Tuorein sisältö

'Demo Play' tulossa myös Nintendon käsikonsolille

07.07.2009 klo 22.00 | Luettu: 9907 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kotaku kertoo hieman lisää Nintendon silloin tällöin mainostamasta 'demo play'-ominaisuudesta, jonka tarkoituksena on saada jokaisesta pelistä sopiva sekä aloittelijoille, että hardcore-pelaajille.

Shigeru Miyamoton laatimassa patentissa kerrotaan, kuinka pelaajat voivat pikakelata liian vaikeiden kohtien ohitse. Näin peruspelaajille ei nouse seinä vastaan, mutta tehopelureille riittää silti haastetta. Uusimpana tietona on se, että Wiin New Super Mario Brosin lisäksi toiminto on tulossa myös Nintendon käsikonsolipeleihin. Toimintoa kuvaillaan sopivaksi parhaiten 'nopeatempoisiin toimintapeleihin'.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Alan Waken PC-versio... Assassin's Creed 2:n... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (16 viestiä)

joopjoop

Rekisteröitynyt 13.06.2009

07.07.2009 klo 22.08

Kelaa ny vaikean kohdan läpi ja menetä samalla jotain hianoa!
lainaa
Henkka

07.07.2009 klo 22.46

joopjoop, that's not the way it works. Vaikean kohdan yli voi kelata, mutta sen jälkeen se tulee suorittaa itse uudestaan kun on nähnyt miten pitää toimia. Vähän kuin läpipeluu opas. Paitsi parempi.
lainaa
narupelle

07.07.2009 klo 22.53

Shigeru Miyamoto voisi kelata itsensä jonnekin.
lainaa
Gaeryc

Rekisteröitynyt 17.04.2007

07.07.2009 klo 23.21

Kuinkakohan moni tulee taas valittamaan tänne täysin valinnanvaraisesta optiosta pelissä? Itse tykkään kybällä, jos joku peli alkaa raastamaan koska esim. kyseisen puzzlen mekaniikka ei vain uppoa aivoihin tai koko juttu on kiinni siitä että aiemmin jäi huomaamatta jotain mielummin kelaan kohdan yli kuin avaan koneen ja käyn netissä lukemassa asiasta.
Kyllä, olen nössö koska en jaksa junnata samassa kohdassa useita tunteja. Näin käy harvemmin nykypeleissä ja silloinkin syytän kenttäsuunnittelua. (yeah)
lainaa
Puputtaja

Rekisteröitynyt 14.04.2008

08.07.2009 klo 01.31

Toivottasti nyt tulee oikeen hirvittävällä virralla niitä hc pelejä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.07.2009 klo 07.04

Puputtaja kirjoitti:
Toivottasti nyt tulee oikeen hirvittävällä virralla niitä hc pelejä.

Turha luulo.
lainaa
Makikou

Rekisteröitynyt 05.07.2009

08.07.2009 klo 09.45

Surkeaa :/

Huonoin idea. ikinä.
lainaa
Drake

08.07.2009 klo 10.06

Makikou kirjoitti:
Surkeaa :/

Huonoin idea. ikinä.


Oota vaan kyllä ms ja sony vielä ton kopio
lainaa
Shigerukelamoto

08.07.2009 klo 10.12

Cheats anyone?
lainaa
jees

08.07.2009 klo 11.23

Tuo on niiin p***a idea että eihän tossa ole mitään järkeä. Pelaamisesta menee into tuossa touhussa. Fuck you Nintendo
lainaa
KeijoJee

08.07.2009 klo 13.18

jees kirjoitti:
Tuo on niiin p***a idea että eihän tossa ole mitään järkeä. Pelaamisesta menee into tuossa touhussa. Fuck you Nintendo

Kuka vittu sua käskee käyttämään sitä idiootti? Pelit on sitäpaitsi muutenki lapsille tarkotettua viihdettä, ei ne kaikkea voi osata. Ulos siitä urheilemaan tai jotain.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.07.2009 klo 13.21

Minustakin kyseessä on äärimmäisen typerä idea. Turha niitä ADHD pullamössöpelaajia on lelliä. Minusta pelin haasteet tarttisi toteuttaa niin, ettei tälläisellä ominaisuudelle tule käyttöä. Kyllä hyvin toteutetut pähkinät yleensä keksii pienen miettimisen jälkeen ja ne yliluonnolliset refleksit vaativat kohdat voi kokonaan jättää pois. Minusta vinkkien jakaminen on huomattavasti fiksumpaa kuin pelin pelaaminen pelaajan puolesta.
lainaa
Kehveli

08.07.2009 klo 13.59

Hetkinen nyt. Mitä ihmettä täällä valitetaan kyseisestä ominaisuudesta? Kyseessähän on siis mahdollisuus, ei pakko, kuten täällä jo monesti todettiin! Demo Play on siis mahdollisuus niille pelaajille jotka eivät jostainsyystä pääse tietyn vaikean kohdan ylitse. Näin tarjotaan ensimmäistä kertaa peli, jota voi pelata myös ns. "HC pelaajat" kuin vasta alkajat, eikä karttuneempien pelikonkareiden tarvitse itkeä foorumeilla siitä, kuinka helppo peli oli, vaan he voivat pelata sen ilman DemoPlayn tarjoamaa "vinkkiä". Näin mahdollistetaan vaikea peli suuremmalle yleisölle. Joten mitä ihmettä te täällä murjotatte siitä kuinka "nintendo ampuu itseään jalkaan", senkus pelaatte pelinne normaalisti. Sama peli se edelleen on.
Suhtautukaa tähän vähän kuin ristikkoon, jossa yksi kuva voi olla niin julmetun vaikea, ja DemoPlayn avulla siihen saa vinkin. Konkarit tosin vetävät puzzlen ilman vinkkiä. Näin tarjotaan pelikokemus molemmille tyypin edustajille, eikä vähäisemmän kokemuksen omaavien pelaajien tarvitse lopettaa pelaamista koska muutama liian vaikea puzzle alussa vei kaiken pelimielenkiinnon.

Ja jos oma kynnys turvautua DemoPlayhyn on niin matalalla, että heti kun tulee vähänkin hoksottimia vaativa kohta ja katsoo vastauksen, niin silloin saa syyttää vain itseään.
Kyseessähän on vain viimeinen oljenkorsi, jonka voi käyttää, mikäli muuta ei keksi.

Toivottavasti DemoPlayn ansiosta pelien vaikeustaso palautuu takavuosien tasolle ilman että pelien menekki kärsii. Nykyään pelit kun tuntuvat olevan niin helppoja, koska pyritään tarjoamaan pelikokemus kaikille pelaajan lähtökohdista riippumatta.
lainaa
Akaesora

Rekisteröitynyt 18.09.2008

08.07.2009 klo 14.35

^Ei kukaan noista valittajista jaksa lukea noin pitkää tekstiä. :)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.07.2009 klo 15.33

Kehveli kirjoitti:

Toivottavasti DemoPlayn ansiosta pelien vaikeustaso palautuu takavuosien tasolle ilman että pelien menekki kärsii. Nykyään pelit kun tuntuvat olevan niin helppoja, koska pyritään tarjoamaan pelikokemus kaikille pelaajan lähtökohdista riippumatta.

En todellakaan kaipaa sitä takavuosien haastetta, jossa kuolema tarkoitti palaamista kentän alkuun tai jatkopiste oli samperin kaukana. Itse tykkään enemmän peleistä, jotka tarjoaa viihdettä muilla keinoilla kuin tarjoamalla hermoja raastavia kohtia. Olen ollut erittäin tyytyväinen nykypelien vaikeustasoon ja niille jotka haastetta haluaa, pitäisi tarjota erillinen HC-moodi, eikä pakottaa muut pelaajat skippaamaan kohtia, joissa ei kärsivällisyys tai taidot riitä.
lainaa
Kehveli

08.07.2009 klo 17.17

tagman kirjoitti:
Kehveli kirjoitti:

Toivottavasti DemoPlayn ansiosta pelien vaikeustaso palautuu takavuosien tasolle ilman että pelien menekki kärsii. Nykyään pelit kun tuntuvat olevan niin helppoja, koska pyritään tarjoamaan pelikokemus kaikille pelaajan lähtökohdista riippumatta.

En todellakaan kaipaa sitä takavuosien haastetta, jossa kuolema tarkoitti palaamista kentän alkuun tai jatkopiste oli samperin kaukana. Itse tykkään enemmän peleistä, jotka tarjoaa viihdettä muilla keinoilla kuin tarjoamalla hermoja raastavia kohtia. Olen ollut erittäin tyytyväinen nykypelien vaikeustasoon ja niille jotka haastetta haluaa, pitäisi tarjota erillinen HC-moodi, eikä pakottaa muut pelaajat skippaamaan kohtia, joissa ei kärsivällisyys tai taidot riitä.


Eihän tässä kukaan ole "pelaajia pakottamassa", vaan ensimmäistä kertaa tarjotaan mahdollisuus siihen, että vaikean kohdan pääsee fiksusti ylitse, eikä tarvitse esimerkiksi kaivella netistä läpipeluuohjeita. Ja ei tämä ole nykyisia Hard, Medium, Easy vaikeustasoja korvaamassa, vaan täydentää niitä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova