Modern Warfare 2:n verkkopelissä ikäviä muutoksia
Infinity Ward on päättänyt poistaa Modern Warfare 2:sta mahdollisuuden omien palvelinten pyörittämiseen. BASHHandSlash-sivusto summaa verkkopeliuudistuksia, jotka eivät taatusti lämmitä hardcore-yleisön mieltä.
Jatkossa PC-version verkkopeli hoituu vain ja ainoastaan IW.NET-nimisen palvelun kautta, joka toimii rinnan Valven Steam-verkkopalvelun kanssa. Enää ei päästä selaamaan palvelinlistoja tai luomaan omia pelipalvelimia, vaan kaveriporukan kanssa käydyt sessiot hoidetaan Infinity Wardin palvelimella pyörivissä yksityisotteluissa. Yksityisottelut korvaavat kotikutoiset klaanipalvelimet, joka on herättänyt pelaajissa huolta verkkoviiveen kasvusta.
Tällä hetkellä vaikuttaa myös siltä, ettei Modern Warfare 2 tue pelaajien tekemiä muokkauksia. Omien karttojen ja modien käyttömahdollisuus on parhaimmillaankin epätodennäköistä. BASHHandSlashin mukaan myös suosittu Punkbuster-huijarintorjunta on korvattu VAC-nimisellä sovelluksella. Modern Warfare 2:n PC-versio siirtyy näin kokonaisuutena konsolimaisempaan tapaan hoitaa verkkopeliä keskitetyn pelipalvelimen kautta.
Keskustelut (63 viestiä)
19.10.2009 klo 11.06
Rekisteröitynyt 20.11.2008
19.10.2009 klo 11.18
19.10.2009 klo 11.34
19.10.2009 klo 11.42
Ei todellakaan ole isoa eroa kuvanlaadussa kun monet eivät edes erota eroa ja toisekseen ps3:lla on usein hieman huonompi grafiikka peleissä jotka tulevat myös Xbox360:lle.
Ja on huomattavasti tärkeämpi seikka sitäpaitsi se että boxin ohjain ja live on parempi kuin ps3 vastaavat räpellykset etenkin ohjain.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.10.2009 klo 11.44
Rekisteröitynyt 06.01.2008
19.10.2009 klo 11.52
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 12.03
Oma mielipiteeni tuosta IW.net systeemistä on sellainen, että tyyppien olisi varmaan kannattanut tukeutua Games for Windows - Liveen ennemmin kuin rakentaa alusta alkaen oman systeemin joka lakkaa toimimasta 4-8 vuoden päästä kun ketään ei enään kiinnosta pelata sitä peliä.
...
Juho:
HDMI-kaapelin kanssa kuvanlaatu on aina huomattavasti parempi (myös verrattuna komponentti liittimiin jos HDTV:si niitä tukee) kun on korkeampi resoluutio päällä (esim. 720p/i tai 1080p/i).
Jos HDTV:stäsi löytyy D-Sub liitin niin voisit vetäistä myös VGA-johdolla Xboxista HD-kuvaa ruudulle. Mutta ääniä varten pitää vetää sitten erillinen johto Xboxista ja äänenlaatu kärsii.
Lyhyesti: Sinulla kun HDMI-liitintä ei Xboxissa ole niin PS3 tuottaa parempaa grafiikkaa silloin televisioon ja myös paremman äänen.
PSN on yhtä hyvä kuin XLivekin ja ainakin tämän hetkisten tilastojen perusteella myös luotettavampikin koska sillä on vähemmän alasajominuutteja kuin XLivellä. Myös kaikki _oleelliset toiminnot_ löytyvät kummastakin järjestelmästä joten se on sikäli sama kumpaa käyttää, mutta PSN on ilmainen pelata verkossa, XLive ei ole.
MW2:sta voit pelata verkossa PS3:lla PSN:ssä niin paljon kuin haluat pelkän laitteen ja ISP:n hinnalla. XLivessä sinun pitää maksaa tuohon päälle vielä kolmantena maksuna kulta jäsenyydestä.
Suosittelen ostamaan MW2:n PS3:lle koska saat pelistä enemmän irti halvempaan hintaan. Ja se on Win-Win tilanne.
Ohjaimesta nyt sen kummemmin kiistelemään lähtemättä totean, että PS3:n ohjain on parempi kuin Xboxin vastaava siksi, että se on kevyempi, pysyy lapasessa paremmin ja on teknisesti kehittyneempi ja sen muotoilu on kivempi. Mutta tämä on niin makuasia kuin vain voi olla. Ja noita Xboxin ohjaimen näköisiä palikoita saa kaupasta PS3:lle joka tulee universaalisti kaikkia Windows USB peli ohjaimia mitä on tehty. Jos et siitä laumasta löydä itsellesi sopivaa niin sitten pitää lääkärin pakeille mennä. :)
Edirol:
Xbox 360:n langallinen ohjain on ihan jees, mutta langaton on susipaskaa joka on painava, huonosti muotoiltu, hajoaa helposti, paska langaton tekniikka ja muutenkin ihan susi. Jos Xboxilla pitää jotain pelata sitä pitää pelata langallisen ohjaimen kanssa. Ja PS3:n ohjain on sikälikin parempi, että se toimii langattomasti ja on tismalleen käteen kuin käteen sopiva käytti sitä sitten langan kanssa tai ilman koska se jättää sormille tilaa ja ei tee käsistä helvetin kipeitä 30 minuutin sessioiden jälkeen.
19.10.2009 klo 12.19
Toimitus unohti mainita, että Infinity Wardilla toimittiin näin koska haluttiin kaikki alustat tasavertaisiksi myös moninpelitoimintojen ja käyttöliittymän osalta.
Oma mielipiteeni tuosta IW.net systeemistä on sellainen, että tyyppien olisi varmaan kannattanut tukeutua Games for Windows - Liveen ennemmin kuin rakentaa alusta alkaen oman systeemin joka lakkaa toimimasta 4-8 vuoden päästä kun ketään ei enään kiinnosta pelata sitä peliä.
...
Juho:
HDMI-kaapelin kanssa kuvanlaatu on aina huomattavasti parempi (myös verrattuna komponentti liittimiin jos HDTV:si niitä tukee). Etenkin kun on korkeampi resoluutio päällä (esim. 720p/i tai 1080p/i). Grafiikat ovat MW2:ssa todennäköisesti täysin samat jos Xboxissasi olisi HDMI-liitin ja vedetään rinnakkain PS3:n ja Xbox 360:n HDMI-liitinten läpi kuvaa rinnakkain oleviin televisioihin. Pelien kehittäjät osaavat nykyään kiskoa enemmän PS3:sta kuin Xbox360:sta, mutta koska MW2 on monen alustan peli ja Infinity Ward vielä julisti, että he inhoavat "pelilaitteiden kannattajien välisiä tappeluita" he pyrkivät minimoimaan ne tekemällä pelin joka pyörii ja näyttää ja käyttäytyy 100% samalla tavalla kaikilla alustoilla. Minkä vuoksi nyt Windows painoksesta lähti esim. omistettujen palvelinten tuki, modit ja pelihakulistat veks.
Mutta takaisin asiaan. Sinulla kun HDMI-liitintä ei Xboxissa ole niin PS3 tuottaa parempaa grafiikkaa silloin televisioon. Tietysti jos Surround äänijärjestelmää ei ole kotona ja HDTV:stäsi löytyy D-Sub liitin niin voisit vetäistä myös VGA johdolla Xboxista kuvaa ruudulle. Mutta ääniä varten pitää vetää sitten erillinen johto Xboxista komposiitti johdoilla.
PSN on yhtä hyvä kuin Livekin ja ainakin tämän hetkisten tilastojen perusteella myös luotettavampikin koska sillä on vähemmän alasajominuutteja kuin XLivellä. Myös kaikki _oleelliset toiminnot_ löytyvät kummastakin järjestelmästä joten se on sikäli sama kumpaa käyttää, mutta PSN on ilmainen pelata verkossa, XLive ei ole.
MW2:sta voit pelata verkossa PS3:lla PSN:ssä niin paljon kuin haluat pelkän laitteen ja ISP:n hinnalla. XLivessä sinun pitää maksaa tuohon päälle vielä kolmantena maksuna kulta jäsenyydestä.
Suosittelen ostamaan MW2:n PS3:lle koska saat pelistä enemmän irti halvempaan hintaan. Ja se on Win-Win tilanne.
Ohjaimesta nyt sen kummemmin kiistelemään lähtemättä totean, että PS3:n ohjain on parempi kuin Xboxin vastaava siksi, että se on kevyempi, pysyy lapasessa paremmin ja on teknisesti kehittyneempi ja sen muotoilu on kivempi. Mutta tämä on niin makuasia kuin vain voi olla. Ja noita Xboxin ohjaimen näköisiä palikoita saa kaupasta PS3:lle joka tulee universaalisti kaikkia Windows USB peli ohjaimia mitä on tehty. Jos et siitä laumasta löydä itsellesi sopivaa niin sitten pitää lääkärin pakeille mennä. :)
Näihin ei oikein pysty vastaa jollei omista molempia koneita. Jos omistaa vain toisen, ni tietenkin se on sitten maailman paras kone.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.10.2009 klo 12.21
Tietysti jos Surround äänijärjestelmää ei ole kotona ja HDTV:stäsi löytyy D-Sub liitin niin voisit vetäistä myös VGA johdolla Xboxista kuvaa ruudulle. Mutta ääniä varten pitää vetää sitten erillinen johto Xboxista komposiitti johdoilla.
Eipä kaikissa surround-vahvistimissakaan tuota HDMI-liitintä ole, joten tällä nyt ei ole sinänsä merkitystä kuvansiirtoasiassa.
Itse toimitan boksin HDMI-liittimestä kuvaa taulutelevision D-Subiin, HDMI-liitintä kun ei televisiossa ole. Sama onnistuu toki myös ilman HDMI-liitintä olevasta boksista sopivalla adapterilla ja HD-kuvaa tulee kummallakin tavalla. Koska vahvistimessanikaan ei ole HDMI-liitintä, olen hoitanut äänen optisella kaapelilla ja surroundit pelaa hienosti.
Itse valitsisin MW2-alustan sen perusteella, kummassa palvelussa on enemmän kavereita peliseuraksi, PSN:ssä vai Livessä.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 12.22
Näihin ei oikein pysty vastaa jollei omista molempia koneita. Jos omistaa vain toisen, ni tietenkin se on sitten maailman paras kone.
Kumpaakin konetta olen paljon käyttänyt, niin sikäli uskoisin tietäväni mistä myös kirjoitan.
Edirol:
Zeroicin pointti noista irl kavereista on kanssa hyvä. Jos XLivessä pelaa enemmän oikeasta elämästä tuntemiasi kavereita kuten koulu kaverit yms. niin XLive on varmaan aika kova sana. Mutta jos ne on jotain internet tuttuja jostain konsolif*Beeb* niin voi suosiolla käyttää kumpaa hyvänsä koska kaikkialta niitä löytyy aina peliseuraksi. ;)
...olen hoitanut äänen optisella kaapelilla...
Ilmeisesti ostit XBoxin HDMI-kaapelipaketin saadaksesi sen optisenäänisovittimen? En nyt tiedä kannattaako tämän kaverin siitä maksaa sitä noin 47€.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
19.10.2009 klo 12.30
Itse valitsisin MW2-alustan sen perusteella, kummassa palvelussa on enemmän kavereita peliseuraksi, PSN:ssä vai Livessä.
Aijaijai. On ehdottoman väärin lähteä siitä oletuksesta, että pelaajilla olisi kavereita. Kyllä se MW2:n alusta pitää valita sen mukaan kummalla koneella on paremmat graffat.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 12.38
Itse valitsisin MW2-alustan sen perusteella, kummassa palvelussa on enemmän kavereita peliseuraksi, PSN:ssä vai Livessä.
Aijaijai. On ehdottoman väärin lähteä siitä oletuksesta, että pelaajilla olisi kavereita. Kyllä se MW2:n alusta pitää valita sen mukaan kummalla koneella on paremmat graffat.
Oli automaattinen vastaus tähän olemassa niin copy pasteen sen vaikka leikkasinkin sen pois ekasta viestistä suodatuksellisista syistä.
Pelien kehittäjät osaavat nykyään kiskoa enemmän PS3:sta kuin Xbox360:sta, mutta koska MW2 on monen alustan peli ja Infinity Ward vielä julisti, että he inhoavat "pelilaitteiden kannattajien välisiä tappeluita" he pyrkivät minimoimaan ne tekemällä pelin joka pyörii ja näyttää ja käyttäytyy 100% samalla tavalla kaikilla alustoilla. Minkä vuoksi nyt Windows painoksesta lähti esim. omistettujen palvelinten tuki, modit ja pelihakulistat veks.
Grafiikat ovat MW2:ssa todennäköisesti täysin samat jos Xboxissasi olisi HDMI-liitin ja vedetään rinnakkain PS3:n ja Xbox 360:n HDMI-liitinten läpi kuvaa rinnakkain oleviin televisioihin.
Ei mitään eroa paljaalle silmälle. CoD6:MW2:n käyttämä huippuunsa viritetty ja päivitetty Quake3 moottori on niin helppo kääntää eri alustoille ja niin vähän resursseja itseensä nielevä, että jos jotain eroja on niin ne syntyvät näytönohjainten tavassa piirtää tavaraa ruudulle ja siitä kuinka paljon näiden eri PC-alustojen ohjelmistot niitä jälkikäsittelevät.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.10.2009 klo 12.41
...olen hoitanut äänen optisella kaapelilla...
Ilmeisesti ostit XBoxin HDMI-kaapelipaketin saadaksesi sen optisenäänisovittimen? En nyt tiedä kannattaako tämän kaverin siitä maksaa sitä noin 47€.
Enpä ole kyllä lisäkaapeleita ostanut. Tuossa monitoimiliittimessä olevassa mötikässä se optinen liitin on. Liittimestä taitaa lähteä jotkut komponenttiletkut eteenpäin. Kone on perus X0, ei Elite. Enpä tiedä tuleeko tuota palikkaa sitten kaikkien X0-mallien mukana.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
19.10.2009 klo 12.43
Mulla on ollut boksi töllössä kiinni sekä komponentilla että HDMI:llä eivätkä kultasilmäni huomanneet oikeastaan mitään eroa.
Toista versiota ei kannata valita toisen yli todellakaan sen takia, että kuvittelee HDMI:stä olevan merkittävää hyötyä grafiikan puolella.
Tietty simmuja on erilaisia, näyttölaitteita on erilaisia jiiännee.
19.10.2009 klo 12.43
19.10.2009 klo 12.45
Itse valitsisin MW2-alustan sen perusteella, kummassa palvelussa on enemmän kavereita peliseuraksi, PSN:ssä vai Livessä.
Aijaijai. On ehdottoman väärin lähteä siitä oletuksesta, että pelaajilla olisi kavereita. Kyllä se MW2:n alusta pitää valita sen mukaan kummalla koneella on paremmat graffat.
Oli automaattinen vastaus tähän olemassa niin copy pasteen sen vaikka leikkasinkin sen pois ekasta viestistä suodatuksellisista syistä.
Pelien kehittäjät osaavat nykyään kiskoa enemmän PS3:sta kuin Xbox360:sta, mutta koska MW2 on monen alustan peli ja Infinity Ward vielä julisti, että he inhoavat "pelilaitteiden kannattajien välisiä tappeluita" he pyrkivät minimoimaan ne tekemällä pelin joka pyörii ja näyttää ja käyttäytyy 100% samalla tavalla kaikilla alustoilla. Minkä vuoksi nyt Windows painoksesta lähti esim. omistettujen palvelinten tuki, modit ja pelihakulistat veks.
Grafiikat ovat MW2:ssa todennäköisesti täysin samat jos Xboxissasi olisi HDMI-liitin ja vedetään rinnakkain PS3:n ja Xbox 360:n HDMI-liitinten läpi kuvaa rinnakkain oleviin televisioihin.
Ei mitään eroa paljaalle silmälle. CoD6:MW2:n käyttämä huippuunsa viritetty ja päivitetty Quake3 moottori on niin helppo kääntää eri alustoille ja niin vähän resursseja itseensä nielevä, että jos jotain eroja on niin ne syntyvät näytönohjainten tavassa piirtää tavaraa ruudulle ja siitä kuinka paljon näiden eri PC-alustojen ohjelmistot niitä jälkikäsittelevät.
Kyllähän siitä Ps3:sta irti saadaan. Se vaan että se Cell-prosessori on niin vaikea koodata, et pelin kehitys vie järjettömästi aikaa. Se takia monet pelit, jotka tulee molemmille koneille, niin näyttää paremmalta boxilla. PS3 pelejä pitäisi pystyä hioo pikkasen kauemmin.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 12.48
...olen hoitanut äänen optisella kaapelilla...
Ilmeisesti ostit XBoxin HDMI-kaapelipaketin saadaksesi sen optisenäänisovittimen? En nyt tiedä kannattaako tämän kaverin siitä maksaa sitä noin 47€.
Enpä ole kyllä lisäkaapeleita ostanut. Tuossa monitoimiliittimessä olevassa mötikässä se optinen liitin on. Liittimestä taitaa lähteä jotkut komponenttiletkut eteenpäin. Kone on perus X0, ei Elite. Enpä tiedä tuleeko tuota palikkaa sitten kaikkien X0-mallien mukana.
Muistelin vaan tätä keskustelua:
http://www.v2.fi/keskustelut/?mode=viewtopic&tid=2607
Sitä ei kuulema tule laitteiden mukana. Ei edes Eliten mukana nykyään kun Xbox 360 -paketeista tipautettiin kaikista HD-kaapelit pois jotta retail hintaa saatiin puskettua alas.
19.10.2009 klo 12.51
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 12.51
Punkbusterissa aivan liikaa ongelmia ja säätämistä.
VAC on reikäinen juusto verrattuna PunkBusteriin. Valkkaisin aina PunkBusterin ja sen jälkeen jonkun muun, ja sitten vasta viimeisenä VACin.
VAC on lisäksi saakelin suljettu systeemi. Siihen ei voi vaikuttaa kukaan muu kuin Valve.
19.10.2009 klo 13.04
19.10.2009 klo 13.08
Konsoleita huomattavasti edistyneempi verkkopelaaminen on PC:llä jo standardi, mutta nyt nämä pahvit aikovat viedä sen konsolitasolle.
En pelaa verkossa, jos en pääse kunnolla valvottuihin servereihin, joka pysyvät päällä ja jossa on pieni latency ja vahva pelaajakunta. Valve on esimerkillisesti pitänyt tätä linjaa omissa peleissään ja pidin Infinity Wardia myöskin luotettavana tämän suhteen.
Ainakin oma arvostus pelitaloon menee samantien jos eivät nopeasti tee dedicated server-tukea. Enkä ole ihan yksin: http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html (kirjoitushetkellä 47 000 nimeä)
Infinity Wardin foorumeilla poistettiin juuri yksi 150 sivuinen topic ja toinen tällä hetkellä 110 sivuinen on pystyssä. Toivottavasti edes uskaltavat vastata tähän kohuun.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 13.13
Kyllähän siitä Ps3:sta irti saadaan. Se vaan että se Cell-prosessori on niin vaikea koodata, et pelin kehitys vie järjettömästi aikaa. Se takia monet pelit, jotka tulee molemmille koneille, niin näyttää paremmalta boxilla. PS3 pelejä pitäisi pystyä hioo pikkasen kauemmin.
Vaikeudet syntyvät monen eri alustan käännösten yhteydessä tällä hetkellä. Suosittelen lukemaan tämän kirjan: http://www.amazon.co.uk/Programming-Cell-Processor-Graphi
Cellin ongelmat on pääasiassa jo ratkaistu tekemällä kehittäjille asiat helpoksi Sonyn puolelta. Ja Cod4, Cod5 ja tuleva Cod6 käyttävät kaikki samaa huippuunsa viritettyä Quake3-pelimoottoria vieläpä joten kehitysajallisesti PS3:n kanssa tuhratessa ei ole hävitty mitään.
Jos peli tulee kahdelle eri alustalle ja kehitetään yhtä aikaa vielä, se tarkoittaa sitä, että kummankin laitteen erityisominaisuuksista pitää luopua ja käyttää niitä toimintoja jotka ovat molemmille laitteille yhtenäiset. PS3 edellyttää arkkitehtuurinsa vuoksi tosin sitä, että jotta siitä saisi parhaat puolet esiin pitää näitä eritystoimintoja käyttää mikä on Sonyn munaus. Xbox ja Windows voivat jakaa samanlähdekoodin keskenään teoriassa, mutta PS3:n pitää vähän kulkea sitä omaa tietään. Tosin PS3:n kanssa kehitetty tuote on ylivertainen teknisesti ja vieläpä hyödyttää samankaltaiseen arkkitehtuuriin perustuvaa Xbox-käännöstä, mutta ei Windows-käännöstä jonka pitäisi sitten kulkea sitä omaa tietään.
Siksi on väärin sanoa, että "...Cell-prosessori on niin vaikea koodata, et pelin kehitys vie järjettömästi aikaa. Se takia monet pelit, jotka tulee molemmille koneille, niin näyttää paremmalta boxilla..." Totuus on, että ilman PS3:a ja Cell prosessoria monet Xbox 360 pelit olisivat hyvin todennäköisesti huonompi teknisesti. Ja käyttäähän Xbox 360:nkin Cell:in pikkuveljeä. Yksinkertaistettua versiota Cellistä. Samalta piirustuspöydältä molemmat ovat lähtöisin.
Toivottavasti korjaavat sen PS4:n kanssa PS3:n "suunnitteluvirheet" ja käyttävät sitä uudempaa Cell B.E.:tä (PowerXCell 8i:tä tai sen jatkokehitettyä mallia) jossa on leveämmät kaistat ja parempi SPEiden liukulukulaskenta.
IBM:n ja Toshiban kannattaisi alkaa tukemaan OpenCL:n käyttöä ja Sonyn päivittää PS3:n DevKitit sisältämään sille laajempi tuki. Tosin Khronosin jätkillä menee varmaan vielä vähän aikaa ennen kuin OpenCL saadaan yleistymään.
Ja joo, yksinkertaisin tässä asioita vitusti. Älä ota sitä ihan suoraan sellaisenaan.
19.10.2009 klo 13.13
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 13.25
Miksi ne konsolit piti vetää tähänkin keskusteluun? Mitään konsoleihin liittyvää tässä ei ole, vain PC-pelaajien naamaan lyömistä.
Konsoleita huomattavasti edistyneempi verkkopelaaminen on PC:llä jo standardi, mutta nyt nämä pahvit aikovat viedä sen konsolitasolle.
Infinity Wardilla ajatellaan, että eri alustojen väliset riidat pitää saada loppumaan. Etkö kuunnellut sitä Podlähetystä lainkaan mistä tämä juttu lähti liikkeelle? Ja ainoa tapa saada ne riidat loppumaan on tehdä tuote joka on 100% samanlainen kaikilla alustoilla vaikka se sitten tapahtuisi grafiikoiden ja toimintojen kustannuksella.
Tämän vuoksi Windows-pelaajille yksinoikeudella olevat toiminnot näykkäistiin pois jotta siitä ei tulisi eripuraa.
Windowsilla pelaaminen on todella hyvin edistyksellistä, mutta se ei aina ole kovin helppoa. Muiden PC-alustojen kuten PS3:n ja Xbox 360:n ohjelmistoilla on pelaaminen verkossa helpompaa. Myös kehittäjien kannalta.
Infinity Wardilla ei olla pahveja, he vain näkevät asian eri tavalla. Tosin he olisivat saaneet käyttää jo olemassa olevaa järjestelmää kuten Games for Windows - LIVE:ä. Mutta ilmeisesti Cod6:n Steam sidonnaisuuksien vuoksi systeemi ei olisi varmaankaan toiminut riittävän hyvin.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.10.2009 klo 13.28
19.10.2009 klo 13.30
Tosin tämä on kyllä aika naurettavaa, että peruuttaa ennakkoontilaamansa MW2:n vain siksi, että siinä tulee olemaan erillainen pelihaku järjestelmä. So fuckin what?!?
"erilainen pelihaku järjestelmä"? Käytännössähän tämä tarkoittaa surkeaa konsolimaista verkkopelaamista. Ei ping-rajoituksia, ei valvontaa, ei pelaajien tekemää sisältöä, ei vakiopelaajia, ei suosikkiservereitä.
Käytännössä siis lagista turhauttavaa pelaamista tuntemattomassa seurassa.
Ostin juuri Red Faction Guerrillan, peli on periaatteessa ihan hyvä, mutta kunnon PC-serverisyteemin puuttuminen pilaa koko pelin. Peli on mielestäni täyttä roskaa ja olisin mielelläni peruuttanut oston mikäli olisin tämän tiennyt. Tästä syystä muutamassa viikossa PC-version verkkopeli kuoli kokonaan. Harmi vain että Volition kerkesi saada rahansa ennen sitä.
19.10.2009 klo 13.40
Tämä tarkoittaa myös ei modeja MW2:seen ja kuten Mopez sanoi "Jos joku PC-pelaaja haluaisi tällaisen paskasysteemin, ostaisi hän konsolin..."
Ja toi automaatti haku on ahterista, kun aina joudut pelaamaan jonnekin random no skill tk mice spam pellejen kanssa, etkä voi vain etsiä hyvää servua jossa on
-Hyvä ping
-Hyvät adminit jotka pitää peliporukan kunnossa
-Hyvää seuraa
-Sopivat säädöt
Btw tähän allkirjoittakaa tämä MW2 pc version puolesta
http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html
Konsoli on konsoli, Pc on pc, eikä.
Konsoli on pc, pc on konsoli.
Miksi pc pelaajien pitäisi kärsiä tuosta paskasta?
Noh. BF:BC2 odotellessa.
19.10.2009 klo 13.51
Ja ainoa tapa saada ne riidat loppumaan on tehdä tuote joka on 100% samanlainen kaikilla alustoilla vaikka se sitten tapahtuisi grafiikoiden ja toimintojen kustannuksella.
Tämän vuoksi Windows-pelaajille yksinoikeudella olevat toiminnot näykkäistiin pois jotta siitä ei tulisi eripuraa.
Jos pitää saada kaikki alustat tasavertaisiki, tuodaan ne kehittyneemmät ominaisuudet muille alustoille. Ei vaihdeta yhden alustan parempaa systeemiä paskempaan.
Windowsilla pelaaminen on todella hyvin edistyksellistä, mutta se ei aina ole kovin helppoa. Muiden PC-alustojen kuten PS3:n ja Xbox 360:n ohjelmistoilla on pelaaminen verkossa helpompaa. Myös kehittäjien kannalta.
Pelikonsoli ei ole PC, vaikka siellä on kuinka samankaltainen rauta jylläämässä. Ja Windows nimityksen käyttäminen PC pelaamisesta on täysin epäkorrektia niin kauan, kunnes KAIKKI PC pelit tulee VAIN Windows käyttäjärjestelmille.
19.10.2009 klo 14.14
OFP2 jo todisti, että multiplattarit jotka tehdään PC:lle konsolien ehdoilla ei vain toimi. Taas yritetään tappaa PC pelaamista ja pistää poijaat ostamaan niitä konsoleita.
19.10.2009 klo 14.33
Vittujeejee. Saatana nyt vituttaa.
Sori. :)
Edirol:
Tosin tämä on kyllä aika naurettavaa, että peruuttaa ennakkoontilaamansa MW2:n vain siksi, että siinä tulee olemaan erillainen pelihaku järjestelmä. So fuckin what?!? Te joudutte siitä "kärsimään" joka tapauksessa kun myöhemmin ostatte sen pelin kuitenkin. Miksi mainostaa täällä, että "tämä oli niin persauksesta, että hetki sitten peruutin ennakkotilaukseni"... ei pyhä isä sentään...
Dekonega ei ole varmaan ikinä kuullut boikotoimisesta? Ja kyllä se voi vaikuttaa monien ostapäätökseen että pääseekö pelaamaan kavereiden kanssa omille clan servuille. Itse peruutin ennakko tilauksen koska on aivan naurettavaa että pc alustasta pakotetaan konsoli alusta. Katsotaan jos saavat korjatuksi jollain patchilla myöhemmin, ehkä silloin ostan. Tai sitten jostain steamin ihanasta -50% viikonloppu tarjouksesta.
Btw. Olen aika luottavainen että dedicated serverit tulevat jossain vaiheessa, toivottavasti.
Rekisteröitynyt 10.08.2007
19.10.2009 klo 14.33
Jos joku PC-pelaaja haluaisi tällaisen paskasysteemin, ostaisi hän konsolin...
Vielä tuosta komponentti-hdmi -kaapelien mittelöstä. Boksin(kaikki muut paitsi Arcade) mukana tulee erittäin laadukas komponenttikaapeli, joka vastaa kyllä täysin kuvanlaadultaan HDMI-kaapelia. Olen hyvinkin tarkkasilmäinen grafiikka- ja kuvanlaatuasioissa ja rehellisesti sanottuna en huomaa komponentti- ja hdmi-kaapeleilla kytketyissä bokseissa mitään muuta kuvanlaadullista eroa kuin sen että komponentilla värit ovat kylläisemmät ja aavistuksen lämpimämmät. Minkäänlaista väreilyä, haamukuvaa tai pehmeyttä ei tuossa komponenttikaapelissa ole havaittavissa ja tämä on testattu useammalla näytöllä, HD-resoluutioilla.
19.10.2009 klo 15.10
Rekisteröitynyt 22.06.2008
19.10.2009 klo 15.35
19.10.2009 klo 15.37
Kysymys siis kuuluu, onko kuvan laadussa huomattavaa eroa jos boxilla ei hdmi:tä ja ps:llä olisi? Kiitos avusta!
Se onko komponentti liitännän ja HDMI:n välillä eroa, riippuu näyttölaitteestasi. Noin yleisesti ottaen halpispään laitteissa komponentti ei välttämättä pärjää HDMI:lle. Laadukkaalla laitteella eroa ei silmällä näe, toki poikkeuksiakin luultavasti löytyy.
19.10.2009 klo 16.02
Siis ei private matcheja?
Kyllä private matchit, ei dedikoituja palvelimia.
Lähti oma pre-order canceliin tämän uutisen johdosta, katsoo jos saavat sen myöhemmässä vaiheessa mukaan. Ainahan on toki Bad Company 2, joka näyttää erittäin lupaavalta ja CoD-henkiseltä, ja siinä kuulemma nuo dedikoidut palvelimet mukana myös ovat. Mutta ahne-Activision ei rahojani saa.
19.10.2009 klo 16.12
Kyllähän siitä Ps3:sta irti saadaan. Se vaan että se Cell-prosessori on niin vaikea koodata, et pelin kehitys vie järjettömästi aikaa. Se takia monet pelit, jotka tulee molemmille koneille, niin näyttää paremmalta boxilla. PS3 pelejä pitäisi pystyä hioo pikkasen kauemmin.
Vaikeudet syntyvät monen eri alustan käännösten yhteydessä tällä hetkellä. Suosittelen lukemaan tämän kirjan: http://www.amazon.co.uk/Programming-Cell-Processor-Graphi
Cellin ongelmat on pääasiassa jo ratkaistu tekemällä kehittäjille asiat helpoksi Sonyn puolelta. Ja Cod4, Cod5 ja tuleva Cod6 käyttävät kaikki samaa huippuunsa viritettyä Quake3-pelimoottoria vieläpä joten kehitysajallisesti PS3:n kanssa tuhratessa ei ole hävitty mitään.
Jos peli tulee kahdelle eri alustalle ja kehitetään yhtä aikaa vielä, se tarkoittaa sitä, että kummankin laitteen erityisominaisuuksista pitää luopua ja käyttää niitä toimintoja jotka ovat molemmille laitteille yhtenäiset. PS3 edellyttää arkkitehtuurinsa vuoksi tosin sitä, että jotta siitä saisi parhaat puolet esiin pitää näitä eritystoimintoja käyttää mikä on Sonyn munaus. Xbox ja Windows voivat jakaa samanlähdekoodin keskenään teoriassa, mutta PS3:n pitää vähän kulkea sitä omaa tietään. Tosin PS3:n kanssa kehitetty tuote on ylivertainen teknisesti ja vieläpä hyödyttää samankaltaiseen arkkitehtuuriin perustuvaa Xbox-käännöstä, mutta ei Windows-käännöstä jonka pitäisi sitten kulkea sitä omaa tietään.
Siksi on väärin sanoa, että "...Cell-prosessori on niin vaikea koodata, et pelin kehitys vie järjettömästi aikaa. Se takia monet pelit, jotka tulee molemmille koneille, niin näyttää paremmalta boxilla..." Totuus on, että ilman PS3:a ja Cell prosessoria monet Xbox 360 pelit olisivat hyvin todennäköisesti huonompi teknisesti. Ja käyttäähän Xbox 360:nkin Cell:in pikkuveljeä. Yksinkertaistettua versiota Cellistä. Samalta piirustuspöydältä molemmat ovat lähtöisin.
Toivottavasti korjaavat sen PS4:n kanssa PS3:n "suunnitteluvirheet" ja käyttävät sitä uudempaa Cell B.E.:tä (PowerXCell 8i:tä tai sen jatkokehitettyä mallia) jossa on leveämmät kaistat ja parempi SPEiden liukulukulaskenta.
IBM:n ja Toshiban kannattaisi alkaa tukemaan OpenCL:n käyttöä ja Sonyn päivittää PS3:n DevKitit sisältämään sille laajempi tuki. Tosin Khronosin jätkillä menee varmaan vielä vähän aikaa ennen kuin OpenCL saadaan yleistymään.
Ja joo, yksinkertaisin tässä asioita vitusti. Älä ota sitä ihan suoraan sellaisenaan.
Mitä jos jättäisit sen kommentoimisen jo noista PS3 ja Xbox360 kun et asioista näytä mitään ymmärtävän, ja tämä uutinen koskee Modern Warfare 2:n PC-versiota? Kyllä se nyt on tosiasia että joka ikinen peli jonka saa sekä Xboxille että PS:lle näyttää Xboxilla paremmalta anti-aliasingin, vsyncin ja oikeasti 720p-reson ansiosta. Kyllä sille Cell-prosessorille nyt vaan on oikeasti helvetin vaikea koodata, tietäisit jos olisit itse joskus yrittänyt. Kyllähän PS:n yksinoikeuspelit näyttävät hienolta, esimerkiksi Killzone 2 ja Uncharted 2, eikä niitä varmaan pystyttäisi toteuttamaan sellaisenaan Xboxilla. Mutta ota nyt järki käteen ja vie se PS-fanipoika-asenteesi jonnekin muualle, PC:tä ja MW2:ta koskevan uutisen kommentit ei ole oikea paikka sille.
19.10.2009 klo 16.40
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 17.02
Pelikonsoli ei ole PC, vaikka siellä on kuinka samankaltainen rauta jylläämässä. Ja Windows nimityksen käyttäminen PC pelaamisesta on täysin epäkorrektia niin kauan, kunnes KAIKKI PC pelit tulee VAIN Windows käyttäjärjestelmille.
PC pelejä Gnu/Linuxille:
http://www.tuxgames.com/
PC pelejä Mac OS X:lle:
http://www.aspyr.com/
http://eu.blizzard.com/
...Halo Mac OS X:lle:
http://www.apple.com/games/articles/2003/11/halo/
PC pelejä Windows:ille:
http://www.steampowered.com
PC pelejä Symbianille:
http://koti.mbnet.fi/hinkka/
PC pelejä Amigalle:
http://os4.hyperion-entertainment.biz/
PC pelejä on PS3:lle/Xbox360:lle/Wii:lle yms...
...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Henkilökohtainen_tietokone
19.10.2009 klo 17.33
Rekisteröitynyt 17.08.2008
19.10.2009 klo 17.43
Rekisteröitynyt 19.10.2009
19.10.2009 klo 17.43
E: Enkä minä käsitteestä yhdys_sana. -_-
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 17.51
Dekonega ei ole varmaan ikinä kuullut boikotoimisesta? Ja kyllä se voi vaikuttaa monien ostapäätökseen että pääseekö pelaamaan kavereiden kanssa omille clan servuille. Itse peruutin ennakko tilauksen koska on aivan naurettavaa että pc alustasta pakotetaan konsoli alusta. Katsotaan jos saavat korjatuksi jollain patchilla myöhemmin, ehkä silloin ostan. Tai sitten jostain steamin ihanasta -50% viikonloppu tarjouksesta.
Btw. Olen aika luottavainen että dedicated serverit tulevat jossain vaiheessa, toivottavasti.
Olen kyllä, mutta Infinityn toimien perusteella he ovat tarkoituksella tämän sodan aloittaneet ja aikovat sen myös loppuun asti viedä tarkoitti se sitten pelin moninpelin "pilaamista" tai ei. Heitä oikeasti veettää kun joku kiroaa jonkun alustan paremmuutta verrattuna toiseen. Teidän pitäisi olla tyytyväisiä kun kaikki pistetään nyt samalle linjalle.
Minua veettää tässä eniten se, että kun mennään 15 vuotta eteenpäin niin on hyvin todennäköistä, että IW.net on kärsinyt WONin kohtalon, ei ole enään ylhäällä ja Cod6:n moninpeli ei toimi. Me joudumme kestämään tuota paskaa niskassamme joka tapauksessa. Infinityä se ei liikauta pätkääkään.
Miettikää asiaa.
Voin tehdä listan kaikesta paskasta mitä tuosta aiheutuu muuten. En missään nimessä kannata tätä itsenäistenpalvelimien tuen irti repimistä kuten siellä joku jo huuteli ja saa painua mielestäni sinne missä pippuri kasvaa.
Katsotaans huonoja puolia pelaajille:
-Yleisesti Matchmaking-järjestelmien heikkoudet. (Oikeasti ainoa toimiva järjestelmä on "TrueSkill")
-Verkkoviiveet ovat korkeammat.
-Suurien kaveriporukoiden yhteiset pelit ovat historiaa.
-Huijaaminen on helpomaa (VAC on paskaa verrattuna PunkBusteriin. Itkin verta sen vuoksi kun se irroitettiin Counter-Strikestä ja siksi lopetin CS:n pelaamisen. Olette ehkä liian nuoria tietämään mistä tässä kirjoitin...)
-Yhteisönsisällön tuki lakkaa.
-Vain maksullista IW:n valmistamaa lisäsisältöä tarjolla.
-Palvelimien sisällönhallinta ja valvonta mahdotonta.
-Ei klaanien omia palvelimia => zombi yhteisöjen kolmas suuri aalto. (Ensimmäinen oli kun Quakeworld kuoli, toinen oli kun Tribes 2 tapettiin...)
Kehittäjille tulevia hyötyjä:
-Piratismin kitkeminen
-Lisäsisällönmyyminen
-Yksi peli, Yksi lähdekoodi = Hallinta helpompaa.
-Synkroniset päivitykset
-Valitusten lopettaminen jne.
-Windows kehitysalustan ongelmat saadaan minimoitua.
Jos minulta kysytään mitä pitäisi tehdä. Pistäisin Cod6:n kylkeen Halo 2:n Windows käännöksen tyylisen pelihaku järjestelmän joka käytännössä sisältää molempien, niin itsenäisten palvelin ohjelmistojen kuin myös seuranhaku ohjelmistojen parhaat puolet yhteen kasaan ja kaikki olisivat tyytyväisiä.
Tämä tosin edellyttää pelin kytkemistä osaksi Games for Windows - LIVE standardia.
Kumpi on pahempi. Omistettujen palvelimien puute vaiko LIVE?
Kyllä sille Cell-prosessorille nyt vaan on oikeasti helvetin vaikea koodata, tietäisit jos olisit itse joskus yrittänyt.
Omistan tuon Cell B.E. ohjelmointi kirjan ja olen ohjelmoinut PS3:n Celliä sen verran, että uskon tietäväni sen verran, että voin esittää mielipiteeni asiasta vaikka en mikään täysin ammattilainen olekaan (vielä). Asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen, että voisit suoraan väittää Cellin olevan hankalempi kuin muut noin keskimäärin. Ongelmat ovat PS3:n sisältämän varhaisen Cell suorittimen rakenteessa jotka on jo korjattu hyvän aikaa sitten uudemmissa Cell-suorittimissa. Cell vaatii tiettyjä optimointeja PS3:lla ja ne vievät aikaa, mutta eivät ole ainakaan teoriassa vaikeita toteuttaa. Lisäksi Sony on parantanut DevKittiään älyttömästi siitä mitä se aikoinaan oli.
19.10.2009 klo 17.55
Treyarch tekkee kuutos-coddin
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 17.56
Dekonega ei ole ilmeisesti kuullut koskaan käsitteestä videopeli.
E: Enkä minä käsitteestä yhdys_sana. -_-
Videopelejä on erillaisia ja eri tyyppisiä. Amiga on PC sitä ei kukaan koskaan kiistä. Mutta se on myös videopelilaite jota ei kukaan yleisesti ottaen myöskään kiistä. Kysymys kuuluu mihin sinä sijoittaisit laitteen joka käyttäytyy ja näyttäytyy kuin Windows-tietokone, mutta toimii kuin mikä hyvänsä pelilaite?
Ja älä välitä yhdyssanoista. Sitä sattuu kaikille eikä vain niille joilla on "lukihäiriö". :)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.10.2009 klo 18.07
Soon muuten vaan CoD: MW2 eikä mikkään CoD6.
Treyarch tekkee kuutos-coddin
Te saatte laskea pelin järjestysnumeron ihan miten tahansa, mutta minä lasken sen sarjan ensimmäisestä osasta lukien ja CoD:Mw2 on minulle CoD6. Treyarch:n työstämä peli on siten CoD7.
Edirol:
EA/DICE: Ilmoittaa omanmielipiteensä asiaan:
http://angryemployee.com/news.php?extend.10.2
Edirol part 2:
DICE:n joku pomo kirjoitti Twitteriin:
"Dedicated servers FTW. What ever secures a better online experience is a given for us."
http://twitter.com/L_Twin/status/4964309159
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
19.10.2009 klo 19.24
19.10.2009 klo 22.22
Rekisteröitynyt 30.07.2007
19.10.2009 klo 22.25
DICE:n joku pomo kirjoitti Twitteriin:
"Dedicated servers FTW. What ever secures a better online experience is a given for us."
1943:n kehitystä kun seurasin, niin Gordon Van Dyke kirjoitti foorumille, että milloin tahansa laittaisi Battlefieldit pelaajien itse hostimiksi, jos se vain olisi mahdollista. Perusteluna oli, että se olisi heille niin paljon halvempaa. Van Dyken mukaan pelin mittakaava ja tuhoutuva ympäristö pakottaa kuitenkin käyttämään dedikoituja servuja.
Tästä siis hyvin huomaa, että totta kai nyt yritetään ottaa kaikki PR-ilo irti tästä ja hehkutella dedikoitujen servereiden voimaa, mutta hyvin käytännönläheiset syyt siellä taustalla kuitenkin on.
19.10.2009 klo 23.14
Rekisteröitynyt 22.06.2008
19.10.2009 klo 23.53
Ihan normaalia nettipeliä boxilla hakkaa.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
20.10.2009 klo 00.27
Ihan normaalia nettipeliä boxilla hakkaa.
Et kuule uskokkaan kuinka paljon Windows pelaajia tämä hessuttaa... :/
...järjestelmä joka ensimmäisen kerran esiintyi ensimmäisessä Quakessa ja joka on ollut pystyssä tyyliin siitä lähtien yleisesti odotettuna perustoiminnallisuutena pelissä kuin pelissä on murenemassa. Hitaasti, mutta varmasti. Tälläkin vallankumouksella on sekä kannattajansa, että vastustajansa. Saas nähdä mitä tässä tulee käymään.
IW:n tiedoittaja ja yhteisöhenkilö kirjoitti jo vastauksen tälle myräkälle...
http://gamersnexus.net/component/content/article/47-newsf
20.10.2009 klo 07.57
Ja jos ei saa, niin eipä tartte sitten peliin rahojaan tuhlata. Sen sijaan voisin ihan pottuillakseen warettaa tuon.
Rekisteröitynyt 10.08.2007
20.10.2009 klo 19.41
En jaksa lukea kommentteja läpi noiden Anxan toistuvien Wall of Textien takia, mutta eikös vain dedicated serverit poistettu? Eli saako vielä tehtyä listen servereitä esim. LANeja varten?
Ja jos ei saa, niin eipä tartte sitten peliin rahojaan tuhlata. Sen sijaan voisin ihan pottuillakseen warettaa tuon.
Olipa ihana novelli Runopoika.
20.10.2009 klo 20.43
Ja on huomattavasti tärkeämpi seikka sitäpaitsi se että boxin ohjain ja live on parempi kuin ps3 vastaavat
Kun nyt on kyse kuitenkin räiskintäpelistä, niin PS3:n FragFX pesee mennen tullen XO:n kapulan.
http://i33.tinypic.com/259wytl.jpg
Kyllä se nyt on tosiasia että joka ikinen peli jonka saa sekä Xboxille että PS:lle näyttää Xboxilla paremmalta anti-aliasingin, vsyncin ja oikeasti 720p-reson ansiosta.
Tosiasiasta aika kaukana tuo että joka ikinen peli näyttäisi paremmalta XO:lla.
Kyllähän siitä Ps3:sta irti saadaan. Se vaan että se Cell-prosessori on niin vaikea koodata, et pelin kehitys vie järjettömästi aikaa.
Uncharted 2 kehitettiin 18 kuukaudessa ja huolimatta noinkin lyhyestä kehitysajasta peli on konsolipelien ehdotonta graafista kärkeä ja muutenkin yksi kaikkien aikojen kovimmista peleistä (96/100).
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.10.2009 klo 20.52
En jaksa lukea kommentteja läpi noiden Anxan toistuvien Wall of Textien takia, mutta eikös vain dedicated serverit poistettu? Eli saako vielä tehtyä listen servereitä esim. LANeja varten?
Ja jos ei saa, niin eipä tartte sitten peliin rahojaan tuhlata. Sen sijaan voisin ihan pottuillakseen warettaa tuon.
Olipa ihana novelli Runopoika.
Nimenomaan kaikki liikenne menee IWNetin kautta, IWNet etsii sinulle sen peliseuran. Sinä et tee mitään serveriä, paitsi ehkä listen serverin joka pyörii sinun pelin rinnalla.
Mutta näiden addressien yms. ideana on se että porukka haluaa softan joka pyörittää pelkästään peliserveriä, ilman että peliä tarvii pitää päällä. Ennemmin minä pelaan servulla jota pyörittää 3,2 GHz Quad Core Xeon jolal on kaistaa 100/100 Mbps kuin joku Pikku-Kallen xbox 360, PS 3 tai tykki näyttis, 2,2 GHz C2D ja vitusti muistia-kone.
Rekisteröitynyt 10.08.2007
20.10.2009 klo 21.43
En jaksa lukea kommentteja läpi noiden Anxan toistuvien Wall of Textien takia, mutta eikös vain dedicated serverit poistettu? Eli saako vielä tehtyä listen servereitä esim. LANeja varten?
Ja jos ei saa, niin eipä tartte sitten peliin rahojaan tuhlata. Sen sijaan voisin ihan pottuillakseen warettaa tuon.
Olipa ihana novelli Runopoika.
Nimenomaan kaikki liikenne menee IWNetin kautta, IWNet etsii sinulle sen peliseuran. Sinä et tee mitään serveriä, paitsi ehkä listen serverin joka pyörii sinun pelin rinnalla.
Mutta näiden addressien yms. ideana on se että porukka haluaa softan joka pyörittää pelkästään peliserveriä, ilman että peliä tarvii pitää päällä. Ennemmin minä pelaan servulla jota pyörittää 3,2 GHz Quad Core Xeon jolal on kaistaa 100/100 Mbps kuin joku Pikku-Kallen xbox 360, PS 3 tai tykki näyttis, 2,2 GHz C2D ja vitusti muistia-kone.
Minua ei kiinnosta yhtään että millä laitteistolla servusi pyörii, mutta ymmärrän kyllä kuinka typerä veto tuo on jos todella KAIKKI pelit pitää etsiä IWnetin kautta. En vain voi uskoa tuohon, sillä konsoleillakin on yleisesti ottaen monipuolisemmat mahdollisuudet pelata netissä muiden kanssa. Esimerkkinä nyt vaikka Halo 3. Halossa on periaatteessa kaksi tapaa päästä pelaamaan muiden kanssa netissä normaalia moninpeliä(Co-op, Forge ja Theater erikseen). Ensimmäinen on "Matchmaking", jossa pelin käyttämä TrueSkill(vrt IWnet)-toiminto hakee pelilistan ja oman taitosi ja kokemuksesi mukaan samantasoista peliseuraa vastustajiksi. Peliseuraa voi myös mennä hakemaan ns. partyissa, joissa voi olla pelilistasta riippuvainen määrä pelaajia. Party siis koostuu kavereista, joiden kanssa haluat päästä samaan matsiin. Matchmaking siis itse arpoo pelimuodon ja mapin tietyillä painotuksilla pelilistasta riippuen ja pelaajilla on mahdollista äänestä ensin arvottu yhdistelmä(kartta ja pelimuoto) pois jos enemmistö niin haluaa. Tämä on siis Halon "publa" moninpeli. Toinen vaihtoehto on "Custom games" joka antaa pelaajan itse laittaa pystyy serverin(hostina toimii se, jolla paras yhteys). Custom games-aulaan voi kutsua kavereita tai muita halukkaita pelaajia pelaamaan ja siis järjestää näiden kesken matseja hyvin tarkoin säännöin oman maun mukaan. Party leader toimii pelien valitsijana ja hänellä on oikeus potkia pois jne. Samaisesta aulasta voi myös järkätä split-screen kamppailuita ja etsiä LANista pelejä. Hosti on jokatapauksessa aina yksi pelaajista ja hänellä on yhteyden laadusta riippuva viive-etu muihin pelaajiin nähden netin yli pelattaessa, LANilla tällä ei ole merkitystä. Jos CODiin ei edes tällaista toimintoa tule, taitaa tuo omaltakin kohdalta jäädä ostamatta, ainakin täysihintaisena.
Oli miten oli, mahdollisuus oman, erillisen serverin pystyttämiseen on kyllä aivan peruskamaa kaikissa PC-moninpeleissä että ihmettelen miksei sitä voitu sisällyttää. Btw. olen itsekin allekirjoittanut tuon addressin ajat sitten.
21.10.2009 klo 10.00
Rekisteröitynyt 10.08.2007
21.10.2009 klo 10.46
Vielä hieman OT:tä. Tuli tuosta Juhon kysymyksestä mieleen. Ostin juuri fullHD töllön ja pohdiskelin kummallakohan kannattaisi siihen xbox liittää, HDMI- vaiko VGA-kaapelilla? Vai onko näillä yleensäkkään minkäänlaista eroa?
21.10.2009 klo 11.48
Vielä hieman OT:tä. Tuli tuosta Juhon kysymyksestä mieleen. Ostin juuri fullHD töllön ja pohdiskelin kummallakohan kannattaisi siihen xbox liittää, HDMI- vaiko VGA-kaapelilla? Vai onko näillä yleensäkkään minkäänlaista eroa?
Kiitoksia vastauksesta. Sen verran voisin vielä jatkaa, että mikähän on kun tällä hetkellä tuo boxi tosiaan on kiinni tuolla mukana tulleella komponenttikaapelilla. Tässä kaapelissahan on tuo nappi jonka voi säätää joko TV tai HDTV asentoon. Nyt kun tuon fullHD töllön tosiaan hankin niin ajattelin laittaa tuon napin luonnollisestikin HDTV asentoon TV:n sijaan, mutta tällöin ei televisio näytä yhtään mitään boxin käynnistäessä? Pitäisikö erikseen boxista tahi tv:stä muuttaa joitakin asetuksia?
Rekisteröitynyt 28.07.2009
22.10.2009 klo 14.25
Onko kanava oikein? Joissain HDTV:ssä kanava on eri HD:lle kuin mitä se olisi SD materiaalille vaikka liittimet pysyisivät samana.
Entä oletko nyt ihan varma, että et sotkenut komposiittia ja komponenttia keskenään? Komponentissa on kolme johtoa (väreille) plus kaksi ääni johtoa (vasen ja oikea kanava). Samassa kaapelissahan on myös komposiitti johto (keltainen) mukana joka ei välitä HD signaalia eteenpäin. Aika harvassa televisiossa nykyään tulee komponentti tukea edes mukana kun HDMI on syönyt siltä pohjan.
Keksin lisää kysymyksiä myöhemmin... :P
Edirol:
Eiköhän tuo tarjoa sinulle apua enemmän kuin tarpeeksi. Microsoftin manuaali joka käsittelee kuinka laite kytketään komponentti johdolla hdtv:hen kiinni.
http://download.microsoft.com/download/b/c/e/bce76f3f-db5
22.10.2009 klo 22.50
Rekisteröitynyt 28.07.2009
23.10.2009 klo 16.39
http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl5604h_12/37pfl560
Komponentin käyttämä kanava on EXT3. Sen tunnuksen kohdalta löytyy telkan takaosasta myös komponentti johtojen RCA liittimet joihin ne johdot jotka tulevat sieltä Xboxilta törkätään.
25.10.2009 klo 19.21