ArmA 2 päivittyi
Niin arvostettuja ja suosittuja sotasimulaattoreita Bohemian Interactive on työstänytkin, ovat ne varsin tunnettuja myös keskeneräisestä koodistaan. ArmA 2 on hädin tuskin ehtinyt kauppojen hyllylle ja nyt jo puskee korjaustiedostoa.
Versio 1.02 sisältää muiden muassa seuraavanlaisia korjauksia:
- Tekoäly ajaa paremmin
- Tekoälyä on säädetty helpommaksi matalammilla vaikeustasoilla
- Tekoälyn taktikointia on viilattu
- Moninpelikoodia on korjattu
- Pelin vakautta on parannettu
- Useampia talletuspaikkoja
- Kartan raja-alueiden maasto näyttää paremmalta
- Useita kampanja- ja lokalisointivirheitä korjattu
- Silmäkarkkiefektejä voi kytkeä halutessaan pois
Patchin voi noutaa täältä.
Keskustelut (17 viestiä)
21.06.2009 klo 13.09
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
21.06.2009 klo 13.32
21.06.2009 klo 13.33
...mutta siitä on jotkut kauppaversion ostajat kärsineet
...ja mulla tuli perseestä raakatimantteja.
21.06.2009 klo 13.46
Wau! Susta tulee vielä rikas
Rekisteröitynyt 09.06.2008
21.06.2009 klo 14.32
...mutta siitä on jotkut kauppaversion ostajat kärsineet
...ja mulla tuli perseestä raakatimantteja.
Apinalla on kyllä pointti. Ennen wanhaan oli huonoa mainetta sekä häpeällistä kehittäjälle, mutta myös julkaisijalle jos peli oli lähinnä sinne päin ja eikä täysin valmistuote.
Nykyään on niin paljon nopeita internet yhteyksiä, että pelilehtien mukana yleensä toimitettetut levykkeet ja romput pelien päivitykseen ja sharewareineen ovat muuttuneet tarpeettomiksi mm. Bittorrentin myötä. Samalla on tullut uusi käytäntö jossa peli pyritään lyömään markkinoille heti kun se ylipäätänsä voidaan julkaista eikä silloin kun se on valmis.
Tämä tehdään todennäköisesti juuri piraattien pelossa jotka elävät jo huomispäivää tekniikassa vieläkun lailliset vaihtoehdot yskivät ja köhivät mudassa kun niitä ei sisällöntarjoajat edes halua kehittää toimiviksi.
Puhumattakaan nyt siitä, että mitä nopeammin studiot vetävät tuotteensa myyntiin sitä nopeammin he alkavat saamaan siitä myös tuloja ja nopeiden internet-yhteyksien mahdollistama jälkikäteen viimeistely on jo nykyään siksi arkipäivää Windows-alustan nimikkeissä erityisesti.
Tämä ei ehkä noiden pelilaitteiden pelaajille ole vielä arkipäivää, mutta siitä on tulossa sitä etenkin nyt kun mm. Xbox 360:n ja Playstation 3:n omistajatkin saavat päivityksiä peleihinsä netistä. Mennään kymmenen vuotta eteenpäin niin pelit ovat internet yhteydestä riippuvaisia, päivittyvät 24/7 ilman, että käyttäjä siitä tietää mitään ja rehellisesti heitä ei edes kiinnosta niin pitkään kun peli vain toimii oikein oli se sitten julkaistu valmiina tai keskeneräisenä.
Kokonaan oman lukunsahan muodostaa jo taas sitten Gnu/Linux pelit joissa päivityksiä tulee tyyliin kerran viikossa/kuukaudessa täysin automatisoidusti vähän riippuen pelistä. :P
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.06.2009 klo 15.19
Samahan se OFP:ssä ja armassa oli. Bugiset julkaisut jotka patcheillä korjaantuu.
Eivät viitsi tuhlata aikaa ja rahaa testaukseen, niin ajattelivat laittaa maksavat asiakkaat hoitamaan tämä homma.
21.06.2009 klo 15.50
Eka OFP oli hyvä (eka sotasimu ja immersio peitti alun bugit), sitten hypättiin jorpakkoon ekan ArmAn kanssa joka oli käytännössä grafiikkapäivitys OFPiin, ja keskeneräisyys sekä tarinan puute tekivät siitä hirveätä sontaa, ja samaa paskaa näyttää nyttenkin tulevan.
No mitäs väliä sillä millasta roskaa sieltä ulos tulee kun simu-horot ostaa kuitenkin kun kilpailua ei ole eikä näemmä tule (OFP2...)
Rekisteröitynyt 04.07.2007
21.06.2009 klo 16.38
Hyvä Bohemia...
Eka OFP oli hyvä (eka sotasimu ja immersio peitti alun bugit), sitten hypättiin jorpakkoon ekan ArmAn kanssa joka oli käytännössä grafiikkapäivitys OFPiin, ja keskeneräisyys sekä tarinan puute tekivät siitä hirveätä sontaa, ja samaa paskaa näyttää nyttenkin tulevan.
No mitäs väliä sillä millasta roskaa sieltä ulos tulee kun simu-horot ostaa kuitenkin kun kilpailua ei ole eikä näemmä tule (OFP2...)
Jos nyt ensiksi kokeilisit tätä. Tässä on suuri harppaus eteenpäin ensimmäisestä eivakavasta ArmA:sta. Bugeja on jokaisessa pelissä, BiS vaan sattuu olemaan melkein ainoa studio, joka korjaa ne niin nopeasti kuin mahdollista.
Simu-horojen joukosta löytyy ihan helvetinmoinen määrä myös modaajia ja modelleja tekeviä ihmisiä, jotka pääsee näyttää työnsä helposti BiS peleissä, kiitos täydellisen modituen. :)
21.06.2009 klo 17.40
Armat ei todellakaan sovi ihmisille joilla ei ole kärsivällisyyttä.
21.06.2009 klo 18.46
No mitäs väliä sillä millasta roskaa sieltä ulos tulee kun simu-horot ostaa kuitenkin kun kilpailua ei ole eikä näemmä tule (OFP2...)
Heh, OFP2 on videoiden perusteella pelkkää arcadepaukuttelua jossa ramboillaan ja räjäytellään punaisia tynnyreitä, otetaan pääosumia mutta silti vain juoksennellaan :D
21.06.2009 klo 18.47
Armat ei todellakaan sovi ihmisille joilla ei ole kärsivällisyyttä.
Eli ei todellakaan konsolipelleille.
21.06.2009 klo 19.01
Bugeja on jokaisessa pelissä, BiS vaan sattuu olemaan melkein ainoa studio, joka korjaa ne niin nopeasti kuin mahdollista.
Niin julkaisun jälkeen, siinä missä muut studiot pääasiassa yrittää korjata bugit sun muut ennenkuin peli iskee kauppojen hyllyille... -.-
Ja paha kokeilla vielä kun tulee kauppojen hyllyille ens viikolla? Mutta mitä nyt alustavasti chekannut niin sama meininki ja viimeistelemättömyys kuin ekassa ArmAssa poislukien vahvempi, elokuvamaisempi tarina.
@hippa: Nimenomaan, vituttaa suuresti kun Codemasterskin meni ryssimään OFP2:sen tollasella arcadepaukuttelulla, noh eipähän ole Bohemia ainoa joka ei osaa enää tehdä pelejä kunnolla...
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
21.06.2009 klo 21.14
ARMA oli vain ofp 1.5 jotta ihmiset jaksavat odottaa oikeaa "the jatkoa" ofp:ille.
ARMA2 on se jatko vihdoinkin. Pelannut yli viikon peliä jo. Saksasta ostin verkosta. Perkuleen hyvä se on.
Language patch ftw.
Rekisteröitynyt 03.07.2008
22.06.2009 klo 00.35
Ennen kaikkea tahdon sen modernin sotapelin joka ei käytä vanhoja paskoja pelimekaniikoita tai järjettömän paskaa pelimoottoria.
Jumalauta.
Rekisteröitynyt 02.06.2007
22.06.2009 klo 10.33
22.06.2009 klo 11.24
10.04.2010 klo 00.41