Tuorein sisältö

ModNation Racers on PS3-yksinoikeus PSN:n ilmaisuuden ansiosta

08.09.2009 klo 20.02 | Luettu: 30356 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Kaahaukseen ja omien ratojen rakenteluun panostava autopelaajien LittleBigPlanet, ModNation Racers, on United Front -studion mukaan PlayStation 3:n yksinoikeuspeli puhtaasti siitä syystä, että PlayStation Network on konsolin omistajille maksuton palvelu.

Vahvasti verkkopelaamiseen suuntautunut ModNation Racers tehtiin tuottaja Dan Sochanin mukaan PS3:lle, koska studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet. Juuri yhteisöllisyys oli niin ikään tärkeänä kriteerinä kun United Front etsi pelilleen julkaisijaa, Sochan kertoo.

V2.fi | Matti Lintula
< Halo-kiväärin esitte... Loppu pelinvaihtorum... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (51 viestiä)

stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.09.2009 klo 20.08

Ei sinänsä kumoa miehen pointtia, mutta Liven Gold-member-prosentti ei taida hirveästi hävitä PSN-käyttäjien prosentuaaliselle osuudelle PS3-pelaajista.Taitaa joutua Sochan vieläpä ostamaan kaikille pleikkari-omistajille netin kaupan päälle, sanojensa tueksi.

Lisädetaljeena maksullinen Live Gold tosiaankin tarkoittaa sitä verkkopelaamista. Ratojen/muun oman contentin jakaminen onnistuu Silverilläkin, tietysti hieman pelistä riippuen.
lainaa
sadad

08.09.2009 klo 20.11

stammy kirjoitti:
Ei sinänsä kumoa miehen pointtia, mutta Liven Gold-member-prosentti ei taida hirveästi taida hävitä PSN-käyttäjien prosentuaaliselle osuudelle PS3-pelaajista.Taitaa joutua Sochan ostamaan kaikille pleikkari-omistajille netin kaupan päälle, sanojensa tueksi.

Lisädetaljeena maksullinen Live Gold tosiaankin tarkoittaa sitä verkkopelaamista. Ratojen/muun oman contentin jakaminen onnistuu Silverilläkin, tietysti hieman pelistä riippuen.


ei puhunut mitään itse netistä, vaan siitä että playstation network on ilmainen.

rauhotu hieman ja katso vaikka chippendalesia http://www.youtube.com/watch?v=HIiUJu7yOdI
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.09.2009 klo 20.16

Olen täysin rauhallinen. Sinä sen sijaan voit vetää henkeä ja lukea sen itse uutisen:

"Vahvasti verkkopelaamiseen suuntautunut ModNation Racers tehtiin tuottaja Dan Sochanin mukaan PS3:lle, koska studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet."

Siinä se hymy hyytyy nopsaan, kun Kalle-Matti tuo pelin kotiinsa ja tajuaa äidin lopettaneen Saunalahden ADSL:n viime kuussa ja käyttää nyt vain mokkulaa omassa läppärissään. Ei auta ilmainen PSN ei, vaikka Kalle-Matti haluaisi niin kovasti käyttää Modnation Racerin yhteisöllisiä ominaisuuksia. :(
lainaa
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

08.09.2009 klo 20.17

Taitaa stammy vaan koittaa trollata. Taitaa olla vähän v*ttuuntu noihin liven maksuihin..
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.09.2009 klo 20.18

Trollaa en ikinä, mutta kieltämättä vituttaa ja usein, monikin asia.
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

08.09.2009 klo 20.19

Eipä noi valmistajat mitään tyhmiä ole, eiköhän ole ihan pitkään harkittu ja suunniteltu tätäkin, että sanotaan tämä niin saa taas pleikkarin parempaan valoon.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.09.2009 klo 20.22

Oikea asenne. Ilmainen verkkopalvelu kunniaan!!!
lainaa
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

08.09.2009 klo 20.24

stammy kirjoitti:
Trollaa en ikinä, mutta kieltämättä vituttaa ja usein, monikin asia.


Niin.. Ei tietenkään.. Uskon kyllä että moni asiaa vituttaa, VARSINKIN noin live maksut
lainaa
xbotsince2005

08.09.2009 klo 20.28

stammy kirjoitti:
Olen täysin rauhallinen. Sinä sen sijaan voit vetää henkeä ja lukea sen itse uutisen:

"Vahvasti verkkopelaamiseen suuntautunut ModNation Racers tehtiin tuottaja Dan Sochanin mukaan PS3:lle, koska studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet."

Siinä se hymy hyytyy nopsaan, kun Kalle-Matti tuo pelin kotiinsa ja tajuaa äidin lopettaneen Saunalahden ADSL:n viime kuussa ja käyttää nyt vain mokkulaa omassa läppärissään. Ei auta ilmainen PSN ei, vaikka Kalle-Matti haluaisi niin kovasti käyttää Modnation Racerin yhteisöllisiä ominaisuuksia. :(


En tiedä minkä ikäiseen viittaat tällä Kalle-Matilla. Mutta yleensä lapset eivät tiedä tai heitä ei kiinnosta nämä yhteisö ominaisuudet. Ja se joka yleensä ostaa tällaiset pelit (lbp) on perheenpää eli isä. Luulitko tosiaan, että pikkupojat edes ostavat ps3-pelejä tai edes omistavat ps3:a? En tajua miksi tulet xbottina kommentoimaan plegeä koskeviin uutisiin. Btw, olet huomaamaton trolli, propsit siitä.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.09.2009 klo 20.38

Jees. Käytin nimeä Kalle-Matti keventääkseni hieman tunnelmaa. Sehän on hassu nimi, sori vaan Kalle-Matit. Kuvitteellisen Kalle-Matin ikä ei ollut tarinassa kovinkaan relevantti asia, enkä sitä siksi maininnutkaan.

Rajataanpa vielä tuota lausetta, johon halusin kanssalukijoiden huomionsa kiinnittävän:

"studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet."

Näinhän asia ei ole, oli sitten PSN ilmainen tai ei.
lainaa
aaaaargh

08.09.2009 klo 20.47


"Näinhän asia ei ole, oli sitten PSN ilmainen tai ei."

Ja jos peli julkaistaisiin xboxille niin sulla ei olisi mitään valittamista, niinkö. Ilmeisesti silloin kaikki pääsisivät nauttimaan yhteisöllisyydestä, xboxin parissa tämä yhteisöllisyys tarkoittaa ilmeisesti RRODia ja yhdessä viettyä aikaa kun odotellaan konsolia huollosta.


lainaa
Plakutti

08.09.2009 klo 20.47

Mutta stammy, ehkäpä yksinoikeus tuli sen vuoksi, että Sony maksoi enemmän. Sitä ei vain sovi kaijuttaa kovin julkisesti, vaikka sen kaikkien pitäisi ymmärtää.
lainaa
Azerach

08.09.2009 klo 20.50

saa kai sitä osoittaa mieltään turhia kultaturboplatina-maksuja vastaan, ei siinä mitään vikaa oo.
lainaa
Miika_-

08.09.2009 klo 20.51

Eikös Sony toimi pelin julkaisijana?.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.09.2009 klo 20.57

Ainakin tuntuu olevan keskustelua, mikäs siinä.

aaaaargh kirjoitti:

Ja jos peli julkaistaisiin xboxille niin sulla ei olisi mitään valittamista, niinkö.

Ei minulla ole varsinaisesti mitään valittamista. Huomasin uutisessa siteeratussa tuottajan kommentissa mielestäni epäkohdan, ja toin sen uutisen kommenttiosuudessa esiin perustelujen kera. Tämä on käsittääkseni varsin yleinen toimintatapa ja yksi vahva syy sille, että kommentointimahdollisuus on uutisiin yleensäkään luotu.

Plakutti kirjoitti:

Mutta stammy, ehkäpä yksinoikeus tuli sen vuoksi, että Sony maksoi enemmän. Sitä ei vain sovi kaijuttaa kovin julkisesti, vaikka sen kaikkien pitäisi ymmärtää.

Mitä luultavimmin. Sonyhan toimii pelin julkaisijana, joten oletettavasti se on tarjonnut studiolle parhaimman julkaisudiilin. Voisin kuvitella tämän tarkoittavan rahaa tai rahaan verrattavia etuuksia.
lainaa
Asdittaja

08.09.2009 klo 21.19

Stammy, missä ne todisteet? Vähän ihmeelliseltä kuulostaa että maksullisella palvelulla on enemmän käyttäjiä kun ilmaisella.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

08.09.2009 klo 21.23

stammy kirjoitti:
Ei sinänsä kumoa miehen pointtia, mutta Liven Gold-member-prosentti ei taida hirveästi hävitä PSN-käyttäjien prosentuaaliselle osuudelle PS3-pelaajista.Taitaa joutua Sochan vieläpä ostamaan kaikille pleikkari-omistajille netin kaupan päälle, sanojensa tueksi.
Niin, mutta maksaahan se Live Gold vielä sen nettilaskun päälle ekstraa. PSN ei palveluna ole maksullinen, ainakaan ihan niin suorasti kuin Xbox Live on. Ymmärrän silti pointtisi. Turhaa paskanjauhantaahan nuo yksinoikeushöpinät yleensä ovat. Sanoisivat kerrankin vain suoraan, että miksi jokin peli tehdään jollekkin alustalle eivätkä yrittäisi mitään turhaa läpänderiä kehitellä jota kukaan vähääkään aivosoluja omaava yksilö ei kuitenkaan usko.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.09.2009 klo 21.23

stammy kirjoitti:
--... Lisädetaljeena maksullinen Live Gold tosiaankin tarkoittaa sitä verkkopelaamista. Ratojen/muun oman contentin jakaminen onnistuu Silverilläkin, tietysti hieman pelistä riippuen.


Itse asiassa, esimerkiksi LittleBigPlanetin tapauksessa, tasojen jakaminen ja lataaminen tapahtuu ihan _pelissä_, ei missään... mitä nyt kuvitteletkaan. Ja jotta pääsee pelaamaan LBP:tä nettiin, täytyy 'peliä pelata netissä'. Eli jos ModNation Racersin kanssa homma on samalla tavalla, niin miten Xbox 360:llä sitten Silver-tasolla pääsisi lataamaan ja pelaamaan niitä muiden ratoja, koska nettipelaaminenkaan ei onnistu? Se tasojen jakaminen kuuluu "nettipelaamiseen".

En oo ihan näistä kaikista Boksin asioista perillä, mutta tuskin siellä vaikkapa Halo 3:ssa pääsee esim. katsomaan pelejä katsomon puolelta, jos ei maksa Gold-jäsenyydestä. Sama tapaus tässäkin.

Joten... argument eliminated. :)
lainaa
Lukija

08.09.2009 klo 21.40

No jos ei ole varaa maksaa liveästä alle 3egee kuussa niin olkoon :)
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.09.2009 klo 21.51

Asdittaja kirjoitti:
Stammy, missä ne todisteet? Vähän ihmeelliseltä kuulostaa että maksullisella palvelulla on enemmän käyttäjiä kun ilmaisella.

En tällaista väittänytkään missään vaiheessa. Kyseistä asiaa on hieman vaikea "todistella" suuntaan tai toiseen, kun Sony ei tarjoa PSN-tietoja erikseen PS3:lle ja PSP:lle, jotta tietoja voisi järkevästi vertailla PS3:n ja boksin välillä.

Mutta suuntaa:

-Xbox 360, myyty 31,7m konsolia: Liven käyttäjiä 17m, joista 56% eli 9,5m on Goldeja (30% kaikista koneen omistajista) [ http://bit.ly/FJphC ]
-PS3 (23,4m) ja PSP (51,2m): PSN käyttäjiä 25m eli karkeasti 34% kaikista PS3&PSP omistajista. PS3-käyttäjien osuutta PSN-käyttäjistä voi vain arvailla. Konsolimäärien suhteessa tämä tarkoittaisi n. 7,9m PS3-PSN-käyttäjää. Jotain suuntaa antaa myös Homen 7,5m käyttäjää. [ http://bit.ly/96rAS ] [ http://bit.ly/SkMta ]

Konsolien myyntimäärät VGChartzilta.

Execta:
Tarkoitin vain, että ilmaisella Xbox Live Silver -palvelullakin onnistuu monet yhteisöominaisuudet, kuten oman sisällön jako. Tämä ominaisuus on mm. Trials HD:ssa.
lainaa
NoToLiveG

08.09.2009 klo 21.55

Lukija kirjoitti:
No jos ei ole varaa maksaa liveästä alle 3egee kuussa niin olkoon :)

Hipoo jo 200 euroa viidessä vuodessa.
lainaa
from_GDC09

08.09.2009 klo 22.19

Kyllä se hymy hyytyy, kun Sony pistää PSN:n verkkopelaamisen maksulliseksi. Oottakaahan vain!
lainaa
xbotitOnNiinTyhmiiii

08.09.2009 klo 22.29

from_GDC09 kirjoitti:
Kyllä se hymy hyytyy, kun Sony pistää PSN:n verkkopelaamisen maksulliseksi. Oottakaahan vain!


Sorry xbotti, me pleikan käyttäjät ei olla niin tyhmiä että maksettas netistä kahteen kertaan ja Sony tietää sen. Ei siellä olla niin idiootteja, että asiakkaita pidettäs tautisen tyhminä, jotka maksaa kaikesta mahdollisesta.

Tosin MS on ihan oikealla asialla, tautisen tyhmiltä saakin ottaa rahat pois.
lainaa
vitunidiootit

08.09.2009 klo 22.31

Niin, ja mites silver jäsenet voivat pelata halo 3 privaa, jos silverissä ei ole nettiominaisuuksia? Tyhmä plegebot on tyhmä...
lainaa
PPtrolli

08.09.2009 klo 22.33

No voi ei! Onneksi boksille on tulossa ihan omakin avatar-ralli, JoyRide ettei tarvi Stammyn eikä säälittävien SDF-ääliöiden pelihousuja repiä...
lainaa
Lemmy

08.09.2009 klo 22.52

Kommenteista päätellen jotkut ilmeisesti luulevat että Gold-maksulla taiotaan nettiyhteys vaikkei nettiä omistaisikaan.
Stammyn kommentit ovat oikeastaan täysin turhia koska kyllä sillä boxillakin pitää siitä laajakaistasta maksaa + turhat paskat päälle. Pleikalla maksetaan vain laajakaista.
Väännetään idiooteille rautalangasta.
lainaa
tysfd

08.09.2009 klo 22.59

aaaaargh kirjoitti:

xboxin parissa tämä yhteisöllisyys tarkoittaa ilmeisesti RRODia ja yhdessä viettyä aikaa kun odotellaan konsolia huollosta.


Repesin, propsit sulle. *Thumbs up*
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.09.2009 klo 23.25

Lemmy kirjoitti:
kyllä sillä boxillakin pitää siitä laajakaistasta maksaa + turhat paskat päälle.

Tätä tuskin kukaan on kiistänyt missään vaiheessa. Alkuperäinen argumenttini koski nimenomaan Sochanin kommentin epäkohtaa siitä, että "jokainen" pelin ostaja pääsisi nauttimaan pelin yhteisöominaisuuksista yksinomaan ilmaisen PSN:n takia.

Sittemmin pointtini olivat lähinnä nämä:

-Pelkällä ilmaisella PSN:llä ei kuluttaja pääse nauttimaan pelin yheisöominaisuuksista, vaan tarvitaan myös internet

-Live Gold -jäseniä on huomattavan suuri osa Xbox-käyttäjistä, joten "jokainen" (miten tämä sana nyt on uutisen valossa sitten ymmärrettävä) pelin ostaja olisi myös boksilla päässyt nauttimaan näistä yhteisöominaisuuksista
lainaa
TurhaPäteminen

08.09.2009 klo 23.28

Execta kirjoitti:

En oo ihan näistä kaikista Boksin asioista perillä...

Joten... argument eliminated. :D
lainaa
pööpöileväapina

09.09.2009 klo 00.01

stammy kirjoitti:
Olen täysin rauhallinen. Sinä sen sijaan voit vetää henkeä ja lukea sen itse uutisen:

"Vahvasti verkkopelaamiseen suuntautunut ModNation Racers tehtiin tuottaja Dan Sochanin mukaan PS3:lle, koska studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet."

Siinä se hymy hyytyy nopsaan, kun Kalle-Matti tuo pelin kotiinsa ja tajuaa äidin lopettaneen Saunalahden ADSL:n viime kuussa ja käyttää nyt vain mokkulaa omassa läppärissään. Ei auta ilmainen PSN ei, vaikka Kalle-Matti haluaisi niin kovasti käyttää Modnation Racerin yhteisöllisiä ominaisuuksia. :(


Mitä hittoo :D no sama koskee jos pikku Jessen xbox 360 live aika onkin loppunut ja äiti Marjatta ei ostakkaan lisää tai edeltä mainitsemasi olisi tapahtunut pikkaiselle Jesselle.

Kalle-Matti voi pelata vaikka äidin mokkulalla ;). Mikä estää?
lainaa
pööpöileväapina

09.09.2009 klo 00.03

aaaaargh kirjoitti:

"Näinhän asia ei ole, oli sitten PSN ilmainen tai ei."

Ja jos peli julkaistaisiin xboxille niin sulla ei olisi mitään valittamista, niinkö. Ilmeisesti silloin kaikki pääsisivät nauttimaan yhteisöllisyydestä, xboxin parissa tämä yhteisöllisyys tarkoittaa ilmeisesti RRODia ja yhdessä viettyä aikaa kun odotellaan konsolia huollosta.




Täytyy myöntää, että alkoi naurattaa :D
lainaa
pööpöileväapina

09.09.2009 klo 00.08

Lukija kirjoitti:
No jos ei ole varaa maksaa liveästä alle 3egee kuussa niin olkoon :)


Playstationilla voi ostaa tuolla 3:lla eurolla/kk jonkun pikkupelin psn:stä tai parin kk välein jonkun vähän isomman pelin ;). Mieluummin pelaan jotain peliä kun maksan ajasta. Outoa jos joku on tätä vastaan.
lainaa
EläköönStammy

09.09.2009 klo 00.11

Täytyy kunnioittaa stammyn kykyä ja halukkuutta vastailla kaiken maailman idioottien tyhmiin kysymyksiin ja tuulesta temmattuihin vastaväitteisiin.

Tsemppiä stammy!
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

09.09.2009 klo 00.19

Ookei, myönnän^^

Oli pakko vaan kokeilla, sillä olen kateellinen kaikille anonyymeille, jotka voivat keksiä hauskoja nimimerkkejä ja kiusata (tai jopa tukea) rekisteröityneitä raukkoja. ;)

Väsyttääkin jo.
lainaa
Marsu

09.09.2009 klo 00.21

EläköönStammy kirjoitti:
Täytyy kunnioittaa stammyn kykyä ja halukkuutta vastailla kaiken maailman idioottien tyhmiin kysymyksiin ja tuulesta temmattuihin vastaväitteisiin.

Juuri näin, täytyy tosin myöntää että maailma olisi kivempi paikka jos kaikki vaan ignorettais näiden bottien ja SDF-kasvattien ulinat, tai vaihtoehtoisesti modepartiot olisivat haavit valmiina aina konsolisotaherkissä uutisissa :)
lainaa
pööpöileväapina

09.09.2009 klo 00.45

stammy kirjoitti:
Ookei, myönnän^^

Oli pakko vaan kokeilla, sillä olen kateellinen kaikille anonyymeille, jotka voivat keksiä hauskoja nimimerkkejä ja kiusata (tai jopa tukea) rekisteröityneitä raukkoja. ;)

Väsyttääkin jo.


Ei siinä mitään ja kaikki varmasti tajusivat sinun mielipiteesi, mutta tuossa nyt vaan ei ollut mitään järkeä.. Aika monella kuitenkin on netti ja varsinkin niillä ketkä ps3:en omistaa ja sen saa aika helposti verkkoon wlaninkin ansiosta. Boxi tarvitsee kuitenkin samat adsl:än ja vielä tuon live maksun.. Ps3 vain adsl -yhteyden.. joten yksi askel lähempänä tuohon pelaamiseen.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

09.09.2009 klo 06.43

Marsu kirjoitti:
EläköönStammy kirjoitti:
Täytyy kunnioittaa stammyn kykyä ja halukkuutta vastailla kaiken maailman idioottien tyhmiin kysymyksiin ja tuulesta temmattuihin vastaväitteisiin.

Juuri näin, täytyy tosin myöntää että maailma olisi kivempi paikka jos kaikki vaan ignorettais näiden bottien ja SDF-kasvattien ulinat, tai vaihtoehtoisesti modepartiot olisivat haavit valmiina aina konsolisotaherkissä uutisissa :)
Komppaan, sekä 'EläköönStammy':a että Marsua


Täytyy kyllä sanoa, että hieman huolestuttaa; ensimmäiset röllit (Aasi-) ovat jo rekisteröityneet... Edes sisäänkirjautumispakko ei siis välttämättä poistaisi röllejä keskuudestamme, ne osaavat jo rekisteröityä :O



Itse uutiseen, hieman haiskahtaa nuo syyt...
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

09.09.2009 klo 09.35

pööpöileväapina kirjoitti:
Boxi tarvitsee kuitenkin samat adsl:än ja vielä tuon live maksun.. Ps3 vain adsl -yhteyden.. joten yksi askel lähempänä tuohon pelaamiseen.

Tämä on täysin totta, ja varmasti tämänkaltaiseen teoriaan on Sochankin mielessään turvautunut, kun on medialle suuren suunsa avannut.

"ModNation Racers, on studion mukaan PS3:n yksinoikeuspeli puhtaasti siitä syystä, että PlayStation Network on konsolin omistajille maksuton palvelu."

"studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet."

Eli idea on, että koska PSN on ilmainen-->mahdollisimman moni ("jokainen"!) on kytkenyt koneensa verkkoon ja pääsee nauttimaan pelin yhteisöllisistä ominaisuuksista.

Vasta-argumentit:

1. Live Gold -jäseniä (täydet yhteisölliset ominaisuudet käytössä) on boksin käyttäjistä huomattava osa, määrä pärjää jopa PS3-PSN-käyttäjien määrälle. Lukuja (arvailuja) aiemmassa viestissäni.

Miksi näin?

-Konsolin verkkopalvelun "attachment-rateen" vaikuttavat muutkin seikat kuin hinta. Esimerkiksi boksia tunnetusti markkinoidaan verkkopelillään, jolloin konsolin monesti ostaa verkkopelistä kiinnostunut henkilö.

2. En tiedä tarkkoja MS:n käytäntöjä, mutta myös ilmaisella Live Silver -verkkopalvelulla pääsee pelin ostanut kokemaan pelin tietyt yhteisölliset ominaisuudet (esim. Trials HD:n content share). Onko United Front selvittänyt missä laajuudessa heidän pelinsä olisi toiminut boksilla myös ilmaisjäsenien käsissä?

Johtopäätös:

Sochanin kommentti on suurelta osin scheisseä ja kömpelö selitys pelin yksinoikeusstatukselle. Tosiasiassa Sony toimii pelin julkaisijana, joten se on luultavasti tarjonnut studiolle rahakkaimman julkaisudiilin parhailla ehdoilla (esim. pitkä E3 presentaatio), oletettavasti Little Big Planetin menestyksen huumassa.

Rahan liikkuminen on jees.
Typerät PR-puheet ovat typeriä.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

09.09.2009 klo 09.49

Stammy, unohdit, että Microsoft laskee Live Anywhere käyttäjät Xbox Liven statistiikkoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että siellä on mukana Games for Windows - LIVE ja Zune Social käyttäjiä joukossa. Ihan samalla tavalla kuin PSN:n statteihin Sony lisää PSP:n käyttäjät.

Ja eikö tässä ole lopulta kyse ihan vain tasa-arvosta? Tämä tekijä tiimi on halunnut, että kaikilla heidän peliään verkossa pelaavilla on samat perus oikeudet peliin.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

09.09.2009 klo 10.09

Dekonega kirjoitti:
Stammy, unohdit, että Microsoft laskee Live Anywhere käyttäjät Xbox Liven statistiikkoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että siellä on mukana Games for Windows - LIVE ja Zune Social käyttäjiä joukossa. Ihan samalla tavalla kuin PSN:n statteihin Sony lisää PSP:n käyttäjät.

Lähteessäni (linkki aiemmassa viestissä) puhutaan yksinomaan 'Xbox' Livestä. Tietysti minun on normaalina netinkäyttäjänä (=tavis) mahdotonta tietää mitä kaikkea vilunkipeliä taustoissa oikeasti tapahtuu.

Voinet tarjota vastalähteen, jossa puhutaan myös Zunen ja Windowsin Livestä.

Dekonega kirjoitti:
Ja eikö tässä ole lopulta kyse ihan vain tasa-arvosta? Tämä tekijä tiimi on halunnut, että kaikilla heidän peliään verkossa pelaavilla on samat perus oikeudet peliin.

Tämä on sinun spekulaatiotasi, mutta toki validi huomio. Minun mielestäni "jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet" viitannee lähinnä verkkopelaajien määrän maksimointiin verrattuna offline-pelaajiin, mutta tietysti lauseen saa mielessään viittaamaan lähes mihin tahansa; sen verran epämääräinen se on.
lainaa
Klasarikamaa

09.09.2009 klo 10.41

Näinhän ne jo kesäkuussa sanoivat.
“As we were coming up with what we were doing and what we wanted to create, we spoke to some different publishers and immediately there was this sort of synergy between us and Sony. And in terms of the hardware, the power of the PS3 and the PSN network being free - that we could make sure that everyone who buys a copy of the game is able to get online for free and then share all this content - were really important for us.”

Synergiat Sonyn kanssa, PS3:n tehot Wii-tason pelin pyöritykseen olivat ratkaiseva tekijä. Ja varmasti ne pari muuta juttua jotka menivät pöydän alta. Kuitenkaan ei ole syytä miksi peliä ei tehdä PC:lle ja Wiille. Muutenkin varmaan monen maailma kaatuu kun siihen kaikkein vilkkaimpaan pelipaleluun ei saada mahtumaan ModNation Racers.Pitää siis hommata tämä tuleva "klassikko" PSN:stä.
lainaa
BillGatesOnMunIdoli

09.09.2009 klo 11.11

Näitäkin turhia kinasteluja ei tulis, jos boksipojilla ei olis pää niin syvällä mikkisoftan perseessä.
lainaa
Sonyforever

09.09.2009 klo 11.16

"Näitäkin turhia kinasteluja ei tulis, jos boksipojilla ei olis pää niin syvällä mikkisoftan perseessä."

Niin just! Sony forever! Mielestäni on ihan oikein hehkuttaa vähän näitä nollatason uutisia näin Sonymiehenä. Ja sitten kun vähän mollaa muita valmistajia, niin tulee kinaa???!! On niillä pää perseessä.
lainaa
Pellet

09.09.2009 klo 11.31

"Sorry xbotti, me pleikan käyttäjät ei olla niin tyhmiä että maksettas netistä kahteen kertaan ja Sony tietää sen"

Kuitenkin niin hölmöjä että ostatte kahden vuoden välein julkaisussa uuden PS3:n loppusumman ollessa noin 900€. Hyvää hintaa kahden vuoden pelaamiselle. Tältä pohjalta on hyvä lähteä valittamaan kilpailijan tavasta toimia ja puuttua klassisena Sony-omistajana toisten älynlahjoihin. Tuo Sonyn yritys pitää PSN ilmaisena ja vielä kehittää sitä tulee aikaan saamaan makeita nauruja vielä monta kertaa. Itsekin aktiivinen käyttäjä.
lainaa
raimo

09.09.2009 klo 13.33

stammy kirjoitti:
Olen täysin rauhallinen. Sinä sen sijaan voit vetää henkeä ja lukea sen itse uutisen:

"Vahvasti verkkopelaamiseen suuntautunut ModNation Racers tehtiin tuottaja Dan Sochanin mukaan PS3:lle, koska studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet."

Siinä se hymy hyytyy nopsaan, kun Kalle-Matti tuo pelin kotiinsa ja tajuaa äidin lopettaneen Saunalahden ADSL:n viime kuussa ja käyttää nyt vain mokkulaa omassa läppärissään. Ei auta ilmainen PSN ei, vaikka Kalle-Matti haluaisi niin kovasti käyttää Modnation Racerin yhteisöllisiä ominaisuuksia. :(




Aivan samanhan voisi sanoa jos omistaisi xboxin.
Pahemmin silläkään pääse mihinkään jos ei sitä nettiyhteyttä löydy.
Eli aivan turhasta kitiset.
lainaa
niinpäniin

09.09.2009 klo 13.46

raimo kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Olen täysin rauhallinen. Sinä sen sijaan voit vetää henkeä ja lukea sen itse uutisen:

"Vahvasti verkkopelaamiseen suuntautunut ModNation Racers tehtiin tuottaja Dan Sochanin mukaan PS3:lle, koska studiolla haluttiin varmistaa, että jokainen pelin ostanut pääsee taatusti kokemaan pelin yhteisölliset ominaisuudet."

Siinä se hymy hyytyy nopsaan, kun Kalle-Matti tuo pelin kotiinsa ja tajuaa äidin lopettaneen Saunalahden ADSL:n viime kuussa ja käyttää nyt vain mokkulaa omassa läppärissään. Ei auta ilmainen PSN ei, vaikka Kalle-Matti haluaisi niin kovasti käyttää Modnation Racerin yhteisöllisiä ominaisuuksia. :(




Aivan samanhan voisi sanoa jos omistaisi xboxin.
Pahemmin silläkään pääse mihinkään jos ei sitä nettiyhteyttä löydy.
Eli aivan turhasta kitiset.


No niinpä. Helvetin hyvin studio varmistanut että jokainen pelin ostanut pääsee nauttimaan yhteisöllisistä ominaisuuksista, vai järkkääkö ne Kalle-Matille kaistankin?
lainaa
Makikou

Rekisteröitynyt 05.07.2009

09.09.2009 klo 14.39

Pelihän luultavasti tulee olemaan paska mutta ei kaikki siltikään pääse kaikkia toimintoja käyttämään vaik oliski FREE-PSN-LIVEONPASKAXBOX360nyypät systeemi.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

10.09.2009 klo 21.13

Stammy: Mitään virallisia lukujahan ei ole olemassa koska Microsoft ei niitä julkaise, mutta Microsoftin tuntien noin yrityksenä muuten mielestäni heillä oleva kiusaus "värittää" julkaisemiaan lukuja ainakin tämän verukkeella on varmasti kova.

http://arstechnica.com/old/content/2006/05/6792.ars
http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Anywhere
lainaa
Joohanh

14.09.2009 klo 20.46

Huvittaa kyllä näin jälkikäteen tulla tänne katsomaan, miten helvetin rajoittunutta porukan ajattelu on edistäessään PS-agendaansa.

Stammy pisti aivan oikeat sekä epäprovosoivat pointit, miksi selitys oli kömpelö "Sony maksoi"-peittely, joka oli aivan turha olemassaolollaan. Miksi ei vain voitu suoraan sanoa, että juu, Sony nyt julkaisee tämän meidän pelin?

Mielestäni on vähän helvetin yksinkertaista, että:
1. Sinun tarvitsee jumalauta sentään maksaa siitä netistä joka tapauksessa, eikä kaikilla Modnation Racersin ostajilla takuuvarmasti sitä ole!
2. Sisällön jakaminen onnistuu kuulkaas aika pirun selkeästi myös Silver-tason tileillä, eikä Gold-jäsenien määrä verrattuna aktiivisiin PSN-käyttäjiin ainakaan missään tapauksessa häviä.

Sitten tuohon ruvetaan vänkäämään vastaan, että: "Kyllä Boxipelaajienkin pitää netistä maksaa!" Missä vaiheessa väitettiin toista? Sitäpaitsi täysin irrelevanttia.
Tai: "Lapset kuten Kalle-Matti eivät lataa sisältöä netistä." Sovitaanko, että en sano mitään...
Tai: "Jos julkaistaisiin xboxille niin ei olisi valittamista." Nyt olen jo oikeasti sanaton.

Joo, ja ennenkuin joku parkuu ylipitkästä viestistäni: Minua ärsyttää saamarin paljon kakaroiden säälittävä tekstitaidon hallitseminen sekä kontekstin hahmottaminen, kuin myös ihan yleinen idiotismi. Aivot sulaa, kun tuollaisia viestejä lukee.

Propsit tosiaan niille, ketkä jaksavat tällaisten kanssa vääntää ilman hermoromahdusta.
lainaa
SDFUndercover

14.09.2009 klo 23.54

Joohanh kirjoitti:

Juuri näin...

Puhut paljon mutta asiaa!
Olet ilmeisen puolueeton kaveri näissä konsolisodissa mutta ei varmaan haittaa jos poimin kohdat
"Kyllä Boxipelaajienkin pitää netistä maksaa!"
"Jos julkaistaisiin xboxille niin ei olisi valittamista"
jo ennestään melkoisen massiiviseen kokoelmateokseeni
"Pleikkaomistajien kootut selitykset" ja lainaan näitä vielä myöhemmin julkaistavaan opukseeni "PS-omistajan logiikkaa?"
lainaa
Joohanh

15.09.2009 klo 13.22

SDFUndercover kirjoitti:
Joohanh kirjoitti:

Juuri näin...

Puhut paljon mutta asiaa!
Olet ilmeisen puolueeton kaveri näissä konsolisodissa mutta ei varmaan haittaa jos poimin kohdat
"Kyllä Boxipelaajienkin pitää netistä maksaa!"
"Jos julkaistaisiin xboxille niin ei olisi valittamista"
jo ennestään melkoisen massiiviseen kokoelmateokseeni
"Pleikkaomistajien kootut selitykset" ja lainaan näitä vielä myöhemmin julkaistavaan opukseeni "PS-omistajan logiikkaa?"


Voit kysyä itse sutkautuksien takana olevilta fanipojilta noita tekijänoikeuksia. :)
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova