Alan Waken hahmoanimointi sai piristysruiskeen
Suomalaisen Remedy Entertainmentin neljä vuotta kehitteillä olleen Alan Waken hahmoanimointiin on saatu melkoinen piristysruiske. Develop-sivuston mukaan animointiavuksi on hankittu tietotaitoa Imagination Studiosilta. Remedyn tuottaja Lasse Seppänen kehuu yhteistyön olleen moitteetonta ja motion capture -menetelmällä tallennettujen animaatiojaksojen laadultaan loistavia. Julkaisuajankohtaa Alan Wake ei ole vieläkään saanut, mutta työt projektin parissa jatkuvat kiivaasti.
Keskustelut (15 viestiä)
Rekisteröitynyt 26.09.2007
13.05.2009 klo 17.01
13.05.2009 klo 17.09
Rekisteröitynyt 11.04.2007
13.05.2009 klo 17.25
13.05.2009 klo 17.28
13.05.2009 klo 17.36
13.05.2009 klo 17.38
No on, mutta XO:n kolmelle ytimelle optimointi olikin kyseessä. Peliähän alettiin tekemään about alusta kun päätös XO-versiosta tuli.
13.05.2009 klo 18.32
Innolla odotan peliä ja kaikki materiaali mitä pelistä on nähty on mielestäni ollut ihan AAA-luokkaa. Ja eihän Alan Wakea voinut edes pyörittää niillä alkupään PC:llä. Vai kuinka monella oli 3-4ydin prossu koneessa kun Wakea alettiin tehdä?
Rekisteröitynyt 30.07.2007
13.05.2009 klo 18.41
Alan weikkailee jo, että seuraavalle boxille sitte
Rekisteröitynyt 04.11.2007
13.05.2009 klo 20.54
Rekisteröitynyt 15.09.2008
13.05.2009 klo 22.57
Niimpä niin ja GameFork väitti pelaavansa Alan Waken hyvässä mallissa olevaa testiversiota:D Sama tyyppi joka aloitti mm. MGS4:Oxide huhut. Tästä jutusta saa taas sen kuvan, ettei välipätkiäkään ole vielä tehty ja peli on vielä siinä jamassa ettei siitä ole aikaista testiversiotakaan.
Psst.. On sellasta animaatiota mitä voi tehdä käsin. Sitä käytetään, kunnes tulee Herra Laaduntarkastaja ja sanoo että AW:n animaatiot oli täyttä kuraa ja sitte ratkasuks keksitään uus animaatio. Isketään samoilla nimillä ku entiset ja tadaa! sulla on peli samassa vaiheessa ku viimeks (vaikka melkein valmis) mut sun animaatiot vaan näyttää oikeesti hyvälle.
14.05.2009 klo 09.07
Rekisteröitynyt 04.11.2007
14.05.2009 klo 11.57
Niimpä niin ja GameFork väitti pelaavansa Alan Waken hyvässä mallissa olevaa testiversiota:D Sama tyyppi joka aloitti mm. MGS4:Oxide huhut. Tästä jutusta saa taas sen kuvan, ettei välipätkiäkään ole vielä tehty ja peli on vielä siinä jamassa ettei siitä ole aikaista testiversiotakaan.
Psst.. On sellasta animaatiota mitä voi tehdä käsin. Sitä käytetään, kunnes tulee Herra Laaduntarkastaja ja sanoo että AW:n animaatiot oli täyttä kuraa ja sitte ratkasuks keksitään uus animaatio. Isketään samoilla nimillä ku entiset ja tadaa! sulla on peli samassa vaiheessa ku viimeks (vaikka melkein valmis) mut sun animaatiot vaan näyttää oikeesti hyvälle.
En todellakaan usko että jo tehtyjä animaatioita alettaisiin tekemään uusiksi. Remedy on ollut tapana tehdä ekalla kerralla kunnon jälkeä jota ei tarvitse korjailla ja lisäksi viimekädessä laaduntarkkailun taitaa hoitaa julkaisija eli Microsoft jolle muutenkin on tärkeintä saada pelit mahdollisimman nopeasti ulos ja laatu on toissijainen seikka.
14.05.2009 klo 12.59
Does Alan Sleep FOREVER?? ALAN, WAKE UP!
Ei Alan nuku, Alan vaan wakeboardailee.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
15.05.2009 klo 00.40
Mocap on yksi paskimmista asioista, joita on ikinä tapahtunut peli-animaation saralla. Se taidelaji on mocapin myötä lähes kuollut pelien puolella jo kauan sitten. :´(
02.06.2009 klo 11.18
Mocap on yksi paskimmista asioista, joita on ikinä tapahtunut peli-animaation saralla. Se taidelaji on mocapin myötä lähes kuollut pelien puolella jo kauan sitten. :´(
Nii ja paremmat resoluution tuhos pikselimössötaiteen, mikä vääryys!