Tuorein sisältö

Bizarre Creations paljastaa, kuinka Microsoftilla nousi menestys hattuun

07.05.2009 klo 18.00 | Luettu: 6033 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Project Gotham Racing -sarjasta tuttu Bizarre Creations lähti sarjan neljännen osan valmistuttua Microsoftilta ja liittyi sittemmin Activisionin talliin. Bizarren luova johtaja Martin Chudley paljastaa nyt pelisivusto Edgelle etteivät viimeiset ajat Microsoftin suojissa olleet kovinkaan kummoisia.

Xbox 360:n myötä yliotteen Sonysta ottanut yhtiö alkoi käyttäytyä yritystasolla ylenkatsovasti ja kukkoiltiinpa Bizarrellekin kun nämä kieltäyivät Microsoftin vaatimuksesta julkaista PGR4 peräti kuusi viikkoa etuajassa. Lopulta studion sopimuksesta löytyi kohta, jonka avulla alkuperäisessä julkaisuaikataulussa pysyttiin, eikä kaahailupeliä tarvinnut tuoda markkinoille keskeneräisenä.

V2.fi | Matti Lintula
< Pelihuhut Applen ymp... Somalimerirosvot saa... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (4 viestiä)

i30

07.05.2009 klo 18.08

PGR 4:sta ei olis pitäny julkasta ollenkaa, aivan kamala kuten edeltäjätkin.

BC:ltä on tullut vain 2 hyvää peliä, GW1 ja 2.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.05.2009 klo 18.34

Itse tykkäsin PGR4:stä kovasti ja tykkään edelleen. On se tuhottoman komian näköinen ja tarjoaa ison liudan hienoa kalustoa, joilla driftailla pitkin ratoja. Kunhan peliä ei ryhdy arvioimaan simulaattorina, niin kaikki on hyvin.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

07.05.2009 klo 19.09

Oikein mielenkiintoinen haastattelu. Pieni katkeruus alkoi paistamaan läpi siinä vaiheessa, kun alkoi kitinä siitä, että Microsoft panosti enemmän Forzan markkinointiin kuin heidän tekeleeseensä.

Miekkosen mukaan Forzan bundlaaminen boksin kanssa-->superhyväjuttu, mutta toisaalta PGR2:n bundlaaminen Live-paketin kanssa-->huono juttu. Tämä ei ihan täydellisesti istu minun logiikkaani, ja Forzaan verrattuna heikkoihin (yli miljoonanhan kaikki PGR:t on myynyt, joten ei huono) myynteihin saattaa löytyä syy myös pelien laatu/tyylierosta.

Toinen mielenkiintoinen aspekti haastattelussa on Activisionin yletön hehkuttaminen julkaisijana, joka "antaa heidän tehdä omaa juttuaan rauhassa" ja toimia ikään kuin itsenäisen studion tavoin. Tämä ei välttämättä nyky-Activisionista tule ihan heti mieleen kaikkien pelihyllytysten ja liukuhihnasarjojen jälkeen.

Yhtä kaikki; huono juttuhan se on jos pelintekijöitä hopotetaan julkaisujen kanssa.
lainaa
sitäsaamitätilaa

07.05.2009 klo 23.26

PGR1 ja 2 olivat ehdottomasti sarjan parhaat pelit. Kolmonen oli juosten kustu, eikä nelonen Forza 2:n jälkeen oikein jaksanut kiinnostaa, vaikka kaikin puolin upea olikin.

Itsestään liikoja luulleen pelipajan pullikointi rahoittajaansa vastaan selittääkin sen, miksi PGR4 julkaisuajankohta oli melkeinpä huonoin mahdollinen (muistaakseni viikko Halo3:n jälkeen) sekä miksi PGR4:n mainonta väheni lähes olemattomiin julkaisuajankohdan lähestyessä

... kuin myös sen miksi MS ei ollut kiinnostunut ostamaan puljua itselleen
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova