WoWin Onyxia päivittyy 5-vuotisjuhlan kunniaksi
Examiner kertoo, että World of Warcraftin viisivuotisen taipaleen kunniaksi Onyxia päivittyy nykypeliin sopivaksi, pelattavaksi joko normaalilla vaikeustasolla 10 hengen ryhmässä tai Heroic-tasolla 25 pelaajan voimin.
Myös Onyxian lootti paranee marraskuussa nykypäivää vastaavaksi ja erikoisiteminä on 310% speed lentomountti nimeltä Onyxia Broodling. Synttärijuhlien aikaan sisään kirjautuvat saavat myös Onyxia Brood Whelpling -lemmikin.
Keskustelut (30 viestiä)
13.08.2009 klo 16.07
Rekisteröitynyt 27.10.2008
13.08.2009 klo 16.25
13.08.2009 klo 16.26
13.08.2009 klo 16.32
Rekisteröitynyt 13.05.2009
13.08.2009 klo 16.37
Viisi vuotta jo, ja peli on yhä erittäin suosittu. Tosin kun lotro/aoc/war jne.
Ja kolme viimmeksi mainittua ei taida olla noinkaan vanhoja, varsinkaan WAR.
Rekisteröitynyt 13.12.2007
13.08.2009 klo 16.49
Viisi vuotta jo, ja peli on yhä erittäin suosittu. Tosin kun lotro/aoc/war jne.
Ja kolme viimmeksi mainittua ei taida olla noinkaan vanhoja, varsinkaan WAR.
13.08.2009 klo 17.38
13.08.2009 klo 17.48
world of grindcraft, kaitpa tuosta joku vielä saa kicksinsä
World of Raidcraft, World of Arenacraft, World of Altcraft, World of Farmcraft. Rakkaalla lapsella on monta eri nimeä.
13.08.2009 klo 18.00
Viisi vuotta jo, ja peli on yhä erittäin suosittu. Tosin kun lotro/aoc/war jne.
Ja kolme viimmeksi mainittua ei taida olla noinkaan vanhoja, varsinkaan WAR.
13.08.2009 klo 18.35
13.08.2009 klo 19.09
Viisi vuotta jo, ja peli on yhä erittäin suosittu. Tosin kun lotro/aoc/war jne.
Ja kolme viimmeksi mainittua ei taida olla noinkaan vanhoja, varsinkaan WAR.
idiootteja siis riittaa edelleen....
13.08.2009 klo 19.12
world of grindcraft, kaitpa tuosta joku vielä saa kicksinsä
Siellä taas asiantunteva pelaaja ruudun takana. Et ole tainnut koskaan edes pelata koko peliä? World of Warcraft on niitä harvoja pelejä joissa oikeasti EI tarvitse grindata mitään. In game ekonomia pyörii nykyään niin halvalla että saat dailyn tekemällä mitä haluat. Vain TBC:sä sai farmata heroic avaimen joka oli loistava veto blizzardilta erottaa nyypät alkuunsa heroiceista. Mutta sen jälkeen tätä farminkia ei hirveästi tullut tehtyä koska tarvetta ei löytynyt.
13.08.2009 klo 19.26
world of grindcraft, kaitpa tuosta joku vielä saa kicksinsä
Siellä taas asiantunteva pelaaja ruudun takana. Et ole tainnut koskaan edes pelata koko peliä? World of Warcraft on niitä harvoja pelejä joissa oikeasti EI tarvitse grindata mitään. In game ekonomia pyörii nykyään niin halvalla että saat dailyn tekemällä mitä haluat. Vain TBC:sä sai farmata heroic avaimen joka oli loistava veto blizzardilta erottaa nyypät alkuunsa heroiceista. Mutta sen jälkeen tätä farminkia ei hirveästi tullut tehtyä koska tarvetta ei löytynyt.
Eli samojen, staattisten, PvE raidpaskojen jatkuva kihnutus ei ole grindiä? Viileä tarina, veliseni. Eikä PvP ole yhtään sen paremmalla tolalla.
WoW on MMOiden "Fisher Price: My first MMO!" Helppo lähestyä aloittelijana ja omaksua, siitä on sitten hyvä jatkaa laadukkaampien tekeleiden pariin.
Ja muut MMO:t voivat ihan hyvin, moni tuppaa unohtamaan että 100k pelaajaa riittää aivan mainiosti pitämään mörppi voimissaan. WoW on vain se poikkeus vahvistamassa sääntöä, kaikki muut MMO:t länsimaissa (ennen ja jälkeen WoWin, niin, WoW ei ollut se ensimmäinen) kansoittavat mitä vain 50k-1mil välillä. Moni isomman julkaisun MMO viime vuosina on tähdännyt vähän yli julkaisussa, ja joutuu sitten ottamaan takapakkia (joka näkyy esim. serverien alasajona ja yhdistämisenä kun huomattiin etteivät ne kaikki 200 julkaisuserveriä täyttynytkään). Mutta ei se tarkoita että peli olisi kuolemassa.
13.08.2009 klo 19.42
Wowia kun osaa pelata koulutettu apinakin... Wow on hienosti markkinoitua paskaa.
Leveleiden hankkiminen pelissä toki on helppoa, mutta olisiko siinä mitään järkeä, että osa pelaajista ei saisi pelistä mitään irti? Haaste löytyy sieltä loppupäästä, esimerkiksi areenalta. Väitän että areenoiden pvp-tappelut vaativat enemmän suunnittelua, taitoa ja tiimipeliä kuin moni FPS- tai jopa RTS-peli.
Muita FPS tai RTS pelejä pelannut voi hyvin hypätä toiseen peliin ja pärjätä aika mainiosti ensimmäisen päivän jälkeen. Mutta väitän, että jos sinulle lyötäisiin vaikkapa valmiiksi rakennettu hahmo ja lähtisit areenalle, et pärjäisi kuukaudenkaan jälkeen.
En väitä, että peli olisi sen parempi kuin muut, mutta todella helppo lähestyttävyys ja äärimmäinen haastavuus on kyllä tähän saatu hyvin yhteen pakettiin. Sisältöäkin löytyy noin suurinpiirtein sata kertaa se määrä, jota keskiverto konsolipelistä.
13.08.2009 klo 20.39
Eli samojen, staattisten, PvE raidpaskojen jatkuva kihnutus ei ole grindiä? Viileä tarina, veliseni.
http://www.tankspot.com/forums/f206/53206-ulduar-algalon-
http://www.tankspot.com/forums/f206/41800-naxxramas-kel-t
http://www.tankspot.com/forums/f206/49375-ulduar-general-
13.08.2009 klo 20.55
Lotro ei taida olla enää kun muutaman fanin kansoittama,
Mistäs niin päättelet? Lotrossa on 11 Eorooppalaista serveriä, joista kaikki ovat elinvoimaisia. Ainakin kahdella näistä on elinvoimainen ja kilpailykykyinen Suomalainen raidikilta, sekä joka serverillä omat hc-raidikiltansa.
Pelaajia on ihan riittävästi, miksi servereiden pitäisi tukkiutua, tai niitä pitäisi olla 40. Vuoden ajan olen lotroa pelannut ja tasaisesti on valunut lisää porukkaa Lotron pariin. Moni näistä allekirjoittaneen tapaan entisä WoWIttajia. Lotro on jokaisella osa-alueella niin paljon Wowia parempi, että en ole ketään kumpaakin kunnolla pelannutta(tähän ei oteta niitä pelasin 5 min ja en tykännyt) nähnyt, joka ois sitä mieltä, että WoWi olis parempi.
Ehkä, jos teidän mielestä peli on hyvä jos kaikki mainstream 12v pelaasitä on teidän mielestä, hyvä, niin WoWi on teidän juttu. Lotron pelaajisto on kummiskin huomattavasti aikuisempaa ja pelaajien keski-ikä noin 24v kun WoWissa noin 12v.
13.08.2009 klo 22.41
Eli samojen, staattisten, PvE raidpaskojen jatkuva kihnutus ei ole grindiä? Viileä tarina, veliseni.
http://www.tankspot.com/forums/f206/53206-ulduar-algalon-
http://www.tankspot.com/forums/f206/41800-naxxramas-kel-t
http://www.tankspot.com/forums/f206/49375-ulduar-general-
Huti molemmilla. Raidit ja niiden taistelut ovat staattisia kohtaamisia, mikään ei muutu kunhan se perustaktiikka on opittu. Sitten niitä samoja läpihuutojuttuja kihnutetaan kuukaudesta toiseen. Ja vaikka uutta välillä tulee, niin vanhoja pitää tehdä ihan yhtä lailla. WoWin loppupeli ei mitään muuta olekkaan kuin grindiä.
13.08.2009 klo 23.19
Sittenkuin menee esim. 5groupin damage teko itseltä yli 50% ilman edes mitään super aoe, instassa missä ei suosita edes juuri mitään classia. Voi kysyä vaan että mitä vittua muut tekee. Mutta en halua tuomita, eihän about 12v voi paljon odottaa.
Classicissa oli kyllä selvästi enemmän vanhempaa sakkia. Mutta niinhän se menee että vanhat ovat isoksi osaksi lopettaneet ja lapset siirtyneet tilalle. En ole pelannut 7kk Wowia enkä mitään muutakaan MMORPG:tä, katsellaan jos jokin tulevista online peleistä olisi pelaamisen arvoinen. Mutta kuitenkin suosittelen Wowia, siitä on hyvä aloittaa ensimmäinen MMORPG.
14.08.2009 klo 00.57
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.08.2009 klo 01.57
Eli samojen, staattisten, PvE raidpaskojen jatkuva kihnutus ei ole grindiä? Viileä tarina, veliseni.
http://www.tankspot.com/forums/f206/53206-ulduar-algalon-
http://www.tankspot.com/forums/f206/41800-naxxramas-kel-t
http://www.tankspot.com/forums/f206/49375-ulduar-general-
Huti molemmilla. Raidit ja niiden taistelut ovat staattisia kohtaamisia, mikään ei muutu kunhan se perustaktiikka on opittu. Sitten niitä samoja läpihuutojuttuja kihnutetaan kuukaudesta toiseen. Ja vaikka uutta välillä tulee, niin vanhoja pitää tehdä ihan yhtä lailla. WoWin loppupeli ei mitään muuta olekkaan kuin grindiä.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.08.2009 klo 13.38
http://www.youtube.com/watch?v=Egeo78xCkgc
Vähän parempaa esimerkkiä raidista (skipatkaa 6:30 kohdalle).
Ainiin, mitä muihin MMO:hin tulee niin kyllä WOW vaan hassusti edelleen viihdyttävin, bugiton ja vakain peli on.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
14.08.2009 klo 13.41
Eli samojen, staattisten, PvE raidpaskojen jatkuva kihnutus ei ole grindiä? Viileä tarina, veliseni. Eikä PvP ole yhtään sen paremmalla tolalla.
CS:ssä tuli paukutettua samoja karttoja vuosi toisensa jälkeen, ja kun sen headshotin oli kerran oppinut, niin aika samalla tavalla se sen jälkeenkin hoitui. Kipeä grind.
Civis on sitä samojen rakennusten, yksikköjen ja muiden kokoon haalimista peli toisensa jälkeen. Vain sijainnit ja määrät muuttuvat. Kevyttä grindia koko setti.
Minkä tahansa pelin voi maalata "grindiksi" jos niin tahtoo. Kyse on siitä, että nauttiikko niistä toistuvista tapahtumista mitä kyseinen peli tarjoaa. Jos wowista ei diggaa, niin se on ihan a-ok, mutta turha sitä on yrittää perustella maalailemalla jotain mustavalkoisia kuvia sen sisällöstä. Ihan samalla tavalla kuin pelin kaava ei sinua hotsita, minua ei hotsita varmastikkaan jonkun sinun lempigenresi tarjoama pelisisältö tipan vartaa.
On se kumma, kun sillä ei tunnu olevan nykyään mitään merkitystä, että pelistä nauttii. On oikeita pelejä ja vääriä pelejä. WoWia "vääränä" pelinä tuntuvat pääasiassa pitävän ihmiset jotka eivät peliä ole (alkua pidemmälle) pelanneet, tai ihmiset jotka jauhoivat peliä jo kuukausi/vuosikaupalla ja sitten kun iski kyllästys, niin vika ei tietenkään voi olla luonnollisissa syissä (ihmiset kyllästyvät...), vaan siinä että peli on ihan paska. Kumma juttu miten sitä paskaa sitten jaksoi niinkin kauan.
14.08.2009 klo 14.47
On se hienoa kun wow-vastaisilla trolleilla paistaa kuin aurinko täysi tietämättömyys pelistä.
http://www.youtube.com/watch?v=Egeo78xCkgc
Vähän parempaa esimerkkiä raidista (skipatkaa 6:30 kohdalle).
Ainiin, mitä muihin MMO:hin tulee niin kyllä WOW vaan hassusti edelleen viihdyttävin, bugiton ja vakain peli on.
Kuten kyseisestä videosta näkee WoWi on nykyisin kummallinen sekoitus fantasiaa ja Scifiä. Toista se oli vanhoina hyvinä aikoina kun WoWi on (lähes) puhdasta fantasiaa, missä raidivastukset olivat lohikäärmeitä ja tulielenmentaaleja, eikä robotteja. Ramms ei itse taida tajuta, että WoWi on enään varjo siitä, mitä se vielä 3 vuotta sitten oli, ennen kun Burning crusade pilasi pelin.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
14.08.2009 klo 16.38
Viisi vuotta jo, ja peli on yhä erittäin suosittu. Tosin kun lotro/aoc/war jne.
Ja kolme viimmeksi mainittua ei taida olla noinkaan vanhoja, varsinkaan WAR.
Mitä vittua ;D
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
14.08.2009 klo 18.19
Rams ei itse taida tajuta, että WoWi on enään varjo siitä, mitä se vielä 3 vuotta sitten oli, ennen kun Burning crusade pilasi pelin.
Rams taitaa olla pelannut WoWia sitten betan, ja sitä ennen sekä sen jälkeen kaikki merkittäviä MMO:ta. Pidän BC:tä kaikkien aikojen onnistuneimpana expansion packina MMO:hon, ja WoltK on hieman yliammutusta helppoudestaan huolimatta ihan pätevää kamaa sekin, varsinkin nyt viime patchien lisäyksien jälkeen. Aika kultaa muistot ja peli, expansioneita tai ei, alkaa tietyn pisteen jälkeen kyllästyttämään. Näiden ilmiöiden erottaminen siitä, että peli itsessään olisi huonontunut, tuntuu olevan monille vaikeaa... Ja oli miten oli, niin tuskin tässä nyt kukaan voi tosissaan väittää, että mistään "tajuamisesta" olisi puutetta, pelaan peliä koska nautin siitä. En koska en ole löytänyt vielä suurta totuutta.
Tosin onhan se ihan hieno teoria, että ~10 miljoonaa ihmistä pelaavat peliä koska eivät "tajua" että se on huono.
14.08.2009 klo 20.14
Jos suosiota mitataan pelkällä pelaajamäärällä niin sit WoW on suosittu :) Ite mittaan pelin suosioo sillä että palaako pelaajat sen pariin joskus uudestaan mut jokatapauksessa ihan jees ajaa päivityspaketti vanhalle neidille.
Ja WoWin pariinhan ei KUKAAN ole ikinä palannut? Paitsi 95% niistä, jotka ovat sen joskus yrittäneet lopettaa. Idiootti.
14.08.2009 klo 20.21
On se hienoa kun wow-vastaisilla trolleilla paistaa kuin aurinko täysi tietämättömyys pelistä.
http://www.youtube.com/watch?v=Egeo78xCkgc
Vähän parempaa esimerkkiä raidista (skipatkaa 6:30 kohdalle).
Ainiin, mitä muihin MMO:hin tulee niin kyllä WOW vaan hassusti edelleen viihdyttävin, bugiton ja vakain peli on.
Kuten kyseisestä videosta näkee WoWi on nykyisin kummallinen sekoitus fantasiaa ja Scifiä. Toista se oli vanhoina hyvinä aikoina kun WoWi on (lähes) puhdasta fantasiaa, missä raidivastukset olivat lohikäärmeitä ja tulielenmentaaleja, eikä robotteja. Ramms ei itse taida tajuta, että WoWi on enään varjo siitä, mitä se vielä 3 vuotta sitten oli, ennen kun Burning crusade pilasi pelin.
Jos et olisi täysi idiootti ja jälkeenjäänyt reppana, ymmärtäisit, että nämä "robotit" joita nyt tapetaan, ovat kuuluneet Warcraftin loreen jo yli kymmenen vuotta, ja ovat siis olleet olemassa jo kauan ennen WoWia. Miksi aloit edes pelaamaan WoWia, jos et "roboteista" tykkää, vaikka sinun olisi pitänyt tietää jo peliä alottaessa että lore sellaisia sisältää ja niitä jossain vaiheessa tullaan myös näkemään? Idiootti.
14.08.2009 klo 21.09
Samalla lailla mm Baldur´s Gate Dark Alliance on paljon parempi peli kun Diablo II, kun sitä ei ole tehty miellyttyään massoja. Sentään ainut peli missä voi Pelata Artemis Entrerillä.
Pääsääntöisesti voidaan kuitenkin sano, että ainakin online peleissä on vain haittaa, jos peli on liian suosittu. Tällöin pelin pariin hakautuvat kaikki lapset ja häiriköt. Ainakin ite tykkään pelata mielummin aikuisten seurassa.
Ja mainittakoon, että "ovat yrittäneet lopettaa" ei ehkä kannata laskea, mukaan vaan, ne jotka ovat pelanneet jotain toista MMO:ta, tällöoin lukema olleen noin 25%.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
15.08.2009 klo 01.53
Se, että pelissä on paljon pelaajia ei tee siitä hyvää. Miksi se on sitten huonontanut WoWIa ja miksi muuttuvilla peleillä on tapana huonontua, mitä enemmän pelaajia tulee? WoWi pyrkii kaikin keinoin haalimaan lisää pelaajia ja mielluttämään näitä mainstreammassoja. Tällöin yleinsä mennään pahasti metsään kuten WoWin tapauksessa. Myös WoWin PVP-pilattiin kokonaan pari kuukautta ennen TBC:tä, kun vanha systeemi poistettiin. WoWin vanha PVP oli paras MMO pvp-mitä olen ite pelannut. Nykyinen systeemi lähinnä käyttökelvoton.
Vanha PvP systeemi palkitsi pelaajat, joilla oli aikaa pelata puoli vuorokautta, joka päivä. Kyllähän nykyinenkin systeemi enemmän pelaavat palkitsee, mutta huipulle päästäkseen ei tarvitse omistaa jokaista valveilla viettämäänsä tuntia pelille. Alempana puhut siitä, että pelaat mieluummin aikuisten kanssa. Aikuisena koen, että uusi systeemi on huomattavasti ystävällisempi ihmiselle, jolla on aikuisen vastuudet. Voitko ihan oikeasti väittää vastaan?
Samalla lailla mm Baldur´s Gate Dark Alliance on paljon parempi peli kun Diablo II, kun sitä ei ole tehty miellyttyään massoja.
Sentään ainut peli missä voi Pelata Artemis Entrerillä.
Diablo II:sta pelasin noin kaksi vuotta. Dark Alliance tuli vedettyä läpi ainakin pariin kertaan. En kai muuta voi sanoa, kuin että olen aivan täysin vastakkaista mieltä. DA oli teknisesti hyvin toteutettu, mutta Diablo II:n moninpelin kaltaista pitkäikäisyyttä siitä ei saisi irti missään universumissa, missään aineissa.
Pääsääntöisesti voidaan kuitenkin sano, että ainakin online peleissä on vain haittaa, jos peli on liian suosittu. Tällöin pelin pariin hakautuvat kaikki lapset ja häiriköt. Ainakin ite tykkään pelata mielummin aikuisten seurassa.
Olet osittain ihan oikeassa, suosio tuo mukanaan häiriköitä. WoW:n kommuuni ei ole parhaasta päästä. Syy WoW:n suosiolle on kuitenkin sen laadussa ja sisällön määrässä. Pelaatko sitten mieluummin aikuisten seurassa keskinkertaista peliä kuin huonommassa seurassa hyvää peliä?
Niin pelaisin minäkin, mutta MMO:ssa on se hyvä puoli että seuransa voi valita. Itsensä kaltaisen ja sopivan peliseuran löytäminen miljoonien joukosta ei ole oikeasti mikään kovin vaikea tehtävä.
06.09.2009 klo 00.46