EA lipsautti Command & Conquer 4:n
Eurogamerin mukaan EA on kertonut Los Angelesin studionsa työstävän Command & Conquer 4:ää.
Asia mainittiin brittiläisen PR-firman Twitterissä, joka linkitti vielä julkaisemattomaan lehdistötiedotteeseen. Nyt viesti on poistettu ja virallista ilmoitusta asiasta odotetaan lähiaikoina.
Keskustelut (5 viestiä)
09.07.2009 klo 12.07
09.07.2009 klo 13.23
09.07.2009 klo 15.50
09.07.2009 klo 16.38
Rekisteröitynyt 09.06.2008
09.07.2009 klo 17.55
oopee: Tuskin tarvitsee huolestua, red alert-sarja on muutenkin humoristisempi kun perus C&C
Eivät aluksi olleet.
Red Alert-sarjan tarkoituksena oli toimia Prologina Tiberium-sarjalle. Vasta Red Alert 2:ssa alkoi se perseily ja hupailu vaikka sekin voidaan vielä sijoittaa aikalinjalle ilman merkittäviä ristiriitoja Command and Conquer-universumin aikajatkumoon. Red Alert 2 tapahtuu jos liittoutuneet voittavat Red Alert 1:sessä.
Ja näin tuleekin tapahtua jotta Neuvostoliitto hajoaa lopullisesti jättäen alueen ilman hallintoa ja jonka köyhälistön kurjuuden keskeltä Venäjän aroilta nousee Brotherhood of NOD. Jossa NOD viittaa kadotettujen autiomaahan joka on raamatusta suoraan otettu lainaus. Kaikkihan tietävät, että Kane on oikeasti Kain, jumalan hylkäämä ja kiroama Aatamin ja Eevan esikoislapsi joka tappoi veljensä Abelin kateudesta. Ja jonka Jahve karkoitti Nodin kylmään erämaahan ikuisesti vaeltamaan kuolemattomana.
Alkuperäisissä Westwoodin käsikirjoituksissa Red Alert 3:ssa piti taistelussa olla Nato ja kentällä YK:n päätöksellä sen vasta perustettu erikoisjoukko GDI. Vastapuolella olisi ollut Varsovanliitto ja "Kadotetut" (tai "Vaeltajat"). Peli tapahtuisi 80-luvulla. Lisää infoa saatte googlettamalla.
Red Alert 3:n piti nitoa kiinni yhdessä Renegade 2:n kanssa tarinan keskivaiheet umpeen ja paljastaa Nodin veljeskunnan motiivit ja tavoitteet.
Samalla Command and Conquer: Tiberium Twilight (Ilta-rusko) olisi kertonut sarjan tarinan päätöksen. (Command and Conquer sarja koostuu tällähetkellä osista Tiberian Dawn (Tiiberiumin aamurusko ja) Tiberian Sun (Tiiberiumin keskipäivä). Tiiberiumin ilta-rusko olisi ollut tarinan viimeinen osa.)
Tiberium Wars _EI OLE_ osa virallista jatkumoa, mutta se antaa viitteitä mitä Tiberium Twilightista olisi saattanut löytää. Esim. Scrin-muukalaisten hyökkäys on yhteinen tekijä ja samoiten on se, että Kane paljastaa tietävänsä niiden hyökkäävän maapallolle. Tai on siis tietänyt jo koko sarjanajan sillä kaikki hänen aikaisemmat tavoitteet ovat aina pyrkineet maapallon yhdistämiseen ja koko maapallon ekosysteemin Tiiberiläistämiseen nopeutetulla tahdilla.
...
Kaikissa Command and Conquer-universumin peleissä lisäosia lukuunottamatta tarina jatkuu vain jos "hyvikset", moraalisesti oikeutetut, kaikkien etua ajavat järjestöt voittavat kampanjan. Jos "pahikset" tai "omaa näkemystään toteuttavat" voittavat kampanjan on kaikki toivo kadotettu ja huomispäivää ei enään tule sellaisenaan kuin me sen tunnemme.
Red Alert 3:ssa taas ei ole mitään juuria enään Tiberium universumiin. Se on pikemminkin spinoff Red Alert 2:sta ja kertoo vaihtoehtoisen Red Alert 2-tarinan.
Odotan yhä sitä päivää kun EA Las Vegas/Los Angeles tekevät ne oikeat jatko-osat Command and Conquer sarjan juoni kuvioon. Ne ovat Command and Conquer Tiberium Twilight, Command and Conquer Red Alert 3:n (sen oikean, ei tätä feikkiä), ja Command and Conquer Renegade 2:n... :P