakin itse kuitenkin luen mainokset aina mielenkiinnolla, koska välistä voi löytyä hyviä tarjouksia.

Steamin tapauksessa ei myöskään haittaisi pelien lataustauoilla tapahtuva mainonta, koska ruudulle voisi tulla pieni steam overlay-ikkuna, jossa lukee vaikka että MW2 julkaistaan tänään, tai että L4D2 on 5€ halvempi ennakkotilaajille. Steam APIin vain peleille mahdollisuus ilmoittaa milloin lataustauko alkaa / loppuu. Mainokset voitaisiin ladata taustalla silloin, kun käyttäjä ei pelaa mitään ja vain esittää lataustauoilla, ei pidentäisi pelien latausaikoja juuri ollenkaan.

Tämä on tietty ihan erilaista mainontaa kuin esimerkiksi automainokset, mutta mielestäni pelaajille kannattaa mainostaa uutuuksia ja tarjouksia peleistä tai pelilaitteista. Olen itse ainakin täysin tälläisen mainonnan uhri, koska olisi monta loistavaa tarjousta jäänyt käyttämättä ilman mainontaa. En kuitenkaan ostaisi autoa sen perusteella, että lataustauolleni survotaan joku flash-mainos siitä. Lähinnä huonontaa kuvaa koko autovalmistajasta.
lainaa
Mietihieman

12.11.2009 klo 10.24

Joohanh kirjoitti:
Toisaalta innokkaimmat PS3-fanaatikot kuten Dekonega ovat maksaneet pitkää penniä jo vuosia että pääsevät katsomaan mainoksia Playstation Qoresta?

Nuff said. Äänestäkää vain lompakollanne.

[QUOTE=Dekonega]Äänestäkää hyvät ihmiset sen lompakkonne kanssa älkääkä tukeko Xboxia. Mielellään ette myöskään käyttäisi Windows käyttöjärjestelmiä. Se pakottaa Microsoftin parantamaan tuotteitaan ja kuuntelemaan asiakkaitaan tulevaisuudessa.

Pahoittelen sävyäni, mutta onkos sinulla muuten todettu joku Touretten syndrooma tms.? Meinaan mielialasi ainakin tuntuu tekstin perusteella vaihtelevan melko reippaasti. Ja luonnollisesti kirjoitat tuonkin viestin sillä Linuxilla tai Macilla?[/quote]

Henkilökohtaisuuksiin meno nickin takana... Hienoa! Idioottimaista arvuutella toisen mahdollista sairautta Xbox-uutisen kommenteissa. Kfinissä jo näkee että olet fanipoika, mutta tää on jo sairasta. Linux, winukka tai macci... Köyhässä kunnossa sun tietopuoli on, jos nuo ovat ainoat vaihtoehtosi tänne kirjoitteluun.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.11.2009 klo 11.08

Lopetellaas taas epäoleellisuuksien käsittely kommenteissa. Kaikki tässä samassa laivassa ollaan, mäkistit, winukistit, linuksistit, pleikkaristit, xboxistit, nintendistit ja muut. Nyt vähän sitä talvisodan henkeä ja toveruutta kehiin. Riitaa on maailmalla muutenkin tarpeeksi ;)
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

12.11.2009 klo 11.31

Taas joku v2-botti tuli itkee ja pilaa muiden hedelmällisen väittelyn. :|
lainaa
DontBeAHater

12.11.2009 klo 16.38

faktaa_sulle_taas kirjoitti:
Esim. PS3:n Wipeout HD:ssa on mainoksia. Otappa silmä käteen.

Eikö ne mainokset poistettu siitä, kun pelaajat kitisivät asiasta? Ja millä tavalla WipeoutHD edes liittyy Xbox Liveen?
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.11.2009 klo 19.17

Okei, [kirosana], olen jättänyt pelejä ostamatta sen takia, että ne sisältävät mainoksia.
Dashboardilla niitä sietää, mutta kun peli lähtee käyntiin en [edellistä pahempi kirosana] halua että joku, näin vertauskuvallisesti, paskoo naamalleni hymyillen.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

13.11.2009 klo 00.46

uliseemainoksia kirjoitti:
Et ulinastasi päätellen ilmeisesti ole koskaan nähnyt mainoksia vuokra- ja ostovideoiden alussa...

Vuokravideoita ei voi omistaa, vain lainata. Sitä paitsi niiden vuokraus hinta on todennäköisesti huokeampi juuri mainosten vuoksi.

Ostovideoiden alussa on ollut mainoksia viimeksi VHS-kasettien kaudella. Ja nekin olivat asiaan edes jollain tavalla liittyviä tulevien elokuvien trailereita.

Vähän aiheeseen kuulumatonta, mutta... Oikeastaan sietää kysyä miksi Finnkinon elokuvaliput ovat käytännössä nykyään 12-15€ kappale ja silti elokuvan alussa näytetään pitkä 5-15 minuutin putki mainoksia?

Joohanh kirjoitti:
Toisaalta innokkaimmat PS3-fanaatikot kuten Dekonega ovat maksaneet pitkää penniä jo vuosia että pääsevät katsomaan mainoksia Playstation Qoresta?

Mikä Qore? Vaikea siitä on mitään maksaa kun ei voi edes ostaa. Lisäksi kyseessähän on virtuaalinen pelilehti/ohjelma jossa toisinaan tarjotaan yksinoikeus sisältöä PS3-käyttäjille ja on täysin vapaaehtoinen maksu.

Sitä paitsi Qoren kanssa saa sentään käteensä jotain toisin kuin Xbox Live:n maksusta jossa "sisältö" on puhdasta ilmaa suurimmaksi osakseen. Maksatko sinä siitä, että saat pelata pelejä verkossa, käyttää Twitteriä & Facebookkia, saada mahdollisia alennuksia lisäsisällöstä peleihin ja pelien demo versiot 1-2 viikkoa ennen muita? Kaikki tuo on ilmaista PS3:lla ja Windowsilla. Yhteisö toiminnot ovat PS3:lla lähes samat nykyään ja Windowsin yhteisötoimintoja nyt ei voi edes verrata mihinkään mitä Xbox Live tai PS3 tarjoavat koska ne ovat niin monipuoliset.

Joka tapauksessa en kyllä silti maksaisi Qoresta mitään vaikka mahdollisuus sen ostamiseen olisi koska Pulse ajaa saman asian kuin Qore ja on ilmainen. Pulsen välissä tosin on mainoksia, mutta ne voi kelata eivätkä ne ole olleet asiaan kuulumattomia auto/ruoka/lelu/musiikki/yms. mainoksia vaan pelien trailereita yms. :P

faktaa_sulle_taas kirjoitti:
Esim. PS3:n Wipeout HD:ssa on mainoksia. Otappa silmä käteen.

Wipeout HD:n eräässä päivityksessä peliin lisättiin lataustaukoja pidentäviä asiaan kuulumattomia mainoksia, mutta ne poistettiin muistaakseni heti sitä seuranneessa päivityksessä.

zeroic kirjoitti:
Nyt vähän sitä talvisodan henkeä ja toveruutta kehiin. Riitaa on maailmalla muutenkin tarpeeksi ;)

Zeroic lukee myös Helsingin Sanomia. Kyllähän tähänkin "jonoon" vähän sitä "talvisodan henkeä" kaivattaisiin tai miten se ihme tohtori nyt sen oli mennytkään laukomaan. ;D

...

Tosin opetelkaa hyvät ihmiset nyt se lainausten tekeminen. Se on helppoa kuin heinänteko!
lainaa
Joohanh

13.11.2009 klo 11.42

Mietihieman kirjoitti:
Henkilökohtaisuuksiin meno nickin takana... Hienoa! Idioottimaista arvuutella toisen mahdollista sairautta Xbox-uutisen kommenteissa. Kfinissä jo näkee että olet fanipoika, mutta tää on jo sairasta. Linux, winukka tai macci... Köyhässä kunnossa sun tietopuoli on, jos nuo ovat ainoat vaihtoehtosi tänne kirjoitteluun.

Myönnetään, ehkäpä se meneekin hieman yli. Kyseinen kuvaus vain olisi lähinnä sopinut kyseiselle käyttäjälle, kun on hyvin monessa kommentissa kehunut Windowsia parhaana pelialustana ym., ja nyt tätä mieltä. Mielipide vaihtuu kyseisellä käyttäjällä täysin kontekstin mukaan, ja tämä on hieman ärsyttävää. Ja yleensä tämä vain että ko. käyttäjä saisi hirvittävät määrät tekstiä floodattua.
Voin kyllä mielestäni kysyä näin kummankin tahon ollessa anonyymi, että onko kyseisen ailahtelun takana jonkinnäköistä taustaa? Tämäpä helpottaisi luonnollisesti myös muiden käyttäjien ymmärtämistä.

Toisaalta minua huvittaa suuresti, että ylitit jo kaikki minun sanomani "loukkaukset" tuossa paheksuntaviestissäsi. Jos olen herralle jotain henkilökohtaista kaunaa joskus aiheuttanut, niin lähetähän vaikka sillä KFIN-tunnuksellasi yv:tä?

Loppujen lopuksi myönnän kuitenkin, että kyseessä oli asiaton kysymys.

Dekonega kirjoitti:
Sitä paitsi Qoren kanssa saa sentään käteensä jotain toisin kuin Xbox Live:n maksusta jossa "sisältö" on puhdasta ilmaa suurimmaksi osakseen. Maksatko sinä siitä, että saat pelata pelejä verkossa, käyttää Twitteriä & Facebookkia, saada mahdollisia alennuksia lisäsisällöstä peleihin ja pelien demo versiot 1-2 viikkoa ennen muita? Kaikki tuo on ilmaista PS3:lla ja Windowsilla. Yhteisö toiminnot ovat PS3:lla lähes samat nykyään ja Windowsin yhteisötoimintoja nyt ei voi edes verrata mihinkään mitä Xbox Live tai PS3 tarjoavat koska ne ovat niin monipuoliset.

Jaa, eli siis sinun mielestäsi trailereiden sun muiden katseleminen on järkevämpää käyttöä rahalle kuin verkkopelaaminen? Noh, tietysti asian voi ottaa niinkin. Ikuisuuskysymykseen onko LIVE parempi kuin PSN ollaan jo minun mielestäni saatu vastaus, sillä Sony ehti myöntää sen. Ja senpä takia mielelläni LIVE-maksuja pulitan.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

13.11.2009 klo 20.53

Joohanh kirjoitti:
Jaa, eli siis sinun mielestäsi trailereiden sun muiden katseleminen on järkevämpää käyttöä rahalle kuin verkkopelaaminen? Noh, tietysti asian voi ottaa niinkin. Ikuisuuskysymykseen onko LIVE parempi kuin PSN ollaan jo minun mielestäni saatu vastaus, sillä Sony ehti myöntää sen. Ja senpä takia mielelläni LIVE-maksuja pulitan.

Luethan edellinen kommenttini ensin uudelleen ja muotoilethan sitten provosi uudelleen.

Minä en maksa PSN:stä mitään ja voin tehdä tasan mitä lystään ajallani. Pelaan verkossa todennäköisesti enemmän kuin teikäläinen, paremmilla yhteyksillä, paremmassa peliporukassa ja huikeasti halvemmalla.

Ja Live-maksu ei oikeuta itseään millään tavalla. Tiedän sen koska nytkin olin pelaamassa Modern Warfare 2:sta kaverilla Xbox Livessä muutaman minuutin ajan. Ydin toiminnallisuus on se mikä ratkaisee ja kaksi palvelua eivät eroa sen suhteen toisistaan. Windows on tosin huikeasti niiden yläpuolella ja niin selkeä voittaja, että sitä ei edes tarvitse sotkea tähän. :)

Sonyn edustaja muistaakseni kertoi, että kehitys työ on myös käynnissä ja PSN kehittyy kokoajan. Ei se ensimmäinenkään Xbox Live ollut mikään maailman paras järjestelmä vaan se kehittyi pikku hiljaa. Tässä nyt verrataan ensimmäisen sukupolven järjestelmää toisen sukupolven järjestelmään. Niillä on tietty ikä ero joka näkyy, mutta onko sillä jotain merkitystä kun järjestelmää parannetaan koko ajan ja ilmaiseksi? Ryhmä keskustelutkin joista porukka voi siirtyä peliin yhtenä joukkueena onnistuvat Homen läpi.

XLive:stä maksaminen on kuin hengitys ilmasta maksamista ja ennen kuin sen myöntää huijaa vain itseään ja se on surullista. Erittäin surullista, mutta totta.
lainaa
rage

14.11.2009 klo 01.34

Tää on taas tätä ilmeisen pleikkafanipojan aivoilla väännettyä logiikkaa, "lakatkaa maksamasta niin Livestä tulee ilmanen...." mikä on tietenkin täyttä paskaa, kuten sama vikinä pelien maksullisten lisäosien kanssa.

Ja se että sonybotti-Anxa ei löydä Liven maksullisuudelle oikeutusta ei todista yhtään mitään. En minäkään löydä yli 300€ maksavalle pelikonsolille mitään oikeutusta kun ihan helvetisti halvemmallakin pääsee.

+ Xlive ekan boksin aikoihin oli muuten valovuosia edellä PSN:ää, ero tosin on kaventunut nykypäivään mutta jos ei oikeasti näe selvää eroa näiden kahden välillä liven eduksi, se on sitä itsensä huijaamista.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

16.11.2009 klo 09.49

Jos vaikka rage lukisi uudelleen minun selkeät ja hyvin perustellut vastaukset ja sitten kirjoittaa paremman provon joka edes jollain tapaa liittyy asiaan eikä yritä muuttaa sitä toiseen suuntaan.

Live ei tarjoa teknisesti mitään sellaista mikä olisi täysin välttämättömyys saada. Ainoa mitä siitä on hyötyä on keinotekoisten maksujen kasaaminen pelaajan harteille jotka loppupelissä hyödyttävät vain Microsoftia.

Kukaan tässä ketjussa ei väittänyt, että kun Liven käyttö lopetetaan se muuttuisi ilmaiseksi. Se voi pitää paikkansa sillä siten markkinatalous toimii. Mutta ensin seuraisi paljon tarjous kampanjoita ja alennuksia ja Live kehittyisi sisältörikkaammaksi tavalla joka hyödyttäisi vain kulta-jäseniä ja sortaisi hopea-jäseniä. Johan se sortaa nytkin hopea-jäseniä jotka voivat vain sivusta seurata kun kulta-jäsenet pelaavat verkossa.

Väitteeni on, että Live:stä maksaminen on helvetin typerää. Koska samat funktiot ovat ilmaisia muilla alustoilla. Ja ennen kaikkea mainosvapaita. Mikä on tämän jutun ydin. Ja odotan yhä teiltä anonyymeiltä perusteluita sille miksi Live:stä pitäisi jotain maksaa kun se ei tarjoa mitään vastineeksi rahoillesi.

Ainoa tapa päästä halvemmalla kuin PS3:n hankkiminen on hankkia Wii, mutta se ei kovin kaukana ole PS3:n hinnasta. Xbox 360 on se kallein laite tällä hetkellä. Ja se näkyy jopa jenkkilän myynneissä...

http://arstechnica.com/gaming/news/2009/11/video-game-sal
lainaa
rage

16.11.2009 klo 20.43

Dekonega kirjoitti:

Wall of text

Vaikea ottaa mitään todesta kaverilta joka on selvästi ilmaissut olevansa kovan luokan sdf-mies ja joka ei omista boksia. Sori.

Ei tarjoa mitään erikoista Live, ei. Se vain tekee kaiken huomattavasti paremmin kuin kilpailijansa. Pitäisikö taas heittää kulunut ja pleikkamiesten kovassa suosiossa ollut "laatu maksaa" kortti pöytään? Sonykin tekisi ihan samaa mutta näemmä he saavat fyrkkansa muualta, esim laiteesta repimästään hinnasta ja näiden PSN-palveluiden ja pelien tuottajien riistämisestä sun muista pikkumaksuista jotka ovat selvästi näkymättömiä tavallisen tallaajan silmään (mutta siellä ne ovat).

Se että se hyödyttää MS:ää hyödyttää myös heidän asiakkaitaan, vai meinasitko että MS ihan ilmaiseksi esim näitä lisäsisältöjä ja yksinoikeuksia multilätyiksi saa? Ja kyllä se sattuu olemaan välttämätöntä, jos haluaa livessä pelata tai ladata tavaraa. Markkinataloutes voit työntää perseesees. Livestä ei tule ilmaista vaikka ihan siitä yksinkertaisesta syystä että on mahdotonta saada tarvittava määrä ihmisiä kieltäytymään sen maksamisesta jotta ketään MS:llä kiinnostaisi. Asiaa voidaan aika kivasti verrata vaikka Suomen asevelvollisuuteen. Se että pari perttiä kieltäytyy ei heilauta ketään päättäjää suuntaan eikä toiseen.

Ja jos et paria mainosta kestä niin suosittelisin opettelemaan. Ei pysy PS kovin kauaa mainosvapaana. Sen verran miinuksella on Sonyn pelipuoli että pakko sitä fyrkkaa on jostain ruveta repimään.

Ja eiköhän se ole ihan yksilötasolla mitattava asia mikä alusta tulee kalleimmaksi. Kaikki kun ei tarvi Wifiä eikä BluRaylläkään tee vielä käytännössä mitään pelitarjonnan ulkopuolella. Ja jos livestä maksaa, sitäkin saa tehdä kolme-neljä vuotta että päästään samaan hintaluokkaan kuin PS3.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova