Tuorein sisältö

Duke Nukem Forever saavutti uuden virstanpylvään

15.04.2009 klo 18.01 | Luettu: 19117 kertaa | Teksti: Matti Lintula


3D Realmsin yli 10 vuotta kehitystyön alla ollut Duke Nukem Forever on saavuttanut uuden virstanpylvään, paljastaa ohjaaja George Broussard tuoreessa Twitter-merkinnässään. Broussardin mukaan tehtävälistalla on enää 71 työtä jäljellä kun niitä alkujaan oli noin 800-900. Jatkamme odottelua.

V2.fi | Matti Lintula
< Sony-yksinoikeuksien... Fanipoikapäivitys: O... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (23 viestiä)

aaaaaaa

15.04.2009 klo 18.02

Kilpikonnamaratoonia alkaa muistuttaa tää kehitys ;((
lainaa
LeCtUrE

Rekisteröitynyt 02.10.2007

15.04.2009 klo 18.02

Eli peli ois valmis alle vuodessa? Jos keskimäärin yhessä vuodessa väännetty 80-90 tehtävälistan kohtaa läpi.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

15.04.2009 klo 18.04

Tehtävälistalla on saleen jotain looppeja.
lainaa
Temppa

15.04.2009 klo 18.51

Duke Nukem Forever on suuri vitsi. Väittäisin, että se alkaa olla myös sisäpiirin vitsi ja vitsi ruokkii itseään.

Toisin sanoen kehittäjät ehkä jo tarkoituksella viivyttelevät kehittämisen kanssa, ihan vaan pitääkseen vitsiä yllä ja mahdollisesti taatakseen pysyvän sijan Guinnessin ennätysten kirjassa.
lainaa
Temppa

15.04.2009 klo 18.54

Ja eiköhän valmistuminen viivästy ainakin ensi vuosikymmenen puolelle ihan vaan siksi, että on paljon coolimpaa mukamas kehitellä samaa peliä kolmen eri vuosikymmenen aikana.
lainaa
Torvestatotuus

15.04.2009 klo 18.54

Laiskoja kehittäjiä. Tuolla jatkuvalla viivyttelyllä takaavat ainoastaan sen, että pelimoottori vanhenee kokoajan ja joutuvat jatkuvasti tekemään homman uusiksi, jotta ei näyttäisi vanhentuneelta.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

15.04.2009 klo 20.15

Torvestatotuus kirjoitti:
Laiskoja kehittäjiä. Tuolla jatkuvalla viivyttelyllä takaavat ainoastaan sen, että pelimoottori vanhenee kokoajan ja joutuvat jatkuvasti tekemään homman uusiksi, jotta ei näyttäisi vanhentuneelta.


Sarjakuvamainen ulkoasu voisi sopia loistavasti tähän. Jotain crysis-moottoria en haluaisi nähdä.
lainaa
Mydra

Rekisteröitynyt 05.04.2009

15.04.2009 klo 20.20

Eikä sinänsä moottori vanhene, vaan mallit... Olettaen, että mokomat ovat saaneet tuossa ajassa moottorinsa tehtyä kunnolla. Epäilyttää.
lainaa
Kirsi-Petteri

15.04.2009 klo 20.33

Aijaijai että nuo vanhat kuvankaappaukset olivatkin hieeeeeeenoja silloin joskus. Nyt on tosin jo hieman ajan hammas päässyt järsimään graffan vaikuttavuutta...
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

15.04.2009 klo 21.48

3D realms is about to make us their bitches.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

15.04.2009 klo 22.02

Mydra kirjoitti:
Eikä sinänsä moottori vanhene, vaan mallit... Olettaen, että mokomat ovat saaneet tuossa ajassa moottorinsa tehtyä kunnolla. Epäilyttää.


En tiiä mitä alussa tekivät mutta eipähän ne oo omaa moottoria käyttäny pitkään aikaan. UE3 tais olla viimisin muutos.
lainaa
jounihat

15.04.2009 klo 22.07

Liekö aprillipilaa koko peli? Huhtikuussahan se alunperinkin julkistettiin (en tosin tiedä oliko 1. päivä).
lainaa
RuskeaajaLämmintä

15.04.2009 klo 22.41

Saavat kaiken tehtyä ja huomaavat että aika on ajanut graafisesti jälleen ohi eli vääntävät kaikki taas uusiksi. Joten arvioitu ilmestyminen ehkä kahden vuoden kuluttua. Mutta siitä tulee kyllä sitten jotain niin ennen näkemättömän upeaa, luultavasti ovat tehneet jokaisen hiekanjyvänkin erikseen ja yksilöllisesti.
lainaa
TheMeII

Rekisteröitynyt 23.08.2008

16.04.2009 klo 00.29

Tuli vahingossa huomattua että tuossahan on sama paikka: http://www.v2.fi/pelit/sshot.php?id=971&shotid=8 ja http://www.3drealms.com/duke4/images/dnfshot_sep08_1.jpg
lainaa
Evreka

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

16.04.2009 klo 00.32

Kirsi-Petteri kirjoitti:
Aijaijai että nuo vanhat kuvankaappaukset olivatkin hieeeeeeenoja silloin joskus. Nyt on tosin jo hieman ajan hammas päässyt järsimään graffan vaikuttavuutta...


Juh, vuoden -99 joulukuussa kuolasin noita silloisesta pc-gameristä. Kyllähän ne oli hienoja ja mietin miten saavatkaan noin hienoa grafiikkaa aikaan :>
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

16.04.2009 klo 08.17

Duke Nukem Foreverin kehitys lyhyesti, mitä meni vikaan ja miksi:
1997 - DNF kehitys alkaa Quake 2 moottorin päälle.
1998 - Quake 2 moottorin paska purkautuu niskaan kun huomataan, että moottorin kyvyt eivät riitä ja suurin osa kuvapinnotteista ja 3d-malleista kusee. Siitä huolimatta demoavat E3:lla Quake 2 versiota. Seurasi kuitenkin kesällä vaihto Unreal-moottoriin. Kaikki jo tuotettu materiaali pitää kääntää uusiin formaatteihin.
1999 - Päivitys Unreal 1.5 (Unreal Tournament) moottoriin.
2000 - Gathering of Developers hankkii DNF oikeudet.
2001 - Pitkän käännös prosessin jälkeen demotaan Unreal versiota E3:lla. Gathering of Developers jättää tämän maailman ja DNF:n julkaisuoikeuksista tullut sotku. DNF päätyy Take2:lle.
2002 - Hyppy forkatusta Unreal 1.5 moottorista kehittäjille tarkoitettuun varhaiseen esikatselu versioon Unreal 2.0sta. Grafiikoiden kuten kuvapinnotteiden ja 3D-mallien suuri päivitys. Homma ei toimi. Myöhemmin ilmoitetaan, että DNF on siirretty kokonaan 3DRealmsin oman pelimoottorin päälle joka on osittain forkkausta forkatusta Unreal 1.5sta.
2003 - Take2 yrittää painostaa julkaisemaan Duke Nukem Foreverin etuajassa ja keskeneräisenä. 3DRealms vetää vitun päähän ja kieltäytyy.
2004 - Fysiikka moottori vaihdetaan peli ja viihdelaitteiden (kuten Playstation 3) kanssa paremmin toimivaan malliin.
2005-2007 - peli edistyy, mutta ei ongelmitta. Taloustilanne painaa kehittäjiä etsimään parempia hommia ja DNF kokee viivästymisen 2006 julkaisuikkunasta. Työpaikkoja etsitään ja täytetään 3DRealmsilla. DNF:n scriptaus moottori luodaan tyhjästä uudelleen. Ajoneuvokohtausten motion capturet kuvataan, DNF:n jatko-osasta puhutaan, yleistä viimeistelyä siellä sun täällä, bugien metsästys alkaa.
2008-2009 - Työpaikkoja etsitään edelleen täyttämään puuttuvat paikat, pelistä julkaistaan kolmas demo video jace hall showssa, DNF markkinointi materiaalia tipahtelee sieltä sun täältä, kuvankaappauksia ja äänipätkiä, virallinen ilmoitus bugien metsästyksen loppusuorasta...

eli kyllä se vielä jossain vaiheessa tulee. Oon niin fani, että uskon sen tulevan vielä tänä tai ensi vuonna.

Ja lopuksi Jace Hallin showsta haastattelun pätkä. Miksi on kestänyt näin pitkään?

Jace: "with the most love anyone could possibly [ask the question]: what the fuck is taking so long?"
Broussard & Miller: "There's of course been the hookers and the cocaine, there's been a lot of mistakes, and a lot of lessons we had to learn, and most of all there's been a lot of World of Warcraft."

Syyttäkää Blizzardia myöhästymisestä. :D
lainaa
Pöysti

16.04.2009 klo 19.22

kumpikohan tulee ekana tää vai Alan Wake
lainaa
Lazzi

Rekisteröitynyt 07.05.2008

16.04.2009 klo 20.51

Alan Wake
(Kommentin minimipituus on 10 merkkiä!)
lainaa
-A-

16.04.2009 klo 23.32

Sitten kun peli ei kuitenkaan menesty, kehittäjät menee saunantaakse :P
lainaa
arse12345

Rekisteröitynyt 03.06.2008

20.04.2009 klo 17.26

Kyllä ne vielä ehtii vaihtaa uudempaan pelimoottoriin.
lainaa
Hyypiö

20.04.2009 klo 23.18

Hemmetin nobot!
Jos todella ootatte tätä peliä ja olette yhtiä maailman suurimmista Duke Nukem faneista, niin uskokaa!
Ei mitään ` Sit kun se peli ei ilmestykkään`!
Ne ketkä ei oo Duke faneja painuu hiiteen :)

Duke Rocks!
lainaa
Jonezi

Rekisteröitynyt 23.04.2007

21.04.2009 klo 15.59

Voi että toivon että floppaa niin pahasti.
Saattaisi olla Duke-fanien naamat näkemisen arvoisia :D
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

22.04.2009 klo 17.32

Hyvät merkit on kyllä ilmassa katastrofia ajatellen. Jumalattoman kallis, venähtänyt ja huumoriksi asti hypetetty tuotos. Vaikea vastata odotuksiin.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova