Tuorein sisältö

Sony ei aio laskea PS3:n hintaa

08.06.2009 klo 13.01 | Luettu: 26702 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Sonylla ei ole aikomustakaan laskea PlayStation 3 -pelikonsolin hintaa, paljastaa taloussivusto Bloomberg. Sonyn pelipuolen johtaja Kazuo Hirai kertoo valmistajan olevan tyytyväinen laitteen myyntilukuihin, eikä hintaa alenneta ennen kuin aika on oikea. Tokiolaisen Moody’s Investors Servicen taloustutkija Yoshio Takahashi näkee selvän syyn Sonyn haluttomuudelle laskea konsolinsa hintaa. Bloombergin haastattelema Takahashi tietää jokaisen PS3-konsolin valmistuskustannusten olevan edelleen myyntihintaa korkeammalla, eikä Sony tahdo menettää enempää rahaa konsolimyynnin kasvua tavoiteltaessa.

Tällä hetkellä Nintendon Wii johtaa myyntitilastoja 50 miljoonalla myydyllä laitteella. Microsoftin Xbox 360 tulee kaukana perässä reilulla 30 miljoonalla konsolilla ja hinnakkaaksi luonnehdittu Sonyn PS3 pitää perää vajaalla 23 miljoonan konsolin myynnillään.

V2.fi | Matti Lintula
< Xbox 360 päätyi japa... Gran Turismo 5 ja Pl... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (41 viestiä)

Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

08.06.2009 klo 13.10

Eivätkös nuo ole maailmanlaajuisia, eivätkä USA only -lukuja?
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.06.2009 klo 13.13

Tingle kirjoitti:
Eivätkös nuo ole maailmanlaajuisia, eivätkä USA only -lukuja?


Totta taidat turista. Korjattu uutiseen.
lainaa
memo

08.06.2009 klo 13.23

Niin, pakko ottaa se kyllä huomioon, että maailmassa on miljoonia rikkinäisiä boxeja, eli jos joku ostaa uusen rikkimenneen tilalle niin eipä se käyttäjämäärää lisää. Hurjaa kyllä että jotkut ovat hommanneet jo yli kolme boxia, tämä on jo konsoliuskollisuutta parhaimmilllaan. Onhan boxilla mainiot takuut, mutta piraatitboxin omistajat joutuvat ainakin uuden hankkimaan.
lainaa
Juiku

08.06.2009 klo 13.24

Ääh, oon todella kauan jo oottanu, että ne laskis hintaa. Kuukausimaksulla en uskalla vielä tilata ku rahatilanne on mitä on. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa sitten...
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

08.06.2009 klo 13.26

Omalta kannaltani sääli, sillä jo pidempään on ostaminen himottanut, mutta nykyisellä pelivalikoimalla yhden nautittavan pelin hinnasta muodostuisi liian korkea kun yhtälöön otetaan mukaan itse konsolin hinta.

Pelaan MGS:ni sun muut sitten joskus kun vehje irtoaa parilla huntilla.
lainaa
Trimusti

08.06.2009 klo 13.28

memo kirjoitti:
Niin, pakko ottaa se kyllä huomioon, että maailmassa on miljoonia rikkinäisiä boxeja, eli jos joku ostaa uusen rikkimenneen tilalle niin eipä se käyttäjämäärää lisää. Hurjaa kyllä että jotkut ovat hommanneet jo yli kolme boxia, tämä on jo konsoliuskollisuutta parhaimmilllaan. Onhan boxilla mainiot takuut, mutta piraatitboxin omistajat joutuvat ainakin uuden hankkimaan.


No jos lähdetään siitä, että Livessä on 22 milj. aktiivista käyttäjää, niin kyllä tuo 30 miljoonaa on aika lähellä totuutta. Vaikka joku henkilö ostaa uuden konsolin laitteen mennessä rikki, yleensä toinen konsoli menee myyntiin heti kun edellinen konsoli tulee takaisin huollosta. Tällöin ei jää yhtään käyttämätöntä konsolia.
lainaa
itq

08.06.2009 klo 13.42

Siis mun mielestä toi PS3 ei enään todellakaan oo pahan hintanen, vertaa mitä makso julkaistuessaan (650€). Ja nyt on jo 80GB kovo, pienempi virrankulutus. Ja miks kaikki kattoo vaan jotain gigantin lehteä? Itse tilasin oman PS3:n amazon.co.uk:sta eikä hintakaa ollu suolane (alle 300e) kun oli joku kampanja. Ja nytkin siellä on PS3 80GB + inFAMOUS alle 300 puntaa ja jos sekin on liikaa voi ostaa käytettynä! Turha marista enään hinnasta, PS3:n hinta on nyt jo todella edullinen kun vertaa minkälainen kone on kyseessä (ilmaset nettipelit, storesta paljon demoja, linux, blu-ray, multimediasoitin, pelikonsoli, tv tosin pienellä lisämaksulla). Ennen porukka sanoi ostavansa PS3:n kun hinta laskee alle 400e, sitten laski ja nyt halutaan sen menevän alle 100e, niinkö? Huhu... no pelatkaa xbotit vaan sitä kuollutta halo sarjaanne;)
lainaa
MiiQ

Rekisteröitynyt 28.11.2008

08.06.2009 klo 13.51

memo kirjoitti:
Niin, pakko ottaa se kyllä huomioon, että maailmassa on miljoonia rikkinäisiä boxeja, eli jos joku ostaa uusen rikkimenneen tilalle niin eipä se käyttäjämäärää lisää. Hurjaa kyllä että jotkut ovat hommanneet jo yli kolme boxia, tämä on jo konsoliuskollisuutta parhaimmilllaan. Onhan boxilla mainiot takuut, mutta piraatitboxin omistajat joutuvat ainakin uuden hankkimaan.

Kyllä, satuin olemaan Jumbossa Tilt:ssä kun kuulin sivusta kuinka yksi nuori mies oli ostamassa XBoxia ja puhui siitä että on jo neljäs kun muut ovat menneet rikki.
Xbotti jolta on aivot pesty? Kyllä
Oliko äskeinen trolli? Kyllä
Olisiko joku xbotti vastannut pimeästä kolostaan tuohon ilman näitä lopputekstejä? Kyllä
Oliko äskeinenkin trolli? Kyllä
Turhaudunko minä kirjoittamaan näitä ja te lukemaan? Kyllä
lopetanko minä tähän? Kyllä
PS: XBotit on aivopestyjä!!!11
PSS: XBotti, varo yllä olevaa trollia, saatat jopa huomaamaan MS suunitelmat sinun aivopesemiseksi! :D
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.06.2009 klo 13.59

http://www.gametrailers.com/episode/bonusround/305?ch=1

Michael Pachterilla paljon mielenkiintoisempi näkemys asiasta. Ja minusta myös paljon realistisempi.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

08.06.2009 klo 14.16

MiiQ kirjoitti:

Kyllä, satuin olemaan Jumbossa Tilt:ssä kun kuulin sivusta kuinka yksi nuori mies oli ostamassa XBoxia ja puhui siitä että on jo neljäs kun muut ovat menneet rikki.

Itsehän tiedän kaverin jolla on kahdeksas laite menossa. Ja vaikka kuinka taivutan sitä PS3:lle niin se ei suostu siirtymään. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? :(

Edirol: Tällä kaverillani suurin syy taitaa olla Forza ja Fable...
lainaa
Player1

08.06.2009 klo 14.20

PS3 on hyvä bluray-soitin, huono pelikone. Xbox360 hakkaa yhä PS3:sen pelikoneena. Xboxin ohjain on parempi, xbox sisältää archievementit joka pelissä ja xboxille on oikeasti hyviä yksinoikeuspelejä: GTA Lost And Damned, Mass Effect, Fallout DLCt, Gears of War, Halo, Fable, Forza jne.

PS3 tarvitsee enemmänkin kuin yhden erinomaisen räiskinnän/pelin (Killzone 2), jotta se olisi vakavasti otettava pelikone.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.06.2009 klo 14.30

Player1 kirjoitti:
PS3 on hyvä bluray-soitin, huono pelikone. Xbox360 hakkaa yhä PS3:sen pelikoneena. Xboxin ohjain on parempi, xbox sisältää archievementit joka pelissä ja xboxille on oikeasti hyviä yksinoikeuspelejä: GTA Lost And Damned, Mass Effect, Fallout DLCt, Gears of War, Halo, Fable, Forza jne.

PS3 tarvitsee enemmänkin kuin yhden erinomaisen räiskinnän/pelin (Killzone 2), jotta se olisi vakavasti otettava pelikone.


Onhan se juu varmasti hyvä BD-soitinkin, mutta itselleni se oli ainakin ihan sivuseikka konsolia hankkiessa. On se kyllä hyyä pelikonekin, kun sen ostin ihan pelaamista ajatellen. Ohjaimen käyminen käteen riippuu ihan omasta mausta ja tottumuksista. Molemmilla on heikkouksia; Xbox 360:llä on paremmat liipasimet ja PS3:lla on paremmat nuolinäppäimet (D-pad). Jokainen vuoden 2009 jälkeen julkaistu peli sisältää myös trophyt, jotka ovatkin vielä monipuolisemmat kuin Xboxin vastaavat achievementit. Joihinkin peleihin tosiaan kaipaisi trophyjä, mutta eipä noita trophyttomia pelejä edes ole sellaisia, mitä jaksaisi alkaa uudestaan pelaamaan. Tai no ehkä MGS4, ei muuta.

Ja sitten nuo yksinoikeuspelit... Listalla kaks nimikettä on pelkkiä lisäsisältöjä, eivätkä mitään pelejä. Vedän tässä vaiheessa ässän pöytään: PSP:n omistajat saa PS3-versioon Assassin's Creed II:ssa eksklusiivisia aseita!!one Ja mielestäni Killzone 2 ei ole PS3:n paras peli. Vaan ehdottomasti Uncharted: Drake's Fortune. Lisäksi PS3:lta löytyy ihan vastaavanlaista laajaa tarjontaa: R&C: Tools of Destruction, MGS4, Resistance 2, LittleBigPlanet, inFAMOUS...

But... Who cares? ;o
lainaa
memo

08.06.2009 klo 14.37

"PS3 on hyvä bluray-soitin, huono pelikone. Xbox360 hakkaa yhä PS3:sen pelikoneena. Xboxin ohjain on parempi, xbox sisältää archievementit joka pelissä ja xboxille on oikeasti hyviä yksinoikeuspelejä: GTA Lost And Damned, Mass Effect, Fallout DLCt, Gears of War, Halo, Fable, Forza jne.

PS3 tarvitsee enemmänkin kuin yhden erinomaisen räiskinnän/pelin (Killzone 2), jotta se olisi vakavasti otettava pelikone.''

Ensinnäkin mainitsemistasi pelisarjoista vain 2 on yksinoikeuksia ja Fallout 3 DLC:t ilmestyvät myös kohta pleikalle. Olisin kyllä muutenkin mielummin hiljaa jos joutuisin mainitsemaan hikisessä "yksinoikeuslistassani" lisäosia peleihin. Xbox on kyllä hyvä vaihtoehto jos ei omista kohtalaista PC: tä, mutta muuten kääntyisin ehdottomasti yksinoikeuksien ja Blu-rayn puolesta pleikan suuntaa.
lainaa
Roni

08.06.2009 klo 14.53

AnXa kirjoitti:
MiiQ kirjoitti:

Kyllä, satuin olemaan Jumbossa Tilt:ssä kun kuulin sivusta kuinka yksi nuori mies oli ostamassa XBoxia ja puhui siitä että on jo neljäs kun muut ovat menneet rikki.

Itsehän tiedän kaverin jolla on kahdeksas laite menossa. Ja vaikka kuinka taivutan sitä PS3:lle niin se ei suostu siirtymään. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? :(

Edirol: Tällä kaverillani suurin syy taitaa olla Forza ja Fable...


Yeah right. Mee muualle trollaamaan ps3:sen upeasta kestävyydestä. Naurattaa lukea tollasia liioteltuja tai keksittyjä tarinoita.
lainaa
Odin

Rekisteröitynyt 24.04.2007

08.06.2009 klo 15.01

Vaan n00bit tyytyy yhteen koneeseen ::smoke
lainaa
Marsu

08.06.2009 klo 15.01

Rams kirjoitti:

Pelaan MGS:ni sun muut sitten joskus kun vehje irtoaa parilla huntilla.

Juuri näin
lainaa
HelG

Rekisteröitynyt 10.01.2009

08.06.2009 klo 15.04

Mikähän tuo "oikea" hetki sitten on?
Kun uus sukupolvi starttaa? :o
lainaa
Miika_-

Rekisteröitynyt 30.10.2008

08.06.2009 klo 15.23

"Fallout DLCt,"

Olethan tietoinen että kyseiset DLC:t tulevat myös ps3:lle?.
lainaa
Tipulare

08.06.2009 klo 15.28

Minusta Sony tekee oikein, ettei laske ps3:n hintaa. Jotta Sony voisi laskea hintaa, olisi joistakin ominaisuuksista karsittava, eikä se olisi hyväksi kenellekään. 350€ ei ole minusta liikaa monipuolisesta pelilaitteesta, jolla on hyvä pelivalikoima.

Täytyy kyllä ihmetellä miksi ps3 ei sitten myy odotetusti. Ehkäpä syy on Sonyn markkinointitapa, joka nykyäänkin vielä painottaa ps3:sta mediakeskukseksi, joten kuluttajalle tulee mielikuva, että pelkkä pelikonsoli (wii/x360) olisi parempi vaihtoehto. Myöskin ylimieliset "only possible on ps3" olisi hyvä jättää pois markkinoinnista, sillä nykykuluttajat näkevät yliampuvien mainoslauseiden läpi ja syntyy negatiivinen suhtautuminen tuotteeseen.

Laitteena ps3 on perusvarma konsoli, mutta tärkein, eli pelivalikoima on minusta erittäin hyvä. Täytyy kuitenkin ihmetellä sinilasien takaa katsovien mainostusta, kuinka ps3:n yksinoikeuspelien grafiikka on muita ylempänä. Minusta asia on juuri päinvastoin, lukuunottamatta killzone 2:sta, jossa on esimerkillisen hyvä yleinen visuaalisuus ja tunnelma. ( Tekstuurit ja modelit eivät kuitenkaan huippuluokkaa)
Mutta kenen mielestä grafiikka on peleissä tärkeintä? Ps3:n yksinoikeuspelit ovat pelillisesti ja sisällöllisesti täyttä rautaa, ja minusta mainostuksen pitäisi siirtyä siihen.

Ps. Omistan ps3:n lisäksi xbox360:n ja wiin.
lainaa
Player1

08.06.2009 klo 16.19

memo kirjoitti:
Ensinnäkin mainitsemistasi pelisarjoista vain 2 on yksinoikeuksia ja Fallout 3 DLC:t ilmestyvät myös kohta pleikalle. Olisin kyllä muutenkin mielummin hiljaa jos joutuisin mainitsemaan hikisessä "yksinoikeuslistassani" lisäosia peleihin.


Ei sillä loppupeleissä ole mitään merkitystä onko yksinoikeus vai ei, jos pelit/lisäosat julkaistaan PS3:selle kuukausia/vuosia myöhemmin kuin Xboxille. Hikisistä "yksinoikeuksista" puhuttaessa; lue vaikka GTA:n Lost and Damned arvostelu.
...ja esim. PS3:sen Alan Wake/Mass Effect (tuleeko näitä?).

Suosittelen, että omistaa kummankin (ps3/xbox360). Kummallakin on vahvuutensa.
lainaa
Azerach

08.06.2009 klo 16.23

Kyllä mun mielestä PS3 on hintansa väärti, etenkin kun ottaa huomioon nyt tän + ens vuoden pelitarjonnan.. niin paljon hyvää pelattavaa etteikö siitä vois maksaa täyttä hintaa.
lainaa
nojopastaasmenjoo

08.06.2009 klo 16.56

Player1 kirjoitti:
...ja esim. PS3:sen Alan Wake/Mass Effect (tuleeko näitä?).


Tuleehan ne pc:lle, kuten kaikki muutkin boksin pelit ja lisäosat. Parin X0:n yksinoikeuden takia ei kannata montaa sataa siihen tuhlata, varsinkaan jos omistaa kohtuu hyvän pc:n, säästää ennemmin ja ostaa pleikan.
lainaa
jooh

08.06.2009 klo 17.18

ihan oikein etteivät laske hintaa. Laatu maksaa, minkäs teet. Ja edelleen väitän että 360 seuraaja maksaa vähintään tuon 400€...ja silloin tuskin enää hinnoista valitetaan.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

08.06.2009 klo 17.55

nyt kun tässä kerran on jo offtopicciin siirrytty:
Mietinpähän tuossa vain, että kuinkakohan monta X360 yksinoikeutta nykyisin mahtaa olla markkinoilla. Nykyään kun tosiaan pitäisi puhua mikkisoftan yksinoikeuksista, kun ms:n tekee nykyään vissiin jokaisesta boksin pelistä windows-porttauksen ja toisinpäin... Joka on siis hyvä asia, boksin ja kehnohkon pc:n omistajat pelaavat boksilla, hyvän koneen omistajat pc:llä. Jopa PS3 omistajat voivat haukkua X0 lyttyyn ja silti pelata sen pelejä, tietokoneella.



hieman ontopicciin päin, PS3:n hinta on nykyään aika hyvällä mallilla, pelitarjontaa löytyy jo 'ihan kivasti' ja joitain mielenkiintoisia pelejäkin on tulossa... Ominaisuuksiinsa nähden hinta on jo todella matalalla, mutta itse ainakin käytän pleikkaria pelamiseen, leffat katson edelleenkin dvd:ltä, netissä pyörin tietokoneella ja näin edespäin.
lainaa
sdasas

08.06.2009 klo 18.19

Miettikääpä asiaa siltä kantilta, että PS3 pelejä pystyy tilaamaan esim. Pohjois-Amerikasta, jossa hinnat jää uusimmissakin peleissä alle 40 euron, kun taas Xboxin pelit tulee ostaa Euroopasta, jossa hinnat ovat huomattavasti suolaisemmat. Itse maksoin Playstationistani aikanaan 470€, mutta pelien ostossa on tullut tehtyä niin paljon "säästöä", että en usko että olisin 360:lla päässyt yhtään tuota halvemmalla.
lainaa
jooh

08.06.2009 klo 18.29

sdasas, kehtaakko kertoa mistä pelejä ostelet?? :)
Kun ei huvittaisi tehdä lisää cod 5 80€ hankintoja:=)
lainaa
Player2

08.06.2009 klo 19.09

nojopastaasmenjoo kirjoitti:
Player1 kirjoitti:
...ja esim. PS3:sen Alan Wake/Mass Effect (tuleeko näitä?).


Tuleehan ne pc:lle, kuten kaikki muutkin boksin pelit ja lisäosat. Parin X0:n yksinoikeuden takia ei kannata montaa sataa siihen tuhlata, varsinkaan jos omistaa kohtuu hyvän pc:n, säästää ennemmin ja ostaa pleikan.


PC:n ongelma on jatkuva päivittäminen, jotta pysyy ajantasalla ja on FPSii. Yksi ja lysti, että pelit tulee pc:lle. Hyvään pc:en saa uppoamaan rahaa niin paljon kuin haluaa (pelkkään hardikseen).

Kumpikohan tulee satunnaiselle pelaajalle halvemmaksi: tehokas pc (jota saa vuoden parin välein päivittää) vai pari konsolia? Kun Xboxin saa ~230eurolla ja ps3:sen ~340eurolla.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

08.06.2009 klo 19.12

sdasas kirjoitti:
Miettikääpä asiaa siltä kantilta, että PS3 pelejä pystyy tilaamaan esim. Pohjois-Amerikasta, jossa hinnat jää uusimmissakin peleissä alle 40 euron, kun taas Xboxin pelit tulee ostaa Euroopasta, jossa hinnat ovat huomattavasti suolaisemmat.

Joo.

Miettikääpä asiaa siltä kantilta, että Briteistä lähes kaikki uudet boksin pelit maksavat 40e ja tähän päälle saa vielä Aasiasta region free -pelit (joita on muuten boksin peleistä suurin osa) 35 eurolla. Pleikkari-pelejä et muuten Aasiasta osta, koska Sony haastaa kaikki niiden pelejä myyvät firmat oikeuteen.
lainaa
Kthxbye

08.06.2009 klo 19.56

PS3 hankittu julkaisupäivänä eikä vieläkään tunnu siltä, että rahalle ei olisi saanut vastinetta. Täysin hintansa väärti.
lainaa
Pulla

08.06.2009 klo 20.20

sdasas kirjoitti:
Itse maksoin Playstationistani aikanaan 470€, mutta pelien ostossa on tullut tehtyä niin paljon "säästöä", että en usko että olisin 360:lla päässyt yhtään tuota halvemmalla.

Puhumattakaan että boksille löytyy jo aika liuta noita *köhköh* ilmaisia pelejä netin syövereistä ;)
lainaa
jepadsa

08.06.2009 klo 20.20

siihen jää pleikan osto. paska konsoli ku ei laske! =D
lainaa
japsiköysi

08.06.2009 klo 20.29

itq kirjoitti:
Siis mun mielestä toi PS3 ei enään todellakaan oo pahan hintanen, vertaa mitä makso julkaistuessaan (650€). Ja nyt on jo 80GB kovo, pienempi virrankulutus. Ja miks kaikki kattoo vaan jotain gigantin lehteä? Itse tilasin oman PS3:n amazon.co.uk:sta eikä hintakaa ollu suolane (alle 300e) kun oli joku kampanja. Ja nytkin siellä on PS3 80GB + inFAMOUS alle 300 puntaa ja jos sekin on liikaa voi ostaa käytettynä! Turha marista enään hinnasta, PS3:n hinta on nyt jo todella edullinen kun vertaa minkälainen kone on kyseessä (ilmaset nettipelit, storesta paljon demoja, linux, blu-ray, multimediasoitin, pelikonsoli, tv tosin pienellä lisämaksulla). Ennen porukka sanoi ostavansa PS3:n kun hinta laskee alle 400e, sitten laski ja nyt halutaan sen menevän alle 100e, niinkö? Huhu... no pelatkaa xbotit vaan sitä kuollutta halo sarjaanne;)

Oletko mainostaja vai miksi moisen kirjoitit? XO antaa paljon enemmän vastinetta rahalle - ja antaisi jopa siinäkin tilanteessa että laitteet olisivat saman hintaiset.
lainaa
jooh

08.06.2009 klo 20.49

"
Oletko mainostaja vai miksi moisen kirjoitit? XO antaa paljon enemmän vastinetta rahalle - ja antaisi jopa siinäkin tilanteessa että laitteet olisivat saman hintaiset."

saisinko perustelut? ps3 tarjoaa kuitenkin blue-rayn,ilmaisen verkkopelaamisen,paljon ilmaista tavaraa storesta,kelpo pelivalikoiman ynnä muuta ynnä muuta...Eli taatusti rahalle vastinetta.
lainaa
Fireal

09.06.2009 klo 09.51

Omasta mielestä tuo 350e alkaa olemaan aika hiton hyvä hinta ko. konsolille. Pelivalikoimaa voi arvioida vaan oman maun pohjalta ja sitä on turha käyttää väittelyssä. Jos pelit eivät ole omaan mieleen niin sitten eivät, sille ei voi mitään. Sanoisin kyllä, että molemmilla konsoleilla on paljon annettavaa erilaisille pelaajille. Löytyy multiplattari ja yksinoikeusräiskintää, seikkailuja, musiikkipelejä ja paljon tarjottavaa perheen pienimmille. Ei kummankaan konsolin pelivalikoimaa voi mennä perustellusti haukkumaan. Yksinoikeuksista saa olla mitä mieltä tahansa, mutta harvoin ne huonoja pelejä ovat.

Itse ostin ps3:sen 469e sisältäen R&C: Tools Of Destruction ja Uncharted: Drakes Fortune pelit. Loistava diili ja todellakin täysin rahansa arvoinen paketti omasta mielestäni. Pelaan laajalla skaalalla eri genrejen pelejä ja imo kaksi edellämainittua edustavat genrejensä huippua. Blu-ray on osoittautunut hyväksi myös. Hyllystä löytyy ~20 leffaa ja olenkin alkanut ostamaan vanhoja leffoja bluray versioina. Hienoa nähdä esim. mainio Full Metal Jacket visuaalisesti ja äänellisesti kunnossa. En kuitenkaan koskaan kyennyt nuoren ikäni takia näkemään sitä leffateatterissa...

Asia, jota harvat mainitsevat hehkutuksissaan on se, että ps3:seen saa ulkoisen kovalevyn kiinni. Itsellänihän on 500gt musaa ja leffoja koko ajan saatavilla kunhan kovon pitää koneessa vaan kiinni. Eipä tarvitse pc:n ruudulta katsella niitä uusia sarjoja jne. Varmasti boksillekin on tällainen ominaisuus, mutta harvoin tästä mainitaan. Varsinkin heille, joiden lompakon nyörit ovat hieman tiukemmassa tuo tämä paljon lohtua.

Kokemusta on kaikista tän polven konsoleista ja kaikkia analysoituani olen päätynyt ps3:seen. Se on valintani osaksi em. asioiden takia ja sitten mm. ohjain sopii käteeni paremmin ja nettipelaaminen on ilmaista. Enkä halua mitenkään haukkua boksia tai wiitä. KAIKKI kolme konsolia tarjoavat vastinetta rahalle ja monet ovat tyytyväisiä. Valintani osui vaan mieleiseeni näistä kolmesta kovasta. (Paitsi wiin piilokulut vähän hirvityttää)
lainaa
eioo

09.06.2009 klo 10.20

nojopastaasmenjoo kirjoitti:
Player1 kirjoitti:
...ja esim. PS3:sen Alan Wake/Mass Effect (tuleeko näitä?).


Tuleehan ne pc:lle, kuten kaikki muutkin boksin pelit ja lisäosat. Parin X0:n yksinoikeuden takia ei kannata montaa sataa siihen tuhlata, varsinkaan jos omistaa kohtuu hyvän pc:n, säästää ennemmin ja ostaa pleikan.


Yleinen mielipide, olet varmasti oikeassa. Ei ihme että 360 on myynyt enemmän kuin "loistavaostos PS3". ;)
lainaa
eioo

09.06.2009 klo 10.22

AnXa kirjoitti:
MiiQ kirjoitti:

Kyllä, satuin olemaan Jumbossa Tilt:ssä kun kuulin sivusta kuinka yksi nuori mies oli ostamassa XBoxia ja puhui siitä että on jo neljäs kun muut ovat menneet rikki.

Itsehän tiedän kaverin jolla on kahdeksas laite menossa. Ja vaikka kuinka taivutan sitä PS3:lle niin se ei suostu siirtymään. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? :(

Edirol: Tällä kaverillani suurin syy taitaa olla Forza ja Fable...


Nakertaako?
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

09.06.2009 klo 13.00

Roni ja eioo kirjoitti:
Yeah right. Mee muualle trollaamaan ps3:sen upeasta kestävyydestä. Naurattaa lukea tollasia liioteltuja tai keksittyjä tarinoita.

Nakertaako?

Jospa nyt kohtaisitte totuuden kuin miehet. Xbox 360:n kestävyyshän on yksi iso vitsi. Sitä ei ole. Ne jotka väittävät sen kestävän käytössä hyvin käytössä ovat Xbox ja Microsoft fanipoikia. Ja kaveriani ei enään naurattanut 360:n hajoaminen kolmannen kerran jälkeen. Olin vielä itse paikalla silloin. Ja nyt tosiaan on menossa 8:ksas laite.

Ja en minä mitään kirjoittanut Playstation 3:n kestävyydestä. Mutta voin siitäkin kirjoittaa mielelläni. Vaikka itselläni ei ole ollut mitään ongelmia Playstation 3:n kanssa. Tiedän, että Playstation 3:a pääsi myyntiin erä jossa on viallinen BD-asema joka hajoaa vähän ajan päästä käytöstä. Ongelma on jo korjattu. Playstation 3:a vaivasi myös jossain vaiheessa ikävä ohjaimen tattien hajoaminen joka oli niin ikään tuotannollinen vika joka on nyt korjattu.

Näistä vioista huolimatta PS3:n hajoamis prosentti on noin 2-3% mikä on sama kuin Nintendon Wii:n. Xbox 360:n joita nyt tuotetaan hajoamis prosentti on 9-12% edelleen (se oli noin 30% vielä muutama vuosi sitten, ja 60% alkuperäisistä Xbox 360:sta on jo hajonnut ja kaikki ne tulevat hajoamaan käytöstä riippuen ennemmin tai myöhemmin ) ja Xbox 360:n arkkitehtuurissa on yli sata tunnettua laitevikaa joita ei kaikkia ole vieläkään kunnolla korjattu.

Lisäksi Microsoft tarkoituksella löi markkinoille laitteen joka tulee hajoamaan käsiin. He tiesivät, että ne mm. naarmuttavat levyjä ja hajoavat ylikuumenemisiin.

http://venturebeat.com/2008/09/05/xbox-360-defects-an-ins

Yleensä se joka kysyy "nakertaako?" on se jota jokin oikeasti "syö pahasti" ja "nakertaa" niin pirusti. ;)

Mutta minua ei nakerra mikään kun GT4 pyörii PS3:ssani, GT5 tulee jossain vaiheessa. Ja autopelejä on molemmille alustoille ihan riittävästi olemassa. Parempiakin kuin GT tai Forza kuten Burnout. Sitä paitsi ainoat yksinoikeudella tulevat ovat vissiin vain Forza ja GT, vai onko niitä muitakin?

Parempiakin toimintaroolipelejä on kuin joku Fable. Esim. kohtapuoliin julkaistava The Witcher: Rise of the White Wolf tai jos puhutaan yksinoikeuksista Playstation 3:lle niin Folklore ja Disgaea 3. Voisin tähän nyt lyödä vielä päälle pari keskinkertaisuutta kuten Mist of Chaos, Cross Edge, Valkyria Chronicles...

Fable on sitä paitsi saatavilla Windowsillekkin joten en käsitä kaverini suhtautumista asiaan kun kuitenkin omistaa läppärin jossa on enemmän kuin tarpeeksi hevosvoimia pyörittämään sitä. Fable näyttää myös paremmalta ja toimii sulavammin Windowsissa kuin binaari tulkattuna Xbox 360:ssa. Alkuperäinen Xbox:kin on parempi ostos kuin Xbox 360:n valinta pelilaitteeksi. :)
lainaa
eioo

09.06.2009 klo 13.21

AnXa kirjoitti:
:words:


tl;dr: "NAKERTAA!!one"

"Ai mitenniin?" Jos joku kirjoittaa melkein 2600 merkkiä siitä kuinka kaveri ei vaihda Xbox 360:stä PS3:een niin kyllä se kertoo siitä, että kirjoittajaa tämä seikka nakertaa. Sen voi melkein kuulla.

"Ai hä?" Juu, en minä väittänyt ettei Xboxeissa vikaa olisi, kysyin että nakertaako sinua se kun kaverisi ei sinun tavoin ole kokenut valaistusta ja ymmärrä kuinka MAHTAVA pelikone PS3 on.

;)
lainaa
Marsu

09.06.2009 klo 15.15

AnXa kirjoitti:

Jospa nyt kohtaisitte totuuden kuin miehet. Xbox 360:n kestävyyshän on yksi iso vitsi. Sitä ei ole. Ne jotka väittävät sen kestävän käytössä hyvin käytössä ovat Xbox ja Microsoft fanipoikia. Ja kaveriani ei enään naurattanut 360:n hajoaminen kolmannen kerran jälkeen. Olin vielä itse paikalla silloin. Ja nyt tosiaan on menossa 8:ksas laite.

Xboxin luotettavuudesta vineäminen nykypäivänä on vähän sama asia kuin itkis että pleikkarille ei vieläkään ole kunnolla pelejä.
Ja jos tehdään hassuja vertailuja niin miksi ihmiset uskoo Jumalaan jos se kerran on "vaan" satuolento? Miksi ihmiset ostaa xboxin kun se kerran on "niin" paska laite? Sori mutta ei boksilla 30 miljoonaa ostajaa ihan ilman mitään syytä ;) Ja pelilaitteena boksi ei ole yhtään huonompi vaihtoehto kuin pleikkarikaan
lainaa
Roni

09.06.2009 klo 23.25


[/quote]
naarmuttavat levyjä

[/quote]

Toi on muuten aika hassu juttu. Tosi juttuhan tossa oli että laitetta ei saanut siirrellä tai vaihtaa sen asentoa kun levy oli sisässä ja kone käynnissä, muuten se naarmuuntu. Jostain syystä ihmiset ottivat nokkiinsa siitä, outoa porukkaa.

PS.Omistan PC:n
lainaa
Mursu

10.06.2009 klo 13.50

Marsu kirjoitti:

Xboxin luotettavuudesta vineäminen nykypäivänä on vähän sama asia kuin itkis että pleikkarille ei vieläkään ole kunnolla pelejä.
Ja jos tehdään hassuja vertailuja niin miksi ihmiset uskoo Jumalaan jos se kerran on "vaan" satuolento? Miksi ihmiset ostaa xboxin kun se kerran on "niin" paska laite? Sori mutta ei boksilla 30 miljoonaa ostajaa ihan ilman mitään syytä ;) Ja pelilaitteena boksi ei ole yhtään huonompi vaihtoehto kuin pleikkarikaan

No ei todellakaan. Xbokseja paukkuu vieläkin tuon tuosta. Falcon ei ollut siis mikään pelastava enkeli. Fakta se on että laite on paska laadultaan, mutta hyvä pelikirjasto pelastaa paljon. Pelien ansiosta ne myynnit on tapahtuneet, eikä surkea laatuisen raudan.
lainaa

V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova