Tuorein sisältö

Nytkö loppui PC:iden päivitys?

24.03.2009 klo 14.00 | Luettu: 32792 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


GDC-tapahtumassa esitelty uusi OnLive lupaa, että PC-koneita ei tarvitsisi enää koskaan pelaamisen vuoksi päivittää, kertoo Kotaku. OnLiveen kuuluu Wiitä halvempi laite, sekä palvelu ja pelit pelataan etänä. Omalla koneella katsotaan siis vain kuvaa pelistä, jota koneen ohjaimet ohjaavat. Pelialan ihmisten (Atari, Eidos, Apple) suunnittelema järjestelmä tähtää siihen, että jopa parinsadan euron netbookeilla tai Macbookeilla voisi pelata Crysista täysillä asetuksilla. OnLiveltä luvataan, että videokuva pyörii 720p -tarkkuudella 60 ruutua sekunnissa vailla viivettä.

Lisäetuina systeemistä ovat moninpelit eri koneiden välillä (PC-Mac), ei asennusaikoja, demojen testaus vaikka heti ja mahdollisuus vuokrata ja pelata pelejä välittömästi. Mukana ovat jo EA, THQ, Codemasters, Ubisoft, Atari, Warner Bros., Take-Two, Epic Games ja 2D Boy.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Zeebo aikoo neljänne... Vanhat GameBoy-pelit... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (39 viestiä)

FAMAS

Rekisteröitynyt 10.04.2007

24.03.2009 klo 14.17

Phantomin hengellinen seuraaja.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

24.03.2009 klo 14.22

Jos tämä toimii, niin mullistaa kyllä täysin PC-pelaamisen. Jaksan kyllä olla skeptinen sen suhteen, että sekä heidän servereissään että ihmisten yhteyksissä on tarpeeksi tehoa homman pyörittämiseen varsinkaan, jos on tarkoitus pelata jotain nopeaa räiskintäpeliä hyvällä kuvanlaadulla.
lainaa
jaeger

Rekisteröitynyt 19.04.2007

24.03.2009 klo 14.26

Täytyy vain toivoa, että tää todella toimii. Pikkuisen epäilyttää kyllä, että miten riittää resurssit, jos pari miljoonaa ihmistä käyttää tätä samaan aikaan. Jos toimii, niin on varmasti todella mullistava juttu ja itse tulen ainakin löytymään asiakaslistoilta. Hienoa jos vihdoin saadaan joku järki tuohon PC -pelaamiseen ja älyttömiin laitevaatimuksiin. Mitähän konsoleille käy tämän jälkeen?
lainaa
TheAvenger

Rekisteröitynyt 14.10.2008

24.03.2009 klo 14.29

Idea on hieno, mutta saa nähdä miten käytännössä toimii...
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

24.03.2009 klo 14.34

Mitenkähän ratkaisevat input lag-ongelman? Nykyisin jo langaton ohjain + töffönäytöt ja telkkarit tuottavat joissain tapauksissa liian suuren input lagin(Siis, moi liikutan ukkoani niin se liikkuu vasta sekunnin päästä.). Toinen ongelma on laskentatehon saaminen. Viimeisenä yhteydet eivät todellakaan ole mitenkään vakaita nykyisin ja tuollaisen käyttö voisi olla hieman ikävä ISP:lle varsinkin isoissa asuinryhmittymissä. Tietysti myös takapajulalle yhteydet eivät ole mitkään kovin hyvät nykyisin. :)
lainaa
Bamboocha

Rekisteröitynyt 17.09.2007

24.03.2009 klo 14.41

Näyttää aivan helvetin hyvältä. Toivon oikeasti että tämä toimii ja että tällä on kirkas tulevaisuus :]
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

24.03.2009 klo 14.45

Vailla viivettä... Jaa, ei fysiikan lait päde noiden laitteisiin vai? Tainnu jäädä sopivasti myös mainitsematta minkälaisen yhteyden tuo 720p 60fps tarvitsee. Lisäksi hinnoista on hyvä olla hyshys. Ettei olisi pientä huijausta _taas_ kyseessä.

Tietenkin tuollainen sopisi sellaisille jotka haluavat itse vähemmän säätää sen koneen kanssa, joten toivon oikeastaan että olen väärässä ja palvelusta tulisi hyvä ja menestyvä. :)
lainaa
Juspe

24.03.2009 klo 14.45

Tämä ei ikävä kyllä tule ikinä toimimaan. Ei ainakaan missään first-person shootereissa tai autopeleissä. End-to-end latenssi (koneelta serverille) nousee väkisin vähintään kymmeniin millisekunteihin joka tekee pelaamisesta kauhean lagittavaa. Ehkä korkeintaan jotain leikkipelejä voi pelata. Jos ajatellaan, että data kulkisi valonnopeutta (mitä se ei voi tehdä, kun välissä on kuitenkin useita reitittimiä) tulisi 1ms verkkolagia jokaisen reilun parin sadan kilometrin välein. Eli jos pelaaja on Suomessa ja serveri jenkeissä voisi ajatella, että kun käännät ohjaimesta vasemmalle, niin sekunnin päästä ehkä jotain tapahtuu ;) Lisäksi HD contentin pakkaaminen 5-8mbps:ään on ihan vitsi. Oikean FullHD contentin streamaus ei onnistu edes paikallisessa 100mbit verkossa lagittomasta. Vaatii nopeat koneet ja gigabitin verkon. Ehkä tämä firma koittaa vaan saada jotain vaporwarea ulos ja toivoa, että joku (esim. MS) ostaa pois kalliilla...
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

24.03.2009 klo 14.53

Kannattaa toki muistaa, että tämä on vasta kehitysasteella oleva konsepti. En usko millään, että tuota olisi mahdollista toteuttaa isommassa mittakaavassa nyky-yhteyksien varaan. Tulevaisuudessa ehkä, mutta uskoisin tuon läpimurtoon menevän vielä vuosia.

Järjestelmä vaatii vähintään 1.5 megabitin yhteyden. HD resoilla pyörivät pelit vaativat vähintään 5 megabitin yhteyden (väittää kokatkun sivut. Toinen juttu on vielä se, että voiko HD matsua yleensäkään saada noin hitaan yhteyden yli). Käytännössä siis 8 megabitin yhteys on vähintään oltava. Operaattoreilla kun ei nykyisin ole mitään velvollisuutta tarjota tuon nimellisnopeuden mukaista yhteyttä vaan se on aina (hyvässä tapauksessa) jonkin verran hitaampi. Huonossa tapauksessa se on merkittävästi myytyä yhteyttä hitaampi.

Eipä silti. Erittäin mielenkiintoinen idea. Piratismille se olisi erittäin hyvä vastaisku. Kiinnostaisi myös tietää millaiset kk-maksut tuossa palvelussa tulisi olemaan. Sieltä pitäisi myös löytyä lähes kaikki uudet ja vahat pelit että siitä viitsisi maksaa.

Onnistuessaan tämä palvelu olisi kaikkien pelikoneiden loppu. Se olisi kuluttajan kannalta hyvä asia koska kehittäjät pystyisivät optimoimaan pelinsä pyörimään vain yhdellä laitteistotyypillä.

Saa nähdä miten käy. Olen kyllä äärimmäisen skeptinen tämän suhteen. Jotain purkkia varmaan jossain vaiheessa tulee ulos, mutta epäilen sen epäonnistuvan surkeasti.
lainaa
gheeD

Rekisteröitynyt 03.01.2008

24.03.2009 klo 14.58

crom kirjoitti:
Tainnu jäädä sopivasti myös mainitsematta minkälaisen yhteyden tuo 720p 60fps tarvitsee.


Sehän ihan selvästi sen kertoi videossa.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

24.03.2009 klo 14.59

Minä ainakin joudun konsoleilla turruttamaan jatkossakin, kun ei PC:hin löydy kiinnostusta, eikä netti streemaa kunnolla edes high guality Youtube-videota. :D
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

24.03.2009 klo 15.00

Tossa ekan videon lopussahan tuo kerto miten tuo toimii ja siinä kuullema käytetään jotain uutta teknologiaa, jonka kehittämisessä meni seitsemän vuotta. Eli pelaamisen pitäis tapahtua samalla tavalla kuin pelaisi ihan normaalisti omalla koneella -> ei lagia.

Saas nähdä. Vaikuttaa älyttömän lupaavalta.
lainaa
Roni

24.03.2009 klo 15.12

Tahtoo Full HD eikä 720p!
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

24.03.2009 klo 15.17

Toisaalta jos tuota hieman hioisi tuota ideaa, niin paikallispalvelimet auttaisivat aika paljon tuossa input lagissa. Tosin sekin toisi vähän liian monta ms:ää intensiivisissä peleissä.
lainaa
Matti

24.03.2009 klo 15.17

Olin GDC tapahtumassa vuonna 2000 taikka 1999 jolloin jo vastaavaa tekniikkaa esiteltiin ja läpimurron piti silloinkin tulla "ihan kohta". Eipä ole mitään mullistavaa kuulunut.

Silloin hengen mukaisesti tekniikkaa esiteltiin iPAQ laitteilla ja sen WLAN kortilla hoitui yhteys. Peleinä taisi olla joku Quake ja Tux Racer ainakin. Tässä tapauksessa pelipalvelin oli WLAN verkon toisessa päässä ja tekniikkaa suunniteltiin käytettäväksi esim. lentokoneessa jossa matkustaja voisi vuokrata iPAQ laitteen lennon ajaksi pelaamista varten. Toimi kyllä ihan hyvin ainakin demolaitteilla ja muistan lukeneeni että briteissä jotain kauppaa tms silloin saivat aikaiseksikin.

Kuitenkin epäilen että tällä konseptilla ei hirveästi ole käytännössä tulevaisuutta, vaikka ideana ja paperilla hienolta kuullostaakin.
lainaa
Heke32

Rekisteröitynyt 24.06.2008

24.03.2009 klo 15.29

Epäilen kyllä myöskin, että ei tule käytännössä toimimaan. Valitettavasti.
lainaa
Skeke

Rekisteröitynyt 22.09.2008

24.03.2009 klo 16.01

Toivottavasti ei onnistu. Sitten saisi sanoa Pleikalle hyvästit :D. Ei vaineskaan. Hyvä keksintöhän tuo olisi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.03.2009 klo 16.11

Aika skeptinen olen tuon suhteen. Aika hankala uskoa ettei tuossa ole mitään häiritsevää viivettä. Miten esimerkiksi verkkopelaaminen tuolla onnistuisi?
lainaa
Kriisi

24.03.2009 klo 16.21

Vaikka fysiikan lait saataisiinkin kumottua, niin systeemin onnistuminen merkitsisi että pelaaminen menisi yhä enemmän siihen, että maksetaan vain käyttöoikeuksista, eli pahimmassa tapauksessa rahastetaan kaikki perheenjäsenet erikseen saman pelin pelaamisesta jne. Käytettyjen pelien markkinoita saisi kivasti kuivatettua, piratismin kahlitsemisesta puhumattakaan, mistä varmasti pelivalmistajat tykkäävät, enkä väitä etteikö tuollainen ratkaisu olisi huomattavasti humaanimpaa kuin kotiäitien ja eläikeläisten sokkohaastot oikeuteen. Mutta vaarana on, että pidemmän päälle kuluttajalle saattaisi lähinnä jäädä pelkkä oikeus maksaa. Ja maksaa vielä kerran.
lainaa
Juspe

24.03.2009 klo 16.22

No vaikka 7 vuotta olis kuinka kehittäneet, niin fysiikan lakeja ei mitenkään pysty muuttamaan. Valon nopeus on valon nopeus ja sitä nopeammin ei voida mitenkään tietoa siirtää (eikä käytännössä edes lähellekään sitä, koska verkossa on aktiivilaitteita välissä).

Lisäksi vielä tuo vaatisi sellaista laajakaistaa ettei sitä saa kuin kaupungeissa ja miettikääpä minkälainen serverin pitäisi olla, että se jaksaisi pyörittää esim. 500 Crysis peliä ;) Sitten jos palvelutarjoajalla on serveri jokaista pelaajaa kohden niin tulee halvemmaksi ostaa PS3.

Big time failure.
lainaa
SeppoTaalasmaa

24.03.2009 klo 16.44

Olen odottanut tämän keksinnön valmistumista jo vuosia.
lainaa
MoZo

24.03.2009 klo 16.55

Juu ei oikein jaksa uskoa tähän..

Ja vielä ilman lagia muka.. huh huh
lainaa
Peluri

24.03.2009 klo 17.13

Muistelen lukeneeni aiemmin samantapaisesta palvelusta, jossa lagittomuus piti taata ennakoimalla. Esim. räiskinnöissä voi yleensä tehdä vain muutamaa asiaa kerrallaan. Toimminnot eteen, taakse, sivulle, kyykkyyn ennakoidaan servereillä joitain millisekunteja eteenpäin ja käyttäjälle lähetetään useita hieman toisistaan poikkeavia versioita, ja kun käyttäjä painaa jotain nappia näytetään käyttäjälle sitten "oikea" versio.
lainaa
commodore64

24.03.2009 klo 17.46

Ei tuu koskaan yleistyyn tollanen.
lainaa
Gamehero

Rekisteröitynyt 29.05.2008

24.03.2009 klo 17.56

Kuulostaa turhan kunnianhimoiselta projektilta. Onhan se hienoa toki jos tulee toimimaan, mutta saa nyt nähdä.
lainaa
JayeizH

Rekisteröitynyt 06.08.2007

24.03.2009 klo 18.29

Eli jos sieltä tulee periaatteessa pelkkä kuva niin nopeasti laskettuna 60fps peli: 1280x720x24x60=1327104000bit. Eli about 1327mbit/s nettiyhteys. 30fps peli noin puolet tosta eli 600-700mbit/s nettiyhteys. Jollain tuota voi tietysti pakata tai karsia tms. mutta esim. purku vaatii sitten koneelta tehoja. Luvut tulee tästä: 1280x720=pikselien määrä mitä pitää siirtää. 24=bittien määrä perpikseli (24bit värit). 60=kuinka monta kuvaa sekunnissa pitäisi ruudulle tunkea.

Eli joo, aika optimistisia arvioita. IP HDTV:kin vaatii käytännössä 8megan yhteyden ja tämä data on pakattua. Ihan mielenkiintoinen idea kyllä ja olis kiva kuulla hiukan tosta tekniikasta, varsinkin jos se muka oikeasti toimii. Mutta elokuviakaan ei ihan noin vaan lähetetä "suorana". Niissäkin on viivettä ja bufferit jne. että lähetys ei katkea. Joten reaaliaikainen ilman lagia oleva etäpelipalvelu, kuulostaa "lievästi" utopialta.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

24.03.2009 klo 18.45

Joo, ehkä 10-20 vuoden päästä kun kaikilla on vähintään se 1000mbit/s kuituyhteydet... Lisäksi näkisin aivan helkutisti yksityisyydensuojan kannalta ongelmia ja muita ongelmia pelien käyttöoikeuksiin liittyen.
lainaa
lollerson

24.03.2009 klo 18.53

Jos ei palvelinrypäs ole suomessa, ihan turha yrittää pelata. Pahimmillaan täällä pohjanmaan lakeuksilla iskee ensimmäiseen nodeen (reitittimeen) pingit 30ms luokkaan. Menopaluu oli aikanaan kotimaisillekin fps-servereille 50ms - EI MEITÄ KYYLÄTÄ, EIHÄN.

Ja siitäpä sitten vaan pelaamaan nettipelejä, kun ISP alkaa tuttuun tyyliin liikennettä throttlaamaan. Ei kelpaa ISP:lle selitykseksi, että olet maksanut palvelusta joka vaatii että heidän tarjoamansa palvelu toimii luvatusti - niin kaistan, kuin vasteaikojenkin osalta. Ei, kun ISP:n pitää sitä dataa syöttää liian pienellä lusikalla muidenkin pilttien suihin. Melko vekkuli saa olla, että yhdellä pilttipurkilla ruokkii kymmenen suuta, vaan ilmeisesti meidän ISP:n porukka on ottanut oppia itse JEESUKSELTA, kun joka päivä ne siihenkin pystyvät.

Sen sijaan että valtio pyrkisi levittämään kaistaa joka kolkkaan, pitäisi kaikki pyrkimykset keskittää nykyisen palvelutason massiiviseen parantamiseen. Jokaisella ISP:llä pitäisi olla LAILLA SÄÄDETTYNÄ koko ajan käytössään vähintään 1/3 myydystä kaistasta. KOKO AJAN! Näin kuluttajalla olisi edes PIENI mahdollisuus saada kaistanleveys, josta hän on maksanut. Nykyiselläänhän nopeamman yhteyden omistajat maksavat ylimääräistä ARPALIPUKKEESTA, jolla on mahdollisuus saada muita enemmän kaistaa. Tai oli, ennen kuin ISP möi senkin mahdollisuuden jollekin 8/1 liittymänä.

Ja palatakseni takaisin itse aiheeseen, ihan kiva juttu, jos toimii.
lainaa
plegepojuthaisee

24.03.2009 klo 19.26

Plegepojut saarnaamassa viiveestä? Ettehän te huomanneet edes Killzonen viivettä, joten siitä ei tämä palvelu jää kiinni. Plegepojut ainakin ostaa.
lainaa
Koira13

24.03.2009 klo 20.15

Tuo muutaman viimesien sekuntien silmien pyöritys "It's a brand new technology, took 7 years development...." paljastaa kyllä paljon tosta ihmisestä.
lainaa
Vesa

24.03.2009 klo 21.40

Taidan tyytyä natiiviresooni....
lainaa
Influ

24.03.2009 klo 22.54

No huhhuh. Eipähän taida tämäkään mitään mullistaa. Ensinnäkin, tarvitaan aivan mieletön määrä järkyttävän kalliita ja tehokkaita palvelimia, että voidaan pyörittää montaa instanssia jotain raskasta peliä edes 720p resolla, pakata streami ja lähettää se eteenpäin, vielä kun tämän kaiken pitää tapahtua hemmetin nopeasti.

Kuukausimaksut tuskin tulevat olemaan älyttömän halvat ja tähän vielä lisäksi maksut peleistä joita haluaa pelata. Samaan syssyyn voi huomioida sen vähintään 8/1mbit/s yhteyden hinnan, jonka joutuu ottamaan, jos haluaa palvelun toimivan edes jossain määrin siedettäväksi. Siinä vaan huomaa että retail pelaaminen tuleekin paljon halvemmaksi, vaikka konettaan päivittelisikin kerran pari vuodessa.

Ja eipä minua hirveästi naurata 720p materiaali 1920x1200 näytöllä, varsinkin kun löytyy jo kone joka pyörittää vielä hyvän aikaa miltei kaikkia pelejä siedettävin asetuksin natiiviresolla. Tokihan tuo voi olla joillekin kohtuu tehottoman koneen omistaville mukava palvelu, jos pääpiirteiltään toimii kohtuullisesti. Mutta materiaalin purkaminen kuitenkin vaatii jonkin verran mehua omaltakin koneelta, että ei tuosta ihan vaarivainajan ensimmäisiä koneita pelasteta. Ellei sitten tuo itse laatikko hoida streamin purkamista. Silloin jäisikin toisto kiinni lähinnä siitä, miten kovatasoista materiaalia kone jaksaa toistaa.

Sinäänsä jään konsepti, mutta ei vaan mitenkään jaksa uskoa, että tuo tulisi löymään läpi isossa mittakaavassa. Todennäköisesti kuolee alkumetreillä, mikäli edes myyntiin asti joskus pääsee.
lainaa
pekhe

25.03.2009 klo 09.10

Neoncat kirjoitti:
Mitenkähän ratkaisevat input lag-ongelman? Nykyisin jo langaton ohjain + töffönäytöt ja telkkarit tuottavat joissain tapauksissa liian suuren input lagin(Siis, moi liikutan ukkoani niin se liikkuu vasta sekunnin päästä.). Toinen ongelma on laskentatehon saaminen. Viimeisenä yhteydet eivät todellakaan ole mitenkään vakaita nykyisin ja tuollaisen käyttö voisi olla hieman ikävä ISP:lle varsinkin isoissa asuinryhmittymissä. Tietysti myös takapajulalle yhteydet eivät ole mitkään kovin hyvät nykyisin. :)

Tiivistit hyvin tämän laitteen kaikki suurimmat ongelmat.
Ja tämän kaltainen systeemi ei todellakaan tule toimimaan. johtuu juuri inputlagista ja raskaansarjan nettiyhteyden tarpeesta.
Itelläni 100/5 ja pystyy kattomaan hikisesti tota 720p streamia pätkimättä.
Tällä systeemillä olis ehkä jotain mahdollisuuksia jos näitä pelikuvaa lähettäviä palvelinkasoja olisi joka **tun nurkassa, siis niin että Suomenkin kokoiselle pinta-alalle näitä laitettaisiin tusina vähintään. Niin kaikki halukkaat pelaajat varmasti sais lagittoman pelikokemuksen.
lainaa
Deuxi

25.03.2009 klo 09.21

Eikö HD reson video kuvan pyörittäminenkin vaadi jo dual coren tasoisen prosessorin pyöriäkseen.
lainaa
pekhe

25.03.2009 klo 09.40

lollerson kirjoitti:
Jos ei palvelinrypäs ole suomessa, ihan turha yrittää pelata. Pahimmillaan täällä pohjanmaan lakeuksilla iskee ensimmäiseen nodeen (reitittimeen) pingit 30ms luokkaan. Menopaluu oli aikanaan kotimaisillekin fps-servereille 50ms - EI MEITÄ KYYLÄTÄ, EIHÄN.

Ja siitäpä sitten vaan pelaamaan nettipelejä, kun ISP alkaa tuttuun tyyliin liikennettä throttlaamaan. Ei kelpaa ISP:lle selitykseksi, että olet maksanut palvelusta joka vaatii että heidän tarjoamansa palvelu toimii luvatusti - niin kaistan, kuin vasteaikojenkin osalta. Ei, kun ISP:n pitää sitä dataa syöttää liian pienellä lusikalla muidenkin pilttien suihin. Melko vekkuli saa olla, että yhdellä pilttipurkilla ruokkii kymmenen suuta, vaan ilmeisesti meidän ISP:n porukka on ottanut oppia itse JEESUKSELTA, kun joka päivä ne siihenkin pystyvät.

Sen sijaan että valtio pyrkisi levittämään kaistaa joka kolkkaan, pitäisi kaikki pyrkimykset keskittää nykyisen palvelutason massiiviseen parantamiseen. Jokaisella ISP:llä pitäisi olla LAILLA SÄÄDETTYNÄ koko ajan käytössään vähintään 1/3 myydystä kaistasta. KOKO AJAN! Näin kuluttajalla olisi edes PIENI mahdollisuus saada kaistanleveys, josta hän on maksanut. Nykyiselläänhän nopeamman yhteyden omistajat maksavat ylimääräistä ARPALIPUKKEESTA, jolla on mahdollisuus saada muita enemmän kaistaa. Tai oli, ennen kuin ISP möi senkin mahdollisuuden jollekin 8/1 liittymänä.

Ja palatakseni takaisin itse aiheeseen, ihan kiva juttu, jos toimii.

Vaikka meni offtopiciksi niin puhuit todella asiaa!
Siis tää on vaan karu totuus siitä miten asiat täällä Suomessa menee. Tässä asiassa tavallaan huijataan asiakkaita, kun he eivät saa sitä kaistaa mitä niille luvataan, minun nettiliittymän tarjoaja sanoo vain että silloin saa kuukauden ilmaiseksi jos liittymä on poissa päältä 3 vuorokautta, mutta eihän tässä ole mitään järkeä kun liittymä on ruuhkatunteina niin jumissa että sama kun ei olisi nettiä ollenkaan!
lainaa
Novalogix

Rekisteröitynyt 22.04.2007

25.03.2009 klo 15.25

Ei vissii lagaa
lainaa
Kaz

25.03.2009 klo 17.20

http://www.gamespot.com/shows/on-the-spot/?series=on-the-

Siinä video pressitilaisuudesta jossa näytetään miten homma toimii ja vastataan toimittajien kysymyksiin
lainaa
b0g0

25.03.2009 klo 20.53

>"Nytkö loppui PC:iden päivitys?"
no ei ainakaan mulla.

idea on hyvä siinä mielessä että päästään eroon platform riippuuvuudesta, jonka vuoksi itsekin käytän windowsia. mutta veikkaisin että himopelaajat eivät moiseen lähde, koska 720p on jo eilisen teknologiaa ja saa nähdä onko pelitarjonta tarpeeksi laaja ja uudistuva suhteessa hintaan. palvelu ehkä sopii paremminkin satunnaisille pelaajille, jotka eivät omista tehokasta pelikonetta, mutta sopii heillekin vain jos hinta ei ole liian kallis. hintaa nostaa se että palveluntarjoajan kuitenkin täytyy päivittää serverifarmin rautaansa ainakin kerran vuodessa tai kahdessa, ainakin jos pelit kehittyvät edelleen samalla tahdilla.

jos palvelusta tulisi suosittu niin rautamyynti tästä jonkin verran kärsisi, joten mielenkiinnolla odottelen mitä laitevalmistajat suunnittelevat vastaiskuksi :)
lainaa
yesman

26.03.2009 klo 21.40

ostakaa ps3 ja unohtakaa koko paska pc pelaaminen.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova