MadWorldin resoluutiossa on laiskoteltu
Wiille kehitteillä olevan verisen toimintapelin MadWorldin resoluutio yltää vain lomitettuun 480 vaakaviivan tarkkuuteen. Wii kuitenkin yltää parempilaatuiseen, progressiiviseen 480p-tilaan.
IGN:n Matt Casamassina pitää resoluutioratkaisua Platinum Gamesin taiteellisen MadWorldin osalta hyväksyttävänä, joskin monelle Wii-käyttäjälle 480p-tila tuntuu olevan tärkeä seikka pelien hankintaa harkitessa. Lisäksi 480p-tilan puutetta pidetään Casamassinan mukaan usein ainoastaan ohjelmoijien laiskuutena.
Keskustelut (16 viestiä)
25.02.2009 klo 07.16
Rekisteröitynyt 11.10.2008
25.02.2009 klo 07.41
25.02.2009 klo 10.13
Rekisteröitynyt 23.07.2007
25.02.2009 klo 10.30
Mitä järkeä näitä FPS:iä on edes Wiille tehdä. FPSiä varten on jo kaksi konsolia, Wiillä pelataan muun tyyppisiä pelejä.
Eihän tää edes ole FPS...?
25.02.2009 klo 11.01
Jätkä (Matt) etsii i- p-eroja grafiikasta konsolilla jossa grafiikkan pikselit jne. ole alunperinkään näytelleet suurta osaa ja jo konsolin ostopäätöksessä asia on hyväksytty. Onks tuo toimittaja joku PS3 ja XBOX 360 peleihin keskittynyt arvostelija jolle on jäänyt väärä moodi päälle. Itse tuskin huomaisin eroa i- ja p moodien valillä pelatessa.
25.02.2009 klo 12.02
Syy 480i moodin käyttämiselle lienee siinä, että Madwordin grafiikka on mustavalkoista (ei siis harmaasävyjä, vaan nimenomaan mustaa ja valkoista, sekä vähän punaista). Koska harmaan sävyjä ei käytetä, on värialueiden rajat hyvin teräviä. Ja koska rajat ovat teräviä, on antialiasingin käyttö vähän hankalaa, rajat muuttuvat erittäin sumeiksi -> epätarkan näköinen kuva.
Kun käytetään interlaced moodia, on grafiikka (varsinkin liikkeessä) lomituksesta johtuen "aliasoitu" siksi kun joka toinen kuva on vähän eri vaiheessa - eli periaatteessa kuva näyttää liikkeessä paremmalta kuin jos käytössä olisi 480p moodi.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
25.02.2009 klo 13.28
Mitä järkeä näitä FPS:iä on edes Wiille tehdä. FPSiä varten on jo kaksi konsolia, Wiillä pelataan muun tyyppisiä pelejä.
Oikeastaan, mitä järkeä tehdä FPS:iä millekään konsolille kun niitä varten on jo tietokone, millä niitä on yksinkertasesti miljoona kertaa parempi pelata. ^^
Rekisteröitynyt 25.01.2009
25.02.2009 klo 13.57
Mitä järkeä näitä FPS:iä on edes Wiille tehdä. FPSiä varten on jo kaksi konsolia, Wiillä pelataan muun tyyppisiä pelejä.
Oikeastaan, mitä järkeä tehdä FPS:iä millekään konsolille kun niitä varten on jo tietokone, millä niitä on yksinkertasesti miljoona kertaa parempi pelata. ^^
Täysin samaa mieltä. Yhtäkään fps-peliä ole läpi pelannut, saatikka nettissä 10min kauempaa viihtynyt ku kädet huutaa hiirtä ja näppistä. Ei ole väliä onko kysees ps tai boxi, onnetonta huttua.
25.02.2009 klo 14.25
Täysin samaa mieltä. Yhtäkään fps-peliä ole läpi pelannut, saatikka nettissä 10min kauempaa viihtynyt ku kädet huutaa hiirtä ja näppistä. Ei ole väliä onko kysees ps tai boxi, onnetonta huttua.
Jep ja kaikkein hassuinta on et ps3 ja xbox ei oo muuta pelejä fps lisäks. Wii nyt pärjäis pc ohjaukselle jos sille viittitäs tehdä kunnon fps pelejä conduit odotellessa. Mulla ei oo mitään tieto noista eroista vittu joku i ja p ja samat numerot mitä vittua mut kyllä mä ton madworld ostan
25.02.2009 klo 14.42
Mitä järkeä näitä FPS:iä on edes Wiille tehdä.
How about paremman ohjaustavan vuoksi? Tatit on tähtäilyssä ihan sanonko mistä...
Rekisteröitynyt 24.11.2008
25.02.2009 klo 21.08
Mitä järkeä näitä FPS:iä on edes Wiille tehdä.
How about paremman ohjaustavan vuoksi? Tatit on tähtäilyssä ihan sanonko mistä...
Entä sitten kohtalaisen epätarkka liikkeentunnistus? Ei,ei ja ei.
25.02.2009 klo 22.28
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.02.2009 klo 22.54
Juska siis toi Matt Casamassina on mun käsittääkseni jo pitemmän aikaa ollut IGN Nintendon päätoimittaja, eli ei varmaan missään tekemisissä Xboxin tai PS3 kans. Mun mielestä toi on yleensä aina tehnyt hyviä arvosteluja Wiille, mut ihmettelen mitä se oikeen tosta resoluutiosta selittää. Just niin ku joku sanoki, ni kaikki Wiin ostaneet ovat luultavasti hyväksyneet grafiikan heikkouden ja eivätkä välitä i ja p eroista.
Kyllä tuo 480p antaa tosipelaajien silmissä lisäarvoa pelille. Tosin nykyisin enimmistö Wiin pelaajista ei varmaan edes tiedä mikä on resoluutio.
26.02.2009 klo 08.55
Entä sitten kohtalaisen epätarkka liikkeentunnistus? Ei,ei ja ei.
Sitä ei o pakko käyttää. Ja soveltamisessakin voi olla fiksu tai vähemmän fiksu.
Tähän päivään mennessä en ole ymmärtänyt miksi liikekontrolleja ei ole käytetty kuten MKA:ssa joka on sentään (Wiillä) pari vuotta vanha peli. Ne toimi minusta varsin hyvin, vaan eipä ole seuraajia juuri ollut...
26.02.2009 klo 09.38
Mitä järkeä näitä FPS:iä on edes Wiille tehdä. FPSiä varten on jo kaksi konsolia, Wiillä pelataan muun tyyppisiä pelejä.
Oikeastaan, mitä järkeä tehdä FPS:iä millekään konsolille kun niitä varten on jo tietokone, millä niitä on yksinkertasesti miljoona kertaa parempi pelata. ^^
Samaa mieltä, PC hakkaa näyttävyydessä nuo 'tehokonsolit' mennen tullen. Sen takia olen vain iloinen että Wii tarjoaa uutta lähestymistapaa pelaamiseen. Se siinä nyt vielä puuttuisi että olisi kolmas HD-resoon ja tattiohjaukseen perustuva konsoli. Samalla saataisiin kolmas firma firma joka joutuu laittamaan porukkaa rankasti pihalle uuden kehityskeskuksen perustamisen sijaan.
27.02.2009 klo 11.10