Microsoft nöyryyttää pelihuijareita
Microsoft aikoo ottaa käyttöön kovemmat aseet Xbox Liven pistehuijareita vastaan. Gamerscorea väärin keinoin rohmunneiden pelaajien achievement-saavutuspisteet nollataan ja pelaajan nimimerkin oheen liitetään jatkossa merkintä huijarista, paljastaa 1UP. Ikuisesti huijariksi leimaantumisen pelon uskotaan parantavan potentiaalisten väärinkäyttäjien tapoja jo ennen rikettä.
Keskustelut (26 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.03.2009
19.05.2009 klo 18.29
19.05.2009 klo 18.37
19.05.2009 klo 18.59
steamissahan toi on vielä tehokkaampaa ku ei pääse nettiin ollenkaan
ei pääse vac servuille.
19.05.2009 klo 19.02
19.05.2009 klo 19.02
Rekisteröitynyt 09.06.2008
19.05.2009 klo 19.05
Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?
Mistä Microsoft voi edes erottaa noi gamerscorehuorat scrorehuijareista?
Rekisteröitynyt 09.06.2008
19.05.2009 klo 19.06
Miks porukka oikeasti haukkuu steamia? En nää siinä mitään vikaa
Ylipäätänsä miksi porukka haukkuu yhä Steamia asioista jotka siinä on jo aika päiviä sitten korjattu?
19.05.2009 klo 19.16
Miks porukka oikeasti haukkuu steamia? En nää siinä mitään vikaa
Ylipäätänsä miksi porukka haukkuu yhä Steamia asioista jotka siinä on jo aika päiviä sitten korjattu?
No samasta syystä kuin MS:ää ja vaikka Ladaa! Aina tilaisuuden tullen porukkaa syyttää Vistaa Windows95 ongelmista..
19.05.2009 klo 19.33
19.05.2009 klo 19.38
Rekisteröitynyt 04.07.2007
19.05.2009 klo 19.51
19.05.2009 klo 20.00
Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?
Niin, mitä väärää huijaamisessa ikinä on? -.-
Vai valitatko muuten vaan kun kyseessä on Microsoft?
19.05.2009 klo 20.04
Rekisteröitynyt 17.09.2007
19.05.2009 klo 20.05
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...
Jep.
19.05.2009 klo 20.24
19.05.2009 klo 20.31
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...
Niin.. onhan se kamalaa kun jotkut pelit ovat jopa halvempia täällä. Sais pistää euro-alueelle kaksinkertaset hinnat ettei vaa tuu tommosia 1$=1€ valituksia.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
19.05.2009 klo 20.56
Toivottavasti vain keksivät jotain, joka toimii oikeasti häpeänä, eikä kehity parissa kuukaudessa jonkin sortin ylpeilyn aiheeksi, ikäänkuin arpi tai jotain.
19.05.2009 klo 23.06
Rekisteröitynyt 07.03.2009
19.05.2009 klo 23.17
Rekisteröitynyt 15.09.2008
20.05.2009 klo 09.00
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...
Niin.. onhan se kamalaa kun jotkut pelit ovat jopa halvempia täällä. Sais pistää euro-alueelle kaksinkertaset hinnat ettei vaa tuu tommosia 1$=1€ valituksia.
No en mä nyt tiiä onko se niin kovin siistiä että pelit maksaa jenkkisteamissa selkeesti enemmän ku eurosteamissa. Parashan oli se Quantum of Solace mikä jenkeissä makso ~25 dollaria ja euroopassa 49.99€. Ja vielä kun moni steamissa myytävistä peleistä on jopa Suomen kaupoissa halvempia (tai vähintään sitten play.comissa). Eroa voi olla useempi kymppi. Jeejee digitaalinen levitys.
Rekisteröitynyt 13.03.2009
20.05.2009 klo 10.18
Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?
Niin, mitä väärää huijaamisessa ikinä on? -.-
Vai valitatko muuten vaan kun kyseessä on Microsoft?
Rekisteröitynyt 03.06.2008
24.05.2009 klo 07.49
Steamissa ei mitään vikaa ole, mutta 1$=1€ menee jo vähän yli...
Jep.
Aivan hirveä virhe , nyt steam pitää ajaa konkkaan.
[Itse ostan pelini kaupasta , joten tämä nipotus tästä="1$=1€" tuntuu typerältä]
Rekisteröitynyt 09.06.2008
24.05.2009 klo 18.20
Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?
Niin, mitä väärää huijaamisessa ikinä on? -.-
Vai valitatko muuten vaan kun kyseessä on Microsoft?
Vastaan, että opetelkaa erottamaan Gamerscorehuorat Gamerscrorehuijareista.
Vai onko teistä huijaamista se, että kaverisi neuvoo miten saavutus x avataan ja sitten microsoft leimaa sinut huijariksi koska "et itse sitä keksinyt"?
Mitä haluaisin tietää on, että miten Microsoft aikoo erotella huijarit noista ukk käyttäjistä. Onko pelissä esiintyvien bugien hyväksi käyttäminen okei? esim. Gears of War on tunnettu siitä, että hardcorella sen läpäisy on äärimmäisen helppoa kun siinä käyttää hyödykseen erästä bugia Xbox 360 painoksessa. Tämä glitch on korjattu Windows painoksessa.
Huijaaminen perinteisesti on sitä, että käytetään pelinkehittäjien debug komentoja tai sitten hyväksikäytetään esim. botteja jotka pelaavat puolestasi peliä.
Miten on? Missä menee raja? Mielestäni bugiin perustuvan glitchin löytäminen on itsessään jo saavutus ja siitä ei tulisi rangaista koska sehän on pelinkehittäjien moka.
25.05.2009 klo 00.25
Miten on? Missä menee raja? Mielestäni bugiin perustuvan glitchin löytäminen on itsessään jo saavutus ja siitä ei tulisi rangaista koska sehän on pelinkehittäjien moka.
Toi nyt sattuu olemaan hieman eri asia kuin se että koodataan ittelle pari tuhatta pistettä muutamassa sekunnissa. Ja eiköhän siellä M$:llä oikeasti osata erottaa ne huorat niistä huijareista ja huomata jos joku kaveri repii hirveet pisteet erittäin lyhyen ajan sisällä, näkeehän ne mistä peleistä ja milloin ne on saatu.
Jos joku haluaa käydä kaikki netin faqit läpi ja tekee noita pisteitä itselleen kauhean kasan niin mitä väärää siinä on?"
Aivan helvetin reilua niitä kohtaa jotka hommaavat saavutuspisteensä sillä normaalilla, "oikealla" tavalla?
Rekisteröitynyt 09.06.2008
25.05.2009 klo 09.46
Aivan helvetin reilua niitä kohtaa jotka hommaavat saavutuspisteensä sillä normaalilla, "oikealla" tavalla?
Ihan yhtä tavanomaisella, sillä "oikealla" tavalla ne huoratkin pisteensä hommaavat. Heitä vain kiinnostaa niiden pisteiden saaminen enemmän ja he käyttävät faqita jotta voivat lukea miten niitä saavutetaan ja esim. missä kohtaa peliä helpoiten se on mahdollista.
En rehellisesti sanottuna usko, että koodaamalla on mahdollista saada pisteitä niin helposti, että se olisi hyvin yleistä. Enemmän tässä mielestäni on kyse Microsoftin sodasta gamerscorehuoria vastaan...
Ja otathan huomioon, että teilläkin on mahdollisuus lukea niitä faqita jos gamescorenne kasvattaminen on teille niin tärkeää, että pitää kiroilla kun joku on saanut sitä enemmän kerättyä kuin teikäläinen, niin kannattaa varmaan miettiä suhtautumisensa asiaan uudelleen. Loppujen lopuksi tässähän väännetään asiaa tikusta.
Mikä on huijaamista ja mikä ei ole? Esim. hyvin usein Xbox pelien strategia oppaissa joita myydään kaupoissakin neuvotaan miten kaikki pelin saavutukset on mahdollista hankkia helpoiten. Ja kyllä, tämä on mielestäni täysin reilua toimintaa koska kaikilla on siihen mahdollisuus ja ilmaiseksikin vielä.
25.05.2009 klo 11.43
Mikä on huijaamista ja mikä ei ole? Esim. hyvin usein Xbox pelien strategia oppaissa joita myydään kaupoissakin neuvotaan miten kaikki pelin saavutukset on mahdollista hankkia helpoiten. Ja kyllä, tämä on mielestäni täysin reilua toimintaa koska kaikilla on siihen mahdollisuus ja ilmaiseksikin vielä.
Ei minulla ole mitään näitä huoraajia vastaan, jos pelejä tykkää juosta läpi pelkästään niiden saavutusten takia niin mikäs siinä. Eikä noiden oppaiden tai vinkkien käyttämisessä mitään väärää ole, sillä sinun täytyy silti "juosta" ne pelit läpi samalla tavalla
kuin normaalistikin. Glitchien löytämisessä taas ei ole mitään vikaa, jos pelinkehittäjät ovat töpeksineet niin luulisi silloin heidän myös korjaavan asian. Uutisessa ei mainita mitään millä tavalla nämä huijarit niitä pisteitä saavat ja itsekin käytit termiä "tekevät." On eri asia pelata peli läpi oppaiden avustuksella kuin vääntää itselleen pojoja "tyhjästä" jotenkin koodamalla tai erinäisiä ohjelmia käyttämällä.
Kirjoita kommentti