Tuorein sisältö

Mass Effect saattaa laajentua trilogiaa suuremmaksi

15.07.2009 klo 19.30 | Luettu: 11300 kertaa | Teksti: Matti Lintula


BioWaren varapääjohtaja Greg Zeschuck kertoo Gamerzinesille suositun Mass Effect -avaruusroolipelisarjan kasvavan mahdollisesti luvattua trilogiaa laajemmaksi mikäli kaikki sujuu hyvin. Vaikka studio julkaisee tänä vuonna myös uuden Dragon Age -pelin, lupaa Zeschuck yhtiön tuottavan reilusti uutta sisältöä myös muihin pelisarjoihin.

Ykkösosan valloittamat PC- ja Xbox 360 -pelaajat odottelevat tällä hetkellä ensi vuoden alussa ilmestyvää Mass Effect 2:sta, jonka jälkeen on siis tulossa vielä ainakin yksi uusi osa.

V2.fi | Matti Lintula
< Professori Layton pa... Transformers laajene... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (16 viestiä)

stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

15.07.2009 klo 19.32

Jes! Aivan mahtavaa! Olisi todella sääli, jos tämä rikas universumi kuopattaisiin Shepardin tarinan jälkeen.
lainaa
Makarooni

15.07.2009 klo 19.43

En tiedä onko tuo nyt niin kovin hyvä juttu. Mielummin haluan lyhyen ja ytimekkään tarinan kuin pitkän ja vetelän (eli väkisin väännetyn). Spin-offit tuntuu kanssa vähän rahastelulta, joten parempi vaan, jos lopettaisivat sen kolmanteen osaan ja keskittyisivät tekemään uusia helmiä.
lainaa
asdf

15.07.2009 klo 20.06

totta kai se jatkuu kun bioware on osa ea:ta. raiskataan loputkin pelisarjat, kiitos. miTä VäLiä kuNhAn Ea sAa HiLloT.
lainaa
Dix-Tracys

Rekisteröitynyt 22.04.2007

15.07.2009 klo 20.13

Makarooni kirjoitti:
En tiedä onko tuo nyt niin kovin hyvä juttu. Mielummin haluan lyhyen ja ytimekkään tarinan kuin pitkän ja vetelän (eli väkisin väännetyn). Spin-offit tuntuu kanssa vähän rahastelulta, joten parempi vaan, jos lopettaisivat sen kolmanteen osaan ja keskittyisivät tekemään uusia helmiä.


Komppaan. Niin herkulliselta kuin KotoR 3 tai Jade Empire 2 kuulostaisivatkin, niin parempi vain, ettei ikuna ilmaannu.
lainaa
höh

15.07.2009 klo 20.30

Se on raha joka puhuu poijjaat, ei siinä tällasten pienten pelaajien mielipide paina. Jos tahdotte asialle jotain tehdä, ainoa mahdollisuutenne vaikuttaa on kun olette ostamatta.
lainaa
young_star

Rekisteröitynyt 26.02.2008

15.07.2009 klo 21.19

Dix-Tracys kirjoitti:
Makarooni kirjoitti:
En tiedä onko tuo nyt niin kovin hyvä juttu. Mielummin haluan lyhyen ja ytimekkään tarinan kuin pitkän ja vetelän (eli väkisin väännetyn). Spin-offit tuntuu kanssa vähän rahastelulta, joten parempi vaan, jos lopettaisivat sen kolmanteen osaan ja keskittyisivät tekemään uusia helmiä.


Komppaan. Niin herkulliselta kuin KotoR 3 tai Jade Empire 2 kuulostaisivatkin, niin parempi vain, ettei ikuna ilmaannu.


Noh noh, vähän valoisampi voisi asenne olla. Eihän lättäinen matsku juuri innosta mutta ei pitkä pelisarja silti tarinaltaan veteläksi mene automaattisesti. Biowaren pelit ovat olleet hyvin kirjoitettuja ilahduttavan usein, joten heiltä voi hyvinkin tulla hienoa tarinaa paljonkin, laadun siitä kärsimättä.
lainaa
Wonderman_V

Rekisteröitynyt 25.09.2008

15.07.2009 klo 22.52


Tavallaan kyllä samaa mieltä että saisi pysyä trilogiana ainakin nämä Reaper vs. Shepard-kuviot. Mutta ME:n pelimaailma tuntui kyllä niin rikkaalta että siitähän voi ottaa ties mitä suuntia kenties hieman SW-tyyliin. Kuhan vain juoni joka kerta pysyy kiinnostavana sekä pelattavuudessa on uusia elementtejä ja puolia. ME2:sta nyt toistaiseksi positiivisena odottelen itse. Jätti ensimmäinen peli niin suun auki kokemuksellaan.
lainaa
vierailija7111

15.07.2009 klo 23.01

Itse en näe ongelmaa kunhan se pysyy tasolla Mass Effect 4 tai maksimissaan Mass Effect 5, mutta spinoffeista en juurikaan pidä.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

16.07.2009 klo 08.26

Ei kaikkien pelien tarvitsisi kulkea Mass Effect nimellä. Pelit voisivat vain sijoittua Mass Effectistä tuttuun maailmaan/universumiin. Vähän saamaan tyyliin kuin Forgotten Realms -maailmaan sijoittuvia pelejä on monia, mutta ne kaikki eivät ole toisiinsa mitenkään sidonnaisia.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

16.07.2009 klo 09.51

Mieluusti näkisin Mass Effectin murtavan perinteisen pelisarja-ajattelun muurit. Vaikka tulisi Mass Effect 12, ei sen tarvitsisi olla jatkoa tai kytköksissä mitenkään juonellisesti alkuperäisiin. On kuitenkin jotenkin haaskausta heittää hyvä ja mielenkiintoinen ympäristö menemään aina parin jatko-osan jälkeen.

Avaruusteemassa hyvin aikaa kestäneistä ja lukuisia onnistuneita laajennoksia saaneita universumeja on kuitenkin filmipuolellakin kuten Star Trek ja Star Wars. Jossain määrin myös Babylon 5. Milloin saamme peleihin vastaavia pysyviä runkoja, joiden ympärille syntyisi alati laajeneva tarusto?
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

16.07.2009 klo 09.57

zeroic kirjoitti:
Mieluusti näkisin Mass Effectin murtavan perinteisen pelisarja-ajattelun muurit. Vaikka tulisi Mass Effect 12, ei sen tarvitsisi olla jatkoa tai kytköksissä mitenkään juonellisesti alkuperäisiin. On kuitenkin jotenkin haaskausta heittää hyvä ja mielenkiintoinen ympäristö menemään aina parin jatko-osan jälkeen.

Avaruusteemassa hyvin aikaa kestäneistä ja lukuisia onnistuneita laajennoksia saaneita universumeja on kuitenkin filmipuolellakin kuten Star Trek ja Star Wars. Jossain määrin myös Babylon 5. Milloin saamme peleihin vastaavia pysyviä runkoja, joiden ympärille syntyisi alati laajeneva tarusto?

Suorastaan jumalainen postaus, kuten muutkin Mass Effect -universumia puolustavat postit tässä uutisessa. Olisi naurettavaa/itkettävää heittää Mass Effect -universumi hukkaan jonkin perinteisen "nyyh, nyyh, ei rahastusjatko-osia" -löpinän takia. Suorastaan rakastan tuota maailmaa, enkä todellakaan halua, että ainoa asia jonka saan siitä kokea on tämä Shepardin seikkailu. Kirjat ovat jo avanneet maailmaa vähäsen lisää, mutta peleissä sitä on käsitelty vasta niin murto-osa...
lainaa
me_ftw

16.07.2009 klo 10.21

zeroic kirjoitti:
Mieluusti näkisin Mass Effectin murtavan perinteisen pelisarja-ajattelun muurit. Vaikka tulisi Mass Effect 12, ei sen tarvitsisi olla jatkoa tai kytköksissä mitenkään juonellisesti alkuperäisiin. On kuitenkin jotenkin haaskausta heittää hyvä ja mielenkiintoinen ympäristö menemään aina parin jatko-osan jälkeen.

Avaruusteemassa hyvin aikaa kestäneistä ja lukuisia onnistuneita laajennoksia saaneita universumeja on kuitenkin filmipuolellakin kuten Star Trek ja Star Wars. Jossain määrin myös Babylon 5. Milloin saamme peleihin vastaavia pysyviä runkoja, joiden ympärille syntyisi alati laajeneva tarusto?


Alkuun vaikuttaa ihan mukavalta ajatukselta, sillä maailma ja hahmot toimivat ihan hyvin. Itse olen sitä mieltä, että olisi ihan toimivaa kasvattaa maailmaa "Shepard-saagan" aikana ja sen jälkeen voisi luoda uudet tarinat samaan maailmaan. MUTTA kyllä jossain ME9:n kohdalla viimeistään rupeaisi järsimään se, että tuntee jo kaikki paikat ulkoa..
lainaa
gsdf

16.07.2009 klo 12.40

me_ftw kirjoitti:
zeroic kirjoitti:
Mieluusti näkisin Mass Effectin murtavan perinteisen pelisarja-ajattelun muurit. Vaikka tulisi Mass Effect 12, ei sen tarvitsisi olla jatkoa tai kytköksissä mitenkään juonellisesti alkuperäisiin. On kuitenkin jotenkin haaskausta heittää hyvä ja mielenkiintoinen ympäristö menemään aina parin jatko-osan jälkeen.

Avaruusteemassa hyvin aikaa kestäneistä ja lukuisia onnistuneita laajennoksia saaneita universumeja on kuitenkin filmipuolellakin kuten Star Trek ja Star Wars. Jossain määrin myös Babylon 5. Milloin saamme peleihin vastaavia pysyviä runkoja, joiden ympärille syntyisi alati laajeneva tarusto?


Alkuun vaikuttaa ihan mukavalta ajatukselta, sillä maailma ja hahmot toimivat ihan hyvin. Itse olen sitä mieltä, että olisi ihan toimivaa kasvattaa maailmaa "Shepard-saagan" aikana ja sen jälkeen voisi luoda uudet tarinat samaan maailmaan. MUTTA kyllä jossain ME9:n kohdalla viimeistään rupeaisi järsimään se, että tuntee jo kaikki paikat ulkoa..


Ei Glaxista planeetat lopu niin nopeasti kesken että ME9:n kohdalla osaisi jo kaikki paikat ulkoa. Eikä mikään estä sitä että jonkun ME:n spinoffin tapahtumat sijoittuisivat ajalle 200 vuotta ensimmmäisen ME:n jälkeen.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

16.07.2009 klo 15.24

Olette unohtaneet sen oleellisimman. Eli Mass Efectin tarinan jonka täytyy pitää ihmiset otteessaan ja ympäristön joka pitää vaihdella tarpeeksi. Need for Speed oli hyvin pitkään kohtalaisen laadukas autopeli, mutta sen kehitys pysähtyi koska sitä ei tarvinnut kehittää enään sen pidemmälle koska se myi aina valtavan määrän tehtiin sitten mitä paskaa tahansa. Kun markkinoille alkoi tunkemaan parempia autopelejä oli Need for Speedinkin sisältöjä alettava uusimaan. Uskon, että BioWare pystyy ylläpitämään sarjassa korkeaa tasoa ainakin jonkin aikaa. Mutta riittääkö BioWarella kiinnostusta tehdä Mass Effectejä enemmän kuin, sanotaan vaikka, neljä?
lainaa
Heebo

16.07.2009 klo 16.45

stammy kirjoitti:
Jes! Aivan mahtavaa! Olisi todella sääli, jos tämä rikas universumi kuopattaisiin Shepardin tarinan jälkeen.
SPOILER!!! Itse asiassa Shepardhan voi kuolla jo kakkososassa, riippuen siitä, mitä päätöksiä pelaaja tekee!
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

16.07.2009 klo 17.49

Heebo kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Jes! Aivan mahtavaa! Olisi todella sääli, jos tämä rikas universumi kuopattaisiin Shepardin tarinan jälkeen.
SPOILER!!! Itse asiassa Shepardhan voi kuolla jo kakkososassa, riippuen siitä, mitä päätöksiä pelaaja tekee!

Jeps, mutta trilogiaa ollaan kuvailtu juuri Shepardin tarinaksi/Shepardin trilogiaksi. En tosiaan tiedä, miten BW aikoo homman toteuttaa, mutta jonkinlainen master plan tähänkin on varmaan kehitelty. Miten Shepard voisi olla mukana kolmososan tarinassa, jos hän on jo kuollut? Tekojemme vaikutuksethan jäävät elämään kuolemamme jälkeenkin, joten ehkä toteutus nivoutuu jotenkin tähän, mene ja tiedä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova