Tuorein sisältö

CryEngine 3: Xbox 360 vastaan PS3

17.05.2009 klo 19.00 | Luettu: 42682 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Crytekin konsoleita silmällä pitäen rakentama CryEngine 3 on ollut Edge-lehden syynissä, kertoo TheSixthAxis. Konsolisotaa senkään avulla ei saada ratkaistua, sillä sekä PS3:n että X360:n suorituskyky kyseisellä pelimoottorilla vastaa keski- tai korkeatasoista PC:tä.

Molemmilla tehokonsoleilla CryEngine 3 pyörii yhtä nopeasti, mutta hieman riippuu kuitenkin pelistä:

- jos pelissä on paljon shader-efektejä, se on hieman nopeampi X360:lla
- jos pelissä on paljon fysiikkaa ja partikkeleita, se on hieman nopeampi PS3:lla



V2.fi | Manu Pärssinen
< Yli 30 pelimiehen pe... Sonyn ilmainen 'last... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (58 viestiä)

Jaah

17.05.2009 klo 19.08

Tällähän ei ole käytännössä mitään merkitystä, mutta ihan tarpeeksi syytä ryhtyä sotimaan!
Round 1 - FIGHT!
lainaa
EttäNiin

17.05.2009 klo 19.11

Siinä nyt on se MegaUberMega Cell-prossun hyöty.. Kannattiko? PS3:n hintaan nähden ei, mutta Sonyn muiden markkinoiden kannalta kyllä. On muuten aika huvittavaa tai uhka rohkeaa että Sony meni melkein kaatamaan PS-brandin pelkästään sen takia että saivat Cell'ille mainosta.
lainaa
Multiplatsit

17.05.2009 klo 19.20

Multiplattari kehittäjän ei kannata pahemmin kehua puoleen tai toiseen, muuten saattaa tehdä hallaa itselleen ja peleilleen. Siitä tässäkin vain on kyse.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

17.05.2009 klo 19.23

Ihan jo varoiksi ennakkoon:
http://i43.tinypic.com/4tlg7r.jpg

Varokaa vaan.
lainaa
UberMega

17.05.2009 klo 19.28

EttäNiin kirjoitti:
Siinä nyt on se MegaUberMega Cell-prossun hyöty.. Kannattiko? PS3:n hintaan nähden ei, mutta Sonyn muiden markkinoiden kannalta kyllä. On muuten aika huvittavaa tai uhka rohkeaa että Sony meni melkein kaatamaan PS-brandin pelkästään sen takia että saivat Cell'ille mainosta.

Bluureihän se troijan hevonen oli / on (sekä myös se kalliimpi osa konsolista) eikä Cell. Joten mitä oikein höpiset?
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

17.05.2009 klo 19.37

EttäNiin kirjoitti:
Siinä nyt on se MegaUberMega Cell-prossun hyöty.. Kannattiko? PS3:n hintaan nähden ei, mutta Sonyn muiden markkinoiden kannalta kyllä. On muuten aika huvittavaa tai uhka rohkeaa että Sony meni melkein kaatamaan PS-brandin pelkästään sen takia että saivat Cell'ille mainosta.

Ongelmia on aiheuttanut ennen kaikke Blu-ray hintansa vuoksi, ja hyviä pelejä on kyllä ilmestynyt Cellin vaikeuksista huolimatta jo ihan tarpeeksi (ja lisää on tulossa). Jos kuitenkin tähän joku tarttuu, pointtini on siinä, että Cellistä ei ole ollut juurikaan haittaa PS3:n menestyksen kannalta - BD:stä on. No, ehkä muutama pienempi projekti ei ole PS3:lle ilmestynyt ollenkaan, mutta se ei ole PS3:n menestykseen vaikuttanut.

Olen kyllä huolestunut, jos konsoleilla CE3 vastaa PC:n keski- tai korkean tason asetuksia - eräitä puutteita on nimittäin näkynyt, ja niitä puutteita ei vielä CE2:ssa näkynyt. Toivon, että tuota lausahdusta ei voida vielä noin yksinkertaisesti käsittää.
lainaa
EttäNiinkö

17.05.2009 klo 19.41

UberMega kirjoitti:

Bluureihän se troijan hevonen oli / on (sekä myös se kalliimpi osa konsolista) eikä Cell. Joten mitä oikein höpiset?


Ai nyt se Cell onkin halpa? Jos sitä vertaa X0:n prossuun, niin hinta/tehosuhteella X0:n vie voiton. Kannattaa muistaa että Sony maksoi lähes yksinään Cellin kehityksen (ja taas kerran MS keräsi kermat päältä jättäen Sonyn maksumieheksi), kun taas BD:llä oli takana isohko liittouma vaikka Sony olikin äänekkäin.. Kun PS3:sta alettiin puhua niin se oli Cell jolla sitä mainostettiin ei niinkään BD, mutta siinä olet oikeassa että BD:kin oli musta hevonen, mutta ei nämä PS3:n alhaiset myynnit ole olleet BD:n kannalta niin tärkeitä kuin se että sony sai leffapomot mukaan...
lainaa
vieras

17.05.2009 klo 19.51

lulz taas nähdän että peecee vetää konsolipoikia kuin pässiä narussa. h0h0h00
lainaa
WTF

17.05.2009 klo 19.51

EttäNiin kirjoitti:
Siinä nyt on se MegaUberMega Cell-prossun hyöty.. Kannattiko? PS3:n hintaan nähden ei, mutta Sonyn muiden markkinoiden kannalta kyllä. On muuten aika huvittavaa tai uhka rohkeaa että Sony meni melkein kaatamaan PS-brandin pelkästään sen takia että saivat Cell'ille mainosta.


Oletko kenties vajaa älyinen?? PS3 hinnalla (vs xbox hinta) ei ole mitään tekemistä tuon cell-prosessorin kanssa. PS3 maksaa enemmän koska siinä on bluray-asema ja wlanit ja muut härpättimet valmiina jotka ovat boxin tapauksessa ratkaistu vapaaehtoisilla ulkoisilla/erillisillä lisävarusteilla. Että niin... fucking retard

"Multiplattari kehittäjän ei kannata pahemmin kehua puoleen tai toiseen, muuten saattaa tehdä hallaa itselleen ja peleilleen. Siitä tässäkin vain on kyse."

The Edge-magazine julkaisija?? other fucking retard
lainaa
ahahaha

17.05.2009 klo 19.58

EttäNiinkö kirjoitti:
Ai nyt se Cell onkin halpa? Jos sitä vertaa X0:n prossuun, niin hinta/tehosuhteella X0:n vie voiton. Kannattaa muistaa että Sony maksoi lähes yksinään Cellin kehityksen (ja taas kerran MS keräsi kermat päältä jättäen Sonyn maksumieheksi), kun taas BD:llä oli takana isohko liittouma vaikka Sony olikin äänekkäin.. Kun PS3:sta alettiin puhua niin se oli Cell jolla sitä mainostettiin ei niinkään BD, mutta siinä olet oikeassa että BD:kin oli musta hevonen, mutta ei nämä PS3:n alhaiset myynnit ole olleet BD:n kannalta niin tärkeitä kuin se että sony sai leffapomot mukaan...


Niin BD on liittouma... kummasti vaan kaikki royaltyt noista kolisee sonyn kassaan eikä jonkun liittouman.
Nämä jutut ovat täällä aina niin naurettavia. 12-v tietämättämät idiootit itkevät täällä kuinka PS3,bluray,cell... ovat paskoja vain koska kavereilla on ps3 ja itellä ruotonen xbox eikä edes live-kultaa tai kaukosäädintä, niin ei voi pelata netissä eikä katsoa dvd-leffoja (bluraystä nyt puhumattakaan... toisaalta sillä saloran 21" putki töllöllä nyt ihan sama vaikka kattos vhs-filmejä) koska isillä ei ollut rahaa ostaa ps3 kuten kavereiden isillä ja siten ei ole varaa enään myöskään kustantaa liveaikaa tai kakee.... byhyyhyy....
lainaa
mijuve

Rekisteröitynyt 24.11.2008

17.05.2009 klo 20.04

vieras kirjoitti:
lulz taas nähdän että peecee vetää konsolipoikia kuin pässiä narussa. h0h0h00


Kyllä kyllä. Osta ensin se uus 1000€ tai päälle maksava kone, että pyörii "very high":lla taas pelit. :) Kerran ku ostaa sen konsolin nii se tosiaan on ja pysyy sen 5-10 vuotta.

Mulla on nyt PS3 ja semmonen pari vuotta vanha ruoska tietokoneena. Ihan sopivasti tehoja koneessa semmosten vähä vanhempien pelien pelaamiseen ja PS3:lle ostan ne parhaat ja pakolliset sitten.
lainaa
PleikkariinPaadyin

17.05.2009 klo 20.14

Noin vuosi sitten ostin itselleni X0:n, mutta pian huomasin ettei se aja mitään muuta virkaa kuin pelikoneen virkaa, joten ennen kuin kerkisin ostaa suurempaa kovalevyä tai edes wlan adapteria vaihdoin XO:n ps3:een koska:

- Ps3 on muutakin kuin pelikone
* Blue-ray
* Linux

- Ps3:ssa oli tarvittavat lisälaitteet valmiina.
* Wlan
* Kovalevy
* Ilmainen nettipelaaminen

Hintaa konsolille tuli n. 380e sis. kaiken roinan HDMI piuhan toisen ohjaimen kaukosäätimen 1 pelin ja yhden BLUERAY elokuvan.

Ps3:ssa siis tällä hetkellä kiinni Bluethoot yhteydellä toimivat näppäimistö ja hiiri -> Linux

Kätevä mm. Spotify musiikki palvelun takia.

Xboxin ainut suuri plussa on että sillä voidaan ajaa allekirjoittamattomia pelejä.
lainaa
pööpöileväapina

17.05.2009 klo 20.16

EttäNiinkö kirjoitti:
UberMega kirjoitti:

Bluureihän se troijan hevonen oli / on (sekä myös se kalliimpi osa konsolista) eikä Cell. Joten mitä oikein höpiset?


Ai nyt se Cell onkin halpa? Jos sitä vertaa X0:n prossuun, niin hinta/tehosuhteella X0:n vie voiton. Kannattaa muistaa että Sony maksoi lähes yksinään Cellin kehityksen (ja taas kerran MS keräsi kermat päältä jättäen Sonyn maksumieheksi), kun taas BD:llä oli takana isohko liittouma vaikka Sony olikin äänekkäin.. Kun PS3:sta alettiin puhua niin se oli Cell jolla sitä mainostettiin ei niinkään BD, mutta siinä olet oikeassa että BD:kin oli musta hevonen, mutta ei nämä PS3:n alhaiset myynnit ole olleet BD:n kannalta niin tärkeitä kuin se että sony sai leffapomot mukaan...


Niin no... Mircosoft osti imb:än suunnitellun cpu coren ja laittoi niitä kolme xboxiin. Se on kuitenkin Cellille aika kaukaista sukua. Toiminta periaatteet ovat niin erillaiset. Hyvä se vain on, että yritetään luoda jotai uutta ja tehokasta ja taisi onnistua aika hyvin kun uncharted 2:stakin kattelin :).
lainaa
asd

17.05.2009 klo 20.20

mijuve kirjoitti:
vieras kirjoitti:
lulz taas nähdän että peecee vetää konsolipoikia kuin pässiä narussa. h0h0h00


Kyllä kyllä. Osta ensin se uus 1000€ tai päälle maksava kone, että pyörii "very high":lla taas pelit. :) Kerran ku ostaa sen konsolin nii se tosiaan on ja pysyy sen 5-10 vuotta.

Mulla on nyt PS3 ja semmonen pari vuotta vanha ruoska tietokoneena. Ihan sopivasti tehoja koneessa semmosten vähä vanhempien pelien pelaamiseen ja PS3:lle ostan ne parhaat ja pakolliset sitten.


Köyhät kyykkyyn.
lainaa
UberMega

17.05.2009 klo 20.23

EttäNiinkö kirjoitti:

Ai nyt se Cell onkin halpa?

Ei mikään erityisen halpa mutta alun alkujaankin halvempi kuin Blu-ray, kun puhutaan PS3:n komponenteista.

"iSuppli: 60GB PS3 Costs $840 to Produce
November 16, 2006

An in-depth teardown of the PlayStation 3 shows that the materials and manufacturing costs of the system amount to $805.85 and $840.35 for the 20GB and 60GB version, respectively...

Some of the more expensive PS3 components that were charted by iSuppli include Nvidia’s $129 RSX graphics chip, the $125 blu-ray disc drive and the $89 IBM Cell processor..."

EttäNiinkö kirjoitti:

Kannattaa muistaa että Sony maksoi lähes yksinään Cellin kehityksen

Ei todellakaan maksanut. Sony kehitti CEllin yhteistyössä IBM:n sekä Toshiban kanssa ja kakku jaettiin kesken.

"Cell is a microprocessor architecture jointly developed by Sony Computer Entertainment, Toshiba, and IBM, an alliance known as "STI". The architectural design and first implementation were carried out at the STI Design Center in Austin, Texas over a four-year period beginning March 2001"
lainaa
TaiZuuni

Rekisteröitynyt 01.06.2007

17.05.2009 klo 20.34

Nört... pojilla mennyt ihan uutisen aihe ohi?
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

17.05.2009 klo 20.47

ahahaha kirjoitti:
itellä ruotonen xbox eikä edes live-kultaa tai kaukosäädintä, niin ei voi pelata netissä eikä katsoa dvd-leffoja

Ei tämä keskustelu muuten hirveästi kiinnosta, mutta jottei kenellekään jää asiasta väärää kuvaa, niin Xbox 360 kyllä pyörittää DVD-leffoja ihan ilman kaukosäädintä normaalia padia käyttämällä. Xbox (ykkösboksi) vaati aikanaan kaukosäätimen, jotta DVD-leffoja pystyi katsomaan. Nykyään kaukosäädin on vain lisävaruste sellaista haluaville.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.05.2009 klo 20.48

Kyl meijän pleke o parempi kun teijän boxit, nih.
lainaa
tgrgtkgtrkgogkg

17.05.2009 klo 20.51

llooolllll äksäboxi nopeempi turhilla shader paskoilla XD
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

17.05.2009 klo 21.11

tagman kirjoitti:
Kyl meijän pleke o parempi kun teijän boxit, nih.

Wii o paree sil on Marjo ookko joku rafiikkahoro mitä hä?
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

17.05.2009 klo 21.47

Amiga rules!
lainaa
Shadwu

Rekisteröitynyt 07.06.2008

17.05.2009 klo 22.45

Jarkko kirjoitti:
Amiga rules!

Aika heikot tehot tommoses.
lainaa
Makkonen

17.05.2009 klo 23.23

omg mun parketeissa on ainaki neljä shaveria. se on sitä sellin moniydinosaamista nääs.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

17.05.2009 klo 23.24

tgrgtkgtrkgogkg kirjoitti:
llooolllll äksäboxi nopeempi turhilla shader paskoilla XD


Toki jos ne shaderit on niin paskoja, ni voit palata tekniikassa vajaat 10 vuotta taaksepäin. Eipä ne niin paskoja yhtäkkiä ookaan.
lainaa
Meitzi

17.05.2009 klo 23.30

stammy kirjoitti:
Ihan jo varoiksi ennakkoon:
http://i43.tinypic.com/4tlg7r.jpg


Tossa o 24" + 46"
http://koti.mbnet.fi/meitzi/nayttis.jpg
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

17.05.2009 klo 23.46

Meitzi kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Ihan jo varoiksi ennakkoon:
http://i43.tinypic.com/4tlg7r.jpg


Tossa o 24" + 46"
http://koti.mbnet.fi/meitzi/nayttis.jpg

Hmm...Ihan jees, mut Masal on silti parempi tuoli.

Sanotaas nyt uutiseenkin jotain järkevää:

Odotan kyllä innolla miltä CryEngine 3 tulee konsolillani näyttämään. Toisaalta monet pelit ovat sen jo todistaneet, että pelkällä silmäkarkilla ei pitkälle pötkitä, joten sinänsä tällaiset pelimoottorihehkuttelut eivät vielä yksinään takaa ostopäätöstä. Jää nähtäväksi millaisen pelin saavat pykätyksi tämän kivan moottorinsa ympärille.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

18.05.2009 klo 01.12

yksnolla kirjoitti:
vieras kirjoitti:
lulz taas nähdän että peecee vetää konsolipoikia kuin pässiä narussa. h0h0h00


lolz taas nähdän että peecee-pojat tulee itkemään koska eivät saa kun paskoja käännöksiä lalz lilz lölz, jatkahan sinäkin sitä päivittäistä puuceesi päivittelyä että matopelis pyörii. h4h4h4h4

Ei me mitään käännöksiä edes tarvita kun meillä on muutenkin niin paljon hyviä pelejä pelattavanamme jo edellisen 30 vuoden ajalta ja siihen sisältyy miltein kaikki aikaisemmat pelikone sukupolvetkin mukaan. Hä! Kukas nyt on kingi? Windows ja Gnu/Linux vaiko se halpa vuotava maitotölkki joka kulkee Xbox 360n nimellä? :D

PS3:n muuten kuuluu tässä kisassa PC-leiriin. ;D
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

18.05.2009 klo 01.18

Meitzi kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Ihan jo varoiksi ennakkoon: http://i43.tinypic.com/4tlg7r.jpg

Tossa o 24" + 46"
http://koti.mbnet.fi/meitzi/nayttis.jpg

haha, ekassa kuvassa tyypillä on mac os x pyörimässä ruudulla! :D
Jälkimmäisellä on todennäköisesti Gnu/Linux ja XEarth softa päällä. Tietysti se voi olla melkein mitä tahansa muutakin kuten PS3:n RSS uutisten lukijakin.
lainaa
Tane

Rekisteröitynyt 26.06.2007

18.05.2009 klo 02.00

No ei se ainakaan xbox ole :D:D:D
lainaa
Jormapen

18.05.2009 klo 07.25

mijuve kirjoitti:
vieras kirjoitti:
lulz taas nähdän että peecee vetää konsolipoikia kuin pässiä narussa. h0h0h00


Kyllä kyllä. Osta ensin se uus 1000€ tai päälle maksava kone, että pyörii "very high":lla taas pelit. :) Kerran ku ostaa sen konsolin nii se tosiaan on ja pysyy sen 5-10 vuotta.

Mulla on nyt PS3 ja semmonen pari vuotta vanha ruoska tietokoneena. Ihan sopivasti tehoja koneessa semmosten vähä vanhempien pelien pelaamiseen ja PS3:lle ostan ne parhaat ja pakolliset sitten.


Jaah.. Itse kokosin koneeni noin 450 eurolla, 2 vuotta sitten. Tällä hetkellä melkeen kaikki uudetkin pelit pyörivät täysillä grafiikoilla. Ainoa ongelma on tuuletin, jonka uusiminen maksaa sitten sen 10-60€. Eiköhän tällä koneella vielä se vuosi mennä, sitten investoi sen 200€ sen päivittämiseen ja kaikki pyörii taas.

Käyttää sitä järkee sillonku sitä kasaa, niin saattaa aika halvalla päästä. Luulisin että noin 1000 euron koneella tulos olisi ihan sama, mutta hintaa se 550€ enemmän.
lainaa
joopa

18.05.2009 klo 08.20

kuka gay käyttää linuxia pleikalla.. bluraylla ei tee mitään kun leffat maksaa 30 euroa. mielummin hommaan dvd:n tai varmuuskopioin =) blueray leffan ja katon hdmi:n kautta telkulta. x0 on pelikone, eikä mikään paskaa täynnä oleva medialaite. hinnassa huomaa. itsellä oli linux vanhassa boxissa ja ihan turhuutta, tietokoneet sitä varten. ainoo syy ostaa pleikka on jos on leffahullu ja ostelee muutenki paljon ja hinnalla ei niinkään väliä. parasta onki ku jotku apinat kehuu blurayta ja telkkuna ei ees oo fullhd! naurattaa vaan! omasta mielestä x0lla paremmat pelit, mutta jos diggaa enemmän ps3 pelivalikoimasta ni se on hyvä syy ostaa konsoli, vaikka saaki kasan turhaa päälle jota suurin osa perusjannuista ei tartte.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.05.2009 klo 10.11

PS3:ssa näytönohjain on myös aika ikävä komponentti. Sony ostaa jokaisen näytönohjaimen Nvidialta, joka sanelee hinnan. Jos jossain vaiheessa Sony ei pääse Nvidian kanssa yhteisymmärrykseen hinnan tai jonkun muun kanssa tuossa näytönohjaimessa, niin se on bye bye PS3.

Itse asiassa noin kävi alkuperäiselle Xboxille. Siis MS ei voi myydä kyseistä laitetta, koska sillä tuli erimielisyyksiä Nvidian kanssa ja näin Xbox hävisi markkinoilta todella nopeasti. Muutenhan MS varmaan möisi sitä edelleenkin.
lainaa
Radikus

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.05.2009 klo 11.32

Meitzi kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Ihan jo varoiksi ennakkoon:
http://i43.tinypic.com/4tlg7r.jpg


Tossa o 24" + 46"
http://koti.mbnet.fi/meitzi/nayttis.jpg


Amatöörit.

40" ja 90"

http://www.nesretro.com/Displays2.jpg

http://www.nesretro.com/Displays.jpg

stammy kirjoitti:
Hmm...Ihan jees, mut Masal on silti parempi tuoli.


http://www.nesretro.com/ElSofas.jpg
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

18.05.2009 klo 12.44

Neoncat kirjoitti:
PS3:ssa näytönohjain on myös aika ikävä komponentti. Sony ostaa jokaisen näytönohjaimen Nvidialta, joka sanelee hinnan. Jos jossain vaiheessa Sony ei pääse Nvidian kanssa yhteisymmärrykseen hinnan tai jonkun muun kanssa tuossa näytönohjaimessa, niin se on bye bye PS3.

Itse asiassa noin kävi alkuperäiselle Xboxille. Siis MS ei voi myydä kyseistä laitetta, koska sillä tuli erimielisyyksiä Nvidian kanssa ja näin Xbox hävisi markkinoilta todella nopeasti. Muutenhan MS varmaan möisi sitä edelleenkin.

No ihan samoinhan voi käydä XO:llekin jolle Ati tekee näytönohjaimet tai minkä tahansa ulkopuolisen firman kanssa kenelle tahansa konsolivalmistajista.

Lisäksi MS ja Nvidia pääsivät silloin sopuun ja xboxien kehitys jatkui normaalisti. Ja lisäksi tuo kiista lähti siitä, kun MS vaati Nvidiaa tuottamaan noita piirejä heille niin halvalla, että jokainen piiri olisi tuottanut Nvidialle tappiota.
lainaa
aiaiaia

18.05.2009 klo 13.08

Neoncat kirjoitti:
PS3:ssa näytönohjain on myös aika ikävä komponentti. Sony ostaa jokaisen näytönohjaimen Nvidialta, joka sanelee hinnan. Jos jossain vaiheessa Sony ei pääse Nvidian kanssa yhteisymmärrykseen hinnan tai jonkun muun kanssa tuossa näytönohjaimessa, niin se on bye bye PS3.

Itse asiassa noin kävi alkuperäiselle Xboxille. Siis MS ei voi myydä kyseistä laitetta, koska sillä tuli erimielisyyksiä Nvidian kanssa ja näin Xbox hävisi markkinoilta todella nopeasti. Muutenhan MS varmaan möisi sitä edelleenkin.



AAAAHAHAHHHAAAAAHHAH!!!!!!
Ei sit siis V&%TTU!!!! MS ajoi aikanaan boxin alas vain ja ainoastaan kahdesta syystä 1. se oli hävinnyt ps2:selle jo selkä voitolla ja 2. xbox-360 oli juuri saatu markkinoille tai kaikkialla viimeistään juuri tulossa markkinoille. Kaikki voimavarat siis pistettiin uuteen konsolisukupolveen koska se kerkisi ensin markkinoille ja oli tehtävä kaulaa muihin kun vielä kerkiää käyttämään hyväkseen tätä etumatkaa, koska ei tiedetty vielä mitä nintendo tarkalleen ottaen tulisi tarjoamaan.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

18.05.2009 klo 13.33

Jännä juttu minkälainen viestiketju tästä ennakko-odotusten jälkeen muodostui. Taitaa pleikkapuolella pikkuhiljaa uho laantua tehojen ylivoimaisuudesta, kun niitä ei puitu oikeastaan ollenkaan :D Mites silleen?
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.05.2009 klo 15.41

tagman kirjoitti:

No ihan samoinhan voi käydä XO:llekin jolle Ati tekee näytönohjaimet tai minkä tahansa ulkopuolisen firman kanssa kenelle tahansa konsolivalmistajista.

Lisäksi MS ja Nvidia pääsivät silloin sopuun ja xboxien kehitys jatkui normaalisti. Ja lisäksi tuo kiista lähti siitä, kun MS vaati Nvidiaa tuottamaan noita piirejä heille niin halvalla, että jokainen piiri olisi tuottanut Nvidialle tappiota.

Aivan, ihan loppujen lopuksi MS vaati liikaa.

"NVIDIA ceased production of the Xbox's GPU in August 2005, which marked the end of Xbox production and the quick release of the Xbox 360 on November 22, 2005."
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox

Ja noin ei voi käydä X360:ssa, koska MS sai jo opikseen tuosta Nvidian kanssa käydystä 'sodasta'. X360:n gpu:n teknologia on MS:n omistuksessa ja se voi tehdä about mitä haluaa sillä.

"Also keep in mind that Microsoft owns this technology and while there is certainly a good amount of technology sharing between ATI and Microsoft, Microsoft has the ability to make their own changes and take the part anywhere in the world to be fabricated. So while it is ATI’s design, it is fundamentally Microsoft’s GPU."

http://www.hardocp.com/article.html?art=Nzcx

(Tietääkseni Nintendo taas on tehnyt näin aina.)
lainaa
Crymore

18.05.2009 klo 16.26

Keskkeis kirjoitti:
Jännä juttu minkälainen viestiketju tästä ennakko-odotusten jälkeen muodostui. Taitaa pleikkapuolella pikkuhiljaa uho laantua tehojen ylivoimaisuudesta, kun niitä ei puitu oikeastaan ollenkaan :D Mites silleen?

Boxi on jo jyrätty graafisesti. Tsekkaa esim. KZ2, Uncharted2, GoW3, Heavy Rain, GT5... Ei mulla muuta.
lainaa
EttäNiin

18.05.2009 klo 16.51

tagman kirjoitti:
Kyl meijän pleke o parempi kun teijän boxit, nih.


Sanoo Peliplaneetan konsolisotija nro.1:
XBox360 Vs. PS3 Vs. Wii-ketjun kaksi viimeisintä viestiä on Tagman-nimimerkiltä..
http://www.peliplaneetta.net/keskustelut/aihe?fid=44&tid=
lainaa
lolledo

18.05.2009 klo 16.57

joopa kirjoitti:
kuka gay käyttää linuxia pleikalla.. bluraylla ei tee mitään kun leffat maksaa 30 euroa. mielummin hommaan dvd:n tai varmuuskopioin =) blueray leffan ja katon hdmi:n kautta telkulta. x0 on pelikone, eikä mikään paskaa täynnä oleva medialaite. hinnassa huomaa. itsellä oli linux vanhassa boxissa ja ihan turhuutta, tietokoneet sitä varten. ainoo syy ostaa pleikka on jos on leffahullu ja ostelee muutenki paljon ja hinnalla ei niinkään väliä. parasta onki ku jotku apinat kehuu blurayta ja telkkuna ei ees oo fullhd! naurattaa vaan! omasta mielestä x0lla paremmat pelit, mutta jos diggaa enemmän ps3 pelivalikoimasta ni se on hyvä syy ostaa konsoli, vaikka saaki kasan turhaa päälle jota suurin osa perusjannuista ei tartte.


Nii, x0 onkin köyhille. :) Pah, itse omistan molemmat ja osa peleistä toimii paremmin x0 kun taas toiset ps3. esm. GtaIV on paljo mukavempi pelata x0:lla. PS3:sessa ilmanen nettipeli, joten NHL09 pyörii meikällä PS3:sessa enite. Tietty BluRay toistin on huippu luokkaa PS3:sessa. X0:n ohjain on parempi ku PS3. Omille peukuille PS3:sen tattien liikerata on jotenki liian suuri ja peukalot tahtoo aina lipsua. X0:ssa myös mukavat kuopat ohjaimessa. Molemmista laitteista löytyy hyviä puolia, mutta jos pelkästään pelikonetta kaipaa niin kyllä olisin x0:n kannalla...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

18.05.2009 klo 17.13

EttäNiin kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Kyl meijän pleke o parempi kun teijän boxit, nih.


Sanoo Peliplaneetan konsolisotija nro.1:
XBox360 Vs. PS3 Vs. Wii-ketjun kaksi viimeisintä viestiä on Tagman-nimimerkiltä..
http://www.peliplaneetta.net/keskustelut/aihe?fid=44&tid=

Niin, ja pointti oli?
lainaa
Ääää

18.05.2009 klo 20.54

ahahaha kirjoitti:
EttäNiinkö kirjoitti:
Ai nyt se Cell onkin halpa? Jos sitä vertaa X0:n prossuun, niin hinta/tehosuhteella X0:n vie voiton. Kannattaa muistaa että Sony maksoi lähes yksinään Cellin kehityksen (ja taas kerran MS keräsi kermat päältä jättäen Sonyn maksumieheksi), kun taas BD:llä oli takana isohko liittouma vaikka Sony olikin äänekkäin.. Kun PS3:sta alettiin puhua niin se oli Cell jolla sitä mainostettiin ei niinkään BD, mutta siinä olet oikeassa että BD:kin oli musta hevonen, mutta ei nämä PS3:n alhaiset myynnit ole olleet BD:n kannalta niin tärkeitä kuin se että sony sai leffapomot mukaan...


Niin BD on liittouma... kummasti vaan kaikki royaltyt noista kolisee sonyn kassaan eikä jonkun liittouman.
Nämä jutut ovat täällä aina niin naurettavia. 12-v tietämättämät idiootit itkevät täällä kuinka PS3,bluray,cell... ovat paskoja vain koska kavereilla on ps3 ja itellä ruotonen xbox eikä edes live-kultaa tai kaukosäädintä, niin ei voi pelata netissä eikä katsoa dvd-leffoja (bluraystä nyt puhumattakaan... toisaalta sillä saloran 21" putki töllöllä nyt ihan sama vaikka kattos vhs-filmejä) koska isillä ei ollut rahaa ostaa ps3 kuten kavereiden isillä ja siten ei ole varaa enään myöskään kustantaa liveaikaa tai kakee.... byhyyhyy....

Minusta tuntuu että sinulla ei ole kaikki kotona. Jäikö lääkkeet ottamatta?
lainaa
Ääää

18.05.2009 klo 21.04

tagman kirjoitti:
EttäNiin kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Kyl meijän pleke o parempi kun teijän boxit, nih.


Sanoo Peliplaneetan konsolisotija nro.1:
XBox360 Vs. PS3 Vs. Wii-ketjun kaksi viimeisintä viestiä on Tagman-nimimerkiltä..
http://www.peliplaneetta.net/keskustelut/aihe?fid=44&tid=

Niin, ja pointti oli?

Se, että olet outo koska sinulla on päähänpinttymä puolustaa PS3:sta. Oletko koskaan ajatellut miksi näin on? Siis MIKSI sinä HALUAT puolustaa jotain hiton pelikonsolia? Onko se mielestäsi tervettä???
lainaa
Secundaroskaa

18.05.2009 klo 21.25

Crymore kirjoitti:

Boxi on jo jyrätty graafisesti. Tsekkaa esim. KZ2, Uncharted2, GoW3, Heavy Rain, GT5... Ei mulla muuta.

Onneks grafiikat eivät tee peliä, muutenhan nuo vois olla jopa hyviä pelejä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

18.05.2009 klo 22.23

Ääää kirjoitti:
tagman kirjoitti:
EttäNiin kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Kyl meijän pleke o parempi kun teijän boxit, nih.


Sanoo Peliplaneetan konsolisotija nro.1:
XBox360 Vs. PS3 Vs. Wii-ketjun kaksi viimeisintä viestiä on Tagman-nimimerkiltä..
http://www.peliplaneetta.net/keskustelut/aihe?fid=44&tid=

Niin, ja pointti oli?

Se, että olet outo koska sinulla on päähänpinttymä puolustaa PS3:sta. Oletko koskaan ajatellut miksi näin on? Siis MIKSI sinä HALUAT puolustaa jotain hiton pelikonsolia? Onko se mielestäsi tervettä???

Tottakai minä puolustan rakkaintani ja mitä epänormaalia siinä on?
.
.
No ei vaiskaan, en ole hullu fanaatikko:D Puolustan PS3:sta koska se on hyvä pelikone ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Lisäksi väitteleminen on mukavaa. En ole PS3:n kilpailijoita vastaan siksi, koska ne ovat PS3:n kilpailijoita, enkä myöskään ole niin fanaattinen kuin miltä saataan kuulostaa.
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

19.05.2009 klo 04.30

vieras kirjoitti:
lulz taas nähdän että peecee vetää konsolipoikia kuin pässiä narussa. h0h0h00


Tämä artikkelihan sen oikein lopullisesti todisti, kun sanotaan, että vastaa keski- tai korkeatasoista PC:tä.
lainaa
joopa

19.05.2009 klo 08.36

lolledo@
oon samaa mieltä kaikessa mitä sanoit! =D just näin...
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

19.05.2009 klo 09.15

Crymore kirjoitti:
Keskkeis kirjoitti:
Jännä juttu minkälainen viestiketju tästä ennakko-odotusten jälkeen muodostui. Taitaa pleikkapuolella pikkuhiljaa uho laantua tehojen ylivoimaisuudesta, kun niitä ei puitu oikeastaan ollenkaan :D Mites silleen?

Boxi on jo jyrätty graafisesti. Tsekkaa esim. KZ2, Uncharted2, GoW3, Heavy Rain, GT5... Ei mulla muuta.
...... Tulihan sitä listaa. Noh KZ2 on kiistatta hieno, muita ei khöm ole vielä edes julkaistu.. khöm..
lainaa
Äläitkejosettiedä

19.05.2009 klo 13.01

"Minusta tuntuu että sinulla ei ole kaikki kotona. Jäikö lääkkeet ottamatta?" Mitä se ääää oikein itkee??

Tuo kaverihan puhuu ihan asiaa. Bluray on toteutettu yhteistyössä eri kumppaneiden kanssa kuten esim MD mutta oikeudet kuuluvat Sonylle. Toisin kuten cell-oikeudet jotka ovat nyt ainakin sonyn ja toshiban saatavilla.
Että niin tällä kertaa. Katrkerien ja tyhmien valitusta sanon minä=)
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

20.05.2009 klo 17.09

BD:n "oikeudet" eivät "kuulu" kenellekään. Jos näin olisi niin BD olisi varmasti tehnyt BetaMax:it.

BD:tä hallinnoi BD Assosisaatio jonka suurimpana rahoittajana on mm. Sony. Vaikka onkin totta, että Sony suunnitteli tiiviissä yhteistyössä Philipsin, Pioneerin ja TDK:n kanssa BD:n, mutta Sony ei omista sitä sen enempää kuin mikään näistä kolmesta muustakaan yrityksestä. Eniten BD-hankkeeseen varmasti teki kontribuutiota Pioneer heidän DVDR Blue-projektin muodossa.

Sony ei "omista" Cell B.E.:tä vaan ns. STI-yhteisö johon kuuluvat (S)ony, (T)oshiba ja (I)BM.

Käytännössä homma menee kuitenkin niin, että koska Cell on POWER4 suoritinarkkitehtuurin päälle kasattu Cell on pääasiallisesti IBM:n omistuksessa.

IBM kehitti Cell BE:n Sonyn toimeksiannosta mittatilaustyönä. Toshiba oli lähinnä mukana kehittämässä SPE yksiköiden toimintaa. IBM:n insinöörit keskittyivät kehittämään PPE:n toimintaa ja Sonyn:n insinörtit valvoivat kokoprosessin kulkua ja pitivät huolen, että kehitysyhteistyö toimii. Vähän samaan tapaan kuin AIM-liittoumassa Apple valvoi mitä Motorola ja IBM kehittivät.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(microprocessor)
lainaa
Mazai-

Rekisteröitynyt 25.07.2007

22.05.2009 klo 13.46

Olette säälittäviä. Ostakaa hyvä PC ja pelatkaa iloisesti Crysistä.



Ja olette vielä säälittävämpiä, jos vielä otatte tämän viestin kunnon provona.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

22.05.2009 klo 14.13

Mazai- kirjoitti:
Olette säälittäviä. Ostakaa hyvä PC ja pelatkaa iloisesti Crysistä.

Yhdyn miehen mielipiteeseen. Paras PC jonka voitte rahalla saada on Apple:n Mac Pro ja siihen kun asennatte Windowsin niin johan homma lähti pelittämään. Saatte Crysiksen sellaisenaan kuin se on tarkoitettu pelattavaksi... eli tarkoitettu pelattavaksi Windowsissa. Crysis on suunniteltu Windows-peliksi ja sellaisenaan se on paras. En näe mitään uutta mitä peli- ja medialaitteiden Crysis käännös voisi tarjota sellaista mitä WIndows ei tarjoaisi tai voisi tarjota jos kehittäjät niin haluaisivat.

Miltä teistä tuntuisi jos Halo:t käännettäisiin Windowsille? Anteeksi, mutta niinhän on käynyt ja katsokaa mitä tapahtui. Yleinen mielipide niistä oli, että ne ovat sieluttomia putkiräiskintöjä. Ainakin Windows pelaajien mielestä.

Crysis edustaa kaikkea sitä mitä Windows-alustalla voidaan parhaimmillaan saavuttaa. Kun se siirretään jollekin toiselle alustalle se yksinkertaisesti menettää hohtonsa niin kuin kävi Halolle, Gears of Warille ja monille muille Xbox yksinoikeuksille.

Itsehän tosin argumentoisin tähän vielä, että oliko Crysis edes pelaamisen arvoinen johtuen pelin lyhytikäisyydestä. Koko tuote oli mielestäni vain hyvin tehty pidennetty teknologia demo josta pyydettiin täyttä hintaa, mutta eivät kaikki varmaan näin ajattele. Ei tästä muuten näin isoa debattia olisi tullut. :)
lainaa
Tzeiko

22.05.2009 klo 15.34

@AnXa
Totta, Halo pc:llä = yök! , Boxilla = rock!
Crysis ei vaan jaksa muuten vaan kiinnostaa... sama vaikka olis supernintendolla!
lainaa
Marsu

22.05.2009 klo 16.39

AnXa kirjoitti:

Itsehän tosin argumentoisin tähän vielä, että oliko Crysis edes pelaamisen arvoinen johtuen pelin lyhytikäisyydestä. Koko tuote oli mielestäni vain hyvin tehty pidennetty teknologia demo josta pyydettiin täyttä hintaa, mutta eivät kaikki varmaan näin ajattele. Ei tästä muuten näin isoa debattia olisi tullut. :)

Nimenomaan, ja koska kyseessä on kuitenkin aivoton putkiräiskintä
(vieläpä melko keskinkertainen sellainen, itsekään en ymmärrä mistä tämä Crysis-hehkutus tulee, vai onko se vaan niistä graffoista?) joten itse en näe mitään ongelmaa miksei siitä voisi Cryengine 3:lla varustettuna konsoleillakin nauttia :)
lainaa
Axna

22.05.2009 klo 16.39

AnXa, eiköhän sen nopeimman pelipc:n saa, kun itse kokoaa ja tilaat osat esim. saksasta? Vai oliko tuo Applen mainitseminen "pakkomainonta"? ;)

lainaa
Urpot

23.05.2009 klo 15.25

Ja täällä ne taas suomen nuorimmat insinöörit pätee tietotaidoillaan. Lukekaa muutakin kuin sitä Aku Ankkaa.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

24.05.2009 klo 17.46

Crysis ei itsessään ole putkiräiskintä koska teoriassa siinä voit tehdä ja hakea reittiä ihan miten itse haluat. Mutta se miten pelaajien toimia ohjataan ja tavallaan "pakotetaan" menemään ja tekemään tietyssä järjestyksessä tiettyjä asioita madaltaa sen potentiaalia. Tämä on surullista minusta koska se osoittaa nykytilanteen FPS peleissä sellaisenaan kuin se on. Graafikoissa ja tekniikassa on menty huikeasti eteenpäin, mutta pelimekaanisesti ja sisällöllisesti eletään edelleen vuotta 1996.

Applen mainitsin koska ajattelin, että ihmiset jotka ovat perillä millainen työasema hirmu Mac Pro on ja mihin hintaan se tulee tietävät kuinka turhaa on sellaista lähteä hankkimaan. Vähän tälläinen läppä juuri näitä koneiden rakentajia vastaan ja samalla harrastin itseironiaa koska olen yksinäistä kalliiden pelaamiseen suunnattujen windows koneiden rakentajista.

Jos ette ole muuten tietoisia siitä mitä kaikkea Mac Pro:n sisälle halutessaan saa niin voisin tähän mainita, että esimerkiksi seuraava kokoonpano ei olisi mikään este jos rahakaan ei ole este...

Apple Store kirjoitti:

# Two 2.93GHz Quad-Core Intel Xeon
# 32GB (8x4GB)
# Mac Pro RAID Card
# 4x 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
# 4x NVIDIA GeForce GT 120 512MB
# Two 18x SuperDrives
# Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
# Apple Wireless Mighty Mouse
# Apple Wireless Keyboard (Finnish) and User's Guide
# AirPort Extreme Wi-Fi Card with 802.11n

= 14.798,00 EUR incl. VAT


Tuo ei sisällä muuten mitään softaa. Ei edes käyttöjärjestelmää. :P
lainaa
höh

30.05.2009 klo 18.51

huhhuh... O O
(___)
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova