Tuorein sisältö

Miksi PSP-Minipelit maksavat maltaita?

10.10.2009 klo 15.00 | Luettu: 6889 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kun Sony julkisti PSPGo:n myötä tulevat PSP Minis -pelit ja uhosi haastavansa iPhonen, moni odotti euron tai parin hintaisia pelejä. Kun niiden hinta alkoikin vitosesta, oli isku rankka. Tässä perustelut hinnoittelulle:

1up ensinnäkin kertoo Sonyn ilmoittaneen, että heillä ei ole mitään tekemistä kyseisten pelien hintojen kanssa. Hinnat määräävät pelien tekijät. Sonyn mukaan pelit olisi mahdollista hinnoitella vaikka kahteen dollariin, mikäli tekijät niin haluaisivat. Joystiq huomauttaa, että esim. ladattava kokonainen peli Syphon Filter: Combat Ops maksaa saman verran kuin PSP Minien Tetris.

Kotaku taas valaisee sitä, miksi pelinkehittäjät haluavat reilummin käteistä Minipeleistään PSP:llä. Kaikki PSP Minis -palvelussa julkaistavat pelit tulee käyttää ikärajanviranomaisilla tarkastettavana, toisin kuin Applen AppStoressa. Moinen toimenpide voi maksaa jopa 2500 dollaria. Lisäksi Sonyn alustalle kehittävien pitää melko ehdottomasti hommata kehityslaitteisto, joka aivan pienimmille pelipajoille on iso kustannus sekin.Esimerkiksi Fieldrunners-peli maksaa AppStoressa 3 dollaria ja PSP Minis -palvelussa yli tuplasti enemmän.



V2.fi | Manu Pärssinen
< U2 haluaa ikioman pe... Hitmanit pikkurahall... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (7 viestiä)

Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

10.10.2009 klo 15.14

Ihan sama mitä selityksiä on tällä kertaa tarjolla, sillä jos hinnat eivät tipu niin eivät pelitkään tule myymään kunnolla.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

10.10.2009 klo 16.33

Tetriksen olin ja olen yhä valmis ostamaan. Muuten toi PSP Minis on ollut aikamoinen pettymys toistaiseksi. Mutta jahka sinne saadaan sitä omaperäistä alkuperäistä sisältöä enemmän niin katsotaan tilannetta uudelleen.

Tetriksen hinta iPodille on jotain 5 euroa, PSPlle 5 euroa, mutta AppStoresta saa sitten iPhonelle mitä erilaisimpia Tetriksiä joista tuo sama EA:n Tetris on 4 euroa.

Tarvitaanhan iPhonenkin tuotteiden kehittämiseen Macintosh brändätty PC koska iPhonen SDK:n saa vain XCoden kylkeen asennettua ja XCode on yksinoikeus sovellusohjelmisto Mac OS X-jakelulle.

Kehitysalustojen hinnat ovat loppupelissä kohtalaisen samanlaiset. Enemmän varmaan tuossa menoja tuo kehittäjille nuo muut kulut kuten ikärajojen tarkastus.
lainaa
Minis

10.10.2009 klo 20.35

"Kun niiden hinta alkoikin vitosesta, oli isku rankka."

Halvimmat PSP Minis -pelit lähtevät 2,95€ hintaan eurooppalaisesta PlayStation Storesta.
lainaa
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

10.10.2009 klo 21.21

Dekonega kirjoitti:
Tarvitaanhan iPhonenkin tuotteiden kehittämiseen Macintosh brändätty PC koska iPhonen SDK:n saa vain XCoden kylkeen asennettua ja XCode on yksinoikeus sovellusohjelmisto Mac OS X-jakelulle.


Ei tarvita, ei ole.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.10.2009 klo 21.51

Monikaan ei taida ahneuksissaan tajuta, että pelillä voi tienata jopa enemmän, jos hinta on halvempi. Ihmiset voivat helposti tehdä heräteostoksia jostain 3-5€ peleistä.
lainaa
Soujem

11.10.2009 klo 17.14

Taas yksi uutinen suoraan jenkeistä. Suomessa hinnat kun eivät ala vitosesta vaan ovat tällä hetkellä 3-5€ mikä ei ainakaan omasta mielestä ole paha.
Ja Syphon Filter: Combat Ops maksaa 10€ eli yli 2 kertaisen hinnan verrattuna mineihin. Lisäksi ei tuokaan taida mikään kokonainen peli olla vaan jostain toisesta Symphon filteristä napattu pelkkä moninpeli ja laitettu se storeen myyntiin...
lainaa
Jamssu

11.10.2009 klo 19.58

normi psp:en pelitkin maksaa aika paljon... jotain 40 :/
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova