'PlayStation 3 on edeltäjäänsä helpompi kehitysympäristö'
Ratchet & Clank ja Resistance -peleistä tutun Insomniac Gamesin kenttätaiteilija Nathaniel Bell paljastaa PlayStation 3:n olevan kehitysalustana hänelle itselleen huomattavasti PlayStation 2:sta helpompi. Syy ei ole niinkään konsolitekniikassa kuin Insomniacin kokemuksesta alalla. Studiolla on käytössään lukuisia kehitystyötä helpottavia, itse tehtyjä ohjelmistoja, joita ilman pelinteko olisi painajaista, Bell kertoo The Power Reviewin haastattelussa.
Keskustelut (7 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.03.2009
01.05.2009 klo 00.20
Eikö kyse olekkin ollut juuri siinä, että ps3 on nim omaan paska alusta juuri ja ainoastaan koodareille, niille hepuille ketkä vääntävät moottoria ja semmosia?
Rekisteröitynyt 03.09.2007
01.05.2009 klo 00.44
Eli kenttädesigneri, joka käyttää lähinnä valmiita devkittejä ja ulkoisia ohjelmia, kertoo kuinka helppo alusta ps3 on?
Eikö kyse olekkin ollut juuri siinä, että ps3 on nim omaan paska alusta juuri ja ainoastaan koodareille, niille hepuille ketkä vääntävät moottoria ja semmosia?
Siinä tapauksessa Insomniacilla täytyy olla poikkeuksellisen lahjakkaita ohjelmoijia, jos noinkin kireällä julkaisutahdilla saavat nähdyn tasoista grafiikkaa - melko hyviltähän Insomniacin pelit ovat näyttäneet, vaikkeivat ihan huippuluokkaa olekaan. Pointtisi on kyllä silti hyvä.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
01.05.2009 klo 02.48
Eli kenttädesigneri, joka käyttää lähinnä valmiita devkittejä ja ulkoisia ohjelmia, kertoo kuinka helppo alusta ps3 on?
Eikö kyse olekkin ollut juuri siinä, että ps3 on nim omaan paska alusta juuri ja ainoastaan koodareille, niille hepuille ketkä vääntävät moottoria ja semmosia?
Siinä tapauksessa Insomniacilla täytyy olla poikkeuksellisen lahjakkaita ohjelmoijia, jos noinkin kireällä julkaisutahdilla saavat nähdyn tasoista grafiikkaa - melko hyviltähän Insomniacin pelit ovat näyttäneet, vaikkeivat ihan huippuluokkaa olekaan. Pointtisi on kyllä silti hyvä.
Koodi=grafiikka? häh?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
01.05.2009 klo 09.25
Rekisteröitynyt 30.07.2007
01.05.2009 klo 10.15
Ei sillä etteikö otsikko ja uutinen voisi paikkaansa pitääkin. Onhan PS2:n vaikeasta ohjelmoitavuudesta aina puhuttu.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
01.05.2009 klo 16.15
Koodi=grafiikka? häh?
Jutussahan kerrottiin, että juuri itse tehdyt työkalut tekevät hommasta helppoa - ja kukapa ne työkalut tekisi elleivät sitten tiimin ohjelmoijat. Toki voidaan pohtia, kuinka paljon työkalut oikeasti vaativat "ymmärrystä" itse laitteesta.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
02.05.2009 klo 13.42
V2.fi artikkelin otsikko on huono. PS3 todennäköisesti on vaikeampi alusta kehittää softaa (en mene sanomaan kuinka paljon) verrattuna Microsoftin jo vuosia sitten kehittämiin kehitys kitteihin jotka on tehty Windows ohjelmoinille. Mutta kuinka paljon vaikeampi se sitten on loppupelissä PS2:n nähden? PS2:n kuitenkin on varmaan menestyneimpiä laitteita pelaamisen historiassa ikinä joten tämä kommentti näyttäisi toteen, että PS3:n vaikea ohjelmoitavuus ei ole ainakaan teoriassa sitten loppupelissä mikään este menestykselle.
Kirjoita kommentti