Icon tekijä tahtoisi kehittää räiskintäpelin
Icon ja Shadow of the Colossuksen tekijänä muistettu Fumito Ueda tahtoisi kokeilla siipiään ensimmäisen persoonan räiskintöjen parissa, kertoo Destructoid. Itse varsin tunnepitoisia pelejä suunnitteleva Ueda kertoo Half-Life 2:n olevan hänelle suurena inspiraationa ja esimerkkinä siitä, miten tarinankerronta ja peli nidotaan kiinteästi yhteen. Miehen mukaan peleissä mennään aina metsään kun kesken toiminnan pelaaja alennetaan täysin passiiviseksi välianimaation katsojaksi.
Jäämme odottelemaan The Last Guardianin valmistumista ja Uedan mahdollista FPS-projektia.
Keskustelut (16 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.10.2008
05.10.2009 klo 21.10
Rekisteröitynyt 18.09.2008
05.10.2009 klo 21.40
IMO Half life 2 on ihan arsesta, en pitänyt koko pelistä yhtään :D vaivoin jaksoin pelata koko "mestari"teoksen läpi.
Joo, kuunnellaan tätä miestä. Hänen sanansa on lakimme!
Rekisteröitynyt 04.11.2007
05.10.2009 klo 21.49
Toivon todella että jos mies lähtee vielä joskus fps:ää kehittämään, niin hänellä olisi jotain omaperäisempää tarjottavaa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
05.10.2009 klo 22.07
Rekisteröitynyt 13.04.2007
05.10.2009 klo 22.13 1
IMO Half life 2 on ihan arsesta, en pitänyt koko pelistä yhtään :D vaivoin jaksoin pelata koko "mestari"teoksen läpi.
Täysin samaa mieltä.
05.10.2009 klo 22.16
Rekisteröitynyt 28.07.2009
05.10.2009 klo 23.12
Rekisteröitynyt 31.08.2008
05.10.2009 klo 23.23
ICO, Shadow Of The Colossus ja HL2 kertovat tarina ilman ylipitkiä välivideoita ja jättävät pelaajan mielikuvitukselle tilaa.
Aina ei tarvi vääntää kaikkea rautalangasta. Kaikki kunnia Hideo Kojimalle mutta jos välivideoita alkaa olla pelissä enemmän kuin pelattavaa voidaan jo puhua jonkun asteisesta kusetuksesta...
06.10.2009 klo 02.48
Älkääs nyt takertuko tuohon Half Life 2 heittoon. Kyse on nyt tuosta tarinan kuljetuksesta.
ICO, Shadow Of The Colossus ja HL2 kertovat tarina ilman ylipitkiä välivideoita ja jättävät pelaajan mielikuvitukselle tilaa.
Aina ei tarvi vääntää kaikkea rautalangasta. Kaikki kunnia Hideo Kojimalle mutta jos välivideoita alkaa olla pelissä enemmän kuin pelattavaa voidaan jo puhua jonkun asteisesta kusetuksesta...
Tuosta välivideoasiasta voi olla montaa mieltä. Itse olen aina nauttinut välivideoista niin MGS kuin muissakin niitä paljon sisältävistä pelisarjoista. Minua ei haitannut myöskään Codec-ruudun katseleminen tahi reaktiotestit.
Omasta mielestäni kyse on vain kahdesta erilaisesta tavasta kertoa tarinaa. Icon ja Shadow of Colossuksen tarina kerrottiin mainiosti minimalistisin keinoin, lähinnä tunnelman avulla. MGS tyyliin taas kuuluuu saippuaoopperamainen dialogitulva, joka on toteutettu välivideoina. Half-lifen 2 on taas hybridi, jonka tarina aukeaa paitsi ihmisten keskustelujen kautta, niin tutkimalla ympäröivää maailmaa.
Freemanin ja Snaken välillä suurin ero on se, että Freemanina pelatessa pelajaa on Freeman. Sen sijaan Snakella pelatessa pelaaja pikemminkin kontrolloi Snakea, seuraa Snaken tarinaa, mutta ei varsinaisesti ole itse Snake (jos ymmärrät mitä tarkoitan) Tällä periaatteella myös välivideot sopivat paremmin Snakelle ja "itse" kokeminen Freemanille.
Tsiisus kun on sekavaa tekstiä, pitäisi varmaan mennä nukkumaan.
06.10.2009 klo 07.22
Rekisteröitynyt 04.11.2007
06.10.2009 klo 11.24
Jätkä sais tehdä jonkun miehekkään räiskinnän boksille jos on taitoa oikeesti sellasen tekemiseen. (:
Mies vetää pelitiimiä joka on osa Sony Japania, joten tuskimpa hän ihan heti lähtee boxille peliä väsäämään.
Rekisteröitynyt 09.01.2008
06.10.2009 klo 11.54
06.10.2009 klo 12.18
Muuten ihan hyvä idea ICO:lta, mutta japsiräiskintä ei kuulosta oikein hyvältä...
Rekisteröitynyt 28.10.2008
06.10.2009 klo 19.23
Hyvä Monk3yy, go Call of Duty! No other games allowed!
Call of Dutyt on paskoja myös :]
Rekisteröitynyt 26.09.2007
06.10.2009 klo 22.01
08.10.2009 klo 21.36
Hyvä Monk3yy, go Call of Duty! No other games allowed!
Call of Dutyt on paskoja myös :]
Sulle ei kans kelpaa mikää! :D
Kirjoita kommentti