Tuorein sisältö

Infinity Wardin viimeisin PC-kiusa: ei komentokonsolia

06.11.2009 klo 16.58 | Luettu: 54048 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Infinity Wardin viimeisin vahvistettu Modern Warfare 2:n PC-pelaajille tekemä kiusa on komentokonsolin poistaminen pelistä. Muutos ei vaikuta satunnaisräiskijöiden peliin juurikaan, mutta hardcore-yleisöä peliasetusten muokkausrajoitukset taatusti kismittävät. Muutos vaikuttaa mm. siihen, ettei laajakuvanäytöillä peliä pelaavat saa muutettua FOV-asetusta eli näytöllä näkyvän kuvan sivuttaissuuntaista laajuutta monitorilleen sopivaksi.

Esimerkkikuvan pelinä Call of Duty: World at War.


Tosipelaajat ovat tottuneet säätämään räiskintäpeleissään melko kapean noin 65 asteen näkymän jopa yli 95 asteeseen hyödyntääkseen leveää kuvapintaa ja vähentääkseen kääntyilyn tarvetta pelitilanteessa. Asetus vaikuttaa myös pelin perspektiiviin, joka saattaa joillakin näyttöresoluutioilla vääristyä pahasti ilman hienosäätöä. Kärsijöinä ovat etenkin useammalla vierekkäisellä näytöllä pelejään pyörittävät.

Lähde: Ars Technica

V2.fi | Matti Lintula
< Halo-pelaajien uusi ... Super Street Fighter... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (83 viestiä)

Achievable

06.11.2009 klo 17.02

Voisitte kyllä pistää kaiken paskan kerralla tänne kun vanhoja juttuja ovat eikä vaan tehdä joka kerta uutta uutista samasta listasta .
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.11.2009 klo 17.05

Näin konsolipainotteisena pelaajana ei aina huomaa mitkä pieniltä tuntuvat seikat voivat olla PC-pelaajille yllättävänkin tärkeitä ja tämä oli jäänyt mainitsematta aiempien uutisten yhteydessä. Tästä komentokonsolijutusta kuuluu kiitos ahkearalle lukijallemme, joka lähetti vinkin ja asian tärkeyttä selventävän tekstin meille toimitukseen :)

Modern Warfare -uutisia tulee nyt hieman joka puolelta, mutta toivotaan, että kohu laantuu viimeistään ensi viikolla kun peli on saatu oikeasti pelaajien käsiin ja testattavaksi.
lainaa
vieras

06.11.2009 klo 17.15

odottakaas vain, kohta kerrotaan että se toimii vain windowsin 360 padilla
lainaa
pöul

06.11.2009 klo 17.22

vieras kirjoitti:
odottakaas vain, kohta kerrotaan että se toimii vain windowsin 360 padilla


Moriarte: Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?
Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings.

lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

06.11.2009 klo 17.25

Veikkaan että fps on lukittu kolmeenkymmeneen kaikilla. Tasapuolisuuden nimissä tietenkin.
lainaa
Influ

Rekisteröitynyt 19.10.2009

06.11.2009 klo 17.27

Tuo pieni FOV olisi omakohtaisesti se viimeinen naula tämän pelin arkkuun, jos olisi alun alkaenkaan ollut hankinnassa. Hönöltä näyttämisen lisäksi aiheuttaa migreeniä ja pahoinvointia.
lainaa
Kalle

06.11.2009 klo 17.32

Hiiri -tuki voi olla, mutta kai ne sentään lukitsivat näppiksen kontrollit nuoliin etteivät WASDittajat saa epäreilua etua.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 17.41

ei herran jumala jos pitää tyytyä johonkin hikiseen 30-60 fps kun kaikki quaken pelimoottoriin perustuvat pelimoottorit toimivat parhaiten 125fps, 250fps, 333fps, 500fps jne.

tervetuloa konsolimaailmaan, ammutaan 100 pingillä kohti jonka pingiero ja fps-lagi saa aikaa sen että ei osu muuten kuin mg:llä spreiaaminen :(
lainaa
Kalle

06.11.2009 klo 17.50

Kai tässä on aim assistit sitten kans. Ja tietenkään sitä ei voi kääntää pois, tasapuolisuuden vuoksi.
lainaa
hankkikaa-e-l-ä-mä

06.11.2009 klo 17.51

hei, ei millään pahalla, mutta tuo saatanan pc pelaaminen alkaa muistuttaa liikaa jotain hemmetin väline urheilua, konsolipelaaminen on siitä reilua että kaikilla on sama lähtökohta peliin, no joku voi tietysti pleikalle hommata hiiren (fragin) ja joku pelaa videotykin kautta, mutta kuitenkin.
lainaa
pööpöileväapina

06.11.2009 klo 17.56

Soliiz kirjoitti:
ei herran jumala jos pitää tyytyä johonkin hikiseen 30-60 fps kun kaikki quaken pelimoottoriin perustuvat pelimoottorit toimivat parhaiten 125fps, 250fps, 333fps, 500fps jne.

tervetuloa konsolimaailmaan, ammutaan 100 pingillä kohti jonka pingiero ja fps-lagi saa aikaa sen että ei osu muuten kuin mg:llä spreiaaminen :(


Vaikka olisit kuinka rasvapäinen nörtti niin ET ainakaan 125fps-> jälkeen pelistä mitään eroa huomaa :D. 500fps :D hei haloo :D. Moni hertsisenä sun littee tietokoneen näyttö näyttää kuvaa? Koitappa siitä keksiä kuinka monta kuvaa se pystyy niistä näyttämään XD. Huom. yleisemmin litteät toimivat 60Hz!
lainaa
pööpöileväjeesus

06.11.2009 klo 18.07

pööpöileväapina kirjoitti:
Huom. yleisemmin litteät toimivat 60Hz!


Paskanmarjat! 120 Hz:iin kykenevät näytöt yleistyvät kokoajan. Lisäksi, monet pelit rekisteröivät osumispisteet kuvataajuuden mukaan - joten luonnollisesti suuremmasta on hyötyä.
lainaa
lapaset_naulassa

06.11.2009 klo 18.09

hankkikaa-e-l-ä-mä kirjoitti:
hei, ei millään pahalla, mutta tuo saatanan pc pelaaminen alkaa muistuttaa liikaa jotain hemmetin väline urheilua, konsolipelaaminen on siitä reilua että kaikilla on sama lähtökohta peliin, no joku voi tietysti pleikalle hommata hiiren (fragin) ja joku pelaa videotykin kautta, mutta kuitenkin.


Konsolit on jo tappanut pelien kehityksen, älä yritä puolustella sitä millään tavalla. Rauta kehittää pelejä kaikilla osa-alueilla tasapuolisesti, tosin grafiikan osalta ehkä hiukan lujemmin, mutta jos se junnaa vuosia vanhan tekniikan varassa, kehittyvät vain idiootit pelaajat jotka ostavat aina vain uusia jatko-osia.
Ihmetyttää kun suurimmalla osalla konsolipojista ei ole älliä tajuta tuota?
lainaa
pööpöileväapina

06.11.2009 klo 18.21

pööpöileväjeesus kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:
Huom. yleisemmin litteät toimivat 60Hz!


Paskanmarjat! 120 Hz:iin kykenevät näytöt yleistyvät kokoajan. Lisäksi, monet pelit rekisteröivät osumispisteet kuvataajuuden mukaan - joten luonnollisesti suuremmasta on hyötyä.


Nii. Tarkoitat noita fpsX2 näyttöjä eli 60 vaa tuplataan ja kuvasta tulee samalla epätarkempi liikkeessä (ja näyttää kelatulta kuvalta). Ai pystyt super reflekseillä näytön kuvanpäivityksien välissä reagoiman... jooh.. Tuolla on hyvää tietoa http://fi.wikipedia.org/wiki/Nestekiden%C3%A4ytt%C3%B6
Hommaa putkinäyttö mikä tulee 200hz-> niin se ehkä näyttääkin sen kuvan mitä sille annetaan, mutta nestekidenäytöt eivät siihen kykene :). Oled -näytöt voivat taas olla asia erikseen.
lainaa
Göldi

06.11.2009 klo 18.22

lapaset_naulassa kirjoitti:

Konsolit on jo tappanut pelien kehityksen, älä yritä puolustella sitä millään tavalla. Rauta kehittää pelejä kaikilla osa-alueilla tasapuolisesti, tosin grafiikan osalta ehkä hiukan lujemmin, mutta jos se junnaa vuosia vanhan tekniikan varassa, kehittyvät vain idiootit pelaajat jotka ostavat aina vain uusia jatko-osia.
Ihmetyttää kun suurimmalla osalla konsolipojista ei ole älliä tajuta tuota?
Minua ei itse oikein houkuta ostaa vähintään vuoden välein uutta rautaa, että pääsen nauttimaan pelistäni sen parhaimilla tehoilla. Itse oma tietokone on kyllä todella surkea, mutta enpä sitä pelaamiseen käytäkkään.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 18.29

pööpöileväapina kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:
ei herran jumala jos pitää tyytyä johonkin hikiseen 30-60 fps kun kaikki quaken pelimoottoriin perustuvat pelimoottorit toimivat parhaiten 125fps, 250fps, 333fps, 500fps jne.

tervetuloa konsolimaailmaan, ammutaan 100 pingillä kohti jonka pingiero ja fps-lagi saa aikaa sen että ei osu muuten kuin mg:llä spreiaaminen :(


Vaikka olisit kuinka rasvapäinen nörtti niin ET ainakaan 125fps-> jälkeen pelistä mitään eroa huomaa :D. 500fps :D hei haloo :D. Moni hertsisenä sun littee tietokoneen näyttö näyttää kuvaa? Koitappa siitä keksiä kuinka monta kuvaa se pystyy niistä näyttämään XD. Huom. yleisemmin litteät toimivat 60Hz!


Lopeta konsolilla pelaaminen. jos pelaat konsolilla cod4, niin osaat siinä varmaan tehdä kaikki temput (esim. crashissa kopun päältä katolle, districissa a-pommin viereiseen kaaren päälle pääset varmaan kans 60fps-konsolillas, strikessä osaat kans pomppia b-pommin päälle 60fps konsolillas tai kiipeät stikessä kebabin takana olevan kerrostalon 3. kerrokseen?)

eipä tässä muuta että kaikki sulkujen sisällä olevat asiat ovat _MAHDOTTOMIA_ konsolilla, koska siinä on lukittu fps niin pieneksi.
ne temput ei onnistu edes helpolla 125fps, vaan parhaiten ne onnistuu 333fps, koska quaken pelimoottorit ovat optimoitu sitä varten. btw nörtti voin olla, vaikka en ookka rasvalettinen, mutta luojan kiitos etten ole mikään wnbkonsolipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O

tässä esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=OnfJ_lfRwJc&feature=relate

ja tässä toinen http://www.youtube.com/watch?v=6REsASxWgVA

laitetaan nyt kolmaskin viel et saa konsolipojat funtsimisen aihetta ;) http://www.youtube.com/watch?v=G5dgERQFamc&feature=relate

pistetääs tähän viel viel frägileffa (ei mikään publakonsolimontage) http://www.youtube.com/watch?v=O04D4O_1hao&feature=relate
lainaa
Rautamaha

Rekisteröitynyt 20.12.2008

06.11.2009 klo 18.41

Ja jotkut väittävät, että pelaaminen on kehittävä harrastus.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 18.52

Rautamaha kirjoitti:
Ja jotkut väittävät, että pelaaminen on kehittävä harrastus.


On se, se kehittää silmien erottelukykyä ja reaktiota sekä lihasmuistia ja peliälyä (tuntemattomia käsitteitä publapalloille ja konsolipeeloille)
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

06.11.2009 klo 18.56

Aikamoista mesoomista joka puolella, odotetaan edes kun julkaistaan ja päästään testaamaan. Mutta samaa mieltä tuon Consolen ja serverien tekemis ominaisuuksien poistaminen kokonaan pelistä oli kyllä huono veto IW'ltä.

Mutta uskon kyllä että tulee olemaan oikea hitti koko peli, meinaan sen näköstä touhua on :D
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 19.00

xCryonic kirjoitti:
Aikamoista mesoomista joka puolella, odotetaan edes kun julkaistaan ja päästään testaamaan. Mutta samaa mieltä tuon Consolen ja serverien tekemis ominaisuuksien poistaminen kokonaan pelistä oli kyllä huono veto IW'ltä.

Mutta uskon kyllä että tulee olemaan oikea hitti koko peli, meinaan sen näköstä touhua on :D


jos peli kusee pc:llä niin silloin se ei ole hitti kun kyse on FPS-peleistä joissa on potenttiaalia eSports-peliksi
lainaa
pööpöileväapina

06.11.2009 klo 19.06

Soliiz

Mitä noi nyt sit todistaa? ootko nähny konsoli -versiota pelistä edes? :O Nimittäin tuo peli pyörii ihan samalla tavalla. Näyttää ihan joltain autotähtäykseltä kun osuu helpommin ku konsolilla noihin vihollisiin vaikka tähtäin on 3cm sivussa :D. Kai tuo hyppimis jutut samalalla tavalla konsolilla onnistuu. Ehkä ei sulta mut normi ihmiseltä, jolla riittää sormiketteryyttä ;).
Tuli muutenkin mieleen videoista, että ehkä konsolipelaajilla on niin paljon hauskempaa pelata normaalisti peliä, ettei tarvi jossain naruissa kiipeä ympäriinsä :D. On mulla pc:kin jossa hyvin pyörisi codi 4 mut sohvalta se on vaa hauskempaa. Sori.

"mutta luojan kiitos etten ole mikään wnbkonsolipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O"

Näyttösi ei kuitenkaan tuota informaatiota voi ulos antaa ja sun pääköppa ei sitä pysty vastaanottamaan, sen verran tiedän, vaikka en mistään mitään tiedäkkään ;)
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

06.11.2009 klo 19.11

FOV:in muuttaminen on melko harvoin tarpeen kuvasuhteen korjaamiseksi, yleensä peleissä on siihen erillinen asetus tai homma toimii ilman säätämistä. Tosin 65 astetta on jo melko pieni katselukulma.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 19.21

pööpöileväapina kirjoitti:
Soliiz

Mitä noi nyt sit todistaa? ootko nähny konsoli -versiota pelistä edes? :O Nimittäin tuo peli pyörii ihan samalla tavalla. Näyttää ihan joltain autotähtäykseltä kun osuu helpommin ku konsolilla noihin vihollisiin vaikka tähtäin on 3cm sivussa :D. Kai tuo hyppimis jutut samalalla tavalla konsolilla onnistuu. Ehkä ei sulta mut normi ihmiseltä, jolla riittää sormiketteryyttä ;).
Tuli muutenkin mieleen videoista, että ehkä konsolipelaajilla on niin paljon hauskempaa pelata normaalisti peliä, ettei tarvi jossain naruissa kiipeä ympäriinsä :D. On mulla pc:kin jossa hyvin pyörisi codi 4 mut sohvalta se on vaa hauskempaa. Sori.

"mutta luojan kiitos etten ole mikään wnbkonsolipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O"

Näyttösi ei kuitenkaan tuota informaatiota voi ulos antaa ja sun pääköppa ei sitä pysty vastaanottamaan,sen verran tiedän, vaikka en mistään mitään tiedäkkään ;)


Olen pelannu Cod4 sekä pleikka3 että x360:llä ja voin sanoa että se on perseestä, koska peli ei ole sujuvaa, vaan tuppaa tökkimään kiitos fps liian pienen lukituksen. ja kaikki linkissä olevat bouncet _EIVÄT_ onnistu konsolilla koska siinä ei onnistu strafejump kunnolla, koska pelin sisäisäisestä kuvataajuudesta johtuen raamien määrä jää liian vähäiseksi jotta peli ymmärtää mihin hahmo putoaa . ja pistetäämpä tähän lisäksi että oletko itse koskaan kokeillu pelata mitään quaken pelimoottoriin perustuvaa peliä yli 250fps? eikä pc:llä ole mitään auto-tähtäystä (ellei cheattaa autoaimilla, joka sisältyy konsoleihin) vaan pc:llä tapot tehdään cod4 promodissa taidolla. esim. snipaaminen perustuu lihasmuistiin, jos tiedätte mikä se edes on (uusi käsite konsolipeeloille) lisätäänpä että enemmän pc tarvitsee sormiketteryyttä kuin joku padi.








"mutta luojan kiitos etten ole mikään wnbkonsolipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O"
lainaa
Perassi

06.11.2009 klo 19.31

pööpöileväapina kirjoitti:
Soliiz

Kai tuo hyppimis jutut samalalla tavalla konsolilla onnistuu. Ehkä ei sulta mut normi ihmiseltä, jolla riittää sormiketteryyttä ;).

Näyttösi ei kuitenkaan tuota informaatiota voi ulos antaa ja sun pääköppa ei sitä pysty vastaanottamaan, sen verran tiedän, vaikka en mistään mitään tiedäkkään ;)


Muttakun ei hyppimiset onnistu. Sioliiz on oikeassa, quake moottorin pelit toimii paremmin maagisilla luvuilla. Jos fps on maaginen luku, pystyy hyppäämään korkeammalle. Maagiset luvut ovat muistaakseni 43, 76, 125, 333 ja varmaan tuo 500fpskin.

Sillä ei ole väliä, voiko näyttö toistaa, esim 43 fps on parempi kuin 90 fps, tai 300 fps. Kyse on pelimoottorista ja sen ominaisuuksista (bugeista :D), ei silmistä tai näytöstä.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 19.37

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Quake_

kaikki nämä maagiset luvut toimivat kaikissa quaken moottoriin perustuvissa, joita on pilvin pimein
lainaa
so_fail

06.11.2009 klo 19.37

Onneksi konsolipelaajilla on vielä elämää jäljellä.

"no voi vitalis kun ei pysty crashissa hyppiin kopterin päältä sinne taloon, elämä pilalla... ;(;(;(;(;("
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 19.40

so_fail kirjoitti:
Onneksi konsolipelaajilla on vielä elämää jäljellä.

"no voi vitalis kun ei pysty crashissa hyppiin kopterin päältä sinne taloon, elämä pilalla... ;(;(;(;(;("


Onneksi on vielä PC-pelaajia jotka nauravat melkein kuollakseen nyrpeille konsolitrolleille jotka hoksaavat nyt vasta mihin heidän mahtikonsolit eivät pysty vaikka maksavat peleistä ennemmän :)
lainaa
pööpöileväapina

06.11.2009 klo 19.40

"lisätäänpä että enemmän pc tarvitsee sormiketteryyttä kuin joku padi."

:D no kumma ku badillä ei homma sitten suju, jos se on helpompaa!? Vai miten se nyt sit menee :D.

"oletko itse koskaan kokeillu pelata mitään quaken pelimoottoriin perustuvaa peliä yli 250fps?"

Olen kaverilla nähnyt yhtä paljon kuin sitä konsoli -versiota :D. Eli kaverilla olen ja vieläkin.. Näyttää samalta jos näyttö ei pysty näyttämään sinun pikku simmuille kun 60 kuvaa per sekunti. Jos yli niin näyttö ei pysy terävänä eikä perässä ;).
lainaa
pööpöileväapina

06.11.2009 klo 19.41

Perassi kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:
Soliiz

Kai tuo hyppimis jutut samalalla tavalla konsolilla onnistuu. Ehkä ei sulta mut normi ihmiseltä, jolla riittää sormiketteryyttä ;).

Näyttösi ei kuitenkaan tuota informaatiota voi ulos antaa ja sun pääköppa ei sitä pysty vastaanottamaan, sen verran tiedän, vaikka en mistään mitään tiedäkkään ;)


Muttakun ei hyppimiset onnistu. Sioliiz on oikeassa, quake moottorin pelit toimii paremmin maagisilla luvuilla. Jos fps on maaginen luku, pystyy hyppäämään korkeammalle. Maagiset luvut ovat muistaakseni 43, 76, 125, 333 ja varmaan tuo 500fpskin.

Sillä ei ole väliä, voiko näyttö toistaa, esim 43 fps on parempi kuin 90 fps, tai 300 fps. Kyse on pelimoottorista ja sen ominaisuuksista (bugeista :D), ei silmistä tai näytöstä.


Juu.. mut en nää tuossa nyt sitten mitään "hyvää" pulta :O. Itse käyttäisin juurikin tuota bugi -sanaa.
lainaa
pööpöileväapina

06.11.2009 klo 19.42

Soliiz kirjoitti:
so_fail kirjoitti:
Onneksi konsolipelaajilla on vielä elämää jäljellä.

"no voi vitalis kun ei pysty crashissa hyppiin kopterin päältä sinne taloon, elämä pilalla... ;(;(;(;(;("


Onneksi on vielä PC-pelaajia jotka nauravat melkein kuollakseen nyrpeille konsolitrolleille jotka hoksaavat nyt vasta mihin heidän mahtikonsolit eivät pysty vaikka maksavat peleistä ennemmän :)


Niin.. saamme nauttia pelit sellaisena kun ne ovat (ilman bugeja) :)
lainaa
Perassi

06.11.2009 klo 19.44

so_fail kirjoitti:
Onneksi konsolipelaajilla on vielä elämää jäljellä.

"no voi vitalis kun ei pysty crashissa hyppiin kopterin päältä sinne taloon, elämä pilalla... ;(;(;(;(;("


Sinuahan se ei haittaa, kun et ole siihen koskaan pystynytkään, mutta minua ainakin ärsyttää kaikki ominaisuudet ja mahdollisuudet mitkä otetaan pois.
Ei ne pohjois-koreassakaan kaipaa demokratiaa, kun eivät ole sitä kokeneet, mutta länsimaisena ahdistaa ajatuskin.

Hyvin kärjistetty esimerkki, mutta hyvin samansuutainen.

Eiköhän jätetä konsolilasikaverit rauhaan ja palata elämän tärkeisiin asioihin, kuten wolf:et:hen :D
lainaa
Nakki

06.11.2009 klo 19.48

Pelimoottoriin liittyvät jutut ovat asia erikseen, mutta lukekaa vaikkapa http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm ennen kuin muista asioista puhutte ;)
lainaa
perassi

06.11.2009 klo 19.48

pööpöileväapina kirjoitti:


Niin.. saamme nauttia pelit sellaisena kun ne ovat (ilman bugeja) :)


noo, miten sen nyt ottaa, eivät nuo nyt niin maailmaakaatavia bugeja kuitenkaan ole, että ne peliä pahentaisivat. Ja on ne bugit teilläkin, ette vain hyödy(kärsi :D) niistä
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 19.48

pööpöileväapina kirjoitti:
"lisätäänpä että enemmän pc tarvitsee sormiketteryyttä kuin joku padi."

:D no kumma ku badillä ei homma sitten suju, jos se on helpompaa!? Vai miten se nyt sit menee :D.

"oletko itse koskaan kokeillu pelata mitään quaken pelimoottoriin perustuvaa peliä yli 250fps?"

Olen kaverilla nähnyt yhtä paljon kuin sitä konsoli -versiota :D. Eli kaverilla olen ja vieläkin.. Näyttää samalta jos näyttö ei pysty näyttämään sinun pikku simmuille kun 60 kuvaa per sekunti. Jos yli niin näyttö ei pysy terävänä eikä perässä ;).


kaverisi varmaan näytti sulle lagometrit ja fps:ssät varmaan täysillä graffoilla? missähän mahtaa olla enemmän nappuloita, näppiksessä, jossa mulla on käytössä yli 20 painiketta koko näppiksen alueelta plus kaikki hiiren 9 nappulaa käytössä?

ja kannattaa lukea myös edellisiä kommentteja joissa selitetään pelin sisäisen kuvataajuuden vaikutus...
ja kuten olin aikaisemmin sanonut :

"mutta luojan kiitos etten ole mikään wnbkonsolipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O"
lainaa
pööpöileväapina

06.11.2009 klo 19.52

"mutta luojan kiitos olen pc-peelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O"

Oli kivaa vähä riidellä ;). Nyt odotetaan minkä vertoinen Cod MW2:nen on ja ihmetellään. Konsolille sen kuitenkin ostan. Ei pc:llä ole vain kiva pelata.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 19.53

perassi kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:


Niin.. saamme nauttia pelit sellaisena kun ne ovat (ilman bugeja) :)


noo, miten sen nyt ottaa, eivät nuo nyt niin maailmaakaatavia bugeja kuitenkaan ole, että ne peliä pahentaisivat. Ja on ne bugit teilläkin, ette vain hyödy(kärsi :D) niistä


jos tarkkoja ollaa ne eivät ole bugeja, ne ovat konsoleilla riisuttuja ominaisuuksia :)
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 19.54

pööpöileväapina kirjoitti:
"mutta luojan kiitos olen pc-peelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O"

Oli kivaa vähä riidellä ;). Nyt odotetaan minkä vertoinen Cod MW2:nen on ja ihmetellään. Konsolille sen kuitenkin ostan. Ei pc:llä ole vain kiva pelata.


olet kyllä oikeassa et pc:llä ei ole kiva pelata konsoliporttauksia, joista poistetaan ominaisuuksia ja lisätään hintaa :)

"mutta luojan kiitos etten ole mikään wnbkonsolipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O joka tykkään pelata MW2 koska siinä tuplawieldit akimbo p90 jolla kävelen nappi pohjassa tähtäämättä frägään jolloin räjäytän koko potin kirjaimellisesti tactikal nukella jolloin pistään tubeen uuden montagevideon jossa olen olevinani niin propelaaja :DDDDD"



+ja saan siitä yhden achiementin lisää avatuksi ;)
lainaa
Perassi

06.11.2009 klo 20.10

Soliiz kirjoitti:
perassi kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:


Niin.. saamme nauttia pelit sellaisena kun ne ovat (ilman bugeja) :)


noo, miten sen nyt ottaa, eivät nuo nyt niin maailmaakaatavia bugeja kuitenkaan ole, että ne peliä pahentaisivat. Ja on ne bugit teilläkin, ette vain hyödy(kärsi :D) niistä


jos tarkkoja ollaa ne eivät ole bugeja, ne ovat konsoleilla riisuttuja ominaisuuksia :)


noo, kyllähän nuo maagiset luvut nyt melkein bugi on, mutta hyvä sellainen, mitä tulisikaan ETn trickjumpingista ilman niitä.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 20.24

Perassi kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:
perassi kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:


Niin.. saamme nauttia pelit sellaisena kun ne ovat (ilman bugeja) :)


noo, miten sen nyt ottaa, eivät nuo nyt niin maailmaakaatavia bugeja kuitenkaan ole, että ne peliä pahentaisivat. Ja on ne bugit teilläkin, ette vain hyödy(kärsi :D) niistä


jos tarkkoja ollaa ne eivät ole bugeja, ne ovat konsoleilla riisuttuja ominaisuuksia :)


noo, kyllähän nuo maagiset luvut nyt melkein bugi on, mutta hyvä sellainen, mitä tulisikaan ETn trickjumpingista ilman niitä.


Tää nyt on makukysymys että onko se bugi vai ominaisuus, mutta vertailukohtanani on se että se on joka quakepelissä, niin tuntuu hölmöltä sanoa että se olisi bugi :/ ja koska tykkään nyt illan päätteeksi vähän trollata konsolipoikia (ei saa ottaa vakavasti tästä eteenpäin, saattaa aiheuttaa mielipahaa sarkastisuudellansa) niin tykkään pomppia pitkin kenttiä ET:n ( on muuten helkutin hyvä peli) trikkihyppyjen tapaan :)
lainaa
Bob

06.11.2009 klo 21.34

Influ kirjoitti:
Tuo pieni FOV olisi omakohtaisesti se viimeinen naula tämän pelin arkkuun, jos olisi alun alkaenkaan ollut hankinnassa. Hönöltä näyttämisen lisäksi aiheuttaa migreeniä ja pahoinvointia.

Heikkoa materiaalia tämä nykynuoriso jos tuollaisesta alkaa päätä särkemään/yrjöttämään.
lainaa
lolface

06.11.2009 klo 22.00

The fight is on. I haet consoelz and PcZ
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

06.11.2009 klo 22.10

Bob kirjoitti:
Influ kirjoitti:
Tuo pieni FOV olisi omakohtaisesti se viimeinen naula tämän pelin arkkuun, jos olisi alun alkaenkaan ollut hankinnassa. Hönöltä näyttämisen lisäksi aiheuttaa migreeniä ja pahoinvointia.

Heikkoa materiaalia tämä nykynuoriso jos tuollaisesta alkaa päätä särkemään/yrjöttämään.


mene trollaamaan kuvalautaan kun et tiedä mistä puhutaan
lainaa
itku_parku

06.11.2009 klo 22.49

Soliiz kirjoitti:

mene trollaamaan kuvalautaan kun et tiedä mistä puhutaan

mitä jos menisit itse vaikka tuonne Gaming.fi:hin itkemään, se näyttää olevan kaltaisiasi täynnä muutenkin
lainaa
pekka

06.11.2009 klo 22.50

Olen samaa mieltä Sliizin kanssa. Hyviä noi videolinkit, joita pistit. MW2:ssa ei kyllä onnistu edes kunnollisten videoiden teko, kun recording mahdollisuus on otettu pois. :D Mutta hei tottakai pitää maksaa enemmän tällaisesta paskasta, josta on vain karsittu ominaisuuksia ja lisätty hintaa. :DD
lainaa
mowakaks

06.11.2009 klo 22.55

Modern Warfare 2 on pakko-ostos. En vaan tiedä vielä ostaisinko Xbox- vaiko PC-version.

lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

06.11.2009 klo 23.35

Jotenkin toivon ettei tämä herra Soliiz ole tosissaan, ihan miehen itsensä puolesta. Tätä uutisketjua lukiessa mietteet vaihtelevat siinä hämmennyksen ja jonkinlaisen säälin välillä.
lainaa
MW2GOTY

06.11.2009 klo 23.36

stammy kirjoitti:
Jotenkin toivon ettei tämä herra Soliiz ole tosissaan, ihan miehen itsensä puolesta. Tätä uutisketjua lukiessa mietteet vaihtelevat siinä hämmennyksen ja jonkinlaisen säälin välillä.

Ihan samaa mieltä
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

06.11.2009 klo 23.47

Konsolin puuttuminen MW2:sta kismittää meikäläistä kyllä 100 000 kertaa enemmän kuin se, että IW ei tue itsenäistenpalvelimien toimintaa. x(

zeroic kirjoitti:
Modern Warfare -uutisia tulee nyt hieman joka puolelta, mutta toivotaan, että kohu laantuu viimeistään ensi viikolla kun peli on saatu oikeasti pelaajien käsiin ja testattavaksi.


Turha toivo. Kyllä ne vielä jotain tuo sellaista esille joka pistää uutiskoneistot käyntiin ja josta juttua riittää koko julkaisu viikon ajaksi. Esim. hyvänä ehdokkaana pidän sitä, että Retail paketeissa on koodi joka sitoo sen lopullisesti yhteen Steam tunnukseen eikä Windowsin CoD6:sta voi viedä käytettynä vaihtoon tai myydä kaverille. Steam integrointi on mennyt vähän liian pitkälle tuossa pelissä kyllä. Sama vikahan vaivasi Warhammer 40,000: Dawn of War 2:stakin.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 01.19

stammy kirjoitti:
Jotenkin toivon ettei tämä herra Soliiz ole tosissaan, ihan miehen itsensä puolesta. Tätä uutisketjua lukiessa mietteet vaihtelevat siinä hämmennyksen ja jonkinlaisen säälin välillä.


on se hienoa arvostella toisia perustelematta sen tarkemmin.
hämmenyksen saatan ymmärtää mutta en ikinä sääliä varsinkaa joltain joka pelaa konsolilla fps-pelei (rpg ja muut ovat sitten asia erikseen)

edit. ei tarttee herroitella, en ole mikään Anonyymi
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 01.30

mowakaks kirjoitti:
Modern Warfare 2 on pakko-ostos. En vaan tiedä vielä ostaisinko Xbox- vaiko PC-version.



Osta konsolilles, se on pc:n osalta kustu totaalisesti koska se on suora porttaus. tulee toimimaan paremmin konsolillas. mutta peli on silti yksinpelinäkin liian kallis...
lainaa
nusnus

07.11.2009 klo 01.55

Soliiz kirjoitti:

mutta peli on silti yksinpelinäkin liian kallis...

Ai, tietääkseni se moninpeli ei ole vielä kadonnut yhtään mihinkään. kaikkia kun ei vois vittuakaan kiinnostaa klaanipaskat, promodit eikä konsolikomennot.
ja jos oikeasti väität fps:iä ylivertaisiksi pc:llä pelkästään ohjaustavan perusteella olet kyllä oikeasti aika säälitävä...
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 02.24

nusnus kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:

mutta peli on silti yksinpelinäkin liian kallis...

Ai, tietääkseni se moninpeli ei ole vielä kadonnut yhtään mihinkään. kaikkia kun ei vois vittuakaan kiinnostaa klaanipaskat, promodit eikä konsolikomennot.
ja jos oikeasti väität fps:iä ylivertaisiksi pc:llä pelkästään ohjaustavan perusteella olet kyllä oikeasti aika säälitävä...


Tartutaampa trolliin...

Ottaako konsolipoikaa pattiin :) mene vaan rauhassa publaherottaa sitä mw2:sta tuplawieldiAkimboP90 auto-aimin kanssa niin saatat vahingossa osuakkin johonkin paikallaan olevaan AFK-pelaajaan 100 pingillä, kyllä muakin v*tuttais jos tommosella joutuisin pelaa missä ei ole mitään hienoa. Ja mitäpä sitä konsolipoika tietäisikään mitään consolikomennoista ja promodista koska semmosia ei ole eikä tule olemaan konsoleille :). Muista Jonne kans juoda ES:sää kun editoit publamontageasi :) Ymmärrän myös sen että ette kestä kuulla mitään consoleista sun muista koska ette ymmärrä niitä (ainakaan nämä trollit)

Ja kyllä se moninpelin voidaan sanotaan jo kuolleen pc:n osalta, tuskin tulee olemaan yli 6kk aktiivisia pelaajia IW.netissä lagaamassa (paitsi hcpublaherot)

kuten olen maininnu monta kertaa :

"mutta luojan kiitos etten ole mikään trollaava wnbkonsolipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O"

Cod4 promod frägileffa: http://www.youtube.com/watch?v=qcWRvZ7EYdc

cod mw2 "frägileffa": http://www.youtube.com/watch?v=uo1dfQYf5To (hajosin 8DDD, harmi ettei tolla ollu viel tuplawieldiä :DDD)
lainaa
hahaha

07.11.2009 klo 02.37

Soliiz kirjoitti:

Tartutaampa trolliin...
Ottaako konsolipoikaa pattiin :) mene vaan rauhassa publaherottaa sitä mw2:sta tuplawieldiAkimboP90 auto-aimin kanssa niin saatat vahingossa osuakkin johonkin paikallaan olevaan AFK-pelaajaan 100 pingillä, kyllä muakin v*tuttais jos tommosella joutuisin pelaa missä ei ole mitään hienoa. Ja mitäpä sitä konsolipoika tietäisikään mitään consolikomennoista ja promodista koska semmosia ei ole eikä tule olemaan konsoleille :).

Ja kyllä se moninpelin voidaan sanotaan jo kuolleen pc:n osalta, tuskin tulee olemaan yli 6kk aktiivisia pelaajia IW.netissä lagaamassa (paitsi hcpublaherot)

Ai ketä ottaa pattiin? :D:D:D
Jos joku täällä on trolli se olet sinä ja naurettava, jatkuva vinkumisesi. Olet oikea malliesimerkki kuinka surkuhupaisan säälittäviä kaltaisesi hcprivateservuklaanisankarit helvetin suurilla egoilla yhdistettyinä järkyttävään asennevammaan konsoleita ja "publaheroja" kohtaan voivat vaan olla. Yleensä ne suurimmat ihan pelin aikaiset itkemiset ja ragequitit sun muut lapsellisuudet tulee just sun kaltaisilta idiooteilta jotka ottaa nämä hommat aivan helvetin vakavasti. Pysykää vaan ihmeessä hcüberpromodiservuillanne.

""mutta luojan kiitos etten ole mikään trollaava wnbpc-elitistipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O" Touche?
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 02.49

hahaha kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:

Tartutaampa trolliin...
Ottaako konsolipoikaa pattiin :) mene vaan rauhassa publaherottaa sitä mw2:sta tuplawieldiAkimboP90 auto-aimin kanssa niin saatat vahingossa osuakkin johonkin paikallaan olevaan AFK-pelaajaan 100 pingillä, kyllä muakin v*tuttais jos tommosella joutuisin pelaa missä ei ole mitään hienoa. Ja mitäpä sitä konsolipoika tietäisikään mitään consolikomennoista ja promodista koska semmosia ei ole eikä tule olemaan konsoleille :).

Ja kyllä se moninpelin voidaan sanotaan jo kuolleen pc:n osalta, tuskin tulee olemaan yli 6kk aktiivisia pelaajia IW.netissä lagaamassa (paitsi hcpublaherot)

Ai ketä ottaa pattiin? :D:D:D
Jos joku täällä on trolli se olet sinä ja naurettava, jatkuva vinkumisesi. Olet oikea malliesimerkki kuinka surkuhupaisan säälittäviä kaltaisesi hcprivateservuklaanisankarit helvetin suurilla egoilla yhdistettyinä järkyttävään asennevammaan konsoleita ja "publaheroja" kohtaan voivat vaan olla. Yleensä ne suurimmat ihan pelin aikaiset itkemiset ja ragequitit sun muut lapsellisuudet tulee just sun kaltaisilta idiooteilta jotka ottaa nämä hommat aivan helvetin vakavasti. Pysykää vaan ihmeessä hcüberpromodiservuillanne.

""mutta luojan kiitos etten ole mikään trollaava wnbpc-elitistipeelo ;), joka on olevinaan kaikkitietävä, vaikka tietää ainoastaan sen ettei tiedä mistään mitään ;O" Touche?


faktat tekee kipeää konsolipojille /consolekid cry (;__;)
kannattaa muuten opiskella gigantin mainos ulkoa kun ostatte MW2 konsolillenne "se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa" (c) Gigantti

mun puolesta voitte trollata vaikka koko yön asiapitoisellanne tekstillänne (/sarcasm) mutta voisitte kehitellä jotain muutankin loppua postillenne kuin vain muunnella vain minun alkuperäistä (siis jos osaatte) btw ainoastaa Stammy on kirjoittanut kommenttinsa rekisteröitynä minulle viitaten, joten vähän ihmettele minkä takia nämä konsolipojat ovat näitä Anonyymejä? Jonneja kenties?
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 02.53

lolface kirjoitti:
The fight is on. I haet consoelz and PcZ

Lukekaa toi ja soittakaa samalla Space Jam -leffan tunnaria, siitä tulee aika eeppinen olo :)

http://www.youtube.com/watch?v=nendMLrpI-s
lainaa
hohoho

07.11.2009 klo 02.57

Soliiz kirjoitti:

faktat tekee kipeää konsolipojille /consolekid cry (;__;)
kannattaa muuten opiskella gigantin mainos ulkoa kun ostatte MW2 konsolillenne "se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa" (c) Gigantti
mun puolesta voitte trollata vaikka koko yön asiapitoisellanne tekstillänne (/sarcasm) mutta voisitte kehitellä jotain muutankin loppua postillenne kuin vain muunnella vain minun alkuperäistä (siis jos osaatte) btw ainoastaa Stammy on kirjoittanut kommenttinsa rekisteröitynä, joten vähän ihmettele minkä takia nämä konsolipojat ovat näitä Anonyymejä? Jonneja kenties?

Eiköhän ne retardisivusto Gaming.fi:stä miljooniin kertoihin copy/pastetut faktalistat ole ne jotka oikeasti sattuu pikku pc-bunnyhopperheadshottereita kovin pahasti. ;(
Melkein tulee tippa linssiin katsellessa tuota avutonta itkemistä.
Sullakin näyttää tota asiaa olevan ihan helvetisti, toistat samoja asioita viestistä toiseen ja ilmeisesti sivustolta toiselle. Hommaa elämä. Ja sä olet ilmeisesti kovin suojassa trollailuilta ja anonyymeilyltä kun olet ihan REKISTERÖITYNYT?! Härreguud...
FYI, olet tasan yhtä anonyymi kuin me rekisteröitymättömät, sulla vain taitaa leikata hieman hitaanlaisesti.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 03.01

hohoho kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:

faktat tekee kipeää konsolipojille /consolekid cry (;__;)
kannattaa muuten opiskella gigantin mainos ulkoa kun ostatte MW2 konsolillenne "se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa" (c) Gigantti
mun puolesta voitte trollata vaikka koko yön asiapitoisellanne tekstillänne (/sarcasm) mutta voisitte kehitellä jotain muutankin loppua postillenne kuin vain muunnella vain minun alkuperäistä (siis jos osaatte) btw ainoastaa Stammy on kirjoittanut kommenttinsa rekisteröitynä, joten vähän ihmettele minkä takia nämä konsolipojat ovat näitä Anonyymejä? Jonneja kenties?

Eiköhän ne retardisivusto Gaming.fi:stä miljooniin kertoihin copy/pastetut faktalistat ole ne jotka oikeasti sattuu pikku pc-bunnyhopperheadshottereita kovin pahasti. ;(
Melkein tulee tippa linssiin katsellessa tuota avutonta itkemistä.
Sullakin näyttää tota asiaa olevan ihan helvetisti, toistat samoja asioita viestistä toiseen ja ilmeisesti sivustolta toiselle. Hommaa elämä. Ja sä olet ilmeisesti kovin suojassa trollailuilta ja anonyymeilyltä kun olet ihan REKISTERÖITYNYT?! Härreguud...
FYI, olet tasan yhtä anonyymi kuin me rekisteröitymättömät, sulla vain taitaa leikata hieman hitaanlaisesti.


enkös mä just sanonut että teiltä tulee asiapitoista tekstiä :)
lainaa
huhhuh

07.11.2009 klo 03.03

Soliiz kirjoitti:

enkös mä just sanonut että teiltä tulee asiapitoista tekstiä :)

kuin myös :)
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 03.06

huhhuh kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:

enkös mä just sanonut että teiltä tulee asiapitoista tekstiä :)

kuin myös :)


On muuten jännä juttu että konsolipojat kyl yrittävät trollata pc-pelaajat lyttyyn, mutta eivät kerro toisille mitä hyvää MW2 _MONINPELIN_ osalta on? :)

edit: varsin hiljaista on..

edit2: ymmärrän kyllä että se on vaikea tehtävä http://www.v2.fi/uutiset/pelit/9815/Suivaantunut-PC-pelaa
lainaa
voivoi

07.11.2009 klo 03.20

Soliiz kirjoitti:

On muuten jännä juttu että konsolipojat kyl yrittävät trollata pc-pelaajat lyttyyn, mutta eivät kerro toisille mitä hyvää MW2 _MONINPELIN_ osalta on? :)

Paitsi että se on jännempää kuinka oikeasti pc-pelaajat ovat niitä trollailijoita ja muutenkin kovin paljon ikävämpää porukkaa joista osalla kuten sinulla on jokin krooninen tarve lytätä konsolipelaamista viesti toisensa jälkeen.
Mutta mitäs ihmeellistä tuossa MW2:sen moninpelissä on? Ei oikeastaan mitään, samanlaista meininkiä kuin edellisessäkin osassa rajoitetuilla yhteisöominaisuuksilla. Jotkut vain eivät edelleenkään tarvi promodeja tahi lanitukea pelistä nauttimiseen.
Mutta odotelkaas ihmeessä sitä BFBC2:sta, näyttää trailerien perusteella ihan vaan miljooniin kertoihin nähdyltä perusmätöltä ja täsmälleen samalta kuin edellinen osa.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

07.11.2009 klo 09.41

Soliiz kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Jotenkin toivon ettei tämä herra Soliiz ole tosissaan, ihan miehen itsensä puolesta. Tätä uutisketjua lukiessa mietteet vaihtelevat siinä hämmennyksen ja jonkinlaisen säälin välillä.


on se hienoa arvostella toisia perustelematta sen tarkemmin.
hämmenyksen saatan ymmärtää mutta en ikinä sääliä varsinkaa joltain joka pelaa konsolilla fps-pelei (rpg ja muut ovat sitten asia erikseen)

Sanotaan nyt vain, että en tuomitse ketään tai mitään. Kukin ihminen saa loppupeleissä itse päättää mitä elämällään tekee ja mitä elämässään tekee. Harrastukset saavat olla ihan mitä tahansa, kunhan ne eivät satuta muita.

Rajan vedän kuitenkin siihen, että sitä omaa harrastusta messutaan muille ihmisille agressiivisesti ja "vain minä olen oikeassa" -asenteella. Ota muut ihmiset huomioon ja ymmärrä että kaikki eivät ole samaa mieltä kuin sinä tai halua tehdä samoja asioita kuin sinä.

Varovaista ja kohteliasta kanssakäymistä olisi hyvä harjoittaa varsinkin silloin, kun itse harrastaa jotain vähän massasta poikkeavaa ja muiden mielestä ehkä erikoista, sillä muutoin on muilta odotettavissa vahva hylkimisreaktio.

Harrastuksella viittaan siis tähän pitkin CoD4:n mantuja trick-hyppimiseen ja mihin lie proheduttamiseen. En ihan tarkalleen saanut selvää mitä niissä videoissa tapahtui, mutta jotain tuon kaltaista. On mahtavaa, jos sinä olet löytänyt videopeleistä tuollaisen puolen ja saat siitä nautintoa, mutta anna myös muiden ihmisten nauttia videopeleistä kuten he haluavat.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 11.04

stammy kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Jotenkin toivon ettei tämä herra Soliiz ole tosissaan, ihan miehen itsensä puolesta. Tätä uutisketjua lukiessa mietteet vaihtelevat siinä hämmennyksen ja jonkinlaisen säälin välillä.


on se hienoa arvostella toisia perustelematta sen tarkemmin.
hämmenyksen saatan ymmärtää mutta en ikinä sääliä varsinkaa joltain joka pelaa konsolilla fps-pelei (rpg ja muut ovat sitten asia erikseen)

Sanotaan nyt vain, että en tuomitse ketään tai mitään. Kukin ihminen saa loppupeleissä itse päättää mitä elämällään tekee ja mitä elämässään tekee. Harrastukset saavat olla ihan mitä tahansa, kunhan ne eivät satuta muita.

Rajan vedän kuitenkin siihen, että sitä omaa harrastusta messutaan muille ihmisille agressiivisesti ja "vain minä olen oikeassa" -asenteella. Ota muut ihmiset huomioon ja ymmärrä että kaikki eivät ole samaa mieltä kuin sinä tai halua tehdä samoja asioita kuin sinä.

Varovaista ja kohteliasta kanssakäymistä olisi hyvä harjoittaa varsinkin silloin, kun itse harrastaa jotain vähän massasta poikkeavaa ja muiden mielestä ehkä erikoista, sillä muutoin on muilta odotettavissa vahva hylkimisreaktio.

Harrastuksella viittaan siis tähän pitkin CoD4:n mantuja trick-hyppimiseen ja mihin lie proheduttamiseen. En ihan tarkalleen saanut selvää mitä niissä videoissa tapahtui, mutta jotain tuon kaltaista. On mahtavaa, jos sinä olet löytänyt videopeleistä tuollaisen puolen ja saat siitä nautintoa, mutta anna myös muiden ihmisten nauttia videopeleistä kuten he haluavat.


Funtsitaas elämääni. Olen hikinen coca-colaa juova nörtti (tosin en rasvalettinen). minkä takia? Koska pidän kaikesta PC (samoin myös pelien) säätämisestä, esim. cod4 conffaaminen (nappi pohjaan conffit ohjaa ;P), joka on kiva harrastus. nyt tämä mielestäni kiva harrastus "poistetaan" mw2, jolloin varmaan ymmärrätte että se aiheuttaa suurta närää minulle ja muille eSports-pelaajille, jotka säätää koneitansa, mihin myös ihan ensimmäinen kommenttini viittaa. Eli selkokielellä katson pelejä kilpapelaamisen puolelta.

PC:llä tämä ei ole edes massasta eroavaa sillä noin 50/50 eli puolet pelaa pelin kilpamodia ja toiset publiccia, jossa promodissa nimen omaan on tärkeää tietää kaikki pelin hienoudet juuri esim. videoissa tapahtuvat bouncet eli selkokiellellä kimpoamiset sun muut glitchimestat.

Ja mitä nautintoon tulee, en nauti cod4 normipublasta. minkä takia? siitä ei vaan saa sitä fiilistä koska siinä on perkkejä ja tiimityöskentely on perseestä IMO. Itse saan nautintoni siitä kun vien esim. 1vs5 tilanteen Search and destroy-pelimoodissa cod4:sen promodissa

Tiivistettyä infoa Promodista (ei tarvitse lukea pidemmälle jos ei halua):
Promod on tavallaan cod4 publa ilman perkkejä, joissa on painotetut aseet esim. ak-47 ei sovellu lähitaisteluun hitautensa takia, pikku-ak taas ei sovellu kauas ampumiseen pienen damagen takia ja scope on luonnollisesti ainoastaan pulttilukkoinen. lisäksi siinä osa cvareista on kielletty (esim. varjot päällä) koska kaikkien koneet eivät pysty siihen tasapuolisuuden nimissä.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

07.11.2009 klo 11.28

No niin. Yllä oleva viesti selvensi jo paljon, ja ymmärrän kyllä turhautumisen noihin muutoksiin.

Kuten sanottua, ei minulla ole mitään kilpapelaamista yms. vastaan. Siinä vaiheessa homma alkoi tökkimään vastaan, kun alettiin arvostelemaan konsoleita/konsolipelaamista/konsoleiden käyttäjiä, koska niillä laitteilla ei moiset kikat onnistu tai käyttäjät eivät tajua moisten kikkojen hienoutta. Eli toisin sanoen mollattiin muita kuin kilpapelaajia ihan kuin kilpapelaaminen olisi sinänsä jotenkin arvokkaampaa kuin "casual" pelaaminen.

Provoa oli toki molemmin puolin.

Tässä oli sanottavani. Ei mulla muuta, koska aihe ei minua varsinaisesti koske.
lainaa
puplapeluri

07.11.2009 klo 11.36

hohoho kirjoitti:
Eiköhän ne retardisivusto Gaming.fi:stä miljooniin kertoihin copy/pastetut faktalistat ole ne jotka oikeasti sattuu pikku pc-bunnyhopperheadshottereita kovin pahasti. ;(
Melkein tulee tippa linssiin katsellessa tuota avutonta itkemistä.
Sullakin näyttää tota asiaa olevan ihan helvetisti, toistat samoja asioita viestistä toiseen ja ilmeisesti sivustolta toiselle. Hommaa elämä.
Ketkäs täällä ovat niitä "avuttomia itkijöitä"?? Soliiz on perustellut kantansa hyvin, mutta joutuu toistamaan samat asiat moneen kertaan, koska kaltaisesi (huom. monikkomuoto, en kohdista tätä pelkästään sinuun) X-loota/PS3-fanboyt eivät ole perusteluja ymmärtäneet.
Esim. keskustelun alussa mainittu fps:n lukittaminen/nostaminen yli näytön virkistystaajuuden on oleellista vain pelimoottorin toiminnalle, ei sillä ole mitään väliä näytöllä näkyvän kuvan kannalta.

(Btw. " -- Näyttää ihan joltain autotähtäykseltä kun osuu helpommin ku konsolilla noihin vihollisiin vaikka tähtäin on 3cm sivussa-- " Käsittääkseni record-toiminto aiheuttaa näennäistä gunsway-bugia eli vaikka pelatessa tähtäin on soittanut viholliseen, niin demoa toistettaessa tähäin voi olla hieman sivussa. (korjatakaa, jos olen väärässä)).
lainaa
Zlurbs

07.11.2009 klo 11.47

Oikeasti hyvät pelaajat eivät glitchaa.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 12.17

puplapeluri kirjoitti:


(Btw. " -- Näyttää ihan joltain autotähtäykseltä kun osuu helpommin ku konsolilla noihin vihollisiin vaikka tähtäin on 3cm sivussa-- " Käsittääkseni record-toiminto aiheuttaa näennäistä gunsway-bugia eli vaikka pelatessa tähtäin on soittanut viholliseen, niin demoa toistettaessa tähäin voi olla hieman sivussa. (korjatakaa, jos olen väärässä)).



Itse asiassa tässä on kyseessä pelaajan käden lihasmuisti, joka vaistomaisesti ajattelematta liikuttaa hiirtä juuri sen verran kuin tarvitsee silmän nähden. reaktio on niin nopea ettei sitä ehdi edes ajattelemaan. Tämän takia pelihiirien on kestettävä äärimmäisen kovaa kiihdytystä, koska yleensä pc:llä pyritään pelaamaan mahdollisiman pienellä senssillä, jolloin hiiren liikeala kasvaa. parhaimmillaan puhutaan useista G-voimista mitä hiireen kohdistuu. ja on muuten fakta.
Ero johtuu siitä että pelatessa ja recordia kuvatessa on eri fps, jolloin osa raameista jää puuttumaan, jolloin saattaa käydä myös äänelle ettei se ole ihan synkassa liikkuvaan kuvaan verrattuna. tämä saa aikaa sen että kuva hieman sumentuu nopeissa liikkeissä ja näyttää että menee kudit ohi.
lainaa
puplapeluri

07.11.2009 klo 13.02

Soliiz kirjoitti:
puplapeluri kirjoitti:


(Btw. " -- Näyttää ihan joltain autotähtäykseltä kun osuu helpommin ku konsolilla noihin vihollisiin vaikka tähtäin on 3cm sivussa-- " Käsittääkseni record-toiminto aiheuttaa näennäistä gunsway-bugia eli vaikka pelatessa tähtäin on soittanut viholliseen, niin demoa toistettaessa tähäin voi olla hieman sivussa. (korjatakaa, jos olen väärässä)).



Itse asiassa tässä on kyseessä pelaajan käden lihasmuisti, joka vaistomaisesti ajattelematta liikuttaa hiirtä juuri sen verran kuin tarvitsee silmän nähden. reaktio on niin nopea ettei sitä ehdi edes ajattelemaan. Tämän takia pelihiirien on kestettävä äärimmäisen kovaa kiihdytystä, koska yleensä pc:llä pyritään pelaamaan mahdollisiman pienellä senssillä, jolloin hiiren liikeala kasvaa. parhaimmillaan puhutaan useista G-voimista mitä hiireen kohdistuu. ja on muuten fakta.
Ero johtuu siitä että pelatessa ja recordia kuvatessa on eri fps, jolloin osa raameista jää puuttumaan, jolloin saattaa käydä myös äänelle ettei se ole ihan synkassa liikkuvaan kuvaan verrattuna. tämä saa aikaa sen että kuva hieman sumentuu nopeissa liikkeissä ja näyttää että menee kudit ohi.
Jeps... Kiitos tarkennuksesta.

Tuosta liahsmuistista vielä:
http://www.gaming.fi/keskustelu.php?ketju_id=102&kat_id=9
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 13.47

Zlurbs kirjoitti:
Oikeasti hyvät pelaajat eivät glitchaa.

Tossa olet oikeassa, sillä virallisissa matseissa noi ovat kielletty osittain, mutta sitä on aina mukava etsiä hienoja paikkoja välillä joka kentästä.
Sitäkin varten on muuten olemassa oma modi CodJumper, jossa pompitaan pitkin raknnusten taloja 333fps D:

http://www.youtube.com/watch?v=gt424YWurNU

Edit! nyt on pakko ottaa pari kommenttia takaisin, konsoleilla onnistuu kans muutama bounce :D kun aikani tutkin videoita
http://www.youtube.com/watch?v=mxggZmuhy6o&feature=channe
lainaa
Eijaksa

07.11.2009 klo 14.09

puplapeluri kirjoitti:
Ketkäs täällä ovat niitä "avuttomia itkijöitä"?? Soliiz on perustellut kantansa hyvin, mutta joutuu toistamaan samat asiat moneen kertaan, koska kaltaisesi (huom. monikkomuoto, en kohdista tätä pelkästään sinuun) X-loota/PS3-fanboyt eivät ole perusteluja ymmärtäneet.

Niin, ketkäköhän...
On perustellut joo ja ymmärsin kyllä, mutta tuollaisella mulkkuotsaisella angsti-asenteella konsolipelaajille ja konsoleille (ihan kuin IW:n päätökset olisivat heidän vikansa) joka ikisessä uutisaiheessa jossa lukee "MW2" vittuileminen ja samojen itkuvirsien lisääminen (varsinkaan kun se ei auta mitään) on se mikä minua ottaa kovasti kaaliin. Minullakaan ei ole mitään kilpapelaamista vastaan, mutta tuollaisen "hc-pelaamisen" nostaminen jollekin jumalaiselle alustalle mollaamalla publa- tai konsolipelaamista on lähinnä naurettavaa, varsinkin kun sitä viljellään viestistä toiseen ja aina sieltä pc-puolelta alkaen.

Palatkaa takaisin esi-isä CS:n luo, jatkakaa MW21:sen parissa tau odottakaa parempaa tulevaisuutta, mikä ilmeisesti saapuu Battlefieldin muodossa.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

07.11.2009 klo 23.15

ei ne saa edes IW levyjä toimimaan pc:llä
http://e4g.info/2001/modern-warfare-2-pc-errors-becoming-
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

08.11.2009 klo 14.01

Soliiz kirjoitti:
ei ne saa edes IW levyjä toimimaan pc:llä
http://e4g.info/2001/modern-warfare-2-pc-errors-becoming-

Todennäköisin syy tuolle on vanhentunut DVD-asema joka ei tue uudempaa levy formaattia. Itselläni kävin noin Quake 4:n Collectors Editionin kanssa jonka toinen levy ei suostunut toimimaan millään tavalla ennen kuin ostin uuden DVD-aseman. Myöhemmin tajusin, että osa vanhoistakin asemista lähtivät skulaamaan ihan firmware päivityksellä.

Ja tuo CoD6 ongelmahan ei estä varsinaista pelaamista. Artikkelin mukaan ongelma koskettaa vain lisämatsku levyä. Lisäksi pelihän on Steamiin suoraan integroitu ja pelkän tuoteavaimen syöttämällä saa pelin ainakin ladattavassa formaatissa koneelleen.
lainaa
Soliiz

Rekisteröitynyt 19.09.2008

08.11.2009 klo 15.23

Dekonega kirjoitti:
Soliiz kirjoitti:
ei ne saa edes IW levyjä toimimaan pc:llä
http://e4g.info/2001/modern-warfare-2-pc-errors-becoming-

Todennäköisin syy tuolle on vanhentunut DVD-asema joka ei tue uudempaa levy formaattia. Itselläni kävin noin Quake 4:n Collectors Editionin kanssa jonka toinen levy ei suostunut toimimaan millään tavalla ennen kuin ostin uuden DVD-aseman. Myöhemmin tajusin, että osa vanhoistakin asemista lähtivät skulaamaan ihan firmware päivityksellä.

Ja tuo CoD6 ongelmahan ei estä varsinaista pelaamista. Artikkelin mukaan ongelma koskettaa vain lisämatsku levyä. Lisäksi pelihän on Steamiin suoraan integroitu ja pelkän tuoteavaimen syöttämällä saa pelin ainakin ladattavassa formaatissa koneelleen.


Jos luet linkkiä pidemmälle, niin huomaat että _kaikilla_ on sama ongelma, joten epäilen vahvasti että vika löytyy muualta kuin vanhentuneista dvd-asemista

Voi olla kivaa ladata steamista 11Gb kun sen servut tulee olemaan ihan täynnä mutta mikäs siinä jos jaksaa odottaa varsinkin jos asuu jossai taka-pajulassa jossa on max 2 megan netti
lainaa
Nakki

10.11.2009 klo 00.24

Uusimmat PC-kiusat:

Ping-palkit: http://img402.imageshack.us/img402/4641/ingamer.jpg

Toisinsanoen IW ei kehtaa vieläkään myöntää, että jonkun satunnaisen ihmisen läppäri 1 mbit ulosannilla ei pärjää palveluntarjoajien rack-servereille joissa on 100 mbit ulosanti.

Kun se satunnainen tyyppi sitten päättää rage-quitata, niin peli pysähtyy viideksi sekunniksi ja hostia yritetään vaihtaa. Jos se ei toimi, niin PC-pelaajat voivatkin avata sen xbox dash boardin ja tarkistaa yhteytensä: http://www.infinityward.com/hostmigration.php (Tähän viitataan suoraan PC-version erroreissa).

Peli on käytännössä konsolipeli, joka on todella hätäisesti käännetty PC:lle. Surkeaa työtä kaikin puolin.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

10.11.2009 klo 11.01

Soliiz kirjoitti:
Jos luet linkkiä pidemmälle, niin huomaat että _kaikilla_ on sama ongelma, joten epäilen vahvasti että vika löytyy muualta kuin vanhentuneista dvd-asemista. Voi olla kivaa ladata steamista 11Gb kun sen servut tulee olemaan ihan täynnä mutta mikäs siinä jos jaksaa odottaa varsinkin jos asuu jossai taka-pajulassa jossa on max 2 megan netti

ööh, kyseessähän oli vain extra levy. Ei se levy jolla varsinainen peli on. Lisäksi Quake 4:n tapauksessa en ollut yksinongelmani kanssa ja arviolta kolmasosa Quake 4:n Collectors Editionin ostaneista joutui vaihtamaan asemansa joten en ihmettelisi jos tässäkin tapauksessa on enemmän kuin muutama levyn luku ongelma tapaus. Tuossa linkissähän vain kolmella eri taholla oli ollut isoja ongelmia levyn lukemisessa muistaakseni kun sen luin.
Ja Steam toimii Bittorrentin kaltaisella teknologialla nykyään. Palvelimien ylikuormitus ei pitäisi olla mikään ongelma enään.
lainaa
Nort

10.11.2009 klo 15.06

1. Konsolilla pelaaminen on paskaa, koska pad nyt vaan on niin vitun ankee. Ei siksi, ettei pysty "glitchaamaan" vai mitä vittua se nyt olikaan.
2. Soliiz on väärässä.
3. MW2 on todennäköisesti jees.
4. Hardcore-pelaaminen on yhtä noloa kuin mikä tahansa muukin hardcore-tekeminen. Hankkikaa vaikka töitä tai opiskelkaa.
lainaa
asddd

10.11.2009 klo 15.45

Hyvin puhuttu.
lainaa
cot30

10.11.2009 klo 21.46

Nort ++

Hahhah. Olipas hauskaa lukea tekstiö. Ei mulla niin huonosti menekään.

Tietokonepelaajana tuollainen ominaisuuksien ja säätöjen karsiminen kyllä harmittaa. Tuskin pelistä tulee mitään hc-pelaajien suosikkia.
lainaa
Nakki

11.11.2009 klo 10.36

Mitäs hyvää Nortin kommentissa oli?

Konsolilla pelaaminen ei ole paskaa, ainakaan sen padin takia. Konsoli on vain paljon rajoittuneempi ja tehottomampi alusta, mutta osalle se sopii paremmin.

MW2 ei todennäköisesti todellakaan ole jees, ainakaan sen PC-multiplayer ja olen itse sieltä ihan casual päästä. Mitä hyvää on siinä, että peli lagaa vähintään puolet enemmän eikä sisällä perus PC-ominaisuuksia, kuten komentokonsolia, moditukea tai edes perus tweak mahdollisuuksia.

Konsolipelaajalle moinen ei mitään merkitse, koska siihen on totuttu, mutta eiköhän konsolipelaajiakin kyrsisi, jos pelien latencyt tuplaantuisivat ja tärkeitä ominaisuuksia karsittaisiin pois.

Itse pelaan eniten PC:llä, mutta omistan PS3. Sen verkkopeliominaisuudet ovat täyttä kuraa verrattuna tähänastisiin PC-peleihin. Se on kuitenkin edullinen ja hyvä viihdelaite olkkarissa, myös yksinoikeuspelit ovat tietysti yksi syy, mutta mielestäni yksinään väärä peruste.

Se, että "hardcore-pelaaminen on noloa" on taas kyllä aika paskaa. Harrastushan sekin on siinä missä vaikka jalkapallo, casual pelaajaa voisi verrata vaikka sellaiseen, joka välillä käy kavereiden kanssa potkimassa palloa ja hardcore pelaajaa sellaiseen joka sitoutuu treeneihin yms. Eiköhän ne harrastukset pohjaudu vaan siihen mitä kukin haluaa itseään viihdyttää, enkä näe mitään noloa siinä.
lainaa
Gmith

Rekisteröitynyt 03.07.2008

11.11.2009 klo 17.34

Minusta tuntuu vähän että ne kusi ton PC-version markkinoidakseen peliä konsoleille. Vaikuttas vähän siltä kun noiden ominaisuuksien poistossa ei ole yksinkertaisesti järjen hiventä.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

12.11.2009 klo 00.04

Gmith kirjoitti:
Minusta tuntuu vähän että ne kusi ton PC-version markkinoidakseen peliä konsoleille. Vaikuttas vähän siltä kun noiden ominaisuuksien poistossa ei ole yksinkertaisesti järjen hiventä.

En tiedä muuta kuin, että Windows käännös on käynyt yhtä hyvin kaupaksi Lahtelaisissa peliliikkeissä kuin muidenkin pelilaitteiden CoD6 käännös. Olin tänään liikkeellä kaupungilla ja vähän kyselin. :P
lainaa
miggo

Rekisteröitynyt 04.07.2007

12.11.2009 klo 19.48

Naurettavaa miten jotku alkaa vikisemään pelien kehityksestä konsolien takia. "Konsolit vittu sitä ja tätä". Kehittäkää itteänne =D Mua ei kiinnosta kummalla pelaan. Ihan hauskaa kummallakin pelata. Eikä grafiikat ole tärkeimpiä imo.
lainaa
Gmith

Rekisteröitynyt 03.07.2008

13.11.2009 klo 19.08

miggo kirjoitti:
Naurettavaa miten jotku alkaa vikisemään pelien kehityksestä konsolien takia. "Konsolit vittu sitä ja tätä". Kehittäkää itteänne =D Mua ei kiinnosta kummalla pelaan. Ihan hauskaa kummallakin pelata. Eikä grafiikat ole tärkeimpiä imo.


Se nyt vaan sattuu olemaan niin vitun paskamaisen tosi fakta että PC pelit on liian usein perseestä konsolimaisten ominaisuuksien takia. Ihan aiheesta PC pelaajat vittuuntuu konsoliskeidasta.
lainaa
voivoi

13.11.2009 klo 22.45

Gmith kirjoitti:

Se nyt vaan sattuu olemaan niin vitun paskamaisen tosi fakta että PC pelit on liian usein perseestä konsolimaisten ominaisuuksien takia. Ihan aiheesta PC pelaajat vittuuntuu konsoliskeidasta.

Sekin on myös tosifakta että konsolit eivät tee pelejä, joten pc-pelaajat voisivat pitää elitistiset leipäläpensä tukossa ja lopettaa tuon naurettavan itkemisen. Tehkää vaikka pari adressia lisää ajankuluks...
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova