'Demo Play' tulossa myös Nintendon käsikonsolille
Kotaku kertoo hieman lisää Nintendon silloin tällöin mainostamasta 'demo play'-ominaisuudesta, jonka tarkoituksena on saada jokaisesta pelistä sopiva sekä aloittelijoille, että hardcore-pelaajille.
Shigeru Miyamoton laatimassa patentissa kerrotaan, kuinka pelaajat voivat pikakelata liian vaikeiden kohtien ohitse. Näin peruspelaajille ei nouse seinä vastaan, mutta tehopelureille riittää silti haastetta. Uusimpana tietona on se, että Wiin New Super Mario Brosin lisäksi toiminto on tulossa myös Nintendon käsikonsolipeleihin. Toimintoa kuvaillaan sopivaksi parhaiten 'nopeatempoisiin toimintapeleihin'.
Keskustelut (16 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.06.2009
07.07.2009 klo 22.08
07.07.2009 klo 22.46
07.07.2009 klo 22.53
Rekisteröitynyt 17.04.2007
07.07.2009 klo 23.21
Kyllä, olen nössö koska en jaksa junnata samassa kohdassa useita tunteja. Näin käy harvemmin nykypeleissä ja silloinkin syytän kenttäsuunnittelua. (yeah)
Rekisteröitynyt 14.04.2008
08.07.2009 klo 01.31
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.07.2009 klo 07.04
Toivottasti nyt tulee oikeen hirvittävällä virralla niitä hc pelejä.
Turha luulo.
Rekisteröitynyt 05.07.2009
08.07.2009 klo 09.45
Huonoin idea. ikinä.
08.07.2009 klo 10.06
Surkeaa :/
Huonoin idea. ikinä.
Oota vaan kyllä ms ja sony vielä ton kopio
08.07.2009 klo 10.12
08.07.2009 klo 11.23
08.07.2009 klo 13.18
Tuo on niiin p***a idea että eihän tossa ole mitään järkeä. Pelaamisesta menee into tuossa touhussa. Fuck you Nintendo
Kuka vittu sua käskee käyttämään sitä idiootti? Pelit on sitäpaitsi muutenki lapsille tarkotettua viihdettä, ei ne kaikkea voi osata. Ulos siitä urheilemaan tai jotain.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.07.2009 klo 13.21
08.07.2009 klo 13.59
Suhtautukaa tähän vähän kuin ristikkoon, jossa yksi kuva voi olla niin julmetun vaikea, ja DemoPlayn avulla siihen saa vinkin. Konkarit tosin vetävät puzzlen ilman vinkkiä. Näin tarjotaan pelikokemus molemmille tyypin edustajille, eikä vähäisemmän kokemuksen omaavien pelaajien tarvitse lopettaa pelaamista koska muutama liian vaikea puzzle alussa vei kaiken pelimielenkiinnon.
Ja jos oma kynnys turvautua DemoPlayhyn on niin matalalla, että heti kun tulee vähänkin hoksottimia vaativa kohta ja katsoo vastauksen, niin silloin saa syyttää vain itseään.
Kyseessähän on vain viimeinen oljenkorsi, jonka voi käyttää, mikäli muuta ei keksi.
Toivottavasti DemoPlayn ansiosta pelien vaikeustaso palautuu takavuosien tasolle ilman että pelien menekki kärsii. Nykyään pelit kun tuntuvat olevan niin helppoja, koska pyritään tarjoamaan pelikokemus kaikille pelaajan lähtökohdista riippumatta.
Rekisteröitynyt 18.09.2008
08.07.2009 klo 14.35
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.07.2009 klo 15.33
Toivottavasti DemoPlayn ansiosta pelien vaikeustaso palautuu takavuosien tasolle ilman että pelien menekki kärsii. Nykyään pelit kun tuntuvat olevan niin helppoja, koska pyritään tarjoamaan pelikokemus kaikille pelaajan lähtökohdista riippumatta.
En todellakaan kaipaa sitä takavuosien haastetta, jossa kuolema tarkoitti palaamista kentän alkuun tai jatkopiste oli samperin kaukana. Itse tykkään enemmän peleistä, jotka tarjoaa viihdettä muilla keinoilla kuin tarjoamalla hermoja raastavia kohtia. Olen ollut erittäin tyytyväinen nykypelien vaikeustasoon ja niille jotka haastetta haluaa, pitäisi tarjota erillinen HC-moodi, eikä pakottaa muut pelaajat skippaamaan kohtia, joissa ei kärsivällisyys tai taidot riitä.
08.07.2009 klo 17.17
Toivottavasti DemoPlayn ansiosta pelien vaikeustaso palautuu takavuosien tasolle ilman että pelien menekki kärsii. Nykyään pelit kun tuntuvat olevan niin helppoja, koska pyritään tarjoamaan pelikokemus kaikille pelaajan lähtökohdista riippumatta.
En todellakaan kaipaa sitä takavuosien haastetta, jossa kuolema tarkoitti palaamista kentän alkuun tai jatkopiste oli samperin kaukana. Itse tykkään enemmän peleistä, jotka tarjoaa viihdettä muilla keinoilla kuin tarjoamalla hermoja raastavia kohtia. Olen ollut erittäin tyytyväinen nykypelien vaikeustasoon ja niille jotka haastetta haluaa, pitäisi tarjota erillinen HC-moodi, eikä pakottaa muut pelaajat skippaamaan kohtia, joissa ei kärsivällisyys tai taidot riitä.
Eihän tässä kukaan ole "pelaajia pakottamassa", vaan ensimmäistä kertaa tarjotaan mahdollisuus siihen, että vaikean kohdan pääsee fiksusti ylitse, eikä tarvitse esimerkiksi kaivella netistä läpipeluuohjeita. Ja ei tämä ole nykyisia Hard, Medium, Easy vaikeustasoja korvaamassa, vaan täydentää niitä.
Kirjoita kommentti