Tuorein sisältö

Kuolema koittaa BioShock 2:ssa

26.05.2009 klo 15.00 | Luettu: 8628 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Alkuperäisen BioShockin tosipelaajia surettavaksi seikaksi nousi päähenkilön kyvyttömyys kuolla. Vita Chamber -nimiset kloonauspisteet herättivät pelaajan henkiin aina uudestaan ja uudestaan, joten pahankin töpin jälkeen matka Rapturen uumeniin jatkui lähimmältä kloonausputkelta. BioShockin lisäsisällössä ja pelin PS3-versiossa tarjolle tuli mahdollisuus olla käyttämättä Vita Chambereita, joka nostikin pelin vaikeustason aivan uuteen potenssiin. Sama optio on nyt tulossa osaksi BioShock 2:sta, jossa kloonauspisteet voi sammuttaa vaikeustason nostamiseksi, kertoo Joystiq.

V2.fi | Matti Lintula
< Tekken 6:een monipuo... Pripyatin kaupunki t... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (7 viestiä)

Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

26.05.2009 klo 15.05

Sama optio on myös esim. PC-versiossa. Tuli muistaakseni uusimman päivityksen mukana. Valikoista voit käydä Vita Chamberit kytkemässä pois päältä.

EDIT: Jaa niin tuossahan se uutisessa lukeekin. Silmät pitäisi ottaa käteen välillä.
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

26.05.2009 klo 15.16

Hyvä juttu. Tämä vei kuolemisen pelon lähes kokonaan pelistä. Siinähän sitten mietit kun olet tappanut vaikkapa 9 vihollista 10 laumasta ja henki lähtee - jaksaako oikeasti ladata vai ei. Parempi että ei ole koko vaihtoehtoa. :)
lainaa
EnneNimRod

26.05.2009 klo 15.51

F5 ja F9! Ne ketkä tätä pelasi PC:llä on turha puhua pelin helppoudesta kun käytössä on quicksaven tapainen "checkpoint". Itse en käyttänyt Vita Chamberia vaan juuri F9:ä.
Quicksave on muuten yksi asia joka tekee PC-peleistä helppoja, mutta sen puuttuminen on turhauttavaa tai riippuu vähän pelistä pelistä. Esim. FF:ssä oli/on turhauttavaa kun tallennuspaikkojen väli saattoi olla jopa 1-1.5h..
lainaa
Vesa

26.05.2009 klo 16.13

ei samojen kohtien pelaaminen ole kivaa :|
lainaa
Frank

26.05.2009 klo 16.22

Sinänsä jännää, että kuolemattomuushan oli pointti pelin juonessa ja ainakin meikälle aiheutti paljonkin pohdintaa varsinkin kun matkan varrella selvisi miten kloonauspodit toimivat. Kokonaisuutenahan tässä taas vähän tarina ja peli kamppailevat keskenään, kun molempien puolesta voi argumentoida, että kuolemattomuus tai sen puute on väärin.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

28.05.2009 klo 02.29

EnneNimRod kirjoitti:
F5 ja F9! Ne ketkä tätä pelasi PC:llä on turha puhua pelin helppoudesta kun käytössä on quicksaven tapainen "checkpoint". Itse en käyttänyt Vita Chamberia vaan juuri F9:ä.
Quicksave on muuten yksi asia joka tekee PC-peleistä helppoja, mutta sen puuttuminen on turhauttavaa tai riippuu vähän pelistä pelistä. Esim. FF:ssä oli/on turhauttavaa kun tallennuspaikkojen väli saattoi olla jopa 1-1.5h..


Hyvin tehdyt checkpointit ovat parempia. Halffiskin maistuu paljon paremmalta nyt tässä vaiheessa sarjaa, kun ovat tajunneet pistää järkeviin paikkoihin ja usein autosavet.
lainaa
ei_kuulu_teille

17.08.2009 klo 19.57

Itsellä Vita-Chamberit ei toimi, vaikka kuinka yrittäisi laittaa sitä päälle (PS3). Nooh, ei niitä edes oikeastaan tarvi. EDES vaikeimmassa modissa, siinä itse käytän seivausta (save).
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova