Tuorein sisältö

Ryhmäkeskustelu saattaa pudota pois Xbox-moninpeleistä

02.11.2009 klo 12.00 | Luettu: 22318 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Kavereiden kesken käyty ryhmäkeskustelu eli Party Chat saattaa pian jäädä pois Xbox 360:n moninpeleistä, kertoo Examiner. Microsoft on antanut pelinkehittäjille mahdollisuuden estää ryhmäkeskustelun toiminnan moninpelin aikana, jolloin kaveriporukat pakotetaan mukaan pelin julkiseen äänikeskusteluun.

Rajoitus johtuu räiskintäpelien väärinkäytöksistä, joissa vasta kuolleiden pelihahmojen pelaajat paljastivat ryhmäkeskustelun kautta vihollisten sijainnin joukkuetovereilleen. Ensimmäinen uutta oikeutta käyttävä pelitalo on Infinity Ward, jonka Modern Warfare 2 -sotapeli kysyy ryhmäkeskustelussa olevalta pelaajalta moninpeliin liityttäessä tahtooko tämä jatkaa keskustelua vai pelata moninpeliä. Mikäli pelaaja tahtoo pysyä kavereidensa kanssa yksityiskeskustelussa, ei moninpeliin ole asiaa.

Esto ei tarkista sitä, pelaavatko ryhmäkeskustelun pelaajat edes samaa peliä, joten ominaisuudesta on varmasti haittaa niille, jotka tykkäävät rupatella kavereidensa kanssa Livessä vaikka pelaisivatkin eri pelejä.

V2.fi | Matti Lintula
< Gran Turismo 5 mahdo... Uusi traileri vetää ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (30 viestiä)

meehhe

02.11.2009 klo 12.06

Perseilyltä kuulostaa. Saas nähdä ilahduttaako IW vielä PC-pelaajiakin esim. poistamalla Ventin yms. käytön pelin aikana, viimeinen arkku naulaan.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

02.11.2009 klo 12.11

Ei jumalauta... Huono päätös Mikiltä, vaikka lopullinen vastuu lepääkin pelintekijän harteilla. Tuon miinuspuolet ovat niin paljon suuremmat kuin hyödyt tällaisen "huijauksen" estämisessä.

Minä olen jo vuosia nauttinut moninpelini parin hyvän kaverin kanssa partyssä jauhaen. Paljon puheet pyörivät pelitapahtumissa, mutta myös muissa asioissa. Pitäisikö meidänkin siirtyä jauhamaan keskusteluamme suomeksi sinne puplakanavalle? Entä jos paikalla on myös ranskalainen kaveriporukka, jonka kanssa joudumme sitten huutamaan kilpaa?

Ei hyvää päivää. Selvä askel jälleen ryppyotsaisen kilpapelaamisen suuntaan ja pelejä huvikseen pelaavat ottavat lapiosta päähän.
lainaa
Daymar

Rekisteröitynyt 13.12.2007

02.11.2009 klo 12.11

Edit: eiku joo ei mitää, tajusin vast mikä tuo oliki. En omista X0:ta ni edelline kommentti hieman turhahko.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

02.11.2009 klo 12.14

Itse näkisin quickfixinä sen, että tuo keskustelutarkastus tulisi vain ranked-matseissa. Tosissaan pelaavat tuskin muutenkaan turisee headshotteja metsästäessään joidenkin Peggleä pelaavien kavereidensa kanssa niitä näitä.
lainaa
Suck1sdas

02.11.2009 klo 12.18

tossa ei taas mitän järkee, kun taas saa alkaa kuunnella sitä ulkomaalaisten wineä kun puhutaan suomea public chatissa
lainaa
Mievaa

02.11.2009 klo 12.20

Ei vittu aivan hanurista. On ollut kiva turista kaveriporukan kesken niitä näitä pelaamisen lomassa. Noh pitää sitten publalle mennä mölyämään päivän kuulumiset.
lainaa
Wegetzu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 08.08.2008

02.11.2009 klo 12.23

Yks hailee. En koskaan puhu mikrofonien kautta jotten häiritsisi puolisoani/naapureita.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

02.11.2009 klo 12.25

Tämänhän saa helposti tarvittaessa kierrettyä sillä tavalla, että säätää boksin asetuksista, että kuulee vain kaverilistalta löytyvien puheet. En ole tosin varma kuulevatko muut pelaajat silloin edelleen sinut, mikä aiheuttaisi melkoisia koplikaatioita.

Näin siis quickfixinä tällaiseen kaveriporukan kanssa shaissenjauhamistarpeeseen.
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

02.11.2009 klo 12.37

Voi nyt homo jos menevät tuollaisen säätämään. Pidän boksia päällä joskus ihan senkin takia että voin jutella ihmisille kaverilistalla ja käytän Partychattia _aina_ kun olen boksilla.
lainaa
3r0xi0d

Rekisteröitynyt 07.08.2007

02.11.2009 klo 13.20

Pakottais mieluummin samaan joukkueeseen ne jotka on sun live-partyssä.
lainaa
kamelikirahvi

02.11.2009 klo 13.31

Voi halolla päähän. Varmaan oikeassakin sotimisessa jaetaan viholliselle strategisia neuvoja omista sijainneista ja juonikuvioista. Kiitos nyt sitten tästäkin.
lainaa
pelijournalismirlz

02.11.2009 klo 13.32

Ideahan on tässä se, että partyn tyypit ei pääse selostamaan pelissä elossa oleville tyypeille, että missä ne vihut on. En tiedä sitten sitten kumpi itseä loppupeleissä ärsyttää enemmän, ei party-chattia vai muiden pelaajien mutettaminen.
lainaa
panppu

02.11.2009 klo 14.11

Tuohonkin ongelmaan löytyisi helppo ratkaisu. Mikseipä vain estettäisi vastustajan puolen pelaajien spectaaminen? Niin kaikissa PC-peleissä on tähän mennessä tehty, jos on aikeissa pelata vähän vakavammin vaikkapa klaanimatsia.

En tiedä sitten, ovatko konsoliklaanit nihkeämpiä tuon voicensa kanssa, mutta PC-pelaamisessa esimerkiksi ventrilon kaltaisten ohjelmien kanssa ei ole ollut mitään marinaa.
lainaa
Chirel

02.11.2009 klo 14.22

Kai tää nyt vaikuttaa vaan Search&Destroy yms. playlisteihin, eikä koko multiplayeriin?
lainaa
Huoh

02.11.2009 klo 15.44

Hienoa uutisointia taas. Siis tämähän koskee vain muutamia MW2:n pelimuotoja, joissa ei voi spawnata heti kuoleman jälkeen, kuten S&D. TDM sun muut toimivat aivan hyvin party chatissa.

Tämänkin olisi tietty voinut mainita, vai mitä Matti?
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

02.11.2009 klo 16.01

Ei lähteessäkään sanottu mitään, että se vaikuttaa vain muutamiin pelimuotoihin. Mikä on muuten lähteesi? Pistäppäs jotain linkkiä, Huoh.
lainaa
Echou

Rekisteröitynyt 02.11.2008

02.11.2009 klo 16.32

No mites nää MLG-pojkarna pelaa pelejänsä? Eavesdropping-perk kieltoon?
lainaa
whyyoukillme

02.11.2009 klo 17.14

Voi helvetti mitä kuraa... on se jees sitten kun pelaa HC SD, että koko ajan kuolee joko A: Alku naatteihin tai B: Tuubaukseen, se on sitten kiva kun ei voi jutella kavereitten kanssa kun odottaa respii... onhan tietenkin ne kaverit jotka on jo kuollut mut siellä vasta puolella sitten inisee jotkut 10 v jenkkilän kakarat....
vois keksiä sen systeemin kiertämistä... aina on bugeja
lainaa
turpiin-tuli-TAAS

02.11.2009 klo 17.14

helvetin hyvä homma.naurettavin/vittumaisin pelitilanne oli cod4:ssä. omalla puolella pelaaja x?????x ja vastapuolella xx?????xx, en siis muista varsinaisia nimiä mutta ainoa ero oli nuo x kirjaimet. kummaltakin puolelta hc search&destroyssa joka kierroksella kuoli muut paitsi nämä kaksi, lopuksi toinen heistä asensi pommin ja toinen purki, nämä henkilöt olivat siis toistensa vastustajia mutta selvästi jakoivat tiedon oman puolen pelaajista toisilleen, joko pelasivat samassa asunnossa, puhuivat skypellä tai jotain vastaavaa.
lainaa
FFFFUUUUUU

02.11.2009 klo 17.18

Jep jep alkaa näyttää siltä et vituiks menee koko homma. Tuo party chat oli paras päivitys mitä tuli ja nyt se halutaan estää...
lainaa
jebu

02.11.2009 klo 17.21

Tämä olisi väärin itse tykkään pelata eri pelejä kun muut ja jutella samaan aikaan.
lainaa
Heke32

Rekisteröitynyt 24.06.2008

02.11.2009 klo 17.57

IW kusasee kyllä koko homman täydellisesti. Kuinkakohan moni taas päätti olla peliä ostamatta?
lainaa
moi

02.11.2009 klo 19.37

IW on itse painottanut että pyrkii siihen, että pelaaminen olisi hauskaa. Itse en koske moninpeliin jos tälleinen kurauudistus tulee toteen. Nyt alan oikeasti pitämään cod5 parempana kuin tätä.
lainaa
valivalivalivalivali

02.11.2009 klo 20.42

vittu mitä valittajia. jutelkaa ja viestitelkää kavereidenne kanssa milloin ja miten haluatte mutta tällä tavalla luodaan pelaamiseen kaikille samankaltainen mahdollisuus pelata. en minäkään valita vaikka selvästi huomaan milloin joku pelaa hiirellä padin sijaan, sen meinaan huomaa helposti. yhtälailla tuo kuolleena elävien kaverien avittaminen puhumalla antaa etulyöntiaseman kuin juuri mainitsemani hiirellä pelaaminen konsolilla.
Hups! niin, olenhan ps3 pelaaja enkä mikään xboxilla pelaava teini joka valittaa joka vitun asiasta.
lainaa
Fakta

02.11.2009 klo 20.47

@Nikke

lähteenä on omat silmät, monia striimejä pyörii jo netissä jossa pelin jo tavalla tai toisella saaneet pelaavat moninpeliä. Eli gamechattiin pakottaminen tapahtuu VAIN niissä pelimuodoissa, joissa ei pysty spawnaamaan heti kuoleman jälkeen, esim S&D.
lainaa
teebee

Rekisteröitynyt 22.09.2008

02.11.2009 klo 22.40

Jasså. Taasko joutuu sit kuunteleen idioottimaista kirkumista ja rääkymistä, mikkiin puhaltelua, "speak english", typerää musiikkia taustalla, jotain muuta ääntelyä mitä ei juurikaan jaksa kuunnella.
lainaa
mute-for-you

03.11.2009 klo 08.42

teebee kirjoitti:
Jasså. Taasko joutuu sit kuunteleen idioottimaista kirkumista ja rääkymistä, mikkiin puhaltelua, "speak english", typerää musiikkia taustalla, jotain muuta ääntelyä mitä ei juurikaan jaksa kuunnella.

eikö räkäboxilla voi käyttää mute toimintoa valituille henkilöille.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.11.2009 klo 09.21

Huoh kirjoitti:
Hienoa uutisointia taas. Siis tämähän koskee vain muutamia MW2:n pelimuotoja, joissa ei voi spawnata heti kuoleman jälkeen, kuten S&D. TDM sun muut toimivat aivan hyvin party chatissa.

Tämänkin olisi tietty voinut mainita, vai mitä Matti?


Toki jos tästä olisi käyttämäni lähde, yleensä varsin luotettava Examiner maininnut, mutta kun en ole meedio. ;)
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

03.11.2009 klo 09.25

mute-for-you kirjoitti:
teebee kirjoitti:
Jasså. Taasko joutuu sit kuunteleen idioottimaista kirkumista ja rääkymistä, mikkiin puhaltelua, "speak english", typerää musiikkia taustalla, jotain muuta ääntelyä mitä ei juurikaan jaksa kuunnella.

eikö räkäboxilla voi käyttää mute toimintoa valituille henkilöille.
Yllättävän kauan kesti ennenkuin alko näitä tulemaan.

Uutiseen liittyen itse henkilökohtaisesti pelaan hieman vähemmän moninpelejä, joten siksipä itseäni ei tämä uutinen juurikaan häiritse..
lainaa
Mievaa

03.11.2009 klo 12.04

Näin saat party-chatin MW2:een:
1. Muteta kaikki muut paitsi ystäväsi.
2. Jauha paskaa.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova