Arkham Asylumin taistelujärjestelmä syntyi rytmipelinä
Rocksteady Studiosin kehittämän ja huippumyynteihin yltäneen Batman: Arkham Asylumin taistelujärjestelmä sai alkunsa rytmipelinä, jossa värikkäät ympyrät törmäilivät toisiinsa taistelun lopputuloksen määrittämiseksi. Prototyypistä päästiin pitkälle ja lopullisen pelin sulava taistelu onkin sekä pelimedian että pelaajien ylistämä.
Rocksteady on paljastanut liudan muitakin mielenkiintoisia yksityiskohtia Arkham Asylumin kehitystyöstä GameInformer-lehdelle. Pelissä mm. sanotaan "Joker" kaikkiaan 384 kertaa, pelialueella on 314 rikottavaa televisiota ja Titan Ivy -hahmo koostuu 44 674:stä polygonista.
Keskustelut (24 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.09.2007
07.10.2009 klo 18.23
07.10.2009 klo 18.55
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
07.10.2009 klo 19.01
07.10.2009 klo 19.05
Rekisteröitynyt 10.04.2007
07.10.2009 klo 19.10
Kerro minulle miten ne helvetissä se eroaa hiiren nappien painelusta, että painat niitä paria nappia padilla? Joo ja itse pelasin PC:llä X0 padilla.
Sillä että PC:llä noiden nappien hakkaaminen lähinnä ärsyttää pelaajia ja konsoleilla tuo on innovatiivisin systeemi sitten HD:n tulon.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
07.10.2009 klo 19.14
Rekisteröitynyt 29.05.2007
07.10.2009 klo 19.15
Siis en kyllä ymmärrä mitä hienoa tässä taistelujärjestelmässä on. Itse pidin pelin heikkoimpana ominaisuutena. Ei tarvitse kuin hakata neliötä ja välillä kolmiota kun vihollinen pääsee selkään. "jee" onpas monipuolista ja hauskaa.
Olisivat mieluumit tehneet niin, että pitää mätkiä komboja ja sen sellaista. Toisinsanoen JÄNNITTÄVÄKSI.
Nyt riittää kun ottaa ohjaimen yhteen käteen ja alkaa vain rämpyttämään neliötä.
Eli suoraansanottuna koko taisteleminen on ihan perseestä.
07.10.2009 klo 19.20
Rekisteröitynyt 29.05.2007
07.10.2009 klo 19.23
Et tainnu pelata hardil :(
07.10.2009 klo 19.29
"ja lopullisen pelin sulava taistelu onkin sekä pelimedian että pelaajien ylistämä."
Siis en kyllä ymmärrä mitä hienoa tässä taistelujärjestelmässä on. Itse pidin pelin heikkoimpana ominaisuutena. Ei tarvitse kuin hakata neliötä ja välillä kolmiota kun vihollinen pääsee selkään. "jee" onpas monipuolista ja hauskaa.
Olisivat mieluumit tehneet niin, että pitää mätkiä komboja ja sen sellaista. Toisinsanoen JÄNNITTÄVÄKSI.
Nyt riittää kun ottaa ohjaimen yhteen käteen ja alkaa vain rämpyttämään neliötä.
Eli suoraansanottuna koko taisteleminen on ihan perseestä.
Ei sen tarkoitus ollut olla haastava, vaan tyylikäs ja sellainen ettei taistelun "flow" katoa, jos sattumoisin mokaisi helvetillisen näppäinkombo yhdistelmän. Mielestäni tämä oli lähes paras näkemäni taistelusysteemi tämänkaltaisessa pelissä.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
07.10.2009 klo 19.33
Nyt melkeinpä voi vain laittaa silmät kiinni, asettaa sen peukalon siihen neliölle ja rämpyttää viisi minuuttia putkeen sitä=kaikki viholliset on maassa makaamassa.
Tyylikäs? Pelkkää peukalon rääkkäystä. Noh, miten kukin tykkää.
Itse tykkäisin, jos olisi edes ollu pienimuotoista komboilua.
Ja en puhunut myöskään mistään "helvetillisistä komboista" joissa pelaajaa rankaistaisiin instant deathilla sen epäonnistuessa. Ehei, vaan sellaista komboilua, joka pitää mielen vireänä ja mielenkiinnon yllä.
Mutta jos se nyt on sitä "flowta" että pitää olla yhteen näppäimeen painottuva taistelujärjestelmä, niin ei hyvin mene. :/
07.10.2009 klo 19.36
Voi combottaa batarangin, sit on näitä lopetusliikkeitä, heittoja, voi pomppia jätkien yli, torjunta (no se on se toinen nappi), perus hyökkäykset, crapling hook, viitalla voi sokasta, ja tais olla vielä jotain muutakin.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
07.10.2009 klo 19.40
Rekisteröitynyt 17.03.2009
07.10.2009 klo 19.41
07.10.2009 klo 19.55
Jee, batarangilla riehua. Onpas hieno ominaisuus lähitaistelussa. Silloin ainakin saa turpaan, kun sitä alkaa heiluttelemaan lähitaistelussa.
Jos yhtä nappia pelkästään hakkaat tulee turpaan aika helvetin nopeasti, mutta ilmeisesti olet pelannut peliä tuttipullo-tasolla tai et ollenkaan. Mutta ilmeisesti joillekin ihmisille pitäis olla viissataakakskytäviis eri liikeyhdistelmää joiden tekeminen on paitsi tuskallista ja näistä pelin aikana tulee käytettyä tasan about kahta parasta...
07.10.2009 klo 19.56
Jee, batarangilla riehua. Onpas hieno ominaisuus lähitaistelussa. Silloin ainakin saa turpaan, kun sitä alkaa heiluttelemaan lähitaistelussa.
Hienosti ohitit kaiken muun tuosta luettelosta. Veikkaan että olet pelannut vain demoa joka ei anna oikeastaan minkäänlaista kuvaa oikeasta pelistä.
Tai sitten vain et tosiaan osaa muuta kuin rämpyttää niitä 2 nappia etkä ole edes kokeillut kaikkia mahdollisuuksia.
07.10.2009 klo 21.01
Rekisteröitynyt 14.12.2007
07.10.2009 klo 22.23
Rekisteröitynyt 29.10.2007
08.10.2009 klo 07.10
Jee, batarangilla riehua. Onpas hieno ominaisuus lähitaistelussa. Silloin ainakin saa turpaan, kun sitä alkaa heiluttelemaan lähitaistelussa.
Itke lapsi, itke :) Sen siitä saa kun ei jaksa ottaa selvää miten voi tehdä pidempiä comboja ja hoidella montakin vastusta nopeasti samaan aikaan. Pelkkää lyöntiä hakkaamalla ei selviä edes Normal-vaikeustasosta.
Mut hei, CS:S on varmaan tosi hyvä ja monipuolinen *thumbs up!* :>
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
08.10.2009 klo 10.13
Mitä nyt asiasta on tullut ihmisten kanssa juteltua niin mitä vanhempi pelaaja, niin sitä paremmin tuntuu tämä Batmanin systeemi maistuvan. Itse hakkaan niitä kahta nappulaa ja yritän saada mahdollisimman näyttävän taistelun aikaiseksi tuhat kertaa mieluummin kuin turhautan itseni nappuloita ja komboja opetellessa.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 18.05.2007
08.10.2009 klo 11.08
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.10.2009 klo 18.21
Kerro minulle miten ne helvetissä se eroaa hiiren nappien painelusta, että painat niitä paria nappia padilla? Joo ja itse pelasin PC:llä X0 padilla.
Sillä että PC:llä noiden nappien hakkaaminen lähinnä ärsyttää pelaajia ja konsoleilla tuo on innovatiivisin systeemi sitten HD:n tulon.
Repesin
08.10.2009 klo 21.21
Kerro minulle miten ne helvetissä se eroaa hiiren nappien painelusta, että painat niitä paria nappia padilla? Joo ja itse pelasin PC:llä X0 padilla.
Sillä että PC:llä noiden nappien hakkaaminen lähinnä ärsyttää pelaajia ja konsoleilla tuo on innovatiivisin systeemi sitten HD:n tulon.
Repesin
Ja te samat henkilöt kehutte hack&slashit maasta taivaisiin, puhumattakaan FPS:n monipuolisisesta nappihelvetistä. Tai monipuolisuudessa loistava Morrowind, jossa myös hakataan sitä yhtä nappulaa..
PC-pelaajat voisivat katsoa peiliin kun pelaavat päivästä toiseen sitä samaa Diabloa/CS:ää ja samalla valittavat konsolipeleistä joissa on ilmiselvästi liikaa niitä nappuloita, jonka takia elitisteillä menee pasmat ihan sekaisin..
"Hei mun hiirellä ei voi tehdä komboja"
10.10.2009 klo 15.44
Kerro minulle miten ne helvetissä se eroaa hiiren nappien painelusta, että painat niitä paria nappia padilla? Joo ja itse pelasin PC:llä X0 padilla.
Sillä että PC:llä noiden nappien hakkaaminen lähinnä ärsyttää pelaajia ja konsoleilla tuo on innovatiivisin systeemi sitten HD:n tulon.
PC:llä jo Full HD... Ei konsoli peleissä ole kuin Ready...
Kirjoita kommentti