Uutta tietoa suomalaisesta Alan Wakesta
Remedyn pitkään odotetusta Alan Wake -kauhuseikkailusta on herunut uutta tietoa norjalaiselle Gamer.no-sivustolle. Remedyn Oskari Häkkinen paljastaa tiedonjyväsiä mm. pelin juonesta.
Alan Waken kirjailijatausta on jo tiedossa, mutta nyt tiedämme senkin, että Alanin vaimo Alice vie miehensä Bright Fallsin pikkukaupunkiin rentoutumaan ja etsimään inspiraatiota. Pian Alice katoaa ja vaimoaan etsivä Alan alkaa nähdä painajaisia, jotka sekoittuvat karmealla tavalla todellisuuteen. Pääpaino pelissä on tarinalla ja tunnelmalla, jota luodaan peleissä ennennäkemättömällä valaistuksella. Myös toimintaa on mukana, mutta huomattavasti vähemmän kuin Max Payne -peleissä. Peli pyrkii pysymään realistisena ja välttämään Silent Hillien zombi-hyökkäysten tapaisia helppoja säikyttelyjä.
Häkkisen mukaan pelissä seikkaillaan kolmannen persoonan kamerasta Alania tarkkaillen. Tutkimista, toimintaa ja takaa-ajoja sisältävä peli koostuu sisällöltään vaihtelevista jaksoista, Häkkinen tarkentaa. Haastattelussaan Häkkinen rauhoittelee kaikkia, jotka pelkäävät pelin olevan vanhentuneen näköinen julkaisun koittaessa, sillä pelimoottoria on kehitetty jatkuvasti eteenpäin.
Julkaisuajankohtaa Häkkinen ei psykologiselle trillerille suostunut antamaan, mutta toivoo pelin päätyvän kauppoihin mahdollisimman pian. Häkkinen ei ole yksin, sillä Max Payne -pelien jälkeläistä odotellaan varmasti V2.fi:n lukijakunnan keskuudessakin hartaammin kuin kuuta nousevaa.
Keskustelut (12 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.12.2007
26.03.2009 klo 21.03
26.03.2009 klo 21.03
Silti odotan että tämä vielä joskus tulee, eikä käy kuten Duke Nukem Foreverille.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
26.03.2009 klo 22.15
Rekisteröitynyt 10.04.2007
26.03.2009 klo 22.17
Rekisteröitynyt 19.07.2007
26.03.2009 klo 22.29
"realistisena ja välttämään Silent Hillien zombi-hyökkäysten tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"helppoja"
Wait, WHAT!? Miten Silent Hilli ja helpot säikyttelyt liittyvät mitenkään toisiinsa?
Rekisteröitynyt 02.12.2007
26.03.2009 klo 23.44
"Peli pyrkii pysymään realistisena ja välttämään Silent Hillien zombi-hyökkäysten tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"realistisena ja välttämään Silent Hillien zombi-hyökkäysten tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"helppoja"
Wait, WHAT!? Miten Silent Hilli ja helpot säikyttelyt liittyvät mitenkään toisiinsa?
27.03.2009 klo 00.00
Omat odotukseni tästä pelistä on kyllä korkealla.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
27.03.2009 klo 00.08
"Peli pyrkii pysymään realistisena ja välttämään Silent Hillien zombi-hyökkäysten tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"realistisena ja välttämään Silent Hillien zombi-hyökkäysten tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"tapaisia helppoja säikyttelyjä."
"helppoja"
Wait, WHAT!? Miten Silent Hilli ja helpot säikyttelyt liittyvät mitenkään toisiinsa?
Mitä nyt tosta norjankielisestä alkuperäisestä jutusta päätteli, niin oli se Häkkinen se pälli eikä uutisoija. Asiantuntevaa kommentoitia.
Rekisteröitynyt 13.03.2009
27.03.2009 klo 08.50
Minkä hemmetin tärinän jostain helposta säikyttelystä voi ihmiset saada, huhhuhh. Ainut selitys että valittajat omistavat vain PS3:sen.
Peace.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
27.03.2009 klo 09.10
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
27.03.2009 klo 11.29
tai sitte pelkkä xbox360 versio jos Windows versio ilmestyisi paljonkin myöhemmin. Tulis jo.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.03.2009 klo 14.02
Todennäköisesti säikyttelyn sijaan Alan Waken kauhu onkin jatkuvaa ahdistusta ja olemassaolemattoman kuvittelua ja pelkoa. Toivottavasti tunnelma olisi jollain tavoin muinaisen Dark Seedin kaltainen.