Huhu: Killzone 3 työn alla
Amsterdamilaisessa pelitapahtumassa haastateltu Guerrilla Gamesin lähipiiriin kuuluva taho kertoo ettei Killzone 2:een ole tulossa yhteistyötilaa mahdollistavaa päivitystä. Yhteistyötilan estäväksi ongelmaksi on muodostunut pelin tapa ladata sisältöä saumattomasti Blu-ray-levyltä koko pelikokemuksen ajan. Tämän lataustoiminnon tahdistus kahden pelikonsolin välillä on osoittautunut haastavaksi.
Uusi peli sen sijaan saattaa olla työn alla ja kyseessä on The Gamers Magazinen mukaan todennäköisesti Killzone 3. Nimettömän, studion kanssa yhteistyötä tekevän lähteen mukaan uusi peli käyttää Killzone 2:n paranneltua pelimoottoria.
Keskustelut (41 viestiä)
23.06.2009 klo 20.23
23.06.2009 klo 20.33
""Saumattomasti" :D"
No et montaa kartan latauskuvaa nää pelinaikana ja peli ei edes asenna kovalevylle mitään, joten turhaan naureskelet.
Rekisteröitynyt 30.10.2008
23.06.2009 klo 20.34
Rekisteröitynyt 31.03.2008
23.06.2009 klo 20.57
Voi veljet :O. No tuo selittää paljon asioita. En vaan jaksa odotella viittä vuotta :( . Toivottavasti ne tekevät sen nopeesti, mutta hyvin.
""Saumattomasti" :D"
No et montaa kartan latauskuvaa nää pelinaikana ja peli ei edes asenna kovalevylle mitään, joten turhaan naureskelet.
Itsellä ainaki aika ajoin pelitöksähteli 0,5-1 sekunnin verran. Ei ehkä paljon, mutta sen huomasi kuitenkin ja häiritsi pelikokemusta.
23.06.2009 klo 21.11
Itsellä ainaki aika ajoin pelitöksähteli 0,5-1 sekunnin verran. Ei ehkä paljon, mutta sen huomasi kuitenkin ja häiritsi pelikokemusta.
Mulla ei töksähdellyt edes tuota 0,5 sekuntia, mutta ei se olis siltikään haitannu pelikokemusta. Netissä kun pelaa niin saattaa joskus pelit töksähdellä useammankin sekunnin, ja siihen tottuu.
Tietenkin, jos tuntuu siltä että pelien pitää olla 101% virheettömiä että niitä pystyy pelaamaan, niin suosittelen lopettamaan koko pelaamisen, koska en ole 20 vuoden aikana vielä sellaista löytänyt millään alustalla.
23.06.2009 klo 22.09
Siitä huolimatta mahtipeli, mutta tosiasioita ei kannnata piiloitella.
Rekisteröitynyt 01.06.2007
23.06.2009 klo 22.48
23.06.2009 klo 23.32
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.06.2009 klo 23.56
Joo, jatkoa odotellaan. Kakkososan loppukihan povas jo jatko-osan tuloa.
24.06.2009 klo 00.09
Itsellä ainaki aika ajoin pelitöksähteli 0,5-1 sekunnin verran. Ei ehkä paljon, mutta sen huomasi kuitenkin ja häiritsi pelikokemusta.
Mulla ei töksähdellyt edes tuota 0,5 sekuntia, mutta ei se olis siltikään haitannu pelikokemusta. Netissä kun pelaa niin saattaa joskus pelit töksähdellä useammankin sekunnin, ja siihen tottuu.
Tietenkin, jos tuntuu siltä että pelien pitää olla 101% virheettömiä että niitä pystyy pelaamaan, niin suosittelen lopettamaan koko pelaamisen, koska en ole 20 vuoden aikana vielä sellaista löytänyt millään alustalla.
Yhdyn edeltävään.. Itellä ei töksähdellyt ja kamun luona kyllä yllättävän pitkiä töksähdyksiä tuli välillä :O. Ei kyllä itseänikään haitannut, mutta joo.. Mulla alkuperäinen 60gt ja kamulla 80gt -malli.. Ei tuossa vanhemmassa voi olla nopeempi kovis?? Oli kyllä vieläkin kivaa kateltavaa :).
Rekisteröitynyt 26.09.2007
24.06.2009 klo 00.34
^ Mee pelaa Haloa.
Joo, jatkoa odotellaan. Kakkososan loppukihan povas jo jatko-osan tuloa.
Itse pelaan ainakin mielummin haloa kuin Killzonea. Onneton räpellys oli kyllä pleikkarilla. Nätti oli kuin sika pienenä mutta mitään muuta kivaa peli ei sitten tarjonnutkaan. Surkeat kontrollit, surkea juoni, hyvät musiikit...mutta pelinä keskivertopräiskintä. En nyt väitä että halo maailman paras on mutta ennemmin haloa kuin killzonea. Mutta mieluiten kuitenkin PC:llä :)
24.06.2009 klo 01.09
24.06.2009 klo 02.01
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.06.2009 klo 02.06
Ainakin Killzonesta jäi enemmän mieleen noin jälkikäteen. Vähän enemmän olisivat voineet panostaa tosin tausta tarinan kertomiseen. Missään vaiheessa ei ole vielä tuotu esiin sitä, että Helganeilla on täysi oikeus vallata Vekta takaisin itselleen.
Helganilaiset omistivat sen joku 200-500 vuotta ennen kuin maapallonhallituksen oman armeja valtasi sen heiltä. Helganien liiketoimet alueella ja hyvä itsehallinto oli parempi kuin maapallolta johdettu keskushallinto ja maapallolla liittouman johtajat alkoivat pelätä Helganilaisten kapinaa pois keskushallinnon alaisuudesta ja itsenäistymistä.
Tämä olisi saattanut johtaa muidenkin siirtokuntien eroon maapallonkeskushallinnosta jota ei tietenkään ikinä tapahtunut koska Helganilaiset olivat erittäin uskollisia maapallon keskushallinnolle. Mutta maapallolta organisoitu pieni kapina riitti tekosyyksi aloittaa täysi mittainen sota joka päättyi lyhyeen kun Helganilaisten pieni poliisijoukko ei kyennyt torjumaan täysimittaista armejaa. Maapallon keskushallinto pakotti Helganilaiset erittäin epäreiluun rauhansopimukseen tämän jälkeen josta nousi paljon eripuraa.
Helganit ryhtyivät sissisotaaan Vektalta ja Helganilta käsin maapallon miehittäjiä vastaan ja tappiot kävivät vuosien varrella niin suuriksi, että Helganilaisten johtajan kanssa tehtiin toinen hyvin epäreilu sopimus, että Helganilaiset saavat itsenäisyyden pois maapallonkeskushallinnosta, mutta joutuvat muuttamaan roskaplaneetalle jonka ilmakehä tiedettiin varsin hyvin osittain myrkylliseksi jos sille altistuu useampien vuosien ajan.
Helgan-planeetan luonnonvarat mahdollisivat suuret rahat ja varannot heille aikaisemmin, mutta ruokaa ei voitu kasvattaa planeetan pinnalla. Tämä oli syy miksi he olivat tuhansia vuosia ennen varsinaisia pelin tapahtumia ostaneet oikeuden maapallon keskuhallinnolta käyttää Vektaa maanviljelykseen joka sopi siihen täydellisesti.
Kuitenkin maapallonliittouma kiristi helganilaisilta luonnonvaroja pilkkahintaan ruoka apua vastaan sen jälkeen kun heidät oli pakkosiirrätetty Helgan-planeetalle. Helgan oli ensimmäinen siirtokunta joka lähetettiin avaruuteen ja ainoa yksityisellä rahoituksella toteutettu ja kaikki kadehtivat sitä. Myös Helganin jälkeen perustetut siirtokunnat jotka olivat ja ovat riippuvaisia Helgan-planeetan luonnonvaroista mikä on pääasiallinen syy maapallon keskushallinnolle sortaa Helganilaiset pakkotyöhön Helganilla leipänsä vuoksi.
Pelin tapahtumat alkavat siitä kun Helganilla perustetaan Helghast-puolue joka alkaa ajamaan täysin järjetöntä äärioikeistolaista politiikkaa ja käyttämään häikäilemättömästi kansalle tehtyjä vääryksiä omien etujensa ajamiseen. Helghastin puolue ohjelmakin on suoraan kuin Saksan kansallissosialistinen puolueen kirjoista otettu malli esimerkki natsismista.
Pelin juonen runko on suoraan otettu oikeanmaailman aikahistorian rungosta jossa ensimmäinen maailmansota, versalesin rauha, saksan heikko demokratia, natsien valtaan nousu, ja toisen maailmansodan alkaminen ovat kaikki tapahtumia jotka ovat aika selkeästi edustettuina.
Maapallon keskushallinto istutti Vektalle heidän oman nukkehallituksensa ja antoivat heille oman pienen armejansa jonka tarkoituksena on vahtia Helganilaisten toimia. Tämä pieni armeja, ISA, on muodostettu pitämään kaikki siirtokunnat maapallon keskushallinnon alaisuudessa. Syyt sen perustamiseen olivat se kun keskushallinto valloitti helganilaisten laillisestiomistamat planeetat alkoivat muut siirtokunnat kapinoida ja vaatia suurempaa itsemääräämis oikeutta.
Mielestäni jos jotkut ovat paskiaisia niin ne ovat ne joilla ISA:n tyypit ja Vektan nukkehallitus joiden puolesta pelaaja peliä pelaa. Puhumattakaan nyt maapallon keskushallinnosta jotka ovat suurimmat pahikset koko pelissä eikä heitä vielä ole edes näkynyt. :D
Helganilaiset ovat ihmisiä siinä missä mekin, mutta heidän ääriöikeistolainen hallitus väittää heitä ihmiskunnan evoluution seuraaviksi askeleiksi koska "he ovat sopeutuneet elämään ääriolosuhteissa ja ovat siksi nopeampia ja vahvempia kuin tavalliset ihmiset".
Killzone 2 pelissä ISA ei jää odottamaan saadakseen laillisen luvan hyökätä Helganille maapallon keskushallinnolta tai heidän oman suuren armejan paikalle tuloa koska siinä menisi useita vuosia. Vektan nukkehallitus ryhtyy ominpäin toimimaan ja täysin laittomasti. Lähinnä "Red Dust" -ydinaseen pelossa koska aktivointi koodit voidaan murtaa ja kukaan ei osannut vastata kuinka pitkään siinä menisi. Kun Visari tekee temppunsa Killzone 2:n lopussa antaa se oikeuden hänelle lavastaa ISA syylliseksi tekoon jota he eivät tehneet.
Tämä ainakin sen perusteella mitä olen mm. Killzone.comista lukenut pelin taustarinaa antaa Helganilaisille keskushallinnon omien lakien mukaan täysin laillisen oikeuden hyökätä maapallolle ja keskusvaltaa vastaan...
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.06.2009 klo 02.07
Itse pelaan ainakin mielummin haloa kuin Killzonea. Onneton räpellys oli kyllä pleikkarilla... Surkeat kontrollit, surkea juoni, ...
Ohjaus on korjattu jo ajat sitten ja juoni on saatanan paljon parempi kuin Halossa. Pienen osan juonesta jo tuohon kirjoitinkin.
24.06.2009 klo 08.17
Itse pelaan ainakin mielummin haloa kuin Killzonea. Onneton räpellys oli kyllä pleikkarilla... Surkeat kontrollit, surkea juoni, ...
Ohjaus on korjattu jo ajat sitten ja juoni on saatanan paljon parempi kuin Halossa. Pienen osan juonesta jo tuohon kirjoitinkin.
Turha xbox360 sukupolvelle on mitään yrittää selittää.
Halo on paras peli koskaan tehty ja xbox 360 on ensinmäinen ja paras konsoli ikinä!!
Rekisteröitynyt 13.03.2009
24.06.2009 klo 09.20
Itse pelaan ainakin mielummin haloa kuin Killzonea. Onneton räpellys oli kyllä pleikkarilla... Surkeat kontrollit, surkea juoni, ...
Ohjaus on korjattu jo ajat sitten ja juoni on saatanan paljon parempi kuin Halossa. Pienen osan juonesta jo tuohon kirjoitinkin.
Rekisteröitynyt 13.03.2009
24.06.2009 klo 09.34
http://www.konsolifin.net/xbox/jutut/145/
http://www.konsolifin.net/xbox/jutut/146/
Sori että menee täysin aiheen ohi, mutta oli pakko kommentoida.
24.06.2009 klo 11.22
Rekisteröitynyt 03.01.2008
24.06.2009 klo 13.18
Viikko tai muutama takaperin huomasin jossain uutisen, että Killzone 2:n julkaistaan päivitys joka lisää ohjaukseen jonkun "super sensitive?" asetuksen (tai jotain sinnepäin) joka helpottaa tarkkaa tähtäystä. Onko ohjauksessa tapahtunut merkittävää muutosta? Lagaako ohjaus vielä kun väännät tattia, eli liikkuuko kamera viiveellä? Toimiiko asetus myös yksinpelissä?
Lagittava ohjaus tappoi Killzone 2:n pelaamisen minulla täysin ja päädyin myymään pelin. Nyt on alkanut uudelleen kiinnostamaan, mutta en viitsisi ottaa sitä riskiä, että ohjaus on vieläkin liian "raskas" minun makuuni.
24.06.2009 klo 13.31
http://tinyurl.com/kn6mr4
http://tinyurl.com/ngr3fz
24.06.2009 klo 13.40
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.06.2009 klo 14.00
Itse pelaan ainakin mielummin haloa kuin Killzonea. Onneton räpellys oli kyllä pleikkarilla... Surkeat kontrollit, surkea juoni, ...
Ammuit hyvin omaan jalkaasi nimittäin jos Killzone 2:n juoni killzone.comin sepittämänä on väritetty niin mitenköhän on sitten niiden kirjojen laita joka on Halosta kasattu? Nehän vasta väritettyjä ovatkin koska eivät kaikki ole edes virallisesti Bugien hyväksymiä toisin kuin se _virallinen_ Eric Nylund:n sarja.
En ole tuossa kertomaani Killzonen tarinaa mitenkään värittänyt ja se on parempi kuin Halon purkka juoni. Ainakin Killzonen juoni on huomattavasti uskottavampi kuin Halon jos ei mitään muuta.
Nyt kun en itse jaksa tuota Halon tarinaa/juonta syvällisesti kirjoittaa, tässä kaksi lainausta...
http://www.konsolifin.net/xbox/jutut/145/
http://www.konsolifin.net/xbox/jutut/146/
KonsoliFin Halo tarinassa on pahoja puutteita. Ihmiset nimen omaan ovat Forerunnereiden perillisiä. Didact ja Librarian jätettiin kokonaan mainitsematta vaikka kyseessä ovat kaksi erittäin tärkeää Forerunneria ja lisäksi rakastavaiset jotka joutuivat erilleen. Monitorien roolia ei kerrottu eikä esim. faktaa, että Guilty Spark on lievästi seonnut tekoäly joka kuvittelee 100,000 vuoden jälkeen Master Chiefin olevan yhä elossa oleva Didact.
Ja sitten tämä KonsoliFin:in sekava teksti...
Covenantin High Charity -päämajassa tiedon tilanteesta saivat kaksi profeettaa, jotka aikoivat artefaktien avulla kaapata vallan ja syrjäyttää senhetkiset kolme johtavaa profeettaa. He onnistuivat kiristämään valtaistuimen itselleen, ja ottivat nimikkeikseen Truth (Totuus), Mercy (Armo) ja Regret (Katumus).
Ei terve... KonsoliFin on nykyään samaa paskaa mitä on Peliplaneetta ja Pelaaja olleet jo jonkin aikaa. Ei kannata uskoa mitään mitä heidän sivuillaan lukee. Ainakaan sellaisenaan ilman kriittistä ajattelua. Peliplaneetassa vielä jotkut arvostelut on okei, mutta uutisointi ja artikkelit ovat vähän mitä ovat.
Lukekaa pojat muuten Halo:n taustatarina ennemmin täältä niin olette paremmin kärryillä mukana:
http://halo.wikia.com/wiki/Main_Page
...
Mutta takaisin Killzoneen: Kuten kerroin, kirjoitin lähes suoran suomennoksen katkelmista Killzone universumin tapahtumista jotka löytyvät pelien kotisivuilta sen kummemmin niitä "värittämättä". Killzonen universumissa pahiksia eivät ole Helganit vaikka heidät on leimattu sellaisiksi. He ovat tyyppejä joita lievästi sanottuna vituttaa heille tehdyt vääryydet ja muuntautuneet hirviömäisiksi sen johdosta.
Vektan nukkehallinnon ylläpitämä ISA on tavallaan UCA:n osa ja UCA on suoraan vastuussa tekemisistään UCN:lle eli maapallon keskushallinnolle. Kaikki mitä ISA:n tulee tehdä on vain noudattaa UCA:n käskyjä. Helganien hyökättyä Vektalle Killzone 1:ssa ja siten käynnistettyä "Second Extrasolar War"-tapahtumat. Käy selväksi, että Vektalaiset ja ISA ottavat homman omiin hanskoihinsa kun UCN käskee heille, että "istu" ja näin ei tapahdu.
Tarina kokonaisuudessaan täällä:
http://www.killzone.com/kz/storyline.psml
Voisin melkein ennustaa tässä, että seuraava Killzone 3 tullaan sotimaan maapallolla ja siellä soditaan Helganilaisten puolella eikä ISA:n tai UCA:n eli maapallon keskushallinnon armejan puolesta.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.06.2009 klo 14.25
Pakko kysäistä noista Killzone 2:n kontrolleista vielä. Viimeksi pelasin peliä 1.02 pätsin aikoihin ja lagi ohjauksessa oli huomattava vielä tuolloin.
MIkä lagi? Ei Killzone 2:n ohjaus ole missään vaiheessa ole toiminut millään viiveajalla. Se on vain niin sanotusti ollut helvetin jäykkä lähinnä johtuen tarkkuuden säätö "ruuvin" liian kapeasta herkkyys alueesta. Ja Killzone 2:n "Veteraani" vaikeustasolla pelanneena ja vielä vanhalla herkkyysalueella voin vain vakuuttaa, että ohjaus oli ja on erittäin kelvollinen. Ja väittämääsi ns. lagia ei ole ollut ikinä edes olemassa. Puhutkohan asiasta nyt sen oikealla termillä?
Viikko tai muutama takaperin huomasin jossain uutisen, että Killzone 2:n julkaistaan päivitys joka lisää ohjaukseen jonkun "super sensitive?" asetuksen (tai jotain sinnepäin) joka helpottaa tarkkaa tähtäystä.
Päivitys 1.27 lisää ohjaukseen kaksi tilaa joita voi päävalikosta säätää. Kapea ja leveä herkkyys alue. Leveä herkkyysalue on oletuksena päällä päivityksen jälkeen jos ensimmäisen kerran pelaat koneella Killzone 2:hta, mutta jos olet jo aikaisemmin pelannut pitää sinun se itse kytkeä päälle. Tämä on siksi, ettei Guerilla halunnut pakottaa porukkaa siirtymään tuohon dynaamisempaan malliin.
Onko ohjauksessa tapahtunut merkittävää muutosta?
Jos herkkyysalueen määrä kolminkertaistuu on se varmaan aika iso muutos?
Lagaako ohjaus vielä kun väännät tattia, eli liikkuuko kamera viiveellä?
Lagia tai viivettä kameran liikkeessä ei ennen päivitystä ollut, eikä ole ollut päivityksen jälkeenkään.
Toimiiko asetus myös yksinpelissä?
Toimii.
Lagittava ohjaus tappoi Killzone 2:n pelaamisen minulla täysin ja päädyin myymään pelin. Nyt on alkanut uudelleen kiinnostamaan, mutta en viitsisi ottaa sitä riskiä, että ohjaus on vieläkin liian "raskas" minun makuuni.
Edelleenkään ohjaus ei ole toiminut viiveellä Killzone 2:ssa missään kohtaa ikinä tai koskaan.
Ja jos herkkyys ei sinulle aikaisemmin riittänyt niin tämä päivitys on sinulle luotu koska se todellakin kolminkertaistaa tattien herkkyysalueen ja mahdollistaa ympäristön nopeamman katselemisen.
Edirol:
Se teki myös moninpelistä helvettiä koska se lisäsi tempoa ihan helvetisti ja on jossain Call of Duty 4:n tai Unreal Tournament 3:n nopeudessa nyt. Lisäksi se kasvatti tark'ampujien saldoja ihan homona vaikka se tekikin kiikarikiväärin SixAxis ampumisesta täysin turhan toiminnon (mistä en ole kyllä yhtään pahoillani).
Edirol Part 2:
Toisaalta nopeampi moninpeli, nopeampi pisteiden keruu ja nopeampi tulostaulukoissa kiipeäminen. En olisi ikinä saanut Platinaa tästä pelistä jos moninpelin tahti ei olisi kasvanut niin nopeaksi ja tiiviksi kuin se nyt on. Täytyy se pitää mielessä. ;D
Rekisteröitynyt 13.03.2009
24.06.2009 klo 15.45
En ole tuossa kertomaani Killzonen tarinaa mitenkään värittänyt ja se on parempi kuin Halon purkka juoni. Ainakin Killzonen juoni on huomattavasti uskottavampi kuin Halon jos ei mitään muuta.
[/quote]Joo myönnetään etten ole Killzonen juoneen muuta kuin tekstisi perusteella tutustunut, piti vain kokeilla oliko se väritetty. ;)
Rekisteröitynyt 30.07.2007
24.06.2009 klo 15.57
Olisi mielenkiintoista tietää tämän loistavan Halo-tietämyksesi taustat. Kaikki kirjat luettu? Ainakin kaikki terminaalit on ilmeisesti täikamman kanssa käyty läpi. Vai pohjautuuko kaikki tietämyksesi Halopediaan?
Kaikki Halo-kirjat ovat muuten virallista kaanonia ja Bungien hyväksymiä. Nylund on tehnyt yhteistyötä uusimman kirjoittaneen Buckellin kanssa ja Staten on Bungiella töissä kirjoittajana.
Itse siis kirjoitit paskaa, joten omalla logiikallasi pidän tekstiäsi kokonaisuutena täytenä paskana. Tiedä sitten kuinka toimiva tämä logiikkasi on mutta...
Rekisteröitynyt 03.01.2008
24.06.2009 klo 15.58
Pakko kysäistä noista Killzone 2:n kontrolleista vielä. Viimeksi pelasin peliä 1.02 pätsin aikoihin ja lagi ohjauksessa oli huomattava vielä tuolloin.
MIkä lagi? Ei Killzone 2:n ohjaus ole missään vaiheessa ole toiminut millään viiveajalla. Se on vain niin sanotusti ollut helvetin jäykkä lähinnä johtuen tarkku...;D
Ilmeisesti sinulle on jäänyt jokin "vitutusvaihde" päälle muista kommenteista, mutta kiitos kuitenkin antamistasi ystävällisistä vastauksista.
Mitä viiveeseen konrolleissa tulee niin itselläni tuota viivettä kontrolleissa esiintyi, väität mitä tahansa. Pahoittelen tosin jos termi lag sattuu korvaasi, mutta lyhyesti selitettynä tattia kääntämällä kamera kääntyi viiveellä jne. On aivan sama mistä tämä "ilmiö" johtui/johtuu, lopputulos on sama. Ohjauksessa on ärsyttävä viive joka on selitetty jollain käsittämättömällä "raskauden" tunteella.
http://www.youtube.com/watch?v=0COgdLM-6N8
Yllä on esimerkkiä siitä mitä tarkoitan.
Olen tosin nähnyt muitakin videoita missä "todistetaan" ettei mitään lagia ole, mutta itselläni tätä esiintyi ja se pilasi pelaamisen. On toki hyvä, että sinulla on kaikki ollut kunnossa ja olet pystynyt pelistä nauttimaan normaalisti. Kummallista on tosin kuitenkin se miksi tälläinen High Precision optio peliin lisättiin jos kontrolleissa ei mitään vikaa koskaan ole ollut. Aika paljon aihe on myös puhuttanut ja nostanut tunteita. Kuten esimerkisi nyt :)
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.06.2009 klo 17.26
http://www.edu.lahti.fi/~aaspinen/kuvat/sekalaiset/123076
Mutta menköön nyt tämän kerran... mutta tässä alkaa olemaan nyt liian paljon kyse siitä mitä mieltä olemme Halosta kuin mitä mieltä olemme Killzonen-juonesta.
Suosittelisin AnXallekin vähän nöyryyttä. Vaikka olisi kuinka Halopediaa tai vaikka mitä pediaa tankattu, niin ei se silti tee sinusta kaikkitietävää.
Joo, pahoittelen. Anteeksi. En tietenkään voi tietää asiaa paremmin kuin pelin kehittäjät itsekkään. Varsinkaan välikäsien kautta kuultuna ja luettuna.
Paavin kirjoittama teksti on loistavaa ja varmasti aivan tarpeeksi tarkkaa.
Paavin tekstille antaisin pointseja ennemmin siitä, että se on ensimmäinen pitkä suomenkielinen kooste Halo universumin tapahtumista kuin sen tarkkuudesta. Useimmissa eng. kielisissä lähteissä Halo-universumista on kerrottu huomattavasti tarkemmin ja paremmin ns. kronologisessa järjestyksessä joka on vähän Paavin tekstissä hukassa.
Tässähän ei puhuta mistään "oikeasta" historiasta, vaan viihdetuotteen kaanonista, joka on aina vähän tulkintakysymys.
No niinhän se on. Mutta kuitenkin on saatavilla niin paljon Bungien omaa materiaalia niin miksi sitten keksiä selityksiä aukkoihin joita Bungie ei ole vielä kertonut meille? Eikä välttämättä ole edes halunnut kertoa?
Olisi mielenkiintoista tietää tämän loistavan Halo-tietämyksesi taustat. Kaikki kirjat luettu?
Nylundin (ne) kirjat (jotka on tehty yhteistyössä Bungien kanssa) olen lukenut. Eli Nylundin Halo-trilogian. Wikipedian ja Halopedian olen myös tankannut, ja kaikki kolme peliä pelannut läpi. Tämän perusteella väittäisin tietäväni Halo-universumista enemmän kuin useimmat pelkkiä pelejä pelanneet pelaajat.
Mitenkäs on oma laitasi? Oletko lukenut mitään Halo-universumiin liittyvää? Oletko vain pelannut pelejä? :)
Ainakin kaikki terminaalit on ilmeisesti täikamman kanssa käyty läpi. Vai pohjautuuko kaikki tietämyksesi Halopediaan?
Sekä, että. Enemmän on terminaaleista jäänyt käteen, mutta mitä en muista suoraan "miten se oli", olen päätynyt ottamaan sitten Halopediasta ja Wikipediasta. Tai kun en tarkalleen muista jotain kohtaa vilkaisen sen Halopediasta tai Wikipediasta. Myös Bungien sivut ovat toimineet hyvänä lähteenä. Ja kuten sanottua sitten on kirjat ja pelit vielä tähän päälle joista voi kohtalaisen nopeaan tarkistaa aina pätkiä jos ovat sillä hetkellä käden ulottuvilla.
Halo 2:ssakin kävin ja jäin odottamaan kuuntelemaan profeetan puheiden käännöksiä heti kun niitä alkoi tulla saataville.
Kaikki Halo-kirjat ovat muuten virallista kaanonia ja Bungien hyväksymiä.
Käsittääkseni eivät suinkaan kaikki. Lisäksi en ole vielä nähnyt yhtäkään pelikirja-sarjaa joka olisi ollut niin tarkkaan valvottu, että siinä ei olisi ristiriitoja. Halo-kirjat kyllä loistavat korkealla tasollaan ja näitä ristiriitoja on vain vähän. Mutta niitä on kuitenkin.
Nylund on tehnyt yhteistyötä uusimman kirjoittaneen Buckellin kanssa ja Staten on Bungiella töissä kirjoittajana.
Osassa on annettu kirjoittajille paljon vapaammat kädet kuin mitä annat ymmärtää eikä Bungie ole valvonut esim. Buckellia tai Bendisenin Halo-kirjoja.
Vert. esim. Doom-kirjoihin joissa tekijöille annettiin vapaat kädet luoda tausta Doomiin vaikka eivät pelejä ikinä olleet edes pelanneet. Mitä siitä syntyi? Ensimmäinen kirja oli ok, mutta seuraavat kolme epäyhteensopivia pelin readme filujen ja muiden pelien sepittämien juonen pätkien kanssa aina loppuvastusta myöten Doom II: Hell on Earthissa. Ero? Ekaa kirjaa idSoftwaren tyypit valvoivat. Heti kun valvonta lopetettiin niin mentiin sepittämään alieneista ja viruksista ja kaikesta muusta jonnin joutavasta vähän mitä sattuu. Esim. Doom-leffa perustui Doom-kirjoihin (jos et sitä tiennyt). Siksi se ei olisi tapahtunut Marssissa alun perin, siksi siinä ei ole demoneita vaan viruksen saastuttamia ihmisiä joista on tullut mutantteja ja kaikkea muuta ei kanonista materiaalia.
Itse siis kirjoitit paskaa, joten omalla logiikallasi pidän tekstiäsi kokonaisuutena täytenä paskana. Tiedä sitten kuinka toimiva tämä logiikkasi on mutta...
Noh, kokonaisuutena esittämäni "faktat" jotka olen jättänyt perustelematta ovat varmasti paskaa koska en ole perustellut niitä mitenkään. Mutta missä vaiheessa tämä uutinen tai kommentointi edes kosketti vain Haloa? Kävin lukemassa Paavin tekstin läpi ja totesin siinä olevan isojakin virheitä jotka ovat useimmissa muissa lähteissä aivan toisin.
En suoranaisesti väittänyt tietäväni paremmin enkä välttämättä tiedäkään, mutta jos Paavi itse on tekstinsä takana yhä niin kyllä väittäisin tietäväni häntä paremmin.
Kyllähän tarina joka ei ole totta on aina paskaa käännettynä toiselle kielelle koska jos haluamme tarkasti kuvata tapahtunutta pitäisi tämä keskustelu käydä englanniksi ja suoraan pelistä ja kirjoista otetuilla lainauksilla. Mutta veikkaan, että kukaan muu kuin minä ei jaksaisi sitä...
Sitä paitsi eikö se loppujen lopuksi ole mielipide asia millaisista tarinoista pitää? Osa tykkää Amerikkalaista supersankari roska elokuvista ja osa tykkää Hollantilaisista ylidramatisoiduista ja ylinäytellyistä sota elokuvista. ;)
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.06.2009 klo 18.04
Mitä viiveeseen konrolleissa tulee niin itselläni tuota viivettä kontrolleissa esiintyi, väität mitä tahansa.
Onko käytössäsi LCD-televisio? Mikä malli? Tiedätkö minkä valmistajan paneelia siinä käytetään? Paljon maksoi? Minä vuonna ostit?
Pahoittelen tosin jos termi lag sattuu korvaasi,
Kyllä se sattui koska sitä käytetään niin väärin ja niin paljon erityisesti kun puhutaan verkkotermistä "lag" ja tarkoitetaan yleisesti "latency". Lisäksi "pätkiminen" on aivan eri juttu kuin "viive" tai "vasteaika". Joo, sinun siitä anteeksi tarvitse pyytää. En minä loukkaantunut sen vuoksi vaikka se vähän ärsyttikin. Mutta minua nyt ärsyttää moni muu suurempikin asia jonka haluaisin olevan toisin, että vähän turhaa tälläiseen edes sen tarkemmin takerrutaan. :)
..., mutta lyhyesti selitettynä tattia kääntämällä kamera kääntyi viiveellä jne. On aivan sama mistä tämä "ilmiö" johtui/johtuu, lopputulos on sama.
Näin sen tuosta videosta.
Ohjauksessa on ärsyttävä viive joka on selitetty jollain käsittämättömällä "raskauden" tunteella.
Pikemminkin syynä on huonolaatuinen LCD-paneeli ja juuri tuo pieni herkkyysalue. Raskauden tunne tulee tuosta heikosta herkkyydestä joka tarkoituksella suunniteltiin vieläpä sellaiseksi jotta tietty realismin tunne välittyisi ohjaimeen ja pelaajan käsiin.
http://www.youtube.com/watch?v=0COgdLM-6N8
Yllä on esimerkkiä siitä mitä tarkoitan.
Tämä selventää sen verranna, että käsittääkseni ja ihan suomeksi sanottuna, puhut huonolaatuisten LCD-televisioiden virkistystaajuudesta joka on hyvin yleinen ongelma erityisesti pelejä pelatessa.
Tämä ei ole vain Killzone 2:n vika tai edes Playstation 3:n. Tästä kyseisestä syystä johtuen pelaan yhä pelejä CRT-televisiosta enkä LCD-televisiolla. Tietokoneiden LCD-paneeleissa ongelma ei ole niin paha, mutta paneelien hinta ja koko on taas se ongelma. 24" pitäisi saada jotta olisi 1920x1200 tarkkuudessa, mutta siinäkin ne halvemmat ovat selkeästi huonompia vaikka iloisen poikkeuksen Benq tekikin siihen... mutta vain vähäksi aikaa.
Jos talostasi löytyy vielä CRT-televisio voisit kokeilla lyödä laitetta siihen kiinni ja kokeilla sen kanssa Killzone 2:sta.
http://www.youtube.com/watch?v=HU3aG_LleAs
Kyseessä on video joka on demo:sta vieläpä otettu. Demossa oli kaiken maailman ongelmia nyt muutenkin.
Tässäkin on kiva video aiheesta. LCD-televisio ja mies väittää, että viive ei ole ongelma vaikka sitä esiintyy.
http://www.youtube.com/watch?v=GvfqCt5UTLc
Olen tosin nähnyt muitakin videoita missä "todistetaan" ettei mitään lagia ole, mutta itselläni tätä esiintyi ja se pilasi pelaamisen.
Näin sellaisen videon tuossa kun näytit tuota missä ohjauksessa on kyllä selkeä viive ja en ole vielä ennen moiseen törmännyt tai edes kuullut puhuttavan tuosta missään foorumeilla. Että pakko minun on tässä kyllä anteeksi pyytää, että epäilin sinua ja motiiveitasi.
Onhan tuo erittäin ikävää. Ja olen pahoillani puolestasi. Ja en tietenkään voi sanoa, että 100% varma ole, että vika olisi LCD-televisiossa koska pelissäkin on ongelmaa juuri ohjauksessa joillakin jotka eivät kyenneet sopeutumaan hitaampaan tattien herkkyyteen.
En tiedä kuinka paljon tämän kaltainen ongelma vaikuttaisi pelaamiseeni, mutta tuskin veisin peliä takaisin kauppaan vain siksi, että siinä on ohjauksen kanssa pieniä ongelmia. Tykkään nostaa Daikatanan esimerkiksi ongelmallisesta pelistä jonka ongelmia on suurenneltu todellisuutta isommiksi ja mielestäni tässäkin on käynyt näin.
Todelliset ongelmat ovat kokonaan muualla. Killzone 2:n nettipelissä esim. on erittäin helppoa tehdä tupla k.o. josta kummatkin fragätyt osapuolet saavat pisteen. Tämä on käsittääkseni defective-by-design tyyppinen juttu, mutta minkäs teet. Killzone 2:n nettipelinkoodi noudattaa samanlaista logiikkaa suunnittelussa käsittääkseni kuin alkuperäinenkin Quake (NetQuake). Tämä oikea "tahdistus" vaati ainakin NetQuakessa niin paljon kaistaa, että pelaaminen onnistui lähinnä vain lähiverkossa. Modeemilla pelaaminen oli täysi mahdottomuus. Tätä korjattiin myöhemmin lisäämällä Quakeen moninpelikorjaus joka "ennusti" pelaajien liikkeitä, pakkasi tavaraa enemmän ja tiheämmin ja synkronoinnista luovuttiin (Quakeworld). Killzone 2 synkronoi pelaajat kentällä ja koska luodit lasketaan hyvinkin tarkasti tulee helposti tuplatappoja kentällä. Lisäksi välillä tuntuu, että 1Mb kaista ei riitä millään kunnon pelaamiseen 32 pelaajan palvelimilla.
...olet pystynyt pelistä nauttimaan normaalisti.
Nyt korvaani sattui sana "normaalisti", miksi sitä käytetään kun pitäisi puhua "tavallisesta" joka on eng. "normal"... :|
Kummallista on tosin kuitenkin se miksi tälläinen High Precision optio peliin lisättiin jos kontrolleissa ei mitään vikaa koskaan ole ollut. Aika paljon aihe on myös puhuttanut ja nostanut tunteita. Kuten esimerkisi nyt :)
Minun oman käsitykseni mukaan Call of Duty-nuorisolla oli hyvin paljon vaikeuksia omaksua ohjausta ja siksi Guerilla lisäsi peliin suuremman herkkyysalueen tateille jotta peli olisi Call of Duty-maisempi ohjata. Ihan samalla tavalla ne lisäsivät Call of Duty-napitkin peliin sen vuoksi paljon aikaisemmin. :)
Edirol: Nyt pitää lähteä omiin synttäreihini vaikka se vähän ärsyttääkin. :)
Edirol Part 2:
Nyt kun on kakkua pala vedetty napaan ja sukulaisten kanssa juteltu niin tuli sellainen juttu vielä mieleeni, että Guitar Hero sarjan peleissähän on nykyään kalibrointi toiminto juuri noita LCD televisioita varten. CRT-televisioiden kanssa ei tätä kalibrointia tarvita.
Edirol Part 3:
Huomasin noita videoita katsellessa, että tyypit puhuvat jostain 1.20 päivityksen ohjaimen tattien "Deadzone" korjauksesta. Ehkä silläkin on ollut jotain vaikutusta jos ohjaimen kuollut reagoimaton vyöhyke on ollut niin suuri, että se ei heti reagoinut etenkään pieniin liikkeisiin?
http://www.youtube.com/watch?v=1jGW2uA9iXw
Edirol Part 4:
Nyt kun näistä vasteajoista puhutaan, niin otetaanpa sitten seuraava lempiaiheeni. Langattomat ohjaimet. Niissähän sitä vaste aikaa vasta onkin. En nyt vihjaa, että Bluetooth järjestelmissä jotka on suunniteltu lyhyen matkan nopeaa tiedonsiirtoa varten sitä olisi niin paljon, mutta sitä on kuitenkin aina enemmän kuin langallisissa ohjaimissa.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
24.06.2009 klo 19.27
mutta tässä alkaa olemaan nyt liian paljon kyse siitä mitä mieltä olemme Halosta kuin mitä mieltä olemme Killzonen-juonesta.
Halusin vain tulla väliin, koska kunnioitan Paavia ja hänen työtään KonsoliFIN:ssä, sekä pidän häntä suurena suomalaisena Halo-mentoorina. Astuit siis tietämättäsi suurille varpaille. ;)
[jooh, ota läpällä]
Annan kyllä rispektiä kelle tahansa Halon maailmaan jopa kirjoja myöten tutustuneelle. Eli sinulle. Rispekt. Itse olen kahlannut läpi ne lähes kaikki (Fall of Reach, Flood, First Strike, Ghosts of Onyx, Contact Harvest, Cole Protocol ja Graphic Novel). Ainoastaan Uprising-sarjikset on lukematta. Eipä sillä; kirjat kertaalleen lukemalla ei vielä muistiin kovin paljoa jää, jotta osaisin kaanonia ladella lonkalta. Terminaalit ovat itselleni melkoinen musta aukko, vaikka niitä olen Halopediasta ja Paavin teksteistä vilkuillut.
Muistit varmaan väärin, mutta kuka tämä Bendison on? En ole kuullutkaan.
Itse olen kyllä saanut sellaisen käsityksen, että koko Halo franschisen kaikkien tuotteiden kaanonia valvoo Microsoftilla jokin erityinen porukka. Voi tosiaan olla, ettei Bungie ole kaikissa projekteissa mukana ollut.
Kertaamasi Killzonen taustatarina (ei varsinaisesti juoni) vaikutti sangen hyvältä btw.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.06.2009 klo 20.39
mutta tässä alkaa olemaan nyt liian paljon kyse siitä mitä mieltä olemme Halosta kuin mitä mieltä olemme Killzonen-juonesta.
Halusin vain tulla väliin, koska kunnioitan Paavia ja hänen työtään KonsoliFIN:ssä, sekä pidän häntä suurena suomalaisena Halo-mentoorina. Astuit siis tietämättäsi suurille varpaille. ;)
Joo siis en tyypistä ihan rehellisesti sanottuna ollut koskaan kuullutkaan ja ensin kun luin tekstisi mietin tarkoitatko oikein Paavia-paavia vai jotain muuta henkilöä. xD
Ja suomeenkin on sitten levinnyt näköjään tämä Amerikassa paremmin tunnettu ilmiö... :)
[jooh, ota läpällä]
No otetaan. Ja pitäisi ottaa rennomminkin... taidankin lähteä ottamaan ryyppyä vähän niin kone toimii paremmin loppuillan. ;D
Itse olen kahlannut läpi ne lähes kaikki (Fall of Reach, Flood, First Strike, Ghosts of Onyx, Contact Harvest, Cole Protocol ja Graphic Novel).
Ainoastaan Uprising-sarjikset on lukematta. Eipä sillä; kirjat kertaalleen lukemalla ei vielä muistiin kovin paljoa jää, jotta osaisin kaanonia ladella lonkalta.
Olet kuitenkin lukenut enemmän kuin minä koska itse olen lukenut vain alkuperäisen trilogian eli kirjat The Fall of Reach, First Strike, ja The Flood. Itselläni on lähinnä vaikeuksia aloittaa lukemaan jotain kirjaa koska siitä ei millään ilveellä meinaa kehittyä kiinnostavaa seurattavaa. Yleensä hyppään suoraan johonkin lukuun kaksi tai kolme ja jatkan siitä. Ja jos pääsen loppuun saakka vasta sitten luen ne ensimmäiset kappaleet. Halo kirjat olivat aika helppoa luettavaa ja yllätyksekseni pääsin ne läpi kohtalaisen hyvin.
Terminaalit ovat itselleni melkoinen musta aukko, vaikka niitä olen Halopediasta ja Paavin teksteistä vilkuillut.
Suosittelen käymään läpi koska ne paljastavat vähän mutta sitäkin merkittävämpiä seikkoja Forerunnerien ajasta ja Floodia vastaan käydystä sodasta. Ja puhumattakaan nyt niistä keskusteluista joita Forerunnerit kävivät keskenään (vähän ennen kuin Halo-verkosto laukaistiin) jotka ovat tallentuneet niihin.
Muistit varmaan väärin, mutta kuka tämä Bendison on? En ole kuullutkaan.
Ymmärsit väärin koska en taaskaan muistanut käyttää ":" merkkaamaan päätettä. Pahoitteluni. :)
"Halo: Uprising" graphic novellin kirjoittaja on Brian Michael Bendis. Piirtäjänä toimi Alex Maleev jonka jäljestä nyt voimme olla montaa mieltä koska itse arvostan enemmän taiteellisempaa visuaalisempaa "Graphic Novel" suuntausta. (Tyyliin Luis Royo ja Heavy Metal, etc.)
Itse olen kyllä saanut sellaisen käsityksen, että koko Halo franschisen kaikkien tuotteiden kaanonia valvoo Microsoftilla jokin erityinen porukka. Voi tosiaan olla, ettei Bungie ole kaikissa projekteissa mukana ollut.
Mitä se Microsoftille kuuluu mitä Halo-brändillä tehdään kunhan sen arvo vain ei romahda? Eiköhän Bungie valvo tyyppien töitä ainakin jonkin aikaa. Kun tyypit ovat tarpeeksi kokeneita ja ymmärtävät Halo-universumin luonteen niin Bungie sitten höllentää valvontaa tai antavat enemmän ns. siimaa ja siten tilaa toimia autonomisesti taiteilijoille joihin luottavat jo sen verran, että mitään katastrofaalista virhettä ei pääse syntymään.
Kertaamasi Killzonen taustatarina (ei varsinaisesti juoni) vaikutti sangen hyvältä btw.
Mielestäni tein vähän huonon työn koska yritin selittää aivan liikaa aivan liian pienessä määrässä tekstiä. Pointtinani oli nyt kuitenkin vähän kertoa taustoista ja tarinasta joka Killzone-peleissä on kun sitä ei niissä käsitellä oikeastaan mitenkään. Mielestäni onnistuin tässä, mutta teksti saattaa olla liian pitkä, että sen joku jaksaisi lukea läpi. :|
...
Eihän varsinaisesti kukaan ole missään koskaan pahis kuin vain toistensa mielestä koska heillä on erillainen näkemys asiasta. Ei pahikset elokuvissa ja sarjoissa pidä itseään pahiksina välttämättä. :)
Paras pahishan on sellainen joka ei tiedä olevansa pahis eikä varsikaan huuda yleisölle, että "minä olen pahis!". Tästä syystä en ole katsonut pitkään aikaan oikein mitään Amerikkalaista elokuvaa tai tv-sarjaa. Niissä aina on hyvin selkeä hyvis/pahis rooli jossa yleensä on hyvisten roolissa Amerikkalaisia arvoja edustava henkilö ja vastaavasti pahisten roolissa on sitten koko muu maailma. Yleensä venäläiset, mutta nyt on alkanut tulemaan sarjoja tyyliin joissa islaminuskoiset toimivat hyvin usein pahiksina tai vastaavasti Kiinalaiset/P-Korealaiset. Ehkä törkein tapaus mikä tulee äkkiseltään mieleen on 24 jossa heti 9/11 jälkeisessä tuotantokaudessa käytettiin islaminuskoista lahkoa pahisten roolissa. x|
24.06.2009 klo 21.30
Rekisteröitynyt 26.12.2007
24.06.2009 klo 22.11
Itse pelaan ainakin mielummin haloa kuin Killzonea. Onneton räpellys oli kyllä pleikkarilla... Surkeat kontrollit, surkea juoni, ...
Ohjaus on korjattu jo ajat sitten ja juoni on saatanan paljon parempi kuin Halossa. Pienen osan juonesta jo tuohon kirjoitinkin.
Turha xbox360 sukupolvelle on mitään yrittää selittää.
Halo on paras peli koskaan tehty ja xbox 360 on ensinmäinen ja paras konsoli ikinä!!
Halo on paskaa, puhdasta paskaa.
Terveisin,
Xbox360:n omistaja.
24.06.2009 klo 23.36
Itsellä on takana kohta lähes 200h KZ2:sta onlinessa ja pelin omantakeinen ohjattavuus on jo niin hyvin selkäytimessä, että paluu cod4:n arcademeininkiin tuskin ikinä enää onnistuu. Tiimarin vesipyssyiltä tuntuvilla leluaseilla räiskiminen ei oikein enää nappaa.
Btw. Hyviä pointteja Anxalta Killzonen juonesta. Pelisarjan taustatarinaan on todellakin upotettu valtavasti vaivaa. Harmi vain ettei se ole toistaiseksi näyttäytynyt itse peleissä kovinkaan edukseen.
25.06.2009 klo 00.36
En väitä, että tietäisin täydellisesti Halo-universumin kaikki tapahtumat tai faktat. Mielestäni kyseessä on viihdeteos, josta voi tehdä erilaisia tulkintoja, joten puhtaasti väärässä tai oikeassa oleminen on toisinaan kinkkinen kysymys.
Olen perehtynyt pääasiassa lähdemateriaaliin eli lukenut kaikki kirjat, pelannut pelit sekä kahlannut läpi terminaaleista, Cortana-kirjeistä ja ARG-kampanjoista kerätyn datan.
Koska kyseessä on ensisijaisesti videopelisarja, kaikkia Halo-universumin tapahtumia ei ole päätetty vielä. Jonkinlaiset suuntaviivat on varmasti kehitetty, mutta lisää sisältöä keksitään sitä mukaa, kun pelit ja muu media tätä vaativat.
Vastuu sarjasta kuuluu nykyään Microsoftin Halo-tiimille, josta tarinavastaava on käsittääkseni wanha kunnon Frankie. Microsoft omistaa Halon, joten Bungien sananvallalla on varmasti rajansa, vaikka heiltä esimerkiksi Halo Warsin kehityksessä on asioista tiedusteltu. Heillä on kuitenkin omat projektinsa, jotka useimmiten vievät huomion täydelliseti, eikä aikaa konsultointiin jää.
Kirjat ja pelit eivät ole Halon kohdalla täydellisen yhteensopiva yhtälö, sillä luonnollisestikin Bungie halusi Halo-trilogian aukenevan pelkästään pelejä pelanneille. Tästä johtuen medioiden välillä on tietynlaisia eroja, jotka haittaavat kokonaiskuvan eheyttä. Mielestäni Mass Effect hoitaa tämän huomattavasti paremmin, mutta toisaalta sekin selittyy lajityypillä.
Pelinkehittäjille tärkeintä on pelin toimivuus ja hauskuus, tarina on toissijaista. Halon varsinainen kerronta ei olekaan peleissä mielestäni loistanut, mutta se ei ole estänyt minua nauttimasta niistä täysin rinnoin.
Artikkelisarjasta sen verran, että kirjoitin sen tylsistyttyäni intissä. En oikein ollut päättänyt, milloin sen halusin julkaista. Kun kotiuduin 4.7., oli Bungie-päivä sopivasti seuraavana maanantaina. Pienen ylläpidon kannustuksen jälkeen päätin, että pistetään sitten kaikki artikkelit ulos sillä viikolla.
Typottelin tekstit pitkälti yhdeltä istumalta per artikkeli, eikä niitä kukaan muu jaksanut kunnolla oikolukeakaan. Varsinaisen sisällön puolesta en yrittänyt kaikkea mahdollista tietoa - puhumattakaan mahdottomista yksityiskohdista - tunkea mukaan, vaikka siihen jo nyt osittain sorruinkin.
Tarkoituksenani oli esittää Halo-universumia niille ihmisille, jotka eivät ole lukeneet kirjoja tai muutenkaan aiheeseen perehtyneet, ja antaa heille näin kenties kipinä tarkempaan tutustumiseen. Monille Halo on kuitenkin pelkkää putkiräiskintää, vaikka varsinaiseen universumiin sisältyy paljon muutakin.
Vähän huonosti pystyn nyt selittelemään tekosiani (liian kiire pelata Halo 3:n moninpeliä), mutta olet tervetullut antamaan rakentavaa palautetta vaikkapa tänne: http://www.konsolifin.net/bbs/konsolifin-palauteboksi-ja-
Siitä on varmasti enemmän hyötyä kuin sivustomme haukkumisesta pystyyn kilpailevan sivuston uutiskommenteissa.
Jos oikeasti mielenkiintoinen Halo-lukeminen kiinnostaa, kannattaa suunnata Ascendant Justicen suuntaan.
Pahoittelen tunkeiluani ja väsynyttä tilitystä =)
Rekisteröitynyt 09.06.2008
25.06.2009 klo 04.46
Typottelin tekstit pitkälti yhdeltä istumalta per artikkeli, eikä niitä kukaan muu jaksanut kunnolla oikolukeakaan...
Tarkoituksenani oli esittää Halo-universumia niille ihmisille,...
Vähän huonosti pystyn nyt selittelemään tekosiani (liian kiire pelata Halo 3:n moninpeliä), mutta olet tervetullut antamaan rakentavaa palautetta vaikkapa tänne: http://www.konsolifin.net/bbs/konsolifin-palauteboksi-ja-
Siitä on varmasti enemmän hyötyä kuin sivustomme haukkumisesta pystyyn kilpailevan sivuston uutiskommenteissa.
Jos oikeasti mielenkiintoinen Halo-lukeminen kiinnostaa, kannattaa suunnata Ascendant Justicen suuntaan.
Pahoittelen tunkeiluani ja väsynyttä tilitystä =)
-Onnistuit siinä, mutta herran jestas olisitte nyt edes vähän oikolukeneet tekstiä.
-Halo 3:n moninpeli on vähän huono tekosyy. ;D
-En nyt muista olinko minä vaiko kaverini tili KonsoliFin foorumeilla, mutta jonkun kanssa valitimme erinäisistä seikoista (kasasin itseasiassa tässä sitä samaa listaa uudelleen, mutta se kasvoi liian suureksi ja leikkasin sen pois.), mutta mitään ei tehty asian eteen. Ei edes sitä yksinkertaisinta juttua muutettu (foorumin logon harmaan taustan erilainen sävy nähden muuhun harmaaseen taustaan) miksikään.
-Kiitos pitää ottaa ylös tuo "Ascendant Justice".
-Mielestäni on hyvä, että ihmiset tilittävät kunhan on jotain syitäkin sille eikä vain valiteta turhasta. Ja jos oikeasti on ongelmia niille tehdään jotain ja rivakkaasti.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
25.06.2009 klo 10.23
Itse pelaan ainakin mielummin haloa kuin Killzonea. Onneton räpellys oli kyllä pleikkarilla... Surkeat kontrollit, surkea juoni, ...
Ohjaus on korjattu jo ajat sitten ja juoni on saatanan paljon parempi kuin Halossa. Pienen osan juonesta jo tuohon kirjoitinkin.
Turha xbox360 sukupolvelle on mitään yrittää selittää.
Halo on paras peli koskaan tehty ja xbox 360 on ensinmäinen ja paras konsoli ikinä!!
Omistan PS3:n. Mutta KZ2 nyt ei vaan uponnut. Enpä kauheasti Halonkaan juonesta perusta mutta vaikuttaa mielenkiintoisemmalta.
25.06.2009 klo 11.52
Halo on paskaa, puhdasta paskaa.
Terveisin,
Xbox360:n omistaja.
Killzone 2 on paskaa, puhdasta paskaa.
Tervesin,
PS3:n omistaja
Btw, Halo-sarja pesee Killzonet kaikilla osa-alueilla grafiikoita lukuunottamatta
Rekisteröitynyt 09.06.2008
25.06.2009 klo 19.20
Btw, Halo-sarja pesee Killzonet kaikilla osa-alueilla grafiikoita lukuunottamatta
Jos jätetään paskan jauhanta väliin ja kummastakin sarjasta oikeasti diggailevana voin vain vakuuttaa, että kummassakin on vahvuutensa ja heikkoutensa.
Rekisteröitynyt 01.06.2007
25.06.2009 klo 21.37
Kyllä itsellänikin tuota lagia esiintyi. Näyttönä HDMI:llä Benq e2200HD 1920x1080 resona ja Samsungin normi LCD tellu 720p:nä. Kummassakin siis tuota viivettä, mutta itse totuin siihen.
06.06.2010 klo 15.22
sitten vaihdoin xbox360 ps3:een ja maksoin 50e väliä. olin tyytyväinen, pelailin muita pelejä ja sain killzone 2 vaihdon kautta itselleni, pelasin sitä ja tykkäsin. paljon parempi kuin halo, itseasiassa pelkkä peli on parempi kuin koko xbox360 laite.
onhan sille enemmän pelejä, ja onhan sekin iha hyvä... mutta ei tässä kauaa mene kun ps3 ottaa vallan, siitä olen varma. oikeastaan ps3 tulee samanhintaiseksi xbox360 eliten kanssa jos menet ja hommaat siihen wlan adapterin joka on jo ps3:ssa intergoituna. wink wink
mutta joo, kukin tykkää mistä tykkää, killzone 2 pesee kaikki halot joita on, se on fakta, ja killzone 3 tulee myöskin pesemään. jostain luin että tuohon killzone 3:seen tulee 3D peli ominaisuus sen ps3 päivityksen myötä, joka sallii 3D pelit pelattavaksi... pitääkö tämä paikkansa ? sitä pitää mennä ostamaan 3D telkku ja nauraa kassalla vieressä sille joka on ostamassa uusinta haloa ;) leikki leikkinä