Kameo 2 kuopattiin pois Natal-pelien tieltä
Microsoft on tehnyt uudelleenjärjestelyjä vuonna 2002 ostamallaan Rarella, kertoo CVG. Studion hiljaksiin työstämä Xbox 360 -konsolin julkaisupeli Kameon jatko-osa on saanut tiettävästi viimeisen niitin arkkuunsa ja Rarella keskitytään nyt yhteen tai jopa kahteen Natal-liikeohjaimen julkaisuun ajoitettuun peliprojektiin. Uudelleenjärjestelyt saattavat tietää samalla lopputiliä muutamalle kehittäjälle.
Natalin lisäksi Kameo 2:n kohtaloksi koituivat ensimmäisen Kameo-pelin huonot myyntilukemat.
Keskustelut (15 viestiä)
Rekisteröitynyt 01.06.2007
02.11.2009 klo 22.02
02.11.2009 klo 22.06
Vaikka ei se eka Kameo mitenkään ihmeellinen ollutkaan
Rekisteröitynyt 17.03.2009
02.11.2009 klo 22.11
Toisaalta, ihmiset ovat osoittaneet tyhmyytensä jo aikoja sitten. Jos Wii myy, niin kai tämäkin gimmicki voi mennä läpi.
Rekisteröitynyt 13.08.2007
02.11.2009 klo 22.27
MS kantaa tavaroitaan laivaan, joka on jo ennen valmistumistaan uppoamassa.
Toisaalta, ihmiset ovat osoittaneet tyhmyytensä jo aikoja sitten. Jos Wii myy, niin kai tämäkin gimmicki voi mennä läpi.
näin on näppylät.. Natal on perjaatteessa vain eyetoy uudelleen hypetettynä ja pienillä tarkennuksilla.
Rekisteröitynyt 30.10.2008
02.11.2009 klo 22.56
Rekisteröitynyt 03.01.2008
02.11.2009 klo 23.00
Ihan mielenkiinnolla kuitenkin odotan millaisia Natala pelejä sitä MS:n puolelta aikaan saadaan, vaikka ajatus jonkun usean sadan(?) euron lisälaitteesta ei houkuta yhtään jos pelit ovat samaa luokkaa mitä Wiillä. Saa MS loihtia jotain TODELLA upeaa jotta tämä lisähärpäke tekee kunnolla kauppansa. Kuinka moni Natalista on oikeasti edes kiinnostunut? Foorumeita kun lukee on väki todella epäileväistä Natalia kohtaan. Jos asetelma on jo nyt tämä niin mitkä ovat mahkut menestykseen?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.11.2009 klo 09.16
Foorumeita kun lukee on väki todella epäileväistä Natalia kohtaan. Jos asetelma on jo nyt tämä niin mitkä ovat mahkut menestykseen?
Tässä on sellainen juttu huomioitava, että Natalin pääkohdeyleisö ei käytä netin pelikeskustelufoorumeita. Kohdeyleisö löytyy esim. Kaksplus.fi:n foorumeilta, eikä siellä taideta kauheasti Natalin tekniikkaa toistaiseksi käydä läpi.
Rekisteröitynyt 13.03.2009
03.11.2009 klo 09.30
Foorumeita kun lukee on väki todella epäileväistä Natalia kohtaan. Jos asetelma on jo nyt tämä niin mitkä ovat mahkut menestykseen?
Tässä on sellainen juttu huomioitava, että Natalin pääkohdeyleisö ei käytä netin pelikeskustelufoorumeita. Kohdeyleisö löytyy esim. Kaksplus.fi:n foorumeilta, eikä siellä taideta kauheasti Natalin tekniikkaa toistaiseksi käydä läpi.
Sinänsä hassua että suurin osa hc pelaajista on kuitenkin vielä aika nuorta porukkaa, joten voisi kuvitella että he ottavat kaiken uuden avosylin vastaan ja itseasiassa ihan mielellään kokeilevat miten se toimii, minkälaisia asioita sillä saa aikaan. Mutta ei, istutaan ja homehdutaan tatti kourassa..
Rekisteröitynyt 13.03.2009
03.11.2009 klo 09.39
03.11.2009 klo 10.38
Totta, tosin PS2:n muodossa. Sehän möi koska oli aikansa Wii. Vähänkö Sony mokas kolmannella kierroksella, mutta näin on käynyt kaikille ennen Sonyakin.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
03.11.2009 klo 14.30
Mulle tulee lähinnä mieleen näistä Natalin vastustajista sellaiset eläköityvät vanhat yrityspomot jotka vastustaa taas omalla kontollaan kaikkea uuttaa tietotekniikkaa henkeen ja vereen. :D Ei vain yksinkertaisesti haluta ja uskalleta opetella jotain uutta koska vanhalla tavalla sujuu niin hyvin, tai sanotaanko muka hyvin. Tuttu ja turvallinen on aina mukavaa ja kaikki uusi jotenkin pelottaa.
Sinänsä hassua että suurin osa hc pelaajista on kuitenkin vielä aika nuorta porukkaa, joten voisi kuvitella että he ottavat kaiken uuden avosylin vastaan ja itseasiassa ihan mielellään kokeilevat miten se toimii, minkälaisia asioita sillä saa aikaan. Mutta ei, istutaan ja homehdutaan tatti kourassa..
Osa hc-pelaajista on Natal vastaisia siksi, että he pelkäävät suurta casual -aaltoa XO:lle ja sitä että Natal -ohjausta tungetaan väkisin joka paikkaan. Natal ei loppujenlopuksi sovi pääasialliseksi ohjaustavaksi kovinkaan moneen hc-peliin, eikä se pysty korvaamaan nappeja ja tatteja.
Rekisteröitynyt 13.03.2009
03.11.2009 klo 15.18
Mulle tulee lähinnä mieleen näistä Natalin vastustajista sellaiset eläköityvät vanhat yrityspomot jotka vastustaa taas omalla kontollaan kaikkea uuttaa tietotekniikkaa henkeen ja vereen. :D Ei vain yksinkertaisesti haluta ja uskalleta opetella jotain uutta koska vanhalla tavalla sujuu niin hyvin, tai sanotaanko muka hyvin. Tuttu ja turvallinen on aina mukavaa ja kaikki uusi jotenkin pelottaa.
Sinänsä hassua että suurin osa hc pelaajista on kuitenkin vielä aika nuorta porukkaa, joten voisi kuvitella että he ottavat kaiken uuden avosylin vastaan ja itseasiassa ihan mielellään kokeilevat miten se toimii, minkälaisia asioita sillä saa aikaan. Mutta ei, istutaan ja homehdutaan tatti kourassa..
Osa hc-pelaajista on Natal vastaisia siksi, että he pelkäävät suurta casual -aaltoa XO:lle ja sitä että Natal -ohjausta tungetaan väkisin joka paikkaan. Natal ei loppujenlopuksi sovi pääasialliseksi ohjaustavaksi kovinkaan moneen hc-peliin, eikä se pysty korvaamaan nappeja ja tatteja.
Siitä kuitenkin voimme olla aika varmoja ettei Natal tule syrjäyttämään perinteistä tapaa pelata, todennäköisesti jatkossa on vain vaihtoehtoja kaksi yhden sijaan, voit pelata joka perinteisellä ohjaimella tai vaihtoehtoisesti valita Natalin-->kuten esim. autopeleissä on mahdollisuus pelata joko padillä tai Ratilla ja polkimilla.
Ja jos Natal ei johonkin peliin sovi, tuskin sitä siihen tullaan väkisin tunkemaan, ei boxi mikään Wii kuitenkaan ole, jossa "heilutteluohjaimen" käyttö peleissä on käytännössä pakollista. Uskoisin että Natalilla kuitenkin ensisijaisesti haetaan vain lisää ja uudenlaisia pelaajia boxin ääreen. Tuskin perinteistä HC pelaajaa unohdetaan, sieltä kuitenkin saadaan esim. Gold jäsenyyksien kautta tulevat rahat, sekä miljoonat takuuvarmat pelimyynnit.
HC pelaajan pitäisi kuitenkin ymmärtää se että he ovat se kaikkein tärkein voimavara sekä MS:lle että Sonylle. Eivät nämä korporaatiot halua mitään pahaa hyvin maksaville asiakkaille, vaikka siltä välillä tuntuisikin.
03.11.2009 klo 15.21
Natal ei loppujenlopuksi sovi pääasialliseksi ohjaustavaksi kovinkaan moneen hc-peliin, eikä se pysty korvaamaan nappeja ja tatteja.
Taidat olla töissä Rarella tai MS:llä kun tunnut tietävän mihin Natal soveltuu ja mihin ei?
Kaikki tuntuu unohtavan että Natalia voi käyttää myös ohjaimen kera ja laite tunnistaa vaikka PS3:n Wandin, joten napit ja tatit ei ole ongelma ja esim. viimeisin Wii-ohjain oli keilapallo. Eli pelintekijät voivat tuottaa näitä lisäohjaimia vaikka millä mitalla ja vaikka 29 napin samuraimiekan.
No mitäpä mä tietäisin kun en ole MS:llä töissä, mutta jos perustavis keksii kymmeniä sovelluksi niin veikkaan että ideoiden/mielikuvituksen puute ei ole ongelma MS/Rarella.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
03.11.2009 klo 17.27
Natal ei loppujenlopuksi sovi pääasialliseksi ohjaustavaksi kovinkaan moneen hc-peliin, eikä se pysty korvaamaan nappeja ja tatteja.
Taidat olla töissä Rarella tai MS:llä kun tunnut tietävän mihin Natal soveltuu ja mihin ei?
Kaikki tuntuu unohtavan että Natalia voi käyttää myös ohjaimen kera ja laite tunnistaa vaikka PS3:n Wandin, joten napit ja tatit ei ole ongelma ja esim. viimeisin Wii-ohjain oli keilapallo. Eli pelintekijät voivat tuottaa näitä lisäohjaimia vaikka millä mitalla ja vaikka 29 napin samuraimiekan.
No mitäpä mä tietäisin kun en ole MS:llä töissä, mutta jos perustavis keksii kymmeniä sovelluksi niin veikkaan että ideoiden/mielikuvituksen puute ei ole ongelma MS/Rarella.
Toki aina voidaan käyttää myös padia, mutta tällöin Natal ei ole pääasiallinen ohjaustapa ja toimii pelissä vain lisänä. Napilliset gadgetit ovat huono idea, koska ne vaatii bluetooth -lähettimen tai muun kommunikointitavan XO:n kanssa, jonka vuoksi niiden valmistus ei ole kustannusten vuoksi kovinkaan kannattavaa. Wiillä yleensä upotetaan wiimote gadgettiin, jolloin se hoitaa tiedonsiirron, mutta XO:n padiohjainta on muotonsa vuoksi todella hankala sijoittaa moneenkaan gadgettiin.
16.03.2011 klo 20.44
Natal ei loppujenlopuksi sovi pääasialliseksi ohjaustavaksi kovinkaan moneen hc-peliin, eikä se pysty korvaamaan nappeja ja tatteja.
Taidat olla töissä Rarella tai MS:llä kun tunnut tietävän mihin Natal soveltuu ja mihin ei?
Kaikki tuntuu unohtavan että Natalia voi käyttää myös ohjaimen kera ja laite tunnistaa vaikka PS3:n Wandin, joten napit ja tatit ei ole ongelma ja esim. viimeisin Wii-ohjain oli keilapallo. Eli pelintekijät voivat tuottaa näitä lisäohjaimia vaikka millä mitalla ja vaikka 29 napin samuraimiekan.
No mitäpä mä tietäisin kun en ole MS:llä töissä, mutta jos perustavis keksii kymmeniä sovelluksi niin veikkaan että ideoiden/mielikuvituksen puute ei ole ongelma MS/Rarella.
Toki aina voidaan käyttää myös padia, mutta tällöin Natal ei ole pääasiallinen ohjaustapa ja toimii pelissä vain lisänä. Napilliset gadgetit ovat huono idea, koska ne vaatii bluetooth -lähettimen tai muun kommunikointitavan XO:n kanssa, jonka vuoksi niiden valmistus ei ole kustannusten vuoksi kovinkaan kannattavaa. Wiillä yleensä upotetaan wiimote gadgettiin, jolloin se hoitaa tiedonsiirron, mutta XO:n padiohjainta on muotonsa vuoksi todella hankala sijoittaa moneenkaan gadgettiin.