Tuorein sisältö

Gran Turismo 5 Prologue ja PSP-versio jäävät ilman vauriomallinnusta

15.07.2009 klo 17.24 | Luettu: 21749 kertaa | Teksti: Matti Lintula


PlayStation 3:lle julkaistu Gran Turismo 5 Prologue ei huhuista huolimatta tule saamaan vauriomallinnusta jälkikäteen toimitettuna päivityksenä, kertoo Kotaku. Polyphony Digitalin Official PlayStation Blogille jutelleet Chris Hinojosa Miranda ja Taku Imasaki vahvistavat lisäksi, ettei PSP:nkään Gran Turismossa tulla näkemään kunnolla vaurioituvia autoja, vaan virtuaalikuljettajien on maltillisesti odotettava Gran Turismo 5:n valmistumista tätä herkkua saadakseen.

V2.fi | Matti Lintula
< Kiinassa hoidettiin ... Professori Layton pa... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (28 viestiä)

GEN_esis

Rekisteröitynyt 15.11.2008

15.07.2009 klo 17.31

Ihan se ja sama tuleeko Prologueen vauriomallinnusta, kunhan siihen koko peliin tulee, niinkuin ilmeisesti tuleekin.
lainaa
hippaolet

15.07.2009 klo 17.56

GEN_esis kirjoitti:
...niinkuin ilmeisesti tuleekin.


Onhan tuo jo varmistettu.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

15.07.2009 klo 18.19

Niinpä. Tärkeintä että GT5:een tulee.
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

15.07.2009 klo 18.21

Ihan sama tuleeko koko vauriomallinnusta, ei pelissä ole tarkoitus ajaa metsään. Joka tapauksessa ihmetyttää jo pikkuhiljaa tämä GT touhu, ei se näytä tulevan koskaan. GT4:ssä se oli vielä ihan siedettävää venkuilua. Tosin en tiedä sitten onko prologue touhu hyväksyttävää missään muodossa..
lainaa
hippaolet

15.07.2009 klo 18.35

mdtrx kirjoitti:
Joka tapauksessa ihmetyttää jo pikkuhiljaa tämä GT touhu, ei se näytä tulevan koskaan. GT4:ssä se oli vielä ihan siedettävää venkuilua. Tosin en tiedä sitten onko prologue touhu hyväksyttävää missään muodossa..


Ja Alan Wake touhu sua ei ihmetytä ollenkaan? Sitä on kuitenkin tehty vuosi kauemmin, aloitettu jo sillon kun X360:stä ei vielä ollut edes myynnissä, ja nyt se ilmestyy vain sille :D

Prologue oli/on halpa ajopeli pleikalle, oli sitten GT5 "demo" tai ei. Itse maksoin siitä 18€, enkä ole katunut. Ennemmin sitä ajaa kuin ensimmäistäkään Need for speediä.
lainaa
ei_noin

15.07.2009 klo 19.01

mdtrx kirjoitti:
Ihan sama tuleeko koko vauriomallinnusta, ei pelissä ole tarkoitus ajaa metsään.


Et tainnut nyt oikein ymmärtää. Jos ajopelistä löytyy kelvollinen fysiikka- ja vauriomallinnus, se ei suinkaan tarkoita sitä, että pelin päämäärä ja tarkoitus olisi kolaroida ja kolhia autoa. Päinvastoin.
lainaa
LadyGaga

15.07.2009 klo 19.11

mdtrx kirjoitti:
Ihan sama tuleeko koko vauriomallinnusta, ei pelissä ole tarkoitus ajaa metsään.


Harva se tosielämässäkään tahallaan sinne metsään ajaa, mutta vauriomallinnus löytyy.

T.Nimim.Olipas kova mänty.
lainaa
joopajoo

15.07.2009 klo 19.11

hippaolet kirjoitti:

Ja Alan Wake touhu sua ei ihmetytä ollenkaan? Sitä on kuitenkin tehty vuosi kauemmin, aloitettu jo sillon kun X360:stä ei vielä ollut edes myynnissä, ja nyt se ilmestyy vain sille :D


Toisin kuin Alan Waken kohdalla, GT5:n viivästymistä ei voi selittää tiimin tai budjetin pienuudella, taikka pelin tarinan ja juonikuvioiden hiomisella, sillä loppujen lopuksi GT5 on vain idealtaan yksinkertainen autopeli, jota ei jättibudjetista ja suuresta tiimistä huolimatta ole saatu vieläkään valmiiksi.

lainaa
Menexbottinukkumaan

15.07.2009 klo 19.28

joopajoo kirjoitti:

Toisin kuin Alan Waken kohdalla, GT5:n viivästymistä ei voi selittää...


Voiko kukaan olla pihalla enemmän kuin sinä?
lainaa
Pyromaanilapsi

15.07.2009 klo 19.47

Jotenkin sitä vauriomallinnusta on jäänyt kyllä kaipamaan aikasemmissa GT:issä, ihan hyvä kun tulee nyt.
Toisaalta on kyllä hauskaa kun autolla voi ajaa 350km/h päin seinää, eikä autolle käy kuinkaan.
lainaa
tyhmäremedy

15.07.2009 klo 20.12

joopajoo kirjoitti:
hippaolet kirjoitti:

Ja Alan Wake touhu sua ei ihmetytä ollenkaan? Sitä on kuitenkin tehty vuosi kauemmin, aloitettu jo sillon kun X360:stä ei vielä ollut edes myynnissä, ja nyt se ilmestyy vain sille :D


Toisin kuin Alan Waken kohdalla, GT5:n viivästymistä ei voi selittää tiimin tai budjetin pienuudella, taikka pelin tarinan ja juonikuvioiden hiomisella, sillä loppujen lopuksi GT5 on vain idealtaan yksinkertainen autopeli, jota ei jättibudjetista ja suuresta tiimistä huolimatta ole saatu vieläkään valmiiksi.



tota :DDDDDDDDDDDD ootko vähä pihalla, microsoft hakee remedylle vaikka kuun taivaalta jos ne sitä haluaa, polyphony digitalkaan ei mikään jättitiimi ole. Rahasta ei toki heilläkään ole pulaa, ei ole myöskään Remedyllä jos sitä tarvitsevat, ja tyhmiä ovat josseivat rahaa ota vastaan kun M$ tarjoaa.
lainaa
asiantuntijat_taas

15.07.2009 klo 21.20

tyhmäremedy kirjoitti:
joopajoo kirjoitti:
hippaolet kirjoitti:

Ja Alan Wake touhu sua ei ihmetytä ollenkaan? Sitä on kuitenkin tehty vuosi kauemmin, aloitettu jo sillon kun X360:stä ei vielä ollut edes myynnissä, ja nyt se ilmestyy vain sille :D


Toisin kuin Alan Waken kohdalla, GT5:n viivästymistä ei voi selittää tiimin tai budjetin pienuudella, taikka pelin tarinan ja juonikuvioiden hiomisella, sillä loppujen lopuksi GT5 on vain idealtaan yksinkertainen autopeli, jota ei jättibudjetista ja suuresta tiimistä huolimatta ole saatu vieläkään valmiiksi.



tota :DDDDDDDDDDDD ootko vähä pihalla, microsoft hakee remedylle vaikka kuun taivaalta jos ne sitä haluaa, polyphony digitalkaan ei mikään jättitiimi ole. Rahasta ei toki heilläkään ole pulaa, ei ole myöskään Remedyllä jos sitä tarvitsevat, ja tyhmiä ovat josseivat rahaa ota vastaan kun M$ tarjoaa.


kun et poika selvästikään tiedä asiasta yhtään mitään, kannattaisi olla vaan ihan hiljaa ja jättää nämä aiheet niille, joilla on parempaa tietoa.


lainaa
järkimukaansonybotit

15.07.2009 klo 21.35

Remedy (yksityisomistuksessa): 30-40 henkilöä
Polyphony (Sony): n. 150 henkilöä + alihankkijat

Remedy on naurettavan pieni nyrkkipaja sonyphonyyn verrattuna. Sonyn resursseilla GT5:n kaltaisen aivottoman yksinkertaisen ajelupelin olisi pitänyt olla valmis jo aikapäiviä sitten.
lainaa
Makikou

Rekisteröitynyt 05.07.2009

15.07.2009 klo 22.37

Huomaa kyllä et xbotit ja PS3 fanboyt käy taas sanasotaa, turvat kiinni rakkaat ystävät :)
lainaa
Idksk

15.07.2009 klo 22.40

järkimukaansonybotit kirjoitti:
Remedy (yksityisomistuksessa): 30-40 henkilöä
Polyphony (Sony): n. 150 henkilöä + alihankkijat

Remedy on naurettavan pieni nyrkkipaja sonyphonyyn verrattuna. Sonyn resursseilla GT5:n kaltaisen aivottoman yksinkertaisen ajelupelin olisi pitänyt olla valmis jo aikapäiviä sitten.

GT5 hiotaan loppuun asti tosin kuin suurin osa nykypäivän julkaisuista.
Ja GT-peleissä on aina ollut niin perkeleesti autokohtaisia osia sun muuta pikku säädettävää ettei ihme jos aikaa menee + eikös joka autoon tule tarkkaan mallinnettu sisäkuvakulma joka ei sekään varmaan nopeuta pelin valmistumista..
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

15.07.2009 klo 22.55

ei_noin kirjoitti:
Et tainnut nyt oikein ymmärtää. Jos ajopelistä löytyy kelvollinen fysiikka- ja vauriomallinnus, se ei suinkaan tarkoita sitä, että pelin päämäärä ja tarkoitus olisi kolaroida ja kolhia autoa. Päinvastoin.


Pointti ei ollut että olisi tarkoitus ajaa metsään. Pointti oli että kun tarkoitus EI ole ajaa metsään, EI aja metsään. Mitä tekee vauriomallinuksella joka ei tee mitään? Ei mitään.
Yliarvostettu ominaisuus.

Oho, en muuten sanonut - ihan oikeasti - missään vaiheessa että tarkoitus olisi ajaa metsään. Aika hyvin käänsit sanomani täysin ylösalaisin.

Voishan ne lypsää tosta prologuesta enemmänkin (DLC:nä pari rataa ja autoa kerralla). En niinkään ole sitä vastaan. Ei se ole tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa.. Tiedättehän...
lainaa
jooh

15.07.2009 klo 23.27

perrrkales ku luin väärin ja luulin että varsinaiseen GT5 peliin ei vaurionmallinnusta tule...

Ja toivottavasti tekevät siitä sellaisen että autolle tapahtuu muutakin kuin että pelti kolisee. Jos rallipuolella ei renkaita taitu alle/ tule muita teknisiä vikoja, niin ei hjuva olleskaa. Ei ole kovin mukava sellainen vaurionmallinnus, missä voit ajaa auton 10 kertaa katolleen, ja meno ei hyydy, ainoastaan ulkonäkö muuttuu.
lainaa
seliseli

15.07.2009 klo 23.49

mdtrx kirjoitti:
ei_noin kirjoitti:
Et tainnut nyt oikein ymmärtää. Jos ajopelistä löytyy kelvollinen fysiikka- ja vauriomallinnus, se ei suinkaan tarkoita sitä, että pelin päämäärä ja tarkoitus olisi kolaroida ja kolhia autoa. Päinvastoin.


Pointti ei ollut että olisi tarkoitus ajaa metsään. Pointti oli että kun tarkoitus EI ole ajaa metsään, EI aja metsään. Mitä tekee vauriomallinuksella joka ei tee mitään? Ei mitään.
Yliarvostettu ominaisuus.

Oho, en muuten sanonut - ihan oikeasti - missään vaiheessa että tarkoitus olisi ajaa metsään. Aika hyvin käänsit sanomani täysin ylösalaisin.

Voishan ne lypsää tosta prologuesta enemmänkin (DLC:nä pari rataa ja autoa kerralla). En niinkään ole sitä vastaan. Ei se ole tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa.. Tiedättehän...


älä selitä
lainaa
Lissu13v

16.07.2009 klo 01.15

Hyvä vaan. Voin siis jatkaa tuen ottamista muista autoista mutkissa ja käyttää niitä myös jarruina. Gt5 FTW!
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

16.07.2009 klo 09.59

Idksk kirjoitti:
järkimukaansonybotit kirjoitti:
Remedy (yksityisomistuksessa): 30-40 henkilöä
Polyphony (Sony): n. 150 henkilöä + alihankkijat

Remedy on naurettavan pieni nyrkkipaja sonyphonyyn verrattuna. Sonyn resursseilla GT5:n kaltaisen aivottoman yksinkertaisen ajelupelin olisi pitänyt olla valmis jo aikapäiviä sitten.

GT5 hiotaan loppuun asti tosin kuin suurin osa nykypäivän julkaisuista.
Ja GT-peleissä on aina ollut niin perkeleesti autokohtaisia osia sun muuta pikku säädettävää ettei ihme jos aikaa menee + eikös joka autoon tule tarkkaan mallinnettu sisäkuvakulma joka ei sekään varmaan nopeuta pelin valmistumista..


Ihan pakko tähän kommentoida että Forzia on tullut kohta 2 samassa ajassa kuin GT-sarjaa vain tullut 1. Prologuea en laske peliksi. Mutta onhan Forza 3:ssakin sisäkuvakulmat ja nippeliä ja säätömahdollisuutta joka lähtöön, koska oli kakkosessakin paljon osia, tuninkipalaa ym. Enemmän kuin mitä GT4:ssä. Mielestäni GT5 on jo 2 vuotta myöhässä ja yamagutsi lässyttää ja lässyttää ominaisuuksista ja ominaisuuksien ominaisuuksista mutta itse peliä ei näy ei kuulu. Ollaan tässä 3 vuoden aikana saatu yksi pieni traileri. Wau. Kyllä sen olisi pitänyt jo tulla...aikoja sitten. Polyphony on kusessa. Pojat eivät vain osaa. Ja kyllä olen pelannut GT-sarjaa ensimmäisestä osasta lähtien. Mutta mielestäni tällainen takkuilu autopelin kanssa on jotain ennenkuulumatonta. gt5:n on parasta kyllä olla 99 pisteen arvoinen peli. Sitä toivotaan.
lainaa
wtf

16.07.2009 klo 10.17

mdtrx kirjoitti:

Ihan sama tuleeko koko vauriomallinnusta, ei pelissä ole tarkoitus ajaa metsään.


mdtrx kirjoitti:

Pointti ei ollut että olisi tarkoitus ajaa metsään.


Minusta ei ollut yhtään käännetty ylösalaisin...
lainaa
Totuus

16.07.2009 klo 14.22

Protec kirjoitti:


Ihan pakko tähän kommentoida että Forzia on tullut kohta 2 samassa ajassa kuin GT-sarjaa vain tullut 1. Prologuea en laske peliksi.


Forza Motorsport ilmesteyi Gt4:n jälkeen. Eli Forzia on tullut jo kaksi ja kolmas on tulossa.
lainaa
elämäon

16.07.2009 klo 17.29

Need for Speed, Forza ja muita ajopelejä tulee joka harvanen vuosi ja lopputulokset heittelevät sitten laidasta laitaan. Kun Polyphony Digitalin tyypit sitten haluavat tehdä oikeasti hyvän ja hiotun pelin, porukka on heti kimpussa ja valittamassa, miten hommassa kestää. Vähän kärsivällisyyttä jookos...
lainaa
niiiin

16.07.2009 klo 18.04

elämäon kirjoitti:
Need for Speed, Forza ja muita ajopelejä tulee joka harvanen vuosi ja lopputulokset heittelevät sitten laidasta laitaan. Kun Polyphony Digitalin tyypit sitten haluavat tehdä oikeasti hyvän ja hiotun pelin, porukka on heti kimpussa ja valittamassa, miten hommassa kestää. Vähän kärsivällisyyttä jookos...


ihan hulluja on kaikki pelaajat, kun ei jaksa muutamaa vuotta odottaa...
lainaa
pööpöileväapina

17.07.2009 klo 00.11

niiiin kirjoitti:
elämäon kirjoitti:
Need for Speed, Forza ja muita ajopelejä tulee joka harvanen vuosi ja lopputulokset heittelevät sitten laidasta laitaan. Kun Polyphony Digitalin tyypit sitten haluavat tehdä oikeasti hyvän ja hiotun pelin, porukka on heti kimpussa ja valittamassa, miten hommassa kestää. Vähän kärsivällisyyttä jookos...


ihan hulluja on kaikki pelaajat, kun ei jaksa muutamaa vuotta odottaa...


Nii.. mutta on näillä Microsoftin pojilla kyllä ihan pointtia.. Pelin olisi pitänyt olla vamis jo! Pojat tekee vaan jotai kikkelinheiluttelu 4x FullHD granturismoo maailman isoimmalla valkokankaalla neljän ps3:sen kanssa.. Miksi? Sit sanotaan että: "peli olisi jo julkaisua vaille valmis" NO hei haloooo! Julkaskaa sitten!
lainaa
Asiantuntija

21.07.2009 klo 11.01

Tuossa kaikilla ei välähtänyt mitä iloa vaurionmallinuksesta on, Katsokaapas jos ei tulisi vaurion mallinusta silloinhan multiplayerissä olisi pelaajia jotka ajavat holtittomasti ja ihan hälläväliä tyylillä. Mutta kun tulee vaurionmallennus niin kaikki ajavat varovemmin ja yrittävät olla saamatta osumia autoon, joten kisoista tulee realistisimpia.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

22.07.2009 klo 13.52

PSP:n GT avaa autoja saatavilla GT5:ssa. Ketä kiinnostaa joku vauriomallinnus taskulaitteessa? ;)
lainaa
GTVETERAN

22.07.2009 klo 23.32

mdtrx kirjoitti:
ei_noin kirjoitti:
Et tainnut nyt oikein ymmärtää. Jos ajopelistä löytyy kelvollinen fysiikka- ja vauriomallinnus, se ei suinkaan tarkoita sitä, että pelin päämäärä ja tarkoitus olisi kolaroida ja kolhia autoa. Päinvastoin.


Pointti ei ollut että olisi tarkoitus ajaa metsään. Pointti oli että kun tarkoitus EI ole ajaa metsään, EI aja metsään. Mitä tekee vauriomallinuksella joka ei tee mitään? Ei mitään.
Yliarvostettu ominaisuus.

Oho, en muuten sanonut - ihan oikeasti - missään vaiheessa että tarkoitus olisi ajaa metsään. Aika hyvin käänsit sanomani täysin ylösalaisin.

Voishan ne lypsää tosta prologuesta enemmänkin (DLC:nä pari rataa ja autoa kerralla). En niinkään ole sitä vastaan. Ei se ole tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa.. Tiedättehän...


RETARD!!! Ei se vauriomallinnus toimi VAIN silloin kun ajat metsään vaan myös silloin kun törmää toiseen autoon. Ei ole kauheaa juhlaa kun johdat koko kisan ja sitten viimeisessä mutkassa se takana oleva 12-v järjenriemuvoitto lapsi ajaa takalautaan ja kiilaa sinut metsään ja ajaa itse EHJÄLLÄ autolla maaliin voittajana ja vielä juhlii sitä. Tuota vartenhan tuo vauriomallinnus on suureksi osaksi suunniteltu... estämään nuo tilanteet!!!
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova