Tuorein sisältö

Microsoft nöyryyttää pelihuijareita

19.05.2009 klo 18.00 | Luettu: 22037 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Microsoft aikoo ottaa käyttöön kovemmat aseet Xbox Liven pistehuijareita vastaan. Gamerscorea väärin keinoin rohmunneiden pelaajien achievement-saavutuspisteet nollataan ja pelaajan nimimerkin oheen liitetään jatkossa merkintä huijarista, paljastaa 1UP. Ikuisesti huijariksi leimaantumisen pelon uskotaan parantavan potentiaalisten väärinkäyttäjien tapoja jo ennen rikettä.

V2.fi | Matti Lintula
< Viikon XBLA-lisäyksi... Bethesda tavoittelee... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (26 viestiä)

Tuomari

Rekisteröitynyt 11.03.2009

19.05.2009 klo 18.29

sama Steamiin.. niin steamistakin tulis siedettävä..
lainaa
hahhh

19.05.2009 klo 18.37

steamissahan toi on vielä tehokkaampaa ku ei pääse nettiin ollenkaan
lainaa
dyyd

19.05.2009 klo 18.59

hahhh kirjoitti:
steamissahan toi on vielä tehokkaampaa ku ei pääse nettiin ollenkaan


ei pääse vac servuille.
lainaa
asad

19.05.2009 klo 19.02

Miks porukka oikeasti haukkuu steamia? En nää siinä mitään vikaa
lainaa
mulberg

19.05.2009 klo 19.02

Heh, steamissa ei mitään vikaa, te evo.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

19.05.2009 klo 19.05

Miten noita pisteitä voi huijata itselleen?

Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?

Mistä Microsoft voi edes erottaa noi gamerscorehuorat scrorehuijareista?
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

19.05.2009 klo 19.06

asad kirjoitti:
Miks porukka oikeasti haukkuu steamia? En nää siinä mitään vikaa

Ylipäätänsä miksi porukka haukkuu yhä Steamia asioista jotka siinä on jo aika päiviä sitten korjattu?
lainaa
EiSilti

19.05.2009 klo 19.16

AnXa kirjoitti:
asad kirjoitti:
Miks porukka oikeasti haukkuu steamia? En nää siinä mitään vikaa

Ylipäätänsä miksi porukka haukkuu yhä Steamia asioista jotka siinä on jo aika päiviä sitten korjattu?


No samasta syystä kuin MS:ää ja vaikka Ladaa! Aina tilaisuuden tullen porukkaa syyttää Vistaa Windows95 ongelmista..
lainaa
xbotti

19.05.2009 klo 19.33

Mun tyttöystävä jätti mut. Se on M$:n syy!
lainaa
immortla

19.05.2009 klo 19.38

Ei sulla semmosta ollukkaan
lainaa
seki

Rekisteröitynyt 04.07.2007

19.05.2009 klo 19.51

Veikkaan, että lähinnä koskee nettipeliachievementteja. MP:stä yleensähän tekijät näkee, että mitä ja miten on tullut tehtyä. Puhumattakaan muut pelaajat voi raportoida asiasta.
lainaa
EiHuoh

19.05.2009 klo 20.00

AnXa kirjoitti:

Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?

Niin, mitä väärää huijaamisessa ikinä on? -.-
Vai valitatko muuten vaan kun kyseessä on Microsoft?
lainaa
LoneFalcon

19.05.2009 klo 20.04

Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

19.05.2009 klo 20.05

LoneFalcon kirjoitti:
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...

Jep.
lainaa
Jermu

19.05.2009 klo 20.24

Kysymyshän ei ole varmastikaan achievement huorailusta, vaan ihan puhtaasta haksaamisesta. Syypää tähän on tietysti pc, jonka games for windows live palvelu käyttää samoja saavutuksia, joten ei tarvitse kuin recoverata xbox gamertagi koneelle ja vähän laitella lisää saavutuksia.

lainaa
seppo

19.05.2009 klo 20.31

LoneFalcon kirjoitti:
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...

Niin.. onhan se kamalaa kun jotkut pelit ovat jopa halvempia täällä. Sais pistää euro-alueelle kaksinkertaset hinnat ettei vaa tuu tommosia 1$=1€ valituksia.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

19.05.2009 klo 20.56

Ui, hitto, siis tuo että laitetaan joku häpeämerkintä huijarin accountiin on niin siisti.
Toivottavasti vain keksivät jotain, joka toimii oikeasti häpeänä, eikä kehity parissa kuukaudessa jonkin sortin ylpeilyn aiheeksi, ikäänkuin arpi tai jotain.
lainaa
Joni

19.05.2009 klo 23.06

Vähänkö kiinnostaa jos nimen perässä lukis et oisin huijjanut jotain hemmetin MS-pisteitä
lainaa
t0nin0t

Rekisteröitynyt 07.03.2009

19.05.2009 klo 23.17

http://www.justachieveit.com/justachieveit2.swf?d=CHEATIN :D
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

20.05.2009 klo 09.00

seppo kirjoitti:
LoneFalcon kirjoitti:
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...

Niin.. onhan se kamalaa kun jotkut pelit ovat jopa halvempia täällä. Sais pistää euro-alueelle kaksinkertaset hinnat ettei vaa tuu tommosia 1$=1€ valituksia.


No en mä nyt tiiä onko se niin kovin siistiä että pelit maksaa jenkkisteamissa selkeesti enemmän ku eurosteamissa. Parashan oli se Quantum of Solace mikä jenkeissä makso ~25 dollaria ja euroopassa 49.99€. Ja vielä kun moni steamissa myytävistä peleistä on jopa Suomen kaupoissa halvempia (tai vähintään sitten play.comissa). Eroa voi olla useempi kymppi. Jeejee digitaalinen levitys.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

20.05.2009 klo 10.18

EiHuoh kirjoitti:
AnXa kirjoitti:

Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?

Niin, mitä väärää huijaamisessa ikinä on? -.-
Vai valitatko muuten vaan kun kyseessä on Microsoft?
Komppaan.
lainaa
arse123

Rekisteröitynyt 03.06.2008

24.05.2009 klo 07.49

Nikke kirjoitti:
LoneFalcon kirjoitti:
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...

Jep.

Aivan hirveä virhe , nyt steam pitää ajaa konkkaan.
[Itse ostan pelini kaupasta , joten tämä nipotus tästä="1$=1€" tuntuu typerältä]
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

24.05.2009 klo 18.20

Keskkeis kirjoitti:
EiHuoh kirjoitti:
AnXa kirjoitti:

Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?

Niin, mitä väärää huijaamisessa ikinä on? -.-
Vai valitatko muuten vaan kun kyseessä on Microsoft?
Komppaan.

Vastaan, että opetelkaa erottamaan Gamerscorehuorat Gamerscrorehuijareista.

Vai onko teistä huijaamista se, että kaverisi neuvoo miten saavutus x avataan ja sitten microsoft leimaa sinut huijariksi koska "et itse sitä keksinyt"?

Mitä haluaisin tietää on, että miten Microsoft aikoo erotella huijarit noista ukk käyttäjistä. Onko pelissä esiintyvien bugien hyväksi käyttäminen okei? esim. Gears of War on tunnettu siitä, että hardcorella sen läpäisy on äärimmäisen helppoa kun siinä käyttää hyödykseen erästä bugia Xbox 360 painoksessa. Tämä glitch on korjattu Windows painoksessa.

Huijaaminen perinteisesti on sitä, että käytetään pelinkehittäjien debug komentoja tai sitten hyväksikäytetään esim. botteja jotka pelaavat puolestasi peliä.

Miten on? Missä menee raja? Mielestäni bugiin perustuvan glitchin löytäminen on itsessään jo saavutus ja siitä ei tulisi rangaista koska sehän on pelinkehittäjien moka.
lainaa
Marsu

25.05.2009 klo 00.25

AnXa kirjoitti:

Miten on? Missä menee raja? Mielestäni bugiin perustuvan glitchin löytäminen on itsessään jo saavutus ja siitä ei tulisi rangaista koska sehän on pelinkehittäjien moka.

Toi nyt sattuu olemaan hieman eri asia kuin se että koodataan ittelle pari tuhatta pistettä muutamassa sekunnissa. Ja eiköhän siellä M$:llä oikeasti osata erottaa ne huorat niistä huijareista ja huomata jos joku kaveri repii hirveet pisteet erittäin lyhyen ajan sisällä, näkeehän ne mistä peleistä ja milloin ne on saatu.
Lainaus:

Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?"

Aivan helvetin reilua niitä kohtaa jotka hommaavat saavutuspisteensä sillä normaalilla, "oikealla" tavalla?
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

25.05.2009 klo 09.46

Marsu kirjoitti:
Aivan helvetin reilua niitä kohtaa jotka hommaavat saavutuspisteensä sillä normaalilla, "oikealla" tavalla?

Ihan yhtä tavanomaisella, sillä "oikealla" tavalla ne huoratkin pisteensä hommaavat. Heitä vain kiinnostaa niiden pisteiden saaminen enemmän ja he käyttävät faqita jotta voivat lukea miten niitä saavutetaan ja esim. missä kohtaa peliä helpoiten se on mahdollista.

En rehellisesti sanottuna usko, että koodaamalla on mahdollista saada pisteitä niin helposti, että se olisi hyvin yleistä. Enemmän tässä mielestäni on kyse Microsoftin sodasta gamerscorehuoria vastaan...

Ja otathan huomioon, että teilläkin on mahdollisuus lukea niitä faqita jos gamescorenne kasvattaminen on teille niin tärkeää, että pitää kiroilla kun joku on saanut sitä enemmän kerättyä kuin teikäläinen, niin kannattaa varmaan miettiä suhtautumisensa asiaan uudelleen. Loppujen lopuksi tässähän väännetään asiaa tikusta.

Mikä on huijaamista ja mikä ei ole? Esim. hyvin usein Xbox pelien strategia oppaissa joita myydään kaupoissakin neuvotaan miten kaikki pelin saavutukset on mahdollista hankkia helpoiten. Ja kyllä, tämä on mielestäni täysin reilua toimintaa koska kaikilla on siihen mahdollisuus ja ilmaiseksikin vielä.
lainaa
Marsu

25.05.2009 klo 11.43

AnXa kirjoitti:

Mikä on huijaamista ja mikä ei ole? Esim. hyvin usein Xbox pelien strategia oppaissa joita myydään kaupoissakin neuvotaan miten kaikki pelin saavutukset on mahdollista hankkia helpoiten. Ja kyllä, tämä on mielestäni täysin reilua toimintaa koska kaikilla on siihen mahdollisuus ja ilmaiseksikin vielä.

Ei minulla ole mitään näitä huoraajia vastaan, jos pelejä tykkää juosta läpi pelkästään niiden saavutusten takia niin mikäs siinä. Eikä noiden oppaiden tai vinkkien käyttämisessä mitään väärää ole, sillä sinun täytyy silti "juosta" ne pelit läpi samalla tavalla
kuin normaalistikin. Glitchien löytämisessä taas ei ole mitään vikaa, jos pelinkehittäjät ovat töpeksineet niin luulisi silloin heidän myös korjaavan asian. Uutisessa ei mainita mitään millä tavalla nämä huijarit niitä pisteitä saavat ja itsekin käytit termiä "tekevät." On eri asia pelata peli läpi oppaiden avustuksella kuin vääntää itselleen pojoja "tyhjästä" jotenkin koodamalla tai erinäisiä ohjelmia käyttämällä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova