Operation Flashpoint: Dragon Rising sai julkaisupäivän
Tosiharrastajien kiihkeästi odottama sotapeli Operation Flashpoint: Dragon Rising julkaistaan Isossa-Britanniassa ja tiettävästi muuallakin Euroopassa 9. lokakuuta. Yhdysvalloissa lohikäärme nousee kolmea päivää aiemmin. Ohessa tuore traileri PC:lle, Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle avautuvalta sotatantereelta.
Keskustelut (48 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.12.2007
17.07.2009 klo 17.07
17.07.2009 klo 17.12
17.07.2009 klo 17.13
Rekisteröitynyt 21.05.2009
17.07.2009 klo 17.53
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Tekijäthän ovat sanoneet, etteivät tingi realismista millään alustalla ja, että on typerää luulla konsolipelaajia tyhmiksi. Ärsyttää tuo, että pc-pelaajat luulevat olevansa fiksumpia kuin konsolipelaajat.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
17.07.2009 klo 17.58
Rekisteröitynyt 03.07.2008
17.07.2009 klo 17.58
Rekisteröitynyt 04.07.2007
17.07.2009 klo 18.01
Pakko sanoa että tuo näyttää kyllä ihan karmealta graafisesti. Animaatiot varsinkin ihan hirveät. Toivotaan nyt että tuo oli traileri jostain rupusesta, karsitusta konsoliversiosta ja PC versio on sitten ihan omaa luokkaansa.
Eheei.. kaikki versiot on identtisiä.
17.07.2009 klo 18.04
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Tekijäthän ovat sanoneet, etteivät tingi realismista millään alustalla ja, että on typerää luulla konsolipelaajia tyhmiksi. Ärsyttää tuo, että pc-pelaajat luulevat olevansa fiksumpia kuin konsolipelaajat.
Konsolipelit ei ainakaan teknisyydellään ja toteutuksellaan anna paljon tulkinnan varaa.
17.07.2009 klo 18.07
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Tekijäthän ovat sanoneet, etteivät tingi realismista millään alustalla ja, että on typerää luulla konsolipelaajia tyhmiksi. Ärsyttää tuo, että pc-pelaajat luulevat olevansa fiksumpia kuin konsolipelaajat.
En väittänytkään että konsolipelaajat ovat tyhmiä.
Suurin osa peleistä tosin tehdään kuin tyhmille ja loput kruunaa konsoleiden ehdoilla tehdyt kontrollit, valikot sekä muut featuret jotka sitten siirretään yleensä sellaisenaan pc:lle näkemättä vaivaa pc:n mahdollisuukisen käyttämisessä.
Kehittäjät ovat vain rahanhimoisia laiskoja paskoja.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
17.07.2009 klo 18.28
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Tekijäthän ovat sanoneet, etteivät tingi realismista millään alustalla ja, että on typerää luulla konsolipelaajia tyhmiksi. Ärsyttää tuo, että pc-pelaajat luulevat olevansa fiksumpia kuin konsolipelaajat.
En väittänytkään että konsolipelaajat ovat tyhmiä.
Suurin osa peleistä tosin tehdään kuin tyhmille ja loput kruunaa konsoleiden ehdoilla tehdyt kontrollit, valikot sekä muut featuret jotka sitten siirretään yleensä sellaisenaan pc:lle näkemättä vaivaa pc:n mahdollisuukisen käyttämisessä.
Kehittäjät ovat vain rahanhimoisia laiskoja paskoja.
Olet kyllä ihan oikeassa pelien yksinkertaistamisesta konsoleille, mutta tuo viimeinen lause pisti vähän hymyilyttämään. Jos mietit että miksi ne ylipäätänsä vielä tekevät pelejä markkinoille, niin vastaus on raha. Ja totta hemmetissä ne tekevät vähän töitä ja saavat paljon voittoja kuin toisinpäin. Anyway, konsoleillakin alkaa hieman rakoilla tuo tuottavuuspuoli. Esim. crackdown pääsi just ja just omilleen kun se oli myynyt 1.5 miljoonaa kipaletta. (Kyllä omilleen... :) )
http://kotaku.com/5315625/crackdown-wasnt-the-success-you
17.07.2009 klo 18.40
Pakko sanoa että tuo näyttää kyllä ihan karmealta graafisesti. Animaatiot varsinkin ihan hirveät. Toivotaan nyt että tuo oli traileri jostain rupusesta, karsitusta konsoliversiosta ja PC versio on sitten ihan omaa luokkaansa.
Kyllä tuo nyt ArmAn ainakin voittaa helposti, niin grafiikoissa kuin animaatioissakin. Ja pc-versiossa ei muuta erilaista ole kuin editori
17.07.2009 klo 18.46
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Tekijäthän ovat sanoneet, etteivät tingi realismista millään alustalla ja, että on typerää luulla konsolipelaajia tyhmiksi. Ärsyttää tuo, että pc-pelaajat luulevat olevansa fiksumpia kuin konsolipelaajat.
En väittänytkään että konsolipelaajat ovat tyhmiä.
Suurin osa peleistä tosin tehdään kuin tyhmille ja loput kruunaa konsoleiden ehdoilla tehdyt kontrollit, valikot sekä muut featuret jotka sitten siirretään yleensä sellaisenaan pc:lle näkemättä vaivaa pc:n mahdollisuukisen käyttämisessä.
Kehittäjät ovat vain rahanhimoisia laiskoja paskoja.
Olet kyllä ihan oikeassa pelien yksinkertaistamisesta konsoleille, mutta tuo viimeinen lause pisti vähän hymyilyttämään. Jos mietit että miksi ne ylipäätänsä vielä tekevät pelejä markkinoille, niin vastaus on raha. Ja totta hemmetissä ne tekevät vähän töitä ja saavat paljon voittoja kuin toisinpäin. Anyway, konsoleillakin alkaa hieman rakoilla tuo tuottavuuspuoli. Esim. crackdown pääsi just ja just omilleen kun se oli myynyt 1.5 miljoonaa kipaletta. (Kyllä omilleen... :) )
http://kotaku.com/5315625/crackdown-wasnt-the-success-you
Toki mutta voisi edes yrittää tehdä jotain kunnolla kun siitä kerran maksetaan.
Turhan itkeä warettamisesta jos vedetään kehittäjien päästä jo läskiksi.
Itse olen jo vähän lämmennyt ostelemaan pelejä uusien digitaalisten jakelujärjestelmien kautta mutta tulipahan taas vastaan yksi syy warettaa..
Ostamani Secret of Monkey Island: SE ei toimikkaan meikäläisen koneella. Vituttaa hiukan kun maksettu peli lojuu pelaamattomana koodarien kädettömyyden takia. (Ja kyllä.. Tässä tapauksessa koodarit ovat olleet uskomattoman kädettömiä. 1990 luvullajulkaistun seikkailun lämmittely vie 2GB kovalevy tilaa ja vaatii lisäksi vähintään Athlon 64 tason prosessorin koska se käyttää SSE2 instruction settejä joita ei vanhemmista prossuista löydy. Pelin vaatimuksissa asiasta ei kerrota ollenkaan.)
Rekisteröitynyt 04.07.2007
17.07.2009 klo 18.56
Rekisteröitynyt 07.06.2008
17.07.2009 klo 20.19
nojaa..
Rekisteröitynyt 17.08.2008
17.07.2009 klo 22.04
Jospa tässä pelissä olisi optimointi vähän parempaa.
17.07.2009 klo 22.28
Tätä peliä ei kukaan meistä "tosi harrastajista" todellakaan odota, onhan tästä jo ne punaset tynnyrit ja pääosuman sisältävä video nähty. COD 6 olis voitu laittaa nimeksi suoraan. Konsolipelaajille tämä tietenkin saattaa olla herkkua, eihän sitä nyt yhdestä kudista otsaan saa peli loppua.
17.07.2009 klo 23.24
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Ja sä idiootti oot pelannut ArmA2? Paskempaa räiskintää saa hakea. Potentiaalia varmasti on, mutta kun peli on täynnä bugeja, yksinpeliä ei käytännössä ole ja se on vieläpä varustettu hirveimmällä hiirilagilla vuosikymmeniin, on siinä paskimman pelin ainekset kasassa.
Että joo, nauti sä siitä "realistisesta" räiskinnästäsi ArmA2 parissa, kun muut (järkevät) ihmiset pelaavat toimivia, oikeasti hauskoja pelejä.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
18.07.2009 klo 00.53
Ostamani Secret of Monkey Island: SE ei toimikkaan meikäläisen koneella. Vituttaa hiukan kun maksettu peli lojuu pelaamattomana koodarien kädettömyyden takia. (Ja kyllä.. Tässä tapauksessa koodarit ovat olleet uskomattoman kädettömiä. 1990 luvullajulkaistun seikkailun lämmittely vie 2GB kovalevy tilaa ja vaatii lisäksi vähintään Athlon 64 tason prosessorin koska se käyttää SSE2 instruction settejä joita ei vanhemmista prossuista löydy. Pelin vaatimuksissa asiasta ei kerrota ollenkaan.)
Anteeksi mitä? 8-D
SSE2 on aika perus paskaa näinä päivinä. Myönnän kyllä kuitenkin kironneeni ihan kuukausi sitten sitä kun Team Fortress 2:n ja Counter-Strike Classickin Gnu/Linux itsenäiset palvelin ohjelmistot tarvitsivat molemmat SSE2:n tukea suorittimesta ja sellainen tuli sitten päivitettyä siihen 25€:n arvoisella suorittimella Socket A kantaan jonka sai kätevästi käytettynä Huutonetistä.
Mutta jos tässä joku oli kädetön niin sinä itse. Et katsonut laitteisto vaatimuksia! Lisäksi olisit päässyt helpommalla kun olisit heittänyt DosBoxin sisään ja ostanut kaupasta ennemmin Monkey Island Collector's Edition paketin jossa tulee kolme ensimmäistä peliä alkuperäisessä formaatissaan. Hintaa ehkä 10€.
2Gt kiintolevyllä vapaatatilaa vaatimus on aika helposti ymmärrettävissä koska peli on 1080p tasoinen grafiikoiltaan ja kaikki dialogi mikä Secret of Monkey Islandissa on siirretty teksti muodosta ääneksi ja digitalisoitu peliä varten. Musiikit on myös täysin remasteroitu ja tohon kun lyödään edes kohtalainen äänenlaatu niin ollaan helposti tuossa 2Gt tai sen yli.
18.07.2009 klo 11.05
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Ja sä idiootti oot pelannut ArmA2? Paskempaa räiskintää saa hakea. Potentiaalia varmasti on, mutta kun peli on täynnä bugeja, yksinpeliä ei käytännössä ole ja se on vieläpä varustettu hirveimmällä hiirilagilla vuosikymmeniin, on siinä paskimman pelin ainekset kasassa.
Että joo, nauti sä siitä "realistisesta" räiskinnästäsi ArmA2 parissa, kun muut (järkevät) ihmiset pelaavat toimivia, oikeasti hauskoja pelejä.
Pelinkö vika se on jos omistat paskan koneen.
Arma nimenomaan on lähinnä simulaatio ja yksinpelin kampanjat hyödyntää erinomaisesti laajaa peliympäristöä.
Joten hajoappa vaan omaan kädettömyyteen ja painu takaisin niiden vitun arcade codien pariin.
18.07.2009 klo 11.10
Ostamani Secret of Monkey Island: SE ei toimikkaan meikäläisen koneella. Vituttaa hiukan kun maksettu peli lojuu pelaamattomana koodarien kädettömyyden takia. (Ja kyllä.. Tässä tapauksessa koodarit ovat olleet uskomattoman kädettömiä. 1990 luvullajulkaistun seikkailun lämmittely vie 2GB kovalevy tilaa ja vaatii lisäksi vähintään Athlon 64 tason prosessorin koska se käyttää SSE2 instruction settejä joita ei vanhemmista prossuista löydy. Pelin vaatimuksissa asiasta ei kerrota ollenkaan.)
Anteeksi mitä? 8-D
SSE2 on aika perus paskaa näinä päivinä. Myönnän kyllä kuitenkin kironneeni ihan kuukausi sitten sitä kun Team Fortress 2:n ja Counter-Strike Classickin Gnu/Linux itsenäiset palvelin ohjelmistot tarvitsivat molemmat SSE2:n tukea suorittimesta ja sellainen tuli sitten päivitettyä siihen 25€:n arvoisella suorittimella Socket A kantaan jonka sai kätevästi käytettynä Huutonetistä.
Mutta jos tässä joku oli kädetön niin sinä itse. Et katsonut laitteisto vaatimuksia! Lisäksi olisit päässyt helpommalla kun olisit heittänyt DosBoxin sisään ja ostanut kaupasta ennemmin Monkey Island Collector's Edition paketin jossa tulee kolme ensimmäistä peliä alkuperäisessä formaatissaan. Hintaa ehkä 10€.
2Gt kiintolevyllä vapaatatilaa vaatimus on aika helposti ymmärrettävissä koska peli on 1080p tasoinen grafiikoiltaan ja kaikki dialogi mikä Secret of Monkey Islandissa on siirretty teksti muodosta ääneksi ja digitalisoitu peliä varten. Musiikit on myös täysin remasteroitu ja tohon kun lyödään edes kohtalainen äänenlaatu niin ollaan helposti tuossa 2Gt tai sen yli.
Prosessorivaatimukset ovat tähän mennesä tarkoittanu lähinnä vaadittua miniminopeutta jolla peli pyörii hyvin. On se aika säälittävää jos 2D peliä ei saada tehtyä toimimaan vanhemilla prossuilla kun uudet 3D räiskinnätkin pyörähtää ongelmitta. Normaali pertti perusjuntti ei edes tiedä prosessorien instruction seteistä hölkäsen pöläystä eikä todellakaan osaa olettaa että prosessorivaatimuksissa tarkoitetaan juuri jotain pientä ominaisuutta joista tietää vain teknofriikit. Vaatimuksissa oli sitäpaitsi P4 tason prosessori ja Athlon XP menee siihen kategeriaan. Vain SSE2 puuttuu.
Lucasilla ja Valvella on melkoinen soppa käsissään.
18.07.2009 klo 11.11
Ostamani Secret of Monkey Island: SE ei toimikkaan meikäläisen koneella. Vituttaa hiukan kun maksettu peli lojuu pelaamattomana koodarien kädettömyyden takia. (Ja kyllä.. Tässä tapauksessa koodarit ovat olleet uskomattoman kädettömiä. 1990 luvullajulkaistun seikkailun lämmittely vie 2GB kovalevy tilaa ja vaatii lisäksi vähintään Athlon 64 tason prosessorin koska se käyttää SSE2 instruction settejä joita ei vanhemmista prossuista löydy. Pelin vaatimuksissa asiasta ei kerrota ollenkaan.)
Anteeksi mitä? 8-D
SSE2 on aika perus paskaa näinä päivinä. Myönnän kyllä kuitenkin kironneeni ihan kuukausi sitten sitä kun Team Fortress 2:n ja Counter-Strike Classickin Gnu/Linux itsenäiset palvelin ohjelmistot tarvitsivat molemmat SSE2:n tukea suorittimesta ja sellainen tuli sitten päivitettyä siihen 25€:n arvoisella suorittimella Socket A kantaan jonka sai kätevästi käytettynä Huutonetistä.
Mutta jos tässä joku oli kädetön niin sinä itse. Et katsonut laitteisto vaatimuksia! Lisäksi olisit päässyt helpommalla kun olisit heittänyt DosBoxin sisään ja ostanut kaupasta ennemmin Monkey Island Collector's Edition paketin jossa tulee kolme ensimmäistä peliä alkuperäisessä formaatissaan. Hintaa ehkä 10€.
2Gt kiintolevyllä vapaatatilaa vaatimus on aika helposti ymmärrettävissä koska peli on 1080p tasoinen grafiikoiltaan ja kaikki dialogi mikä Secret of Monkey Islandissa on siirretty teksti muodosta ääneksi ja digitalisoitu peliä varten. Musiikit on myös täysin remasteroitu ja tohon kun lyödään edes kohtalainen äänenlaatu niin ollaan helposti tuossa 2Gt tai sen yli.
Pointti oli kyllä saada wanha monkey island ääninäyttelyllä.
Rekisteröitynyt 02.10.2007
18.07.2009 klo 13.49
Kyllä se varmasti parempi on jos hakee konsoliraiskattua arcade mättöä.
Ja sä idiootti oot pelannut ArmA2? Paskempaa räiskintää saa hakea. Potentiaalia varmasti on, mutta kun peli on täynnä bugeja, yksinpeliä ei käytännössä ole ja se on vieläpä varustettu hirveimmällä hiirilagilla vuosikymmeniin, on siinä paskimman pelin ainekset kasassa.
Että joo, nauti sä siitä "realistisesta" räiskinnästäsi ArmA2 parissa, kun muut (järkevät) ihmiset pelaavat toimivia, oikeasti hauskoja pelejä.
Arma2 ei olekaan räiskintä, vaan sotasimulaattori. Jos et halua realismia niin voit ihan vapaasti pelata CODejas. Sitäpaitsi siinä on oikeasti hyvä yksinpeli enkä itse ole edes kohdannut mitään sen tasoisia bugeja, joita muista peleistä ei voisi löytyä. Ja hiirilagis johtuu varmaan omasta paskuudestas.
Arma 2 on kyllä niin nykivä paska että siinä voidaan heittää Kankkulan kaivoon koko väite "600€ koneella saa uudet pelit toimimaan". Eikä peli edes hirveän hieno ole, varsinkaan low- asetuksilla. Ja älkää edes puhuko niistä Post processing- efefkteistä... Onneksi koitin demoa enkä ostanut tätä.
Jospa tässä pelissä olisi optimointi vähän parempaa.
Oma koneeni on tätä nykyä arvoltaan varmaan reilustikin alle 600 euroa ja arma 2 pyörii sulavasti vaikka ei edes ole loweilla. Oma on ongelmasi jos et osaa edes viittä minuuttia viettää niiden asetusten parissa ja kattoa miten pyörii parhaiten.
Mitä tohon videoon tulee, niin näytti ihan joltain battlefield 2:lta.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
18.07.2009 klo 13.59
Prosessorivaatimukset ovat tähän mennesä tarkoittanu lähinnä vaadittua miniminopeutta jolla peli pyörii hyvin. On se aika säälittävää jos 2D peliä ei saada tehtyä toimimaan vanhemilla prossuilla kun uudet 3D räiskinnätkin pyörähtää ongelmitta.
...
Vaatimuksissa oli sitäpaitsi P4 tason prosessori ja Athlon XP menee siihen kategeriaan. Vain SSE2 puuttuu.
3DNow!:n, MMX:n, ja SSE-käskyjen ideana on mm. tehostaa graafisesti vaativien ohjelmistojen suorituskykyä parantamalla suorittimen liukuluku matikkaa. MI:SE:n 1080P 2D-grafiikkaa voitaisiin toteuttaa ilmankin, mutta se tuskin se toimisi tai skaalautuisi niin hyvin. Olettaen, että MI:SE on edes osittain vektori grafiikalla toteutettu. Ilman kunnon liukuluku matikkaa sen pyörittäminen voisi olla hyvinkin tuskaista.
Vaatimuksissahan oli mainittu Pentium 4 joissa on ollut SSE2 vuodesta 2001 lähtien. Athlon XP:t eivät ole Pentium 4:n tasoisia suorittimia tai edes samassa kategoriassa. Niistä puuttuu kaikkea sellaista mitä Intel lanseerasi omiin uudempiin suorittimiinsa, mutta jota AMD ei voinut omiinsa laittaa ennen kuin asiaa puitiin oikeudessa. Toisaalta Athlon XP suorittimissa on myös sellaisia juttuja joita ei Intelin suorittimista löydy kuten 3DNow! Kaikissa alkuperäisissä Athlon-suorittimissa ei ole edes SSE:tä saati sitten SSE2:sta. Athlonit suunniteltiin Pentium 3:n kilpailijoiksi ja ovat teknisesti niitä parempia. Ja siten kuuluvat siihen kategoriaan.
Athlon 64 on oikeastaan se mikä vastaa pääasiassa Pentium 4:sta, mutta näinkään yksiselitteinen ei asia ole koska Pentium 4 suorittimia on ydintasoltansa 5 erillaista joista kummatkin ääripäät ovat kohtalaisen erilaiset.
En näe oikeastaan mitään vikaa siinä, että MI:SE tukee uudempaa teknologiaa. Mitä uudempaa se tukee nyt sitä pidemmälle tulevaisuudessa se toimii.
Uudemmat 3D toiminta pelit kaikki tukevat SSE2:sta ja ovat useimmiten optimoitu jo SSE4:llekkin kuten Crytek moottori. Ero on siinä, että ne on ohjelmisto arkkitehtuurisesti rakennettu siten, että jos suorittimesta ei löydy moisen tukea niin silloin se ei ota kyseisiä optimointeja käyttöön. 3DNow! ja MMX riittävät useimpiin peleihin ihan hyvin vaikka SSE:täkin jo vaatidaan kohtalaisen usein. SSE löytyy joistakin Athlon XP suorittimista, mutta ei niistäkään kaikista. Futuremarkin testausohjelmistot muistaakseni vaativat SSE2:n jo perustason toimintojakin varten...
Edirol:
Secret of Monkey Island: Special Editionin laitteistovaatimukset:
SYSTEM REQUIREMENTS
OS: Windows XP® or Windows Vista®
Processor: Intel Pentium 4 3GHz or AMD Athlon 64 3000+
Memory: 256 MB RAM, 512 MB for Vista
Graphics: 128 MB with Shader Model 2.0 capability
DirectX®: 9.0c (March 2009)
Hard Drive: 2.5GB free hard drive space
Sound: DirectX® 9.0c compliant sound card
Controller support: Xbox 360 controller
Aika selkeästi lukee, että Athlon 64 vaaditaan... Miksiköhän tuolle on minimi Athlon 64 3000+ eikä 2800+ -suoritin? Kuitenkin 3000+ on 2Ghz ja 2800 on 1.8Ghz ei pitäisi olla mitään sen kummempaa merkitystä. Tuo Pentium 4:n 3Ghz minimi on aika tavallinen vaatimus niistä. Pentiumit olivat aina paskoja tehokkuudeltaan ja vaativat isompia kelloja selvitäkseen samoista tehtävistä kuin Athlonit ja lämpenivät helpommin. Mikä ironisesti johti siihen, että Pentium suorittimissa ja niiden seuraajissa on huikeasti paremmat ylikuumenemis ja palamis-suojat kuin AMD:lla oli vielä pari vuotta sitten.
Keskusmuistin määrä on aika tavallinen ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin ihan 2D-peli. Windows vie itsessään jo tuosta 100-150Mt tai Vistan tapauksessa noin 300 Mt.
Se, että näytönohjaimelta vaaditaan SM2-tuki on ihan kahjoa. Mitä hulluja erikois-tehosteita tuohon on oikein työnnetty? :D
Kyseessä on vielä varmaan Games for Windows ohjelmaan kuuluva peli tai ainakin peli jossa on tuki XInput-API:lle koska Xbox 360:n palikka on ainoa ohjain mitä ne näköjään tukevat. Tai sitten kyseessä on vain suoraan ilman merkittäviä muutoksia saanut MI:SE:n lähdekoodi joka on käännetty molemmille alustoille, Xbox 360:lle ja Windowsille, ihan sellaisenaan.
18.07.2009 klo 14.02
GJ
18.07.2009 klo 14.07
Noh ei ainakaan voi tulla huonompaa peliä kuin ArmAsta.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
18.07.2009 klo 14.10
...ja pari vääntää wall of textiä jostain turhanpäiväisestä asiasta joka ei edes liity uutisaiheeseen mitenkään...
Ei ole pakko lukea... Tässä on käynnissä henkevä kommentointi liittyen siihen kumpi on parempi OPF2 vaiko ArmA2 sekä keskustelua siitä ovatko pelien laitteistovaatimukset liian korkeita mikä taas liittyy siihen ovatko...
Kehittäjät ovat vain rahanhimoisia laiskoja paskoja.
18.07.2009 klo 17.34
Prosessorivaatimukset ovat tähän mennesä tarkoittanu lähinnä vaadittua miniminopeutta jolla peli pyörii hyvin. On se aika säälittävää jos 2D peliä ei saada tehtyä toimimaan vanhemilla prossuilla kun uudet 3D räiskinnätkin pyörähtää ongelmitta.
...
Vaatimuksissa oli sitäpaitsi P4 tason prosessori ja Athlon XP menee siihen kategeriaan. Vain SSE2 puuttuu.
3DNow!:n, MMX:n, ja SSE-käskyjen ideana on mm. tehostaa graafisesti vaativien ohjelmistojen suorituskykyä parantamalla suorittimen liukuluku matikkaa. MI:SE:n 1080P 2D-grafiikkaa voitaisiin toteuttaa ilmankin, mutta se tuskin se toimisi tai skaalautuisi niin hyvin. Olettaen, että MI:SE on edes osittain vektori grafiikalla toteutettu. Ilman kunnon liukuluku matikkaa sen pyörittäminen voisi olla hyvinkin tuskaista.
Vaatimuksissahan oli mainittu Pentium 4 joissa on ollut SSE2 vuodesta 2001 lähtien. Athlon XP:t eivät ole Pentium 4:n tasoisia suorittimia tai edes samassa kategoriassa. Niistä puuttuu kaikkea sellaista mitä Intel lanseerasi omiin uudempiin suorittimiinsa, mutta jota AMD ei voinut omiinsa laittaa ennen kuin asiaa puitiin oikeudessa. Toisaalta Athlon XP suorittimissa on myös sellaisia juttuja joita ei Intelin suorittimista löydy kuten 3DNow! Kaikissa alkuperäisissä Athlon-suorittimissa ei ole edes SSE:tä saati sitten SSE2:sta. Athlonit suunniteltiin Pentium 3:n kilpailijoiksi ja ovat teknisesti niitä parempia. Ja siten kuuluvat siihen kategoriaan.
Athlon 64 on oikeastaan se mikä vastaa pääasiassa Pentium 4:sta, mutta näinkään yksiselitteinen ei asia ole koska Pentium 4 suorittimia on ydintasoltansa 5 erillaista joista kummatkin ääripäät ovat kohtalaisen erilaiset.
En näe oikeastaan mitään vikaa siinä, että MI:SE tukee uudempaa teknologiaa. Mitä uudempaa se tukee nyt sitä pidemmälle tulevaisuudessa se toimii.
Uudemmat 3D toiminta pelit kaikki tukevat SSE2:sta ja ovat useimmiten optimoitu jo SSE4:llekkin kuten Crytek moottori. Ero on siinä, että ne on ohjelmisto arkkitehtuurisesti rakennettu siten, että jos suorittimesta ei löydy moisen tukea niin silloin se ei ota kyseisiä optimointeja käyttöön. 3DNow! ja MMX riittävät useimpiin peleihin ihan hyvin vaikka SSE:täkin jo vaatidaan kohtalaisen usein. SSE löytyy joistakin Athlon XP suorittimista, mutta ei niistäkään kaikista. Futuremarkin testausohjelmistot muistaakseni vaativat SSE2:n jo perustason toimintojakin varten...
Edirol:
Secret of Monkey Island: Special Editionin laitteistovaatimukset:
SYSTEM REQUIREMENTS
OS: Windows XP® or Windows Vista®
Processor: Intel Pentium 4 3GHz or AMD Athlon 64 3000+
Memory: 256 MB RAM, 512 MB for Vista
Graphics: 128 MB with Shader Model 2.0 capability
DirectX®: 9.0c (March 2009)
Hard Drive: 2.5GB free hard drive space
Sound: DirectX® 9.0c compliant sound card
Controller support: Xbox 360 controller
Aika selkeästi lukee, että Athlon 64 vaaditaan... Miksiköhän tuolle on minimi Athlon 64 3000+ eikä 2800+ -suoritin? Kuitenkin 3000+ on 2Ghz ja 2800 on 1.8Ghz ei pitäisi olla mitään sen kummempaa merkitystä. Tuo Pentium 4:n 3Ghz minimi on aika tavallinen vaatimus niistä. Pentiumit olivat aina paskoja tehokkuudeltaan ja vaativat isompia kelloja selvitäkseen samoista tehtävistä kuin Athlonit ja lämpenivät helpommin. Mikä ironisesti johti siihen, että Pentium suorittimissa ja niiden seuraajissa on huikeasti paremmat ylikuumenemis ja palamis-suojat kuin AMD:lla oli vielä pari vuotta sitten.
Keskusmuistin määrä on aika tavallinen ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin ihan 2D-peli. Windows vie itsessään jo tuosta 100-150Mt tai Vistan tapauksessa noin 300 Mt.
Se, että näytönohjaimelta vaaditaan SM2-tuki on ihan kahjoa. Mitä hulluja erikois-tehosteita tuohon on oikein työnnetty? :D
Kyseessä on vielä varmaan Games for Windows ohjelmaan kuuluva peli tai ainakin peli jossa on tuki XInput-API:lle koska Xbox 360:n palikka on ainoa ohjain mitä ne näköjään tukevat. Tai sitten kyseessä on vain suoraan ilman merkittäviä muutoksia saanut MI:SE:n lähdekoodi joka on käännetty molemmille alustoille, Xbox 360:lle ja Windowsille, ihan sellaisenaan.
Pelillä on ihan kahjot laitevaatimukset. Kyseessä on kuitenkin 2D peli jonka pitäisi pyöri vielä 10 vuotta vanhalla raudallakin.
Athlonit hakkasi aikanaa P4 vauhdissa helposti mutta juuri noita ominaisuuksia puuttui. Sen takia lienee verrattu näitä kahta prosessoria. Nehän olivat kilpailijoita aikanaan.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
18.07.2009 klo 21.40
Pelillä on ihan kahjot laitevaatimukset. Kyseessä on kuitenkin 2D peli jonka pitäisi pyöri vielä 10 vuotta vanhalla raudallakin.
Come on, kyllä 2D-pelitkin kehittyvät eivät ainoastaan 3D-pelit.
http://www.youtube.com/watch?v=5UDrXP3qM2Q
Ja tuo näyttää ihan sika nätiltä vieläpä.
Edirol:
Niin ja ei unodeta sitä, että tuo on remake joka on tehty oikein. Mukana on alkuperäinen peli sellaisenaan kuin se alunperin julkaistiin ja sitten uudistukset saa saumattomasti päälle ja pois pelin aikana halutessaan.
19.07.2009 klo 17.27
Pelillä on ihan kahjot laitevaatimukset. Kyseessä on kuitenkin 2D peli jonka pitäisi pyöri vielä 10 vuotta vanhalla raudallakin.
Come on, kyllä 2D-pelitkin kehittyvät eivät ainoastaan 3D-pelit.
http://www.youtube.com/watch?v=5UDrXP3qM2Q
Ja tuo näyttää ihan sika nätiltä vieläpä.
Edirol:
Niin ja ei unodeta sitä, että tuo on remake joka on tehty oikein. Mukana on alkuperäinen peli sellaisenaan kuin se alunperin julkaistiin ja sitten uudistukset saa saumattomasti päälle ja pois pelin aikana halutessaan.
Ei kyllä voida koodaajien ammattitaitoa kehua. Peli ei näytä edes mitenkään erikoiselta eikä todellakaan käytä mitään kehittynyttä tekniikkaa. Saman lopputuloksen olisi saanut puolet pienempään tilaan ja toimivaan 1000mhz celeronilla jos koodaajilla oli edes hieman ammattitaitoa.
Palkkaisivat scenepuolen miehiä koodaushommiin nii ei tulisi tälläisiä järjettömyyksiä.
19.07.2009 klo 18.56
Arma 2 on kyllä niin nykivä paska että siinä voidaan heittää Kankkulan kaivoon koko väite "600€ koneella saa uudet pelit toimimaan". Eikä peli edes hirveän hieno ole, varsinkaan low- asetuksilla. Ja älkää edes puhuko niistä Post processing- efefkteistä... Onneksi koitin demoa enkä ostanut tätä.
Jospa tässä pelissä olisi optimointi vähän parempaa.
Itse pelaan ainakin vanhalla alle 2Ghz corekakkosella ja 8800:lla ilman mitään suurempia nykimisiä. Toki jos tehtäväeditorilla mättää satoja tai tuhansia vihollisia saa koneen kyllä kyykkyyn.
Jos et saa 600€ koneella Arma 2:ta pyörimään kannattaa antaa jonkun osaavan tyypin kasata konepaketti.
19.07.2009 klo 19.04
Ja sä idiootti oot pelannut ArmA2? Paskempaa räiskintää saa hakea. Potentiaalia varmasti on, mutta kun peli on täynnä bugeja, yksinpeliä ei käytännössä ole ja se on vieläpä varustettu hirveimmällä hiirilagilla vuosikymmeniin, on siinä paskimman pelin ainekset kasassa.
Että joo, nauti sä siitä "realistisesta" räiskinnästäsi ArmA2 parissa, kun muut (järkevät) ihmiset pelaavat toimivia, oikeasti hauskoja pelejä.
Jos vakavasti luulit Arma 2:n olevan räiskintäpeli niin kannattaa pysyä Battlefieldien ja COD:ien parissa.
Voitko perustella miksi järkevien ihmisten pitäisi jaksaa pelata jotain yksinkertaistettua tulitusta, missä sotilaat kirmaavat ja hyppivät "taistelukentällä" kuin aropuput suuliekki lepattaen.
Ei kiitos. Pelaan uusittua Armaa taas siihen asti kun jotain parempaa on odotettavissa.
20.07.2009 klo 00.35
Rekisteröitynyt 09.06.2008
20.07.2009 klo 02.22
Ei kyllä voida koodaajien ammattitaitoa kehua. Peli ei näytä edes mitenkään erikoiselta eikä todellakaan käytä mitään kehittynyttä tekniikkaa. Saman lopputuloksen olisi saanut puolet pienempään tilaan ja toimivaan 1000mhz celeronilla jos koodaajilla oli edes hieman ammattitaitoa.
Haloo? Etkö huomannut shader-efektejä vedessä, valaistuksessa, animaatioissa... jne? Ne ovat aika kehittynyttä tekniikkaa, mutta silti olleet olemassa jo jostain 2002-2003 lähtien joten ne ovat aika "mainstreamia". Muutenkin tuo näyttää hyvin tyylitellyltä kuvakirjalta, korkealaatuisine taustoineen ja äänineen, ja onkin muuten ihan älyttömän siistin näköinen. Tietysti kaikki eivät varmaankaan diggaa moisesta graafisesta tyylistä. Tuo kommenttisi oli taas vähän sitä tasoa, että vihaat tuota jo valmiiksi, joten turhaahan minun on tässä mitään vastaan sanoa. :P
Laitteisto vaatimukset ovat kuitenkin kohdallaan. Ne vaativat juuri sen verran kuin mitä olettaisin tuon oikeastikin vievän.
20.07.2009 klo 16.12
Ei kyllä voida koodaajien ammattitaitoa kehua. Peli ei näytä edes mitenkään erikoiselta eikä todellakaan käytä mitään kehittynyttä tekniikkaa. Saman lopputuloksen olisi saanut puolet pienempään tilaan ja toimivaan 1000mhz celeronilla jos koodaajilla oli edes hieman ammattitaitoa.
Haloo? Etkö huomannut shader-efektejä vedessä, valaistuksessa, animaatioissa... jne? Ne ovat aika kehittynyttä tekniikkaa, mutta silti olleet olemassa jo jostain 2002-2003 lähtien joten ne ovat aika "mainstreamia". Muutenkin tuo näyttää hyvin tyylitellyltä kuvakirjalta, korkealaatuisine taustoineen ja äänineen, ja onkin muuten ihan älyttömän siistin näköinen. Tietysti kaikki eivät varmaankaan diggaa moisesta graafisesta tyylistä. Tuo kommenttisi oli taas vähän sitä tasoa, että vihaat tuota jo valmiiksi, joten turhaahan minun on tässä mitään vastaan sanoa. :P
Laitteisto vaatimukset ovat kuitenkin kohdallaan. Ne vaativat juuri sen verran kuin mitä olettaisin tuon oikeastikin vievän.
Haha.. ei todellakaan ole kohdallaan. Ja shaderit oli kyllä olemassa jo 2002 vuonna. Mm. Morrowind käytti ensimmäisiä shadereita onnistuneesti. Miten flash peliltä näyttävässä 2D pelissä voi olla kovemmat laitavaatimukset kuin uudehkoissa nopeita reaktioita ja hyvää fps:ää vaatiivissa 3D räiskinnöissä. Ei vaan mahdu järkeen tuollainen kohtuuttomuus ja huono toteutus. Tuon olisi saanut aivan hyvin toimimaan heikommalla raudalla ja yhtä "hienon näköisenä".
Muissakin peleissä voi sitäpaitsi muuttaa grafiikan asetuksia ja useimmiten pelit vielä havaitsevat mitä ominaisuuksia raudalla on, ja sitä mukaan käyttävät niitä.
No eikai voi vaatia liikoja ja yksinkertaisia perusasioita jos on apinalauma koodaamassa.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
21.07.2009 klo 20.47
No eikai voi vaatia liikoja ja yksinkertaisia perusasioita jos on apinalauma koodaamassa.
Ymmärrän, että teille peruskäyttäjinä tuo ei puhuttele varmaankaan millään tavalla.
Kuvittelisin, että SM 2.0 on pakollinen koska pelin erikoistehosteet ovat todennäköisesti koodattu HLSL-kielellä (DirectX 9 ja ylöspäin.)
Jos väität MI:SE:n laitevaatimuksia yhtä korkeiksi kuin nykyaikaisten FPS-pelien vastaavia olet erehtynyt koska tämä peli pyörii noin 10 vuotta vanhoilla koneilla hyvin. Mutta uusimmat FPS-pelit toimivat todennäköisesti vain 2-4 vuotta vanhoilla koneilla ok, mutta tuskin kovin herkkua se olisi.
Kaiken kaikkiaan tätä ei ole huonosti toteutettu. Jo pelkästään 1080p rasteri grafiikka tarvitsee kohtalaisen kovaa suorituskykyä Windows-alustalla toimiakseen hyvin. Flashillä tätä ei voitaisi edes toteuttaa.
Ja tuohan toimii noin 10 vuotta vanhoilla koneilla. Ja ei tuohon tarvita mitään sen kummoisempaa visuaalisten tehosteiden säätöä. Se on niin simppeli, että se joko toimii tai ei toimi.
Edirol:
Minkälaisella laitteistolla tuon sitten tulisi toimia jotta se olisi hyvin työstetty teidän mielestänne? ;)
Edirol Part 2: 1Ghz Intel Celeronit voit samantien sulkea pois koska niissä ei ole hevosvoimia 1080p grafiikan ja korkea laatuisen äänen synkronoinnille. :P
22.07.2009 klo 15.39
Ei sen grafiikan tarvitse mitään vitun 1080p snobbailua olla kun suurin osa ei edes eroa näe. Grafiikanhan voi myös skaalata alas. Aivan järjetöntä toimintaa. Edelleen pitää mainita että niitä efektejä pitää käyttää raudan mukaan eikä vaatia kohtuutonta rautaa että peli edes toimisi. Perse edellä puuhun meininki.
Hieman järkeä siihen toteutukseen.
Kaikki uudet räiskinnät pelaa meikäläisen koneella mutta eipä tämä vitun räpellys.
No eipä lucas ole pelirintamalla saanut 10 vuoteen mitään järkevää aikaan muutenkaan.
22.07.2009 klo 15.42
Steamin foorumeita lukiessa näyttää olevan ongelmia aika monella muullakin vaikka heidän koneensa täyttävät laitevaatimuksetkin. Paska mikä paska.
Rekisteröitynyt 17.08.2008
23.07.2009 klo 15.01
Arma 2 on kyllä niin nykivä paska että siinä voidaan heittää Kankkulan kaivoon koko väite "600€ koneella saa uudet pelit toimimaan". Eikä peli edes hirveän hieno ole, varsinkaan low- asetuksilla. Ja älkää edes puhuko niistä Post processing- efefkteistä... Onneksi koitin demoa enkä ostanut tätä.
Jospa tässä pelissä olisi optimointi vähän parempaa.
Itse pelaan ainakin vanhalla alle 2Ghz corekakkosella ja 8800:lla ilman mitään suurempia nykimisiä. Toki jos tehtäväeditorilla mättää satoja tai tuhansia vihollisia saa koneen kyllä kyykkyyn.
Jos et saa 600€ koneella Arma 2:ta pyörimään kannattaa antaa jonkun osaavan tyypin kasata konepaketti.
2.6ghz tuplaytimisellä ja ati4870:lla saan pelin toimimaan kylätaistelussa siinä 15fps kohdilla joka on kaukana pelattavasta. Eniten pistää vihaksi se naurettava motion blur jonka ansiosta mistään ei saa mitään selvää ja joka on selvästi pistetty vain peittämään loppujen lopuksi keskinkertaiset grafiikat. Eikä se sumennus lähde kokonaan pois vaikka asetuksista laittaisikin disablen vaan kaikki näyttää hieman epätarkalta.
Rekisteröitynyt 13.12.2007
23.07.2009 klo 20.00
Armassa on kieltämättä hiiri lagi ongelmaa. Siihen auttaa lähinnä tykki näytönohjain. Eiköhän se siitä parane ku saadaan lastentaudit korjattua. Bohemian kaverien pelit on yleensä vain parantuneet vanhetessaan.
Kui tykki näyttis saa sit olla kun itellä hiiri lagittaa hieman ja näyttis on GeiHorse 295 GTX
24.07.2009 klo 01.17
Arma 2 on kyllä niin nykivä paska että siinä voidaan heittää Kankkulan kaivoon koko väite "600€ koneella saa uudet pelit toimimaan". Eikä peli edes hirveän hieno ole, varsinkaan low- asetuksilla. Ja älkää edes puhuko niistä Post processing- efefkteistä... Onneksi koitin demoa enkä ostanut tätä.
Jospa tässä pelissä olisi optimointi vähän parempaa.
Itse pelaan ainakin vanhalla alle 2Ghz corekakkosella ja 8800:lla ilman mitään suurempia nykimisiä. Toki jos tehtäväeditorilla mättää satoja tai tuhansia vihollisia saa koneen kyllä kyykkyyn.
Jos et saa 600€ koneella Arma 2:ta pyörimään kannattaa antaa jonkun osaavan tyypin kasata konepaketti.
2.6ghz tuplaytimisellä ja ati4870:lla saan pelin toimimaan kylätaistelussa siinä 15fps kohdilla joka on kaukana pelattavasta. Eniten pistää vihaksi se naurettava motion blur jonka ansiosta mistään ei saa mitään selvää ja joka on selvästi pistetty vain peittämään loppujen lopuksi keskinkertaiset grafiikat. Eikä se sumennus lähde kokonaan pois vaikka asetuksista laittaisikin disablen vaan kaikki näyttää hieman epätarkalta.
Kaverilla on huomattavasti heikompi kokoonpano ja fps on 25-35 paikkeilla suht high asetuksilla. Ainut ongelma on hiiri lagi.
24.07.2009 klo 11.32
Itse pelaan ainakin vanhalla alle 2Ghz corekakkosella ja 8800:lla ilman mitään suurempia nykimisiä. Toki jos tehtäväeditorilla mättää satoja tai tuhansia vihollisia saa koneen kyllä kyykkyyn.
Jos et saa 600€ koneella Arma 2:ta pyörimään kannattaa antaa jonkun osaavan tyypin kasata konepaketti.
2.6ghz tuplaytimisellä ja ati4870:lla saan pelin toimimaan kylätaistelussa siinä 15fps kohdilla joka on kaukana pelattavasta. Eniten pistää vihaksi se naurettava motion blur jonka ansiosta mistään ei saa mitään selvää ja joka on selvästi pistetty vain peittämään loppujen lopuksi keskinkertaiset grafiikat. Eikä se sumennus lähde kokonaan pois vaikka asetuksista laittaisikin disablen vaan kaikki näyttää hieman epätarkalta.
Täytynee olla jotain laitekohtaista ongelmaa, kun itsellä ei moisia ongelmia ole. Tosin pidän asetukset lowlla, mutta reso on yli full HD:n. Motion Blur on kyllä tehty yliampuvasti, mutta en ymmärrä mikä grafiikoista mielestäsi tekee keskinkertaiset? Huonommat varmaan kuin jossain putkijuoksussa, mutta kerro aito sandbox peli mikä näyttää paremmalta samoilla piirtoetäisyyksiltä.
24.07.2009 klo 12.47
Kampanja on toteutettu hieman hölmösti. Jos tiimiläinen kuolee niin koko missioni on pilalla. Wanhassa ofpissa kuolleet on kuolleita ja sillä selvä. Ei sota yhtä miestä kaipaa.
24.07.2009 klo 12.47
*simulaattorimaisen
24.07.2009 klo 13.29
Kampanja on toteutettu hieman hölmösti. Jos tiimiläinen kuolee niin koko missioni on pilalla. Wanhassa ofpissa kuolleet on kuolleita ja sillä selvä. Ei sota yhtä miestä kaipaa.
Koko peli on toteutettu vähän hölmösti. Paska AI, naurettavat ääninäyttelijät ja radiosanoitukset, bugeja vaikka muille jakaa + tuollaisia typeriä ratkaisuja ihan tarpeeksi...
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.07.2009 klo 19.54
650Mhz Intel 3 olisi tuon näköiselle pelille kohdallaan. ...
Grafiikanhan voi myös skaalata alas. Aivan järjetöntä toimintaa. ...
Edelleen pitää mainita että niitä efektejä pitää käyttää raudan mukaan eikä vaatia kohtuutonta rautaa että peli edes toimisi. ...
Kaikki uudet räiskinnät pelaa meikäläisen koneella mutta eipä tämä vitun räpellys.
650Mhz ei riitä tuon pelin äänenlaadulle, grafiikoille tai ylipäätänsä edes käyttöjärjestelmille joissa peliä eniten tultaisiin pelaamaan. Teoriassa olisi mahdollista toteuttaa jotain vastaavaa, mutta tulos olisi jotain "The Adventures of Hyperman" tyylistä. Ja sitten kaikki olisivat kirkumassa kuinka ruma se on. :D
Grafiikanskaalaus maksaa suorittimelle prosessointi aikaa. Mistä sen ajan aijot ottaa? 650Mhz ei riitä skaalaukseen jotta sitä voitaisiin suoraan lennossa harrastaa riittävällä nopeudella.
Ja tässähän käytetään efektejä raudan mukaan. On tietty sovittu minimi mikä tarvitaan. Ja se on 10 vuotta sitten tulleet grafiikka kortit.
Määrittele "kaikki uudet räiskintä pelit"? Jos Secret of Monkey Island: Special Edition ei pyöri koneellasi se on surkeampi kuin 10-8 vuotta sitten ollut perustason kone. Huomaatko ristiriidan? :D
Mutta joo, meitsi lähtee takas pelaa sitä uudempaa Monkey Islandia, Tales of Monkey Islandia... :)
26.07.2009 klo 13.04
650Mhz Intel 3 olisi tuon näköiselle pelille kohdallaan. ...
Grafiikanhan voi myös skaalata alas. Aivan järjetöntä toimintaa. ...
Edelleen pitää mainita että niitä efektejä pitää käyttää raudan mukaan eikä vaatia kohtuutonta rautaa että peli edes toimisi. ...
Kaikki uudet räiskinnät pelaa meikäläisen koneella mutta eipä tämä vitun räpellys.
650Mhz ei riitä tuon pelin äänenlaadulle, grafiikoille tai ylipäätänsä edes käyttöjärjestelmille joissa peliä eniten tultaisiin pelaamaan. Teoriassa olisi mahdollista toteuttaa jotain vastaavaa, mutta tulos olisi jotain "The Adventures of Hyperman" tyylistä. Ja sitten kaikki olisivat kirkumassa kuinka ruma se on. :D
Grafiikanskaalaus maksaa suorittimelle prosessointi aikaa. Mistä sen ajan aijot ottaa? 650Mhz ei riitä skaalaukseen jotta sitä voitaisiin suoraan lennossa harrastaa riittävällä nopeudella.
Ja tässähän käytetään efektejä raudan mukaan. On tietty sovittu minimi mikä tarvitaan. Ja se on 10 vuotta sitten tulleet grafiikka kortit.
Määrittele "kaikki uudet räiskintä pelit"? Jos Secret of Monkey Island: Special Edition ei pyöri koneellasi se on surkeampi kuin 10-8 vuotta sitten ollut perustason kone. Huomaatko ristiriidan? :D
Mutta joo, meitsi lähtee takas pelaa sitä uudempaa Monkey Islandia, Tales of Monkey Islandia... :)
Elä puhu paskaa.
Jos todella väität ettei samanlaista jälkeä olisi voinut tehdä 10 vuotta vanhalle koneelle niin et kyllä tiedä yhtään mistään mitään. Resoluutiosta toki voidaan karsia mutta sen ei pitäisi ketään haitata.
26.07.2009 klo 13.07
650Mhz Intel 3 olisi tuon näköiselle pelille kohdallaan. ...
Grafiikanhan voi myös skaalata alas. Aivan järjetöntä toimintaa. ...
Edelleen pitää mainita että niitä efektejä pitää käyttää raudan mukaan eikä vaatia kohtuutonta rautaa että peli edes toimisi. ...
Kaikki uudet räiskinnät pelaa meikäläisen koneella mutta eipä tämä vitun räpellys.
650Mhz ei riitä tuon pelin äänenlaadulle, grafiikoille tai ylipäätänsä edes käyttöjärjestelmille joissa peliä eniten tultaisiin pelaamaan. Teoriassa olisi mahdollista toteuttaa jotain vastaavaa, mutta tulos olisi jotain "The Adventures of Hyperman" tyylistä. Ja sitten kaikki olisivat kirkumassa kuinka ruma se on. :D
Grafiikanskaalaus maksaa suorittimelle prosessointi aikaa. Mistä sen ajan aijot ottaa? 650Mhz ei riitä skaalaukseen jotta sitä voitaisiin suoraan lennossa harrastaa riittävällä nopeudella.
Ja tässähän käytetään efektejä raudan mukaan. On tietty sovittu minimi mikä tarvitaan. Ja se on 10 vuotta sitten tulleet grafiikka kortit.
Määrittele "kaikki uudet räiskintä pelit"? Jos Secret of Monkey Island: Special Edition ei pyöri koneellasi se on surkeampi kuin 10-8 vuotta sitten ollut perustason kone. Huomaatko ristiriidan? :D
Mutta joo, meitsi lähtee takas pelaa sitä uudempaa Monkey Islandia, Tales of Monkey Islandia... :)
Nauti bugikasasta. Meikä lähtee pelaamaan sitä oikeaa Monkey Islandia.
19.10.2010 klo 04.26