Näin suosittuja ovat PlayStation Store ja Xbox Live Arcade
NPD Groupin tekemän tutkimuksen mukaan PlayStation Networkista pelejä ostaa toistuvasti 10% käyttäjistä. Xbox Live Arcaden pelivalikoimasta toistuvia ostoja tekee puolestaan 18% Xbox 360:n käyttäjistä. Arviossa on otettu huomioon vain useita tuotteita ostaneet käyttäjät. Yksittäisostajien kohdalla tilanne saattaa olla toinen.
Lähde: Kotaku
Keskustelut (43 viestiä)
Rekisteröitynyt 30.01.2009
13.06.2009 klo 11.13
13.06.2009 klo 11.16
Rekisteröitynyt 30.10.2008
13.06.2009 klo 11.20
toivoisin kyllä sonylle samaa pistejärjestelmää. edellisen viestin perusteella se on jo käytössä jossain päin maailmaa...enpä tiedä asiasta enempää
Jos oikeen muistan nii Japanissa on nuo Sony pointsit.
13.06.2009 klo 11.27
13.06.2009 klo 11.29
13.06.2009 klo 11.39
Itsellä ainakin meinaa ottää päähän tuollaiset viestit, kuten rontilta tulleet, kun tuonkin asian voisi ilmaista hiukan erilailla ja asiallisemmin.
Rekisteröitynyt 30.01.2009
13.06.2009 klo 11.50
"moni saattaa ostaa Arcadesta MS pointseilla." Millä muulla sieltä mitään ostat? "Merkitys on n. tuo 8%". Ei herrajumala kun on hyvää läppää. Pistäkää nyt nämä helvetin kommentit vakiona piiloon ku joka uutista avatessa menee hermot näihin idiootteihin.
Monelle esim. perheelle on helpompi ostaa nuo pointsit kaupasta ja näin niitä ostajia on enemmän, kun ei lähellekkään kaikki vanhemmat luota noihin juttuihin, jostain syystä. Se vaikuttaa paljon, että voi ostaa pointseja niin sanotusti "normaalista" kaupasta. Jotku ostavat taas suoraan ne pisteet boxiltaan.
Eli MS hyötyy enemmän kun pointseja myydään kaupassa tai niitä voi ostaa arcadesta. Pianhan on tulossa se ettää voi ostaa pointseilla ja rahalla erikseen.
PS3:lla ei viellä tuollaista ole että voisi ostaa pointseilla, ainakaan euroopasta ja kun otetaan huomioon moni haluaisi ostaa pointseilla voisimme ehkä jopa lisätä harmaassa tuleivaisuudessa tuohon Sonyn Networkin prosenttteihin 8-15%, kun ne pointsit joskus saapuvat.
Mene ja tiedä sitten lopulta.
13.06.2009 klo 12.02
13.06.2009 klo 12.36
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.06.2009 klo 12.44
13.06.2009 klo 12.47
http://www.youtube.com/watch?v=nAbDqGdFIpg
Rekisteröitynyt 04.11.2007
13.06.2009 klo 12.48
13.06.2009 klo 12.51
Suurin osa boksin omistajistahan on lapsia, ja taas pleikan omistajat on suurimmalta osalta nuori aikuisia.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
13.06.2009 klo 12.53
Eli aika tasasta tuo meno on.
Ei meno ole yhtään tasaista. Boksilla on suhteessa lähes kaksi kertaa enemmän kauppapaikan käyttäjiä ja todellisuudessa vieläkin enemmän. Sillä nyt ei ole näiden lukujen kannalta mitään merkitystä, mitä maksutapoja eri alustat tarjoavat.
EDIT. Onko muuten missään lukuja paljonko PSN:llä on käyttäjiä? Livellähän niitä oli muistaakseni se 20m. Uutisen prosenttiluvuthan viittaavat nimenomaan näiden nettipalvelujen käyttäjälukuihin, eivät konsolien käyttäjälukuihin.
EDIT2. Ahaa, tuo boksin 18% viittasi vieläpä Gold-jäseniin. En nyt muista oliko tuo 20m Gold+Silver -jäsenien määrä, vai Goldien määrä. Joka tapauksessa eivät nuo luvut välttämättä ole niin yksiselitteiset miltä aluksi näyttää.
13.06.2009 klo 13.01
Rekisteröitynyt 26.09.2007
13.06.2009 klo 13.03
Ite en oo vielä ostanut Storesta mitään, kun ei oo jaksanu vaivautua koittamaan sitä mun Electronin toimivuutta tossa hommassa. Sen kyllä pitäis toimia, joten saattaa lähiaikoina lähtee PS Storesta ostoon ainakin LBP:n MGS-paketti ja Crash 3: Warped.
Electroni toimii. Ainakin oma osuuspankin electroni toimii niin eurostoressa kuin jenkkistoressakin moitteetta. Ja on tullut paljon osteltua romua molemmista.
Rekisteröitynyt 08.12.2007
13.06.2009 klo 13.12
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin Sonylla ei ole mitään pistekortteja vaan pre-paid -kortteja.
Joka on hyvä. Vituttaa toi pistesysteemi joka Boksilla on :|
Rekisteröitynyt 30.07.2007
13.06.2009 klo 13.12
Live Gold käyttäjiä oli maailmanlaajuisesti 56% kaikista boksin omistajista helmikuussa 2008. Arvioisin luvun kasvaneen nyt ~60%, koska Netflix on ollut todella suosittu palvelu. Bokseja on nyt myyty noin 30,5m, eli:
Live Marketplacen aktiivisia käyttäjiä: ~3,3m
PSN-käyttäjiä oli marraskuussa 2008 14m. Olisikohan tämä noussut nyt 15m? Vähän vaikea arvioida, josta tuleekin melkoista virhemarginaalia laskuihin. 15m käyttäjää tarkoittaisi:
PSN Storen aktiivisia käyttäjiä: ~1,5m
Lähteet:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3172945
http://www.gamespot.com/news/6201568.html
Tässä nyt jonkinlaisia arvioita konkreettisista luvuista, kun uutinen ei niitä kerro. Jos joku löytää tuoreempia tai tarkempia tietoja, niin valaiskoot.
EDIT. PSN Storen käyttäjämäärän voisi nostaa ehkä 1,8m, jos käyttäisi PSN käyttäjistä samaa suhdelukua kuin oli marraskuussa 2008. En huomannut tällaista aiemmin.
13.06.2009 klo 13.34
http://www.joystiq.com/2009/06/02/joystiq-live-from-sonys
Rekisteröitynyt 30.07.2007
13.06.2009 klo 13.44
12:05PM PT Kaz: ”PSN comes to E3 with momentum on its side.” 24 million registered users in 55 countries; more than 475 million pieces of content downloaded; more than 90 exclusive titles. ”In addition we're adding more than 50 PlayStation One classics to the PlayStation Store” this year including Final Fantasy VII, available today.
http://www.joystiq.com/2009/06/02/joystiq-live-from-sonys
Lasketaanko tuohon myös PSP-käyttäjät? Aika outoa, jos rekisteröityjä käyttäjiä olisi enemmän kuin konsoleita, vaikka samalla konsolilla voikin useamman accon tehdä.
EDIT. Vissiin lasketaan: http://fi.playstation.com/psn/store/
EDIT2. Jooh, lukihan se jo tuolla aiemmassa linkissä. Sony "huijaa" ja laskee myös PSP:n Storen käyttäjät mukaan. Todellisuudessa siis PS3:n luvut saattavat olla todella murheelliset riippuen siitä mikä on PSP:n osuus tuosta käyttäjämäärästä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 13.04.2007
13.06.2009 klo 13.58
13.06.2009 klo 14.14
Rekisteröitynyt 30.01.2009
13.06.2009 klo 14.18
On kyllä ihan vitun hatusta vedetty toi iJontun kommentti, että pistejärjestelmästä johtuu toi 8%. Onhan sitä nyt joku syy keksiä miksi PS3:lla menee huonommin?
Se on vain kurja esimerkki, että sinua ärsyttäisi.
13.06.2009 klo 14.32
Ja taitaa silti olla melkoinen enemmistö PSN:n käyttäjistä PS3 omistajia, koska PSN on olennainen osa PS3:n nettipelaamista ja kanssakäymistä siinä missä Live XO:lla. PSP:llä se ei ole yhtä välttämätön. Tunnen kourallisen PSP omistajia, eikä yksikään heistä ole rekisteröitynyt kyseisellä laitteella PlayStation Networkkiin tai ladannut sieltä pelejä sille. Sen sijaan kaikki PS3 omistajat, jotka tunnen ovat liittyneet PS3:n kautta PSN:ään ja suurin osa myös ostanut sieltä jotain.
13.06.2009 klo 14.57
Eiköhän se ole aika selvää, että niistä jotka maksavat kuukausimaksuja boxilla ovat muutenkin käyttämässä helpommin rahaa ladattavaan sisältöön. Putoaisi himan tuo prosentti jos katsottaisiin kaikkia xbox käyttäjiä, niin kuin ps3 tapauksessa tehdään.
Noh, jokatapauksessa DLC on konsolien mukana tuoma kirous ja trendiksi on muodostunut se, että julkaistaan puolikas peli ja puolet pieninä maksullisina palasina. Taas kyse on kyllä vain rahasta ja ymmärtäähän sen, että kaikki haluavat rahaa. Silti kyrsii koko DLC.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
13.06.2009 klo 14.59
Sony huijaa? LOL! Älä viitsi iso mies! Tuohan on yleisessä tiedossa, että PSN:stä voi ostaa pelejä myös PSP:een. Kyseessähän on sentään PlayStation Network. Mitä väliä sillä on kuka tai minkälainen käyttäjä sieltä ostaa mitäkin, kunhan vaan PSN:stä ostetaan pelejä, elokuvia, sisältöä tms = Sonylle rahaa.
Niin, yleisessä tiedossa on, että lähes kaikki Sonyn esittämät luvut ovat "Playstation brändin" lukuja, jotka sisältävät yleensä vieläpä PS2:n. Tämä on harhaanjohtavaa ja siispä "huijaus" lainausmerkeissä.
Jos Playstation Storen ja Live Marketplacen käyttäjämääriä aletaan vertailemaan, niin itse en tässä tapauksessa ajatellut sitä, kummalle konsolijätille jää enemmän rahaa käteen, vaan ajattelin asiaa esim. yksinoikeus DLC:n ja ladattavien pelien kantilta. Siis siitä mikä loppukäyttäjälle merkitsee jotakin. Paljon on poruttu mm. Monkey Islandin ilmestymisestä (ainakin aluksi) vain Arcadeen, mutta ehkä näissä käyttäjämäärissä on se syy tai ainakin toinen puoli siitä. Kun asiaa ajatellaan tältä kantilta, niin PSP:n luvuilla ei ole mitään merkitystä, vaikka niistä rahaa Sonyn kassaan tulisikin.
Ja taitaa silti olla melkoinen enemmistö PSN:n käyttäjistä PS3 omistajia
Saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Harmi, ettei tästä saada kunnon lukuja.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
13.06.2009 klo 16.38
toivoisin kyllä sonylle samaa pistejärjestelmää. edellisen viestin perusteella se on jo käytössä jossain päin maailmaa...enpä tiedä asiasta enempää
Sony ei käytä piste järjestelmää missään päin maapalloa vaan oikeita valuuttoja. PSN kortit ovat ennalta määrättyjen rahasummien kanssa liikenteessä maksat 5€ niin saat 5€ psn kortin jonka koodilla saa storen lompakkoon sen 5€. Japanissa myydään ¥eni kortteja (joissa yksikkönä on jonkin sortin "tiketti", mutta 1000 yenillä saat 1000 "tikettiä" niin eipä tuo erillainen ole. Etenkin kun se pätee vain Japanissa) ja Yhdysvalloissa $ollari kortteja.
Itsehän en näe piste järjestelmässä mitään hyvää koska se mm. mahdollistaa yritysten rosvota rahaa välistä ja epätasa-arvoisen maksujärjestelmän jossa ne jotka tietävät mitä ovat tekemässä maksavat vähemmän ja ne jotka satunnaisesti ostelevat joutuvat maksamaan enemmän kuin mitä tarkoitus olisi. Puhumattakaan nyt muista huonoista seikoista kuten kurssi vaiheluista ja rahan vakauttamisesta eri alueilla pisteiden hankinta tarkoituksessa.
EDIT2. Jooh, lukihan se jo tuolla aiemmassa linkissä. Sony "huijaa" ja laskee myös PSP:n Storen käyttäjät mukaan. Todellisuudessa siis PS3:n luvut saattavat olla todella murheelliset riippuen siitä mikä on PSP:n osuus tuosta käyttäjämäärästä.
Otithan toki huomioon, että myös Microsoft "huijaa".
Microsoft nimittäin laskee XLive käyttäjiksi myös Windows Live ja Zune Social palveluiden käyttäjät ja ensimmäisen Xboxin käyttäjät. Myös myös todennäköisen Windows Mobile Live matkapuhelinpalvelun käyttäjät tullaan laskemaan mukaan tulevaisuudessa.
Kuinkakohan suuri osa noista XLiven käyttäjistä on esim. Zunen-omistajia tai Windows-pelaajia jotka pelaavat hyvin menestyneitä pelejä kuten Dawn of War 2 tai Grand Theft Auto 4... Zune Socialin kautta voi ostaa Zune Marketplacelta Zunelle pelejä, musiikkia, videota, kuvia, hyötysolvelmia ja muuta sen sellaista. Vaikka nimi näillä palveluilla on eri, niihin kuitenkin kirjaudutaan käyttämällä samoja tunnuksia, niissä käytetään samaa pistejärjestelmää ja niin edespäin.
Samaa jätöstä molemmat firmat syöttävät meille.
...
Noin laitteistojen puolesta vgchartz.com osaa kertoa näennäisen tarkkoja arvioita siitä kuinka paljon on milläkin laitteella käyttäjiä. Tällä hetkellä maailmanlaajuiset myynnit ovat seuraavat:
PSP: 47,8 Miljoonaa myytyä yksikköä
Xbox 360: 30,5 Miljoonaa myytyä yksikköä
PS3: 22,5 Miljoonaa myytyä yksikköä
Tämä antaa vähän pohjaa sille väitteelle, että useimmat PSP käyttäjät eivät rekisteröi itselleen tiliä PSN:llä jos PSN:n aktiivisten käyttäjien määrä kerran on vain 24 Miljoonaa. Noin henkilökohtaisesti arvioisin sen jakautuvat suhteellisen tasaisesti painottaen kuitenkin PS3:n käyttäjiä jotka todennäköisesti rekisteröivät tilin jotta pääsevät kaikkiin toimintoihin käsiksi.
...
Noin itse uutiseen. Se on varmaankin totta, että Live:n Marketplacella on enemmän suhinaa koska siellä on enemmän pelejä johtuen siitä, että se laukaistiin vuoden verran ennakkoon. Lisäksi PSN:llä päivitystahti sisällön suhteen varsinkin Euroopassa on ollut melkoisen surkuhuipaisaa seurattavaa.
Uutiseen vielä sen verran, että olisi kiva tietää miten tuo PSN käyttäjien lauma seulottiin. Jos kerran kohtalaisen usein Live Marketplacelta hopeatilillä materiaalia ostavia ihmisiä (kuten minä) ei otettu huomioon tuossa kun kerran mainittiin vain "kulta" jäsenet. Jos kultajäsenten määrä oli pienempi kuin psn ostajien määrä niin on aika selkeää miten tulosmuodostettiin Live Marketplacen eduksi. Ja seuratiinko tuossa vain tiettyjä tuotenimikkeitä ja miten tuo tutkimustehtiin. Kuka tilasi ja rahoitti tutkimuksen NPD:ltä? Reuters joka toimii tässä lähteenä ei kerro kyseisiä seikoja. Nuo ja monet muut seikat olisi kiva tietää...
13.06.2009 klo 18.45
13.06.2009 klo 20.58
Itsehän en näe piste järjestelmässä mitään hyvää koska se mm. mahdollistaa yritysten rosvota rahaa välistä ja epätasa-arvoisen maksujärjestelmän jossa ne jotka tietävät mitä ovat tekemässä maksavat vähemmän ja ne jotka satunnaisesti ostelevat joutuvat maksamaan enemmän kuin mitä tarkoitus olisi. Puhumattakaan nyt muista huonoista seikoista kuten kurssi vaiheluista ja rahan vakauttamisesta eri alueilla pisteiden hankinta tarkoituksessa.
Mitä tarkoitat tuolla rosvoamisella? Tai miten niin maksaa enemmän kuin olisi tarkoitus?
Mitä asiaa et voi käyttää hyväksesi jos tiedät siitä enemmän kuin keskiverto kanssaeläjä? Verotusta?
Kannatat siis suljettuja markkinoita. Eli Euroopasta ostettua voi käyttää vain Euroopassa ja Pohjois-Amerikasta ostettua voi käyttää Vain Pohjois-Amerikassa. Et myöskään tilaisi mitään briteistä heikon punnan kurssin vuoksi? Vastustat siis sitä, kun monet asioista perillä olevat ovat tilanneet PS3:n briteistä, koska sen on saanut sieltä niin paljon halvemmalla koska punnan kurssi laski talvella rajusti? Voi elämän kevät. Oletko nyt varma, ettet kannata normaalisti niin haukuttua region-syysteemiä vain sen takia, että MS:n tuotteella sen haittavaikutukset voi välttää mutta Sonyn tuotteella ei? (Siis näissä nettiostoksissa.)
Pistejärjestelmän suurin haitta on se, että se sumentaa käsitystä tuotteen/palvelun todellisesta hinnasta ja se että se voi vaikuttaa ensikertalaiselta vähän hämmentävältä.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
13.06.2009 klo 21.24
Käykääs ostamassa GameHubsista pisteitä, vielä kun tarjousta riittää:
http://boksitarjoukset.blogspot.com/2009/06/ms-pisteita-a
Rekisteröitynyt 03.09.2007
13.06.2009 klo 22.08
13.06.2009 klo 22.24
Paljon on poruttu mm. Monkey Islandin ilmestymisestä (ainakin aluksi) vain Arcadeen, mutta ehkä näissä käyttäjämäärissä on se syy tai ainakin toinen puoli siitä.
Tuskinpa se tuosta maksavien käyttäjien määrästä on kiinni, jos toisessa on se +3 miljoonaa ja toisessa pari miljoonaa säännöllisesti pelejä ostavia asiakkaita + "epäsäännölliset" pelien ostajat. Jotain muuta tuossa on varmasti takana.
13.06.2009 klo 23.44
Tällä hetkellä se nyt vaan on selvästi Microsoft, joka saa paremmin myytyä verkon kautta materiaalia.. Sony ei tuolla alueella pärjää, johan sen näkee noista luvuistakin.
Onhan se selvä asia, että mikkisoftapojilta on helpompi nyhtää rahat pois. Maksattehan te jo pelkästään siitä että saatte jonkun gold-jäsenyyden, saati joistain ilmanaikusista turhuuksista.
Olette oikeita tyhmyyden perikuvia ;)
14.06.2009 klo 00.11
Onhan se selvä asia, että mikkisoftapojilta on helpompi nyhtää rahat pois. Maksattehan te jo pelkästään siitä että saatte jonkun gold-jäsenyyden, saati joistain ilmanaikusista turhuuksista.
Olette oikeita tyhmyyden perikuvia ;)
Uuh katkeruuden voi taas haistaa tänne asti...
Mites se menikään, laatu maksaa? ;)
Rekisteröitynyt 09.06.2008
14.06.2009 klo 01.55
Kannatat siis suljettuja markkinoita. Eli Euroopasta ostettua voi käyttää vain Euroopassa ja Pohjois-Amerikasta ostettua voi käyttää Vain Pohjois-Amerikassa.
Älä nyt vaihda puheenaihetta vaikka et ymmärtänytkään tai tahaltesi ymmärsin väärin mitä kirjoitin. Tuo on kokonaan toinenasia. Sitä paitsi tuossahan markkina-alueiden rajaamisessa juuri Microsoft loistaa erinomaisesti kun Amerikasta ostettuja pelejä ei voi pelata Euroopasta ostetussa koneessa. Toisin kuin Playstation 3:lla jossa esim. Amerikasta ja Japanista ostetut pelit toimivat sellaisenaan Eurooppasta hankitussa koneessa.
Ja ei, en kannata merkantilistisia markkinoita, mutta ns. piste järjestelmä on perseestä koska se on tehty nimen omaan kuluttajien hämäämis tarkoituksessa ja se on sitä merkantilismia, mutta tavalla jossa valuutta on sitä tavaraa jonka ostoa/myyntiä pyritään hallitsemaan kotimaan markkinoilla.
Jos tuotteella on yksi hinta sanotaan vaikka 5 euroa kartta paketista, niin toimivassa (eurooppalaisessa) verkkokaupassa tuo hinta käännetään ostajan valutan mukaan. Eli kun kyseessä on eurooppalainen nettikauppa tai palvelu niin Amerikkalainen ostaja maksaa silloin siitä tasan sen 7 dollaria kun taas puolestaan Japanilainen maksaisi tämän hetkisen kurssin mukaan 689 yeniä. Valuttakäännös tapahtuu pankissa ja nettikaupan tehtävänä olisi vain älytä millä mantereella ostaja on ja kertoa tavaran hinta.
Tämä nyt on hyvin karkea kuvaus siitä järjestelmästä jota kannatan. Mutta käytännössä tuosta kaupasta ostettu materiaali maksaa kaikille samanverran, on sidottu johonkin reaalivaluuttaan jonka mukaan hinnoittelu tapahtuu ja on aluevapaa-palvelu jossa tuotteet tulevat heti saataville kun ne lisätään ja ovat avoinna kaikille riippumatta valtiosta. Valtiosta riippuen taas pitäisi olla mahdollisuus ympätä verot mukaan jotka esim. EU-alueella olisi se suositus mikä on asetettu. Suomen omaa verotusta ei huomioitaisi koska ollaan suomessa.
Ihanne tapauksessa olisi vain yksi verkkokauppa joka palvelisi kokomaailmaa.
Pisteet hyväksyisin ainoastaan siinä tilanteessa, että se olisi verkkokaupan omasisäinen järjestelmä jossa esim. tavaran hinnaksi on verkkokaupassa sidottu 500 pistettä. Tuo 500 pistettä ei ikinä näy ostajalle sellaisenaan, sillä Eurooppalainen ostaja näkee sen 5 eurona, Amerikkalainen 7 dollarina ja Japanilainen 689 yeninä. Näin verkkokaupassa voidaan reaalivaluutan heittelyistä riippumatta vakauttaa tuotteiden arvo tiettyihin kohtiin jossa verkkokaupan sisäinen valuutta toimii vakauttajana.
Minulla on muitakin kehitys ideoita verkkokauppoihin kuten kuukausittainen kerroin mikä vähentää hintaa tiettyyn raja-arvoon asti. Ei kukaan osta vanhan pelin karttapaketteja enään 5 vuoden päästä siihen 5 euron hintaan kun ei kukaan edes välttämättä pelaa sitä peliä enään. 5 vuoden päästä sitä karttapakettia pitäisi jakaa 2,50 ja 10 vuoden päästä se pitäisi jakaa ilmaiseksi eteenpäin. Jälkimmäinen nostaisi vanhemman pelin kopioiden osto/myynti/vaihto aktiivisuutta. Jos on jäänyt vaikka joku suosittu toiminta peli kokematta, niin ilmainen karttapaketti toimisi hyvänä houkuttimena ja tukisi aktiivisesti peliä pelaavan yhteisön toimintaa erityisesti jos kyseessä oli aikanaan suosittu moninpeli. Mutta näistä ei saisi sitten luistaa vaan ne pitäisi olla oikeasti jämäkästi nuo tietyt ehdot millä se voitaisiin antaa halvemmalla/ilmaiseksi eteenpäin ja niistä päättäisi verkkokauppa ja/tai julkaisija ja/tai kehittäjä yhdesstä tai erikseen.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
14.06.2009 klo 01.57
Onhan se selvä asia, että mikkisoftapojilta on helpompi nyhtää rahat pois. Maksattehan te jo pelkästään siitä että saatte jonkun gold-jäsenyyden, saati joistain ilmanaikusista turhuuksista.
Olette oikeita tyhmyyden perikuvia ;)
Mites se menikään, laatu maksaa? ;)
Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. ;)
Rekisteröitynyt 30.07.2007
14.06.2009 klo 10.24
Sitä paitsi tuossahan markkina-alueiden rajaamisessa juuri Microsoft loistaa erinomaisesti kun Amerikasta ostettuja pelejä ei voi pelata Euroopasta ostetussa koneessa.
Väärin. Microsoft on antanut julkaisijoille vallan valita, onko peli aluekoodisuojattu vaiko ei. Suurin osa boksin peleistä on aluekoodivapaita. Sen sijaan Sony taas haastaa oikeuteen aasialaiset Eurooppaan toimittavat firmat, jolloin käytännössä Aasiasta pelien tilaaminen on mahdotonta.
Loppuviestisi oli ihan kiva verkkokauppa-oppi, jonka itsekin soisin näkeväni. Käytännössä tuollaista ei tule tapahtumaan, koska ladattavan kaupan hinnoittelijat nyhtävät eurooppalaisilta aina ylimääräistä, eikä hintoja ikinä määritetä valuutan todellisen arvon mukaan. Ainoa keino nauttia vahvasta eurosta on kätsysti tilata Mikkis-pisteitä ulkomailta nyt kun punta ja dollari kompuroivat. Kyllä pistesysteemi on ihana!
P.S Oikeasta kaupasta kun tilaa, niin Marketplacen kaikki tuotteet ovat aina 20-30% "alennuksessa". Mikä muu maksujärjestelmä tarjoaa mahdollisuuden moiseen?
P.P.S Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Burnoutin Big Surf Island:
http://www.konsolifin.net/playstation/uutiset/6263/
PSN:ssä hinta on 13e ja Marketplacella 1000 pistettä. Viimeksi ostin MS-pisteitä hintaan 36e/4200 pistettä. Yksinkertaisella laskutoimituksella pahan pistejärjestelmän hämäämisyrityksestä huolimatta saan Big Surfin hinnaksi ~8,6 euroa. Suoraan Marketplacelta (pisteitä) ostaen tai suomikaupasta (pisteitä) ostaen olisi Big Surfin hinnaksi tullut 12-14 euroa, eli tuo Storen hinta on niiden keskiarvo.
Kuten huomaamme, normaali "tyhmä" asiakas Livessä ei häviä oikeastaan mitään verrattuna Storen suoraan hinnoitteluun. Sen sijaan hintatietoinen asiakas voi säästää suuriakin summia. Kaikki siis voittavat! Win-win-tilanne.
14.06.2009 klo 10.39
Mites se menikään, laatu maksaa? ;)
Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. ;)[/quote]
Nimenomaan ;)
Rekisteröitynyt 03.09.2007
14.06.2009 klo 13.06
Sen sijaan Sony taas haastaa oikeuteen aasialaiset Eurooppaan toimittavat firmat, jolloin käytännössä Aasiasta pelien tilaaminen on mahdotonta.
Ainakin YesAsia taitaa edelleen toimittaa pelien aasialaiset versiot myös Suomeen asti, tosin jenkkiversioita eivät suostu Eurooppaan postittamaan. Sen sijaan amerikkalaiset verkkokaupat hoitavat varmasti senkin, jos amerikkalainen versio sattuu kiinnostamaan. Sen kyllä myönnän, että Sonyn toiminta on tuossa suhteessa ollut täysin ala-arvoista.
Uuh katkeruuden voi taas haistaa tänne asti...
Mites se menikään, laatu maksaa? ;)
"Only on Xbox 360". Eli suomeksi sanottuna laatu maksaa vain XO:lla, muilla alustoilla se on ilmaista (varsinkin PC:llä).
Rekisteröitynyt 30.07.2007
14.06.2009 klo 13.28
Ainakin YesAsia taitaa edelleen toimittaa pelien aasialaiset versiot myös Suomeen asti, tosin jenkkiversioita eivät suostu Eurooppaan postittamaan. Sen sijaan amerikkalaiset verkkokaupat hoitavat varmasti senkin, jos amerikkalainen versio sattuu kiinnostamaan.
Näköjään. Outoa ettei jenkkiversioita saa postittaa, kun kerran niitä voi tilata ihan jenkkilästä itsestään.
14.06.2009 klo 15.30
"Only on Xbox 360". Eli suomeksi sanottuna laatu maksaa vain XO:lla, muilla alustoilla se on ilmaista (varsinkin PC:llä).
Paitsi että muilla alustoilla ei ole hirveästi laatua nähtykään, PSN:kin jää kauas taakse. Eikä kannata painstationien omistajien hirveästi itkeä Liven maksullisuudesta jos ovat sen kalleimman verkonpainon menneet ostamaan ja perustelevat tätä juuri tällä "laatu maksaa" -hevonpaskalla
Rekisteröitynyt 09.06.2008
15.06.2009 klo 00.43
"Only on Xbox 360". Eli suomeksi sanottuna laatu maksaa vain XO:lla, muilla alustoilla se on ilmaista (varsinkin PC:llä).
Se on kyllä fakta, että Windows-pelaajat ovat lisäsisällön kanssa avainasemassa. Se mikä maksaa PS3 ja Xbox 360 käyttäjille on ilmaista Windows alustalla pelaajille. Lisäksi Windows pelaajat saavat peleihinsä usein myös peliyhteisöntuottamaan lisämatskua hyvin hyvin hyvin paljon ja ilmaiseksi.
03.12.2014 klo 12.56
Nyt riitauttaan tilannetta pankin kautta...