Tuorein sisältö

Icon tekijä tahtoisi kehittää räiskintäpelin

05.10.2009 klo 21.03 | Luettu: 10951 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Icon ja Shadow of the Colossuksen tekijänä muistettu Fumito Ueda tahtoisi kokeilla siipiään ensimmäisen persoonan räiskintöjen parissa, kertoo Destructoid. Itse varsin tunnepitoisia pelejä suunnitteleva Ueda kertoo Half-Life 2:n olevan hänelle suurena inspiraationa ja esimerkkinä siitä, miten tarinankerronta ja peli nidotaan kiinteästi yhteen. Miehen mukaan peleissä mennään aina metsään kun kesken toiminnan pelaaja alennetaan täysin passiiviseksi välianimaation katsojaksi.

Jäämme odottelemaan The Last Guardianin valmistumista ja Uedan mahdollista FPS-projektia.

V2.fi | Matti Lintula
< Japanin konsolimyynt... Sonyn painostus sape... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (16 viestiä)

Monk3yy

Rekisteröitynyt 28.10.2008

05.10.2009 klo 21.10

IMO Half life 2 on ihan arsesta, en pitänyt koko pelistä yhtään :D vaivoin jaksoin pelata koko "mestari"teoksen läpi.
lainaa
Akaesora

Rekisteröitynyt 18.09.2008

05.10.2009 klo 21.40

Monk3yy kirjoitti:
IMO Half life 2 on ihan arsesta, en pitänyt koko pelistä yhtään :D vaivoin jaksoin pelata koko "mestari"teoksen läpi.


Joo, kuunnellaan tätä miestä. Hänen sanansa on lakimme!
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.10.2009 klo 21.49

Toivottavasti eivät nyt lähde samalle linjalle kuin Clover Studio/Platinum Games, joka loistavan ja omaperäisen Okamin ja Viewtiful Joen jälkeen rupesi tekemään outoja väkivaltapelejä, joissa mässäillään corella.

Toivon todella että jos mies lähtee vielä joskus fps:ää kehittämään, niin hänellä olisi jotain omaperäisempää tarjottavaa.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.10.2009 klo 22.07

Hyvä Monk3yy, go Call of Duty! No other games allowed!
lainaa
Flagg

Rekisteröitynyt 13.04.2007

05.10.2009 klo 22.13 1 tykkää tästä

Monk3yy kirjoitti:
IMO Half life 2 on ihan arsesta, en pitänyt koko pelistä yhtään :D vaivoin jaksoin pelata koko "mestari"teoksen läpi.


Täysin samaa mieltä.
lainaa
Belew

05.10.2009 klo 22.16

Itse nautin Half-life kakkosesta nimen omaan sen hienojen dystopisten maisemien takia ja siitä fiiliksestä mikä sitä pelatessa tuli, en niinkään itse räiskinnän takia.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

05.10.2009 klo 23.12

Yksi peli teille, hei! Quake. Paras. Räiskintä. Ikinä. 8)
lainaa
F_L_a_B_

Rekisteröitynyt 31.08.2008

05.10.2009 klo 23.23

Älkääs nyt takertuko tuohon Half Life 2 heittoon. Kyse on nyt tuosta tarinan kuljetuksesta.
ICO, Shadow Of The Colossus ja HL2 kertovat tarina ilman ylipitkiä välivideoita ja jättävät pelaajan mielikuvitukselle tilaa.
Aina ei tarvi vääntää kaikkea rautalangasta. Kaikki kunnia Hideo Kojimalle mutta jos välivideoita alkaa olla pelissä enemmän kuin pelattavaa voidaan jo puhua jonkun asteisesta kusetuksesta...
lainaa
Belew

06.10.2009 klo 02.48

F_L_a_B_ kirjoitti:
Älkääs nyt takertuko tuohon Half Life 2 heittoon. Kyse on nyt tuosta tarinan kuljetuksesta.
ICO, Shadow Of The Colossus ja HL2 kertovat tarina ilman ylipitkiä välivideoita ja jättävät pelaajan mielikuvitukselle tilaa.
Aina ei tarvi vääntää kaikkea rautalangasta. Kaikki kunnia Hideo Kojimalle mutta jos välivideoita alkaa olla pelissä enemmän kuin pelattavaa voidaan jo puhua jonkun asteisesta kusetuksesta...


Tuosta välivideoasiasta voi olla montaa mieltä. Itse olen aina nauttinut välivideoista niin MGS kuin muissakin niitä paljon sisältävistä pelisarjoista. Minua ei haitannut myöskään Codec-ruudun katseleminen tahi reaktiotestit.

Omasta mielestäni kyse on vain kahdesta erilaisesta tavasta kertoa tarinaa. Icon ja Shadow of Colossuksen tarina kerrottiin mainiosti minimalistisin keinoin, lähinnä tunnelman avulla. MGS tyyliin taas kuuluuu saippuaoopperamainen dialogitulva, joka on toteutettu välivideoina. Half-lifen 2 on taas hybridi, jonka tarina aukeaa paitsi ihmisten keskustelujen kautta, niin tutkimalla ympäröivää maailmaa.

Freemanin ja Snaken välillä suurin ero on se, että Freemanina pelatessa pelajaa on Freeman. Sen sijaan Snakella pelatessa pelaaja pikemminkin kontrolloi Snakea, seuraa Snaken tarinaa, mutta ei varsinaisesti ole itse Snake (jos ymmärrät mitä tarkoitan) Tällä periaatteella myös välivideot sopivat paremmin Snakelle ja "itse" kokeminen Freemanille.

Tsiisus kun on sekavaa tekstiä, pitäisi varmaan mennä nukkumaan.
lainaa
Hauismies

06.10.2009 klo 07.22

Jätkä sais tehdä jonkun miehekkään räiskinnän boksille jos on taitoa oikeesti sellasen tekemiseen. (:
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

06.10.2009 klo 11.24

Hauismies kirjoitti:
Jätkä sais tehdä jonkun miehekkään räiskinnän boksille jos on taitoa oikeesti sellasen tekemiseen. (:

Mies vetää pelitiimiä joka on osa Sony Japania, joten tuskimpa hän ihan heti lähtee boxille peliä väsäämään.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

06.10.2009 klo 11.54

Half-Life 2n suurin ongelma oli täysin munattomat softariaseet, ja tietenkin se putki.
lainaa
asdasd

06.10.2009 klo 12.18

Ei se Half-Life 2 nyt huono ollut, mutta aika perus kamaa ja yliarvostettu kuin GTA IV.
Muuten ihan hyvä idea ICO:lta, mutta japsiräiskintä ei kuulosta oikein hyvältä...
lainaa
Monk3yy

Rekisteröitynyt 28.10.2008

06.10.2009 klo 19.23

Execta kirjoitti:
Hyvä Monk3yy, go Call of Duty! No other games allowed!


Call of Dutyt on paskoja myös :]
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

06.10.2009 klo 22.01

Ketä se putki haittaa jos putki viihdyttää?
lainaa
heebo

08.10.2009 klo 21.36

Monk3yy kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Hyvä Monk3yy, go Call of Duty! No other games allowed!


Call of Dutyt on paskoja myös :]


Sulle ei kans kelpaa mikää! :D
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova