Duke Nukem Forever saavutti uuden virstanpylvään
3D Realmsin yli 10 vuotta kehitystyön alla ollut Duke Nukem Forever on saavuttanut uuden virstanpylvään, paljastaa ohjaaja George Broussard tuoreessa Twitter-merkinnässään. Broussardin mukaan tehtävälistalla on enää 71 työtä jäljellä kun niitä alkujaan oli noin 800-900. Jatkamme odottelua.
Keskustelut (23 viestiä)
15.04.2009 klo 18.02
Rekisteröitynyt 02.10.2007
15.04.2009 klo 18.02
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
15.04.2009 klo 18.04
15.04.2009 klo 18.51
Toisin sanoen kehittäjät ehkä jo tarkoituksella viivyttelevät kehittämisen kanssa, ihan vaan pitääkseen vitsiä yllä ja mahdollisesti taatakseen pysyvän sijan Guinnessin ennätysten kirjassa.
15.04.2009 klo 18.54
15.04.2009 klo 18.54
Rekisteröitynyt 09.01.2008
15.04.2009 klo 20.15
Laiskoja kehittäjiä. Tuolla jatkuvalla viivyttelyllä takaavat ainoastaan sen, että pelimoottori vanhenee kokoajan ja joutuvat jatkuvasti tekemään homman uusiksi, jotta ei näyttäisi vanhentuneelta.
Sarjakuvamainen ulkoasu voisi sopia loistavasti tähän. Jotain crysis-moottoria en haluaisi nähdä.
Rekisteröitynyt 05.04.2009
15.04.2009 klo 20.20
15.04.2009 klo 20.33
Rekisteröitynyt 17.03.2009
15.04.2009 klo 21.48
Rekisteröitynyt 15.09.2008
15.04.2009 klo 22.02
Eikä sinänsä moottori vanhene, vaan mallit... Olettaen, että mokomat ovat saaneet tuossa ajassa moottorinsa tehtyä kunnolla. Epäilyttää.
En tiiä mitä alussa tekivät mutta eipähän ne oo omaa moottoria käyttäny pitkään aikaan. UE3 tais olla viimisin muutos.
15.04.2009 klo 22.07
15.04.2009 klo 22.41
Rekisteröitynyt 23.08.2008
16.04.2009 klo 00.29
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
16.04.2009 klo 00.32
Aijaijai että nuo vanhat kuvankaappaukset olivatkin hieeeeeeenoja silloin joskus. Nyt on tosin jo hieman ajan hammas päässyt järsimään graffan vaikuttavuutta...
Juh, vuoden -99 joulukuussa kuolasin noita silloisesta pc-gameristä. Kyllähän ne oli hienoja ja mietin miten saavatkaan noin hienoa grafiikkaa aikaan :>
Rekisteröitynyt 09.06.2008
16.04.2009 klo 08.17
1997 - DNF kehitys alkaa Quake 2 moottorin päälle.
1998 - Quake 2 moottorin paska purkautuu niskaan kun huomataan, että moottorin kyvyt eivät riitä ja suurin osa kuvapinnotteista ja 3d-malleista kusee. Siitä huolimatta demoavat E3:lla Quake 2 versiota. Seurasi kuitenkin kesällä vaihto Unreal-moottoriin. Kaikki jo tuotettu materiaali pitää kääntää uusiin formaatteihin.
1999 - Päivitys Unreal 1.5 (Unreal Tournament) moottoriin.
2000 - Gathering of Developers hankkii DNF oikeudet.
2001 - Pitkän käännös prosessin jälkeen demotaan Unreal versiota E3:lla. Gathering of Developers jättää tämän maailman ja DNF:n julkaisuoikeuksista tullut sotku. DNF päätyy Take2:lle.
2002 - Hyppy forkatusta Unreal 1.5 moottorista kehittäjille tarkoitettuun varhaiseen esikatselu versioon Unreal 2.0sta. Grafiikoiden kuten kuvapinnotteiden ja 3D-mallien suuri päivitys. Homma ei toimi. Myöhemmin ilmoitetaan, että DNF on siirretty kokonaan 3DRealmsin oman pelimoottorin päälle joka on osittain forkkausta forkatusta Unreal 1.5sta.
2003 - Take2 yrittää painostaa julkaisemaan Duke Nukem Foreverin etuajassa ja keskeneräisenä. 3DRealms vetää vitun päähän ja kieltäytyy.
2004 - Fysiikka moottori vaihdetaan peli ja viihdelaitteiden (kuten Playstation 3) kanssa paremmin toimivaan malliin.
2005-2007 - peli edistyy, mutta ei ongelmitta. Taloustilanne painaa kehittäjiä etsimään parempia hommia ja DNF kokee viivästymisen 2006 julkaisuikkunasta. Työpaikkoja etsitään ja täytetään 3DRealmsilla. DNF:n scriptaus moottori luodaan tyhjästä uudelleen. Ajoneuvokohtausten motion capturet kuvataan, DNF:n jatko-osasta puhutaan, yleistä viimeistelyä siellä sun täällä, bugien metsästys alkaa.
2008-2009 - Työpaikkoja etsitään edelleen täyttämään puuttuvat paikat, pelistä julkaistaan kolmas demo video jace hall showssa, DNF markkinointi materiaalia tipahtelee sieltä sun täältä, kuvankaappauksia ja äänipätkiä, virallinen ilmoitus bugien metsästyksen loppusuorasta...
eli kyllä se vielä jossain vaiheessa tulee. Oon niin fani, että uskon sen tulevan vielä tänä tai ensi vuonna.
Ja lopuksi Jace Hallin showsta haastattelun pätkä. Miksi on kestänyt näin pitkään?
Jace: "with the most love anyone could possibly [ask the question]: what the fuck is taking so long?"
Broussard & Miller: "There's of course been the hookers and the cocaine, there's been a lot of mistakes, and a lot of lessons we had to learn, and most of all there's been a lot of World of Warcraft."
Syyttäkää Blizzardia myöhästymisestä. :D
16.04.2009 klo 19.22
Rekisteröitynyt 07.05.2008
16.04.2009 klo 20.51
(Kommentin minimipituus on 10 merkkiä!)
16.04.2009 klo 23.32
Rekisteröitynyt 03.06.2008
20.04.2009 klo 17.26
20.04.2009 klo 23.18
Jos todella ootatte tätä peliä ja olette yhtiä maailman suurimmista Duke Nukem faneista, niin uskokaa!
Ei mitään ` Sit kun se peli ei ilmestykkään`!
Ne ketkä ei oo Duke faneja painuu hiiteen :)
Duke Rocks!
Rekisteröitynyt 23.04.2007
21.04.2009 klo 15.59
Saattaisi olla Duke-fanien naamat näkemisen arvoisia :D
Moderaattori
Rekisteröitynyt 25.01.2008
22.04.2009 klo 17.32
Kirjoita kommentti