Namco Bandailta kilpailija suomalaiselle avaruusräiskinnälle
Namco Bandai on ilmeisesti lukenut uutisia suomalaisen Futuremarkin kehittämästä Shattered Horizon -räiskinnästä, sillä yhtiön julkistama, Saber Interactiven kehittämä räiskintäpeli Inversion kuulostaa osittain hyvin tutulta konseptilta. Molempien pelien kantavana teemana on painovoimattomassa tilassa taisteleminen. Siinä missä Shattered Horizon lupaa tehdä tämän pseudo-realistisesti avaruudessa, tuo Inversion painovoimattomuuden maan päälle.
Inversionin pelimaailmassa on painovoimattomia kuplia, joiden sisällä pelaajat voivat kävellä pitkin seiniä ja kattoja, sekä tehdä yllättäviä liikkeitä vastustajiensa peittoamiseksi. Ilmassa kelluvia esineitä voi käyttää tietenkin myös suojana, mikäli vastapuolen tykkimies saa lukittua pelaajan naamataulun tähtäimeensä. Lisäksi tarjolla on vektoripommeja, jotka heilauttavat koko pelimaailmaa 90 tai 180 astetta ympäri. Tämä aiheuttaa luonnollisesti paitsi suuntavaiston totaalista pettämistä, myös ikäviä yllätyksiä ainakin kranaatteja viskoville vihollisille.
Myös Bionic Commando on mahtanut olla konseptisuunnittelijoiden mieleen, sillä pelimaailmassa olevia esineitä voi vetää luokseen koukulla, jolla onnistuu tietenkin myös liikkuminen pitkin virtuaalisia sotatantereita. TimeShiftin kehittäneen studion Inversion-räiskintä on kehitteillä PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle.
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 01.06.2007
19.10.2009 klo 21.09
Rekisteröitynyt 04.11.2007
19.10.2009 klo 21.43
Rekisteröitynyt 28.07.2009
20.10.2009 klo 00.35
Ja ensimmäinen painovoimaton räiskintä oli Descent jonka moninpeli sekin rokkas täysillä vaikkei avaruuteen sijoittunutkaan.
Rekisteröitynyt 22.01.2008
20.10.2009 klo 06.51
Kirjoita kommentti