Näin uudelleenpeluuarvoa kohotetaan onnistuneesti
Press Pause to Reflect -sivusto on koostanut toivottavasti jokaisen pelinkehittäjän muistilistalle päätyvän ohjenuoran videopelien jälleenpeluuarvon kohottamisesta. Pelin kertaalleen läpi pelanneita kohdellaan peleissä varsin eriarvoisesti. Siinä missä yksi peli tarjoaa koko kokemuksen uudestaan tuoreesta näkökulmasta, saattaa toinen tehdä uudesta pelikerrasta vain tylsää vanhan toistoa.
Esimerkkeinä mainitaan kentistä yleensä vaivalloisesti löytyvät erikoisesineet, jotka voivat olla Assassin's Creedin lippujen tapaan turhia kapistuksia tai tarinaa avaavia, mielenkiintoisia ääniviestejä BioShockin malliin. Pelin uudelleenpeluukierroksella olisi suotavaa kohdata hahmoja eri paikoissa kuin aiemmin tai saada peli loppumaan jopa tyystin eri tavalla, kuten Chrono Trigger osoitti. Toisaalta vanhaa hahmoa voi kierrättää uudestaan tarinan läpi Mass Effectin tapaan, jossa ainoa muuttuva asia on huipputasoille viritetyn hahmon tuoma ylenpalttinen taistelukohtausten helppous.
Myös piilotettuja tiloja ja salahuoneita voi käyttää pelaajien mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Nämä voivat olla piristäviä löytöjä kuten Super Mario Worldissa tai pelin läpäisyyn vaadittavia kettumaisia metsästettäviä Castlevania: Order of Ecclesian esittämällä tavalla. Lisää mielenkiintoisia esimerkkejä löytyy Press Pause to Reflectin sivulta.
Keskustelut (11 viestiä)
17.07.2009 klo 11.52
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.07.2009 klo 13.34
17.07.2009 klo 13.35
17.07.2009 klo 13.41
17.07.2009 klo 14.53
17.07.2009 klo 15.40
Rekisteröitynyt 13.06.2009
17.07.2009 klo 16.19
Rekisteröitynyt 09.06.2008
17.07.2009 klo 18.12
Yksi huonoimmista kerättävistä jutuista joka tulee mieleen on GTA:IV:n pulujen tappo. Niitä on suht hankala löytää, eikä niiden etsiminen ole mitenkään motivoivaa tai mielekästä, kun niistä ei palkita. Aiemmissa peleissä kerättävää kamaa oli huomattavasti helpompi löytää ja siitä vielä palkittiin.
Mene GTA4:n WWW-selaimella sivulle: "WhatTheyDoNotWantYouToKnow.com" ;D
Rekisteröitynyt 06.01.2008
17.07.2009 klo 20.13
Yksi huonoimmista kerättävistä jutuista joka tulee mieleen on GTA:IV:n pulujen tappo. Niitä on suht hankala löytää, eikä niiden etsiminen ole mitenkään motivoivaa tai mielekästä, kun niistä ei palkita. Aiemmissa peleissä kerättävää kamaa oli huomattavasti helpompi löytää ja siitä vielä palkittiin.
Mene GTA4:n WWW-selaimella sivulle: "WhatTheyDoNotWantYouToKnow.com" ;D
Äläs ny spoilaile. :D Tuostahan tulee Nikon sähköpostiin linkki, kun on vetänyt tarinatehtävät läpi.
Itse suosin tuossa pulujen keräyksessä tietokoneella olevaa karttaa ja samasta kartasta tehtyä video-opasta Youtubessa. Katseli pulujen paikat videolta ja sen jälkeen ruksi ne pois kartalta, kun sai tapettua. Jos pulua ei löytynyt, niin jätettiin ruksaamtta ja lähdettiin etsimään seuraavaa.
Rockstar voisi laittaa vitoseen saman systeemin, mikä oli Vice City Storiesissa, jossa jo kerätyt esineet/hypyt/jne. tulivat näkyviin kartalle, jolloin ainakin tiesi, että mitä oli jo kerännyt.
17.07.2009 klo 22.21
Rockstar voisi laittaa vitoseen saman systeemin, mikä oli Vice City Storiesissa, jossa jo kerätyt esineet/hypyt/jne. tulivat näkyviin kartalle, jolloin ainakin tiesi, että mitä oli jo kerännyt.
Rockstar voisi kerrankin tehdä uuden GTA:n eikä aina vain julkaista sitä kolmosta uudella kartalla.
/rant
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.07.2009 klo 22.31
Paras tapa nostaa pelin jälleenpeluu arvoa on lisätä peliin pistekerroin ja pelin päätyttyä tietää paljonko pisteitä tuli ja saa nimensä nimi tauluun jota kaverit voivat sitten yrittää rikkoa. 8)
Yksi huonoimmista kerättävistä jutuista joka tulee mieleen on GTA:IV:n pulujen tappo. Niitä on suht hankala löytää, eikä niiden etsiminen ole mitenkään motivoivaa tai mielekästä, kun niistä ei palkita. Aiemmissa peleissä kerättävää kamaa oli huomattavasti helpompi löytää ja siitä vielä palkittiin.
Mene GTA4:n WWW-selaimella sivulle: "WhatTheyDoNotWantYouToKnow.com" ;D
Tiedän tuon linkin, joskin eihän noita sijainteja muista hullukaan. Helpoin tapa on tulostaa netistä kartta.