Tuorein sisältö

Hyvännäköinen Wii-pelimoottori ei ole kaupan

18.06.2009 klo 20.00 | Luettu: 12520 kertaa | Teksti: Jarkko Rotstén


High Voltage on pelitiimi, joka osaa repiä kilpailevia konsoleita huomattavasti heikkotehoisemmasta Wiistä irti asioita, joita ei heti uskoisikaan. Quantum 3 Engine on yksi alustansa himotuimmista pelimoottoreista, mutta valitettavasti se ei ole kaupan, ainakaan vielä. High Voltage aikoo pitää Q3:n ässänä hihassaan ainakin vielä jokusen pelijulkaisun ajan.

Quantum 3 Engine on herättänyt erityisen suurta ihastusta 26.6. julkaistavan The Conduit -pelin ansiosta.



Lähde: That Videogame Blog

V2.fi | Jarkko Rotstén
< Time of Shadows tarj... CryEngine 2 näyttää ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (13 viestiä)

Frequency

18.06.2009 klo 20.15

En kyllä ymmärrä miksi tuota conduiittia hehkutetaan, olen omistanut Wiin julkaisusta lähtien ja tuo peli näyttää varsin kököltä animaatioiden sekä juonen suhteen.

Itse pelimoottorikaan ei edes näytä mitenkään erikoisen hyvältä, pikemminkin varsin syvältä esim mario galaxyn grafiikkajippoihin verrattuna... Pelin julkaisusta lähtien engineä on hehkutettu jatkuvasti, mutta en ainakaan ole vielä yhtään pelivideota enginestä nähnyt jossa grafiikka erottuisi edukseen muista wiin peleistä :(
lainaa
Henkka

18.06.2009 klo 20.25

Kyllä minä väittäisin että kannattaisi oikeasti jokaiselle alustalle tehdä tasan yksi kunnolla hiottu grafiikkamoottori jota käytettäisi melkeinpä jokaisessa pelissä. Ensinnäkin pelinkehitys veisi vähemmän aikaa, kustannukset laskisivat ja keskiverto peli näyttäisi paremmalta. Tietenkin sitten suurilla muokkauksilla moottoriin jos jotain cel shadia aletaan tekemään mutta näin.
lainaa
foundNirvana

Rekisteröitynyt 21.05.2009

18.06.2009 klo 21.00

Frequency kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi tuota conduiittia hehkutetaan, olen omistanut Wiin julkaisusta lähtien ja tuo peli näyttää varsin kököltä animaatioiden sekä juonen suhteen.


Ehkä siksi koska Wiille ei ole ilmestynyt kovinkaan monta varteenotettavaa fps-peliä Metroid Primen lisäksi, jos yhtään. Ja itselleni tuo peli näyttää todella hyvältä Wii-peliksi ja muutenkin kiinnostaa. Henk.kohtaisesti luulen, että tulee olemaan vuoden parhaita räiskintä-pelejä.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

18.06.2009 klo 21.30

Tekninen toteutus on hyvää, taiteellinen ei.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

18.06.2009 klo 22.12

Onhan tuo ihan hyvännäköinen. Wii kyllä kaipaisi kunnon fps -pelejä, mutta tämä vaikuttaa jotenkin generiseltä avaruusörkki shootterilta.
lainaa
KaXze

Rekisteröitynyt 27.08.2008

18.06.2009 klo 22.52

Kiinnostus heräsi, Täytyy kai tääki sit joskus hommata
lainaa
mijuve

Rekisteröitynyt 24.11.2008

19.06.2009 klo 00.30

Frequency kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi tuota conduiittia hehkutetaan, olen omistanut Wiin julkaisusta lähtien ja tuo peli näyttää varsin kököltä animaatioiden sekä juonen suhteen.

Itse pelimoottorikaan ei edes näytä mitenkään erikoisen hyvältä, pikemminkin varsin syvältä esim mario galaxyn grafiikkajippoihin verrattuna... Pelin julkaisusta lähtien engineä on hehkutettu jatkuvasti, mutta en ainakaan ole vielä yhtään pelivideota enginestä nähnyt jossa grafiikka erottuisi edukseen muista wiin peleistä :(


Ajattele nyt vähä. Ihan eriasia tehdä jostaki tommosesta mariosta hienon näkönen ku koittaa matkia oikeaa maailmaa. Tuossa the conduitissa yritetään apinoida oikeaa maailmaa ja marioissa ei.

Wiille ei voi edes tehdä räiskintöjä joissa ei olisi tuota avaruusroskaa mukana koska silloin pitäisi tehdä realistinen peli ja kilpailijat vie siinä 1000-0.
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

19.06.2009 klo 12.31

Voisivat oikeastaan ruveta lisensoimaan tuota engineä mahdollisimman pian, että joku muu firma sitten tekisi kunnon sisältöä sillä. Vidskan perusteella itse peli on niin kliseisen borea kloonausta, ettei oikein tiedä miten päin olisi.
lainaa
Randomi

19.06.2009 klo 12.42

Henkka kirjoitti:
Kyllä minä väittäisin että kannattaisi oikeasti jokaiselle alustalle tehdä tasan yksi kunnolla hiottu grafiikkamoottori jota käytettäisi melkeinpä jokaisessa pelissä. Ensinnäkin pelinkehitys veisi vähemmän aikaa, kustannukset laskisivat ja keskiverto peli näyttäisi paremmalta. Tietenkin sitten suurilla muokkauksilla moottoriin jos jotain cel shadia aletaan tekemään mutta näin.


Sellainenhan on jo, Unreal 3 Engine, jokaisen geneerisen pelin tukena.
lainaa
Killbourne

Rekisteröitynyt 21.06.2008

19.06.2009 klo 13.44

Frequency kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi tuota conduiittia hehkutetaan, olen omistanut Wiin julkaisusta lähtien ja tuo peli näyttää varsin kököltä animaatioiden sekä juonen suhteen.


Omistat jo Wiin joten sinulla on pienempi kynnys painua nettiin imuttamaan tuo peli, mutta markkinavoimat jylläävät nyt ihan toisesta syystä. Conduit on olevinaan se peli, jonka olisi tarkoitus houkutella hardcore/fps-pelaajia Nintendon ääreen. Heitä kun eivät pakosti fiiwitit ja mariot enää kiinnosta. Nyt haetaan niitä halopoikia huutamaan vanhemmilleen "mä haluun wiin nyt!!".

Lyhyesti sanottuna Nintendo hakee imagon muutosta lasten leikkilaitteesta pelikonsoliksi.

PS. Vaikka ehkä vähän alentuvasti Wiistä puhunkin ostaisin sen silti mielelläni, jos en olisi työtön opiskelija, joka on parisuhteessa shopaholicin kanssa
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

19.06.2009 klo 15.14

Killbourne kirjoitti:
Lyhyesti sanottuna Nintendo hakee imagon muutosta lasten leikkilaitteesta pelikonsoliksi.

Ai vähän niin kuin Resident Evil Nintendon yksinoikeutena sopimuksen aikoihin? :D
lainaa
Weteraani

22.06.2009 klo 09.06

tagman kirjoitti:
tämä vaikuttaa jotenkin generiseltä avaruusörkki shootterilta.

Siis vähän niinkun GeoW Halo, tai Resistance?
lainaa
niipniip

Rekisteröitynyt 22.06.2009

22.06.2009 klo 22.34

no tää ny on aik

:D

:D
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova